abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:11 | Bezpečnostní upozornění

    V bezdrátových routerech od společnosti routerech D-Link, v řadách EAGLE PRO AI a AQUILA PRO AI, je zabudovaný backdoor. Jedná se o zranitelnosti CVE-2024-6044 a CVE-2024-6045. Kdokoli z lokální sítě může přístupem na konkrétní URL spustit službu Telnet a přihlásit se pomocí přihlašovacích údajů správce získaných analýzou firmwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 11:22 | IT novinky

    Organizace IuRe (Iuridicum Remedium) varuje před návrhem, který představilo belgické předsednictví Rady EU. Populární služby jako Messenger, WhatsApp nebo Signal by dle něj bylo možné plně používat až po odsouhlasení kontroly komunikace. Ta by měla zamezit šíření dětské pornografie. Podle IuRe by však taková kontrola přinesla hlavně závažný dopad na soukromí uživatelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 11:11 | Nová verze

    NumPy (Wikipedie), tj. knihovna pro Python pro vědecké výpočty, byla po 18 letech vydána v nové major verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Důležité informace v průvodci migrací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:11 | Nová verze

    Vývojáři postmarketOS vydali verzi 24.06 tohoto před sedmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell, Phosh, KDE Plasma a Sxmo. Aktuálně podporovaných zařízení je 50.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.6. 12:11 | IT novinky

    Google Blog ČR informuje, že mobilní aplikaci Gemini a NotebookLM lze používat už také v Česku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    14.6. 11:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8 duálně licencovaného open source frameworku JUCE (Wikipedie, GitHub) pro vývoj multiplatformních audio aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.6. 11:11 | IT novinky

    Od 18. června bude možné předobjednat notebook DC-ROMA RISC-V LAPTOP II od společnosti DeepComputing s osmijádrovým 64-bit RISC-V AI CPU a s předinstalovaným Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    13.6. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.79.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.6. 14:33 | Zajímavý článek

    Byly zveřejněny výsledky průzkumu (infografika) mezi uživateli FreeBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    David Watzke avatar 22.6.2006 19:41 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Já budu rád jen a jen za rychlejší start (hrozé v té betaverzi zrychlení?), nic jiného mě v tuhle chvíli na Pythonu netrápí :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 22.6.2006 19:41 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    *hrozí
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    22.6.2006 20:31 trancelius | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    0.027 sekund na 1600 MHz s 2 GB paměti (cca stejně jako python 2.4)
    David Watzke avatar 22.6.2006 20:55 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    To nedám ani jako další start... tohle je poprvé
    $ time python -c 'print'
    
    
    real    0m0.138s
    user    0m0.013s
    sys     0m0.004s
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Mikos avatar 22.6.2006 22:03 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    To máš nějaký divný ;-)
    time python -c 'print'
    
    
    real    0m0.047s
    user    0m0.020s
    sys     0m0.004s
    A to by to měl být první start. PC mám Athlon-XP 2600+ a 512MB RAM. Mě přijde Python naprosto dostatečně rychlý (jak start, tak funkce programů).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    David Watzke avatar 23.6.2006 05:27 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Mám Athlon64 3000+ a 1GB RAM, no a Python 2.4.3-r1. Neříkám, že je to pomalý, ale mohlo by to být rychlejší... Co je ale zvláštní, že teď když jsem to zkusil v XTermu, místo YaKuake, tak
    $ time python -c 'print'
    
    
    real    0m0.016s
    user    0m0.011s
    sys     0m0.003s
    :-/
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    23.6.2006 06:58 trancelius | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    pochopitelně tyhle měření musíš dělat s výstupem přesměrovaným do /dev/nullu, jinak tě bude brzdit vykreslování fontů terminálu (a Qt nebo neakcelerovanej framebuffer jsou na brzdění experti, kompilace kdelibs "když se na ni koukáš" v konsoli u mě trvá skoro o 20 minut dýl, než když je schovaná ve screenu)
    23.6.2006 07:01 trancelius | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    nebo přesněji: neprovádět to v aktivním terminálu, něco jako
    sleep 5; time python -c ""
    # přepnu se na jinej tab ve screenu, počkám 6 sekund a jdu z5
    real    0m0.011s
    user    0m0.004s
    sys     0m0.001s
    23.6.2006 10:02 Dunric | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    jinak tě bude brzdit vykreslování fontů terminálu (a Qt nebo neakcelerovanej framebuffer jsou na brzdění experti
    Takový Pango nad GTK+ je na tom IMHO ještě mnohem hůř než Qt. Rozšíření renderingu přes Cairo to prakticky nezlepšilo.
    In the garden sleeps a messenger ·
    23.6.2006 15:06 trancelius | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Noo nejspíš jo, GTK+ terminály nemám, tak jsem to nepozoroval
    22.6.2006 22:42 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Asi by bylo dobré do startu připočítat taky sosání běžných modulů:
    $ time python  -c 'import os,sys,re,time'
    
    real    0m0.050s
    user    0m0.016s
    sys     0m0.008s
    
    Ale v systému mi běží už pět interpretů pythonu, takže ten benchmark ber s rezervou.
    David Watzke avatar 23.6.2006 06:17 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    $ time python  -c 'import os,sys,re,time'
    
    real    0m0.019s
    user    0m0.011s
    sys     0m0.008s
    První Python... ten YaKuake je nějakej pomalej :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Daniel Kvasnička ml. avatar 22.6.2006 22:42 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    No treba ty absolutni/relativni importy jsou nahodou super vec.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    22.6.2006 23:36 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Aby z toho jednou nevyrostly PythonGems... ;-)
    Mikos avatar 23.6.2006 00:08 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Říkají ti něco PythonEggs? Ty už jsou tu dlouho a myslím, že RubyGems nemají nic co by PythonEggs také neposkytovaly ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    23.6.2006 02:07 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Pokud je mi známo, Chicken Eggs tu byly dříve, takže aspoň ten název mohli vymyslet originálnější... ;-)

    Jinak teda proti tomu pythonímu řešení nic nemám, jen mi přijde hezké na gemech to, jak overloadujou standardní operátor require, takže je to maximálně transparentní. :-) To byla právě ta narážka, jestli se funkčnost standardního import-u bude ještě dál rozšiřovat. ;-)

    Ach jo, asi jsem nenormální, ale mně ty sigily nevaděj... :-) Ále co, stejně jednou všichni skončíme na Parrotu a potopíme .NET větší silou ("dynamis" :-D)
    23.6.2006 05:27 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    ... potopíme .NET větší silou ("dynamis" :-D)
    Kdepak. Skalní příznivci dřevních dob v *nixu se budou navždy tvrdošíjně držet "programování" v shellu, sedu a awku a nikdy nepřipustí existenci dokonalejšího nástroje. Do skonání světa nepřestanou vyvrhovat svoje ostudné jednořádkové prasečiny a obhajovat je nesmyslnými argumenty. Odporné, nečitelné, nepřenositelné a pomalé konstrukce budou vyzdvihovat jako vrchol ideálů a kýváním svých zrezivělých hlav se budou nadále vzájemně ujišťovat o správnosti své slepé cesty. Dokud toto tupé stádo dinosaurů nevyhnije, zůstanou Python i Ruby stále na okraji zájmu.
    23.6.2006 06:12 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Pokud se budoucnost patří podobným názorům, to raději vyhynu jako tupý dinosaour... :-)
    23.6.2006 09:03 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Moje řeč. A mimochodem na Athlon XP 2.2MHz:
    $ time perl -e 'print' > /dev/null
    
    real    0m0.003s
    user    0m0.000s
    sys     0m0.000s
    $ time sed -n 'p' > /dev/null < /dev/null
    
    real    0m0.002s
    user    0m0.000s
    sys     0m0.000s
    $ time python -c 'print' < /dev/null
    
    real    0m0.036s
    user    0m0.020s
    sys     0m0.010s
    $
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    23.6.2006 09:57 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Potrefená husa ...
    Myslel jsem, že jsem těch bechmarků dělal už dost. Škoda, že jsem nezveřejňoval všechny, ale nechtěl jsem s tím pořád prudit. Při _reálném _ skriptování je nejrychlejší Perl, na druhém místě Python. Tečka.

    A když už jsme u Perlu - toho jazyka je mi vážně líto. Ve své době to byl nástroj, který absolutně neměl konkurenci. Dokázal zavřít pusu i těm chytrákům, co efektivitu řešení měří počtem napsaných znaků. Perl byl neuvěřitelně mocný a mohl úplně klidně totálně nahradit trapné skriptování v shellu. Nestalo se tak - narazil opět na lidskou zkostnatělost. Larry Wall a spol. postupně přidávali do Perlu ještě ďábelštější možnosti, konstrukce a techniky, aby vyšel programátorům vstříc, ale nebyl to moc dobrý nápad. Dnes se Perl utápí ve své vlastní mnohotvárnosti a krédo "There is more that one way to do it" je příčinou toho, že každý píše v Perlu úplně jinak a vzniká kód, který je nečitelný i pro jeho autora. Nepomůže ani doporučený Perl coding style.
    Na Perlu už není co zlepšit. Všechny možnosti jsou vyčerpány. Perl 6 v tom nadělá ještě větší chaos. Je to škoda.
    23.6.2006 12:31 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Myslim, ze zapominate na jednu vec. To, ze je Python OK pro vetsi projekty je proste pravda. Na druhou stranu se svymi argumenty neuspejete u administratorkych 10-tiradkovych skriptu volanych z cronu. A to, ze se vam jednoradkove kontrukce mohou zdat zmatecne je zrejme dano malou sbehlosti v regularnich vyrazech, protoze jinak netusim, co by melo by na shell scriptingu az tak neprehledneho.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    23.6.2006 13:13 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Mám spoustu administrátorských desetiřádkových skriptů psaných v pythonu a volaných z cronu. Kdysi byly v shellu a jsem velmi rád, že jsem je všechny do jednoho přepsal. Je to lepší, rychlejší a daleko snáze se to spravuje.

    O regulárních výrazech jsem nemluvil - ty jsou všude stejné. Mluvím hlavně o neustálém volání externích programů a parsování jejich (textového!) výstupu místo aby se použila knihovní funkce. Ale to zdaleka není jediná nedokonalost.
    23.6.2006 13:28 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    A vám skutečně připadá použití roury jako nepřehledné. Já chápu, kam míříte, ale skript, který se vykoná za 0.1s a spouští se jednou denně přece nebudu přepisovat do Pythonu. Proč? V čem by měla spočívat ta snažší správa? A co když knihovnu nemáte, co prosím uděláte? Napíšete si ji, nebo zavoláte externí program. A co když knihovnu sice máte, ale neznáte ji. To na místo zavolání maildrop studujete dokumentaci k libmaildrop? Kde je efektivita takového počínání? Nakonece musíte znát vše 2x, jednou jako man <command> a jednou jako dokumentaci k lib<command>?
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    23.6.2006 13:43 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    K čemu je asi lepší se přiklonit, když mám k dispozici:

    - rouru, tedy proud (nejčastěji textových) dat, které bych asi měl zparsovat nějakým regulárním výrazem

    - knihovní funkci nebo nejlépe metodu objektu se všemi argumenty, datovými typy, návratovými hodnotami a vůbec vlastnostmi, které u roury nepřipadají v úvahu

    Ale chcete mě přitlačit ke zdi a já se nechám: jestliže _nemám_ knihovnu, tak si ji nainstaluju. Jestliže nejde nainstalovat nebo s ní neumím zacházet, tak pak teprve s lítostí použiju externí program se všemi neblahými důsledky a riziky. Ale hlavně - nejsem na to hrdý a nepovažuji to za koncepci, nýbrž čuňárnu a východisko z nouze.
    23.6.2006 13:56 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    hmm, koncepcia, paradigma, kazdy je privrzencom niecoho ineho. Kazdy pristup je vhodny na nieco ine.

    ovladate lisp? veci ako rekurzia, lambda vyraz, map, apply? (niekto by ma mohol zvozit pod ciernu zem, zamerne som vybral len tieto 4 terminy)

    jednoducho dolezite su data, ich jednoznacne a nevratne spracovanie. Ziadne "cut&paste programing". Ziadne OOPs.

    23.6.2006 14:11 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Ano, koncepce jsou různé. Ale nejvíc kritizuji tento přístup:
    - Někdo napíše knihovnu (nejlépe v C) se spoustou funkcí, které lze zavolat. Ba dokonce k tomu udělá i rozšíření pro ostatní jazyky a strčí to programátorovi i s dokumentací pod nos.
    - Někdo napíše program, který vezme nějaká data z příkazové řádky nebo se standardního vstupu a prožene to nějakou tou funkcí z té knihovny.
    - Někdo napíše program, který zavolá ten předchozí program, předá mu přes rouru svá data a výsledek (v těžko specifikovaném) textovém formátu nějak parsuje.

    Vám se to fakt líbí???
    A nejhorší je, že v shellu to _nejde_ dělat jinak.
    Mimochodem, pokud rekurze, lambda výraz, map a apply jsou v pythonu tatéž věc, jako v lispu, tak to používám celkem běžně (kromě apply - to nemám moc rád). Ale nevím, jak to souvisí s debilním shellem.
    Mikos avatar 23.6.2006 14:19 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Apply je už teď deprecated :-) Map, filter, lambda, atp. budou odstraněny v Pythonu-3000, protože jsou zbytečné (lze je všechny mnohem lépe a čitelněji nahradit pomocí list comprehension nebo generatorových výrazů). Já jsem opravdu rád že se Python ubírá tímto směrem, bude mnohem čistější ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    23.6.2006 14:35 razor | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    IMHO tam jiný bastly zas přidávaj :-/
    Mikos avatar 23.6.2006 14:42 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Nesouhlasím, mně se vývoj Pythonu v poslední době nesmírně zamlouvá, mám z něj opravdu radost.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    23.6.2006 15:48 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Čistější v čem? Pure lisp je čistý funkcionálně. Smalltalk je čistý objektově. Python 3000 bude čistý tak maximálně podobností s Pythonem 3000. Nebo jinak - co umí with lépe než anonymní uzávěr? Nakonec z toho jazyka bude druhé C++, jestli to takhle půjde ještě pár verzí. Mně toho je zase líto.

    Tím ho samozřejmě nikomu neberu, každému podle chuti. :-) Jenom mám zas o několik důvodů míň ho používat, když musím přemýšlet o specializovaných konceptech navíc místo těch obecně použitelných, které ovládám. ;-)
    Mikos avatar 23.6.2006 15:55 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Čistější v "Thy Python Way" ;-)

    Jinak jsem hodně rád, že ty lispovské konstrukce jako map, filter a lambda zmizí :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    23.6.2006 18:05 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    A to i přesto, že kdyby lambda nebyla crippled, nebylo by with zapotřebí a stačilo by pár funkcí? ;-) Mimochodem, není to lispovská konstrukce. ;-)

    Tedy samozřejmě, nic ve zlém, považuju dialog za naprosto nezbytnou součást vývoje a jsem rád, že můžu platformu, na které dochází jak k dialogu, tak i k vývoji. Spousta lidí to štěstí nemá... :-D
    23.6.2006 20:10 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Nejsou lispovské, jsou funkcionální... ;-)

    No já vám to přeju, uvidíme, jak to nakonec dopadne. :-)
    Mikos avatar 23.6.2006 22:18 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Nejsou lispovské, jsou funkcionální
    To je list comprehension taky a je navíc mnohem elegantnější (alespoň z mého pohledu) a minimálně lambda, map a filter jsou díky ní naprosto zbytečné (to je taky důvod, proč pujdou z Pythonu pryč - v Pythonu má být vždy Jedna Správná Cesta (TM) jak řešit danou věc ;-)).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    24.6.2006 01:36 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    "...a minimálně lambda, map a filter jsou díky ní naprosto zbytečné..."
    No vždyť povídám, že střílení se do nohy je věc svobodného rozhodnutí každého člověka... :-D
    24.6.2006 10:58 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Pojďme se hádat jinam. ;-)
    Tady už je dost těsno.
    23.6.2006 14:02 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    To je ale neunixové... ;-)

    Berte to tak, že Vás to nikdo nenutí používat. Nicméně jednoduchost roury je stejně geniální jako jednoduchost souboru. Kapitola 5 TAOUP je docela poučná. :-) A to ji napsal fanoušek Pythonu. ;-)
    23.6.2006 14:14 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    23.6.2006 14:24 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Můj výtisk je příšerně ošoupaný... ;-)
    23.6.2006 14:56 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Obojí je fajn čtení. S většinou věcí souhlasím.
    Ale opravdu nechápu, jak se mohl do roku 2006 udržet "jazyk", který neumí ani zavolat knihovní funkci či jaderné volání, nemá takřka žádné datové typy, aritmetické operace jsou postavené na hlavu, užití polí je naprosto praštěné, definice funkcí je horší než v bejziku, chování závisí na hromadě proměnných a je pomalý jak šnek. Raději nemluvím o tom, co všechno je potřeba ze shellu pouštět, aby to vůbec něco umělo. Na abclinuxu se neustále objevují dotazy, jak udělat věci, které jsou v jiných jazycích naprosto přirozené (čím to asi je?).
    Ono se řekne - nemusíš to používat. Ale jak je vidět, není lehké jít proti proudu.
    23.6.2006 12:55 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    co sa tyka perl 6, jeho vyvoj je stale blizsie zaciatku ako koncu. A to, ze z neho rastie hybrid vsetkoho existujuceho, to nie je na skodu. Bohuzial vyzaduje nieco, co podpriemerny programatori nemaju ... disciplinu.

    hmm, skor si myslim, ze v perl-i kazdy pise rovnako. To, ze sa sa viacero veci da napisat roznymi sposobmi je len na dobro veci, rozhodnes sa podla charakteru spracovavanych dat.

    ad zlepsenie, tak tam je velky priestor, vid http://dev.perl.org/perl6/doc/synopsis.html

    na pobavenie, Lingua::Romana::Perligata

    s programovacimi jazykmi je to ako s hudbou: neustale vznikaju nove smery, no Verdi bol len jeden (Mozart, Beethoven, Bach, Dvorak, ...)

    23.6.2006 16:04 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Jenže Python se bohužel ubírá naprosto stejnou cestou.. příliš často jsou nové featury jen nějaký shorthand pro konstrukci, o které GvR naznal že je dostatečně idiomatická. TIMTOWTDI jako vyšitá..
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    Mikos avatar 23.6.2006 16:19 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Nesouhlasím, cesta kterou se ubírá Python se mi naopak velmi líbí a je to cesta k větší čistotě Pythonu. Na nových featurách nevidím nic špatného, když jazyk zbytečně nezesložiťují a drží se "The Python Way"...

    Koukněte se na návrh Python-3000, to je nádhera sama...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 23.6.2006 10:51 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Tak strasny to nebude. Python i Ruby jsou cim dal vice popularnejsi take diky webu a tam jim to vami popisovane stado dinosauru moz kazit nemuze ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    23.6.2006 11:40 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    To je pravda.
    Ale je paradoxní, že díky přenositelnosti Pythonu je mnohdy lepší hledat pomoc u windowsářů, a pak to aplikovat v linuxu. Samozřejmě proti nim vůbec nic nemám, ale je to takový divný pocit zjistit, že "oni jsou dál" ;-)
    23.6.2006 11:54 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Oni hlavně nemají sed, grep a awk :-D. Proč třeba psát init skripty v Pythonu, když to sebou nese nutnost ten interpret tahat sebou? coreutils jsou prostě standard a jsou v unixech všude (akorát be se člověk měl vyhnout GNU rozšířením).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.6.2006 12:33 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Protoze sed, grep a awk dovoluji pouzit roztodivne jednoradkove konstrukce. Vivat pipe. :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    23.6.2006 12:49 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Což o to, s malým syntaktickým cukrem si jich můžete užít i jinde :-D
    import os; os.popen("dlouha | kolona | co ma | grep |sed | awk").readlines()
    
    V Perlu by to bylo ještě jenodušší
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.6.2006 13:12 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Naopak, jednoradkovym konstrukcim v shellu se lze vyhnout zavolanim Pythonu :-) Svet skripteru je tak barevny :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    23.6.2006 14:19 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Já teda syntaktický cukr říkám tomuhle:
    class IO
        def | proc
            proc[self]
        end
    end
    
    wc = proc { |io| io.inject(0) { |i, line| i += 1 } }
    
    A teď to přijde:
    count = open("soubor") | wc
    Není to roztomilé? :-) Why udělal takovou blbůstku, se kterou fungují i věci jako
    count = open("soubor.txt") | grep[/regexp/] | wc
    Asi by tak šel zabalit každý externí program, aby zpracovával přímo interní streamy jazyka a přímo z jazyka... ;-)
    Mikos avatar 23.6.2006 14:32 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Měl bys použít modul subprocess. os.popen je zastaralý ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    23.6.2006 18:02 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Mimochodem, filtry a roury...není to vlastně monadické programování? ;-)
    23.6.2006 13:25 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Proč psát init skripty v Pythonu? Třeba proto, že by se zpřehlednily a výrazně se urychlil boot. Init skripty jsou vůbec úchvatnou ukázkou toho, jak se v shellu píše. Ve své distribuci mám v initskriptech 170 krát "/dev/null", 94 krát "sed", 108 krát "grep", 55 krát "awk" a 1125 krát příkaz "test" nebo "[".

    To jsou všechno externí programy, které se musejí pouštět, protože shell sám o sobě neumí takřka nic. Můžete kritizovat mou distribuci, ale to je asi tak všechno.

    A ten argument, že "by se musel tahat python" je v tomto světle směšný. Vždycky se musí tahat nějaký interpret. Byla by 30 Mega na disku a 8 Mega v paměti opravdu taková daň za výrazné zlepšení? Nemluvě o tom, že paralelní spouštění služeb by konečně dostalo nějakou koncepci.
    Říkáte, že coreutils jsou "prostě standard". Bohužel ano. A já se ptám - jak dlouho ještě? Kolik ještě desetiletí?
    23.6.2006 13:42 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    no, tomu co dodavaju ako initskripty suse, redhad, debian, (mandrake este horsie), tomu sa skript povedat neda, to je jednoducho bordel nad bordel (skoro ako python ci java :-D ).

    coreutils budu standard, pokial bude unix (pokial bude konzola).

    23.6.2006 14:21 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Já si myslím, že to není špatný nápad. :-) Myslím, že něco takového vzniká i v Ruby. Experimentovat nikdo nezakazuje, takže směle do toho! ;-)
    23.6.2006 15:04 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Pokud vím, tak nevzniká. Snažil jsem se již kolikrát najít, jestli se někdo nepokouší initscripty přepsat do něčeho rozumného. Našel jsem jen ojedinělý pokus nějakého vývojáře Gentoo (čímž tato distribuce u mě stoupla v ceně), který si dovolil vystrčit hlavu s nápadem psát initskripty v Pythonu. Pohotoví dinosauři ho okamžitě uklovali čepicema.
    Mikos avatar 23.6.2006 15:07 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Však oni tu dinosauři nebudou věčně, časem vymřou ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    23.6.2006 15:27 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Mít na to znalosti, tak už na tom dělám :o) Mám moc rád Python a programování mě moc baví. Ale ty znalosti pořád nejsou :o)
    23.6.2006 16:19 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    hmm, moj rc.httpd
    #!/bin/sh
    
    case "$1" in
       'start')
          /usr/sbin/apachectl start ;;
       'stop')
          /usr/sbin/apachectl stop ;;
       'restart')
          /usr/sbin/apachectl restart ;;
       *)
          echo "usage $0 start|stop|restart" ;;
    esac
    
    povedz jeden jediny rozumny dovod, preco ruby alebo python.
    pre dalsieho: shell nie je programovaci jazyk.
    23.6.2006 17:43 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Já vidím jako zlo už ten první řádek, který pouští další interpret shellu. A podívej se na jiné startovací skripty - nejsou tak trochu podobné tomuto? Opravdu nikde nevidíš duplicitní kód? Spočítej si, kolik výskytů slova "restart" máš mezi initskripty. V mém případě je to 566krát! Ty jich ale budeš mít jistě míň. A z tohoto skriptu se volá další skript - /usr/sbin/apachectl. Zkus se na něj podívat. Pořád se ti líbí? Spouští links nebo lynx. PROČ??? Vždyť jde jen o to, aby se připojil na port 80 a něco stáhl - v Pythonu hračka. No a pak se includuje další skript, zjišťuje se selinux (už poněkolikáté), najde se tam i /dev/null a oblíbený awk. Úžasné! Na tom prostě není co zlepšovat. A to vůbec nemluvím o nějakém paralelním spouštění.
    23.6.2006 18:36 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    povedz jeden jediny rozumny dovod, preco ruby alebo python.
    1. Protože mám Python rád?
    2. Protože bych si to (mít na to ty znalosti) rád přepsat vyzkoušel?
    3. Protože proto? :o)
    A už jsou ty důvody hned tři ;o)
    pre dalsieho: shell nie je programovaci jazyk.
    To je reakce na něco, co jsem řekl? Mně to totiž vysvětlovat nemusíš...nikde nevidím ve svém příspěvku, že bych něco takového tvrdil.
    23.6.2006 18:45 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Mně to taky vysvětlovat nemusíte, ale můžete :-) BASH obsahuje nějaký jazyk, ve kterém se dají zapisovat skripty. Proč by tento skriptovací jazyk neměl být jazykem programovacím? Podle mě tvoří skriptovací jazyky podtřídu jazyků programovacích.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    23.6.2006 19:24 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    No, je fakt, že teď si nejsem jistej, jak to happy barney myslel.

    BASH možná není zrovna vymoženostma oplývající, jako jiné skriptovací jazyky, ale když někdo píše skript == programuje, ne?
    23.6.2006 18:30 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    „Pokud vím, tak nevzniká.“
    Takže nevíte:

    http://www.easylinuxcds.com/catalog/product_info.php?cPath=49&products_id=1563

    :-D Musím ale hodit dotaz do konference, jak moc je to teď živé. Přeci jen nějaká ta voda od roku 2005 uplynula. :-)
    martink avatar 23.6.2006 18:26 martink | skóre: 10 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Ve své distribuci mám v initskriptech 170 krát "/dev/null", 94 krát "sed", 108 krát "grep", 55 krát "awk" a 1125 krát příkaz "test" nebo "[".

    To jsou všechno externí programy, které se musejí pouštět, protože shell sám o sobě neumí takřka nic.
    /dev/null není program. "test" a "[" sice existují i jako externí programy, ale v každém normálním shellu to jsou interní příkazy.
    23.6.2006 18:53 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Jo, máš pravdu. test je interní příkaz. A s tím /dev/null jsem to myslel tak, jestli by někoho, kdo je při smyslech, napadlo otevřít si /dev/null a psát do něj (nebo číst z něj).
    Ale zajímavý je taky výskyt '/bin/' - 238krát, '/sbin/' - 303krát a 'cat' - 82krát.
    23.6.2006 21:34 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    Mně to třeba napadá celkem běžně. :-)
    24.6.2006 19:35 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python 2.5
    The net result of the 2.5 optimizations is that Python 2.5 runs the pystone benchmark around XXX% faster than Python 2.4.

    Hmm, tak o kolik? Co je to za cislo a v jake je soustave? :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.