abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    dnes 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    5.5. 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    5.5. 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 548 hlasů
     Komentářů: 25, poslední dnes 20:12
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    15.2.2009 10:09 fero
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    Prvy ! N ic nemoze nahradit pero !!

    Salamek avatar 15.2.2009 15:11 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    nic ? já už druhým rokem píšu ve škole na notebooku propisku zneužiju ta max na písemku
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Milan Vít avatar 15.2.2009 15:42 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    Taky tak, ale teď jsem musel dva týdny psát na papír (noťásek je v opravě) a musím uznat, že je to docela zajímavé a má to i pár výhod :-D

    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    Salamek avatar 16.2.2009 02:39 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    mě u pera štve že chybí backspace :-D a výběr z 32mil barev :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    16.2.2009 02:41 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    A fulltextové vyhledávání je dost pomalé:)
    Salamek avatar 16.2.2009 12:50 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    to hlavně a množení je taky nákladné a zdlouavé
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    17.2.2009 07:06 Zopper
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    +1
    Nicky726 avatar 17.2.2009 00:08 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    +1
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    xkucf03 avatar 19.2.2009 21:30 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    Piš raději s diakritikou, takhle není jasné jak jsi to myslel – v jednom smyslu máš určitě pravdu :-)

    Více toho napíšu na klávesnici, protože

    • píšu na ní rychleji
    • napsaný text se dá snadno sdílet s ostatními a publikovat
    • nehromadí se mi doma štosy papírů, šanony nevedu a snažím se provozovat bezpapírovou kancelář (jednu dobu to byl docela hit)
    • a přitom nemusím nic vyhazovat, můžu si všechno schraňovat, jelikož disky jsou tak laciné a jejich připojení do LVM je hračka

    Ale psaní perem (tím opravdovým*, na inkoust) má něco do sebe, takže ho nosím prakticky pořád s sebou. Vedle jiných předností se s ním dá kreslit, což klávesnicí moc dobře nejde.

    *) i když husí brk by byl ještě stylovější.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Drom avatar 21.2.2009 13:02 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    "napsaný text se dá snadno sdílet s ostatními a publikovat"

    To zni jak z nejaky reklamy... :) Stacilo napsat, ze se lehce rozmnozuje nebo kopiruje :)
    22.2.2009 08:27 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Ale napsaný text nic takového nedělá :)
    Drom avatar 7.3.2009 20:29 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Viz vlakno vyse...
    22.2.2009 10:33 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    píšu na ní rychleji
    Fakt?
    xkucf03 avatar 22.2.2009 11:42 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Rychlost klávesnice

    jj, třeba poznámky ve škole. Pokud jde o text, klávesnice jasně vede – tužka a papír mají navrch, jen když potřebuji kreslit nějaké grafy nebo složité rovnice (ale těch teď moc nemám).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.2.2009 12:32 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost klávesnice
    To nepochopím... :-)
    carnero avatar 15.2.2009 10:23 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    "Trochu" více na klávesnici. Pero, propisku, tužku... ani nic podobného jsem na psaní nepoužil už čtyři roky. A pak že pero nemůže nic nahradit :D

    15.2.2009 11:22 Ashtar | skóre: 6 | blog: Len tak... | Jáchymov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    A podpisujes sa ako? Tiez klavesnicou? ;-)

    Jendа avatar 15.2.2009 11:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    gpg --sign?
    xkucf03 avatar 19.2.2009 21:32 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    Takhle pokrokové úřady bohužel nemáme.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    dayvee avatar 15.2.2009 20:52 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    klavesami znacicimi inicialy ? :-)
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    carnero avatar 17.2.2009 18:06 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    Netuším kdy jsem se naposledy musel podepsat. Asi před dvěma roky na platební kartu... ale to cosi (můj podpis je asi 5x3 mm) rozhodně nelze považovat za psaní :D

    Pavel Půlpán avatar 15.2.2009 10:32 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Tak propisku používám poslední měsíce akorát tak na podškrábnutí... :-D
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    Genunix avatar 15.2.2009 10:44 Genunix | skóre: 17 | blog: Memdump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    Propiskama zásadně nepíšu, když už v ruce, tak pořádným perem s hrotem M a černým inkoustem. Většinou ale píšu na klávesnici, povětšinou u mého notebooku (ThinkPad R400 - asi nejlepší klávesnice, se kterou jsem se kdy setkal.).

    *´¨`*.¸.·´¨`*.¸.·*´`*·>>>
    gtz avatar 15.2.2009 10:52 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Skoro furt klávesnice , pero jen na vyplnění formulářů kde není možnost vyplnit na komplu , tužka , ale zase na rychlé načrtnutí schémat.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    15.2.2009 11:36 changeit | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    perom pisem jedine v skole, a kedze dost skaredo pisem, tak sa potom skusajucim nechce opravovat moje skusky a mam vsetko za 56 (minimum na E). Takze sa musim naucit krajsie pisat...

     

    15.2.2009 11:43 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Myslím si, že oproti některým tady píšu rukou docela dost:) Na druhou stranu toho pořád bude víc napsáno na klávesnici:)
    15.2.2009 12:23 Dawix | skóre: 2 | blog: biokzvasty | ČB a Linz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Na klávesnici sice píšu všema deseti, ale pero (případně propisku/tužku) nic nenahradí v rychlosti psaní přehlednejch poznamek, náčrtů a rovnic. To prostě na klávesnici stejně rychle nejde...
    Thats not a bug its a feature :-)
    15.2.2009 12:25 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Ani v latexu?
    Josef Kufner avatar 15.2.2009 16:49 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Jakmile dojde na matice a prostorově složitější vzorce či grafy, poznámky k nějakému výrazu a podobně tak i TeX, LaTeX i Lyx končí.

    Aby to bylo efektivně použitelné, bylo by potřeba vzít Lyx, dotykový displej a dodělat možnost čmárání do dokumentu (a to celkem sofistikovaného čmárání s ukotvováním čmáranic na různé objekty v dokumentu (znaky, řádky, odstavce)).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    m1c4a1 avatar 16.2.2009 05:54 m1c4a1 | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    Dělat v LaTeXu nějaký pomocný čáranice při učení se počítání příkladů je opravdu dost neefektivní. S perem člověk přímo řeší danej příklad, u LaTeXu musí vzpomínat, jakou značku může použít. Navíc jen vykreslení levé závorky je v LaTeXu několik znaků, perem je to jen škrtnutí po papíře.

    Dál používám pero při vepisování poznámek a obrázků do slajdů na přednáškách, to asi taky nejde nijak nahradit.

    15.2.2009 12:50 asdasd | skóre: 4 | blog: O_Vsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    No ve škole propiskou/tožkou ,ale doma jen na klávesnici.
    15.2.2009 14:05 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Kdyz je snih, tak perem.
    15.2.2009 23:57 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    16.2.2009 17:50 bn1 | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    +1 ..dlouho jsem se takhle nezasmál :-D

    ..::kliknutím změníte text v patičce::..
    15.2.2009 16:00 tuxmartin | skóre: 39 | blog: tuxmartin | Jicin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    Vetsinou pisu ve skole - takze jedine Parker Frontier (hrot X).

    Jendа avatar 15.2.2009 16:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Ve škole píšu plastovým bombičkovým perem z tržnice za 25Kč :-D.
    15.2.2009 16:49 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    JJ, taky píšu jedině parkerem, všechny ostatní pera/propisky mi připadají strašně nergonomické... Nicméně stejně píšu mnohem rychleji na klávesnici, než rukou... malým workaroundem je však psaní hůlkovým písmem... Pak je rychlost ručního psaní alespoň trošku srovnatelná :-)
    15.2.2009 20:28 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Já když se před časem ptal ve škole jestli jsem tam nenechal stříbrného parkera, tak se na mě dívali jako kdybych spadl z višně :D Asi jsem měl upřesnit že hovořím o barvě, ne o materálu :/
    xkucf03 avatar 19.2.2009 23:44 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Stříbrný Parker

    Když už mluvíš o stříbrném Parkerovi – do oka mi padl tenhle model, ale ta cena je dost vysoká. To by mi dnes v době krize přišlo trochu nesolidární, vytahovat něco takového na veřejnosti :-) Tak asi ještě zůstanu u svého oblíbeného frontiera.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    20.2.2009 10:23 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stříbrný Parker
    Krize? To je v pohodě, stejně pořád všude slyším jak nejvíc krize dopadá na majetné. Na mne už taky dolehla. Jím plesnivé sýry, piji staré víno, jezdím v autě bez střechy ;)
    xkucf03 avatar 20.2.2009 11:17 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stříbrný Parker

    LOL, takovou krizi bych si taky nechal líbit :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.2.2009 10:35 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stříbrný Parker
    Jím plesnivé sýry, piji staré víno, jezdím v autě bez střechy ;)
    Moc hezky jsem se zasmál.
    Drom avatar 7.3.2009 20:30 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stříbrný Parker
    Zabam nohy jist nemusite?
    16.2.2009 00:02 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Tomuhle moc nerozumim. Taky jsem parkera jednou měl, ale není to můj šálek čaje.
    Vyhovuje mi prostě propiska kterou někde dostanu nebo čornu nebo najdu. S tou si můžu házet, můžu ji nosit volně po kapsách, kdykoli po ruce. Jediný nároky mám že nesmí smáčet a drhnout, ale to většinou stejně nedělaj.

    Drahý pero by byla další starost vedle mobilu a klíčí, děkuji nechci. A nevěřim, že píše líp. Imho marketingovej trik.
    Fluttershy, yay! avatar 16.2.2009 03:05 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    S dobrým pérem se líp machruje. Ale IMHO reklamní propisky šlohnuté kde všude vládnou.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    18.2.2009 16:38 cedrik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Taky jsem parkera jednou měl, ale není to můj šálek čaje.
    To si nesmíš plést nástroj na psaní a nápoj. Sice se dá psát obojím, ale psát šálkem s čajem není moc efektivní.
    Cubic avatar 16.2.2009 11:19 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    jo tohle mam taky, hrot M
    Nekdy na prumyslovce jsem zacal psat perem jenom abych byl "jinej" :) (proste pubertak), ale temer okamzite jsem zjistil, ze mi to vyhovuje a ze z psani jako nutne cinosti se stala cinost prijemna a kdyz pisu perem tak si to i uzviam. Je ale pravda ze to je dalsi starost navic. Uz jsem jednoho Parkera ztratil o bylo to neprijemne. Ani ne tak kvuli jeho hodnote, ktera rozhodne nebyla zavratna, ale spis ze jsem si na nej dost zvykl.
    Mimochodem - nesnasim bombicky. Pleneni pera je pro me skoro obrad, jako nacpavani a zapalovani dymky...nebo tak neco :). Mozna bych mel i nejakeho drazsiho Watermana ale nepodarilo se mi do neho sehnat vymenej pist jako do Parkera - tek koukam, ze ho v tom esopu maj, ale kamenejch obchodech jsem to nevidel.

    PS: pro ty kteri pisi perem: jake mate pocity kdyz vas nekdo pozada jestli mu ho, treba jen na chvili, nepujcite, ze si potrebuje neco poznamenat. Ja ho tak strasne nerad davam z ruky.
    16.2.2009 14:56 tuxmartin | skóre: 39 | blog: tuxmartin | Jicin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Mimochodem - nesnasim bombicky. Pleneni pera je pro me skoro obrad, jako nacpavani a zapalovani dymky...nebo tak neco :). Mozna bych mel i nejakeho drazsiho Watermana ale nepodarilo se mi do neho sehnat vymenej pist jako do Parkera - tek koukam, ze ho v tom esopu maj, ale kamenejch obchodech jsem to nevidel.

    Pro me to je taky obrad :-D Zkus si koupit lahvicku Parker inkoustu a plnit bombicky starou plnici sadou od tiskarny, je to docela zabava.

    PS: pro ty kteri pisi perem: jake mate pocity kdyz vas nekdo pozada jestli mu ho, treba jen na chvili, nepujcite, ze si potrebuje neco poznamenat. Ja ho tak strasne nerad davam z ruky.

    NIKDY nepucuju. Pro me je dost zazitek, kdyz jdu k tabuli a nekdo si ho puci sam :-( Jestli chces kvalitu tak si kup Duofold.

    Ja jsem jenom stastnej, ze jsem sehnal hrot X, M se mi zda moc tlustej.

     

    Cubic avatar 16.2.2009 15:41 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Jestli chces kvalitu tak si kup Duofold
    to pero mi prijde trochu nevkusne(design), dalsi nevkusna vec na nem je samozrejme cena
    ad hroty, mas pravdu, ze M je trochu tlustej, asi bych ocenil Fine ale nove pero si kvuli tomu kupovat nebudu, pockam az tohle ztratim nebo se mi skutali ze stolu a padne na hrot - uz se mi to stalo
    xkucf03 avatar 19.2.2009 23:52 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

     

    to pero mi prijde trochu nevkusne(design)

    Toho si u drahých věcí všímám docela často – snaží se být tak jiné, až jsou ošklivé. Na tomhle peru se mi nelíbí nic, ani hrot, ani moc zlaté… určitě píše skvěle, ale esteticky ho hodnotím hodně špatně.

     

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Limoto avatar 16.2.2009 20:12 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    A já na to hledím, že 389Kč stojí kvalita a to ostatní je dražší. Trvalo mi to, než jsem si všiml :-D

    xkucf03 avatar 19.2.2009 23:48 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

     

    pro ty kteri pisi perem: jake mate pocity kdyz vas nekdo pozada jestli mu ho, treba jen na chvili, nepujcite, ze si potrebuje neco poznamenat. Ja ho tak strasne nerad davam z ruky.

    V pouzdře vedle pera nosím ještě propisku stejné značky, takže asi tak… :-)

     

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    15.2.2009 18:09 Jirk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    Perem jsem nepsal dlouha leta, urcite vice nez deset let. A zrovna tento tyden se mi postestilo dostat do ruky klasicke namaceci pero. Vzpominka na prvni a druhou tridu byla opravdu spinava.

    Dalibor Smolík avatar 15.2.2009 20:00 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    Já už rukou vůbec neumím psát. Tedy - ne že bych neuměl, ale nikdo to po mně nepřečte :-). Od svých dvaceti let píšu raději na stroji, později na počítači.

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    15.2.2009 20:14 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    Já píšu jak na klávesnici tak perem. Mám zatím kuličkové Parker Frontier, ale už se chystám si koupit nějaké pořádné plnící.

    15.2.2009 20:26 slush | skóre: 9 | blog: slushuv_koutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    Psat umim, ale precist to po sobe uz ne. Na stredni jsem obdivoval ucitelky, ze dokazaly opravit mou pisemku. Ted uz cca 8 let pisu vyhradne na pocitaci. Vyjimkou jsou pouze danove priznani a pohledy z dovolene, ale to je vzdycky utrpeni :-).

    15.2.2009 20:29 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Musíš psát z dovolené e-maily jako já :D
    dayvee avatar 15.2.2009 20:55 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    +1
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    15.2.2009 21:05 slush | skóre: 9 | blog: slushuv_koutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    Nojo, to by znamenalo babičce zavést internet, založit email a hlavně ji to NAUČIT :-D

    dayvee avatar 16.2.2009 07:53 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    moji prarodice nedavno prave timto procesem prosli. presto, ze jsou technicky samozrejme neznali, browzdat po webech a cist/psat maily se naucili prekvapive rychle. ted se jich nemuzu zbavit :(
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    18.2.2009 03:20 evzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    +1

     

    Fluttershy, yay! avatar 15.2.2009 23:40 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Nejlépe píšu hlasem. Pokud totiž chci napsat nějaké literární dílo, musím jej vymýšlet hodně daleko od klávesnice nebo kusu papíru, jakmile se totiž k něčemu takovému přemístím, vše zapomenu. Takže diktafon a následné přepisování vládne. ^_^

    Rukou hrozně škrábu, navíc ty různě posbírané reklamní propisky píšou docela pofidérně, ale na čmáranice do chemie/fyziky/geometrie je alespoň ten tablet nepostradatelný. Jinak jedině klávesnice s nízkým zdvihem. Ta rychlost a pohodlí! Rychlostně se ještě celkem dalo Graffiti na starých palmech (Graffiti 2 už je nepoužitelné) --- ještě, že ho spousta linuxových prográmků převzala.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    belisarivs avatar 16.2.2009 10:27 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    Tak prestan psat slataniny a alou prekladat KDE4 ;-)

    IRC is just multiplayer notepad.
    Fluttershy, yay! avatar 16.2.2009 12:27 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Teď mám spoustu jiných problémů a Blbuntu s GNOME --- počkej, až nahodím Arch, pak se do toho zase dám. ^_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    22.2.2009 10:39 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Takže diktafon a následné přepisování vládne.
    Nesnáším přepisování... Kdybych měl sekretářku, která by to dělala, tak bych si pískal.
    15.2.2009 23:57 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Víc asi pořád ručo. Přecijen jsem student gymplu bez booku.
    A přestože dobudoucna to asi nevydrží, píšu rukou rád. Baví mě vykreslovat písmenka - všichni ostatní si sice myslí, že škrábu, ale nevěřte tomu, píšu nádherně :-D (ok tak asi ne nádherně, ale přečte to po mně prakticky každej...)
    16.2.2009 03:28 Klaudius Vysouš XIII.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    99 procent toho napíšu rukou. Popíšu 500 papírů za deset dnů.

    Jsem matematický fyzik a když přemýšlím, musím psát na papír. Hodně psát na papír. Většinou bez jakékoliv úpravy.

    Používám desítky nejlevnějších propisek. Kradu tužky, ztrácím je. Mlátím s nima vztekle o zem, o stůl. Lámu je na kusy, šlapu po nich. Míchám s nima kafe. Všude je válím ... a co je horší, nikdy jich není dost :))
    Fluttershy, yay! avatar 16.2.2009 03:31 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Grafománie se snad dá i léčit, ne?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    16.2.2009 16:55 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    To by bylo jako léčit opar vzteklý lišce.
    xkucf03 avatar 19.2.2009 23:59 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Tužky, papíry a koše.

    To jsi mi připomněl: Z rektorátu UK přijde kontrola do fysikálního ústavu na Karlov, prohlédnou si objekt a jdou za děkanem fakulty: „To se nedá, ti vaši experimentální fyzikové spotřebují na své pokusy takových peněz, kde je pořád máme brát...drahé vybavení laboratoří, neustálá školení personálu... zkuste se poučit od matematiků, jak se to dělá. Ti potřebují jen tužky, papíry a odpadkové koše. A nebo ještě lépe, vezměte si příklad z filosofů - těm stačí tužky a papíry.“ :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Ravensun avatar 16.2.2009 08:49 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    No tak tahle anketa je dle mého názoru dosti zavádějící, protože otázka je položena obecně.

    Kdyby byla třeba položena takto: "Více vzorců napíšu: 1) perem 2) na klávesnici " "Více textu napíšu: 1) perem 2) na klávesnici ", myslím, že výsledky by byly značně jiné (kvůli prvnímu případu).

    Osobně bych pak hlasoval

    Ad vzorců - perem

    Ad textů - perem (ještě se mi nikdy nepodařilo stíhat zapisovat přednášky do laptopu - klávesnice malá, občas sabotující touchpad.....)

    nicméně je fakt, že nejraději chatuju přes klávesnici :D

    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    16.2.2009 09:04 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    No tak tahle anketa je dle mého názoru dosti zavádějící, protože otázka je položena obecně.
    To, že je obecná, neznamená, že je zavádějící :-) Jen je té anketě fuk, jestli a jak někdo píše vzorce.
    17.2.2009 20:51 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Kdyby byla třeba položena takto: "Více vzorců napíšu: 1) perem 2) na klávesnici " "Více textu napíšu: 1) perem 2) na klávesnici ", myslím, že výsledky by byly značně jiné (kvůli prvnímu případu).
    Představte si, že jsou i tací, kteří vzorce nepíšou jak je rok dlouhý…
    pushkin avatar 16.2.2009 10:15 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Propiskou ještě občas, ale perem jsem psal naposledy snad v první třídě ;-)
    kyknos avatar 16.2.2009 21:14 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    na klavesnici - nebo, kdyz to ma vypadat oldschool, perem, husim ci labutim :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    17.2.2009 09:57 Tosuja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    Nedávno jsem se rozhodl, že zase začnu psát psacím - nechal jsem toho před lety tiskacího písma, kdy jsem pomalu přestal být schopen číst sám po sobě. Na některé písmena, jako třeba G jsem musel celkem i vzpomínat...  Papír má výhody na rychlé skeče, ale poznámky delší, než tři slova budu klidně psát do počítače, protože deseti prsty píšu rychleji, než mluvím (ne, nemám vadu řeči :-) ).

    Jen tak na okraj - jsem toho názoru, že psaní všemi deseti by mělo být povinným předmětem prakticky na každé střední škole - většina lidí s minimálně středoškolským vzděláním tráví u počítače většinu pracovní doby a papír používají jenom na poznámky. Rozhodně by to měli mít povinné lékaři a pocisité, to se nedá sledovat, jak oni s tím válčí.

    17.2.2009 09:58 Tosuja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    sakra, to je tak, když u toho člověk nemysli - první věta měla být

    Nedávno jsem se rozhodl, že zase začnu psát psacím písmem - nechal jsem toho před lety ve prospěch tiskacího písma

    kyknos avatar 17.2.2009 11:23 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    to by byla dobra komedie, na medicine psani na stroji - ovsem na druhou stranu, intelektualne by to tam zhruba zapadlo :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Fluttershy, yay! avatar 17.2.2009 15:34 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Nedávno jsem se rozhodl, že zase začnu psát psacím - nechal jsem toho před lety tiskacího písma, kdy jsem pomalu přestal být schopen číst sám po sobě.

    Já teda šel od psacího k tiskacímu z toho důvodu, že se mi tiskací víc líbilo. A taky, jak jsem později zjistil, se nikde na světě nepoužívá (fakt by mě zajímalo, jak by třeba Američan, Japonec nebo Brit přečetl něco napsaného psací latinkou). Postupem času se ale psaní tiskacím ukázalo jako pomalé --- začal jsem jej kombinovat s psacím (spojování písmenek nebo písmeno 'a').

    Jen tak na okraj - jsem toho názoru, že psaní všemi deseti by mělo být povinným předmětem prakticky na každé střední škole - většina lidí s minimálně středoškolským vzděláním tráví u počítače většinu pracovní doby a papír používají jenom na poznámky.

    To zní zajímavě. A my máme na škole dokonce (nevyužívanou) učebnu psaní na stroji. ^_^

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    18.2.2009 21:05 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    Tak s tou vyukou psani vsemi deseti fakt nevim. Me pocitac zivi a travim u nej i vetsinu volneho casu, ale vsemi dedeti jsem se dodnes psat nenaucil(teda lespon ne takovym zpusobem, abych byl rychlejsi, nez pri "beznem" psani). Vsech deset prstu sice pouzivam, ale takovym dost chaotickym zpusobem. Nikdy jsem nemeril pocet uderu za minutu, ale myslim, ze prumerneho absolventa kurzu bych prekonal.

    19.2.2009 09:53 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Nějak z toho nechápu proč "s tou výukou psaní všemi deseti nějak nevíte". Při správném stylu se postupem času (po absolvování kurzu :D) člověk zrychluje, takže by stálo za upřesnění, jestli se cítíte na absolventa těsně po vyjití, nebo po roce, nebo po dvou? Jinak kurz podle mne také není potřeba, člověk se může naučit snadno sám, nějaký ten prográmek a pár informací pomůže, ale pak zase musí mít motivaci, což třeba programátor má dobrou, někdo kdo počítače rád nemá ale musí s nimi žít tomu se moc nechce, rači to bude klofat nebo bušit nějak po svém.
    20.2.2009 14:11 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Nejlíp se naučí člověk psát na IM :-) Počítač používám fakt dlouho a psát rychle jsem se naučil až od doby co používám ICQ. Stejně nepíšu všema deseti, stačí mi 6 prstů, tak nějak samo to přišlo do stádia kdy píšu po slepu šesti prstama, ale jak je každá klávesnice jiná tak mám dost překlepů :-)
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    17.2.2009 11:24 Mr.Slider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Tím perem myslíte stylus? Tím na PDA píši minimálně, spíš používám QWERTY klávesnici. Pero použiji maximálně tak pro zadání krátké URL adresy v prohlížeči. I když jsem s tím zkoušel napsat i textovku a taky to celkem jde. Pokud myslíte jiné pero, tak to už pořádně ani nevím co to je.
    17.2.2009 13:23 kabakov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Evidentně nevybočím od většiny, jelikož také napíši vetšinu věcí na klávesnici. Papír a pero využívám více méně jen pro vizualizaci svých představ o funkčnosti algoritmů a abych nalezl logické chyby v nich. Dělat si zápisky na přednáškách jsem se už dávno odnaučil a navíc od té doby co se učím ruštinu, tak se mi při psaní často pletou písmenka :-[
    17.2.2009 21:13 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    ked som si precital anketu, tak som sa cudoval, ze prva mozno ma vyse 10%; njn studentske casy - od skoncenia skoly pisem 99.99% (mozno viac) iba na klavesnici a atrament v tlaciarni mi uz takisto vyschol

    David Watzke avatar 18.2.2009 15:22 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Propiskou píšu ve škole, ale doma u kompu to mnohonásobně překonám :-D Už jen tím co denně namlátím do konzole.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    18.2.2009 15:35 Roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    Píšu skoro zásadně tužkama z Ikei nastavenýma ruličkou z papíru, aby šly dobře držet v ruce. Ideální tvrdost gumovatelnost cena stylovost...

    D.A.Tiger avatar 18.2.2009 18:59 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    Od dob co jsem oběvil klávesnici, bych musel znovu do školy, kdybych měl ručně napsat text delší než je můj podpis... :-)

    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    18.2.2009 20:31 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    18.2.2009 21:04 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Na narážky typu "zpátky doškoly" bacha, potřebovala by to většina internetových pisálků :P
    Jan Drábek avatar 18.2.2009 20:06 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    Jak co, pokud mám napsat něco co není brambora, ale má to hlavu a patu, tak nutně potřebuju čistý papír, vypnuté všechny počítače v okolí a nějaké dobré pero (nejčastěji používám Pilota G2) a stoh papíru - špatně se mi píše, když nemám papír podložený něčím jiným měkkým.

    Jinak zrovna dneska si ode mně půjčoval spolužák vypracovaných pár otázek do fyziky a po chvilce mi to vracel se slovy "už chápu proč píšeš na počítači." :-D

    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    alblaho avatar 19.2.2009 09:21 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Perem jsem už nepsal ani nepamatuju. Asi někde v nižších ročnících na výšce.

    Na klávesnici píšu mnohonásobně rychleji, čítelněji a navíc to pak lze zálohovat, publikovat, formátovat. Občas si dělám jako správný inženýr náčrty na papír. (Všichni ti, co něco vymysleli, si to nejprve nakreslili:-)
    microcz avatar 19.2.2009 19:21 microcz | skóre: 18 | blog: Michalův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    vlastně ani nevím, asi přecijen na té klávesnici, i když ve škole a o zkouškovém píšu výhradně perem, vlastně mám psaní perem docela rád.  Myslím si, že na škole patří notebooky do studovny, maximálně na přednášky ..na některých přednáškách se na naší fakultě považuje vytažení notebooku za drzost a student, který je opakovaně napomenut je z posluchárny vykázán. Na cvičeních, které se netýkají počítačů je používání notebooků téměř absolutně vyloučeno. Vlastně s tím docela souhlasím, udržuje to určitou disciplínu posluchačů, jakmile má člověk po ruce noťase vždy ho to aspoň trochu minimálně rozptyluje, navíc byť by člověk psal seberychleji stejně by nejspíš v textovém editoru nevyřešil třeba diferenciální rovnici v nějaké přijatelné době.

    20.2.2009 10:16 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    V textovém editoru může řešit rovnice opravdu leda matfyzák, ostatní spíš použijí maple nebo octave ;)
    20.2.2009 15:56 Skoll
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    • Ač se to nezdá, stále ještě vede pero. Vzhledem k tomu, že Visty (které bohům žel ke studiu potřebuji) se startují dlouho a práce na nich je utrpením, tak první půlhodinu jsou zápisky propiskou / perem / tužkou. I když je po sobě pak nepřečtu. Alespoň vypadám, že něco dělám.
    • Další problém je, že písemky by mi (přesto že jsem na IT škole) asi v elektronické podobě nevzali (hlavně vyučující ekonomie a doprovodných předmětů).
    • Jednořádkové poznámky pro přítelku jsou jednodušší na žluté papírky na monitor.
    • Papír je poněkud mobilnější, než jakýkoli stejně velký notebook.
    • A poslední věc; nákupní seznam mi visí na lednici a ne v databázi. Navíc, pokud bych nesl do obchodu notebook, tak mu hrozí nebezpečí destrukce a spoluobčenům nebezpečí zranění letícím notebookem.
    xkucf03 avatar 20.2.2009 16:13 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

     

    nákupní seznam mi visí na lednici a ne v databázi.

    To je takový problém si na ten seznam založit tabulku v nějaké SQL databází a ostatním členům domácnosti nagrantovat příslušná práva? :-D

     

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    20.2.2009 16:21 Skoll
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...

    To by problém nebyl, ale než od lednice dojdu k počítači, tak zapomenu, co jsem chtěl.

    20.2.2009 17:13 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Safra to musíš mít barák jak hrom...
    No ale klasickej papírovej seznam mam taky radši.
    Václav 21.2.2009 13:01 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    To chce pořádnou lednici.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Jendа avatar 21.2.2009 15:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Myslíš, že by na ni šel nainstalovat MySQL klient? A klávesnice by byla na dotykáči.

    No, bylo by to geekovské ťukat do lednice INSERT INTO `seznam` (`nazev`, `mnozstvi`, `jednotka`) VALUES ('Mléko', '1', 'l'). Skoro mi to připomíná známý vtip se sekretářkou :-).
    21.2.2009 15:02 keporkak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    At tak a nebo tak, kousne te keporkak !!!

    Drom avatar 7.3.2009 20:32 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    To slovo rikali v telce?
    11.6.2013 13:34 keporkak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více napíšu...
    Myslim, ze to byklio v telce. V nejakem prirodopisnem poradu na Markyze. Tak jsem si to vygooglil, protoze jsem o tomhle zivocichovi slysel poprve v zivote. Je to fakt husty.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.