abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 576 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Na mém telefonu běží:

    Android
    28% (491)
    iOS (iPhone)
    5% (95)
    Windows Mobile
    7% (120)
    Symbian
    21% (379)
    PalmOS
    1% (20)
    jiný linuxový OS
    6% (102)
    jiný OS
    3% (45)
    žádný OS
    30% (530)

    Celkem 1782 hlasů
    Vytvořeno: 19.12.2010 15:54

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    poky74 avatar 19.12.2010 16:41 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:

    Myslím si že Maemo/Meego by si zasloužili své samostatné místo v anketě

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    Fluttershy, yay! avatar 19.12.2010 18:05 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Leda Maemo, s MeeGo ještě není prakticky žádný hardware (na N900 to normálně nepoužívá snad nikdo).

    Na druhou stranu nevím, co je ten "Palm". WebOS? PalmOS?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Fluttershy, yay! avatar 19.12.2010 18:29 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Tahle anketa se i podle mého dost nepovedla.

    Normálně používám "hloupou" nokii a N800 (Maemo 4.1), což ale není telefon; ve skříni mi leží freerunner (momentálně s SHR).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    21.12.2010 16:41 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    +1
    Salamek avatar 28.12.2010 19:49 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    presne
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    19.12.2010 17:31 merlyn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    teda nejsu si uplne jistej polozkou zadny os. imho tam aspon nejakej zakladni/jednoduchej byt musi. nebo ze by to bylo "nemam mobil"? to se mi ale zas zda trochu moc procent. jo, a pokud to nemam mobil neni, tak mi to v ankete chybi, ani Stallman nemuze hlasovat ;-)
    19.12.2010 17:51 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Dobrá filosofická otázka: když mezi hadwarem a běžící aplikací nic není, je ona aplikace operačním systémem nebo ne? Podle mně se o systému dá mluvit až tehdy, když je vytvořena nějaká abstrakce hardwaru, která odděluje nízkoúrovňovou část od vysokoúrovňové, v tomto případě většinou přes knihovny (tomu se říká exokernel). Pokud ne, tak bych to operačním systémem nenazval.
    19.12.2010 21:33 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Takze DOS nebyl OS? :-) Taky se mi ta anketa nezdala. Nastesti mam Android, takze me tyto filozoficke problemy netrapi.
    21.12.2010 01:53 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    DOS sice podle klasických definy OS byl, ale pro praktické účely ho některé aplikace používaly jen pro souboprvé operace a často dokonce jen uvnitř virtualizovaného v86 stroje. Obdobně BIOS se používal např. jen na nahození grafiky, protože samotné operace skrz jeho služby byly oproti přímému přístupu k hardware příliš pomalé (obzvlášť v hrách). A hardware jako zvukové karty se téměř vždy programoval přímo.

    Takže záleželo na aplikaci, ty "dobře se chovající" braly DOS jako klasický (ač jednouživatelský a jednoúlohový) operační systém, zatímco ty, kterým to nestačilo, z něj udělaly víceméně výše zmíněný exokernel, používaný jen na přístup k souborovému systému. Hlavním důvodem bylo to, že klasický DOS běžel v realmodu a tudíž nijak nebránil aplikacím přistupovat k hardware.

    To se změnilo až s nástupem paměťových managerů (QEMM, EMM386 a pod.), které samotný DOS provozovaly ve v86 režimu, se kterým se muselo domluvit skrz DPMI. Vlastně to celé bylo ještě složitější, protože v DOSu byl celý bestiář metod, jak mohl program v protected módu uzmout procesor (tedy, pokud neběželo DPMI), což spolu s půtuctem běžných druhů paměti (základní, UMB, HMA, XMS, EMS) plus ještě nekolika zcela trhlými metodami alokace (alokace přes INT 15H, alokace přes INT 19H), režimem využívajícím zajímavým způsobem chybu procesoru 386 a bezpočtem dalších stejně podivných podivností dávalo programování DOSovských apliací pocit dobrodužství, které při programování Linuxu už nezažijete. Tedy alepoň pokud se nevrtáte v jádře ...
    21.12.2010 11:50 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    DOS sice podle klasických definy OS byl, ale pro praktické účely ho některé aplikace používaly jen pro souboprvé operace a často dokonce jen uvnitř virtualizovaného v86 stroje. Obdobně BIOS se používal např. jen na nahození grafiky, protože samotné operace skrz jeho služby byly oproti přímému přístupu k hardware příliš pomalé (obzvlášť v hrách). A hardware jako zvukové karty se téměř vždy programoval přímo.
    To je potom s podivem, že ty hry tehdy obvykle fungovaly. Když dneska může mít s různým hardwarem problémy i např. Linux a to i po nastavení, doinstalování driverů (ne jen "spustím a funguje"); přitom Linux je mnohem propracovanější software na kterém dělá víc lidí než nějaká stará hra.
    21.12.2010 13:24 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Hry taky prd podrporovaly. Buď se omezily na VESU nebo podporovaly jen několik modelů konkrétní grafické karty. Na zvuk jste měl PC-speaker, SoundBlaster a UltraGravis. Myši byly jen sériové nebo se používal hardwarový kurzor z rezidentního ovladače. Joysticky se připojovovali přes jednu ze těch dvou podporovaných zvukových karet. Pokud šlo o síť, tak kromě proprietárního protokolu po sériové lince maximálně tak PXE přes externí novelácký ovladač pro NE2000 kompatibilní síťovky. To bylo vše. Svým způsobem tehdejší hardware byl značně unifikovaný, protože bez skutečného operačního systému nebylo v ničích silách podporovat všelilijaké kombinace proprietárního softwaru. (Už jenom nutnost mít specializované config.sysy pro různé aplikace a přebootovat kvůli nim hraničilo se sebepoškozováním.)
    22.12.2010 18:49 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Buď se omezily na VESU nebo podporovaly jen několik modelů konkrétní grafické karty.
    Vetsinou ani nebyla potreba VESA, nebot hry si obvykle vystacily s VGA rezimy, ktere byly na ruznych grafickych kartach hardwarove kompatibilni.
    2.1.2011 19:23 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    ano biosovy rezim 0x13 (x-mod nepocitam, to byl atypicky bonus, vga ho davalo) byl u starsich her vsude a stacilo jakekoliv VGA. Hry, ktere jely v 800x600 nebo v 640x480 s 256 barvami byvaly haklive na konkretni karty. Ona i implementace VESA byla nekdy takova divoka... :-D

    Na druhou stranu, mali vyrobci se snazili vyrabet hw tak, aby "neco" umel, ale aby byl kompatibilni s necim zabehlym. Takze po svete vznikly kila zvukovych karet (skoro)kompatibilnich (alespon s nejakym rezidentem) s nejakym soundblasterem a podobne.
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    2.1.2011 22:24 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:

    Rozbitou VESU řešil rezidentní program Univbe, který se pověsil na přerušení a opravoval chyby grafického BIOSu.

    2.1.2011 23:14 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    jiste, a pak tu byl podobny previt kvuli zkompatibilneni zvukovky, drivery mysi se taky hledaly dlouho, aby chodilo co ma, pametove mamazery, nejaka exoticka tiskarna a pak chybelo misto v tech uzasnych 640kB, protoze autor necekal takove vyuziti.... takze lidi, povazovali vetveni konfigu/autoexecu pri startu jako vyhodu a uzasnou vec. :-D
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    gtz avatar 2.1.2011 23:32 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    No jenže nahrát všechny ovladače a k tomu síť tak, aby se třeba Doom2 dal slušně hrát tak to byla slušná laborace. Já jsem na to používal 386MAX a nějak to šlo. Doom2 šel na pohodu, ale v práci hodně let nazpět jsme s klukama zkoušeli LINKS386 po síti včetně VESy. A tam hrál roli skoro každý Kb. Na některých tehdejších strojích to prostě byl masakr toto rozchodit.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    20.12.2010 22:27 Joelp | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    takže se nepočítá ani aplikace v Javě?
    Boys don't cry
    19.12.2010 18:22 Janek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    V tech "jednoduchych" telefonech od Nokie je operacni system ISA.
    Limoto avatar 19.12.2010 18:04 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:

    Sony Ericsson K510i, dokud nás smrt nerozdělí...

    vain avatar 20.12.2010 08:16 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Hehe, mám úplně ten samý kousek, minimálně tedy do 24. prosince, potom budu možná moct napsat to co David. Mimochodem veděl jsi, že je vodotěsný? Tedy ne že bych to zkoušel... alespoň ne úmyslně ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Limoto avatar 20.12.2010 16:18 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:

    Těžko, už kvůli díře v krytu na čočku být nemůže...

    vain avatar 21.12.2010 06:47 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Ale je, už dvakrát jsem ho vykoupal a vše funguje, včetně foťáku.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Karry avatar 25.12.2010 14:29 Karry | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Mě moc vodotěsný nepřišel. Vždy po vykoupání umřel... Ale musí se mu nechat že po vysušení běžel bez problému dál.
    unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
    vain avatar 1.1.2011 11:32 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Já ho samozřejmě taky hned vypnul a dal vysušit, ale prostě pod tou vodou zvonil dál, neumřel.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    21.12.2010 17:33 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Ja mam Nokia 3220; tiez dokial nas smrt nerozdeli ;-)
    21.12.2010 17:35 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    i ked som si neni moc isty, ci nechcipnem skorej ja ako ten telefon; ten telefon je prakticky neznicitelny
    mikirc avatar 21.12.2010 22:28 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    mi ho puc a ja ti ukazu, ze teorie nerozbitelnosti v praxi nefunguje :D Tim nechci rict, ze bych svuj telefon rozbil za mesi :D to ne ja se o nej staram dobre.
    Byl jednou jeden...
    22.12.2010 00:56 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    k750i mám ho už od uvedení na trh a nedaří se mi ho zničit (neúmyslně)
    David Watzke avatar 19.12.2010 20:11 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Android 2.2 na HTC Desire Z :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Heron avatar 19.12.2010 22:34 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Ani nevím. Volá to, přijímá sms (bohužel). Asi to funguje. Jestli je tam OS, to fakt nevím.
    Selmi avatar 20.12.2010 07:22 Selmi | skóre: 17 | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Na jednom PalmOS na druhom Android... skoda ze nie je na vyber viac moznosti. a tym Palmom sa asi mysli WebOS ze?
    20.12.2010 10:44 Mr. Trotl | skóre: 4 | Jesenice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Bezi tam rimos ci jak se ta vec v blackberry jmenuje
    Věrni zůstaneme!
    30.12.2010 20:01 bn1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    přesně tak, chybí mi tady RIM od BlackBerry, který je dle mého subjektivního názoru pro komunikátor nejvhodnější...
    20.12.2010 12:12 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Leckdo by v dnešní době už Symbian ani za operační systém nepovažoval :-D (námět na flame, narážka na trapné pokusy Nokie o hi-end telefon)
    20.12.2010 13:21 pacholik | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    když ne Symbian tak ani Windows :P
    printf 'čapí' | tee /dev/stdin
    Petr Maleček avatar 20.12.2010 16:54 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    A tak to bych se zase hádal. Sice WM nemám rád, ale zatím se se mnou táhne posledních 7 let. Mezi tím jsem měl už i Androida o kterého jsem bohužel přišel, ale WM je rozhodně o třídý výš, než hloupý Symbian :P ... i když je to taky "dílko".
    LinMuck, WinFuck :-P
    21.12.2010 17:48 Rivon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    WM teda vážně není lepší než Symbian. Windows Phone 7 možná ale WM ne.
    Petr Maleček avatar 21.12.2010 22:23 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Tak těma WP7 jsi to zazdil úplně ;-) Nebudu Ti kazit radost, nebo brát iluze, ale nejspíše žiješ v jiném světě, než já.
    LinMuck, WinFuck :-P
    carnero avatar 22.12.2010 19:20 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    A už si ty WP7 měl v ruce? :D
    Petr Maleček avatar 24.12.2010 16:45 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Ano, půjčil jsem si jej od JL v Brně na konferenci nejmenovaného online portálu. Jednalo se o Samsung Omnia, bohužel přímo typ si nepamatuju. Měl jsem to vruce asi 7 minut, než jsem to celé tak nějak profrčel a první dojem super, ale pak když jsem přišel na to, co všechno neumí a umět nejspíše ani nebude, tak jsem zaplakal. Jedná se o plně dotažený WM6.5, který je ovšem oškubán o plno vlastností.

    Takže ANO, měl jsem jej v ruce, dělám ("vařím") si i vlastní ROMky do MT.
    LinMuck, WinFuck :-P
    gtz avatar 24.12.2010 20:55 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Samsung Omnia 7. WP7 je nový systém včetně nového jádra, které přináší zrychlení celého systému. Ale zase když se kouknu na specifikace na kterých to běží tak je celkem jasné, že tam bude systém hodně rychlý. Držel jsem v ruce LQ s WP7 a také žádná sláva. Spousta toho co je normální na WM6.5.3 tak zde prostě není a kdo-ví kdy bude. Některé vlastnosti mají být uvedeny až v I. upgradu - někdy 07/2011. Romky jsou rychlé, ale třeba takový multi-tasking by měl být v základu systému. A když k tomu přidám nemožnost úprav vzhledu TF3D3 atd. pak aspoň pro mne zůstane prozatím WM6.5.3. Tam lze změnit cokoliv a po patřičné úpravě romky se telefon dá i používat
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Petr Maleček avatar 26.12.2010 13:11 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    +1
    LinMuck, WinFuck :-P
    carnero avatar 28.12.2010 10:51 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Petře, ta otázka byla na Rivona (snad jsem si to zapamatoval správně než se načetl formulář). S Tebou naprosto souhlasim. V ruce jsem měl několik WP7 zařízení (nějaké neexistující LG, Samsung Omnia 7, HTC 7 Trophy a HTC HD7). První dojem z toho super - rychlé, hromada lentilek do očí (eye-candy), jenže po pěti minutách zkoumání také konec čehokoliv. Až jsem z toho měl obavy, zda si to zaslouží cedulku "smartphone". Je to rychlé, ale nejsem si jistý zda to není rychlé jen protože to vlastně vůbec nic neumí. Ořezali to na kost, precizně. Proč z toho vyházeli prakticky všechno, čeho si lidi na WM vážili moc nechápu (já vím, protože Microsoft).
    gtz avatar 28.12.2010 21:50 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Systém je velice rychlý také díky podmíněné specifikaci. A ta jak víme musí obsahovat min. 1GHz procesor. Pokud strčíme do takového zařízení systém WM6.5.3. třeba HTC.rom.NRG.Energy pak bude také hodně rychlý. WP7 vznikla původně jako internetový komunikátor, aby konkurovala Androidu. Nemožnost práce s microSD kartou, neexistence multitaskningu pro aplikace třetích stran atd. Neexistence možnosti načíst data jinak než přes synchronizátor je také velké mínus.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    carnero avatar 28.12.2010 22:44 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Jako co vzniklo WP7 vážně nemám tušení. Hlavně protože WP7 vznikaly vlastně dvakrát - poprvé jako nástupce WM6.5 a následně jako "from scratch" konkurence pro Android a iOS. Myslím, že ten největší průser vznikl právě v momentě, kdy se Microsoft rozhodl zahodit všechno, co vyvíjel jako nástupce WM6.5, a udělat zcela nový systém. V tom momentě vznikla (s prominutím) sračka WM6.5.3 na které je, víc než cokoliv, vidět snaha našroubovat "touch" ovládání na starý systém koncipovaný pro zcela odlišné použití a následně WP7 na kterých je pro změnu vidět snaha co možná nejrychleji něco udělat - cokoliv, hlavně ať to je dřív, než Microsoftu úplně ujede vlak. Díky WM6.5.3 ztratili to, co léta na téhle platformě budovali a díky WP7 nezískali vůbec nic nového. Nechali si ujet vlak a je to celkem škoda... ta platforma (WM) měla obrovské a stabilní základy a oni je dokázali během několik měsíců naprosto zničit.
    gtz avatar 28.12.2010 23:12 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Já používám poslední build 28244 (Energy Rom s Sense 2.5) na HTC raphaelovi a nestěžuji si. Systém je stabilnější než s předcházející verzí a když se u systému 6.5.X vypne TF3D a ponechá se jen Titanum pak je systém hodně rychlý. Zkoušel jsem flash jak s 2.1/2.2 androidem tak i s modifikací Cyanogen a WM měl vždy navrch jak ve stabilitě tak i v ostatních aplikací.

    Když jsem dělal první flash (čistý WM 6.5) tak byl systém zdechlý a byl problém ho používat. Proto jsem se koukal po nějaké modifikaci a kuchtění vlastní rom. Jak WM6.5 tak i WM6.5.X jsou celkem dobře modifikovatelné. WP7 není modifikovatelná skoro vůbec.

    Používal jsem Touch-funkce i na předchůdci s WM6.1 a fungovalo to také celkem obstojně. Spousta větších firem prozatím čekají s vývojem aplikací, nikdo neví zda jejich api bude kompatibilní s tm jejich bazmekem.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    cezz avatar 21.12.2010 01:38 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Preco trapne? Nie je to in, alebo co? ;-) Podla mna skvely OS, len zaspali na vavrinoch. Kazdopadne stale najvacsi trhovy podiel.. Mne osobne relativne stara Nokia 5800 dokonale vyhovuje (prave z nej pisem)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    gtz avatar 21.12.2010 22:21 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Jenže jak dlouho bude mít Nokia takový podíl? To co se od ní objeví ve smartphonech je nic moc a prozatím na smartphony s Androidem nebo WM nemá.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 21.12.2010 22:46 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    To co se od ní objeví ve smartphonech je nic moc a prozatím na smartphony s Androidem nebo WM nemá.

    Já teda nevím... N900 je pro jistou skupinu lidí absolutní bomba, N8 (a některé další špičkové modely) je prý fantastická a na MeeGo se zatím čeká.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    gtz avatar 21.12.2010 22:56 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Všechny tyto špičkové modely od Nokie mají být uvedeny na trh později než kokurence a to co Nokie má tak tak to špička není. Stačí se podívat jaký software se k ní dodává ... brrrr... to je instalace na půl-dne. nedávno jsem toto dělal dceři na malém aceru a myslel jsem, že mne picne.

    N8 jsem držel v ruce u mého dodavatele. Po spuštění systém zařval, že je starý a chce se upgradovat (jenom 18MB) reakce systému jsou nelogické a místy i totálně tuhé. U mašiny s cenu nad 10K si představuji něco jiného.

    Na MeeGo se čeká dlouho a dlouho.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 21.12.2010 23:19 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Na MeeGo se čeká dlouho a dlouho.

    Kuš! Před sotva rokem prohlásili, že něco takového vznikne a za tu dobu se udělalo obrovské množství práce. Bylo to s Androidem nebo čímkoliv jiným jinak?

    N8 jsem držel v ruce u mého dodavatele. Po spuštění systém zařval, že je starý a chce se upgradovat (jenom 18MB) reakce systému jsou nelogické a místy i totálně tuhé. U mašiny s cenu nad 10K si představuji něco jiného.

    Vzhledem k některým dřívějším komentářům tohle beru hodně s rezervou. Třeba tu dřívě zde pomlouvanou C6-00 teď máme doma a je fajn. Taky po HW stránce jsou nokie IMHO výborné (osahal jsem si nějaká ta opěvovaná htc: větší výsměch jsem dlouho nezažil).

    Všechny tyto špičkové modely od Nokie mají být uvedeny na trh později než kokurence a to co Nokie má tak tak to špička není.

    Než která konkurence? Termíny třeba s HP jsou zhruba stejné. (Ale upřímně, mě osobně konkurence nezajímá, protože ajfoun je blbost^n, Android považuju za capinu, na Win* nešáhnu ani klackem... takže mi zbývá Palm, Nokia a případný hardware s MeeGo. A to o nějakém telefonu s QWERTY klávesnicí dost vážně uvažuju.)

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    gtz avatar 21.12.2010 23:32 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Třeba tu dřívě zde pomlouvanou C6-00 teď máme doma a je fajn.

    Spuštění 3-4 aplikací současně nebrzdí systém? Existuje pro Nokie volně dostupný prohlížeč/editor office dokumentů?

    Taky po HW stránce jsou nokie IMHO výborné (osahal jsem si nějaká ta opěvovaná htc: větší výsměch jsem dlouho nezažil

    Nevím co jsi držel v ruce za HTC, ale mi to připadalo vždy naopak. Samsung/HTC mají jak výkonnější procesor/GPU než Nokia. Podobný procesor, který Nokia nacpala do C6-00 mělo HTC ve svém modelu HTC HERMES (rok 2006).

    Já jsem dlouho dobu používal PALM, z firemních důvodů jsem musel přejít tehdy na Nokii. Tehdejší modely 9300/9500 to byly slušné kousky. Od těch dob se hodně změnilo. A i já jsem byl nucen přejít na WinMo. Pokud se použije neoficiální firmware pak systém je vcelku hodně rychlý a použitelný.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 21.12.2010 23:40 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Spuštění 3-4 aplikací současně nebrzdí systém? Existuje pro Nokie volně dostupný prohlížeč/editor office dokumentů?

    Nejsem teď doma a osobně mě to vůbec nezajímá, takže v tuto chvíli nedokážu odpovědět.

    Samsung/HTC mají jak výkonnější procesor/GPU než Nokia.

    [citation needed]

    Pokud se použije neoficiální firmware pak systém je vcelku hodně rychlý a použitelný.

    Jednak nutnost neoficiálního firmware je hnus (stejně jako složité získávání roota na Androidu nebo jailbreak u ajfounu) a jednak lidi, které potkávám a musejí používat WM, furt jenom nadávají, na tom asi něco bude.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    gtz avatar 21.12.2010 23:51 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Nokie N8 používá např. 680MHz ARM 11, a HTC Desire používá 1GHz Qualcomm Snapdragon.

    Neoficální flashnutí na WM telefonech je otázka chvilky a systém díky tomu opravdu funguje. Systém fungoval i s originálním FW, ale akorát tak na 2/3 výkonu.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 21.12.2010 23:56 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Nokie N8 používá např. 680MHz ARM 11, a HTC Desire používá 1GHz Qualcomm Snapdragon.

    Liší se nároky systému, liší se výdrž na baterie. Nehledě k tomu, že ten snapdragon za moc nestojí ve srovnání třeba s OMAP36xx (N900).

    Neoficální flashnutí na WM telefonech je otázka chvilky a systém díky tomu opravdu funguje. Systém fungoval i s originálním FW, ale akorát tak na 2/3 výkonu.

    Systém, který se nedá používat bez různých obskurních úprav, je systém na PÍÍÍP.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Petr Maleček avatar 22.12.2010 00:27 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Což je problém i Symbianu ... ten pro změnu nejde používat ani bez úprav ;-) Jinak výkon SnapDragona je výborný, OMAP3xxx není špatný, ale stále je pozadu :)
    LinMuck, WinFuck :-P
    27.12.2010 23:13 pica2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    máš nějaký psychický problém?
    Petr Maleček avatar 3.1.2011 10:20 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Ano, kombinační výraz Symbian a použitelný, nebo snad dokonce rychlý .... mě dostávají do stavu křečí :-)
    LinMuck, WinFuck :-P
    cezz avatar 4.1.2011 12:06 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Ano, kombinační výraz Symbian a použitelný, nebo snad dokonce rychlý .... mě dostávají do stavu křečí :-)
    Mna zas rovnako dostava kombinacia s Windows mobile. A ini ludia reaguju podobne na ostatne OS, takze asi neexistuje jediny pouzitelny a rychly OS.. ;-)

    Lenze co to? Vela ludi napriklad tvrdi, ze ma rychly Symbian, Android, alebo ten WM.. Takze je snad kazdy OS rychly a pouzitelny? :-D

    Netreba generalizovat, pre kazdy OS by sa dal najst nejaky prudko pouzitelny telefon a tiez nejaky ten tazky nepodarok.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    gtz avatar 4.1.2011 16:29 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Vela ludi napriklad tvrdi, ze ma rychly Symbian, Android, alebo ten WM.. Takze je snad kazdy OS rychly a pouzitelny?

    Android, Symbian, WM od výrobce nejsou rychlé telefony. U každého telefonu to chce chvíli ladění, hledání a bádání co a jak použít, aby se to nesekalo a aby systém dělal co měl.

    Vem si, že na tyto telefony uděláš první synchronizaci nacpou se ti tam kontakty apod. a hotovo. Než jsem došel na to, že po první synchronizaci je lépe udělat sw reset tak nějaká doba utekla. Měl jsem firemní N6310i i N9500 a oba telefony chodily jak měly a byly hodně použitelné a rychlé. Na N6310i vzpomínám furt.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    cezz avatar 5.1.2011 09:56 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Nokia N95 a 5800XM, kontakty som vzdy syncol z gmailu (par sto, casto obsahuju viacero udajov, aj foto) a ziadny problem.. Ziadny reboot, fw od vyrobcu.

    Ked vezmem, ze zvycajne maju symbiany menenej ako 500Mhz CPU a po tom, co som videl na podobnom HW (co do RAM a CPU) bezat Androida (nepouzitelne) mam voci symbianom istu uctu. Hoci ma stale (aj po tych rokoch) nejake bugy..
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Chytrex avatar 5.1.2011 14:04 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    To si neviděl jak svižný je palmOS na Treo 680. A ten opravdu nemá 500MHz.. má něco přes 300MHz. A oproti němu je kámošova nokia na symbianu opravdu šnek.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    gtz avatar 5.1.2011 16:21 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    XScale PXA270 312 MHz a PalmOS s ním na TREU makal velice slušně. Kdyby tam dali to co do 750V tak by to byla skoro raketa.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    cezz avatar 5.1.2011 18:04 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    To si neviděl jak svižný je palmOS na Treo 680. A ten opravdu nemá 500MHz.. má něco přes 300MHz. A oproti němu je kámošova nokia na symbianu opravdu šnek.
    Videl, preto uvazujem ze moj dalsi mobil bude palm..
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    gtz avatar 22.12.2010 01:21 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Nevím, ale Nokia je na tom ještě hůře. Vycházela s firmwary co se nedaly používat, GPS chip byl totálně rozhozen o cca pár metrů atd. N97 třeba na nich to bylo. Jenže Symbian moc neukuchtíš, WM ano. WM si uděláš dle obrazu svého, v podstatě tam zůstane jen jádro MS a to není zase tak špatné (WM 6.5.3). Veškeré zpomalování těch telefonů byl ten nabalený balast kolem a kolem. Prostě to ber jako když si kuchtíš Linux. Taky použiješ spoustu věcí svých, ale kernel je kernel.

    jenže na co mi je výdrž, když ten telefon nejde používat. Pustil jsem MP3 přehrávač na pozadí, začal se brouzdat netem na mobilní opeře a jako třetí aplikaci jsem si chtěl přečíst SMS. Opruz málem to na dceřiné 5530 celé vytuhlo. Když se pustí navigace je velkým problémem si zavolat :) apod. atd.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    cezz avatar 22.12.2010 21:14 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    A ktory s tou 5530 cenovo porovnatelny telefon zvlada multitasking lepsie?

    Ja mam Nokiu 5800 a bezne som pouzival navigaciu v aute a nemal som ziadny problem zaroven telefonovat (s handsfree)

    Momentalne mam pustenu hudbu, odpisujem ti cez operu a bez problemov si precitam sms, alebo ju napisem, alebo urobim cokolvek ine..
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    gtz avatar 23.12.2010 00:33 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Třeba starý HTC HERMES,KAISER nebo i novější second hand HTC RAPHAEL (lze koupit za cca 4000 CZK), OMNIA apod.. Nokia 5800 je lepší model ne je 5530, divné je, že 5800XM byla v pohodě, ale 5530/N97 atd. s tím měly problémy. N97 ne při multitaskingu, ale stabilitou systému.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    cezz avatar 23.12.2010 09:38 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    HTC HERMES je dobry priklad. Po roku som ho vymenil za Nokiu N95(mimochodom jeden znajlepsich telefonov, co som mal) lebo HTC tak dobre zvladal multitasking, ze ked zvonil bol prilis vytazeny obsluhovat input od usera, ktory sa snazil prijat hovor. Podotykam, ze som na ten mobil neinstaloval nic okrem Opery a iGo. Jednoducho sa za cca pol roka sam uplne znehodnotil.

    Mozno bola 5800 dobra volba, pocul som o nejakych problemoch s N97, kazdopadne mam pocit, ze vacsinu casom v nowych FW vyriesili. 5800XM vraj tiez nebol uplne bez chyby prvych par FW. Ja uz som zachytil len poslednych par verzii a tie uz odstranovali len drobne chyby..
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    gtz avatar 23.12.2010 12:42 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    HERMESE vlastním cca 3 roky a nemám s ním problém. Používám neoriginální kuchtěnou WM61 a v pohodě. N95 ano výborný telefon. Ta N97 když vyšla tak měla tolik bugů, že prostě nešla používat.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    cezz avatar 23.12.2010 16:19 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Ale ja _nechcem_ pouzivat upraveny firmware. Nechcem riesit, ci je to licencne v poriadku, ci firmware neobsahuje skodlivy kod... Chcem tam vlozit SIM a byt online, moct volat, pripadne pouzivat GPS. A presne tak zatial fungovala kazda nokia co som mal. Samozrejme, ked chces su upravene firmware aj pre Nokiu.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    gtz avatar 23.12.2010 17:15 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Vzpomínám na 6310i to byla jedna z Nej Nokií. Nesetkal jsem se s firmwarem pro HTC co by obsahoval něco špatného. Kdyby se něco takového objevilo na XDEV pak by z toho byl hodně velký poprask. Neoficiální FW jsou v podstatě vývojářské kity vydané samotným MS a z těchto kitů se odvíjí celý vnitřek. Většinou se vyhodí věci co zdržují a doplní se nové. Jak jsem psal používám HTC HERMES s WM61 a resetovat jsem musel naposledy před pár měsíci (to jsem aktualizoval NET CF) jinak telefon šlape jak má. Operátorské HERMES/KAISER byly celkem hodně dobastlené a ty add-ony co tam cpal operátor zdržovaly systém o cca 20%. Čeština ta zdržovala také.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    cezz avatar 23.12.2010 19:00 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Ja som naposledy pouzival zbastleny firmware na Siemense A55. Po upravach to bola vytunena C55. V tej dobe to bol skok o triedu vyssie. Cital som na tom knihy, co bolo dost vesele, lebo plaintext nekomprimovana kniha sa aj s java readerom nevosla na flasku.. (ani s fw orezanym na minimum) Mimochodom doteraz funguje. Odvtedy som mal nokiu a nikdy som nelutoval. Chvilu som musel pouzivat lacny SE - uz si nepamatam model a v porovnani s nokiou za porovnatelnu cenu to bol sunt. No a potom som chvilu mal to WM HTC a to bol vobec najhorsi telefon, aky som mal. Vratane mojho uplne prveho sagemu s jednoriadkovym displayom a bez hodiniek.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    cezz avatar 23.12.2010 19:02 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Inak teraz ma laka Android. Keby mala Nokia droid fon idem do toho. Takto asi pockam na MeeGoo.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    30.12.2010 16:35 jasomsef
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Ja som mal S55 a taktiez som na nom cital knihy. bola to sranda vyhadzovat nepotrebne veci aby sa mi tam zmestila aspon na 2x kedze mal ten telefom 1MB pamate a FW a SW zaberal tusim 500KB-600KB (uz si to nepamatam prznavam ze hadzem cisla z brucha). Potom som vystriedal viacero SE a bol som viacmenej spokojny, no teraz mam nokiu. NIeje az taka zla aj ked ma svoje muchy, no najviac mi vadi OVI SW ktory je vyslovene zly (je neprehladny, pomaly a absolutne nestabilny) aspon v porovnani s volne stiahnutelnym SW pre SE. A este mi vadi marketingove oddelenie (ci kto za to moze) ktore sa zo dna na den rozhodlo ze moj telefon je stary a straca podporu map, ktore povazujem za najvacsi vyhodu nokie.
    Chytrex avatar 30.12.2010 16:57 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Já měl M65 a knižky nebyly problem.. A navíc když jsem sehnal ten soft co uměl LZMA kompresi..
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    31.12.2010 06:55 jasomsef
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    to mas pravdu. M65 mala rozumnejsiu velkost pamate a kazdemu kto ju mal som v tom case velmi zavidel
    cezz avatar 31.12.2010 23:55 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    S55 bol kazdopadne este o triedu vyssie. Ale bol to jeden z tych telefonov ktore som chcel, ale ked uz som ich mohol kupit, tak uz boli zastarale. :-)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    23.12.2010 12:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Což nemusí být z hlediska tržního podílu vůbec důležité. Ať se to výrobcům líbí nebo ne, většina lidí nepotřebuje mít místo mobilu počítač s pidiobrazovkou, pidiklávesnicí a nepraktickým ovládáním. Jakkoli jsem nadšenec do technických hraček, jako telefon mi Nokia 2323 naprosto stačí ke všemu, co od telefonu potřebuju (původně mi chybělo hlasové vytáčení, ale to má handsfree v autě). Naopak, spíš bych z ní ještě pár funkcí vyházel.
    20.12.2010 16:12 jnd | skóre: 1 | blog: lnx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Já mam ještě Siemens, kdo ví co v tom běží. Ale nějaký systém to asi bude
    21.12.2010 08:08 lyon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Já taky. Černobílej. A měnit rozhodně nehodlám.
    22.12.2010 17:30 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Nokia 3310... Měl jsem taky čb Siemens ale skápl.
    20.12.2010 20:18 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Žádný, protože můj telefon dneska chcípnul. Teď se rozhoduju jestli koupit Vodafone 845 nebo další Nokii 3109 z Aukra.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    David Watzke avatar 21.12.2010 12:27 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Ten Vodafone je úplná šunka, nemůžu si pomoct. QVGA displej, 128 MB RAM na Androida 2.1, atd. :-/ Jestli si ho koupíš, akorát budeš IMHO mrzutej z toho, jak na něm všechny fajn věci půjdou pomalu.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    yac avatar 21.12.2010 12:43 yac | skóre: 8 | blog: srckbin | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Svižný vskutku není, ale umí (díky Android aplikacím) vše důležité a stojí tak málo...
    srck! Linux smrdí. Méně.
    21.12.2010 17:49 Rivon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Jestli ti jde o aplikace, tak si kup radši nějakej Symbian - aplikace tam jsou taky a rozhodně to poběží rychleji než ten Vodafone.
    Petr Maleček avatar 21.12.2010 22:25 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    No on už jenom Symbian je šnek sám o sobě. Sice jsem měl jenom Nokii n70 a Nokii 9300, ale oboje hrůza, děs, běs, utrpení. Zlatej WM, nebo ideálně Android.
    LinMuck, WinFuck :-P
    David Watzke avatar 21.12.2010 22:27 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Záleží i na HW. Vodafone 845 je šrot Android neAndroid.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    21.12.2010 22:36 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Bude to Android na LGšuntu místo Vodafonešuntu nakonec. Když ten krám zas za dva a půl roku odejde, tak ať si ho aspoň užiju.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.12.2010 13:20 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Došel jsem k podobnýmu závěru. V krabici starých mobilů co doma máme jsem našel dva tři kousky co možná fungujou, tak přežiju s nima než nenajdu něco co by stálo za pořízení. S mobily to zdá se jde z kopce. Doufal jsem, že mi tahle 3109c vydrží aspoň čtyři roky, ale půl roku po vypršení záruky nenajde po výletě na běžkách SIMku (ani po vyčištění kontaktů a půl dni sušení na topení). A to jsem se o ní tak dobře staral: v létě ji koupal v Alpským potoce a na podzim jí koupil celý nový tělo.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    22.12.2010 15:05 salam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Nech si dovézt ZTE BLADE a.k.a. San Francisco z Británie.
    22.12.2010 15:52 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    To zní jako dobrej nápad. Mezi Anglií a Prahou moje rodina a kamarádi pendlujou pořád a mohl bych si ho přivést i sám. Nicméně, mobil potřebuju/rád bych měl/chci co nejdřív a možnost hodit mobil prodejci na hlavu osobně u metra je u tak problémového zboží jako jsou mobily k nezaplacení, takže už jsem vybral v českým sortimentu.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.12.2010 20:25 alfonz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    android 2.2 na LG
    20.12.2010 20:40 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    já to nějak nechápu ... žádný OS již bylo diskutováno výše a co je jiný linuxový OS? - copak je v anketě nějaký Linux?

    není Android asi tak linuxový, jako je GNU/Linux(*) minixový?

    (*) a to GNU tam teď nepíšu pro srandu

    p.s. měly by tam být checkboxy
    20.12.2010 22:30 Joelp | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    WebOS taky nepovažuješ za Linux?
    Boys don't cry
    Fluttershy, yay! avatar 20.12.2010 22:49 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Jenže v anketě je jakýsi Palm, což může být jak PalmOS, tak webOS.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Luboš Doležel (Doli) avatar 21.12.2010 00:30 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Byl myšlen PalmOS, opravím to.
    21.12.2010 11:51 Joelp | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    já už zadal Palm, kam spadá i WebOS. A jelikož v nabídce WebOS není, tak to nebudu řešit a nechám Palm
    Boys don't cry
    20.12.2010 22:52 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:

    Během týdne mi na telefonu běželo: SHR, Debian, OM2008, Hackable1, QTMoko, Android, a teď tam láduju zpátky QTmoko.

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    5.1.2011 09:43 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Skoda, ze na to neexistuje nejaky skutocne pouiztelny OS...
    21.12.2010 13:04 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    veru ziadny OS - pekna,dobra nokia 6310 .. BT kvoli autu to ma, vydrz baterky v zime cca 7 dni .. uplna parada
    bambas avatar 21.12.2010 13:40 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Na mem telefonu nic nebezi. Protoze kdyby pres nej neco prebehlo, tak by byl rozbitej. PWND!
    otasomil avatar 21.12.2010 16:15 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:

    Chybi polozka: "nemam zadny telefon"

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    21.12.2010 16:36 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    +1
    21.12.2010 17:32 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Jo a taky "nevím, co je to telefon" :-D
    vain avatar 22.12.2010 09:18 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Ehm, to jako by si dokončil větu Na mém telefonu běží: nemam zadny telefon?

    Fascinující, jak někteří chtějí tvrdohlavě kecat i k tématu, ke kterému vlastně nemají co říct.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    22.12.2010 20:17 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:

    Chybí tam volba „nemám telefon“.

    22.12.2010 20:34 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    +1, taky nemůžu hlasovat.
    23.12.2010 11:56 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Prijemne mne prekvapil Symbian. Mam tuto platformu v oblibe a jsem rad za jeji vysledek.
    25.12.2010 18:23 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:

    Android 2.2 na HTC Desire.

    První telefon, který mě přesvědčil o tom, že dotykový komunikátor může být ovladatelný prstem, bez čekání až se mu něco uráčí udělat a pak teprve něco provede a hlavně bez toho, aby to byl iPhone :-)

    Předtím 3 Nokie 3310, nějaký_model_který_už_nevím, E90 - ne, opravdu ať mi nikdo neříká, že Symbian je super. S jejich poťapanými certikáty ať se jdou bodnout.

    28.12.2010 22:34 Jiri
    Rozbalit Rozbalit vše Na mém telefonu běží Symbian
    Jediný operační systém navržený od počátku pro realtimové mobilní zařízení na trhu se slušnou podporou.
    1.1.2011 14:42 dd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Co to je za blbost "bez operačního systému"? to bych si asi moc nezavolal, kdyby ten telefon neměl software ... a software by moc bez OS neběžel
    2.1.2011 14:12 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Software obecně vzato žádný operační systém pro fungování potřebovat nemusí, může ke zdrojům přistupovat sám vlastními rutinami.

    Hodně telefonů nemá OS a v něm běžící aplikace, ale jen něco co se nejčastěji označuje jako firmware. O OS se většinou mluví jen u smart phones, které mají nějaký z několika známých OS.

    Firmware oproti tomu je úzce svázaný s konkrétním modelem telefonu.
    gtz avatar 2.1.2011 22:22 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Nekrmit prosím
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    2.1.2011 21:14 Alexandra Pokorná | blog: zapisy_vyzrale_zeny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Však to znáte pořizovat si na starý kolena nějaký novoty, já mam ještě starej vytáčecí s kolečkem, to ta vaše generace nezná.
    kotyz avatar 3.1.2011 11:35 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    Se Siemensem na vecne casy a nikdy jinak! :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    tajny_007 avatar 5.1.2011 12:13 tajny_007 | skóre: 8 | /dev/null
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na mém telefonu běží:
    mám nádherný iPhone 2G, Nokii 6120classic a kdesi je schovaný Samsung Exxx nevím co to je :)
    HP Elitebook 8440p

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.