Intel vydal 34 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20250812 mikrokódů pro své procesory řešící 6 bezpečnostních chyb.
Byla vydána nová verze 1.25 programovacího jazyka Go (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.2 s kódovým jménem Zara. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze novou XApp aplikaci Fingwit pro autentizaci pomocí otisků prstů nebo vlastní fork knihovny libAdwaita s názvem libAdapta podporující grafická témata. Linux Mint 22.2 bude podporován do roku 2029.
Provozovatel internetové encyklopedie Wikipedie prohrál v Británii soudní spor týkající se některých částí nového zákona o on-line bezpečnosti. Soud ale varoval britského regulátora Ofcom i odpovědné ministerstvo před zaváděním přílišných omezení. Legislativa zpřísňuje požadavky na on-line platformy, ale zároveň čelí kritice za možné omezování svobody slova. Společnost Wikimedia Foundation, která je zodpovědná za fungování
… více »Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro synchronizaci dat mezi vícero počítači bez centrálního serveru Syncthing (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.
Americký prezident Donald Trump se v pondělí osobně setkal s generálním ředitelem firmy na výrobu čipů Intel Lip-Bu Tanem. Šéfa podniku označil za úspěšného, informují agentury. Ještě před týdnem ho přitom ostře kritizoval a požadoval jeho okamžitý odchod. Akcie Intelu v reakci na schůzku po oficiálním uzavření trhu zpevnily asi o tři procenta.
Byl vydán Debian GNU/Hurd 2025. Jedná se o port Debianu s jádrem Hurd místo obvyklého Linuxu.
V sobotu 9. srpna uplynulo přesně 20 let od oznámení projektu openSUSE na konferenci LinuxWorld v San Franciscu. Pokuď máte archivní nebo nějakým způsobem zajímavé fotky s openSUSE, můžete se o ně s námi podělit.
Byl vydán Debian 13 s kódovým názvem Trixie. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
WLED je open-source firmware pro ESP8266/ESP32, který umožňuje Wi-Fi ovládání adresovatelných LED pásků se stovkami efektů, synchronizací, audioreaktivním módem a Home-Assistant integrací. Je založen na Arduino frameworku.
Před nějakou dobou jsem začal řešit připojení přes ADSL, podmínky pro zřízení byly následující:
Obvolal jsem postupně několik poskytovatelů připojení přes ADSL s tím, že linka bude zřízena na té a té adrese a jestli jsou schopni dopředu říct, že tam od nich půjde ADSL. Většina poskytovatelů nebyla schopná nic říct, odkazovali mě po různu na net, že si mám zavolat až bude linka zřízená a podobně. Jediný (tehdy ještě) ČT byl rozumný, teda spíš ta paní na druhém konci drátu. Sice si v počítači našla, že na dané adrese by mělo být ADSL dostupné, ale nebyla si 100% jistá, takže to nechala prověřit. Objednal jsem si tedy ADSL u Českého Telekomu. Když jsem vybíral modem, tak jsem chtěl nějaký s eternetem. Byl mi doporučen DLink DSL 362T, říkal jsem si, že snad bude v pohodě, zvlášť když se budu připojovat přes eternet. Smlouvu prý pošlou poštou, podepsanou jí mám poslat zpátky nebo nechat v jakémkolich jejich krámě.
Po pár dnech mi přišel ADSL modem, ale smlouva nikde. Pak mi volaj z ČT, kdy můžou přijít zapojit linku do bytu. Smlouva pořád nikde, tak jsem je požádal ať počkaj dokud nedostanu smlouvu, že se ozvu sám. Smlouva přišla, takže jsem zavolal ať zapojí linku, dohoda v pohodě, technik přijel další den odpoledne, vše zapojil a vše fungovalo. ADSL jsem zkusil jen pingem a jestli jede web.
Jaké bylo mé překvapení, když jsem zjistil, že modem nepropoští telnet a ssh spojení, to si asi umíte představit. Zavolal jsem tedy na hotline telekomu (tedy teď už O2) a tam byl nějakej divnej robot, který mě nechtěl přepojit na žádného operátora. Bylo to asi 2 dny po oficiálním přejmenování na O2. Volal jsem tedy na placenou linku (nevím kolik za minutu, ale asi hodně ) a tam jsem se od nějakého chytráka dověděl, že je to přece jasné, a proč jsem si kupoval takový šmejdský modem? Na mou odpvěď, že "mi ho firma Český Telekom doporučila jako vhodný pro mé použití" nenašel odpověď.
Modem jsem tedy vrátil jako nefunkční, nikde jsem totiž v manuálu o zahazování paketů ssh a telnetu (vím, zahazuje i jiné pakety, záleží jaké mají příznaky) nedočetl. Sice se to pánovi na prodejně nelíbilo, ale modem si vzal zpátky. Obratem jsem si koupil jiný, tentokrát už funkční modem.
Přišlo první vyúčtování, špatný modem v něm byl zahrnut takže jsem musel jít s dokladem o jeho vrácení řešit reklamaci vyúčtobvání. Prodejna plná prodavačů, polovina z nich nic nedělala, ale zákazníci čekali ve frontě i několik desítek minut. Drze jsem tedy šel k prvnímu dle mého názoru volnému prodavači a požádal ho o pozornost. Moc se mu to nelíbilo, že prý musí něco dodělat. Na to jsem mu odpověděl, že nikde nevidím cedulku s informací o tom, že neobsluhuje zákazníky, tak ať se mi tedy věnuje, zvlášť když jdu reklamovat jejich špatné služby. Pán byl zmatený, nasraný (ne víc než já), nakonec se mě ujala jeho kolegině. Reklamaci jsme zdárně vyřešili.
Týden po reklamaci přestalo ADSL spojení fungovat. Nahlásil jsem závadu na hotline (asi po 15 minutách snahy probouchat se přes robota) a čekal nějaké řešení. To bylo v pátek v 5h odpoledne. Celý víkend nic, adsl pořád nejede. Přestal jsem to tedy hlídat a nasraný čekal na zavolání technika, až ohlásí, že to opravili. V neděli večer jsem zjistil, že mě někdo pouze jednou prozvonil na mobil ze skrytého čísla. ADSL stále ještě nejde.
Přes týden jsem neměl čas to řešit, ale v čtvrtek (tedy téměř týden od nahlášení závady) jsem zavolal na hotline, na hlášení závad. Prý to už dávno funguje, v neděli to prý technik opravil. hmmm, někde je něco špatně, zkusil jsem resetnou modem, přenastavit, no a nic. Takže jsem volal znovu na hotline a sprdnul je tam jak si to představují, celkem mě postupně přepojovali asi na 4 lidi, hovor celkem trval skoro hodinu.
Hned na začátku hovoru jsme se dohodli na okamžitém řešení opravy. Někdo z techniků se tomu prý začne hned věnovat. (čtvrtek, skoro 18h). Pak jsem se nechal přepojit na reklamace, nějaké oddělení které řeší smlouvy a nakonec zpátky na reklamace. Zjistil si co je třeba pro odstoupení od smlouvy, všem vynadal a celkem si docela dobře ulevil.
Než jsem dokončil ten hodinový hovor, volal nějaký vedoucí techniků (kupodivu měl veřejné tlf číslo), že prý právě dorazil na ústřednu, a v jakém stavu je vlastně modem. Když jsem mu to popsal, tak jsem se dověděl, že s tím prý nic teď neudělá, že musí poslat někoho dalšího.
Na můj dotaz kdy to bude řekl něco o dvou dnech..., to jsem ho ani nenechal dokončit větu, vysvětlil mu svou nasranost, to že už týden nefunguje adsl a to, že jestli to nebude během dvou hodin fungovat, tak ruším smlouvu.
Během další hodiny volal jiný technik, že prý to rozhejbal na 512kbps, ale na mé 2Mbps to prý ten den už nezvládne. Prý chyba synchronizace nebo co. Ok, během dalších 3 dnů se nic nedělo, až pak mi zavolal technik, že je vše opraveno.
Výpadek ADSL mi tedy trval 11 dní, stálo mě to asi 3h hovorů přes telefon . Naštěstí šlo o hovory na číslo 800... takže je platil O2 a ne já.
Včera jsem byl reklamovat vyúčtování, ve kterém po mě chtěj abych zaplatil za 11 dní nefunkčního ADSL. Jsem zvědavý jak to dopadne.
Tiskni
Sdílej:
? Co je to, když ping projde? Kam ping?