abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    včera 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | Pozvánky

    Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 541 hlasů
     Komentářů: 22, poslední včera 10:06
    Rozcestník

    Jak zjišťujete běžící procesy?

    ps
    79% (1028)
    top
    38% (500)
    htop
    14% (188)
    ksysguard
    7% (88)
    gnome-system-monitor
    4% (53)
    jinak
    4% (56)

    Celkem 1306 hlasů
    Vytvořeno: 5.3.2006 07:22

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    5.3.2006 07:34 georgo23 | skóre: 26 | blog: instalace_vmwaru | Karviná
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    asi nejcasteji ps aux.
    jen se učím jak se to naučit .... ...
    5.3.2006 08:36 vokabakov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    ja take tak
    5.3.2006 08:59 midar | skóre: 21 | blog: starý blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    JJ:-D
    5.3.2006 10:01 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    ps -A
    a pak ještě ksysguard a gnome-system-monitor mno podle toho co je nejblíž po ruce :-)
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    5.3.2006 13:08 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    ps -ef 
    
    Dalibor Smolík avatar 5.3.2006 19:45 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    ano, přesně tak
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    5.3.2006 19:50 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    5.3.2006 09:36 filbar | skóre: 36 | blog: Denicek_programatora | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Tak já používám nejčastěji ps e
    5.3.2006 09:38 filbar | skóre: 36 | blog: Denicek_programatora | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Oprava používám ps -e
    Balu avatar 5.3.2006 09:42 Balu | skóre: 25 | blog: Ja a Linux | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?

    Obľúbil som si treeps a gkrelltop

    Počítač bez Windows je ako kakao bez kečupu.
    5.3.2006 10:11 Neci | skóre: 24 | blog: den_linuxaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    ten gkrelltop je celkom fayn vecicka :-)
    5.3.2006 09:45 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Jak zjišťuji běžící procesy?
    ps -A u
    ps -A uw
    ps -A uww
    
    5.3.2006 10:05 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťuji běžící procesy?
    To vyhodí příliž mnoho informací a já mam malej monitor :-/
    Podle čeho se rozhoduješ co dát? To mě zajímá čas od času jen PID nějakýho toho procesu kterej mě nechce poslouchat.
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    5.3.2006 10:13 Rezza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťuji běžící procesy?
    ps -A | grep neposlusny_proces
    7.3.2006 23:24 Danhien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťuji běžící procesy?
    neni lepsi pgrep neposlusny_proces ? :)
    5.3.2006 11:28 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťuji běžící procesy?
    Mně to přišlo dobrý i v 80x25. Obvykle používám jen ps -A u.
    5.3.2006 10:20 #2453 | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?

    Jak kdy, vetsinou jinak.

    Kdyz opomenu "top 5" ktery se mi zobrazujou v mym system monitoru, tak podle pouzivanosti:

    1.) pst (alias pst pstree -w -g2)
    2.) sh sys
    3.) ps aux (na linuxu jeste s 'f'), pripadne topem
    5.3.2006 10:35 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Ksysguard u sebe na desktopu, top na routeru (přes ssh), ps -A když potřebuju nějakej zabít a není to zrovna Xové okno, které jde killnout pomocí Xkill.
    ...
    Věroš avatar 5.3.2006 11:10 Věroš | skóre: 24 | blog: Co není v hlavě | 49.29 s.š., 16.54. v.d.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    pstree je taky moc užitečná utilitka.
    Školím Ansible
    5.3.2006 12:48 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Hezký ;o)
    ...
    Věroš avatar 5.3.2006 14:46 Věroš | skóre: 24 | blog: Co není v hlavě | 49.29 s.š., 16.54. v.d.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Jenom je trošku zmatené, že pstree a ps občas ukazují jiná jména programů, zejména skriptů.
    Školím Ansible
    6.3.2006 15:09 CyberDragon | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    "pstree" pouzivam dokonce jako prvni v poradi, pak teprve (pokud chci presnejsi udaje) "ps faux", anebo podobne parametry.
    7.3.2006 12:09 Vít Heřman | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Presne tak, ps axuf bohate dostacuje
    Cubic avatar 5.3.2006 11:31 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    jenom 11% htop a 46 top? chapu ze nekde neni..treba v freebsd portech jsem ho nenasel ale...
    v cem je lepsi top nez htop ze ho tolik lidi pouziva?
    5.3.2006 12:33 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Já jsem o něm třeba nevěděl, je to poněkud nový program. Ale vypadá dobře, díky. :-)
    5.3.2006 12:48 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Já ve svém systému nic takového nemám ;o\
    ...
    5.3.2006 13:37 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Dá se snadno zkompilovat, je na htop.sourceforge.net, nebo rovnou wget http://puzzle.dl.sourceforge.net/sourceforge/htop/htop-0.6.tar.gz, pokud nestojíte o klikací orgie na sf.net.
    Kovář David avatar 6.3.2006 09:21 Kovář David | skóre: 2 | Telč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    A co kdyz mi to za to nestoji? K tomu abych se podival na procesy a pripadne si je _vyjimecne_ seradil podle cehosi, mi ten top staci. Tak naco obetovat hodinu sveho drahocenneho casu
    6.3.2006 10:12 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    To je vaše věc.

    P.S.: Kompilace mi trvala dvě minuty a třináct vteřin (na P-II 400 MHz), trvalo to tak strašně dlouho jen proto, že se mi u toho kompilovalo ještě něco jiného. :-)
    6.3.2006 13:25 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Tak naco obetovat hodinu sveho drahocenneho casu
    to ste si to zase jednou zavaril :-) (i se stahovanim na 256kbit lince)
    # time emerge htop
    real    0m32.456s
    user    0m17.869s
    sys     0m4.580s
    
    never use rm after eight
    5.3.2006 15:46 Marian Krucina | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    yum install htop ;-)
    5.3.2006 22:37 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Já na svém gentoo taky nic takovýho nemám, ale možná tim zaměstnam emerge :-)
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    5.3.2006 22:40 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Tak rozhodně nelituju že jsem tim emerge zaměstnal, je to skvělý... chci hlasovat znova!!!
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    Jardík avatar 5.3.2006 12:09 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    gnome-system-monitor a top
    Věřím v jednoho Boha.
    5.3.2006 12:19 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    ps když potřebuju jejich seznam, top když mě zajímá, co mi sakra zase vytěžuje procesor :-) Jak jinak? :-)
    Copak toho není dost?
    David Watzke avatar 5.3.2006 14:58 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Tak tak :-) ps ax a htop.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    5.3.2006 13:21 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Takhle :-)

    Na obrázku pod měřiči volného prostoru...
    stativ avatar 5.3.2006 14:46 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Co to je? It looks like conky :)
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Matyáš Dvořák avatar 5.3.2006 14:53 Matyáš Dvořák | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Taky by me zajimalo co to je, vypada to rozhodne super...
    5.3.2006 16:51 freon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    superkaramba. ted jiz standartni soucast kde 3.5 (konkretne kdeutils)
    6.3.2006 13:28 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Tady http://balustrada.cz/snimecek.png jsem si taky dovolil nabídnout nějaké švestičky z vlastní zahrádky. Ten motiv je staženej z netu, ale "trochu" jesm si ho upravil ;o)
    ...
    6.3.2006 18:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Jo vypada to fajn, akorat bych nesnes to mnozstvi ikon na plose ... ;)
    Osobne nemam ikony na plose ubec zadny...
    6.3.2006 22:24 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Proč?

    Je to nejrychleší způsob, jak spustit ten který program. (Alespoň pro mě, protože pokud bych se měl spolehnout na svojí děravou paměť, tak nějteré programy asi nespustím. Obrázky se mi pamatujou líp než slova ;o)
    ...
    Martin Ždila avatar 7.3.2006 11:40 Martin Ždila | skóre: 10 | Košice, Slovensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    no ja tiez nemam ikony ani tapetu na ploche kedze ju nikdy nevidim :-). ikony na spustanie mam na pravej small-sized liste (niektore aj vnorene do "podmenu"), rovnako aj systray. taskbar mam na dolnej tiny-sized liste. pre mna je to ohromne prakticke :-). a aj tak dost programov spustam pomocou Win+Enter ;-)
    7.3.2006 11:53 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Můj známý, (wokýnkář ;o) má dole na liště tři řady ikon. Na plochu ukládá dokumenty ;o)

    To je způsob, který by mi těžce nevyhovoval, protože ty tři řady ikon na liště, ať už bude umístěná kdekoli, by mi výrazně zmenšovaly vlastní prostor pro práci a asi by mě i zbytečně rozptylovaly.
    ...
    stativ avatar 7.3.2006 18:45 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Ja mam na plose haldy ikon, ktere se mi i prekryvaji, videl jsem je ale jen jednou-kdyz jsem spustil kde. Vyuzivam totiz jeho adresar ~/Desktop na ukladani ruznyho bordelu. Enlightenment stejne nepouziva ikony :-)
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    7.3.2006 21:06 Trinom | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    když si zapneš skrývání panelu, tak no problem...
    7.3.2006 22:26 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Skrývání panelu mi vysloveně vadí, protože by se mi s ním skrývaly i hodiny a řada dalších důležitých věcí, které mám na liště (nějaké aplety, běžící aplikace a přepínač ploch, prostě klasika) Pokud chci spustit další aplikaci, tak se stejně přepnu na prázdnou plochu, takže nemám s ikonama na ploše žádný problém. Nějaký boční skrývací panel s ikonama by mě jenom zdržoval, případně otravoval nevhodným vyskakováním, pokud bych potřeboval posuvník nebo tak něco. To co mám, mi maximálně vyhovuje a nemíním na tom měnit ani zbla ;o)
    ...
    stativ avatar 8.3.2006 12:52 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Jak jsem rekl, ikony mam jenom v KDE. A jak jsem rekl, KDE nepouzivam, mam ho jen kvuli knihovnam a adresari ~/Desktop ktery je vhodny na bordel :-D
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    8.3.2006 16:06 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Já mám na bordel adresář /tmp ;o)
    ...
    8.3.2006 20:22 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    hm ja mam zapnuto skryvani panelu a na plose ikony ubec zadny ...
    to pak krasne vynikne wallpaper...;)
    8.3.2006 21:30 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Jak už jsem psal jinde, tak jakýkoli skrývací panel mi vadí velmi.

    No a wallpaper vyniká přiměřeně. To už dávno někdo zjisti, že krásné věci nejsou méně krásné, pokud z nich zahléneme pouze část, nýbrž často naopak. ;o)
    ...
    9.3.2006 20:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    No tak jako tak ikony krasne rozhodne nejsou, takze ani cele ani cast, radsi ubec zadny ...
    A panel, kdyz ho zrovna nepotrebuju, tak taky nemusi byt videt...;)

    p.s. Rad si takle ve ctvrtek vecer zaflamuju ... ;)
    10.3.2006 16:21 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    p.s. Rad si takle ve ctvrtek vecer zaflamuju ... ;)

    To je blbý, už je pátek ;o)

    No tak jako tak ikony krasne rozhodne nejsou, takze ani cele ani cast, radsi ubec zadny ...

    Já taky nemluvil o kráse ikon ;o)

    Ale když už jsme u toho, mě se nezdají ošklivé ;o)
    ...
    5.3.2006 19:42 helb | skóre: 9 | blog: helb | Kralovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Taky bych řek že asi conky....
    Ovládání hlasem? cat /dev/dsp > /dev/hda1
    6.3.2006 19:16 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Houby Karamba, vždyť je to tam i napsáno :-)

    Gentoo Linux, IceWM (upravený styl IceCrack, zejména hodiny a fonty - Dejavu), Conky (vycházel jsem hodně z ukázek na domovské stránce - opět Dejavu Mono) a vpravo dole ikonofaný Gajim :-D

    ps - to dole to je RSS feed z AbcLinuxu :-P
    7.3.2006 14:21 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Zdravim,

    tiez pouzivam IceWM ale este k tomu "rox -p=desktop", a tam mi conky protestuje. Ide iba ak ho dam ako plavajuce okno co je na nic. Viete kde moze byt problem? Asi conky roz nepodporuje. Skoda

    # Conky moja konfiguracia, ale bez poznamok background yes use_xft yes on_bottom yes xftfont Bitstream Vera Sans Mono:size=8 xftalpha 0.8 update_interval 3.0 total_run_times 0 own_window yes own_window_transparent no own_window_colour blue double_buffer yes minimum_size 200 5 draw_shades yes draw_outline no draw_borders yes stippled_borders 8 border_margin 4 border_width 1 default_color white default_shade_color black default_outline_color black alignment bottom_right gap_x 12 gap_y 12 no_buffers yes uppercase no cpu_avg_samples 2 net_avg_samples 2 override_utf8_locale no use_spacer no

    TEXT $nodename - $sysname $kernel on $machine $stippled_hr ${color lightgrey}Uptime:$color $uptime ${color lightgrey}- Load:$color $loadavg ${color lightgrey}CPU Usage:${color #cc2222} $cpu% ${cpubar} ${color red}${cpugraph 0000ff 00ff00} ${color lightgrey}RAM Usage:$color $mem/$memmax - $memperc% ${membar} ${color lightgrey}Swap Usage:$color $swap/$swapmax - $swapperc% ${swapbar} ${color lightgrey}Processes:$color $processes ${color grey}Running:$color $running_processes $color$stippled_hr ${color lightgrey}Networking: Down:${color #8844ee} ${downspeed eth0} k/s${color lightgrey} ${offset 80}Up:${color #22ccff} ${upspeed eth0} k/s ${color #0000ff}${downspeedgraph eth0 32,150 ff0000 0000ff} ${color #22ccff}${upspeedgraph eth0 32,150 0000ff ff0000} ${color lightgrey}File systems: / $color${fs_used /}/${fs_size /} ${fs_bar /} ${color #88aadd}MPD: ${alignc}$mpd_artist - $mpd_title ${color #88aadd}$mpd_bar ${color #88aadd}${alignc}$mpd_status ${color}Name PID CPU% MEM% ${color #ddaa00} ${top name 1} ${top pid 1} ${top cpu 1} ${top mem 1} ${color lightgrey} ${top name 2} ${top pid 2} ${top cpu 2} ${top mem 2} ${color lightgrey} ${top name 3} ${top pid 3} ${top cpu 3} ${top mem 3} ${color lightgrey} ${top name 4} ${top pid 4} ${top cpu 4} ${top mem 4} ${color}Mem usage ${color #ddaa00} ${top_mem name 1} ${top_mem pid 1} ${top_mem cpu 1} ${top_mem mem 1} ${color lightgrey} ${top_mem name 2} ${top_mem pid 2} ${top_mem cpu 2} ${top_mem mem 2} ${color lightgrey} ${top_mem name 3} ${top_mem pid 3} ${top_mem cpu 3} ${top_mem mem 3}
    7.3.2006 14:23 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    No tento server ma vzdy prekvapi svojim kvalitnym "formatovanim". Sorry za ten bordel ale ja som to dal dobre len tam nedal br za riadkami.
    Zdenek.Z avatar 7.3.2006 19:15 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    No, ono by možná nebylo odvěci zjistit, k čemu je tag <pre> :-)
    8.3.2006 00:14 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    ... a taky náhled
    stativ avatar 7.3.2006 18:46 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Ja to rikal, ze je to je conky :)
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    8.3.2006 20:24 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Nerikam tak ani tak, ale na ma slova dojde ... ;)
    10.3.2006 23:38 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Z estetického hlediska bych vytknul špatné umístění toho "měřícího panelu". Celá ta plocha vám opticky "padá" do leva, a napravo se není zrakem čeho chytit, neb je tam zoufalé prázdno... Kdy to byla kompozice nějakého obrazu, dal bych vám jako učitel čistou 5. ;o)
    ...
    5.3.2006 16:57 bk
    Rozbalit Rozbalit vše qps
    nejradeji jsem pouzival qps, nicmene od doby, co neni vyvijen pouzivam top a ps, nebot jsem jeste nenasel srovnatelne kvalitni alternativu ke qps.
    Skeletonix avatar 5.3.2006 17:26 Skeletonix | skóre: 18 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    ..sice jsem hlasoval pro top, ale to jsem eště neznal htop..tak až bude příště nové hlasování ... má můj hlas htop:)
    Yin avatar 5.3.2006 21:14 Yin | skóre: 39 | blog: Yinotopia | Slovesnko, Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?

    Jedine:

    ls /proc/ | grep -E '^[0-9]+$'

    :)))

    Nikdy nie je tak zle, aby to jeden poharik nemohol ešte zhorsiť.
    6.3.2006 08:54 Janik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Ked uz tak
    for i in `ls /proc/ | grep -E '^[0-9]+$'`; do printf "%-6d %s\n" "$i" "`cat /proc/$i/cmdline 2>/dev/null | cut --delimiter=$'\0' --output-delimiter=' ' --fields=-`"; done | grep -v -E '^ *$' | sort -n | less

    :)
    6.3.2006 09:22 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Fuj, co to jako má být? Pokus o zápis do soutěže o nejzbytečnější cat a grep? A to nemluvím o té veleprasárně s for i in `cosik` To proboha už si jednou namlaťte do palice, že to se NEDĚLÁ! Prostě to funguje blbě a je to potenciální průser jak swine. Co třeba takhle:
    for i in /proc/[0-9]*
    do
      cmd="`cut --delimiter=$'\0' --output-delimiter=' ' --fields=- $i/cmdline`"
      [ -n "$cmd" ] && echo ${i#/proc/}$'\t'$cmd
    done | sort -n
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    David Watzke avatar 6.3.2006 14:47 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    :-) A ještě je docela ošklivý "`něco`" - líp vypadá "$(něco)"
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    6.3.2006 17:49 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Jak na potvoru mi
    cmd="$(cut --delimiter=$'\0' --output-delimiter=' ' --fields=- $i/cmdline)"
    nechce fungovat a nevím proč, kdežto s fuj `` to funguje :-( Já jsem první, kdo by chtěl použít tu hezčí variantu, ale $'\0' tam dělá nějaký problém.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    David Watzke avatar 6.3.2006 22:11 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Mně to jde :/

    $ for i in /proc/[0-9]*
    > do
    >   cmd="`cut --delimiter=$'\0' --output-delimiter=' ' --fields=- $i/cmdline`"
    >   [ -n "$cmd" ] && echo ${i#/proc/}$'\t'$cmd
    > done | sort -n
    1       init [3]
    609     /sbin/udevd --daemon
    3924    /usr/sbin/syslog-ng
    4657    /usr/sbin/cupsd
    4736    /usr/sbin/fcron
    ...
    $ bash --version
    GNU bash, version 3.1.11(1)-release (x86_64-pc-linux-gnu)
    Copyright (C) 2005 Free Software Foundation, Inc.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 6.3.2006 22:13 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Sakra, pastnul jsem to ošklivý :-) ale jde to i s $()
    $ for i in /proc/[0-9]*; do   cmd="$(cut --delimiter=$'\0'
     --output-delimiter=' ' --fields=- $i/cmdline)";   [ -n "$cmd" ] &&
     echo ${i#/proc/}$'\t'$cmd; done | sort -n
    1       init [3]
    609     /sbin/udevd --daemon
    3924    /usr/sbin/syslog-ng
    4657    /usr/sbin/cupsd
    4736    /usr/sbin/fcron
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    7.3.2006 09:22 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Asi bug v bashi :-(
    $ for i in /proc/[0-9]*; do   cmd="$(cut --delimiter=$'\0'
     --output-delimiter=' ' --fields=- $i/cmdline)";   [ -n "$cmd" ] &&  echo ${i#/proc/}$'\t'$cmd; done | sort -n
    bash: bad substitution: no closing `)' in "$(cut --delimiter=
    
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    7.3.2006 09:23 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    $ bash --version
    GNU bash, version 3.1.5(1)-release (i486-pc-linux-gnu)
    Copyright (C) 2005 Free Software Foundation, Inc.
    
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    David Watzke avatar 8.3.2006 17:54 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Jo, tahle je problémová... blbnul mi s ní grep ve smyčce... Viz bug #121478.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 8.3.2006 21:01 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Smyčce? Asi v cyklu :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Kovář David avatar 6.3.2006 09:25 Kovář David | skóre: 2 | Telč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Tak jestli tohle pisete pokazdy kdyz se chcete podivat na nejaky proces, tak to jste fakt masochisti... A nebo tady jen tak plane machrujete ;-)
    David Watzke avatar 6.3.2006 14:48 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    Od toho jsou funkce, aliasy, skripty :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    6.3.2006 09:14 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    ps aux a whowatch.

    ale koukam ze s whowatchem jsem jedinej :)
    Cubic avatar 6.3.2006 12:31 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    dik, uz ho instaluju, takovehle ankety jsou opravdu prinosem, ja doufam ze jsem par lidi k jejich spokojenosti zase upozornil na htop
    Cubic avatar 6.3.2006 12:49 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    opravdu dobry, jen mi nektere volby vyusti v SIGSEV :-(
    6.3.2006 13:35 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    na htop sem se koukal nekdy v dobe jeho vzniku (byla o tom nekde zpravicka) a od te doby sem na nej nejak zapomel... dobre pripomenuti
    never use rm after eight
    6.3.2006 21:55 Mortal | skóre: 26 | blog: mortals_log
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?
    záleží jaký proces hledám
    pokud ten co mi nejvíc zatěžuje procesor je to pochopitelně top
    pokud nějakej nenápadnej, zapomenutej nebo uvízlej tak ps se spravnými parametry, případně v kombinaci s grepem
    V pekle jsou samé diskety a ďábel je velká disketová mechanika
    18.6.2009 15:02 Ediczech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zjišťujete běžící procesy?

    Ahoj,

    procesor mam vytížený na 60%, koukal jsem do sledování systému, zkoušel jsem  htop, ps... ale nikde ho nevidím, nevíte někdo jak ho mám najít?

    Po restartu ho tam mám stále...

    mám ubuntu 9.04

    díky

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.