abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:22 | IT novinky

    Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:00 | Komunita

    Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:11 | IT novinky

    V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 03:11 | Komunita

    Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:11 | Zajímavý článek

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:00 | Nová verze

    OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | IT novinky

    Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    18.12. 14:44 | IT novinky

    Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    18.12. 12:22 | Bezpečnostní upozornění

    Rozšíření webového prohlížeče Urban VPN Proxy a další rozšíření od stejného vydavatele (např. 1ClickVPN Proxy, Urban Browser Guard či Urban Ad Blocker) od července 2025 skrytě zachytávají a odesílají celé konverzace uživatelů s AI nástroji (včetně ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot aj.), a to nezávisle na tom, zda je VPN aktivní. Sběr probíhá bez možnosti jej uživatelsky vypnout a zahrnuje plný obsah dotazů a odpovědí, metadata relací i

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    18.12. 05:22 | Zajímavý software

    QStudio, tj. nástroj pro práci s SQL podporující více než 30 databází (MySQL, PostgreSQL, DuckDB, QuestDB, kdb+, …), se stal s vydáním verze 5.0 open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (13%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
     (6%)
     (19%)
     (31%)
     (25%)
    Celkem 16 hlasů
     Komentářů: 11, poslední dnes 07:16
    Rozcestník

    Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?

    Nesouhlasím s tím, přinese to jen problémy.
    52% (602)
    Podporuji, ale mám jisté výhrady.
    3% (30)
    Je to skvělé, posune to Linux dopředu.
    3% (36)
    Vůbec neřeším.
    42% (482)

    Celkem 1150 hlasů
    Vytvořeno: 20.11.2006 22:14

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    DjAARA avatar 20.11.2006 22:18 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Říkám ne a ne a ne. Snad to Novel nepoloží.
    20.11.2006 22:27 Lukas | skóre: 24 | blog: onemj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Můj názor znáte...Ani trochu se mi to nelíbí..Jenom čas ukáže koho to položí ;-)
    20.11.2006 23:37 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    By mě ani moc nepřekvapovalo, když by tam bylo vydírání ze strany microsoftu vůči novelu, přece jen vydělá na tom hlavně microsoft, pro novel je ta smlouva dosti nevýhodná...
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    21.11.2006 12:04 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Tak ho to třeba položí. No a co. Ba ne, jen ať ho to klidně položí. Jo ať se za tohle položí. Klidně.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Blackhex avatar 21.11.2006 20:44 Blackhex | skóre: 16 | Brno, Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    !الجهاد !الجهاد
    المفتاح المستعمل ﻻ يصدأ
    21.11.2006 21:44 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Jihad! Je čas. :-)
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Blackhex avatar 21.11.2006 23:24 Blackhex | skóre: 16 | Brno, Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Umis arabsky nebo jsi si to vygooglil?
    المفتاح المستعمل ﻻ يصدأ
    22.11.2006 00:03 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Ani ťuk, vygooglil.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Dalibor Smolík avatar 22.11.2006 13:31 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    S tou arabštinou mi to připomíná Čenského v sobotním Star Dance, který říkal arabské přísloví, ale nevěděl co říká, neboť arabsky neumí. :-)
    Eben mu to přeložil něco jako "Kdo se dívá na Novu, uráží proroka" :-D
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    23.11.2006 11:06 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Výše uvedený nápsi latinkou: Al-ldžihád! Al-ldžihád! ale o tom že tohle zvolání je krapet mimo mísu snad není pochyb. Nebo je?
    23.11.2006 13:10 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Krapet. Nahradil bych ho tímto: Al-Boycott! Al-Boycott!
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    23.11.2006 13:36 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    مقاطعة nebo spíš takhle قاطع když má jít o nějakou akci.. ;-) Viz tady
    20.11.2006 22:59 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Zatím to nějak moc neřeším, ono se tim vlastně pro komunitu až toho tolik nemění, snad jen to, že přídeme časem o SuSE...
    ...ale co se tim změní globálně pro nás všechny? Asi nic zásadního z toho nebude, ten tlusťoch Ballmer pořád bude ječet že porušujeme patenty a chovat se jak když by utek z nějaké psychiatrický léčebny.
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    freshmouse avatar 20.11.2006 23:36 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Nemám dostatek informací, ale: moc to (zatím) neřeším; _v_podstatě_ nějaké dohody mezi MS a "zbytkem" podporuji, i když s velkými výhradami...
    Dalibor Smolík avatar 21.11.2006 00:59 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    +1
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    21.11.2006 01:06 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Chybí mi možnost: opravdu nevím...

    "Vůbec neřeším" je tomu nejblíž, akorát že já to i řeším, ale fakt nevím, jestli je to spíš pozitivní nebo rozhodně negativní...
    ...
    21.11.2006 07:20 Tomáš Janeček | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Prinese to jen problemy. Ale nemohu s tim nesouhlasit - na to nemam pravo. Je to vec tech dvou firem.
    Něco děsně chytrýho a vtipnýho
    21.11.2006 07:41 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Nesouhlasit s tim muzu, ale receno s klasikem je to asi tak vsechno, co s tim muzu delat (jeste podle klasika mohu prostestovat). No, maximalne casem opustim suse, uvidime...
    21.11.2006 15:37 Maf | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Plně s tebou souhlasím. Nemůžeme jim do toho zasahovat, ale vůbec se mi to nelíbí. Že by to microsoft dělal aby zvýšil svoji popularitu? Nebo je na dně a chce se vytáhnout? :) Vážne se mi to nelíbí. Tečka.
    21.11.2006 09:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Nříkám ano ani ne, ale na má slova dojde ... ;-)
    Dalibor Smolík avatar 21.11.2006 11:04 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Tohle je docela zajímavý článek. Ještě bude docela horko :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    zager avatar 21.11.2006 16:45 zager | skóre: 23 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Osobně si myslím, že se celá pohádka udála takto: Bill Gates byl uklizen, nebo se uklidil sám. Dojné krávě Windows pomalu dochází dech a navíc ji ohlodavají různí paraziti jako je Linux, Firefox, Mac OS X nebo jiný otevřený SW. Nakonec to tedy dopadne tak, že aby Microsoft přežil, nebude se již konečně moci chovat ignorantsky jako doposud, ale pomalu se dostane do fáze jednoho z mnoha dodavatelů "nadstaveb" Linux-based operačního systému...
    Webdesign a grafika, to je můj život na vitavalka.cz
    21.11.2006 20:17 Lukas | skóre: 24 | blog: onemj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Máte rád pohádky co? ;-)
    hajma avatar 22.11.2006 16:20 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Bill Gates byl uklizen, nebo se uklidil sám.
    no, včera jsem ve FT četl názor redaktora, že B.G. je příštím nebo přespříštím reálným kandidátem na prezidenta USA. ... A já s ním souhlasím.
    21 promarněných znaků
    22.11.2006 16:52 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Americké prezidentství vyžaduje dobrého managera a státního úředníka a myslím, že BG by z toho udělal prosperující podnik. :-) A kdyby se nechoval jako arogantní hovado (= jako jiní američtí jeden konkrétní prezident), myslím, že by mu ta role docela slušela. :-) Jenom nevím, jak by to pak dopadlo se legislativou kolem copyrightů a patentů… :-D
    Mikos avatar 22.11.2006 17:02 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    S legislativou okolo copyrightu, DRM a patentů by to zcela jistě dopadlo katastrofálně. Nicméně souhlasím, že by to byl zcela jistě mnohem lepší prezident než to imbecilní fanatický hovado co sedí v Bílém Domě nyní. Gates by možná ohrožoval některá práva a svobody američanů točící se okolo copyrightu, nicméně Bush (a lidé okolo něj) ohrožuje celý svět nesrovnatelně hůře...

    Ale blízká se na lepší časy, vítězství Demokratů v obou komorách parlamentu a rezignaci Donalda Rumsfelda jsem byl oslavit ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Marián Kyral avatar 24.11.2006 07:40 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    s/blízká/blýská/

    Sis ta slova nějak zaměnil ;-)
    23.11.2006 15:31 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Americky prezident zakony nevydava, jen je muze vetovat.
    21.11.2006 20:29 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    No lidicky, co rict. Budme radi, ze Mrkvosoft existuje. Priznejme si to, bez nej by tu byla nuda :-D O cem bychom se tu bavili, na koho bychom nadavali nebo si z nej delali srandu, vymysleli ruzne vtipky ... ;-)
    Blackhex avatar 21.11.2006 20:35 Blackhex | skóre: 16 | Brno, Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Na firmy jako Novel a Red Hat prece ne? :-)
    المفتاح المستعمل ﻻ يصدأ
    Dalibor Smolík avatar 21.11.2006 20:57 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Nojo, ale od těchto firem neskáčou opičáci po jevišti a nekřičí "I like this company!" :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    freshmouse avatar 21.11.2006 20:59 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Ten remix si dost často pouštím. :-) DEVELOPERS, DEVELOPERS, DEVELOPERS, DEVELOPERS, DEVELOPERS, DEVELOPERS, DEVELOPERS, DEVELOPERS, DEVELOPERS, DEVELOPERS! :-D
    yac avatar 23.11.2006 19:04 yac | skóre: 8 | blog: srckbin | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Jojo, ten remix je prinejmensim mocny... tak mocny, ze jsem se u nej nepozvracel, i kdyz se mi z Ballmara za obycejnych okolnosti dela znacne nevolno. Cloveku porad zni v hlave ten chytlavy text...

    Developers, Developers, Developers, Developers. Developers, Developers, Developers, Developers, Developers. Developers, Developers, Developers.
    srck! Linux smrdí. Méně.
    21.11.2006 21:27 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    I love..., ale to je fuk, překvapuje mě, kolik lidí dokáže využít každou příležitost, kdy se můžou otřít o Microsoft. Nebo jste opravdu takoví zapšklí mravokárci bez špetky fantazie a s naprostou absencí odvahy realizovat tu vaši trhlou část osobnosti?
    Hej moralisti

    Chraň tě bůh to poslouchat Jak oni sprostý jsou Zpívaj jenom o chlastu souložej fetujou

    Ta dáma v černém přitaká A ten decentní pán Rozčílením zrudnul povídá já bych je hnal

    Orgie mejdany za co nás trestáš

    Jak je vůbec možný že je taky nezavřou Podívej se na ně mastný vlasy hnusný jsou Řeknu vám paní to chce u huby je brát Já bych jim předved vojnu naučil je pracovat

    Hej moralisti všechny vás zdravím

    Refrén: Straň se nás jen sex a chlast A zbytečný maléry zůstaň tam Nechoď sem k nám

    Ten rozčílenej pán co plnou hubu keců má Večer si to před spaním vesele udělá Ta paní v černém byla nejvíce pohoršená Nestačí ji jeden má to ráda se třema

    Hej moralisti jek se vám líbím

    Každej ať radši nejdřív koukne na sebe Svatý nepatřej na zem svatý patřej do nebe Než začneš kázat uvědom si co na sebe víš Jsi stejnej jako mi akorát o tom nemluvíš

    Klidně si mudruj já se du vožrat
    Nebo je to takhle? :-)
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    21.11.2006 22:09 Maf | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Neřikej že by ses taky rád nenavezl do microsoftu?? :) Pokud ne, tak jsi na špatném webu. Skus http://microsoft.com :))
    Dalibor Smolík avatar 21.11.2006 23:47 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    No jo, proč se neotřít. Vždyť je to jen legrace.:-). Tu si dokážu udělat i z vlastní babičky. Vlastní pracovní život až tak zábavný není.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    23.11.2006 15:33 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Podle mě je to trapné :-) Dneska jsem na rootu narazil na blog, kde kdosi znovu ukazuje to video a na Ballmerovu adresu dodává: "Mimochodem je to přesně ten případ, kdy si někdo za minutu čtrnáct zkazil pověst na příštích ... mnoho let. Alespoň v mých očích." A já tomu blogerovi věřím, že to myslí vážně a upřímně. Tragédie. Snad se ze mě nikdy nestane takový páprda :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    23.11.2006 06:49 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Je je, stary dobry Kabati, mas bod, dik zes mi je takhle po ranu pripomel:-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    Mikos avatar 22.11.2006 01:10 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?

    Ta smlouva je totální chyba, nechápu jak Novell mohl Microsoftu takhle skočit na špek. Tahle smlouva je pouze střelivem, které Microsoft použije proti Linuxu a open source komunitě. A strýček Ballmer se tím nijak netají - viz článek Microsoft makes claim on Linux code:

    Microsoft CEO Steve Ballmer has said that every user of the open source Linux system could owe his company money for using its intellectual property.
    Ballmer was explaining the rationale behind that deal. "Novell pays us some money for the right to tell customers that anybody who uses SUSE Linux is appropriately covered," he said, according to Computerworld. "This is important to us, because we believe every Linux customer basically has an undisclosed balance sheet liability."

    Holt když Microsoftu nevyšel tenhle špinavý trik prostřednictvím nastrčené bezvýznamné krachující firmičky (SCO), tak jsou ochotní si trošku ušpinit ruce a pustit se do toho sami... ještě nás budou čekat horké chvilky... ale pevně věřím že zvítězíme a strýček Ballmer si nakonec bude moct tak akorát nas**t ;-)

    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Milan 22.11.2006 08:56 Milan "Nemo" Cingroš | skóre: 27 | blog: Nautilus | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Novell se upsal ďáblu...
    Soutěžte na české LinuxWiki a vyhrajte plyšového Tuxe.
    22.11.2006 14:12 Maf | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    To si krásně vystihl.
    22.11.2006 18:01 Xlisto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Jen abyjsme si za chvíli neinstalovali Linux XP, nebo Linux Vista za 6000 Kč
    22.11.2006 18:11 Maf | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Ha, lol....To si řekl dobře, ale toho se nebojím. V mých očích se Novell jeví jako solidní firma a já si myslím že jen udělala krok a vedle a doufám že se brzy vzpamatuje a udělá krok zpět.
    23.11.2006 11:21 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Novell není Linux
    Tak prosím nekalte vodu. Novell míval vlastní řešení, které ovšem časem zastaralo, takže místo nového vlastního řešení šel do koupě linuxové distribuce. Není to zase tak dávno, takže byste to pamatovat mohli. Jenže vlastnit společnost která tvoří linuxovou distribuci nikomu nedává právo hovořit za linuxovou komunitu jako celek, tím méně může znamenat podobná smlouva nějaké "přiznání".

    Steve Ballmer mele z cesty, protože ta smlouva v žádném případě nedává možnost obviňovat někoho z porušování patentů Microsoftu. Jenže těžko lze očekávat jiné uvažování o člověka který je zvyklý na to že operační systém = vlastnictví distributora.

    Ta smlouva znamená jen tolik, že Microsoft zpacifikoval potenciálního sudiče, a dostal tak do ruky záminku implementovat open source kód do svých aplikací aniž by se cítil vázán GPL licencí.

    Novell na druhou stranu doufá, že mu toto spojenectví možní udělat mono kompatibilnější s .NET jenže.. i když bude řada lidí opačného názoru - mono je mrtvě narozené dítě. Existují jiné, mnohem efektivnější a průhlednější technologie.

    Takže jediný výsledek bude pravděpodobně další diskreditace Novellu v rámci linuxové komunity (ostatně není tomu tak dávno co probleskly informace o tom že Novell uvažuje o prodeji SuSE).
    stativ avatar 23.11.2006 14:47 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell není Linux
    Ta smlouva znamená jen tolik, že Microsoft zpacifikoval potenciálního sudiče, a dostal tak do ruky záminku implementovat open source kód do svých aplikací aniž by se cítil vázán GPL licencí.
    Nemyslím, že by tato smlouva umožňovala obejít GPL.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    23.11.2006 14:43 Jan Nemec | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Tak mi to nakonec nedalo a precetl jsem si dostupne a musim s politovanim rict ze se mi vybavuje nechvalne znama nedele 5. prosince 1484 kdy byla vydana prosnula proticarodejnicka bula Summis desiderantes affectibus s leitmotivem: Heresitas maxima est opera maleficarum non credere (nejvetsim kacirstvim je neverit v dila carodeju). A pak zacalo krute pronasledovani nevinnych a svobodnych lidi. PS: doufam ze se pletu.
    23.11.2006 16:20 červ | skóre: 10 | blog: cerveny_cerv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Komplot, komplot, komplot. Novell je zrádce, zrádce, zrádce. Byl naváben MSofťáckou samičkou na feromony zvané peníze. Jenže tato samička je černá vdova. Ráda žere samečky. A zežere i Novell.
    KISS - Keep it simply, stupid.
    23.11.2006 23:00 Jan Nemec | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Neboj, nesezere Microsoft se znici sam.
    Milan 26.11.2006 11:07 Milan "Nemo" Cingroš | skóre: 27 | blog: Nautilus | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Pan je optimista :-) Mozna se znici sam, akorat nevim, jestli se toho dozijeme :-(
    Soutěžte na české LinuxWiki a vyhrajte plyšového Tuxe.
    27.11.2006 12:58 Jan Nemec | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se díváte na smlouvu mezi Novellem a Microsoftem?
    Optimista jsem, ale o to nejde. Kdysi jsem oslovil myslim dostatecny pocet lidi vekovych skupin od 8 do cca 75 let s jednoduchou otazkou. Az budes mit doma topeni ovladane pocitacem co bude pro tebe jednodussi? Otevrit program v pocitaci kde bude krasne graficky namalovan topny system ve tvem byte a ty si koleckama navolis teplotu jakou kde chces a taky skutecnou hned uvidis (myslel jsem tim Windows o nicem jinem nikdo z nich neslysel), nebo napises do Shellu (co to je pochopili vsichni hned) neco jako:

    heat /room/ -i

    a vypise se ti:

    room 24

    jako info o teplote v pokoji a kdyz budes ctit teplotu upravit napises treba:

    heat /room/ -c 22

    cimz ti termostat teplotu v pokoji odpovidajicim zpusobem upravi.

    100% dotazanych chtelo Shell. Mne to teda prekvapilo jen u deti, ale myslim si ze by to stalo za mnohem hlubsi analyzu.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.