abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 1
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    7.5. 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 148 hlasů
     Komentářů: 10, poslední 8.5. 17:35
    Rozcestník

    Sun koupen Oraclem

    Po sérii spekulací o koupi Sun Microsystems bylo dnes překvapivě oznámeno, že kupcem se stává Oracle.

    20.4.2009 14:25 | washeck | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    20.4.2009 14:57 Mathwizard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    Tak to je docela husty...jsem velmi zvedav, jaky to bude mit vliv na Javu a J2EE jako takove. Po akvizici BEA a Sun tu uz skutecne neni moc mist kam se za Java enterprise produkty podivat.

    default avatar 20.4.2009 15:53 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    jaky to bude mit vliv na Javu a J2EE

    Pořád lepší, než pod rouškou IBM. Ale stejně si jdu hledat nový obor.

    Ilfirin avatar 20.4.2009 15:54 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    .net volá...
    (tohle zřejmě rozpoutá flame)
    default avatar 20.4.2009 17:36 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    Nerozpoutá. Když říkám jiný obor, tak tím myslím cokoli krom IT. :-D

    21.4.2009 10:44 kaja47 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem :D
    I'm a lumberjack, and I'm okay.
    I sleep all night and I work all day.
    21.4.2009 12:22 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem :D
    coto?
    Cubic avatar 21.4.2009 14:13 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem :D
    jo na tohle jsem narazil minuly tyden a rikal jsem si, ze to ma neco do sebe, me by se ale spis libilo lehnout si do mokre travy a byt hlidacem krav
    22.4.2009 00:16 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem :D

    To jsi idealista. Mokrá tráva je pěkný svinstvo. Je studená a tím to jen začíná. Akurát by sis nachaldil ledviny a kulky.


    Cubic avatar 22.4.2009 17:21 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem :D
    tak rekneme vlhka, je rano letniho pracovniho dne a trava vysicha, slunce na blankytnem nebi zajisti, ze je trava do hodiny sucha a ja se budu moci prevalit na bricho a nechat si prohrat muj navhly hrbet... lepsi? ;-) to tak miluju, lidi co jen kazej iluze
    20.4.2009 17:03 Radim Kolář | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    Co je spatneho na IBM? Maji spoustu hezkych veci: DB2, Eclipse, Websphere, Geronimo, Derby, Lotus Notes ...

    20.4.2009 18:16 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    omylem jste napsal dvojtecku
    Daniel Kvasnička ml. avatar 20.4.2009 19:58 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Lotus Notes a hezka vec? :-D Vtip dne...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    20.4.2009 20:09 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Taky jsem si hned vzpomněl na BEU. Jak to vlastně dopadlo s jejich aplikáčem? A jak to teď dopadne s Glassfishem? Jak pravil default, jdu si hledat jiný obor. Vždycky jsem si říkal, že bych mohl dělat literaturu…
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    pol128 avatar 20.4.2009 23:09 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    bea je bordel. glassfish dufajme zostane otvoreny, pripadne to niekto forkne.

    21.4.2009 08:37 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Z těch dvou aplikačních serverů -- BEA a IAS -- byla vybrána pro další pokračování právě BEA. Všichni, kdo kdy pracovali s IAS, si oddechli...
    21.4.2009 09:29 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    A ti, kteří opravdu někdy dělali s některými produkty BEA se nadechli... pořád ale lepší naž IAS :-)
    21.4.2009 11:08 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Díky bohu. Možná to bude tím, že s BEA jsem ještě neměl nic do činění, ale horší než IAS to snad bejt nemůže.
    20.4.2009 14:59 cinan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    co to znamena pre open-source produkty Sunu?

    Daniel Kvasnička ml. avatar 20.4.2009 15:22 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Open source entuziasmus by byl v Sunu utlumen, at by ho koupil kdokoliv. Sen Jonathana Schwartze o tom, jak free software nalaka lidi na hardware, se nesplnil a je na case si to priznat.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    20.4.2009 20:39 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Sen Jonathana Schwartze o tom, jak free software nalaka lidi na hardware, se nesplnil a je na case si to priznat.
    A prodával Sun nějaké levné desktopy nebo laptopy, nebo samé předražené a ultravýkonné servery a pracovní stanice? Jestlipak ono to nebude hlavně tím. Bohužel to vypadá, že stejný problém zabije i POWER a Itania.
    make menuconfig, not war!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 20.4.2009 21:20 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Zkazu Poweru na desktopu zacala IBM, ktera kdyz po ni chtel Apple novy cip, tak misto aby navazala na uspechy G4, vzala svuj serverovy POWER, trochu ho upravila a nazvala G5... Ovsem v embedded zarizenich (avionika, multimedia) nebo hernich konzolich ma Power budoucnost. Viz Cell.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    20.4.2009 22:25 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    No co jsem zatím četl, tak vývojáři her z Cellu (a z příšerně malé paměti na PS3) moc nadšení nejsou. ;)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 20.4.2009 22:27 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Mas nejake zajimave odkazy ohledne toho Cellu?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    20.4.2009 23:19 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Myslím, že ohavnost programování pro obludu, jako je CELL, musí být zřejmá. Tedy pokud zrovna nemiluješ paralelní architektury. :-)
    20.4.2009 23:22 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    Programatori si ale holt budou muset zacit zvykat, zatim to vypada, ze budoucnost je v silnem paralelismu.

    21.4.2009 00:31 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    Jen se nebojte, ony tyhle amatérské pokusy naučit širokou masu programátorů programovat silně paralelně vymřením naivních pokušitelů.

    Paralelní programování je v současné době velmi drahé a naprostá většina programátorů je neumí a asi ani nikdy spolehlivě umět nebude. Většina dnešních „programátorů“ jsou jen rychlokvašky, kteří teorii považují za zbytečnou, návrh architektury taktéž. Jenže ouha, vytvářet masívně paralelní aplikace metodou sednu a kóduji bez rozmyslu architektury a synchronizace moc dobře nejde. Protože ale ekonomika tlačí cenu programátorů dolů, a tedy i kvalitu, tak myslím nemají šanci Ti, co se masívně paralelní programování snaží zavádět, protože vývoj by byl mnohem mnohem dražší za stejného výsledku.

    Takže za současné společenské situace je zavádění silného paralelismu jako běžného programátorského zvyku jen výrazem silné naivity a trh to ocení příslušným palcem dolů.

    Možná až se změní společenské klima, až se bude více cenit kvalita programátorů, a až se bude kvalita po programátorech požadovat (což jak každý vidí, ve většině případů moc není, mimo jiné i plat tomu odpovídá) – tak možná paralelismus lze zavést jako běžnou součást. Ale to ještě hodně dlouho nehrozí.

    21.4.2009 01:48 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    tento pohled na paralelismus je vylozene z minuleho stoleti.

    jedna vec je kvalita dnesnich programatoru a dalsi vec je kvalita prostredku, ktere maji k dispozici.

    pujcim si jeden oblibeny priklad... naprogramovat datovou strukturu fronta v sekvencnim prostredi je cviceni pro studenta bakalarskeho programu, naprogramovat frontu pro paralelni prostredi je uz na publikovani na odborne konferenci.

    toto opravdu se spolecenskou situaci nema nic spolecneho.

    paradoxni je, ze existuje slusna radka lidi, kteri dnes a denne programuji aplikace, ktere bezi masivne parallelne a pomalu si to ani neuvedomuji...

    ...chce to jen zahodit celou koncepci vlaken a zamku a prejit na vyssi uroven abstrakce....
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    21.4.2009 09:59 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Navíc dneska se hry už neprogramují. Dneska si koupíte engine a zaměstnáte dva programátory, aby ho mírně upravili, a padesát dalších lidí, kteří budou kreslit omalovánky.
    22.4.2009 08:21 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    protože vývoj by byl mnohem mnohem dražší za stejného výsledku.
    Rychleji běžící aplikace není stejný výsledek
    Quando omni flunkus moritati
    22.4.2009 12:16 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    Špatně naprogramovaným paralelismem snadno dosáhnete i mnohem pomalejšího výsledku.

    Nehledě na to, že paralelizace také něco stojí a už vůbec, že zdaleka ne každý algoritmus je paralelizovatelný, nebo snadno paralelizovatelný.

    25.4.2009 10:44 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Špatně naprogramovaným paralelismem snadno dosáhnete i mnohem pomalejšího výsledku.
    Kdežto špatně naprogramovaným jednovláknem taky, takže tu nevidím žádný relevantní argument.
    Nehledě na to, že paralelizace také něco stojí
    Jo, musí se zaplatit programátor, kterej ji umí. Co se hardwaru týče, tak tam je ta cena převážena ziskem.
    Quando omni flunkus moritati
    21.4.2009 06:44 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Ale na Cellu se nemusíš zabývat jenom paralelizací, jsou tam i problémy s jiným přístupem do hlavní paměti (mailboxy nebo DMA) a s vektorizací úloh. Cell je co se výkonu týče nehorázná bestie, ale programovat ho je pro začátečníka jako jsem já (styl Jardík :-) ) dost horror. A to se poctivě snažím!
    make menuconfig, not war!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 21.4.2009 07:52 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    No tak to jo :-) Ja jsem tomu ale rozumel tak jako ze Cell neni kvalitni procak :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    22.4.2009 00:20 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    No ono to není jen o paralelismu. To by bylo v průšvihu i to jinak naprosto standardní SMT PowerPC tříjádro v Xboxu. V Cellu navíc máte ty jádra nerovnocenná. Máte jeden normální procesor a několik takyjader která jeho prostřednictvím řídíte, a která mají odvést hlavní část práce. No řekněte, vypadá to jednoduše?

     

    22.4.2009 02:08 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    Ale jak psal deda.jablko výše, dnes na to existují príma nástroje a tak to zvládá každý.

    Jestli jste postřehli v předcházejí větě ironii, je tam správně.

    20.4.2009 21:46 vratidlo007 | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    Ale SUN prodava vynikajici stanice za stejne penize jako Lenovo nebo HP. x86 servery maji take za rozumne kacky. O Power od IBM bych se nebal. Zrovna Linux a smer tlacit aplikace na servery mu silne nahravaji. A IBM s nejvetsi pravdepodobnosti jeste nejaky ten patek zustane dvornim dodavatelem superpocitacu pro US Gov., takze odbyt bude. Rozsireni Power dle meho nazoru nejvic brani urputna snaha firem se zuby nehty drzet MS produktu. Oracle si na Sparc a Solarisu mozna zacne stavet komplexni reseni a bude jej nabizet zakaznikum jako velkou stribrnou bedynku do ktere nacpou celou firmu i se SAPem :-)

    20.4.2009 23:28 jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    A IBM s nejvetsi pravdepodobnosti jeste nejaky ten patek zustane dvornim dodavatelem superpocitacu pro US Gov., takze odbyt bude.
    IBM je dvorni dodavatel pro mnohem vic zakazniku, vizte jejich z/Architecture, ktera zachovava kompatibilitu az do pocitacoveho praveku (da se bezet software, ktery si vymenoval data pres derne stitky...). Myslim, ze bychom se vsichni divili, kolik programu s davno ztracenym zdrojovym kodem se takto jeste provozuje.
    21.4.2009 06:55 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Ale SUN prodava vynikajici stanice za stejne penize jako Lenovo nebo HP.

    Ano, to bezpochyby. Kolik stojí vynikající stanice od HP? Patnáct tisíc korun to nebude, vynikající stanice vždy začínaly na dvojnásobku. Zkrátka chybí levný desktop pro vývojáře a (budoucí) manažery, kteří by ho mohli mít doma a pak ho v práci vehementně, i když bezdůvodně prosazovat.

    Revoluce začínají zdola, proto taky končí zvolením špatného řešení. Dokud firmy nenabídnou produkty plebsu, nikdy se nerozšíří.

    make menuconfig, not war!
    20.4.2009 15:02 sheery
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    A co to znamená pro MySQL?

    srigi avatar 20.4.2009 15:54 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    fork()
    Be kind to newbies.
    20.4.2009 21:38 8an | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    Ten už existuje: Drizzle

    If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
    20.4.2009 16:35 vratidlo007 | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    Treba Oracle bude mit MySQL jako ma RH ma Fedoru. K testovani. Ale moc tomu neverim. Jeste, ze existuje Postgres

    Jen aby zachovali Javu a NetBeansy.

    20.4.2009 16:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Jeste, ze existuje Postgres

    Nejen…

    20.4.2009 17:00 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Jenže Fedora snad používá ty samé základní komponenty, jako enterprise distribuce RH -- takže se na ní opravdu může testovat to, co později přijde do placených verzí. MySQL a Oracle DB ale určitě společný backend nemají :-)
    20.4.2009 17:35 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    zatím :-)
    20.4.2009 17:38 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    A toho se celkem bojím, Oracle mi k srdci nějak nepřirostl. Jsou na světě i projekty, které nepotřebují enterprise kalibry...
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    20.4.2009 17:46 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Aspoň by byla šance, že široká vývojářská obec konečně objeví, že existují i jiné databáze než MySQL. :-)
    20.4.2009 18:00 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Samozřejmě, kromě MySQL přece existuje ještě SQLite.
    20.4.2009 18:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Tak ten jsem opravdu na mysli neměl…
    22.4.2009 16:40 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Irony gets lost over the internet...
    Jardík avatar 20.4.2009 23:58 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    MS SQL :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    20.4.2009 18:05 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Otázka je, co by se stalo, až by široká vývojářská obec zjistila, co užší obec databázových specialistů nazývá relačními databázemi.
    20.4.2009 23:07 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    Zázraky se moc často nedějou, naposledy před 2k lety kdy povstal z mrvejch Ježíš. Myslíš, že je ten správný čas?

    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    20.4.2009 23:23 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Která sekta má zmrtvýchvstání Ježíše jako jediný zázrak? Římští katolíci si třeba „zázraky“ vymýšlejí jak na běžícím pásu.
    20.4.2009 18:19 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Pokud za širokou vývojářskou obec nebudeme považovat ty, kteří právě opisují serverside kód své webovky z nějakého superkvalitního článku, jehož autor neví o moc víc, než napsal, pak bych řekl, že to s tím povědomím, že existují i jiné DB, není tak zlé.
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    Daniel Kvasnička ml. avatar 21.4.2009 08:54 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Jen aby zachovali Javu a NetBeansy.
    U tech NetBeansu bohuzel nevidim moc duvod. Jednak jsou celkem vyraznym podporovatelem a uzivatelem Eclipse a za druhe posledni dobou celkem rozjeli vyvoj JDeveloperu a udajne je to uz dost schopne prostredi (minimalne pro ADF, o ktery jim prirozene jde nejvic). Jestli NetBeans budou mit nejakou budoucnost, tak bud jako fork nebo nejaky typ slouceni s JDeveloperem...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    21.4.2009 09:35 Mirek_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    Tak doufam, ze s Eclipse si to ted rozmysli, mi z nej vstavaji vlasy hruzou na hlave. Bohuzel se pouzivani nevyhnu :) Zlate NetBeans...

    18.6.2009 06:54 Lubos Kocman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    Muzes zdarma pouzivat IntelliJ pro opensource projekty. Mel by byt mnohem lepsi nez netbeany.

    21.4.2009 00:36 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    „A co to znamená pro MySQL?“

    Fork a silné řeči, jak open source to bez problémů zvládne. Následně za tichého úpadku začne být postupně MySQL zastaralá a nepoužitelná, protože komunita nezvládne vývoj forku MySQL. A po nějakém čase zmizí fakticky ze scény. Byť setrvačnost daná masívním používáním MySQL je obrovská, takže to bude dloudho trvat.

    Stejně největší sranda na tom je to, že MySQL se snažila zahodit InnoDb část, protože formu Inno db koupil Oracle a nechtěli být na Oracle závislí. A díky tomu investovali obrovské úsilí do vývoje nového engine Falcon a na InnoDb velmi dlouho kašlali. A pokud je koupí Oracle, možná to dost změní plány, protože InnoDb bude mít stejného majitele.

    21.4.2009 08:42 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Právě to InnoDB spíš podle mne nahrává tomu, že bude snaha udělat MySQL syntakticky kompatibilní s Oracle a udělat z ní takovu "Oracle light". Tedy začněte s MySQL, a když vám přestane výkon stačit, přejděte na Oracle DB. Takže to možná paradoxně zhorší situaci spíš PostgreSQL, protože to se právě na kompatibilitu s Oracle zaměřuje -- a jestli bude mít nově pozici na trhu mezi Oracle MySQL a Oracle DB, nebude to mít jednoduché.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 21.4.2009 08:51 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Právě to InnoDB spíš podle mne nahrává tomu, že bude snaha udělat MySQL syntakticky kompatibilní s Oracle a udělat z ní takovu "Oracle light".
    Jen kvuli tomu, aby meli dalsi entry-level hracku, budou udrzovat dva zcela odlisne projekty...? K tomuto ucelu jim podle me ted slouzi Oracle XE.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    21.4.2009 09:31 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    A k čemu by jim teď bylo InnoDB? Spíš Oracle XE a MySQL zaintegrují do jednoho produktu.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 21.4.2009 10:05 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    A ono jim doted vubec k necemu bylo? Kde Oracle InnoDB pouziva? Podle me jim bude k tomu, k cemu ted i MySQL -- kontrolovat, prip. trochu pridusit :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    21.4.2009 10:15 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Každopádně teď je to jenom věštění z křišťálové koule, když včera ještě v 11 chtěl Sun pokračovat v námluvách s IBM, a ve dvě je koupil Oracle, bude potřeba počkat pá týdnů, než si to ujasní alespoň ti dva.
    21.4.2009 09:40 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Tedy začněte s MySQL, a když vám přestane výkon stačit, přejděte na Oracle DB.

    To bych tak úplně neřekl. MySQL se často používá právě tam, kde je potřeba při daném HW dosáhnout co nejvyššího výkonu, přičemž provozovatele příliš netrápí atomicita operací a konzistence dat (někdy bohužel proto, že netuší, že by ho takové věci zajímat měly). Což může být pro MySQL šance, protože se IMHO dá říci, že cílové skupiny MySQL a Oracle jsou prakticky disjunktní, takže je dost dobře možné, že Oracle bude dál vyvíjet obě databáze, ale s každou se zaměří na jiný segment trhu.

    21.4.2009 09:54 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Myslel jsem to takhle: začněte s MySQL databází jako s "hromadou dat", nějaká relační algebra a optimalizace vás nemusí zajímat. A až váš projekt vyroste, budete muset řešit optimalizace, konzistenci, clusterování -- jen povýšíte na Oracle, ale syntaxe a nástroje zůstanou stejné. Jinak souhlas, ty dvě databáze jsou takřka protipóly -- Oracle je pro ty, kteří vědí, jak z něj vyždímat maximální výkon, MySQL zase poskytuje v rámci možností co nejvyšší možný výkon těm, kteří se o výkon vůbec nestarají. Rozhodně si tedy nekonkurují a Oracle by se MySQL zbavoval jen v případě, kdyby nechtěl být v databázích tak široce rozkročen a chtěl se jen specializovat na určitý výsek. jenže kdyby se chtěl Oracle specializovat, nekupuje Sun...
    Daniel Kvasnička ml. avatar 21.4.2009 09:30 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    What does Oracle plan to do with MySQL? MySQL will be an addition to Oracle’s existing suite of database products, which already includes Oracle Database 11g, TimesTen, Berkeley DB open source database, and the open source transactional storage engine, InnoDB.
    FAQ Oraclu. Tenhle odstavec o MySQL je tak podezrele obecny, jak jen muze byt.... coz neni dobre znameni pro delfiny :-)

    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    20.4.2009 15:16 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    a koupil to samotnej Oracle, nebo to bude dohromady s HP, jak se o tom mluvilo, v te zprave se nic takoveho nenachazi.

    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    20.4.2009 15:17 multi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    ale pro sparky to asi znamena smrt, pokud tudle cast firmy nekomu dal neprodaj

    18.6.2009 06:56 Lubos Kocman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    Podle oracle whitepaperu, do nich oracle chce pomerne dost investovat. Jsou to genailni procesory viz. Niagara pro potreby oracle (myslim db), jsou asi nejvhodnejsi.

    svido avatar 20.4.2009 15:31 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    Me spise zajima budouci osud MySQL a VirtualBoxu. Na druhou stranu pokud by to melo znamenat zpelseni SW, tak sem jedine rad

    Ilfirin avatar 20.4.2009 15:43 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Ha +1
    Si tu celou dobu říkám, ještě že mě to netrápí, Java jde mimo mě... a on VirtualBox.
    Limoto avatar 20.4.2009 15:50 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    +1. Sotva v poslední verzi změnili bootsplash z InnoTek na Sun, můžou ho zas měnit ze Sunu na Oracle...

    20.4.2009 16:10 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    Sun bude ako znacka dalej - aj AMD ked kupil ATI tak niesu karty AMD Radeon ale ATI Radeon.... :-)

    Limoto avatar 20.4.2009 16:14 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    Jenže to tak nemusí být navždy...

    20.4.2009 16:52 JeanVEGA | skóre: 17 | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    A ak by aj nebolo, nic sa nemeni na tom, ze maju momentalne koncecne poriadne vyladene zostavy. Srandy typu CPU od AMD a NForce balast + ktovie co za grafika sa uz tak casto nevidi :)
    ČVUT FEL, sometimes hell, ČVUT FIT, almost always sh*t :)
    20.4.2009 17:36 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    Oracle ma "vlastni" virtualizacni resini - myslim ze je to fork XENu. Pokud jde o databazi tak muze byt pro Oracle zajimavej tak maximalne NDBD cluster + vyvojari.

    20.4.2009 21:43 8an | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    XEN patří Cytrixu, KVM RedHatu, VMWare je samostatné... Oracle žádnou opravdu "svojí" virtualizační platformu nemá, takže se těžko bude VirtualBoxu zbavovat. Jediné, o co se bojím, je MySQL...

    If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
    21.4.2009 09:32 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    MySQL se není třeba bát:

    Produkt Oracle Database je zcela a naprosto zásadním a klíčovým pro celý Oracle, v podstatě se kolem něj točí celý business tohoto monstra a dalo by se říci, že firmu katapultoval na vrchol. Kdo měl tu možnost čichnout si alespoň trochu do podnikové sféry, asi mi dá za pravdu, že MySQL není (a zřejmě ani už nebude) přímým konkurentem Oracle Database. Proto si myslím, že produkt jako takový bude žít dál a Oracle jej bude dodávat na trh ve stávajícím (nebo podobném) licencování.

    Proč tak soudím? Inu to proto, že MySQL nikdy pozice Oracle Database neohrožovala. Ve své pozici je to tak zavedená platforma, že se o tom nedá ani hovořit. MySQL se prosazuje hlavně v nekritických nebo velmi specifických oblastech, kdežto Oracle Database je mocným nástrojem pro všestranné ukládání dat se špičkovou (zřejmě nejrozsáhlejší) podporou po celém světě.

    Společnost Oracle se již nějaký ten pátek také zajímá o technologii PHP a podporuje komunitu dodávkou modulů, tutoriálů i softwarových balíčků. Dnes firmy dodávají špičková řešení postavená na technologii PHP a databázi Oracle s plnou podporou této společnosti, v některých případech dokonce na úrovni partnerství. Dá se očekávat další investice Oracle v této oblasti, dokonce bych si dovolil předpovídat, že by se Oracle mohl začít zajímat o firmu Zend, která stojí za vývojem platformy PHP. Už dnes jsou tyto dvě firmy v úzkém partnerství (společně dodávají na trh produkt Zend Server). Oracle by tak mohl pokrýt velký trh – nasazení malých a středně velkých webových aplikací.
    21.4.2009 16:52 chsajarsa | skóre: 16 | blog: V_hlouby_destneho_pralesa | Lovosice(Praha)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Pokud vim tak u Oraclu bezi vyvoj na VMware. Ale neni to informace z prvni ruky .
    ~ QED ~
    20.4.2009 16:49 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    No, a teď by IBM mohl koupit Oracle a bylo by po ptákách :)
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    Luk avatar 20.4.2009 23:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Ještě ne. Pak by totiž to celé ještě koupil Microsoft a až teprve pak by si celý zbytek IT světa musel přiznat, že "na ptáky jsme krátký" :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.4.2009 18:24 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    To se dost divím... Nebylo to zase za nějaké šrotovné?

    > Oracle Fusion Middleware, Oracle's fastest growing business, is built on top of Sun's Java language and software.

    Takže to je aspoň z pohledu Javy pozitivní (resp. to minimálně není negativní) zpráva, ne?

    Daniel Kvasnička ml. avatar 20.4.2009 20:05 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Oracle urcite bude do Javy investovat. Vzdyt v posledni dobe aktivne propaguje svuj ADF (JSF, EJB, JPA) jako nahradu stavu, kdy je aplikace odspoda az nahoru cela napsana v PLku... Stejne tak samotny orekli AS podle me Javu dost vyuziva.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    20.4.2009 21:18 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    Díky za informace. Já Oracle ani sféru DB nesleduju, takže nemám přehled. V každém případě jsem rád, že to s Javou vypadá dobře. :-)

    xsubway avatar 20.4.2009 20:21 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše očekávám, že Oracle si ponechá produkty Sunu

    včentě značek a filosofie ... pryč už je doba, kdy se kupující snažil vymazat logo koupených produktů ze světa a slučovat svoje produkty s koupenými ... diverzifikace portfolia ~ diverzifikace rizik ;-)

    the.max avatar 20.4.2009 21:10 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: očekávám, že Oracle si ponechá produkty Sunu
    Tohle pokud si vzpominam zavedli mofti a jsou v tom hodne dobry:-D
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    the.max avatar 20.4.2009 21:07 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    No, porad muzeme byt radi, ze to nekoupili mofti. To by byl jasnej konec MySQL, Javy i virtualboxu hned po tom co by to stihli vykrast.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    daan avatar 20.4.2009 21:47 daan | skóre: 6 | blog: Clairvoyant | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    a co hw riesenia? (sun ray napriklad...) a sluzby/programy? (matching grant a veci s tym suvisiace...)

    ja si myslim, ze najdolezitejsie technologie, ktore bude oracle podporovat, budu hlavne solaris a java... co sa tyka mysql, je to uz asi otaznejsie, pretoze oracle databazovu technologiu ma... no a zalezitosti ako virtualbox, ci netbeans su uz uplne tretorade..

    este co sa tyka opensolarisu, tak teoreticky je mozne, ze ma buducnost vdaka tomu, ze ma okolo seba urcitu komunitu.. aj ked v podstate slabu, ale ma..

    fakt by ma vsak zaujimal postup, co sa tyka veci ako sparc, ci sun ray...
    Max avatar 20.4.2009 22:41 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Tak vzhledek k jave a virtualboxu to je celkem pozitivní zpráva. Vývoj určitě půjde dopředu. Snad se budou stále držet OSS. Pokud jde o MySQL, tak se trochu bojím, ale na druhou stranu, oracle moc dobře ví, jak se MySQL proslavila a jakou má pozici ve webových službách. Byla by hloupost jí zabíjet. Otázkou ovšem je, co se s ní bude dít, zda se bude optimalizovat, opravovat chybky a dbát na stabilitu, nebo do ní začnou ládovat hafo fcí, začne se z ní stávat moloch a bude po srandě :-/.
    Oracle je jedna z největších firem na světě, tak snad se ukáže jen v dobrém světle. Každopádně mi tato zpráva vyrazila dech, toto jsem vůbec nečekal :-/
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    20.4.2009 22:48 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    Co to znamená pro OpenOffice?

    Salamek avatar 20.4.2009 23:06 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Ještě by mohl Microshiit skoupit Orcale a IBM zahodit všechno co není x86 widle compatible a jsme v prdeli :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Salamek avatar 20.4.2009 23:08 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    se mi tam nějak pomíchaly písmenka :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    AltOS avatar 21.4.2009 00:31 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Mno, ale ten afro-americky vysloveny "Microshiit" se docela poved.
    Jezekus avatar 21.4.2009 00:01 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    Tak koukam jak to tam mezi velkými firmami vymírá. Suny jsem měl rád, bylo by mi opravdu líto kdyby zahynula další větev procesorů v dnešním překotném úprku za x86 (x86_64) platformou. Moc s tím nesouhlasím, protože DECové taky zemřeli a nimi parádní stanice a servery a bohužel i Alphy. Jak tu někdo psal výše už těch pořádných procesorů moc nezbývá,?? UltraSparc ??, Power, Itanium a pak? Pusto x86 a ARM :-(
    S MySQL bych to černě neviděl, Oracle ji podle mého názoru bude držet dál a MySQL na tom tratit nebude.

    Velká škoda by byla VirtualBoxu (i když v2.2 mne zklamala) a OpenSolarisu.

    Snad s námi zůstanou a půjdou tím správným směrem pod vedením "toho, kterému velké není dost velké"

     

    22.4.2009 00:34 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    To "pusto x86" naopak vede jak cenou tak výkonem, proto se na něj taky tak překotně utíká. Ostatní architektury holt neamjí tu dynamiku. Škoda Alphy, ta asi měla výkonový potenciál, na rozdíl od SPARCů. To však byl přelom století. Od té doby x86 utíká konkurenci stále víc (zejména Intel s posledními dvěma architekturami - Nehalem už překonal desktopové nemoci, když dostal pořádné I/O po vzoru Opteronu).


    Daniel Kvasnička ml. avatar 22.4.2009 09:08 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    To "pusto x86" naopak vede jak cenou tak výkonem, proto se na něj taky tak překotně utíká.
    Apple od PowerPC utekl primarne kvuli neschopnosti Motoroly/Freescale hnat takty procesoru vysoko, coz byl sice nesmysl, ale bylo to potreba jako zbran proti intelovskemu The Megahertz Mythu, kvuli neschopnosti dodavat tolik kolik Apple chtel a nakonec kvuli neschopnosti (nebo spis nezajmu) IBM tahnout vyvoj PowerPC pro desktop a hlavne notebooky (vzit serverovy cip a s minimalnimi upravami ho prejmenovat na G5 neni vyvoj). A nakonec kvuli moznosti nalakat uzivatele Windows na Macy. Secteno a podtrzeno, kvuli architekture samotne to nebylo temer vubec. Kdyby slo ciste o architekturu, Apple o x86 ani nezakopne -- proc taky?
    Od té doby x86 utíká konkurenci stále víc
    Jenze s jakymi investicemi do R&D? Vydaje Freescalu na R&D v r. 2007 napr. nedosahly ani ctvrtiny toho, co do R&D vrazil Intel. Je fakt, ze Freescale nedela grafiky a chipsety, ale to stejne v Intelu sezere minimum nakladu.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Daniel Kvasnička ml. avatar 22.4.2009 09:33 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Kdyby slo ciste o architekturu, Apple o x86 ani nezakopne -- proc taky?
    No to byla lehce nadsazka, OS X bezel interne na Intelu uz od prvni verze. Ovsem co jsem tim chtel rici, je asi zrejme :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    22.4.2009 12:22 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    Ona IBM je dost bohémská firma a je to vidět na každém kroku. IBM sama zrušila OS/2 (a management IBM nenáviděl OS/2 od první chvíle a neustále se jí snažil zničit a ukončit, dodnes nevím, kde se berou ty mýty, že za konec OS/2 může MS), zrušila notebooky, zrušila divizi pevných disků a stejně tak bez skrupulí zruší cokoli desktopového. Utíkat od IBM co se mi za patama jenom práší, pokud chci dělat kvalitní osobní počítače je nejrozumnější možné rozhodnutí.

    Investice a výdaje do čehokoli jsou naprosto nepodstatné, podstatný je zisk. Vynaložit dolat a vydělat dva je sice nízká investice, ale vynaložit milión dolarl a vydělat třeba miliardu je určitě zajímavější, přestože byste to odsoudil pro větší náklady. Poznámka: Čísla jsou čistě ilustrativní, vycucaná z prstu a nemají vazbu na IBM – jsou je pro ilustraci, že náklady jsou nezajímavé z hlediska hodnocení, zda je to dobře, nebo špatně.

    Daniel Kvasnička ml. avatar 22.4.2009 12:48 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    zrušila notebooky, zrušila divizi pevných disků a stejně tak bez skrupulí zruší cokoli desktopového. Utíkat od IBM co se mi za patama jenom práší, pokud chci dělat kvalitní osobní počítače je nejrozumnější možné rozhodnutí.
    Evidentne se nekdo v IBM chytil alespon trosku za nos :-) http://www.liliputing.com/2009/04/ibm-plans-to-build-an-atom-rivaling-netbook-cpu.html

    ...jsem zvedav, jestli to bude Power. Kdyby byl, dostal by se Atom do pekne krizove palby. ARM, ktery ma pekne naslapnuto, z jedne strany, Power (ktery by pri trose snahy nemel problem Atom taktez podusit) z druhe -- ovsem porad tu visi strasidlo Windows a jejich vysazenosti na x86.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Luk avatar 22.4.2009 01:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    i když v2.2 mne zklamala
    Mě taky. Aspoň pod Windows Vista (v Linuxu mám zatím verzi 2.1), kde přestalo fungovat síťování - chce to, abych vybral síťovku hostitele, ale nabízený seznam je prázdný. Verze 2.2 ani nejde odinstalovat - pokus o odinstalaci tiše selže. Pěkný šmejd to je!
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.4.2009 08:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Oracle ji podle mého názoru bude držet dál a MySQL na tom tratit nebude.

    Taky si myslím. Naopak, když za ní bude stát jméno Oracle, může to MySQL pomoci i do firem, kde zatím nemá šanci, protože bez Velké Značky nepůsobí dost důvěryhodně.

    22.4.2009 12:32 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    Spíš si myslím, že Oracle stopne, nebo přiškrtí investice do MySQL a ta pak následkem podvýživy chcípne sama. Byť to bude léta trvat.

    22.4.2009 08:40 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Proč vás verze 2.2 zklamala? Co je tam za problém? Já jsem s verzí 2.2 spokojen, na žádný problém jsem osobně nenarazil.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Luk avatar 22.4.2009 12:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Co je tam za problém?
    Například tento.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.4.2009 09:02 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    To je z hlediska budoucí existence MySQL docela děsivé :-( Oracle se dlouho snažil MySQL podkopávat (viz koupě nejdříve Berkeley DB a pak i InnoDB), MySQL mu silně ubírala tržby v některých sektorech trhu (a to čím dál tím více). Reálně se bojím toho, že budou chtít MySQL zlikvidovat (i když asi ne přímo). Na druhou stranu tržby za MySQL se teď přesunou k Oracle, tak třeba toho Oracle jen využije a MySQL bude stejným způsobem neomezeně pokračovat dál. Ale moc tomu nevěřím, konkurovali by si sami svému vlastnímu primárnímu produktu, spíš dojde na "embrace, extend and extinguish" scénář :-/

    Skoro se mi zdá, že MySQL byla jedním z hlavních důvodů, proč Oracle koupil Sun, ale to je možná přehnaná paranoia :-)

    O jiné opensource produkty Sunu se nebojím, Oracle má dobrý vztah k opensource a Linuxu (třeba konečně dojde k relicencování OpenSolarisu na GPL? V tomto jsem optimista, i když některým zdejším fanouškům Sunu by se to nelíbilo ;-)).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    21.4.2009 09:03 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Shrnuto a podtrženo - bojím se toho, že komunitní fork MySQL bude v budoucnosti nutností...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    srigi avatar 21.4.2009 09:43 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    IMHO najidealnejsi krok pre komunitu by bol spatny predaj povodnemu autorovi - Mysql AB.
    Be kind to newbies.
    21.4.2009 16:50 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    Jsem přesvědčen, že komunita fork a vývoj MySQL nezvládne.

    Takže spíše se bojí toho, že bude muset přejít na jinou dbms.

    Možná je to šance, jak prosadit kvalitnější lightweight databázi, než je MySQL.

    22.4.2009 00:57 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Já jsem zas přesvědčen, že by to komunita zvládla dobře, stejně tak jako zvládá třeba vývoj PostgreSQL. Navíc MySQL je databází, na které běží Google, takže Google by jistě k vývoji také přispěl (a to je silný hráč).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    22.4.2009 02:24 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    Myslíte tu PostgreSQL, kde dodnes není rovnocenný port na Windows a trvalo velmi mnoho let, než něco použitelného vzniklo? Ale stále je v manuálu, že Windows nedoporučují pro produkční databázi, tedy moc tomu sami nevěří, že to udělali dobře. A i tak PostgreSQL používá newindovsovské věci, které tam nejsou zvykem.

    Myslíte tu PostgreSQL, která před sedmou verzí nebyla zrovna synonymem spolehlivosti?

    Ne, komunita vývoj MySQL nezvládne, tím jsem si téměř jist. Za prvé kvalita programátorů se snižuje (už nejsou nuceni projít zkouškou ohněm na low level jazycích, na slabém hw, a dalším, což ještě programátoři programující PostgreSQL byli nuceni, a tudíž byli kvalitnější a v té době schopní to nějak zvládnout). Za druhé je čím dál více projektů – mě přijde neustálé ujišťování, že komunita zvládne čím dál více projektů asi stejná chiméra jako ekonomická teorie o neustálém růstu na omezené ploše zeměkoule.

    A o příspěvku velkých firem pro MySQL – tomu moc nevěřím.

    Upřímně, bez Sunu by byl Linux v mnohem horší pozici. Java byla požehnání pro Linux, OpenOffice je též počin Sunu jako dar, aby vůbec existovalo něco srovnatelného s MS Office. Velmi pochybuji, že by jiná firma měla tendenci být tak rozdávačná a chtivá vývoje jako Sun. O Javu jistě bude postaráno, ale o MySQL dosti pochybuji.

    Proč by Google svěřoval data open source databázi bez záruky? Ano, databáze zaštítěná firmou něco znamená, ale databáze jen tak volně bez ničeho pro velkého hráče je příliš velkým hazardem. To spíše Google připraví přechod na jinou databázi. Přeci jenom na datech firmy stojí a padá celá jeho existence. Tohle by velká firma skutečně neriskla.

    Luk avatar 22.4.2009 02:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    už nejsou nuceni projít zkouškou ohněm na low level jazycích, na slabém hw, a dalším
    Tento pocit mám také. Přímo bují neuvěřitelně žravé a pomalé programy v Pythonu a Perlu (a také založené na Monu - viz odporný Beagle, který mi vždycky nějak infiltruje do systému, ačkoli se ho vytrvale snažím hubit), kterými už je GNU/Linux doslova zaplevelen.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.4.2009 10:03 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Myslíte tu PostgreSQL, kde dodnes není rovnocenný port na Windows
    Nalistujte si kalendář o pár stránek dál, už je rok 2009.
    22.4.2009 12:23 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    Vyčistěte si brýle – a znovu si přečtěte a zamyslete se nad významem slova rovnocenný.

    23.4.2009 16:33 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    V tom případě ale bude potřeba, abyste nejprve napsal, proč není podpora Windows rovnocenná podpoře ostatních OS. Odkaz na větičky v manuálu k několik let staré verzi k podpoře takového tvrzení opravdu nestčí.
    22.4.2009 08:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    PostgreSQL IMHO není dobrý příklad pro srovnání, jeho historie je odlišná. Spíš by se nabízel Firebird, ale tam byl fork dílem většiny hlavních vývojářů, takže se dá za fork považovat spíš borlandí Interbase. :-) Stejně si ale myslím, že tyhle úvahy jsou hodně předčasné.
    22.4.2009 12:32 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    Jenže Firebird měl za sebou obrovskou základnu vývojářů v Borlandu a na Delphi. Pokud jste nezažil posledních 15 let na Windows platformě, pak nedokážete ani docenit co to znamená.

    Ale ani tak není vývoj Firebirdu bez šrámu. Například dokumentace Firebirdu je snad to nejhorší, co jsem kdy u jakého projektu viděl – totiž většinou naprosto a zcela chybí.

    Nebýt staré Borlandské dokumentace, tak po Firebordu neštěkne ani pes. Jenže ta je čím dál zastaralejší a nereflektuje současný výoj Firebirdu.

    Otázka je jak dlouho to Firebirdovské komunitě vydrží. Kolem sebe vidím, že Firebird a jeho používání jde prudce dolů. Ono když nejdřív si musíte koupit komerční materiály, abyste vůbec mohli s novinkami Firebirdu pracovat, pak je to dost vysoká laťka k tomu, aby Firebird upadal.

    Já si myslím, že Firebird brzy upadne do zapomění. Nikdo vlastně ani pořádně neví, jak by se Firebord měl chovat, jaké má všechny vlastnosti, co je vlastně chyba, a co feature. Já osobně jsem upustil od jejího nasazení.

    Ono je to lákávé, napsat dobrou dokumentaci je tak 50% práce na projektu, a možná 99% rozhoduje o jeho úspěchu. Firebird rozhodně nezvládl 50% projektu. A o tom, jestli je dobrý, nebo ne? Kdo ví? Když není ani detailně známo vlastně, jaké jsou jeho vlastnosti, co všechno umí, a co ne – tyto informace má jenom pár zasvěcenců na světě. Ostatní, pokud ho používají, tak používají zlomeček jeho schopností, protože nemají moc šanci se rozumně dozvědět něco víc.

    Nikde o něm nepíšou, prostě Firebird mi přijde jako projekt, který by se měl ukazovat jako učebnicový příklad, jak potopit nadějnou db kašláním na dokumentaci. Nedávám mu moc šanci.

     

    22.4.2009 12:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Jenže Firebird měl za sebou obrovskou základnu vývojářů v Borlandu a na Delphi. Pokud jste nezažil posledních 15 let na Windows platformě, pak nedokážete ani docenit co to znamená.

    To sice ano, ale troufám si tvrdit, že postavení MySQL mezi vývojáři webových aplikací je ještě dominantnější, než bylo tehdy postavení Interbase u delphistů a C++ builderistů. Za to si ale mohl Borland do značné míry sám, protože jejich politika někdy působila dojmem, jako by existenci Interbase chtěli před veřejností utajit.

    Ono když nejdřív si musíte koupit komerční materiály, abyste vůbec mohli s novinkami Firebirdu pracovat,

    To už trochu přeháníte. Nevzpomínám si, že by nějaká významná nová funkce, která se dotýká uživatelů, nebyla zdokumentována v Release Notes. Že to není nejpohodlnější, to je samozřejmě věc jiná.

    22.4.2009 14:36 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Ty release notes mne nepřestávají udivovat. Stostránkové release notes jsem u jiného projektu ještě neviděl :-), a klidně bych si troufl tvrdit, že s fenomenální knížkou Pavla Císaře tvoří dokumentaci docela dostatečnou.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Luk avatar 22.4.2009 13:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Například dokumentace Firebirdu je snad to nejhorší, co jsem kdy u jakého projektu viděl – totiž většinou naprosto a zcela chybí.
    Tohle je důvod, proč na řadu věcí používám MySQL, přestože bych mnohem raději použil Firebird. Jenže právě problémy s dokumentací Firebirdu (a relativně dobrá dokumentace MySQL) vedou k tomu, že v rámci efektivity vývoje raději používám MySQL, i když jsem si vědom různých neduhů této databáze.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.4.2009 09:37 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Můžeš být specifičtější, ve kterých sektorech trhu MySQL bral Oraclu tržby? To by mě zajímalo...
    21.4.2009 13:19 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Tak tak. Jestli někomu, tak by mohlo MySQL zatopit spíš MS SQL než Oracle. Ale ani tam to moc reálně nevidim.
    21.4.2009 18:15 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Ano. Oracle MySQL nezahodí, to je velmi pravděpodobné.
    21.4.2009 12:08 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    O Javu určitě strach nemám. Oracle ji podporuje již dlouho, údajně od jejího vzniku 1995, na mnoha úrovních, od databáze, přes ORM (TopLink), web UI (ADF Faces) až po aplikační servery.
    http://www.oracle.com/technologies/java/index.html

    Oracle nedávno koupil předního výrobce javovského aplikačního sw BEA WebLogic a víceméně tím zahodil vlastní, ne tolik úspěšnou, implementaci - Oracle Application Server. Trochu to taky předjímá osud některých právě koupených aplikací a technologií - pokud jsou lepší je Oracle ochoten zahodit vlastní.
    http://en.wikipedia.org/wiki/WebLogic
    http://en.wikipedia.org/wiki/Oracle_Application_Server

    Situace na trhu s aplikačními servery se hezky pročistí, zůstane Oracle BEA WebLogic, IBM WebSphere a RedHat JBoss. Jo, je to dog-eat-dog world.

    Špatně to vidím s NetBeans.
    http://www.theregister.co.uk/2008/07/01/oracle_bea_convergence/ se tvrdí, že po nákupu BEA WL Oracle i tam tlačí IDE směrem k JDeveloperu. Nebylo náhodou WebLogic IDE založené na Eclipse?

    Ještě hůř se Sun Java System Application Server/GlassFish. Oracle už i takhle zadhodil vlastní aplikační server na úkor BEA, nemá důvod živit dva, či dokoce tři AS. Nějaké části z toho asi vyzobe, ale moc asi ne, po fůzi OAS a BEA moc prázdných nebo slabých míst nezbylo. Naopak, GlassFish používal TopLink jako implementaci JPA.

    Nemám představu jak to bude s podporou OpenOffice.org, SUN platil většinu placených vývojářů. Na jednu stranu to do žádné současné strategie na druhou stranu ani se to s ničím nekříží. Možná sami u Oracle nevědí. Hádám, že nezahodí a budou poporovat, otázka je "jak moc". Možná se jim to bude hodit jako taková karta střední hodnoty v rukávu proti Microsoftu.

    Databáze - to už se tu probralo. Nezbývá než souhlasit, že s rozvojem MySQL to nevypadá dobře.

    HW - do toho absolutně nevidím v praxi jsem se s tím setkal jen málo.

    Že by Oracle něco z porfolia prodal? Nepravděpodobné, není to po fůzích obecně zvykem. navíc kdo by za současné kreditní situace koupil. Kdo by koupil i jinak, nějaká větší firma ;)? Menší, těžko, opačný trend je zjevný. Spíš to dá do Public Domain a přestane se starat (= platit).

     

    Daniel Kvasnička ml. avatar 21.4.2009 12:33 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Ještě hůř se Sun Java System Application Server/GlassFish. Oracle už i takhle zadhodil vlastní aplikační server na úkor BEA, nemá důvod živit dva, či dokoce tři AS.
    To by byla obrovska skoda a to proto, ze ve v3 ma byt GF diky modularni architekture nejen AS. Ma byt schopny konkurovat i lehkym kontejnerum jako Tomcat a Jetty a ja jsem se tesil, ze az trojka vyjde, trochu vody v oblasti kontejneru rozceri...
    Nemám představu jak to bude s podporou OpenOffice.org, SUN platil většinu placených vývojářů. Na jednu stranu to do žádné současné strategie na druhou stranu ani se to s ničím nekříží. Možná sami u Oracle nevědí.
    Asi tak. A ja skepticky predpokladam, ze v dohledne dobe do tohohle projektu nijak vyrazne investovat nebudou.

    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    21.4.2009 13:48 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Nezbývá než souhlasit, že s rozvojem MySQL to nevypadá dobře.
    V dnešní době by MySQL zahodil jenom blázen, a Oracle (ani nikdo jiný) nemá nic, co by MySQL mohlo konkurovat.
    22.4.2009 01:32 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    Úmyslně píšu o "rozvoji". Zahazovat se nebude, alespoň ne hned, možná v někajém hooodně dlohém horizontu. Ale může jednoduše snižovat rozpočet na vývoj (svede se to na krizi, restrukturalizaci, přejmenuje se to, sloučí se to s jiným produktem).

    Mimochodem, víte někdo jak moc byla MySQL výdělečná/prodělečná? vzdělala si alespoň na svůj vývoj, na placené vývojáře?

    Jak jsem psal jinde o MySql strach nemám, i kdyby nejhůř, je to stále open source, má to komunitu a hlavně je tu řada alternativ, opensource i free. O OpenOffice mám větší strach, tam použitelné alternativy prakticky nejsou.

    finc avatar 21.4.2009 15:58 finc | skóre: 8 | blog: Finc | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Ou, moc z toho radost nemám. Když vezmu v potaz to, že Oracle nikdy nic moc zadarmo a otevřeně nenabízela.

    Glassfish - štěstí, že je open-source; nepatřil SUNu, jen tato společnost do něj lila nejvíce peněz; i tak bude Oracle potřebovat tento aplikační server, protoře je zdarma (což přiláká nové vývojáře) a hlavne je vždy první referenční implementací nové verze J2EE

    NetBeans - je otázkou, co s ním bude; jeho současnou výhodou je ovšem masivní podpora dynamických jazyků a to si myslím, že by toto IDE mohlo udržet nad vodou; opět je výhoda, že je otevřený

    Java ME / Java FX - tam si myslím, že je asi největší průser; mobily si SUN pomalu nechal ukrást googlem a java FX je stále loterie

    Java EE - myslím, že zde nebude žádný problém; jediné, co by mohlo této oblasti škodit je to, aby Oracle nechtěl celý vývoj EE řídit sám; pokud by další vývoj standardního stacku java ee pomalu upadala, stále je zde alespoň Spring komunita, kde k vývoji stačí obyčejný Tomcat

    Pro vývojáře má koupě Oraclem jednu výhodu a to zejména tu, že tím se největším konkurentem Oracle stává IBM. Osobně bych byl však raději, kdyby se SUN pokusil udržet nad vodou sám.
    Kdo Vam dal pravo ty lidi urazet? A kdo ti dal pravo cumet z okna, ty kr.vo!
    21.4.2009 16:58 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Java ME / Java FX - tam si myslím, že je asi největší průser; mobily si SUN pomalu nechal ukrást googlem a java FX je stále loterie
    Na druhou stranu, všichni vidí v aplikacích přes web a mobilních aplikacích růžovou budoucnost, a Oracle v této oblasti dosud snad nic neměl. Takže je otázka, zda se skrze koupený Sun bude chtít dostati do této oblasti, nebo zda to někomu prodá. Otázka je, k čemu by to někomu bylo bez Javy. Tedy někomu jinému, než Googlu.
    22.4.2009 01:45 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    S NetBeans to vidím hodně špatně, jak jsem psal výše. Oracle má vlastní IDE - JDeveloper, který má (údajně) stejné vlastnosti, podporu řady jazyků včetně dynamických. Dokonce kvůli JDeveloperu už jedno odkoupené IDE opustil - BEA Workshop nebo jak se to jmenuje, bylo to snad postavené na Eclipse. The Register píše, že z toho něco málo vyzobali, zbytek uvolnili pod jako open source, vpodstatě by mělo jít o pluginy do Eclipse a přestali se o to starat. To je obávám se velmi pravděpodobný osud i NetBenasů. Vyvíjet dvě IDE je příliš nákladné i pro tak velkou firmu.

    JDeveloper možná není tak dokonalý jako NetBeans (nevím, hádám) ale jednak je dobře integrován s ostatními Oracle technologiemi (ADF) teď asi dodělali i BEA WebLogic a hlavně - je to uzavření komerční produkt na kterém mohou něco vydělat. To se SUNu s NetBeans nepodařilo.

    Ač jsem dlouholetým uživatelem Eclipse, a to víceméně spokojeným, osud NetBeans nepřeji, byla to vítaná konkurence. Mám obavu, že komerční subjekty stojící za Eclipse (hlavně IBM a QNX) zlenivějí a nezlepší se tak  nástroje pro XML, UML a vizuálních designerů.

    finc avatar 22.4.2009 07:15 finc | skóre: 8 | blog: Finc | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem
    Ja pouzivam spise NetBeans. I kdyz se tedy Eclipse nijak nebranim a toto prostredi obcas zkousim.

    Obe IDE nejsou jen IDE, ale take platformy. A ta NetBeans ma nejen pro me jednu ohromnou vyhodu a to je fakt, ze je napsana ve swingu. Ono vyuziti GUI builderu pro swing v NetBeans je dosti bezkonkurencni zalezitost.

    Co se tyce samotnych pluginu, tak i kdyz jich NetBeans ma asi tak desetkrat mene, maji tyto pluginy zase vyssi kvalitu.

    Eclipse jiste ma sve kvality. NetBeans ovsem muze prilakat lidi na sve "klikatka" a prostredi, ktere je pro zacatecniky jiste privetivejsi.

    Osobne jsem z toho dost zdesen. Oracle proste rad nemam a je to firma, ktera se na nejaky open-source muze akorat tak vysrat.

    Diky bohu, ze uz je java otevrena. Diky bohu, ze zde je IBM. Diky bohu, ze zde je Glassfish otevren. A diky bohu, ze je Java na serveru tak uspesna a tak bezkonkurencni, ze bude Oraclu chvili trvat, nez toto uplne zeserou.
    Kdo Vam dal pravo ty lidi urazet? A kdo ti dal pravo cumet z okna, ty kr.vo!
    22.4.2009 10:06 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun koupen Oraclem

    A to je konec jedné legendy... 

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.