abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:55 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Komunita

    GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    9.5. 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 584 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    jméno
    18% (370)
    datum narození
    44% (874)
    rodné číslo
    92% (1851)
    číslo účtu
    77% (1550)
    telefonní číslo
    71% (1429)
    e-mail
    28% (563)
    bydliště
    65% (1308)
    fotografie
    49% (976)
    další
    26% (511)

    Celkem 2002 hlasů
    Vytvořeno: 26.5.2009 05:28

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    26.5.2009 07:14 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Všechny. Na Internetu rozhodně, v osobním kontaktu zpravidla prozrazuji jméno, telefon a e-mail, ale ne každému na potkání. Poskytnutí nebo neposkytnutí fotografie je bohužel mimo moje schopnosti, vyfotit si mě může každý.
    make menuconfig, not war!
    26.5.2009 07:49 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    velikost penisu
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    26.5.2009 08:01 yonah | skóre: 8 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Tvrdého nebo měkkého?

    Maximální fantazie... To je prohlížení pornostránek v lynxu.
    26.5.2009 08:32 WampYr | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Oboje...
    26.5.2009 16:38 Filip Dominec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    I odpověď na tuto otázku může být velmi osobním údajem. ;)

    28.5.2009 21:28 jarmilaja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    (I odpověď na tuto otázku může být velmi osobním údajem. ;))

    JJ Moje řeč naprosto souhlasím ;-)

     

    26.5.2009 07:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Nejvíce respondentů, 91 procent, si chrání rodné číslo. To by mne zajímalo jak, když je v kdejaké na webu dostupné databázi…
    26.5.2009 08:02 yonah | skóre: 8 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    To taky nechápu. Rodné číslo se může klidně dozvědět důchodkyně za přepážkou na poště. Jen nevím, k čemu by jí bylo.

    Maximální fantazie... To je prohlížení pornostránek v lynxu.
    26.5.2009 08:19 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Důchodkyně za přepážkou je aspoň teoreticky vázána nějakým služebním tajemstvím. Ale stačí aby člověk vlastnil nemovitost nebo se zaregistroval (coby fyzická osoba) jako plátce DPH a hned si jeho rodné číslo kdokoli snadno najde na webu. Dokážete si představit ten poprask, kdyby soukromá firma vystavila na web seznam svých klientů s rodnými čísly? Ale finanční úřad nebo katastr nemovitostí to udělat můžou a všechno je v pořádku.

    Tím samozřejmě nechci říct, že registr plátců DPH nebo katastr nemovitostí na webu být nemají. Jen se mi nelíbí pokrytectví státu, který na jedné straně šikanuje firmy za to, že si dovolí uložit adresu zákazníka do databáze, ke které mají přístup dva lidé, a na druhé straně sám vyvěšuje na web kompletní údaje o nemalé části obyvatel.

    Jakub Lucký avatar 26.5.2009 10:23 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Ono rodné číslo ale nemá takovou výpovědní hodnotu... zkuste vygooglit něčí email, určitě toho o něm najdete víc (a půjde to líp obecně zneužít)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    26.5.2009 10:34 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Netvrdím že má. Ale nelíbí se mi ten dvojí metr, kdy stát na jedné straně (prostřednictvím ÚOOÚ) něco u firem postihuje coby strašlivý zločin a na druhé straně totéž sám dělá v daleko větší míře a prezentuje to jako službu občanům.
    26.5.2009 13:21 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    ÚOOÚ je sama o sobě podivná instituce, viz nedávná aféra s fotografiemi dětí, které čekají v dětských domovech na adopci. Přitom jim jiné věci (např. rodná čísla přístupná každému u podnikajicích fyzických osob) očividně nijak nevadí ...
    houska avatar 26.5.2009 10:55 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Dokážete si představit ten poprask, kdyby soukromá firma vystavila na web seznam svých klientů s rodnými čísly?

    poprask by to mozna byl, ale RC neni dokonce ani citlivy udaj, bohuzel ... viz uoou

    Fluttershy, yay! avatar 26.5.2009 14:20 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Narval jsem to své do Google... a nic.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Jendа avatar 26.5.2009 14:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Zato Google už teď tvé RČ ví :-)
    Fluttershy, yay! avatar 26.5.2009 15:02 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Přiměřeně... při mém momentálním způsobu připojení a přitom, že neví, že jde o RČ...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Jendа avatar 26.5.2009 20:30 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Chtěl jsem to zjistit, no vypadá to, že googlí našeptávač neradí podle hledaných frází (900826 a nic nenašeptá), ale podle výsledků :-( :-D
    Fluttershy, yay! avatar 26.5.2009 21:02 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Mohl jsi použít hvězdičku (á la regulární výrazy). Ale nic bys nenašel...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    27.5.2009 19:03 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    On Google našeptávač totiž není tak stupi* jako Seznam :)
    27.5.2009 19:04 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Seznam práskač :D
    27.5.2009 20:34 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Proto mám jako nejčastější referrer na mém webu seznamáckou frázi „zkoušky jaderných zbraní“ :D
    26.5.2009 07:59 xurpha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Hm, zajímavé, že v anketě není položka „vyznání“. Jakoby se dnes už nepočítalo s tím, že se člověk ještě může hlásit k nějaké víře...

    26.5.2009 08:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Stejně tak tam nejsou politické preference, koníčky, oblíbená distribuce, značka piva… To všechno jsou informace, které sice někdo může považovat za soukromé, ale těžko je považovat za osobní údaje.
    Cubic avatar 26.5.2009 10:36 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    by ses divil, Data Protection Act ktery ridi zachazeni s osobnimi udaji v UK povazuje:
    (a) the racial or ethnic origin of the data subject,
    (b) his political opinions,
    (c) his religious beliefs or other beliefs of a similar nature,
    (d) whether he is a member of a trade union (within the meaning of the [1992 c. 52.] Trade Union and Labour Relations (Consolidation) Act 1992),
    (e) his physical or mental health or condition,
    (f) his sexual life,
    (g) the commission or alleged commission by him of any offence, or
    (h) any proceedings for any offence committed or alleged to have been committed by him, the disposal of such proceedings or the sentence of any court in such proceedings
    
    za mnohem citlivejsi data nez tvoje jmeno, adresu nebo telefoni cislo
    26.5.2009 08:37 WampYr | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Nevím jak Vy, ale já svou víru nepovažuji za něco, co bych musel skrývat. Vím, že být katolík se dneska nesluší, nicméně to není problém mě, ale ostatních.
    26.5.2009 17:14 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Take tam v ankete chyb[iy] pohlavi.
    26.5.2009 08:26 a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    proc a jak si proboha nekdo chrani cislo uctu? prijde mi, ze obcas ankety vymysleji deti ze skolky :-/

    randy avatar 26.5.2009 08:30 randy | skóre: 21 | Hviezdoslavov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    lebo sa boja, ze im niekto posle na ucet peniazky ;))

    R>
    houska avatar 26.5.2009 08:37 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    ... i to se muze stat, pak clovek koukne ucet, rekne si "aaaa vejplata prisla driv", utrati to, nema to jak vratit a bezduvodne obohaceni je na krku
    26.5.2009 09:50 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    proc a jak si proboha nekdo chrani cislo uctu? prijde mi, ze obcas ankety vymysleji deti ze skolky :-/
    Jak je vidět, tak v anketách také odpovídají děti ze školky... v tuto chvíli je číslo účtu druhé hned za rodným číslem.
    26.5.2009 10:51 a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    pokud je v tuto chvili cislo uctu druhe hned za rodnym cislem, tak ano v anketach take odpovidaji deti ze skolky... (nebo alespon osoby na jejich mentalni urovni)

    26.5.2009 11:12 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Což ovšem dokazuje, že je anketa sestavená poměrně dobře, jelikož nabízí možnosti, které značnému procentu respondentů stojí za zaškrtnutí :-)
    26.5.2009 12:05 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Číslo účtu sice k ničemu není, ale když ho dáte dohromady s jinými údaji tak už se jistě dá k něčemu zneužít. Když například umíte navíc napodobit podpis, tak vám to u některých bank stačí k úspěšnému zadání příkazu k úhradě. Pokud vám připadá dětinské strachovat se o vytunelování svého účtu, pak na něm asi moc nemáte, nebo máte tolik, že vás to nezajímá, vážení.;-)

    Uvědomte si prosím, že osobní údaje se stávají citlivými ne jednotlivě, ale teprve v kombinacích umožňujících zneužití.

    carnero avatar 26.5.2009 12:12 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Nebo máme banku, která není tak debilní aby dala mé peníze proti číslu účtu (a pokusu o můj podpis).

    26.5.2009 12:30 SKooDA | skóre: 3 | blog: Jen_tak_mimochodem | Velké Přílepy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Tak to mi řekni kterou banku, protože co já si pamatuji, tak na výběr u ČS ve výši 20 000 (= vyšší než můj denní limit výběru z bankomatu) mi stačila kartička od banky s číslem účtu(kterou si umí vytisknout každé dítě) a podpis podle podpisového vzoru.

     

    MyEgo@server:/home/www/myego.cz$ rm -r ./*
    Shadow avatar 26.5.2009 12:48 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Třeba mBank. :-)
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    26.5.2009 13:02 SKooDA | skóre: 3 | blog: Jen_tak_mimochodem | Velké Přílepy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    To je asi tak nejlepší obrana .. mít banku, která nemá žádné pobočky :D.

    MyEgo@server:/home/www/myego.cz$ rm -r ./*
    Shadow avatar 26.5.2009 13:19 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Což o to, pobočky jsou, v jedné jsem účet zakládal, jen pokladny pro hotovostní vklady/výběr nejsou.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    kyknos avatar 26.5.2009 13:08 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    z toho si nic nedelej, mne Reiffeisenka vygenerovala nove udaje pro pristup k elektronickemu bankovnictvi, aniz si vyzadala obcanku...
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    xkucf03 avatar 26.5.2009 13:34 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Modrá nebo žlutá?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kyknos avatar 26.5.2009 13:43 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    zluta
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    26.5.2009 14:28 Martin Kiklhorn | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Chraňte si svůj podpisový vzor. Nepoužívejte svůj běžný podpis, ale klidně si tam namalujte za jméno "tři křížky autíčko srdíčko prasátko". To jinde nepoužívejte. Až vám někdo ukradne všechny doklady tak si stejně z vašeho účtu nic nevyzvedene ale vy ano.

    vencour avatar 26.5.2009 19:43 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Mam dojem, že ten samý podpis musí být na kreditce. Takže docela snadno získatelný.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    27.5.2009 10:59 Dejv | skóre: 37 | blog: Jak ten blog nazvat ... ? | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Nemusi. Minimalne v KB nemusel. A IMHO nemusi byt stejny ani dnes a ani jinde.

    Dejv
    Pevně věřím, že zkušenější uživatelé mě s mými nápady usměrní a pošlou tam, kam tyto nápady patří...
    dayvee avatar 27.5.2009 11:16 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Nemusi, podpis na kreditce se pouziva pri platbe kreditkou, podpis na podpisovem vzoru pri zakladani uctu se pouziva napr. pri vyberu hotovosti za prepazkou.
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    27.5.2009 11:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Jenže i ten podpis při (bezpinové) platbě kartou musí v bance někdo zkontrolovat. A nejsem si jistý, jestli má banka samostatný podpisový vzor pro platební kartu nebo jestli používá stejný jako k účtu (už je to déle, co jsem si naposledy nechával vystavit kartu). Je to ale dost dobře možné, protože kartu k účtu lze vystavit i pro někoho jiného než pro jeho majitele.
    houska avatar 27.5.2009 14:45 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    A nejsem si jistý, jestli má banka samostatný podpisový vzor pro platební kartu ...

    Bude to dohromady, alespon u mbanky. Moji podepsanou kartu vubec nevideli. Prisla mi postou a podepisoval jsem si ji sam.

    27.5.2009 19:07 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    To naopak svědčí o tom, že to je nezávislé. Tedy na kartu si můžete namalovat cokoliv, nezávisle na podpisu smlouvy, a u obchodníka to musíte akorát umět namalovat stejně jako na kartě...
    Nicky726 avatar 27.5.2009 16:19 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    No ono to je stejně jedno. Kolikrát už jsem úspěšně nakoupil, aniž by to po mně chtěli na pokladně podepsat. Jakože by se s mojí debetní kartou mělo.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    27.5.2009 16:36 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Pokud jde o online terminál, kde zadáváte PIN, podpis není potřeba a naopak by ho po vás správně nikdo chtít neměl. Podepisují se pouze transakce, při kterých nezadáváte PIN.

    Na druhou stranu, ještě v době, kdy se online terminály skoro nevyskytovaly, takže se podepisovalo skoro všechno, zkoušeli v nějakém investigativním pořadu, jak často obsluha podpis kontroluje. Prošlo jim to ve většině případů a jednou dokonce s kartou vydanou na mužské jméno úspěšně zaplatila žena, která se podepsala svým skutečným jménem, přičemž prodavač se na podpis na kartě a účtence podíval…

    Nicky726 avatar 27.5.2009 17:22 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    No PIN se zadává, ale karta se pouze protahuje nikoliv vkládá, jak to bývá u jiných karet. Ve většině případů se po mně chce podpis.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    27.5.2009 17:43 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Neplatí tohle pravidlo až u čipových karet?
    27.5.2009 19:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Pravděpodobně ano, ale při použití proužku mi autorizace PINem nepřipadá jako moc dobrý nápad.
    27.5.2009 19:09 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Pokud jde o online terminál, kde zadáváte PIN, podpis není potřeba a naopak

    Ve skutečnosti záleží na tom, jak to má obchodník domluvené, může chtít pin, podpis, nebo když je extrémista tak oboje, ale je pravda že VĚTŠINOU je praxe taková jak popisujete.
    xkucf03 avatar 27.5.2009 19:29 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše občanka

    Pokud se mu něco nezdá, může chtít i občanku nebo jiný doklad. Většinou je ale pravda, že to nikdo neřeší.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.5.2009 19:49 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Jj, mit vic jak jeden podpis se hodi, ale tvuj navrh s autickem na konci zni este lip :)

    carnero avatar 26.5.2009 15:11 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Raiffaisenbank.

    xkucf03 avatar 26.5.2009 20:42 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše eBanka

    To je jeden z důvodů, proč v reklamách používají „Rajfka“ – lidi neumí napsat ten dlouhý název správně. To už radši můžeš říkát eBanka (předpokládám, že myslíš tu modrou část RB) :-).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    carnero avatar 27.5.2009 19:45 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eBanka

    Přiznávám, permanentně nevím kde mají A a kde E. Takže píšu střídavě Raiffaisenbank a Raiffeisenbank. Za což se stydím kdykoliv si vzpomenu, jak dlouho jsem se učil němčinu. eBanka tomu říkám nerad... připadá mi to stejné jako říkat obecnímu úřadu výbor :D

    27.5.2009 20:07 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eBanka
    A co nějakou mnemotechnickou pomůcku? Jako třeba "je to obráceně než v ReiserFS" :)
    xkucf03 avatar 27.5.2009 21:50 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eBanka
    1. Jen s tím rozdílem, že na eBanku vzpomíná většina lidí v dobrém, kdežto na národní výbory… no, asi jak kdo.
    2. vysr.at :-D Musím se zeptat jako minule, když někdo přišel s takovou službou: bude to open source? nebo si budete každý ty zdrojáky šmudlat po svém? Předpokládám, že ne – takže já jen tak z hecu pracuji na stejné službě, která bude pod AGPL :-)
    3. Co ten gravatar – pořád mažeš komentáře? :-P
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.5.2009 14:14 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Nevím, jestli je např. čsob debilní (mně osobně tak připadá), ale zaujímá dost významné místo na trhu, takže všichni její klienti kteří si chrání číslo svého účtu jsou podle vás dětinsky paranoidní? ;-) Podpisový vzor může snadno napodobit kdokoli kdo je s vámi v obchodním nebo jiném písemném styku. Pokud mu k tomu přidáte číslo účtu, má vaše peníze jako na stříbrném podnose. Tohle ovšem nebyla diskuze o bankách ale o osobních údajích. Konkrétně pro každého je samozřejmě každý údaj jinak citlivý a zneužitelný, nicméně mi připadá arogantní a neuvážené dělat si z někoho legraci, když jeho obavy  ze zneužití mohou být naprosto oprávněné.

    xkucf03 avatar 26.5.2009 14:30 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše obchod
    kdokoli kdo je s vámi v obchodním…

    Při obchodování se většinou posílají peníze, takže to číslo účtu stejně zná – na tomhle prostě bezpečnost stát nemůže.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.5.2009 14:46 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: obchod

    ano, podepsaná faktura nebo kupní smlouva je úplně ideální :)

    zabezpečení je ale velmi jednoduché: používat unikátní bankovní podpisový vzor.;-)

    xkucf03 avatar 26.5.2009 15:08 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: obchod

    Tak už jsme se konečně dobrali k tomu, že číslo účtu nemá cenu tajit a je potřeba zabezpečit něco jiného :-)

    + banka by měla ještě kontrolovat občanku, nebo vyžadovat nějaké další ověření – např. ta moje vyžaduje elektronický podpis, i na pobočce.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    27.5.2009 09:31 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: obchod
    + banka by měla ještě kontrolovat občanku, nebo vyžadovat nějaké další ověření – např. ta moje vyžaduje elektronický podpis, i na pobočce.
    Ne díky, jako dodatkovou službu klidně, ale určitě ne by default.
    26.5.2009 12:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Číslo účtu sice k ničemu není, ale když ho dáte dohromady s jinými údaji tak už se jistě dá k něčemu zneužít. Když například umíte navíc napodobit podpis, tak vám to u některých bank stačí k úspěšnému zadání příkazu k úhradě.

    Promiňte, ale to je dost absurdní logika. Stejně tak bych mohl tvrdit, že

    • uživatelské jméno sice samo o sobě k ničemu není, ale když k němu znáte heslo, můžete se přihlásit
    • znalost jména sice sama o sobě k ničemu není, ale když si navíc umíte změnit obličej a padělat občanku, můžete vybrat na poště peníze
    • znalost adresy sice sama o sobě k ničemu není, ale když budte mít navíc klíče, dostanete se dotyčnému do bytu
    Shadow avatar 26.5.2009 13:04 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Já bych to spíše viděl tak, že mnoho informací je samo o sobě málo zneužitelných, ale pokud dáte takových informací dohromady dost, získáte podstatně větší potenciál pro jejich _celkové_ zneužití. Tedy, že vhodnou kombinací/využitím několika "nevinných" údajů dostanu do ruky informaci, kterou už zneužít mohu.

    Asi to není úplně vhodný příklad, ale pokud znám ten váš login, a současně několik dalších "nevinných" informací, jako třeba datum narození, jméno psa, dcery, matky/otce/babičky, přítele/přítelkyně, atd., je šance, že to heslo, které neznám, z těch údajů nakonec odvodím. Samozřejmě, předpokladem k tomu je slabé heslo (proto to není úplně vhodný příklad). Ale snad z toho chápete, kam mířím.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    26.5.2009 20:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Chápu, kam míříte. Ale to nic nemění na tom, že je to stejný případ, jako jsem uváděl. Pokud totiž uhodnete něčí heslo, protože je to jméno přítelkyně, není problém v tom, že jste zjistil jméno přítelkyně (protože tomu se dost dobře předejít nedá), ale v tom, že uživatel má snadno uhodnutelné heslo (čemuž předejít lze). A přesně tak je tomu i v ostatních příkladech, které jsem uváděl. Ve všech (i v tom, na který jsem reagoval) jde o to, že se někdo snaží stavět bezpečnost na utajení údaje, který tajný být nemusí a v mnoha případech vlastně ani nemůže.
    27.5.2009 13:01 lacik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Někdy ani není třeba odvozovat heslo, stačí, aby na stránce bylo u přihlašování ještě tlačítko "Zapomněli jste heslo?". Pak se zeptají na to co jsem vyplňoval v registračním formuláři (třeba to jméno matky za svobodna) a pošlou mi nové heslo. A identita je moje.

    27.5.2009 13:52 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Hint: opravdu si myslíte, že odpovědí na tu otázku musí být skutečné rodné jméno vaší matky?
    Bilbo avatar 27.5.2009 14:31 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Pokud nejaky web trva na takovehle "zachranne" odpovedi a ja trvam na tom, ze to tam mit nechci, da se zadavat 20-30 nahodne naklovanych znaku. I kdyz uz jsem se setkal s pripitomelymi weby, ktere se pokouseli tyhle zachranne odpovedi "validovat" (Jmeno matky za svobodna nesmi obsahovat cislice. Jmeno matky nesmi obsahovat specialni znaky. Sakra, moje matka se za svobodna ale opravdu jmenovala "pfj_k67dFls%$fvHb35gii" :). Pri zvoleni "cisla ridicaku" jako zachranne odpovedi to zase zkouselo validovat to cislo jestli ma "dobry" format. Hnus.)
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    27.5.2009 14:41 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    moje matka se za svobodna ale opravdu jmenovala "pfj_k67dFls%$fvHb35gii"
    To je přeci jasné. Těsně po porodu nemá nikdo (pokud je naprogramován v rozumném jazyce ;-)) zaručeno, co je v místě paměti vyhrazené proměnné jméno.
    xkucf03 avatar 27.5.2009 15:08 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše xkcd

    To je skoro jako Exploits of a Mom. :-D Ještě by tam mohli mít seznam přípustných jmen a příjmení – pak by se na to krásně dalě dělat slovníkový útok. Já tam většinou zadávám nějaké blbosti (třeba napíšu nějaké sprosťárny, co si myslím o tom jejich webu, proženu tu větu přes SHA-512 nebo MD5 a to jim tam fláknu).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Nicky726 avatar 27.5.2009 16:25 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: xkcd
    Dobré :-)
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    27.5.2009 16:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: xkcd
    Rozumné weby umožňují člověku, aby si sám zadal libovolný text jako otázku i odpověď. Bohužel ne všechny weby jsou rozumné, stejně jako ne všichni lidé…
    27.5.2009 17:15 lacik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Ne, samozřejmě tam může být cokoliv, ale vžijte se do situace obyčejného člověka, který s počítačem  pracuje proto, že musí, ne že ho to baví. Pokud bude vědět, že to slouží pro případ zapomenutého hesla, tak bude rád za berličku, nedomyslí důsledky a poctivě to vyplní, protože jméno matky za svobodna bude znát i za pět let, až heslo zapomene. Nebo nebude tušit, proč to chtějí vědět, a vyplní to poctivě taky, protože co kdyby náhodou měl kvůli tomu problém.

    Ratoncito avatar 28.5.2009 15:55 Ratoncito | skóre: 19 | blog: Foso
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    U ICQ je pomocí jména (u někoho) možné si nechat zaslat heslo.
    OS: ArchLinux, WM: Compiz-fusion | Na toho vemte bič a hůl, to není člověk, to je vůl!!!
    26.5.2009 13:58 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    No tak vy jste možná některé ty příklady trochu do absurdity dovedl, ale na některých z nich vůbec nic absurdního nevidím. Vždyť to tak je. to je prostě fakt. Při bezpečnosti je třeba uvažovat tak, že každá taková informace je potencionálně zneužitelná. Proč někomu zbytečně nahrávat k nekalostem? Nikdy nevíte kdo o vás co ví a jestli zrovna ta zdánlivě nevýznamná informace nebude tou klíčovou, která mu chybí ;-)

    26.5.2009 20:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Viz výše. Jedná se o informace, které z principu utajit nemůžete, takže nemůžete stavět zabezpečení na předpokladu, že je útočník nezná. Mám-li klíč pod rohožkou, pak problém není v tom, že zloděj zjistil, kde bydlím, ale v tom, že jsem si dal klíč pod rohožku. Podobně je tomu i u ostatních příkladů.
    27.5.2009 11:35 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    já nestavím zabezpečení, já reaguji na situaci tak jak je a snažím se minimalizovat riziko. patrně jste to špatně pochopil: já naopak  předpokládám, že některé informace útočník může již znát a proto mu nechci zbytečně strkat pod nos ještě další.

    já už nevím, jak to mám vysvětlit, protože někteří komentátoři si zřejmě nepřečetli jak stojí otázka: otázka nezní "v čem je problém" nebo "kde je slabé místo", otázka zní "které údaje si chráním", takže obrazně řečeno asi tak:

    dokud budou mít někteří lidé klíče pod rohožkou, pak má smysl určité údaje chránit.

    nebo úplně po lopatě řečeno: proč proboha dávat na pospas svoje údaje, když jejich tajení vůbec nic nestojí a je úplně jednoduché: stačí je prostě nikde zbytečně neuvádět. to že NĚKDO stejně zná číslo mého účtu ještě neznamená, že ho budu bezstarostně dávat KDEKOMU.

    27.5.2009 12:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    dokud budou mít někteří lidé klíče pod rohožkou, pak má smysl určité údaje chránit.

    Nemá smysl snažit se chránit údaje, které z principu zjistí kdokoli, kdo o to bude aspoň trochu stát. Má smysl přesvědčovat lidi, aby si nedávali klíč pod rohožku.

    nebo úplně po lopatě řečeno: proč proboha dávat na pospas svoje údaje, když jejich tajení vůbec nic nestojí a je úplně jednoduché: stačí je prostě nikde zbytečně neuvádět. to že NĚKDO stejně zná číslo mého účtu ještě neznamená, že ho budu bezstarostně dávat KDEKOMU.

    Jedna věc je bezdůvodně poskytovat, druhá věc je podléhat iluzím, že tím, že se je snažím neposkytovat, nějak zvyšuji svou bezpečnost. Pokud budu chtít zvýšit svou bezpečnost, má smysl to dělat tam, kde je problém, ne tam, kde není.

    27.5.2009 19:18 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Víte, stejně logicky lze říct, že nemá smysl zamykat, když většinu dveří lze otevřít během minuty i bez klíče. Jinými slovy, absolutní neprůstřelnosti nedosáhnete (ani když budete dle svého doporučení nedávat klíče pod rohožku a pod.), vše co děláte jen snižuje riziko. Každý z vašeho okolí může zjistit co máte za auto, ale pokud to všem budete hodně často vykládat, tím spíš se to donese i k "kupci".
    27.5.2009 19:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    vše co děláte jen snižuje riziko

    To právě není pravda. Rituály, které jsem kritizoval, riziko nesnižují. Slouží pouze k tomu, aby ten, kdo je provádí, měl dobrý pocit, že pro svou bezpečnost něco udělal. A takový falešný pocit bezpečí je horší než nic.

    27.5.2009 22:09 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Nedávání klíče pod rohožku taky riziko nesnižuje, neboť zloději stejně dveře otevírají vlastním nádobíčkem a nějaký klíč pod rohožkou je vůbec nevzrušuje.
    make menuconfig, not war!
    27.5.2009 19:14 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Absurdní to určitě není :)
    xkucf03 avatar 26.5.2009 13:33 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše banka

    K chybě (ohrožení) ale nedochází ve chvíli, když se někdo dozví číslo tvého účtu, ale už dávno před tím: když sis vybral mizernou banku, která umožňuje zadávat příkazy pomocí sběrných boxů, nebo není schopná rozpoznat falešný podpis od pravého a přesto se na ně spoléhá, nebo když sis zadávání sběrným boxem nezakázal (pokud to šlo).

    Stejné je to s e-mailem – problém není, že ostatní znají moje uživatelské jméno (odvodí si ho s e-mailové adresy), ale v tom, když mám slabé heslo.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.5.2009 14:29 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: banka

    Ano to je jistě pravda, ale bohužel všichni lidé na této planetě nejsou tak dokonalí, aby si vybrali tu nejlepší banku, to nejsilnější heslo, ......., a obavy z možného ohrožení jsou přirozenou a pochopitelnou lidskou reakcí.;-)

    27.5.2009 09:23 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Já nemám žádnej účet, ať si banky klidně zkrachujou, svoje prachy těm zmrdum dávat nebudu.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    27.5.2009 10:01 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Kde bydlíš? Přřijel bych na návštěvu, na kafíčko a tak...

    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    vencour avatar 27.5.2009 16:57 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Vidím, jak je důležitá anonymita a mlčení o sobě ;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    27.5.2009 19:19 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Pokud nemáte klíče pod rohožkou dak dle p. Kubečka můžete být v klidu a o adresu se s námi podělit ;) Takže: ?
    vencour avatar 27.5.2009 20:26 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Já tvrdim, že je anonymita důležitá. Tedy i to, že se neví, co se má po mně chtít ;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    26.5.2009 13:15 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Ne, to je zcela v pořádku. Obě čísla lze použít jako identifikátor, takže umožňují agregaci údajů. Dokonce bych řekl, že v dnešní bezhotovostní době se přes číslo účtu dostanete k více informacím, než přes rodné číslo, protože číslo účtu rozhazujete všude.
    carnero avatar 26.5.2009 11:05 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Myslím že anketa je vymyšlená dobře. Hodně lidí si takové údaje z nějakého důvodu chrání - tudíž anketa pouze akceptuje takové lidi a dává jim možnost odpovědět. Byť chránění takového údaje nemá moc smysl.

    Prom avatar 26.5.2009 16:36 Prom | skóre: 10 | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    z jednoho projektu si pamatuju dokumentaci případu, kdy byl účet nevinné oběti vybrán jen pomocí rodného čísla a čísla účtu. na jedné malé poště uprostřed čech. bylo to asi v 93, dnes by se to snad nemělo stát... snad ? ani bych se moc nedivil, kdyby tam ta paní, co tam tenkrát byla, seděla pořád. tak možná proto, i když ho stejně člověk musí pustit na tolika místech.

    ale i v běžném obchodním styku není vždy chtěné, aby každý, kdo vidí do účtů společnosti, veděl komu a kolik se posílá - např. platy managerů a účetní (ne mzdová) - tomu by měla stačit čísla účtů, ne komu ty účty patří
    slax - nový pohled na svět...
    26.5.2009 20:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    z jednoho projektu si pamatuju dokumentaci případu, kdy byl účet nevinné oběti vybrán jen pomocí rodného čísla a čísla účtu. na jedné malé poště uprostřed čech.

    Tomu bych i věřil, ale považuji - i při stavu našeho právního neřádu - za velmi nepravděpodobné, že by se oběť nedomohla náhrady škody. Ve slušné společnosti by nejspíš ještě dostal štědré odškodné výměnou za to, že si to nechá pro sebe.

    26.5.2009 08:58 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Záleží na tom, co se rozumí slovem "chráním". Rozhodně žádný z údajů nerozdávám každému, koho potkám. Nicméně někdy musím některý z údajů udat, i když vím, že se může dostat do rukou nepovolaným osobám. Nemám iluze o tom, že by mé osobní údaje byly "tajné", přesto nerezignuji na jejich ochranu.

    Samotného mě občas šokuje, k jakým osobním údajům se dostanu. ;-)

    26.5.2009 10:01 radowan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Zcela souhlasim - osobni udaje se snazim chranit neustale. Avsak stejne jako v predchozim komentari popisuje kolega, nemam iluze, ze udaje, ktere jsem nekdy musel poskytnout, jsou nedohledatelne.

    carnero avatar 26.5.2009 11:09 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Obvykle údaje "chráním" tím, že je neznám nebo jsem líný je někam psát nebo někomu říkat. Například číslo účtu si nepamatuji a tudíž ho nikomu nemůžu dát i kdyby to hodně chtěl. Rodné číslo, datum narození, bydlište (konkrétní adresa) jsou věci nad kterými musím přemyšlet abych je dal dohromady. A to jsem líný, tudíž je také jen těžko někomu sdělím. Taková pasivní ochrana údajů.

    27.5.2009 19:22 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Skleróza funguje jen do doby než chcete ten váš účet použít pro příchozí platbu, nebo své bydliště pro příchozí zásilku. Pak jsme tam, kde jsme byli.
    27.5.2009 22:49 nezadáme
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Příchozí platby si nechávám vyplácet zásadně "na dřevo" a pro příchozí zásilku není přece vůbec žádný problém si to nechat poslat "poste restante" na libovolnou poštu v republice. V kombinaci s falešnou občankou mi to přijde jako docela secure ;)
    28.5.2009 01:48 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Jistě, poku NEchcete použít svůj účet pro příchozí platbu a NEchcete si nechat něco doručit do bytu, tak NEmusíte sdělovat číslo účtu a NEmusíte sdělovat adresu :D S falešnou občankou bych se ale moc secure necítil, to platí možná na revizory ale jinak znáte to - i kdybyste žil celý život poctivě, jak máte jednou u sebe falešnou občanku, ten den se připletete někam, kde vás budou poldové šacovat ;)
    26.5.2009 09:23 Jiri | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Jak kdy a jak kde.

    Nejsem paranoidni, vim, ze kdyz nekdo bude opravdu chtit, tak si ty udaje stejne najde.

    Bilbo avatar 26.5.2009 18:38 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Najde. Ale proč mu to zjednodušovat? Proti cílenému útoku na vlastní osobu to nepomůže, ale pokud někdo hledá na webu "prvního člověka, jehož osobní údaje zneužiji" tak pokud si je chráním, takovíhle lidé najdou obvykle dříve někoho jiného.

    Osobně osobní údaje (veškeré vyjmenované) prostě na potkání nesděluji. A pokud nějaké stránky chtějí při registraci např. adresu, políčko nelze nechat prázdné a já od nich neočekávám, že by ji mohli k něčemu potřebovat (např. eshop ji potřebuje, aby mi mohl poslat zboží, tam tedy napíšu svou pravou adresu), tak si něco prostě vymyslím...
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    vencour avatar 26.5.2009 10:01 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Jedinej mail občas někomu klidně dam, i proto, že jich mam víc a selektuju ;-). Taky: jsou různé slevové karty ... na jméno, adresu apod. ... proto je nechci, že nejsou anonymní.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Bilbo avatar 26.5.2009 18:39 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Pokud si jméno a adresu nekontrolují, tak si lze nějaké vymyslet :)

    Ale i s nepravým jménem si stejně můžou spojit dohromady nákupy nebo chování dotyčného, jen nebudou vědět kdo to vlastně v reálu je. Osobně tyhle slevové karty taky nemusím.
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    vencour avatar 26.5.2009 19:48 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Kdyby byly anonymní, tak jich můžeš mít snáze víc ;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Bilbo avatar 26.5.2009 21:34 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Jo, ale tahat u sebe X karticek ... penezenky mivaji obvykle konecne a pomerne male rozmery.

    A zadat furt o novou s novymi udaji je jednak zdlouhave a otravne, jednak asi uz trochu podezrele :)
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    Martin Ždila avatar 26.5.2009 10:20 Martin Ždila | skóre: 10 | Košice, Slovensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Preco ma system nuti oznacit aspon jednu moznost?

    26.5.2009 10:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Protože tak ankety na tomhle serveru fungují. Je to samozřejmě chyba, ale asi nikomu (včetně mne) nepřipadá dost důležitá na to, aby sednul a opravil ji.
    29.5.2009 21:52 Jooky (inactive) | skóre: 39 | blog: Jooky | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    V tejto ankete to moze skreslovat.

    Je pravda, ze nerozdavam kazdemu na ulici tie udaje, ale to co je v ankete si extra nechranim. Meno, datum narodenia, rodne cislo a bydlisko zverejnuje stat. Fotku/video zaznam som uz mal aj v telke a email + cislo mam na vyzitke. Nic z toho neberiem ako strasny zasah do sukromia a preto ak by som hlasoval tak za to ze z vymenovanych veci si nic nechranim.
    Jakub Lucký avatar 30.5.2009 01:01 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Meno, datum narodenia, rodne cislo a bydlisko zverejnuje stat
    Kde? abych věděl, kde si mám slováky googlit...
    Fotku/video zaznam som uz mal aj v telke
    Ale tam si vás budu těžko dohledávat... Kdybych hodil do Google Image vaše jméno a vypadl mi obrázek, pak je to jiná
    email + cislo mam na vyzitke
    Je veřejně na netu nebo ji musíte někomu předat? To je zase hodně velký rozdíl... Já nemám problém do mailu někomu tyhle údaje napsat, ale třeba na blog do sekce O sobě bych si je nedal
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    dayvee avatar 26.5.2009 10:33 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    proc nemuzu hlasovat, kdyz si nechranim nic z toho ? konec koncu, proc bych to delal ? :-)
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    kyknos avatar 26.5.2009 12:59 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    cislo telefonu - to ma jen velmi malo lidi, jinak zadne velke tajnosti nedelam
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    xkucf03 avatar 26.5.2009 13:44 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše kyknos katolíkem

    Až na to tvoje katolické vyznání, které tajíš hodně dobře :-P

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kyknos avatar 26.5.2009 13:46 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kyknos katolíkem
    :DDD
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    vencour avatar 26.5.2009 19:50 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kyknos katolíkem

    Aj ta krajta ... a Dogma se líbilo? Jsem se na to asi ještě nezeptal ;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    kyknos avatar 26.5.2009 20:16 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kyknos katolíkem
    to neznam :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    vencour avatar 26.5.2009 20:31 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kyknos katolíkem

    Z mojeho pohledu velice povedené dílko, souhlasim s Desaterem, jak ho Gemini na ČSFD píše a timhle filmem jsem objevil Kevina Smitha. Doplňuju: snad 6 Smithovo filmů vyšlo v poslední době v "papíru", na dvd, mam je :-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    26.5.2009 13:01 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    A prečo to chcete vedieť?
    26.5.2009 13:02 Jirka Ny.
    Rozbalit Rozbalit vše a co spolužáci.cz?

    Už jsem se setkal s názorem, že služba spolužáci.cz je z nějakého důvodu závadná a tak někteří lidé se z ní nechávají vymazat, případně do ní nechtějí vstoupit vůbec. Jsou tam povinné údaje:

    • e-mail
    • datum narození
    • jméno + příjmení
    • pohlaví
    • adresa školy, název třídy a rok ukončení studia

    Pak jsou tam samozřejmě nepovinné údaje, kterých je spoustu a nemá cenu je zde psát.

    Další udaje jdou zjistit nepřímo, například přímo od "ochotných" spolužáků.

    Navíc někdo tam má možnost vyplnit údaje i za jiné, kteří tam nejsou. A tak se stane, že člověk který nechce, aby tam byl, se tam náhodou dostane a zjistí, že už tam figuruje. Údaje o sobě samozřejně může smazat, pokud se přihlásí a zaregistruje, ale tím vlastně potvrdí, že existuje. Sám sebe smazat nemůže, to musí požádat osobu s vyšší prioritou, snad "školníka". Avšak stále existuje možnost, že jej zde někdo zaregistrovaný opět dopíše.

    Mě jde spíše o to, zda pochybnosti některých lidí o službě spolužáci.cz jsou oprávněné. Případně jestli údaje tam uveřejněné jdou nějak zneužít. Mě samotnému to vrtá hlavou, jak říkám, už jsem se setkal s několika lidmi, kteří mě na to upozornili. Nicméně argumenty proti, byly příliš všeobecné, nic konkrétního.

    26.5.2009 13:22 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a co spolužáci.cz?

    Nejde o to, že se údaje zneužívají (kdyby se tak dělo, tak by se to řešilo), ale že údaje jsou shromážděny a je možné je zneužít.

    Jinak já jsem odtamtud utekl hned, jak je koupil Seznam.

    26.5.2009 21:55 HuH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a co spolužáci.cz?

    Naprosto souhlasím, občas někoho hledám a Spolužáci skoro nikdy nezklamu. Heslo do třídy nejčastěji: "jméno třídní/ho", nic jednoduššího než nejet na web školy vyzkoušet učitele ze seznamu, který tam dost často bývá. Nebo prostě "Ahoj, jsem xxx a hledám kamaráda z dětství yyy pomůžete mi prosím" a už to jede. Dostanete se do třídy a víte o dotyčném pomalu všechno...

    26.5.2009 13:12 SKooDA | skóre: 3 | blog: Jen_tak_mimochodem | Velké Přílepy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Jsou i tací, kteří veřejně rozhlašují svojí aktuální polohu (resp. GPS souřadnice), což mi nutně přijde jako větší zásah do soukromí.

    MyEgo@server:/home/www/myego.cz$ rm -r ./*
    26.5.2009 13:20 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Pokud by to byla implicitní funkce, uživatel neměl možnost ji vypnout a poloha se aktualizovala každou minutu, tak to nepochybně je zásah do soukromí. Ale cokoliv založeného na explicitním souhlasu a vědomí uživatele nemůže být považováno za zásah do soukromí (neuvažuji případné šedé zóny v programu). Zveřejnění pozice je ale dobrovolné a uděláte to, když potřebujete. Osobně to považuji za užitečnou službu. Bohužel nemají zatím klienta pro iPhone.
    kyknos avatar 26.5.2009 13:26 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Jo tohle je jedina vec, ktera me stve u geocachingu :) Nakonec jsem se rozhodl pro security-through-obscurity a udelal si tam alespon jiny nick nez kdekoliv jinde :D
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Jakub Lucký avatar 26.5.2009 14:48 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Ale tam není povinné zadávat domovské souřadnice... já je tam třeba nemám...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    kyknos avatar 26.5.2009 15:01 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    o domovske souradnice nejde, to je stejna informace jako adresa bydliste a tu nijak zvlast netajim

    jde o souradnice vsech zalogovanych kesi - tedy informaci o tom, kde se clovek zrovna pohybuje
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    kyknos avatar 26.5.2009 15:02 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    a navic o zaznam pohybu od chvile, kdy s geocachingem zacal :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Jakub Lucký avatar 26.5.2009 20:06 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    To je vlastně pravda, že je tam zaznamenáno spousta dovolených, výletů i město pobytu...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    xkucf03 avatar 26.5.2009 20:36 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše paranoia & geocaching

    Zrovna tohle mi nepřijde moc zneužitelné, stejně to vyplňuji až zpětně, tak to je informace celkem na nic. Navíc, když budeš mít tušení, že po tobě jdou, tak tam budeš vyplňovat nepravdivé údaje a tím je zmateš. I když asi trochu záleží, jestli člověk jezdí jen na výlety, nebo jestli jezdí za nějakým jiným (tajným) účelem a geocache sbírá jen tak při cestě.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kyknos avatar 26.5.2009 20:42 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: paranoia & geocaching
    ja to velmi casto vyplnuji okamzite - a zneuzitrelne je to imho i zpetne - uz jen spammersky, az to objevi nejaci prodavaci zajezdu, to bude mazec :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    xkucf03 avatar 26.5.2009 20:43 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: paranoia & geocaching

    Jo, třeba České dráhy ti pošlou slevu na lístek do Brd nebo na Šumavu :-D

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    29.5.2009 03:27 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Vidíš, a já bych přísahal, že jsem Tvůj nick viděl někde v Prokopáku v jeskyni v logu. Že by někdo použil Tvůj nick jako zástěrku pro svůj vlastní? :o)
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    kyknos avatar 29.5.2009 07:28 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Byvavalo. Uz rok pouzivam jiny :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Fluttershy, yay! avatar 26.5.2009 14:18 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Rodné číslo a číslo účtu... ani nevím proč. Dále přesnou adresu a telefonní číslo (aby mne neočekávaně neobtěžovala různá individua)... ostatně mám přes Google snadno nalezitelný e-mail/Jabber, pokud by po mně někdo něco chtěl. Fotka na webu se hodí, pokud se člověk má potkat a najít s někým, koho nikdy neviděl...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Fluttershy, yay! avatar 26.5.2009 21:09 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Myslím samozřejmě ochranu údajů na webu... Smlouvy, které se mi nelíbí, nepodepisuji (už jsem jich pár nepodepsal z těchto důvodů), ale jinak jsem ochoten uvést cokoliv z uvedeného.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    26.5.2009 14:27 cyclope | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    premejslel jsem, jak hlasovat. zpravidla si chranim rodne cislo a cislo uctu. kdybyste nevedeli, jsou to ....... a vlastne NE :) :) :)

    ale hlasovat jsem mohl jen jednou, tedy rodne cislo

    Nula neni obycejne nic. Je to nic opirajici se o zelezny zakon sve nezbytnosti.
    26.5.2009 20:42 WampYr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Označit se dá víc věcí najednou... Klidně všechno
    26.5.2009 15:23 insider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    to dost zalezi jak kde. Na iternetu jsem treba dost paranoidni a v zadnym pripade nezverejnuju veci jako tel. cislo, email, bydliste, atd...

     

    ale v realu to klidne reknu (temer) komukoli na potkani...

    26.5.2009 17:53 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Viděl jsem dokument popisující skupiny lidí, kteří se v USA zaměřovali na prohledávání odpadků domácností, kde hledali vyhozené výpisy z účtů, dopisy a podobné věci. Některým lidem takto dokázali pěkně zavařit.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    Bilbo avatar 26.5.2009 18:44 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Tohle u mně řeší skartovačka. Kýbl proužků 5 x 35 mm většinu podobných skupin odradí, obzvláště když tam cpu všechno papírové (i když to zrovna neobsahuje nic citlivého).
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    Fluttershy, yay! avatar 26.5.2009 21:07 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    My zase skoro všechno (hlavně papíry a plasty, ale i sklo, baterie, krabice od mléka nebo kovy --- myslím tím hlavně vršky od jogurtů a podobně, biologický odpad je samozřejmostí) recyklujeme, vozíme to do poměrně vzdálených kontejnerů (pro celou dědinu). Ať se v tom někdo hrabe! Ať si na to najme četu analyzátorů! V takovém případě to prostě nemůže fungovat a to ani tak, jak si Britové prý čumí do popelnic (šmírují).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Jendа avatar 26.5.2009 22:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Jakým dopravním prostředkem to tam vozíte? Pokud není zdrojem energie na dopravu člověk nebo něco velmi obskurního ekologického (auto na fotočlánky), tak ta recyklace asi nebude tak úžasná :) Znám jednoho takového "ekologa" :-)
    Bilbo avatar 26.5.2009 23:24 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Napr. pokud to clovek vozi cestou do prace (a kolem kontejneru by tak jako tak jel), tak zastaveni u kontejneru a vyhozeni neceho do nich nespotrebuje tolik energie navic jak by se zdalo, a to ani kdyz jsou kontejnery na druhe strane dediny...
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    Jendа avatar 26.5.2009 23:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    No tak to samozřejmě ano.
    Fluttershy, yay! avatar 27.5.2009 00:15 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Přesně tak...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    27.5.2009 19:30 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Pletete si recyklaci surovin a ekologickou zátěž při jejich likvidaci. Jednoduchý příklad: Pokud jste schopen čistit ovzduší a nevíte kam s víčky od jogurtu a bateriemi, vyplatí se víčka a baterie recyklovat i za cenu znečištění ovzuší vozem.
    gtz avatar 26.5.2009 22:21 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Rodné číslo a číslo účtu. Ostatní údaje se dají někde sehnat. Zase jak všichni víme dostupností justice , katastru , se tyto údaje dají někde najít , pokud někdo někdy podnikal.... RČ by neměla být volně na netu , na to myslím platí naše zákony. I když některé zákony jsou jak v banánové republice ale co už...

    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    26.5.2009 22:23 donny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    ČÍSLO PLATEBNÍ KARTY! Co se týká zneužití, kam se hrabe nějaké číslo účtu. K tomu, aby v dnešní době byla provedena platba, kolikrát není potřeba ani podpis, ani CVC kód (Mail Order/Telephone Order nebo např. internetová rezervace letenky - ve spoustě případů se může stát, že pokud např. zadáte CVC kód špatně, letecká společnost peníze z karty bez okolků strhne).
    xkucf03 avatar 26.5.2009 22:27 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše kreditky

    Na tom je vidět, jak je tenhle systém placení debilní. Proto nepoužívám kreditky a platební kartu má zablokovanou pro operace po internetu.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Bilbo avatar 26.5.2009 23:28 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kreditky
    Coz ale znamena treba nemoznost neco objednavat ze zahranici ...

    Osobne to resim tak, ze mam na tohle specialni ucet (s kartou) u mbanky - tesne pred platbou pres internet si na ten ucet prevedu dostatek penez na platbu a pak zaplatim. Pokud by mne nekdo chtel obrat o penize, musel by se trefit do okamzku, kdy tam jsou a i tak by me obral max. o castku kterou se chystam nekde zaplatit a ne o cele konto.
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    xkucf03 avatar 26.5.2009 23:36 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kreditky

    To je taky možné, ale přijde mi to takové obskurní :-) Objednával jsem si třeba z Německa a platil jsem normálně převodem.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kyknos avatar 26.5.2009 23:38 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kreditky
    prevody do zahranici byvaly pekelne drahe, zmenilo se neco?

    a hlavne nevim, jak bych bez karty treba zabookoval hotel...
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    xkucf03 avatar 26.5.2009 23:40 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kreditky

    Pokud znáš IBAN, tak to už tak drahé není (jde to automatizovaně, aniž by to musela nějaká uřednice přepisovat a kontrolovat, takže trochu zlevnili).

    Hotel jsem si zamlouval v cizině jen jednou a šlo to přes PayPal.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kyknos avatar 26.5.2009 23:47 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kreditky
    v zivote jsem se nesetkal s hotelem co by podporoval paypal - obavam se, ze vyberem takoveho hotelu bych si poradne priplatil
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    27.5.2009 23:23 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kreditky
    Pokud znáš IBAN, tak to už tak drahé není
    IBAN je jen mezinárodní identifikace účtu - s poplatky za převod to nesouvisí. A vysoké jsou pořád. Samozřejmě záleží na tom, kdo je platí. Obyčejně se používá SHA, tj. se o poplatky rozdělí zadavatel a příjemce. I tak tě ale vyjde převod v rámci EU na pár stovek. Nedávno jsem převáděl peníze do USA, poplatky jsem hradil komplet já a vyšlo to přes tisícovku :-(
    xkucf03 avatar 28.5.2009 00:43 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kreditky

    U mojí banky je to za 220 Kč v případě eur a sdílených poplatků – ale musím právě zadat IBAN, pokud bych ho nezadal a oni s tím měli ruční práci, tak to bude ještě dražší. I tak to není málo, no. Jak je to s OUR? Přijde mi, že mi akorát napálí vyšší poplatky a stejně není záruka, že příjemci jeho banka taky nenapálí poplatek (jednou se mi to myslím stalo, ale ruku do ohně bych za to nedal).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kyknos avatar 28.5.2009 07:01 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kreditky
    no to je parada, koupit si treba cedecko ci knizku za 150 a priplatit si k tomu 220 poplatek :)))))
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    29.5.2009 00:21 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kreditky
    Naštěstí se za knihy a CD neplatívá bankovním převodem. Od toho jsou chytřejší druhy plateb. Převod se dnes upotřebí v podstatě už jen při styku soukromých osob.
    xkucf03 avatar 29.5.2009 00:39 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kreditky

    Nebo když naopak obchodují dvě firmy mezi sebou.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kyknos avatar 29.5.2009 07:26 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kreditky
    za knihy, cd, hotely a spoustu dalsich veci se plati kartou - ale kolega tvrdil, ze radeji pouziva prevody

    ja bych to tedy platit nechtel :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    26.5.2009 23:55 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kreditky
    Ebanka vydávala virtuální MC pro platby na internetu. Ještě ji mám, lze ji velmi snadno blokovat a odblokovat. Ale nevím, jestli tuto službu nabízí i ten rakouský bordel, který nyní vlastní ebanku.
    Jendа avatar 26.5.2009 22:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Kartu nikdo z rodiny nemá, ale co jsem viděl (třeba palacecinemas.cz), tak to funguje tak, že se nakonec otevře web banky s předvyplněným formulářem. Bezpečnost jsem nějak extra nezkoumal, ale co je na tom špatně?
    Rezza avatar 26.5.2009 23:08 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Chtel jsem napsat nic, ale cislo karty je asi fakt nejlepsi k zneuziti...

    28.5.2009 14:04 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    ehm.. myslím že je nejednoznačné, co znamená v daném kontextu 'chráním'.
    29.5.2009 00:19 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Kdyby ti na něco z toho sáhl někdo cizí, tak tasíš kord...
    29.5.2009 08:21 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    nevím, pořád mi není jasné, jestli třeba z toho, že vrátný v ÚPT AV zná moje rodné číslo, vyplývá, že si ho nechráním. i když si ho budu chránit sebelépe, pár cizích lidí (úředníci na magistrátě ap.) ho beztak znát bude. takže vážně těžko říct, kde je hranice chránění si.
    30.5.2009 02:53 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    takže vážně těžko říct, kde je hranice chránění si.
    Nechtělo :-). Nemá cenu se snažit přesně specifikovat každou drobnost v anketě, která není žádný seriózní průzkum, ale pouhá kratochvíle a příležitost k debatě. Každý si pod tím může představit, co chce - a anketa pak přesně odráží průměr výkladů hlasujících návštěvníků ;-)
    28.5.2009 19:34 hroch | skóre: 14 | Kladno, Lidicka 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Nechráním nic z toho uvedeného, takže nemohu hlasovat v anketě.

    29.5.2009 13:15 babajaga
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    ...chráním před čím / kým? Jako jednatel společnosti jsem šikanován státem a podstatné informace lze dohledat na justice.cz  Jako ochranu osobních dat si představuji především spojitost mezi fyzickou a papírovou podobou, hlasuji tedy pro "fotografie".

    Viděli jste ho jasně? Prohlédli jste si jeho tvář? Zahlédli jste ho v průvodu? Neřekl bych. Mohl jsem být kýmkoli.

    30.5.2009 09:53 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:

    Z rodného čísla se dá odvodit datum narození, rodné číslo slouží zároveň jako DIČ. DIČ a IČ musim uvádět všude co má bejt jen trochu oficiální :-) takže přez ARES si každej o mě může zjistit minimáně dalších několik údajů, za podmínky že zná jen jeden z nich. Krom toho stačí znát jakoukoliv moji doménu a zeptat se whois kdo jsem a tam už je i mail a mobil.
    Nabízí se mi otázka proč si chránit číslo účtu, když by mi chtěl někdo poslat peníze? A nebo naopak vybrat? :-D

    Bohužel i číslo účtu misím zveřejňovat, aby mi měli kam zákazníci posílat peníze... A fotka? K čemu mi to bude když někdo bude vědět jak vypadam, k čemu to bude tomu někomu?

    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    xkucf03 avatar 30.5.2009 11:03 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše tuxbase.net

    BTW: co se stalo s tuxbase.net? Vypadá nějak zaspamovaně.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Fluttershy, yay! avatar 30.5.2009 12:12 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tuxbase.net
    Mně se to hlavně vůbec nenačetlo.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    1.6.2009 10:55 smrt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Jen by mne zajimalo proc si vsichni nejvic chrani rodne cislo? Jak se vlastne da moje rodne cislo zneuzit? Rozhodne sem raci napisu svoje rodne cislo nez telefon nebo e-mailovou/skutecnou adresu. Taky nechapu proc nekomu vadi zvereneni jeho cisla uctu. Jak se da takove cislo zneuzit?
    Bilbo avatar 1.6.2009 12:26 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mezi osobní údaje, které si chráním, patří:
    Z rodneho cisla se pozna vek a pohlavi (coz nekterym muze trochu vadit), bohuzel nektere urady a instituce pouzivaji (nebo aspon pouzivaly) rodne cislo napr. jako heslo pro vstup, pripadne jako "security question" pri zapomenuti hesla nebo ho pouzivaji defaultni heslo.

    Tenhle nesvar sice mizi, ale i tak je lepsi se rodnym cislem spise asi nechlubit.

    A ucet? Vetsina bank si uctuje za prichozi platbu nekolik Kc (cest vyjimkam). Pokud nekdo nekomu takovemu posle vetsi castku po desetnicich, muze mu tak ucet "vyluxovat".
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.