Byla vydána verze 4.0.0 programovacího jazyka Ruby (Wikipedie). S Ruby Box a ZJIT. Ruby lze vyzkoušet na webové stránce TryRuby. U příležitosti 30. narozenin, první veřejná verze Ruby 0.95 byla oznámena 21. prosince 1995, proběhl redesign webových stránek.
Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.
Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.
Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.
Byla vydána nová verze 5.4.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie). Z novinek lze vypíchnout vylepšenou podporu Waylandu. Nejnovější darktable by měl na Waylandu fungovat stejně dobře jako na X11.
Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.
GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.
Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.

Překlady xkcd vycházejí se svolením původního autora. © Randall Munroe.
Překlad: Robert Krátký, písmo: Martin Stiborský
![]()
Uvedená práce (dílo) podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně 2.5
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej:
Tohle je vtip, že jo?
. Občas někam jedu a když už jedu tak si naopak hraju s přesným parkováním mezi čáry a aby mě nečouhal zadek z řady a tak. Ale když jedu s děckama tak to nehrotím a zastavím jak potřebuju. Pokud je teda přecpáno tak ze sebe nedělám debila a přeparkuju. Pokude je volno tak to neřeším. Problém je, že se ta situace během dne může dost měnit. Zas to třeba někoho přiměje k zamyšlení jestli je pořád nutný jezdit autem když je takovej problém zaparkovat.
Jenom jsem se nad vtipem zamyslel a řekl jsem si kam až jsme dospěli, že v nás taková věc dokáže vyvolat agresivní pocity. Mě daleko víc vadí, když někdo svým nevhodným parkováním brání v průjezdu složek IZS a tím defacto ohrožuje ostatní.
Pokud je teda přecpáno tak ze sebe nedělám debila a přeparkuju.
Opravdu je nutné mít v komiksu obrázek celé parkoviště, aby čtenář pochopil, že šlo o to, že kvůli tomu červenému autu řidič šedého neměl kde zaparkovat?
jenom on jedinej to postaví napříč přes dvě místa (ano, tohleto už jsem doopravdy viděl...). Za to by se měl rovnou sbírat řidičák a poslat na psychiatrické vyšetření, když není schopen takové jednoduché úvahy :)Lepší parkovat přes dvě místa, než mít otřískaný boky od dveří těch schopných pouze jednoduchý úvahy (zaparkoval jsem podle čáry, tak si můžu mlátit, do čeho chci).
místo aby stáli uprostřed, stojí koly těsně u jedné čáry, takže z vedle stojícího auta se ani nedá vylézt.No a co tedy, zleva stojí těsně u čáry, zprava stojí těsně u čáry a jediné bezpečné parkování je uprostřed dvou míst. Jedině dement by v takovém případě zaparkoval podle čar... A když pak mezitím ti po straně odjedou, tak vám někdo vzteky rozkope dveře, když neumíte parkovat... Z toho vyplývá, že většina těch rádoby znaleckých keců o tom, jak kdo blbě zaparkoval, neřkuli aktů spravedlivé pomsty parkovacímu pirátovi, je úplně mimo, pokud nepozorujete po celou dobu, jak se tam ty auta skládaj, abyste odchytil toho prvního blba.
Takže místo aby stáli uprostřed, stojí koly těsně u jedné čáry, takže z vedle stojícího auta se ani nedá vylézt.No jo, jenže ono stačí, aby si někdo stoupl na začátku parkoviště stoupl těsně na čáru (např. když je parkoviště zrovna téměř prázdné) a po pár iteracích budou stejně stát všichni. Když přijedu k parkovišti, kde jsou všechna auta takto zaparkovaná, tak můžu buďto zaparkovat mezi dvě auta, i když budu stát na čáře, nebo můžu zaparkovat podle čáry, ale budu muset vylézt drhuhými dveřmi, protože nejsem T-1000, abych "vytekl" dvěřmi otevřenými na pět centimetrů
To se ale bude vztahovat jen na nově zřizovaná parkoviště, ne? Nebo se budou přelajnovávat i stávající?
Mimochodem, tohle mi připadá jako docela dobrý nápad.
ano, tohleto už jsem doopravdy viděl...Viděl jsi samotný proces parkování nebo až výsledek? Když řidič parkoval, mohla být situace jiná - třeba vedle stálo velmi široké nebo špatně postavené auto.
stopy téměř nezanecháváNase, slovenska nebo rakouska ne. Ale co do toho davaj ty kluci slovinsky, to nechapu. Uz od cervna se chystam, ze to lepidlo necim zdrbu dolu, ale jeste jsem se k tomu nedokopal
Je nutné vynaložit úsilí k opětovnému uvedení do stavu,Kolik joulů? Zvednutí stěrače a vyhození papírku taky nějaký jouly stojí.