Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) na rozšíření výroby amerického producenta polovodičů onsemi v Rožnově pod Radhoštěm. Komise o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Společnost onsemi by podle ní do nového závodu v Rožnově pod Radhoštěm měla investovat 1,64 miliardy eur (téměř 40 miliard Kč).
Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.
První prosincový týden proběhne SUSE Hack Week 25. Zaměstnanci SUSE mohou věnovat svůj pracovní čas libovolným open source projektům, například přidání AI agenta do Bugzilly, implementaci SSH v programovacím jazyce Zig nebo portaci klasických her na Linux. Připojit se může kdokoli.
Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.
Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.
Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu
… více »Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.
Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.
Byla vydána verze 9.1 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.
Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,809 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější superpočítač v Evropě JUPITER Booster s výkonem 1,000 exaFLOPS je na čtvrtém místě. Nejvýkonnější český superpočítač C24 klesl na 192. místo. Karolina, GPU partition klesla na 224. místo a Karolina, CPU partition na 450. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.

Překlady xkcd vycházejí se svolením původního autora. © Randall Munroe.
Překlad: Tomáš Znamenáček, písmo: Martin Stiborský
![]()
Uvedená práce (dílo) podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně 2.5
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej:
takový lidi znám...
Není to sice úplně na R/L, ale stejně je to hardcore (na tom nás Peter Nitsche (tohoto času na OpenGate) trápil snad měsíc)
. ale klasicky bitch taky nezni spatne .... a nebo fiancé
To chce hodně cynickou ženskou, aby vydržela že jí říkáš "šukací loutka"...No a jsme si jistí, že jde o skutečnou, fyzikou ženu? Tj. nikoliv na monitoru, renderovanou, nafukovací apod.
preco tam nebolo v prvom obrazku uz to slovo "se" ?Protože v češtině je to tak lepší. (A ano, překladatel se tak rozhodl s vědomím, že to určitě někdo bude řešit.)
nie "v tejto situacii" ale skor nieco "ako na toto odpovedat"To už je slovíčkaření. Význam je z překladu IMHO zcela jasný.
Avatar ("it")Pravda, fixed.
Avatar byl životný záměrně, slovo znamená něco jako „fyzické tělo duchovní bytosti“.
VRML97 už bylo zapomenuto? Ještě je tomu docela podobný Spectator, ale ten neinteraguje s prostředím.
slovo znamená něco jako „fyzické tělo duchovní bytosti“Jistě, ale když se mluví o Avataru, tak o filmu, nikoliv o těch bytostech.
Avatar bude do konce ledna nejvýdělečnější film historie. Rozhodně jde o jednu ze snáze čitelných popkulturních narážek, které autor XKCD příležitostně ztvárňuje
Nemluvím tu ani tak o umění jako spíš o zábavě a o požitku z prožitku. Samozřejmě je třeba se v soudobé produkci orientovat. Na špičkách žebříčků se najdou jak kvalitní kusy (Temný rytíř, Titanik, Avatar), tak nefalšované sračky (obvykle druhé a další díly sérií, jejichž jediným úkolem je vydělat na značce).
…ale jinak je to mainstream.
Tohle mi nebezepečně zavání Rejžkovým syndromem (chodí na to lidi, takže to nestojí za nic).
Já neříkám, že to nestojí za nic, ale pod pojem kvalitní kus to teda dát nemůžu.Tohle mi nebezepečně zavání Rejžkovým syndromem (chodí na to lidi, takže to nestojí za nic).
Jsem tím podle vás málo kulturní nebo málo náročný?Ne
Já osobně jsem málo kulturní (nemám čas
). Byl jsem hlavně proti názoru že film, který hodně vydělává, je kvalitní kus.
Nemluví tu z někoho jen pustá generalizace a výběrový efekt?
Konkrétně tři mnou jmenované filmy sklidily úspěch kritický, divácký i kasovní. Jaká další měřítka kvality a nekvality tu používáte, když je šmahem odsuzujete společně s celým Hollywoodem? Není to náhodou tak, že výroky zdejších přispěvatelů o "nekvalitě" ve skutečnosti znamenají "mně se to teda nelíbilo (a díky tomu nejsem ovce, heč)"?
Jaká jsou kritéria kvalitního filmu/divadla?To záleží na tom, jak se na to díváš. Pro mnoho zainteresovaných může být docela dobře největším měřítkem kvality úspěšnost u diváků.
Jsou mezi námi i takový, kteří se aktivně pohybují v umělecké scéně nebo studují humanitní obory (sociologii, média)
Jestli svou definici kvality čerpáš z pouček, které používá česká umělecká scéna, pak se mi mnohé osvětluje. Snad mladí čeští umělci časem pochopí, kam až při šlechtění svého uměleckého vkusu zašli a proč například o českou moderní filmovou tvorbu není v zahraničí zájem (a ne, blbost amerického diváka není hlavní důvod).
Dá se přirovnat k tomu, jak působily Star Wars v roce 1977.
Pokud jako Star Wars v roce 1977, tak by to bylo fajn. Horší by bylo, pokud by to mělo být jako Star Wars v roce 1999. :-)
IMO dělá letos Cameron pro obraz to, co Lucas udělal svým THX pro zvuk.
Star Wars je veľmi jednoduchý film; ničmenej, naprostá sračka to nie je. Asi si nemal tú česť vidieť ani jeden film s pánom Van Dammeom. A nie, ani to ešte nie sú úplné sračky, dá sa ísť oveľa hlbšie. Niektoré filmy sú už dokonca tak desivo zlé, až sú dobré. No a potom máme SWHS 
Asi si nemal tú česť vidieť ani jeden film s pánom Van Dammeom.S ním se mě nejvíc líbí Krvavý sport a to už jen kvůli jeho grimasám
.
Za prvé: čo je kvalita filmu? Za druhé: poprosím odkaz na tú štúdiu, ktorá spočítala koreláciu (čo je presne definovaná štatistická veličina) zárobku vs. kvality
Osobne si myslím, že kvalitné diela vznikajú na všetkých zárobkových škálach a tá korelácia bude veľmi blízko 0. Vtip je v tom, že tie najdrahšie filmy na seba pútajú najväčšiu pozornosť, čiže najviac tam vynikne ten nepomer kvalita/nekvalita. Kdežto o lacnom filme sa dozviete obvykle z nejakého dobrého zdroja (kamarát s podobným vkusom, etc), takže lacné filmy sú implicitne dobré a o tých miliónoch sračiek, čo sa točia za menšie peniaze, asi nemáte ani páru. Takto (štatistikou dát, ktoré nepokrývajú celú množinu prípadov, resp. nie sú vybrané rovnomerne) vznikajú mýty ako tento Váš.
Bola reč o korelácii, čo je matematická veličina, na ktorej výpočet potrebuješ objektívnu kvalitu (rovnako ako zárobok filmu je objektívne číslo, nezávislé na tom, jak sa kyknos zrovna vyspal). Budem rád, keď mi ju zadefinuješ.
Ľudia chápu pojem kvality subjektívne, ako je vidieť aj z tejto diskusie. Niekto má rád A a nie B a druhý zasa B a nie A. Ergo kvalita nie je vlastnosť objektov A a B, ale vlastnosť ľudí, ktorí ich hodnotia. Ešte raz, pre menej chápavého kyknosa: o tejto kvalite reč nebola 
Pochopiteľne. Väčšina pojmov sa nepoužíva v súvislosti s matematikou a presne vďaka tomu vznikajú rôzne urban legends. To ale nie je môj problém, že ľudia vyvodzujú nesprávne závery od rána do večera. Ale keď ich už vyslovia, tak sa s nimi snažím polemizovať. That's all.
Ja sa ničím neoháňam. Len som poukázal na to, že by sa bez tej štatistiky nemal oháňať kolega, pretože existuje ešte aspoň jedna interpretácia (a IMHO pravdepodobnejšia), ktorá dáva opačný záver, než je ten jeho. Bez dát je samozrejme nerozhodnuteľné, ktorý z nich je správny. Asi som tam túto pointu mal zvýrazniť. Nie každý kyknos je totiž schopný pochopiť význam písaného textu :-P
Osobne si myslím, že kvalitné diela vznikajú na všetkých zárobkových škálach a tá korelácia bude veľmi blízko 0.Film, ze kterého má být blockbuster, je obvykle šitý na vkus většinového publika. Tím pádem obvykle rezignuje na nějaké vyšší ambice, jelikož jsou zčásti „nadbytečné“ a zčásti by mohly většinové publikum odradit. Výjimky samozřejmě jsou, takhle z voleje mě napadá třeba Hitchcock nebo Coppola, ale když se podíváš třeba na žebříček amerických tržeb, kvalitních filmů je v něm opravdu pomálu.
jenze u tech nizkorozpoctovych je vysoka variabilita - od sracek po vynikajici filmy
Stejně jako u těch vysokorozpočtových. Jen je těch "drahých" méně a vidíte celé to spektrum, ne jen to, co vás zajímá.
Mohol by si nejaké dobré scifi doporučiť? Osobne som zatiaľ nevidel nič okrem 2001, čo by sa dalo nazvať scifi a zároveň kvalitným filmom. Idem si niečo zistiť o tom UtEoW.
Njn, moja pamäť zasa nefunguje
Inak, z toho, čo som videl (Blade Runner, Miyazaki, D9, Donnie Darco) musím povedať, že máme vcelku rovnaký vkus
Tie ostatné si pridám do watchlistu, díky moc. Btw, ešte som si spomenul na Ripleyovú -- tiež by v tom zozname nemala chýbať 
první část Districtu 9Též? Pak můžu ještě můžu doporučit zkusit Cloverfield. Sice to není sci-fi, ale atmosféra podobná. Škoda, že se ještě nikdo neodhodlal zfilmovat Escape from City 17.
Zaujímavé, že ľudia sa delia na tých, ktorým sa páčil celý D9 a tých, ktorým sa páčila len prvá časť. Osobne nechápem ľudí v prvej kategórii. Prvá a druhá časť sú úplne iné filmy, ktoré spolu nijak nesúvisia a len omylom ich niekto spojil 
Jak tam není pořádný negr s pořádnou bouchačkou, tak to není film, který se může spolehnout, že se ujme někdo jeho distribuce.A to mi přijde na moderní kinematografii to nejsmutnější...
Dík. Hehe, Kubrick je môj najobľúbenejší režisér (alebo aspoň jeden z -- ešte sa ich pár slušných nájde), takže to by problém byť nemal 
End of World neznám, ale 2001 bych určitě za nejlepší sci-fi neoznačil. Ten film zůstává předloze hodně dlužen a vždycky mi připadal dost nudný, hlavně kvůli neúměrně dlouhým pasážím, kde se nic neděje, jen se režisér kochá efekty. Ono se toho tedy ani v předloze tak moc neděje, ale na rozdíl od filmu to má spád.
A co se rozpočtu týká, ty dva řády jsou oproti dnešním trhákům nebo oproti tehdejším?
Ja neviem. Osobne je pre mňa 2001 stále jediným filmom, ktorý sa vyrovnal svojej knižnej predlohe (zrejme aj vďaka tomu, že kniha bola tiež pomerne priamočiara a bez akcie). Tie dlhé pasáže pravda nie sú pre každého; škoda.
O to síce ide tiež, ale aj objektívne je jasné, že ich moc kvalitných byť nemôže, lebo je ich proste málo (ak akceptujeme postulát, že medzi kvalitou a cenou filmu nie je korelácia) 
Ty vysokorozpoctove jsou vsechny na jedno brdo.
Pravil kyknos.
Není to spíš tak, že když vidíš drahý film, tak jej automaticky házíš do kategorie špatných?
Ale abych jen nekecal... Viděl jsi např. následující filmy z poslední doby? (Všechny měly rozpočet v desítkách milionů dolarů, což mi připadá docela dost.)
- There Will Be Blood
- No Country for Old Men
- Michael Clayton
- Che
- District 9
- Inglorious Basterds
- The Road
Bavili sme sa o tých najdrahšich. V oblasti od $10 mil už sa dajú nájsť veľmi dobré kusy.
Bavili sme sa o tých najdrahšich.To jsem si nevšiml. Mluvilo se o "drahých". Ty nejdražší filmy musí na sebe vydělat, takže se musí líbit střednímu proudu diváků. To jsou ti, kteří kupují Blesk a líbí se jim televizní estrády.

No tak z toho jsem viděl jen No Country for Old Men a to byla taká blbost blbá, jaká se jentak nevidíA nebo jsi to jen nepochopil? Chápu, že se to někomu nemuselo líbit - každý má jiný vkus. Ale jen hlupák řekne, že to byla blbost. Četl jsi knihu?
Chápu, že se to někomu nemuselo líbit - každý má jiný vkus. Ale jen hlupák řekne, že to byla blbost.
A teď záludná otázka: platí totéž třeba pro Titanic nebo Gone with the Wind? Pokud ano, tak se tu řada diskutujících projevila jako hlupáci. Pokud ne, jak se pozná, u kterého filmu je "je to blbost" projev nepochopení či hlouposti a u kterého je to objektivní zhodnocení?
se tu řada diskutujících projevila jako hlupáci.Ale jo, já to klidně řeknu
jak se pozná, u kterého filmu je "je to blbost" projev nepochopení či hlouposti a u kterého je to objektivní zhodnocení?To je samozřejmě také subjektivní.
A nebo jsi to jen nepochopil? Chápu, že se to někomu nemuselo líbit - každý má jiný vkus. Ale jen hlupák řekne, že to byla blbost. Četl jsi knihu?Podívej, já jen vyjadřuji svůj názor. Mně prostě ten film přišel naprosto stupidní, nemůžu si pomoct
Možná jsem jen náročný - nestačí mi jeden maniak, pár akčních scén a rádoby moudra posatvy, která do děje ani nezasahuje. Jestli myslíš, že ten film měl nějakou myšlenku (či se snažil nějakou mít), můžeš mě zkusit osvítit

Také jsem byl. Teď jsem stejný, jen protivnější
Zvláštne, že na ten film existujú tak strašne čiernobiele názory. Niektorí ho vyzdvihujú do neba, iní (medzi nimi ja) ho považujú za úplnú sprostosť. Fakt netuším, či mi ušla pointa toho filmu, ale osobne som tam žiadnu nenašiel. Len kopu filozofických žvástov, ktoré nedávali zmysel a zostala z toho ľahko nadpriemerná kovbojka. Pravda, scenérie tam boli nádherné, obzvlášť v kine to vyniklo 
Fakt netuším, či mi ušla pointa toho filmuV tom bude kámen úrazu
Problém je, že už mám teraz voči tomu filmu také predsudky, že ťažko sa mi bude chcieť pozrieť si ho znova a svoj názor prehodnotiť
Možno skúsim tú knižku, predsa len mám s knihami lepšie skúsenosti než s filmami 
prinesly ti ty filmy neco? krome zabavy na vecer?Proč by měly? Je podle tebe špatné, když se chce člověk pouze pobavit a nehledá ve všem nějaký hlubší umělecký přínos? Proč by měl být špatný film, který mi přinese pouze zábavu?
Kvalitni film je vic nez pouha zabava.Pravil kyknos
Já například velmi oceňuji i filmy, u kterých vím, že nebudu muset nijak moc přemýšlet, že nebude nutné dávat až zas tak moc pozor apod. Pro některé večery, kdy jsem unavený, ale ještě se mi nechce spát, jsou ideální.
Tak najlepší zdroj, čo som našiel je tento, a nič extra kvalitné tam nevidím, hoci zopár filmov som si vcelku užil. Kvalitné filmy, ktoré som mal na mysli, sú zjavne všetky pod $50 mil., čo sa síce tiež dá považovať za vysoký rozpočet, ale asi sme sa bavili o tých najdrahších. Aj keď zrejme je to tým, že zas tak moc ich v tom zozname nie je (30 za posledných 10 rokov?) a keď si človek uvedomí, že kvalitný film je tak jeden zo sto (cucám si z prstu, ale o moc lepšie to nebude), tak to nie až tak prekvapujúce 
Ja som tiež teraz hľadal a dostal som sa k $30 mil. Ale btw, nesmieš zabúdať na infláciu. Sú dobré filmy zo 70. rokov, ktoré stáli dajme tomu $5 mil (Godfather napr.). Dnes by to bolo trochu viac 
Ja sa za žiadneho umelca nepovažujem, pobavím sa na hocičom, napr. Star Wars. Ale na druhej strane si uvedomujem, že SW má úplne primitívny scenár, ktorý by vymyslelo 5 ročné decko, obsadenie nič moc (ak pominieme to, že dnes už je kult. To ale s kvalitou nesúvisí), no a nakoniec miz kvalitných vecí zostanú efekty (aj to len v nových epizódach) a univerzum. Stačí to na to, aby ma ten film pobavil, ale rozhodne nemôžem úprimne povedať, že by tam bola nejaká kvalita. Harry Potter vcelku ujde, ale fakt sa mi nepáči, že už to nemá s knihou spoločné nič okrem základnej kostry (knihu tiež nepovažujem za nejakú extra kvalitu, ale pobavil som sa pri vcelku slušne a čítala sa jedným dychom). X-men sú fajn, ale opäť tuctová zábava, nie kvalitný film. Dark Knight je od začiatku do konca postavený na efektoch a má dosť priblblý scenár. Ale postava Jokera je fakt geniálna. Kvôli nemu sa ten film oplatí vidieť
Narniu som len čítal, pekná knižka, aj keď miestami príliš kresťanská. O filmoch som počul, že stoja úplne za hovno, a po predchádzajúcich skúsenostiach s filmami podľa knižiek som sa im radšej oblúkom vyhol 
Tenhle podstrom mi silně začíná připomínat debaty na fotoserverech. Tam je také patrná jakási snaha hodnotit uměleckou hodnotu fotky, ale není jasné, co to ta umělecká hodnota je. Takže nakonec jde o to, kdo má dost ostré lokty aby sám sebe jmenoval vrchním arbitrem dobrého vkusu a začal ukazovat prstem: "Tohle je naprostý výcvak, tohle má myšlenku, tohle je jasná košovka…" Že pak prakticky stejné fotky jsou jedna (od neznámého autora) naprostý cvak a druhá (od kamaráda nebo uznávaného mistra) fotka s hloubkou a myšlenkou? Co na tom, to je jen otázka sebevědomí. Posouzení je individuální a kdo vystupuje dost razantně, tomu si nikdo nedovolí odporovat, zvlášť když se pár takových seskupí do houfu.
Nakonec to dopadá tak, že kdo ty ostré lokty nemá, radši neukazuje fotky vůbec nebo je preventivně doplní o defenzivní komentář typu "tohle není nic moc, to jsem jen tak zkoušel", "vím, že to není nic moc", "ta je jen dokumentární" apod. Tady je to totéž v bledě modrém: "film X se mi líbil, ale uvědomuju si, že vlastně žádnou hodnotu nemá", "film X si klidně pustím, ale leda tak k žehlení" atd.
(To samozřejmě není osobně na vás, prostě jsem to jen někam umístit musel.)
V zásadě ano, ale prostě mám práh toho, o čem jsem schopen prohlásit, že je to objektivně špatné, podstatně níž než lidé jako kyknos nebo Rejžek. Především mám totiž dost širokou mezeru mezi "vůbec se mi to nelíbí" a "je to špatné". Sem spadají třeba již zmíněné Titanic nebo Gone with the Wind; to jsou filmy, na které bych se nevydržel dívat (u toho druhého jsem to vydržel, ale jen proto, že jsme na tom byli se školou a pojal jsem to jako příležitost k procvičení angličtiny - tehdy těch příležitostí ještě tolik nebylo), ale přesto bych si o nich nedovolil říct, že jsou objektivně špatné. Prostě to jen nejsou filmy pro mne.
Ak to budete brať takto, tak tú diskusiu môžeme rovno ukončiť s tým, že všetko je subjektívne a nemá zmysel sa o tom baviť. Ja si ale napriek tomu myslím, že existuje objektívny pojem kvalita, ktorý zahŕňa napr. nejakú hlbšiu myšlienku, alebo obrazové/zvukové spracovanie, ktoré človeka nejak osloví a niečo mu dá. Naproti tomu sú filmy, ktoré Vás pobavia, ale na druhý deň im už neviete meno. To pre mňa nie je kvalita, to je čistý konzum. Nič proti, sám konzumujem, ale treba to rozlišovať 
Za špatnou bych neoznačil ani trojku X-Men.+1. Né, že by to bylo velehodnotné veledílo, ale špatné to nebylo.
Navíc jsem neviděl první Narnii, Quantum of Solace a Dark Knight, u kterých je docela možné, že by se mi mohly líbit.Quantum je blbost, překombinovaný Bond, na starší Bondovky rozhodně nemá.
hoci zopár filmov som si vcelku užil.Já taky... Já se tu a tam k žehlení, k jídlu nebo k nějaké jiné činnosti, podívám i na něco uvolňujícího (z toho seznamu třeba X-Men ) ale jsem si vědom toho, že to nemá v podstatě žádnou uměleckou hodnotu a podle toho je k tomu potřeba přistupovat...
No, asi tak.
Pravda. Ale aby sme sa vrátili k téme blogu, tak Avatara sa toto netýka. Príbeh je síce zrecyklovaný a scenár triviálny, ale krajina a efekty dostatočne revolučné na to, aby ma na celý čas prikovali k sedadlu a donútili čučať na všetku tú flóru a faunu v 3D s otvorenou hubou (aj vďaka umne zvolenej hudbe, ktorá dotvárala atmosféru). Fakt ma mrzí, že Avatar nemal lepší scenár s hlbšou myšlienkou než plytkou ekologickou agitkou; nič viac mu totiž ku kvalitnému filmu nechýba. Škoda.
Fakt ma mrzí, že Avatar nemal lepší scenár s hlbšou myšlienkou než plytkou ekologickou agitkou; nič viac mu totiž ku kvalitnému filmu nechýba. Škoda.A tak to by mě fakt nebavilo... Scénář, metaforu, režisérský záměr považuji za to nejdůležitější v uměleckosti filmu a jsem pro to ochoten omluvit ostatní věci... Ale obráceně ne...
Keď sa pozeráte na obraz (maľbu), potrebujete k tomu scenár? Film je motion picture. Aj keby tam nebolo nič viac ako pohybujúci sa obraz, tak to môže mať obrovskú (obrazovú) umeleckú hodnotu. Ale Vy asi za film považujete niečo iné než ja 
jinak vznikne ne motion picture, ale random picture.
Scenár != algoritmus tvorby. Nepleť si pojmy a dojmy 
Aj keby tam nebolo nič viac ako pohybujúci sa obrazKdyby to byl jen pohybující se obraz, pak je to moderní (nepojmenovaná) forma uměleckého díla, pokud ne, pak odlište hranici filmu a animovaného gifu... Film v sobě obsahuje právě onen příběh, ačkoliv může být jakkoliv absurdní nebo téměř nepostřehnutelný, je v něm právě ten režisérský záměr a metafora, který si tady v každém threadu vybojovávám...
He? Nemý film je predsa presne animovaný gif (je to síce zúfalo nevhodný formát, ale budiž).
Ja tvrdím, že nie nutne. Film je o tom, že sa pohybujú obrázky (a opäť poznamenávam, že to má aj v názve -- motion picture) a po novom je k tomu aj zvuk
Jasné, že ten príbeh tam obvykle je, ale pre mňa nie je nutný k tomu, aby bol film kvalitným filmom, ak dokáže zaujať inak.
Fakt ma mrzí, že Avatar nemal lepší scenár s hlbšou myšlienkou než plytkou ekologickou agitkou; nič viac mu totiž ku kvalitnému filmu nechýba.Hehe, scházel tomu už jen dobrý příběh a kvalitní scénář - v podstatě drobnost, jinak to bylo dobré
Nebe nad Berlínem scénář snad má, ne? Citáty z něj bys u mne našel taky ... že ho miluju.
Sorry, ale zopár mojich najobľúbenejších filmov nemá scenár takmer žiadny, prípadne veľmi jednoduchý. Teraz z hlavy ma napadá Zelená Míľa a Prelet nad kukučím hniezdom. Oboje sa odohráva prakticky celý čas v jednej budove a prakticky žiadny veľký príbeh sa tam nedeje. Jasné, scenár to nejaký má, ale ani v jednom prípade nie je podstatou tých filmov (aspoň ako to ja vnímam).
Picture this nepoznám, ale čítal som knihu s rovnakým názvom od Hellera -- fakt dobrá.
No, filmom sa scenár obvykle zíde. Musia byť skutočne v niečom výnimočné, aby si mohli dovoliť ho nemať. Avatar síce po grafickej stránke výnimočný je, ale stále nie dosť, aby to vyvážilo ten primitívny príbeh.
Jenže scénář není jen o tom, kdo co řekne nebo co se stane. Pokud je scénář takto primitivní, tak v podstatě celý film je postavený na ději, který musí odsýpat. Herec musí vědět, co říct, a zbytek je na něm a nikdo se o to nestará. Teď mě napadá třeba Cellular.
Ale ve pořádném scénáři je spousta neverbálních povelů: jak to má postava říct, jak se má tvářit, co má dělat, jsou tam poznámky pro kameru, popis scény, nálada, případně i střihové poznámky. A zrovna tohle jsou věci, na kterých třeba Přelet nad kukaččím hnízdem stojí.
Hm, v tom prípade ale máme každý inú definíciu pojmu scenár. Pre mňa je to v podstate len prepis textu postáv + jemné naznačenie atmosféry. Ak si na nete nájdeš scenáre k filmom, tak nájdeš presne toto. To, čo popisuješ ty, je presný algoritmus tvorby filmu a v podstate tam môžeš zahrnúť aj to, kedy sa má ísť ktorý herec vysrať
Toto pre mňa rozhodne scenár nie je. Nehovoriac o tom, že kopa režisérov a hercov pracuje intuitívne, tvoria si postavy a scény na mieste 
Je jedno, jestli ty „drobnosti“ jsou napsané ve scénáři, nebo režisér/dramaturg/herec má vizi, má nápad a ostatní tlačí, aby to dělali podle něj. Podstatné je, že dílo utváří nejen slova. A pokud scénář jsou jen slova a každý to dělá bez nějakého řádu, tak pak prostě výsledek je jen o slovech (a o ději).
Samozřejmě, že existují herecké osobnosti, které dokážou zahrát cokoliv dostatečně zajímavě. Pak ale člověk nejde do kina na film, ale na herce. Případně jej může poslouchat jako rozhlasovou hru, pokud je nosný text sám o sobě (třeba Cimrman, z větší části Červený trpaslík).
Předchozím komentářem jsem chtěl naznačit, že účinek/smysl/záměr filmu rozhodně nejsou jen slova. A pokud má film vyloženě potlačený děj (nebo dialogy), tak ta hodnota nevznikla sama od sebe, ale někdo na ni musel myslet a hodně na ní pracovat.
(IMHO: A to je právě problém mnoha průmyslových velkofilmů, které jsou sice řemeslně odvedené naprosto perfektně, ale kromě textu/děje nemají nic dalšího. Na můj vkus trochu drahá podívaná.)
Předchozím komentářem jsem chtěl naznačit, že účinek/smysl/záměr filmu rozhodně nejsou jen slova.
A to je presne to, čo som chcel povedať spojením "film nepotrebuje scenár" a myslel som samozrejme scenár v zmysle slov a príbehu (= to, čo človek nájde na nete, keď do googlu zadá "názov_filmu + screenplay"). Režisérsky zámer áno, myšlienku áno, herecké umenie tak isto, ale ani jedno z toho sa netýka scenára. Každopádne, súhlasím so všetkým čo píšeš a vidím to tak, že proste len máme iné definície niektorých pojmov.
krajina a efekty dostatočne revolučné na to, aby ma na celý čas prikovali k sedadlu a donútili čučať na všetku tú flóru a faunu
Revoluční z technického hlediska nebo nějak jinak?
Avatar nemal lepší scenár s hlbšou myšlienkou než plytkou ekologickou agitkou
Myslím, že i do ekologické agitky se dá dostat originální nápad. Jako příklad – pozor, subjektivní hodnocení – kvalitního díla na ekologické téma s faunou a flórou, která vás donúti čučať
, mohu uvést Kaze no Tani no Naushika z roku 1984. A řekl bych že i technicky to byla makačka, protože tehdá to všechno kreslili ručně.
Z technického určite (3D), ale zároveň aj umeleckého. Nádherne rozanimovaná flóra a fauna, ktorá vyzerá 10x lepšie ako v skutočnosti
A celkovo prírodu má Cameron dokonalú.
Ekologická agitka môže byť ok, ale nesmie byť tak plytká a do očí bijúca ako v Avatarovi. Naushika je dobrý príklad, kde to bolo spravené celkom fajn.
Stejně tak na ně rezignuje i spousta nízkorozpočtových.Pravda. Myslel jsem spíš implikaci blockbuster ⇒ žádné velké umění.