Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána listopadová aktualizace aneb nová verze 1.107 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.107 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Jak rozdělit čtverec na třináct shodných konvexních čtyřúhelníků? K dispozici je libovolný počet řezů, ale musí být využita celá plocha původního čtverce a výsledné čtyřúhelníky se nesmí překrývat.
Tiskni
Sdílej:
Ale chvilku jsem přemýšlel, jak že tam ty deltoidy a nebo podobné hrůzy naskládám... Hezký příklad, díky.
+--------+ |+------+| ||+----+|| |||+--+||| ||||++|||| ||||++|||| |||+--+||| ||+----+|| |+------+| +--------+tak to nejsou shodne a uz vubec ne ctyruhelniky... ale treba jsem jen hloupy?
Btw. připomeňte mi někdo, co je konvexní čtyřúhelník (stydím se, ale fakt mě to zajímá
)
Btw. připomeňte mi někdo, co je konvexní čtyřúhelník (stydím se, ale fakt mě to zajímáKaždý z vnitřních úhlů je menší než přímý.)
a konvexnost znamená, že libovolné jeho dva body lze spojit úsečkou, která v něm celá leží.
Brambora bez dolíčku je myšlena, že?
Anketa je dobrá, to jo. :o)To si teda rozhodně nemyslím

(Teda aspoň v mém případě to platí stoprocentně...
)
spíš při druhých mocninách libovolného přirozeného čísla
Axiom výběru někdo asi nechal ve špinavém nádobí.