Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Kolik tak může stát kompletní práce okolo zprovoznění e-shopu postaveného na Open Source systému PrestaShop?
Projekt podobného rozsahu jsem nikdy dohromady nedával. Zařizoval jsem úplně všechno od registrace domény, přes webhosting a testování různých systémů až po instalaci a konfiguraci vybraného systému postaveného na PrestaShop, vytvoření obsahu (vč. obchodních podmínek, focení výrobků a grafiky a dolaďování překladu do češtiny). Design jsem nedělal, defaultní klientce vyhovoval, do zdrojáku jsem zasáhnul jen asi 4x a to byly velmi drobné úpravy.
Shop je na adrese http://shop.koupelovasul.cz, pls. neregistrujte se pokud nechcete nic koupit :) Klientku by to mohlo zmást, je počítačově silně negramotná. Pokud byste měli zájem, můžu vytvořit testovací účet, pokud mi slíbíte, že nebudete nic objednávat ;)
A teď otázka večera: jaká je reálná cena podobnýho řešení v takovymhle (relativně malym) rozsahu?
Přijímám i kritiku, určitě je tam spousta věcí, ktery by si zaloužily udělat líp :)
A ještě jeden lehce off-topic: kolik bych si měl říct za web postavený na nějakym OSS CMS systému v rozsahu cca 5-10 víceméně statických stránek - práce bude obnášet zprovoznění CMS, vytvoření obsahu, vektorizaci a úpravu loga a kompletní design a grafiku.
Tiskni
Sdílej:
Ja myslim, ze kolem 5-6 tis by bylo adekvatni. Je to opravdu malinka vec. Jinak kdybys byl provozovatel toho webu, tak ti to rozmlouvam, pac ten business plan mi prijde dost nestastnej. Nenasel jsem tam nic, co by nemeli pres ulici v krame. A mam to bez postovnyho...
Tak jsem tam juknul a asi 10 sekund jsem hledal, jak si něco objednat! Nebylo by od věci zvážit přejmenování KTAGORIE na ZBOŽÍ nebo PRODUKTY. A myslím že nebudu poslední, kdo se na tom zasekne. Zmatečně to působí v kontrastu s panelem INFORMACE.
presne tak :)
Ja mel na mysli slavnejch 5 samyc
ano pane, já vim že konkurence je levnější, ale mi už se touto cenou dostáváme na hranici našich nákladů, prostě to nejde udělat levněji a jestli vám někdo tvrdí, že ano, snaží se na vás někde ušetřit, což se bohužel může projevit pozdějšími náklady, které mohou celkovou cenu produktu podstatně navíšitTo, že někdo ovládá marketing, neznamená, že používá strategii pouličního prodavače tarifů, spíš naopak.
vidim problem ve financovani toho kurzu marketingu. Ledaze by dotycny nasel penize na ulici.
Minimální cena objednávky 2,500 Kč je potřeba pro přijetí objednávkytak to je taky dobra hlaska...
Ano, dobrá připomínka. Tohle by mne jako zákazníka odradilo. My jsme výrobci zahradního nábytku (textilních částí), ale máme běžně objednávky i v řádu stokorun ..
Jedna připomínka: na stránce je sice možnost přepínat CZ/EN, ale anglická verze je směsicí obou jazyků...
S.
no osbne prave naplnam jeden eshop ktory vsak uz bol nahodeny nejakou firmou cize robim len opicu pre produkty, ale berem za jeden produkt 1€, s tym ze tam je tak 8500 produktov co treba spravit
Tezko rict.
Nevypada to na nejaky megalomansky byznys - prodavat sul.
Vase prace je OK obzvlaste ze se priznate k prvenstvi nekterych vasich cinu.
Kazdopadne delejte tak aby pani nezjistila ze ji vlastne staci nejaka staticka stranka na webzdarma ci dokonce nejaky free blogovaci system splacany synem ci dcerou a emailova adresa na seznamu.
ja bych to na prvni pohled videl podobne jako snajpa kolem tech 10k, 5-6 se mi zda malo, ale nejvic zalezi na cem se dohodnete, zkus to nastrelit neco malo pres 10 a uvidite, s tou hodinovou sazbou bych to tady nehrotil. Samozrejme pro tebe to je dobry ukazatel abys mel predstavu.
Já osobně se přikláním k částce okolo 5000 Kč. Abych pravdu řekl, sám se hodně orientuji dle svojí vlastní hodnoty na hodinovou práci, kterou ale ve výsledku stejně zaokrouhleně upravuji. A jak už zde někdo napsal, je důležité, jaká byla komunikace a domluva s klientem, jak moc si své práce ceníte sám, kolik kódu jste napsal sám, tedy kolik funkčnosti jste skutečně stvořil. Osobně bych si za takoýto e-shop řekl cca 12 000 - 15 000 Kč, pokud bych jej dělal celý sám od základu.
1) Prohodit boxy vlevo, jako první Produkty. E-shop má hlavně prodávat a ne cpát třeba Obchodní podmínky. Kdo tuhle sekci potřebuje, nepřehlédne ji.
2) V boxu Produkty dát hover efekt, takhle to je šílený.
3) Pravá strana webu, zarovnat do jedné vertikální linie. Teď je to rozházené. Nepůsobí to dobře.
4) Vyhledávací box - zakulatit roh i nalevo, takhle je to takové vytržené.
5) To přidávání do košíku je pěkná fičura, nice :)
6) Při vstupu K pokladně jsou dva informační boxy na přihlášení, zarovnat tlačítka a inputy
7) Koukám že i v hlavičce (odkazy Oblíbené stránky a Mapa stránek apod.) není hover efekt
8) Taková drobnost - stránka Kontakt - dal bych selected na Zákaznická služba, kdo má touhu psát Webmasterovi, tak ho to napadne změnit. Takhle nutíte zákazníka klikat navíc.
9) Asi nefunguje vyhledávání, minimálně dotaz "sůl" nic nevrátil.
A k té ceně. Hodně věcí ses na tom naučil a to stálo nějaký čas. Je otázka, zda tohle budeš dělat častěji - stavět eshop na tomhle systému - a tedy se ti ten čas vrátí. Každopádně takovýhle menší e-shop by šlo ohodnotit tak na 6 tisíc. Daně z toho platit nebudeš. Nejít pod pět, ne víc jak deset. To by bylo hodně přehnané za relativně málo práce.
Cenu asi nejlíp odhadneš, až budeš dělat druhý e-shop na tomhle systému, kdy ti vše půjde 2x rychleji. A mimochodem, vy jste se dopředu nedomluvili rámcově na ceně?
A ještě koukám, že jsi dělal i texty. Tak někam blíž k desítce, ale jít přes ní by už asi nebylo moc fair.
Zkuste nejdříve vyzkoušet stránky OXID eShop. E-shop pro obchodování na internetu zdarma v české verzi a s otevřeným zdrojovým kodem. Webové stránky http://www.oxid-eshop.cz