abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:33 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program konference Installfest 2026. Konference proběhne o víkendu 28. a 29. března v Praze na Karlově náměstí 13. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:55 | Nová verze

    Byla vydána Java 26 / JDK 26. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 10. Odstraněno bylo Applet API.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 260 správce systému a služeb systemd (Wikipedie, GitHub). Odstraněna byla podpora skriptů System V. Aktualizovány byly závislosti. Minimální verze Linuxu z 5.4 na 5.10, OpenSSL z 1.1.0 na 3.0.0, Pythonu z 3.7.0 na 3.9.0…

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    včera 18:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.1 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Nová verze

    Bylo oznámeno vydání nové verze 8.1 "Hoare" kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Doprovodný příspěvek na blogu Khronosu rozebírá kódování a dekódování videa pomocí Vulkan Compute Shaders v FFmpeg.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 04:33 | Zajímavý projekt

    Byl představen open-source a open-hardware prototyp nízkonákladového raketometu kategorie MANPADS, který byl sestaven z běžně dostupné elektroniky a komponent vytištěných na 3D tiskárně. Raketa využívá skládací stabilizační křidélka a canardovou stabilizaci aktivně řízenou palubním letovým počítačem ESP32, vybaveným inerciální měřicí jednotkou MPU6050 (gyroskop a akcelerometr). Přenosné odpalovací zařízení obsahuje GPS,

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 37
    16.3. 14:22 | IT novinky

    Vědci z univerzity La Sapienza v Římě vyvinuli systém, který dokáže identifikovat jednotlivce pouze na základě toho, jak narušují signály Wi-Fi. Autoři tuto novou technologii nazvali WhoFi. Na rozdíl od tradičních biometrických systémů, jako jsou skenery otisků prstů a rozpoznávání obličeje, nevyžaduje tato metoda přímý fyzický kontakt ani vizuální vstupy. WhoFi může také sledovat jednotlivce na větší ploše než kamera s pevnou polohou; stačí, je-li k dispozici Wi-Fi síť.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    16.3. 04:22 | Nová verze

    SuperTux (Wikipedie), tj. klasická 2D plošinovka inspirovaná sérií Super Mario, byl vydán v nové verzi 0.7.0. Videoukázka na YouTube. Hrát lze i ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    16.3. 03:11 | Zajímavý projekt

    Ageless Linux je linuxová distribuce vytvořená jako politický protest proti kalifornskému zákonu o věkovém ověřování uživatelů na úrovni OS (AB 1043). Kromě běžného instalačního obrazu je k dispozici i konverzní skript, který kompatibilní systém označí za Ageless Linux a levné jednodeskové počítače v ceně 12$ s předinstalovaným Ageless Linuxem, které se chystají autoři projektu dávat dětem. Ageless Linux je registrován jako operační

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    15.3. 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1102 hlasů
     Komentářů: 27, poslední včera 19:26
    Rozcestník

    Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?

    Ano.
    92% (1121)
    Nie, ale chystám sa.
    3% (34)
    Nie, nemyslim si, že je to dobrý nápad.
    5% (60)

    Celkem 1215 hlasů
    Vytvořeno: 20.6.2007 16:40

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    20.6.2007 16:44 GEDIK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Mohl jsem napsat TO SLOVO, ale rekl jsem si NE! ;)

    Ja se v komplu stouram cca jednou do mesice, takze poctive vysavam.
    Pavel Dobeš avatar 20.6.2007 16:49 Pavel Dobeš | skóre: 21 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    myslel jsi napsat neco jako 'prvni!'. To prese tady plati za sproste slovo. Ale co, stejne se to tu bude objevovat jako drevomorka v nove rekonstruovanych krovech.

    Jeste, ze se neptaji na posledni dobu. Protoze to ted nejak zanedbavam. Ted z notebooku pouze vyklepu z klavesnice cas od casu drobky a to je tak vsechno.
    Windows? A kdo to ještě používá?
    multi avatar 20.6.2007 16:48 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Berysek avatar 20.6.2007 16:50 Berysek | skóre: 3 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Často a pravidelně, své i cizí PC. Občas to byl pěknej humus, ale já mám rád čistej kompl.
    Linux here, Linux there, Linux, Linux everywhere... :)
    20.6.2007 17:41 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?

    Zrovna před pár dny jsem dělal kompletní údržbu počítače jedné známé a po otevření bedny jsem se docela zhrozil. Na to byl i vysavač krátkej a ke slovu musel přijít kompresor...

    Prcek avatar 20.6.2007 20:01 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Jo kompresor, ten mi uz taky nekolikrat pomohl :-). Hlavne na zdroj, ten byva pekne zaneradeny prachem.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    20.6.2007 16:51 MiHl | skóre: 9 | blog: Uvazovnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    jeden je notebook, takže ani moc ne
    druhý jsem čistil, ale to jsou zase spíš "vnějšnosti" než vnitřnosti, protože je jen na stole bez bedny
    Luboš Doležel (Doli) avatar 20.6.2007 16:53 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Ne, ale ne proto, že by to byl špatný nápad, ale protože to jednoduše není potřeba - do skříně se mi nepráší.
    20.6.2007 20:37 guns | skóre: 4 | blog: marian | Nitra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    do skrine sa prasi, vzdy :)
    nocturne e moll, ballade F major, ...
    20.6.2007 21:55 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    ne tak docela
    20.6.2007 22:31 MiHl | skóre: 9 | blog: Uvazovnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    kouknul jsem na to, vypadá to zajímavě, až na jednu věc, určitě bych nikdy nepoužil rostlinný olej na vaření - patří do třídy olejů, která oxiduje a "vysychá". Odstranit takový olej z čehokoliv, který pak spíš lepí než maže se mi bohužel ze všech věcí odstranit nepodařilo (jednou se mi nedostával olej, tak jsem použil ten z kuchyně - nikdy více :o) Klasický "technický" olej (bez aditiv) by měl být ok.

    druhá věc, co by mi dělala noční můru, je vzuchový otvor na vyrovnávání tlaku na disku. Je jen jeden a malý, takže tam voda/olej nenateče, ale vlivem změny vnějšího tlaku by se tam časem mohla dostat a to nevím, jak by se to disku líbilo.
    20.6.2007 23:18 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Zajimalo by me, jak dlouho ten rostlinny olej vydrzi a podle toho bych mohl upgradovat pc (pri dnesnich cenach by to mohlo byt levnejsi nez vymena oleje a cisteni hw :-D )
    20.6.2007 23:40 MiHl | skóre: 9 | blog: Uvazovnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    asi by záleželo na teplotě, aby se tam ten olej nepřepaloval :o)

    mně to zničilo věci asi tak za měsíc a půl, ve větším množství vydrží ale určitě déle. Pokud nečekáte, že se to rozbije, tak snad ani nemusí vadit, že jsou věci pak děsně ulepené a zahumusené. Nikdy jsem to pořádně nezkoumal, ale spíš by to bylo asi na okrajích, které mají kontakt se vzduchem a v oleji nějaké plovoucí kousky (hodně malé), takže pokrýt chladič/procesor tak, aby to více tepelně izolovalo, by hrozit nemělo (snad) ani po delší době.

    Jen tipuju, ale obyčejný olej bez aditiv by neměl stát nějak výrazně více, než kuchyňský. Možná tak stovku dvě rozdíl na naplnění celé bedny.

    Spíš bych se ale bál u toho disku, protože tak průměrnou životnost na upgrade 2-5 let to fakt nevím, ale na to bych si nevsadil. Koaxiální kabely si takhle od konektorů taky "nadýchají" dost na to aby zoxidovaly i uvnitř poměrně rychle.
    21.6.2007 12:11 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Proboha, jen ne rosliny olej - zaprve je mastny a je velmi tezke ho vycistit, zadruhe se rozklada na mastne kyselin a jeste horsi veci, ktere jsou dost casto korozivni. Proto se na mazani zasadne pouzivaji oleje mineralni, snad s vyjimkou ricinoveho oleje. I ve stredoveku se pouzivala na mazani radeji kolomaz nez rosline oleje.

    Pokud chcete pocitac do neceho ponorovat, existuji na to mnohem lepsi tekutiny - nejlepsi vubec jsou fluorovane uhlovodiky. 3M je vyrabi pod nazve Fluorinert (viz http://en.wikipedia.org/wiki/Fluorinert) a az na tu cenu to jsou temer idealni kapaliny na chlazeni pocitace ponorenim - dokonce se s nim chladil Cray-2.
    21.6.2007 16:55 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Rostlinný olej je směs nenasycených mastných kyselin. Jejich největším problémem je, že polymerují („vysychání oleje“).
    23.6.2007 11:59 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Mel jsme tu cest v tom videt do pulky ponorenej monitor. Od VF trafa sli bublinky, pry to tak je v poradku ze to topi.

    A je to ciste pruhledny.
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    22.6.2007 15:45 pakanek | skóre: 28 | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Pevny disk je na prvnim obrazku polozen na zdroji a u druheho neni videt vubec. Tady se jedna asi jen o chlazeni CPU, GPU a chipsetu. Kuchynsky olej bych tam urcite asi nelil, pokud by me nekdo fundovany nepresvedcil, ze to je zcela bezpecne.
    Všechno dobré je pro něco zlé.
    20.6.2007 23:02 guns | skóre: 4 | blog: marian | Nitra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    no ano, to som chcel doma skusat :)
    ale asi nikto neda do toho oleja aj zdroj , takze do neho sa bude prasit tak ci tak ...
    nocturne e moll, ballade F major, ...
    21.6.2007 18:12 Crusoe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    A co tak zaliat dosku rovno do betonu ?
    pushkin avatar 21.6.2007 18:20 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Mala tepelna vodivost ;-)
    21.6.2007 23:36 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    A ne kazdy ma po ruce flexu, kdyz prijde na upgrade.
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    Dalibor Smolík avatar 22.6.2007 08:37 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Ale na takový počítač nebude potřeba firewall :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 20.6.2007 23:22 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Větráky, které sají vzduch dovnitř, mám vepředu a tam je dost účinný pěnový filtr.
    20.6.2007 17:08 Trinom | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Ano. Sice jednou za uherskej rok, ale, dělám to. Je to potřeba, protože v desktopu, co leží na zemi se dokáže nachytat pěkný množství bordelu...

    Když dělám někomu servis a má v něm prach, tak mu ho vysávam taky - kdo se v tom bordelu má hrabat? :-)
    David Watzke avatar 20.6.2007 17:10 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Když už hrabu do něčeho konkrétního, nebo když zahlídnu něco nesnesitelně zaprášenýho, tak to utřu, ale že bych si řekl "teď si vyčistím komp", to těžko...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    vencour avatar 20.6.2007 17:41 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?

    A) ano, vše, co se mi dostane pod ruku, b) tak nějak normálně, jen jakž takž vyluxuju.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Vojtěch Trefný avatar 20.6.2007 17:41 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Mám noťas a v záruce, takže se v něm nehrabu :-D.
    pushkin avatar 20.6.2007 18:20 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Asi pred mesicem v souvislosti s odchodem zvukove karty do kremikoveho nebe...

    ... teplota na CPU klesla o pet stupnu ...
    20.6.2007 18:28 Tets | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Kámošovi nefungoval počítač. Stačilo ho vyčistit... :-D
    Ale takový humus jsem už dlouho neviděl.

    Tets :)
    Václav 20.6.2007 18:31 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Tak jednou do měsíce protáhnu vnitřnosti notebooku kompresorem :-)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    20.6.2007 18:33 lev | skóre: 12 | blog: Lev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    No samo, pravidelně tak 1x za půl roku.Jinak když něco zkouším a rozdělám bednu. :-D
    ..Zítra je taky den, ale nebylo by špatné už dnes něco řešit ....
    20.6.2007 20:54 guns | skóre: 4 | blog: marian | Nitra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    ale ano, naposledy som mal na cucky notebook :)
    nocturne e moll, ballade F major, ...
    20.6.2007 21:01 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Dvakrat rocne spolu se vsemi servery :). Zvlast 1U rack masiny sou pekne zadelany. Holt serverovna vedle magistraly dela svoje :(((
    20.6.2007 21:07 kabakov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    ano a posledni dobou pomerne casto, jelikoz vzhledem k tomu ze mi hlavni PC pomalu ale jiste odchazi do vecnych lovist a ja stale hledam to jeho slabe misto, tak postrani dekl nezadelavam uplne ale jen ho tak naoko nasadim a tim padem se mi do PC dosti prasi, coz velice nelibe snasi a tak musim tak jednou za 2 mesice vzit vsechny vetracky a pekne je procistit stouratky do usi ;) ... docela me prekvapuje kolik prachu se v tom PC za tak kratkou dobu nashromazdi
    20.6.2007 21:19 jarda | skóre: 22 | blog: nadoraz | Chomutov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Nejenom PC, od té doby co mi chytla televize roztomilým oranžovým plamínkem čistím tak jednou ročně všechnu elektroniku.
    Připíjím na krásu našich koní a rychlost našich žen.
    20.6.2007 21:55 hroch | skóre: 14 | Kladno, Lidicka 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Staré vysavače měly dvě stejné díry, takže šla nasadit hadice z obou stran. Jednou stranou to sálo, druhou foukalo. Dokonce se k vysavači prodávala nádobka, která fungovala jako stříkací pistole na barvu. Foukáním jsem čistil stará elektronková radia, televize a později i PC. Vysávat je neúčinné, jedině vyfoukat !!! Na kompresory pozor, jednak může být ve stlačeném vzduchu kondenzovaná voda, dále pak olej, vysoký tlak klidně zase může mechanicky něco utrhnout.
    20.6.2007 23:15 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Jestli je v stlačeném vzduchu z kompresoru voda, nebo olej tak je to IMHO fakt blbej kompresor. Kompresory mají "odvodňovací nádobku". Myslím že alespoň všechny ty, co se používají na lakování. Kdyby v tom vzduchu byla voda nebo olej tak by si to s tou barvou asi moc nerozumělo.

    Tak co, jak je to?
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    20.6.2007 23:30 MiHl | skóre: 9 | blog: Uvazovnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    oleje tam bude podle mě jen stopové množství a voda snad ani ne, jen hodně vysoká vlhkost, která ale pak může při větším rozdílu tlaku zkondenzovat. Proto jsem to odkoukal z letiště a kupuju si stlačený dusík. Žádný olej, žádná vlhkost a stojí to jen pár korun
    Prcek avatar 21.6.2007 00:15 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Tak treba nas starej kompresor co mame v garazi na foukani pneumatik atd. obcas nejakou vodu pusti - vzdycky radsi kdyz ho pustim nejdriv foukam zblizka do zeme a kdyz prestane delat vlhky fleky, tak je to bezpecny ;-).
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    21.6.2007 07:13 hroch | skóre: 14 | Kladno, Lidicka 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Nechtěl jsem rozvíjet diskusi o vadách, kvalitách a typech kompresorů, jen upozornit na možná nebezpečí obecně.
    20.6.2007 22:28 vackar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    No tak mam notas rok a pul a uz sem je jednou cistil... ale ani moc to nebylo potreba. Ale je to zabava rozebirat notas :D
    freshmouse avatar 20.6.2007 23:02 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Jo, ale výjimečně. Harware je pro mě abstrakce umocněná abstrakcí, narozdíl od software, což je poněkud divné. :-)
    21.6.2007 09:51 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Hehe. Tak vcera som to zrovna robil, pretoze mi zacal v tomto teple tak zatapat procesor s grafickou, ze som musel bednu otvorit a ked som videl ten humus, hned som to aj povysaval :)
    Prcek avatar 21.6.2007 10:57 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    No chuchvalce prachu mezi zebrovanim chladice neni moc dobry na odvod tepla :-). Taky to obcas vytaham ven...
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    21.6.2007 11:18 Zbynek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Když jsem měl první počítač, pentium 3, 128 RAM, jsem nevěděl že by bylo dobrý to občas uklidit. Nicméně vedle mýho poměrně novýho kompu se ta stará stále funkční šunka stále válí, už tu stojí asi 6 let, tak jsem se ji rozhod poprvý otevřít :D No chuchvalce prachu co jste ještě nikdy neviděli :D Svůj novej komp pravidělně měsíčně vysávam. :)
    21.6.2007 12:36 klpo | skóre: 4 | blog: Martinův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Já pravidelně každé tři měsíce. Mám rád čistě věci. Ale vlastně by mi mě dost zajímalo, co je pravdy na těch povídačkách, že když ho nevičištím, tak že se ten prach spěče a zkratuje desku. Nevím co si o tom mám myslet.
    21.6.2007 23:35 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Spis ne. Ale zhorsuje to chlazeni a soucastky se muzou vic trapit teplem. (nepredpokladam, ze by jste provozoval PC vedle soustruhu ci brusky na kov :-p )
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    23.6.2007 12:03 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Prijd se podivat na jeden router v nasi siti... Je 3 metry od soustruhu a vetsinou se na nem dela drevo. Fakt chutovka. Ale jede, foukam to kompresorem cca 4x do roka.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    koulinek avatar 22.6.2007 08:22 koulinek | skóre: 19 | blog: koulonet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Mel jsem ale tu cest cistit taky jednoho Athlona 1,33 GHz a na Al chladici prociku byl prach pekne cernej (rozumneji spalenej) takze pozor na vyber vhodneho chladice vzhledem k cpu.
    Motto: "Lépe býti dvanácti souzený, než šesti nesený."
    21.6.2007 15:16 MitrA | skóre: 2 | blog: MitrA | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    No aby se tu někdo nedivil...Včera jsem slyšel příběh z montážní haly HP serverů. Jedna zaměstnankyně chtěla skončit pracovní poměr, ale nechtěla čekat na výpovědní lhůtu. Tak jednoho dne po svačině strčila rozkousanou buchtu do přihrádky na mechaniku a server poslala zákazníkovi...Za pár dní už tam prý nebyla ;-)
    23.6.2007 11:04 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    No, kdybych si objednal nový server, tak bych ho asi hned neotevíral... Ta paní měla vlastně docela "kliku", že byl ten zákazník tolik nedůvěřivý (nebo měl citlivý nos).
    koulinek avatar 21.6.2007 17:48 koulinek | skóre: 19 | blog: koulonet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Obcas procistim taky, ale ne s zeleznou pravidelnosti, nedavno sem "vycistil" kompletni vymnenou komponent za nove :)
    Motto: "Lépe býti dvanácti souzený, než šesti nesený."
    pushkin avatar 21.6.2007 18:06 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Ty ještěrky se nám tu nějak množí, asi budu muset taky nahodit nějaký SUSE-like logo :-)
    nemo avatar 21.6.2007 23:18 nemo | skóre: 12 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Rika se, ze se nejvice prasi cca do vysky kolen. Takze PC bednu je dobre davat nad tuto hranici.

    Myslim, ze je to vcelku rozumne reseni. Netvrdim, ze uz se do pecky prasit nebude, ale rapidne by se to melo omezit...
    "Laughter is the best tech support!"
    Jardík avatar 22.6.2007 01:45 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Včera mi kamarád věnoval starší PC (Athlon k6 450Hz, 256M RAM, SiS3 8MB), které jsem si hezky vyčistil. Teď k tomu koupím síťovku a poběží to jako www a ftp server.
    Věřím v jednoho Boha.
    |🇵🇸 avatar 22.6.2007 03:46 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Nedávno mi nefungovalo PC, tak jsem se v něm zoufale hrabal celé tři hodiny. Pak jsem utřel paměť a všechno běželo, jak mělo.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    pushkin avatar 22.6.2007 11:26 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Podobným zůsobem jsem rozchodil "nefunkční" SIMM 32MB ... postačila guma a trošku pojezdit kontakty.
    martidlo avatar 22.6.2007 08:41 martidlo | skóre: 3 | blog: Vztekárna | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Ano a byl to fakt humus!
    22.6.2007 10:45 svaca | skóre: 38
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Samozrejme, ze Cistim PC. Je to zaklad. Ale uz moc necistim Atari, to se o nej moc bojim, ale tam to neni potreba, protoze je velmi dobre chranen pred prachem.
    Never give up ! Stay ATARI !
    22.6.2007 19:16 guns | skóre: 4 | blog: marian | Nitra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    na ATARI nemam dobre spomienky. Raz som ho rozobral a odvtedy nejde ..
    nocturne e moll, ballade F major, ...
    22.6.2007 19:57 svaca | skóre: 38
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Treba se da opravit ... :-)
    Never give up ! Stay ATARI !
    22.6.2007 12:54 UFO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Uz se na to dlouho chystam, ale porad se mi nejak nechce...
    22.6.2007 21:17 Ondřej Weisz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Vzhledem k tomu že většinou máme v PC jezkého ptáčka tučňáčka tak by nám to mohli vyčistit jiní. Stačí jen zavolat :):)
    28.6.2007 21:14 Euroska
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyčistili ste si už niekedy vnútornosti vašeho PC?
    Cistil jsem nedavno... By clovek nerek, ze vyklepe vetrak a prumerna teplota CPU se snizi z puvodnich 75 stupnu na pouhych 30-40..

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.