abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.2 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze nové balíčky Immich, Immich Machine Learning, uv a RustDesk Client.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nová verze

    TypeScript (Wikipedie), tj. JavaScript rozšířený o statické typování a další atributy, byl vydán v nové verzi 6.0. Příští verze 7.0 je kvůli výkonu přepisována do programovacího jazyka Go.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:33 | Zajímavý článek

    Christian Schaller z Red Hatu na svém blogu popsal své zkušenosti s používáním AI při vývoji open source aplikací pro Linux. Pomocí různých AI aktualizoval nebo vytvořil aplikace Elgato Light GNOME Shell extension, Dell Ultrasharp Webcam 4K, Red Hat Planet, WMDock, XMMS resuscitated (aktualizace z GTK 2 a Esound na GTK 4, GStreamer a PipeWire) a Monkey Bubble. SANE ovladač pro skener Plustek OpticFilm 8200i se mu zatím nepovedl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 19:44 | IT novinky

    Americké firmy Tesla a SpaceX postaví v texaském Austinu moderní komplex na výrobu čipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí projektu s názvem Terafab budou dvě moderní továrny na výrobu čipů – jedna se zaměří na automobily a humanoidní roboty, druhá na datová centra ve vesmíru. Uvedl to generální ředitel těchto firem Elon Musk. Projekt by podle odhadů měl stát 20 miliard USD (zhruba 425 miliard Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:00 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.11 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:44 | Bezpečnostní upozornění

    Ubuntu 26.04 patrně bude ve výchozím nastavení zobrazovat hvězdičky při zadávání hesla příkazu sudo, změna vychází z nové verze sudo-rs. Ta sice zlepší použitelnost systému pro nové uživatele, na které mohlo 'tiché sudo' působit dojmem, že systém 'zamrzl' a nijak nereaguje na stisky kláves, na druhou stranu se jedná o možnou bezpečnostní slabinu, neboť zobrazování hvězdiček v terminálu odhaluje délku hesla. Původní chování příkazu sudo

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    22.3. 21:33 | Komunita

    Projekt systemd schválil kontroverzní pull request, který do JSON záznamů uživatelů přidává nové pole 'birthDate', datum narození, tedy údaj vyžadovaný zákony o ověřování věku v Kalifornii, Coloradu a Brazílii. Jiný pull request, který tuto změnu napravoval, byl správcem projektu Lennartem Poetteringem zamítnut s následujícím zdůvodněním:

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 27
    22.3. 17:22 | Nová verze

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 163 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.3. 15:22 | IT novinky

    Eric Lengyel dobrovolně uvolnil jako volné dílo svůj patentovaný algoritmus Slug. Algoritmus vykresluje text a vektorovou grafiku na GPU přímo z dat Bézierových křivek, aniž by využíval texturové mapy obsahující jakékoli předem vypočítané nebo uložené obrázky a počítá přesné pokrytí pro ostré a škálovatelné zobrazení písma, referenční ukázka implementace v HLSL shaderech je na GitHubu. Slug je volným dílem od 17. března letošního

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    21.3. 15:11 | Zajímavý projekt

    Sashiko (GitHub) je open source automatizovaný systém pro revizi kódu linuxového jádra. Monitoruje veřejné mailing listy a hodnotí navrhované změny pomocí umělé inteligence. Výpočetní zdroje a LLM tokeny poskytuje Google.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1140 hlasů
     Komentářů: 27, poslední 17.3. 19:26
    Rozcestník

    nevyužité GPG

    27.10.2005 20:10 | Přečteno: 1452×

    Již více než půl roku používám GnuPG - podepisuji maily, soubory, mám nastaven klíč v Psi a možnost šifrovat komunikaci přes jabber/icq, ale zdá se, že to mám naprosto zbytečně. Žádný z kontaktů GPG nepoužívá, většina ani neví co to je.. Podepisování mailu asi jen otravuje příjemce zbytečným textem, šifrování jsem ještě nevyužil.

    Jediná využitá věc jsou podepsané soubory, ale otázkou je, kolik lidí si podpis ověřilo ;-).
    Prakticky neznám téměř nikoho kdo by GPG aktivně používal a myslím, že je to trochu škoda.

    Jaké jsou vaše zkušenosti? Využíváte GPG nebo jste na tom podobně jako já?

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    27.10.2005 20:16 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nevyužité GPG
    Používám, u mailu a souborů. Chci i na Jabberu :-)
    27.10.2005 20:17 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nevyužité GPG
    a myslím, že je to trochu škoda.

    Spis zbytecnost. Az zacnu vyvijet nejakou cinnost, o ktere si budu myslet, ze potrebuje utajeni, tak si budu hlidat jak sifrovani dat, tak overovani podpisu :P

    Vzhledem k nekterym pripravovanym zakonum atd. by nebylo od veci trochu vice metodu sifrovani priblizit sirsi verejnosti, treba formou clanku HOW TO PROC TO (at to nemaji statni urednici tak jednoduche :)

    Zatim snad neni trestne o necem takovem psat... doufam :P
    27.10.2005 22:04 johniez | skóre: 17 | blog: xyz | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nevyužité GPG
    No třeba někomu posílám heslo mailem - zašifruju klíčem příjemce a můžu být celkem v klidu (pokud je to skutečně jeho klíč..).

    Další věc - šifrovat jen tajný věci taky neni dobrý, protože dáváš najevo že je to něco co chceš utajit..

    Jinak podepisovat úplně všecko, jako o pár komentářů níž, by bylo opravdu už trochu moc :-D
    27.10.2005 20:18 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nevyužité GPG
    -----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
    Hash: SHA1

    Ja pouzivam GPG denne a podstatna cast lidi, s kterymi potrebuji rozebirat duverne veci, ho pouziva taky. Mas spatne kontakty .o)
    -----BEGIN PGP SIGNATURE-----
    Version: GnuPG v1.4.0 (GNU/Linux)

    iD8DBQFDYRlnWluA7LBhFMIRAukgAKCYWS/5jAvZI8nEidl0DNpLZjGCcwCfe10R
    C5PuaccRdY7h0mAgJhOE0Ec=
    =CQfs
    -----END PGP SIGNATURE-----
    ^D
    27.10.2005 20:36 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nevyužité GPG
    -----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE----- Hash: SHA1

    To je dobré, takže si od teď budeme svoje příspěvky na ábíčku i podepisovat :-D

    -----BEGIN PGP SIGNATURE----- Version: GnuPG v1.4.1 (GNU/Linux)

    iD8DBQFDYR3qcIHKNvvbWaIRArbMAJ9iG83VhWHPTI/4dH9vs4axFddYDgCdEgDv 8dN+K9X+vpVZEaEP44qgn/Y= =qahM -----END PGP SIGNATURE-----
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    27.10.2005 20:50 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nevyužité GPG
    ufff, to je balastu pro oci. nejde to schovat do nejake ikonky?
    27.10.2005 20:53 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nevyužité GPG
    -----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
    Hash: SHA1
    
    Zcela souhlasím, že je to blbost :-)
    -----BEGIN PGP SIGNATURE-----
    Version: GnuPG v1.4.1 (GNU/Linux)
    
    iD8DBQFDYSHT9K7Qcv1gpAARAvv2AJ9HQut8hbGiGHI4GTcEY5xKebPDGACfY7mz
    GiNC2WT2o2BuKyox7qWiAxo=
    =ANR0
    -----END PGP SIGNATURE-----
    
    Copak toho není dost?
    27.10.2005 20:57 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nevyužité GPG
    -----BEGIN PGP UNSIGNED MESSAGE----- Hash: SHA1

    Kazda blbost je hodna nasledovani!!! -----BEGIN ANTIPGP SIGNATURE----- Version: GnuPG v1.4.1 (GNU/Linux)

    xkeshxkeshxkeshxkeshxkeshxkeshxkeshxkeshxkeshxkesh xkeshxkeshxkeshxkeshxkeshxkeshxkeshxkeshxkeshxkesh xkeshxkeshxkeshxkesh =ANR0 -----END ANTIPGP SIGNATURE-----
    27.10.2005 21:01 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nevyužité GPG
    -----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
    Hash: SHA1
    
    Možná bude slepší opačný přístup, neschovávat, zvýraznit :-)
    -----BEGIN PGP SIGNATURE-----
    Version: GnuPG v1.4.1 (GNU/Linux)
    
    iD8DBQFDYSPM9K7Qcv1gpAARAjwlAJ9x07v3vWHKZXwpaFF/W86g6JdnPwCgvPVw
    +u2wZVQaEI4tSgeNaLIUwiw=
    =Vlga
    -----END PGP SIGNATURE-----
    
    Copak toho není dost?
    27.10.2005 21:02 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nevyužité GPG
    Překlep a ještě podepsanej, jo, to jsou novoty…
    Copak toho není dost?
    Luk avatar 27.10.2005 22:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nevyužité GPG
    -----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
    Hash: SHA1
     
    Také přispěju svojí troškou do mlýna :-)
    -----BEGIN PGP SIGNATURE-----
    Version: GnuPG v1.4.1 (GNU/Linux)
     
    iD8DBQFDYTO/24euQc8EFdYRAkH/AJ4q8bYvPGVB2OkXW2vrWQ4InpZdjwCgh9ZX
    bH1D2cTu+o7Tu8+y7I0lSOc=
    =+xYY
    -----END PGP SIGNATURE-----
    
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.10.2005 22:30 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nevyužité GPG
    -----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
    Hash: SHA1
    
    Doufam, ze se tady z toho nestane nejaky zvyk ;-)
    -----BEGIN PGP SIGNATURE-----
    Version: GnuPG v1.2.5 (MingW32) - WinPT 0.7.96
    
    iD8DBQFDYTkBUk/gw7V43f0RAneMAJ9jt2FQ3ozsDsWNB5LJDcBjfpiXUQCfVBsO
    UE8/k+/IU8RwVCduYTZuwuk=
    =yIZQ
    -----END PGP SIGNATURE-----
    
    28.10.2005 09:15 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nevyužité GPG
    -----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
    Hash: SHA1

    No vida, a ja uz myslela, ze tady mas nejstarsi verzi GPG .o)) Jinak, s tim podepisovanim klicu je to fakt bida, ja mam klice z nejakeho zvlastniho duvodu dva, jeden podepsany jen od kolegu, druhy jen od par kamaradu. -----BEGIN PGP SIGNATURE-----
    Version: GnuPG v1.4.0 (Darwin)

    iQCVAwUBQ2HP092j8F02ycgsAQKehAP9GcpTivRMfhPYOL5VJe1dgMdYRmS4fb2y
    TljLiH9BoPFhhhCUTQ/3pOawNG5maMyLrOhBk6oyKtXnpy4eYpNPGOEN0naYTGOq
    CIGuRdMds1XdmH4ZVpEASWGLGgjwRlr0q1l1qaoS8I88SaULdsVEiVxjwUpn2M7B
    j6PgNwxg0UQ=
    =4iz1
    -----END PGP SIGNATURE-----
    ^D
    28.10.2005 00:35 Scr47chy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nevyužité GPG
    -----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
    Hash: SHA1
    
    Mozna blbost, ale byl by hrich se nepridat ;))
    
    -----BEGIN PGP SIGNATURE-----
    Version: GnuPG v1.4.1 (GNU/Linux)
    
    iD8DBQFDYVXqnJW0tP/FSlgRAoyEAJ9TYV76JZ+b1P8l4d3GR8JFvY82FgCeKXXh
    RoGjMDKboMekO5ZifBF/nIg=
    =3/kR
    -----END PGP SIGNATURE-----
    
    Quork!
    27.10.2005 23:38 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nevyužité GPG
    jenom nerozumny clovek nesifruje a nepodepisuje. PGP nebo SSL certifikaty. anebo se o to nesnazi.

    co na to rici ? fakt nemam moc slov. hodne lidi nepresvedcite.

    ona je tu i dalsi sranda. kdo si ty podpisy take jednou za cas aktualizuje gpg --refresh-keys ?

    bye gf
    27.10.2005 23:46 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nevyužité GPG
    Hlavní sranda je IMHO spíš tady. Sice jsem si teď s klidem mohl z keyserveru stáhnout klíč lidí co si tu podepsali komentář, ale že bych tomu dvakrát věřil, to se říct nedá.
    Copak toho není dost?
    3.1.2009 17:03 urso
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nevyužité GPG

    Já. Syntaxe je ale taková:

    gpg --refresh-keys --keyserver gpg.mit.edu

    Nicméně je to zbytečné, protože kdo který klíč podepsal vidím na serveru GnuPG klíčů, nemusím to nezbytně mít na lokále.

    27.10.2005 21:27 petr_p
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nevyužité GPG
    Priznam se bez muceni, ze nepodepisuji ani nesifruji. Na druhou stranu se podpisy snazim overovat (hlavne u zdrojaku).

    Podle mne je zasadni problem ve velmi ridke siti duvery. Ja neznam osobne nikoho (no tak jednoho cloveka ano), s kym bych si mohl vzajemne podepsat klice.

    Takze praktikuji ten postup, ze pri importu klice se jej snazim "overit" z vice zdroju (mirrory, hopepage, keyserver) a pak uz "vim", ze dalsi verze programu je od toho sameho cloveka.
    28.10.2005 13:00 Martin Čížek | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nevyužité GPG
    Případ, kdy má podepisování smysl, je obchodní komunikace dvou firem, kdy každá firma chce mít jistotu, že druhá strana nemůže nic později popřít.

    Máte někdo představu, jakou váhu má v takových případech GPG podpis u českých soudů?
    Kdyby dva z nás byli dvěma z nich, všichni z nás by mohli být všemi z nich.
    David Watzke avatar 28.10.2005 13:26 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nevyužité GPG
    Souhlasím. Svý emaily nepodepisuju ani nešifruju. Pro mě to nemá smysl. To, jestli mám vzít do školy foťák o mě snad neprozradí nic závratnýho. :-) Bohužel to ani neumím. (Kde/jak vůbec nastavím/vytvořím kvůj klíč?)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.10.2005 14:57 Scr47chy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nevyužité GPG
    -----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
    Hash: SHA1
    
    Tady je celkem pekny navod ke GnuPG. Pokud nejste zrovna milovnik konsole, tak doporucuji nejake 'klikatko' ;)
    -----BEGIN PGP SIGNATURE-----
    Version: GnuPG v1.4.1 (GNU/Linux)
    
    iD8DBQFDYh/znJW0tP/FSlgRAqGxAJ9ltetLdHgWH+pbhWa+DNsOqDyx/QCfXazQ
    KirzPMiKcBlbdyI8fF9e604=
    =LcrU
    -----END PGP SIGNATURE-----
    
    Quork!
    David Watzke avatar 28.10.2005 15:16 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nevyužité GPG
    Jsem milovník příkazové řádky, ale gpg zdá se nezná parametr --edit. :-(
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.10.2005 15:38 Scr47chy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nevyužité GPG
    ale zna --edit-key
    Quork!
    David Watzke avatar 28.10.2005 17:23 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nevyužité GPG
    Co je id uživatele ? Vůbec mi to nejde do hlavy ... Není to to id ze systému, protože:
    $ gpg --edit-key 1000
    gpg (GnuPG) 1.4.1; Copyright (C) 2005 Free Software Foundation, Inc.
    This program comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY.
    This is free software, and you are welcome to redistribute it
    under certain conditions. See the file COPYING for details.
    A nic víc ...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.10.2005 17:51 Scr47chy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nevyužité GPG
    Jmeno nebo e-mail, ktery jste zadal pri vytvareni klice (staci prvni cast e-mailu).
    Quork!
    David Watzke avatar 30.10.2005 13:03 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nevyužité GPG
    -----BEGIN PGP MESSAGE-----
    Version: GnuPG v1.4.1 (GNU/Linux)
    
    Že by ?
    
    hQEOA1Viaif+i94TEAQAlMnPd9FuUPnBP1l3icjGoVdEePklR2n74LwIIum2cB+3
    bdRIx5w4SwzSgIEJ6yNXPrWiTdCTDFdYMJEJakSYinq+OjR5IQi4kXKjKMHW/Ivc
    KpijFMZpY8oTFhfYoIiX5CwCczclJHy1TZjTYvL4tbJeRQawEr2S2Hk9TuW4pdsD
    /R2+FnmA/dE0xjhqqVt3JHRQtAo0Bjjf68HbQd1i4VpZvBd0EZpsrn3pu0hu+bRn
    r/90ykCsHuK7EFYXQRfeD0sIQdHjLZ/n82gc/ABl+NCPLsYr+c682I0NdOO/JRr7
    VNssC84ZdwtxGv1RCu3yitMNp1+VFAsg4oqY2FTMkdF40j8BHpMWQftrtqZYZEuL
    eBy/lgfx25XlGo5pj0cGQNkv10xVe2AClPsaQjqPnxrkmKMGA7Li9LBJZMrN6lHt
    vcQ=
    =xzfk
    -----END PGP MESSAGE-----
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Luk avatar 28.10.2005 17:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nevyužité GPG
    Mám obavy, že min. tak 90 % soudců v tomto neví, která bije. Tzn. kdo by na tom stavěl žalobu, a neměl by štěstí na soudce, by to mohl také dotáhnout až do Štrasburku, než by uspěl (přestože naše legislativa s elektronickým podepisováním počítá).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    brozkeff avatar 30.10.2005 18:29 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Taky sem asi jedinej kdo má ve mìstì gpg:)
    Fingerprintem se chlubím v patièce ka¾dýho mejlu, donedávna jsem podpis strkal automaticky taky do kayd¾ho mejlu (kdy¾ ono se to v tom enigmailu nastavuje tak jednodu¹e, co ¾e ka¾dej tam vidìl hafo obludnejch znakù a nikdo nerozumìl co znamenaly)... a poøád nikdo z lidí co osobnì znám nic jako gpg nemají. A to sou právì ti, kterým jsem u¾ musel párkrát posílat loginy jen tak... Anièka a podobná linuxová individua sice gpg mají, ale od nich zase tak èasto nepotøebuju nìco natolik dùle¾itýho, aby to muselo bejt ¹ifrovaný...
    brozkeff avatar 30.10.2005 18:31 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Hups, cestina:)
    A jeje, psat hacky a carky z damn small linuxu se nejak nepovedlo... co to smankote provedlo?!
    31.10.2005 09:04 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taky sem asi jedinej kdo má ve mìstì gpg:)
    Jsem na tom naprosto stejně. Nemám s kým poslat šifrovaně. S těmi co to umí si nic neposílám a na ty s nimiž by to bylo vhodné nemám páky, jak je k používání pgp/gpg přinutit...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.