abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    včera 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 554 hlasů
     Komentářů: 26, poslední dnes 09:58
    Rozcestník

    KDE 4.8 RC1

    Vyšlo KDE 4.8 RC1, konkrétně v podobě pracovní plochy, aplikací a vývojové platformy. Mezi novinky patří Qt Quick v Plasmě, přepsané zobrazování seznamu souborů v Dolphinu, možnost sdílení hesel v KSecretService a různá jiná vylepšení a opravy.

    23.12.2011 13:42 | Luboš Doležel (Doli) | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.12.2011 14:22 coques | skóre: 21 | blog: FailSystem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Hurá

    Kmail vie konečne HTML reply, aj keď so stabilitou to stále nieje nič extra.

    Dolphin rýchlejší o dosť. Efekty rýchlejšie o niečo.

    Akonadi,Virtuoso a spol stále vysierajú, indexácia žerie CPU viac ako by sa patrilo, čítal som aj niečo o neefektivite indexácie emailov.

    RC4.8 mám deň, ale stihol som si všimnúť veľa zlepšení.
    Polívčička byla..
    skunkOS avatar 23.12.2011 14:46 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Na ten dolphin jsem MOC zvědavej, AKONADI, STRIGI a takovéto věci mám vypnuté, tak to mě ubec netrápí.

    Doufám, že se s KDE 5 až vyjde neposuneme o dva roky zpátky, protože KDE je v současnosti jediný normálně použitelný "barevný" DE.
    http://martinrotter.github.io
    23.12.2011 16:27 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    ty procesy v pozadí, jako akonadi virtuoso, nepomuk považuji za největší hrůzu.
    23.12.2011 19:41 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Pokud by to fungovalo tak, jak má, tak myšlenka je dobrá. Akorát to nemůže žrát systémový prostředky tak, jak to momentálně dělá. Pokud pominu RAM a CPU, tak udělat si gigabajtovou databázi mi taky nepřijde úplně normální. Tohle podle mě má celkem potenciál, hlavně na mobilních zařízeních.
    Marián Kyral avatar 23.12.2011 21:16 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Jo, giga je celkem hodně. Navíc mám pocit, že to pak zdržuje při startu KDE. Ale je to jen předpoklad, důkaz nemám. Jen to, že start KDE se prodlužuje a prodlužuje - něco dělá, ale nikdo neví co :-D
    AsciiWolf avatar 25.12.2011 23:51 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    +1
    Václav 23.12.2011 19:05 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Jedu na KDE-unstable v Archu, takže jsem většinu změn viděl průběžně. Nový dolphin je vážně super… A celkově, každé vydání jsem spokojenější :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    skunkOS avatar 23.12.2011 19:43 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Tak na unstable zatím nejsem, přece jen mám teď vymazlenou instalaci. Ale na KDE se moc těším.
    http://martinrotter.github.io
    Václav 23.12.2011 20:01 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Já na unstable jedu jenom na laptopu, který obecně používám na testování… Na svých hlavních počítačích mám samozřejmě stable.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    23.12.2011 20:03 PanZvedavy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Jedine na co se meli hosi v poslednich par releasech zamerit byla rychlost-pouzitelnost prostredi. Bohuzel i po tolika letech vyvoje, kdyz si ted nainstaluji posledni KDE, tak pouzivani tohoto prostredi ve me vyvolava pocit, ze jedu vzdalene pres vnc na hodne tence lince...trochu smutny stav pro desktopove porstredi v roce 2011.
    Václav 23.12.2011 20:17 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Tak to by mě vážně zajímalo co máte za počítač.

    Thinkpad T61, Intel Core 2 Duo CPU T7100 @ 1.80GHz, 2GB RAM, Intel GM965 grafárna - prostě žádné dělo. A KDE běhá nádherně svižně. A srovnávat to s VNC? Dá se ještě přehánět víc?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Marián Kyral avatar 23.12.2011 21:20 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    S ovladači bývá občas problém. A to i stejná verze ovladačů, ale jiné karty. Na jedné kartě to jede v pohodě, na druhé se celé kde trhá. Občas pomůže zkusit poladit volby openGL u kwin.
    23.12.2011 21:49 PanZvedavy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Core2-quad6600, 8GB Ram, SSD, nainstalovane binarni ovladace pro nvidia 280. Stravil jsem par hodin prochazenim kde for a aplikoval ruzne zmeny nastaveni a nedokazal se zbavit lagu, je zde bohuzel velmi patrna prodleva mezi uzivatelskou akci a reakci KDE na ni. Bohuzel ma "user expirience" s timto prostredim tak nedopadla pozitivne a po roce pouzivani linuxu na desktopu v podobe gnome2, ktere bylo nahrazeno hruzami typu unity a gnome3 jsem se pokorne vratil k MS na vsech svych desktopech. Nekomu tyto drobnosti nemusi vadit, ale me holt w7 na stejnem hw jede v porovnani s kde jak blesk a diky licenci v zamestnani muzu mit os zadara na domacim kompu...snad to v kde 6-7-8 hosi vychytaji a za deset let tomu budu moci dat sanci znova.
    23.12.2011 22:10 pan Pávek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Vzhledem k mé dlouhodobé zkušenosti s používáním KDE (Gentoo) i Windows 7 na o něco slabším HW (grafika Intel, C2D) než uvádíte, mi to co píšete zní dost nevěrohodně.
    23.12.2011 23:19 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1

    De spis o ty binary ovladace .. KDE jede svizne na OSS driverech na binary Catalystech to bylo ee , a neco podobneho sem slysel i o binary od nvidie.

     

    KDE prohlasilo ze nehodla resit bugy vyrobcu driveru .

    USE="-gnome -kde";turris
    Václav 24.12.2011 10:16 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Na o trochu horší nvidii než dotyčný to provozuju s binárníma ovladačema a twinview. Žádné zpomalení nezaznamenávám.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    24.12.2011 21:43 qpal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Nedavno jsem vyhodne poridil nVidii 260. S binarnimi ovladaci je to raj na desktopu :-)
    Václav 24.12.2011 22:04 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Teď u toho nejsem (a do pondělí nebudu) a moc si nepamatuju parametry svého stroje dokud funguje, ale myslím že mám tu samou (předtím 8800 GTX, taky super karta).

    Akorát ten twinview je trochu zabugovanej, ale to už je asi holt z principu jejich ovladačů. Blbne fulscreen ve flashovém youtube a pár dalších video sharech (tam kde to blbne řeším stahováním FLV, nebo html5 verzí dané služby) a hry mají tendence spouštět se fulscreen roztažené přes oba monitory. To se řeší spuštěním další X session jenom pro hru, jenom na jednom monitoru (vedlejší pozitivní efekt je možnost přepnout se do desktopu během hraní)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    23.12.2011 22:46 ehm ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Widle a KDE je dle mé "user experience" stejná "hnačka". Nervy mám jen jedny. Vivat XFCE4
    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.12.2011 21:53 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Problém je v tom, že se člověk evidentně nemůže člověk zbavit těch hi-tech hovadin pod kapotou a mít jednoduché, funkční prostředí pro ty, pro které je FVWM zase až moc odlehčené.
    23.12.2011 22:41 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Trinity?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.12.2011 13:16 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Až to přeportují na Qt 4, tak to bude super.
    24.12.2011 14:19 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    No, tak to se asi nestane, protože hlavní vývojář moc Qt 4 nepreferuje. Vezme si z něho prý jen to lepší do TQt.
    23.12.2011 20:17 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Paráda
    KDE 4.8 RC1 jsem nainstaloval včera z kde-unstable repozitářů Archu a první dojmy jsou doopravdy bezva. KWin se očividně zrychlil, nový Dolphin je až na pár drobných chybiček super, s tím urychlením a vyšší přehledností doopravdy jen tak neplácali. Indexování souborů nepoužívám. Za celý den testování mi jen jednou spadl Kontact, dost možná proto, že jsem po instalaci updatovaných kdelibs nerestartoval KDE. Jestli bude v podobném stavu i finální verze, bude můj Linuxový desktop zase o něco příjemnějším místem. Kdyby tak tenhle trend vývojářům vydržel i do dalších releasů:)
    23.12.2011 22:45 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paráda
    KWin se očividně zrychlil
    V composite nebo non-composite módu?
    23.12.2011 23:23 coques | skóre: 21 | blog: FailSystem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paráda
    Môžem povedať, že vačší rozdiel v rýchlosti kwinu som medzi verziami KDE ešte nezaznamenal (intel grafárna).
    Polívčička byla..
    26.12.2011 14:21 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paráda
    Jen se bojím, aby to nebylo jen tím jedním patchem co má držet vykreslování na stabilních FPS.(Což funguje i ve starší verzi KDE s daným patchem.) Doufám, že tam jsou i jiné změny pro grafiky všeho druhu.(To by byl pěkný dárek.)
    26.12.2011 14:22 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paráda
    A taky doufám, že nový Nvidia blob nebude zase způsobovat černotu.
    23.12.2011 23:24 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paráda
    Mám zapnutý compositing, povolené OpenGL 2 a pár efektů (wobbly windows, blur, náhledy oken v task manageru a pár dalších blbůstek) a všechno působí tak nějak svižněji a "lehčeji".Jedu na nV 9800M GTS s proprietálními 290.10. Je pravda, že jsem systém ještě nezkoušel pod nějakou pořádnou zátěží, ale zatím na mě KDE 4.8 působí velmi dobře. Narazil jsem zatím na jediný vyloženě bug, a sice že nelze unmoutnout externí zařízení přes widget v trayi, v Dolphinu to funguje.
    23.12.2011 22:52 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Neexistují nějaké tipy, jak odlehčit KDE? (kromě obligátního vypnutí strigi, nepomuku, popřípadě akonadi).
    23.12.2011 23:24 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    osekat efekty - zrušit různé stíny a pruhlednosti a tmavnutí a tak podobně

    vypnout to co jsi psal

    zakázat animace, nabo je nastavit na "okamžitou" rychlost

    zkusit vybrat v nastavení grafiky to co Ti nejlíp bude fungovat (xrandr a spol)
    23.12.2011 23:56 jurasn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    V nastavení vzhled aplikací (tam kde se nastavuje QT) zvolit pomalý procesor, případně u kwinu nastavit nejjednodušší filtrování textur. Pak KDE běhá i na Atomu s integrovanou grafikou od intelu.
    24.12.2011 14:56 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    To nejjednodušší filtrování textur ale platí, jen když mám zapnutý compositing?
    24.12.2011 00:23 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Také se doporučuje použít jiný grafický systém než výchozí X11.
    QT_GRAPHICSSYSTEM="raster"
    
    či
    QT_GRAPHICSSYSTEM="opengl"
    
    V ~/.kde4/env vytvořte shellový skript obsahující jednu z řádek výše a restartujte KDE. Že se používá alternativní grafický systém ověříte snadno pomocí
    export | grep QT_GRA
    
    24.12.2011 14:50 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Jo, raster se zdá být o něco lepší. Díky.
    25.12.2011 18:51 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    U mne na GeForce 560 s nvidia-drivers 290.10 chodí výrazně lépe raster.
    Kaacz avatar 28.12.2011 00:21 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Zajimave, na takove GPU by melo OGL svihat jak tryskac ..
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    26.12.2011 10:38 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Intel 965GM, mesa.
    26.12.2011 14:18 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    A běhá někomu korektně s OpenGL? :-)
    25.12.2011 03:02 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Uz jde pomoci Kaffeine nebo jinyho KDE vazanyho prehravace pustit video/audio ze samba share pomoci KIO (smb://server/share/video.mkv)? Fascinuje me jak je ten bug v ruznejch variacich na svete snad 10 let a nikdo s nim radci nic moc nedela.
    25.12.2011 22:31 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1

    Nejužitečnější novinkou by mohla být možnost zcela odstranit nefunkční komponenty: Akonadi, Nepomuk a další. Bohužel taková novinka mi tam stále chybí. Zmíněné komponenty ještě nikdy nefungovaly. Nikdo je ještě neviděl funkční a nikde ani neexistuje žádné howto nebo live demo, které by naznačovalo, že už někomu opravdu běžely. Dva roky od začlenění je dost dlouhá doba na to, aby s tím autoři něco udělali, ale to se bohužel nestalo. Akonadi ani Nepomuk nedělá žádnou užitečnou činnost. Jedinou náplní práce těchto komponent je vytváření otravných chybových hlášek a občasné bezdůvodné 100% vytížení procesoru. To je na notebooku učiněná katastrofa, ale i na desktopu jde o dost nepříjemný problém.

    Škoda, že KDE nemá nějakou jasnou politiku pro takové případy. Komponenty, které nefungují rok (neřkuli dva roky) po začlenění, by měly být bez milosti odstraněné z mainstream distribuce KDE. Dobrým důvodem k odstranění by mohly být i bug reporty neřešené déle než rok. Možná by pak v KDE zbyla jen polovina současných aplikací, ale rozhodně by to nebylo na škodu.

    mirec avatar 26.12.2011 16:06 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Kde je tu tlačidlo +1?
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    26.12.2011 16:47 JohnnyDoe | skóre: 11 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Bohužel, je to přesně tak. Akonadi mi tu pořád straší, kvůli novém kmailu který pro mě přestal být přechodem na akonadi nepoužitelný jsem musel přejít na Thunderbird, i tak mi tu ale akonadi pořád běží, a aniž bych starý kmail vůbec používal nebo spouštěl, tak tu mám 8 procesů akonadi_pop3_resource a podobně.

    Chápu, že to pro ně nemusí být priorita, dobrá, budiž, ale mršit tím zbytek systému je docela škoda... :-(
    Kaacz avatar 28.12.2011 00:04 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Mno kdyz uz neni potreba, tak se akonadi vypne ne ?? neni na to klikatko, ale je to jeden prikaz v konzoli .. "akonadictl stop" .. dat nekam do ~/.kde4/Autostart/ mozna s kratkou prodlevou.

    Nevim z hlavy, ale vygooglil jsem napr. toto

    Dokonce se da cast odinstalovat .. samo knihovny a runtime potrebuji nektere aplikace .. ale nejaka dulezita cast je pryc a pokus o start akonadi zhavaruje kvuli nepripojeni se na MYSQL server, ktery mam spusten kvuli necemu jinemu.
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    27.12.2011 00:02 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Nikdo je ještě neviděl funkční...

    "Proč lžeš?" (Petr Tomeš)

    2.1.2012 00:14 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1

    Nelžu. Otázka proč tedy postrádá smysl.

    Nicky726 avatar 27.12.2011 10:27 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Ale no tak…
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    belisarivs avatar 27.12.2011 15:49 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Rikal mi takhle kolegacek, ze se ani nenamahaji testovat, jestli se KDE bez Nepomuku da vubec zkompilovat.

    Coz je pro Gentooisty celkem problem. Tim spis, ze v KDE se casto ani nenamahaji jejich patche zaclenovat.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Kaacz avatar 28.12.2011 00:05 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Nepomuk je nezajimavy, vypnuty na 3 kliknuti ..
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    belisarivs avatar 28.12.2011 16:48 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Cetl jsi vubec co jsem psal?
    IRC is just multiplayer notepad.
    2.1.2012 00:03 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1

    Akonadi + Nepomuk se nedá bez násilí vypnout. (Ani na tři kliknutí ani jinak.) Zatím jediné řešení je násilná odinstalace Akonadi.

    Nicky726 avatar 5.1.2012 08:30 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    akonadictl stop nebo pravým na Akonadi ikonku v systémové oblasti panelu [akonaditray] – Zastavit Akonadi.

    Nastavení systému – Vyhledávací služby – Povolit sémantický desktop Nepomuk [odtiknout]
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    14.1.2012 20:57 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1

    To první není příliš proveditelné. Přidání akonadictl stop do různých spouštěcích skriptů nepomůže. Ten balast se totiž spouští s různě dlouhým zpožděním a příkaz stop ho tedy nemusí zrovna zastihnout. O manuálním spouštění akonadictl stop při každém přihlášení pak už vůbec nemůže být řeč, protože přece jen stále ještě slouží počítač člověku, nikoliv člověk počítači. Ikonku Akonadi v systémovém panelu nemám. Kdysi se tam náhodně objevovala, ale nikdy nefungovala. Už nějakou dobu se neobjevuje, přibližně od verze 4.6. I kdyby tam ikonka byla, nehodlám dělat nějaký úkon opakovaně při každém přihlášení.

    To druhé zkrátka nefunguje. Zcela bez ohledu na nastavení té služby se celý balast stále spouští. Přesněji řečeno, pokouší se spustit, ale protože nefunguje, nedělá nic jiného než zabírání paměti (což mi s 16 GB tolik nevadí) a generování idiotských chybových hlášek (což už mě dokáže pořádně nakrknout). Kdyby to opravdu něco dělalo, něco inexovalo, něco zajímavého ukazovalo, spolupracovalo třeba s dialogem pro otvírání souborů — to bych pak byl ochoten zmíněné excesy dočasně tolerovat. Jenže ta věc nefunguje, ještě nikdy nefungovala a praktický význam tedy nemá žádný. Nevěřím, že po ~2 letech od začlenění není možné dotáhnout software do stavu, kdy se dokáže spustit. Pokud to není možné, měl by být takový program z KDE vyhozen, aby mu nedělal ostudu.

    Nicky726 avatar 15.1.2012 20:24 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    sleep 30 && akonadictl stop do souboru v ~/.kde4/Autostart, případně nahraď 30 jiným množstvím vteřin, kdy si myslíš, že už je spuštěné. Ikonka je taková záludnější, akci má nastavenou na pravé myšítko.

    Tak to bych řekl, že máš něco někde špatně, takže se zbav nastavení týkajícího se Nepomuku v ~/.kde4/share/config a zkus to znova. Pokud se Nepomuk nespustí korektně, o tom asi budou ty hlášky, ale třeba mi jen nefunguje kříšťálová koule, může být něco s úložištěm. Rychlé řešení je smazat ~/.kde4/share/apps/nepomuk. Jinak mně Nepomuk běží, Strigi indexuje a výsledky mi nachází.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    2.1.2012 00:13 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1

    Problém je hlavně v tom, že aplikace nefunkční déle než rok (KMail + Kleopatra + X.509 šifrování a podpis, Akonadi, Nepomuk, ...) stále hnijí v údajně stabilních verzích. To je velmi špatná vizitka pro KDE i pro distribuce typu OpenSUSE. Klikánímilovné uživatele tohle nepotěší. Neříkám, že potěšit je by měl být něčí cíl, ale když už ty bugy naserou i mě, tak fakt nevím, jak se budou líbit uživateli-neinformatikovi.

    Rozumnější by mi přišlo říct: Ne, neumíme X.509, s KDE šifrovat a podepisovat nebudete. Použijte raději Thunderbird, který funguje. Až chyby opravíme, dáme vám vědět. Sémantický desktop se připravuje, experimentální verzi můžete najít tam a tam, zatím ale není.

    BTW, zdá se mi, že drtivá většina problémů s šifrováním v KDE nějak vyplývá z módního fanatického odklonu od OpenSSL a násilného prosazování GnuTLS. Že prý má OpenSSL nějaké zásadní vady v návrhu, zatím neumí TLS 1.1 a 1.2 a tak dále a tak podobně. Jenže GnuTLS taktéž nic z toho de facto neumí, protože věčně nefunguje. OpenSSL aspoň funguje, když nic jiného.

    Ale to už jsem off-topic.

    Václav 26.12.2011 03:50 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Jak, nikdo nepoužívá? Akonadi mi krásně a spolehlivě synchronizuje google kalendář a kontakty s Kontactem. A Nepomuk jsem začal používat taky, i když zatím ne naplno. Uvidím časem, jak mi pomůže s organizací a vyhledáváním dat.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Václav 26.12.2011 03:52 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Umm… Mělo jít pod Andreje. A koukám že píše dokonce že to nikomu nefunguje. Aha :D
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    LukynZ avatar 26.12.2011 11:42 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Taky mi to funguje bez problemu, jen nechapu, proc to nedokaze vsechno, co je indexovano, vyhledat podle nazvu pres krunner
    Kaacz avatar 28.12.2011 00:10 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Jo, jste asi cilova skupina. Ja nemusim nic, co ma spolecnyho s Google (krome webovyho hledani) takze nejaky syncovani s jejich sluzbama nepotrebuju. A pokud se tyka vyhledavani na kompu .. hledam casto jen soubory .. multimedialni ne dokumenty .. a na to mi staci prastare 'locate'. Odpoved okamzita i v konzoli.
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    14.1.2012 21:01 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    A Nepomuk jsem začal používat taky, i když zatím ne naplno. Uvidím časem, jak mi pomůže s organizací a vyhledáváním dat.

    Aby mohl nějak pomoct, musel by napřed fungovat.

    belisarivs avatar 27.12.2011 16:07 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    No, ja po hruze v podobe prechodu na KDE 4.7 v praci (to bylo tak brutalne sekane i po prepnuti na engine "raster", ze jsem nic takoveho drive nezazil) utekl na Enlightenment. Propastny rozdil ve vykonu byl videt hned.

    Doma sice KDE na desktopu mam, ale taky je to snad jediny stroj, kde jsem se sviznosti spokojen. Fail je, ze je to spis herni masina.

    Na desktopu u rodicu me sere KDE 4.5. Viditelne pomalejsi nez GNOME 2. Asi nedobre snasi 1GB RAM. Pokukuju po razor-qt nebo nahodim e17 i tam.

    Kdyz si vzpomenu, ze kolem 4.2 jsem KDE obhajoval a radil vydrzet to do KDE 4.5...

    Ja nevim. Porad si rikam, ze to bude dobre, ale v podvedomi slysim hlasek: "Vzdyt je to fail jako prase. Podivej jak serou na komunitu, jak ji cpou Nepomuk, Akonadi a jiny bastl navdory namitkam a ani to neudelaji aspon volitelne. Podivej jak vas poslali do prdele, kdyz jste nahlasili bug s hnusnyma bilyma ikonkama v systrayi pajclyma z Oken. Podivej jak porad deklaruji vyssi a vyssi vykon, ale nikde to neni videt, krome hi-end masin pripadne nahodnych ruznych konstelaci hw. Copak nevidis, ze svizny a jednoduchy desktop, na ktery byl drive spoleh, je ten tam ve prospech pozlatkoveho shitu? Copak te neprepadaji deprese kdyz si pustis treba IceWM/e17, ktere umi az na par nenarocnych prkotin vse co potrebujes a je milionkrat rychlejsi? To nevidis ty memory leaky po par dnech behu?"

    Tomuhle se tezko odolava. A zacinam mit pocit, jestli nejsem v pozici nabozenskeho fanatika, ktery navzdory tomu, co zaziva a vidi, porad veri.

    Mam pocit, ze jestli s tim neco neudelaji, tak poslu KDE do prdele, povesim na hrebicek i preklady a pak se z toho ostatni spravci poserou, protoze jsem to tak zjednodusil, ze se v tom ted vyznam snad jenom ja sam (ac ty zmeny povazuju za dobre a i se snazim vysvetlovat co a jak).

    Opravdu z toho zacinam byt zhnusen a deprimovan.
    IRC is just multiplayer notepad.
    LukynZ avatar 27.12.2011 17:32 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    4.3 bylo super, pak od 4.4 do toho zacali nejak rypat a stalo to za prd, ale 4.7.3 uz mi prislo opet super, stejne jako 4.7.4 a ted 4.8rc1 je zatim parada
    Kaacz avatar 28.12.2011 00:20 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Jo problem KDE4, ktere potrebuje HW akceleraci je, .. ze tu HW akcelerace mit musi a bezchybnou. Ale ona ma chyby.

    Je to kus od kusu podle grafaren. Napriklad u Nvidia s binarnim blobem dela nejvetsi problem jejich bug s pixmap cache. V nekterych kombinacich se to projevi. Mam v praci Dual PentiumD, RAM 4GB a Nvidia 7600GT/256MB. Je to intel deska a pripada mi, ze ma dost pomale sbernice, Cim vic nahodim nejakych apletu, co neco ruzneho zobrazuji, tim driv se to zasvini, kwin a xorg pozerou cele cpu a konecna ..

    Mam par dalsich jinych kompu a na zadnem ten problem neni. Dokonce komp na chalupe, kde je stejne GPU jineho vyrobce, ale na Gigabyte MB s Core2Duo CPU a jen 2MB RAM to nedela.
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    28.12.2011 09:06 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.8 RC1
    Je to snad podruhé, co jsem s nějakou větví KDE spokojen. Konečně mám pocit, že bez nastavování je to plynulé. Ještě zkusím novější ovladače Nvidie. (Jen Kmix sežere po čase 1 jádro procesoru a do půl hodiny se sekne celé KDE.)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.