Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.
Tiskni
Sdílej:
Zatímco notebook jde upgradovat jen velmi omezeně.
Hehehe. T40 mám rozebranou pořád, procesor lze vyměnit kdykoliv, paměti taky a o mechanice, baterii a disku ani nemluvě. Víc není třeba dokupovat. A který desktop můžeš tahat v batohu? Používat když nejde proud? Který desktop má integrovanou wifinu, modrozub, čtečku karet,...?
Který desktop má integrovanou wifinu, modrozub, čtečku karet,...?Každý, který si tak nakonfiguruješ.
Laptopy většinou nejsou servery, superpočítače, nebo třeba herní mašiny.Můj desktop taky není server, superpočítač nebo herní mašina. Je to regulérní desktop pro práci, ale mám tady tři disky v RAID5, protože už jsem jednou zažil tu srandu, kdy jsem se z havarovaného disku pokoušel dostat aspoň zdrojáky svých programů - ty jediný šly v tom dumpu z ddrescue poznat.
Hm, takže se na hybridní auta vykašleme a budeme radši dál jezdit na benzín?A on snad Prius na benzín nejezdí?
Osobně bych raději dal přednost takovému druhu pohonu, který by se obešel bez spalovacího motoru úplně.To přece není problém
Kdo chce, najde si něco o výrobci "Tesla motors", mělo by najet až 400km na nabití. Konečně auto, co se mi líbí. Cena snad časem taky klesne, až to Číňani obšlehnou .
A on snad Prius na benzín nejezdí?Výhradně na benzín, rejpale.
Hm, takže se na hybridní auta vykašleme a budeme radši dál jezdit na benzín?Pokud by vyroba takovyho auta mela nekolikanasobne vic zatezovat prirodu, tak tudy zrejme cesta nepovede. Chtelo by to bud reseni, kdy se pri vyrobe vygeneruje stejne nebo jen o trochu vic skodlivin, nez pri vyrobe benzinovyho/naftovyho auta; nebo pak se snazit zdokonalovat benzinovy motory. Osobne bych radsi benzin nahradil uplne.
Věřím tomu, že kdyby se dnes jezdilo v koňských povozech a někdo vynalezl spalovací motor, tak by se určitě objevil podobný zápisek, jak je auto k ničemu.No, zrovna tady u tech asi srovnavas spatne. Pokud je pravdivej ten clanek, tak sice Prius setri prirodu pri provozu, ale pri vyrobe prirodu zatizi o hodne vic nez klasicky auto, takze se prakticky zadnyho zlepseni nedosahne, akorat clovek zaplati drazsi auto s falesnym pocitem, ze on setri prirodu.
Jasně, je možné, že Prius znamená ekologickou zátěž, ale se také může ukázat jako první krok k ekologičtějším automobilům. Např. NiCd baterie, které tvoří největší část ekologické zátěže, nejsou dneska jediná možnost, jak skladovat el. energii (a rozhodně nejsou ta nejlepší) Takže osobně bych takovéhle auto považoval spíš za proof-of-concept, že hybridní auto jde postavit a že jezdí.Ano, jako proof-of-concept to beru, ale pak by to nemelo byt v seriovej vyrobe - vyrobit X kusu na testovani a nezatezovat prirodu seriovou vyrobou, pokud skutecne tak hodne prirodu zatezuje. Ale ja jsem mel hlavne na mysli to, ze pokud bychom zatez pri vyrobe neuvazovali, tak si par lidi tohle auto koupi a budou setrit prirodu. Bohuzel, ale jejich setreni zanikne v tom ostatnim mnozstvi normalnich aut a hlavne nakladnich aut. Stejne tak, pokud bude par lidi setrit prirodu sporivyma zarovkama, nebo treba i pouzivam slunecnich clanku (tim budou setrit i svoje penize), proti vsem velkym firmam, ktery pouzivaji klasicky zarovky a sviti cele dny a celkove se ekologicky nechovaji, to bude jako plivnuti do more. Cimz nerikam, ze to nema zadny smysl, ale chtelo by to tlacit spis na velky znecistovatele.
Pokud by vyroba takovyho auta mela nekolikanasobne vic zatezovat prirodu, tak tudy zrejme cesta nepovede.Největí zátěží je pravděpodobně těžba a zpracování niklu pro baterie. Ty by se nechaly nahradit tímhle Tvrdí se tam, že základním materiálem jsou uhlíkové nanotrubičky a nějaké polymery, což by asi mělo ekologický dopad menší.
Stejne tak, pokud bude par lidi setrit prirodu sporivyma zarovkama, nebo treba i pouzivam slunecnich clanku (tim budou setrit i svoje penize), proti vsem velkym firmam, ktery pouzivaji klasicky zarovky a sviti cele dny a celkove se ekologicky nechovaji, to bude jako plivnuti do more. Cimz nerikam, ze to nema zadny smysl, ale chtelo by to tlacit spis na velky znecistovatele.No žárovkama naštěstí dneska nesvítí nikdo, kdo nemusí - ve všech podnicích se snad používají zářivky (kromě případů, kdy to zakazuje zákon) Tohle mi připomnělo vyprávění, jak se šetřilo energií za bolševika. V továrně měli v kanceláři zářivku, ale aby se šetřilo, tak ji nesměli rozsvěcet od nějakého času. No ale protože neviděli na práci, tak si každej v tom kanclu pořídil na stůl lampičku.
Největí zátěží je pravděpodobně těžba a zpracování niklu pro baterie. Ty by se nechaly nahradit tímhle Tvrdí se tam, že základním materiálem jsou uhlíkové nanotrubičky a nějaké polymery, což by asi mělo ekologický dopad menší.Aktuálně jsou asi nejnadějnější akumulátory na bázi lithia. Technologie je dobře zvládnutá a lithia je na Zemi obrovské množství (zvlášť v porovnání s niklem, což je hodně nedostatkový kov).
V továrně měli v kanceláři zářivku, ale aby se šetřilo, tak ji nesměli rozsvěcet od nějakého času. No ale protože neviděli na práci, tak si každej v tom kanclu pořídil na stůl lampičku.Jenže ony toho ty zářivky leckdy moc neušetřily, spíše naopak. V kanceláři pro dva lidi mnohdy bylo (a někde ještě stále je) na stropě osm zářivek po 40 W, tedy celkem 320 W. Naprosto zbytečně! Ale i když byly jen čtyři, pořád je to 160 W, tedy o dost víc, než když má každý lampičku s žárovkou 60 W. Nehledě na to, že je zbytečné svítit naplno, když je tam třeba jen jeden člověk.
500 možná až 1000W - milej zlatej šmudlo z energetiky, padej vrátit diplom, tohle je regulérní FUD a ukázka toho, že prd rozumíš tomu o čem mluvíš! Tolik nesežere ani Q9xxx s 2x9800GX2!No k něčemu se ty 1kW zdroje dělaj, že jo...
Kupujeme Osramy s desetiletou (dvanácti?) záruční dobou. Zatim jsme spokojení. Našim jsem toho Philipse snad před 10 lety taky koupil, 28W ~ 120W a ještě maká.
Kupujeme Osramy s desetiletou (dvanácti?) záruční dobou.To jsou možná ony. A jestli s tou záruční dobou nekecají, tak přestože jsou dražší, tak se i na peníze vyplatí víc než levné nonamy, které za rok přestanou fungovat. (Chtěl jsem napsat prasknou, ale to v tomhle případě asi nebude ten správný výraz)
Q6700 OC na 3.6GHz 1.6V (voda), Ati 3870X2 Raptor, 10k rpm a zvlada to noname zdroj 500W / 18A na vetevcože?! tuhle šílenost ze utáhne 500W noname zdroj?! jinými slovy, procesor žroucí cca 150W (vč. vodníka, ať nežeru), grafika využívající 8+6pin PCIe (tedy cca 200W ve 3D), raptor a další veteš, toto že by měl utáhnout 500W zdroj?! počítám že 12V/18A větve má alespoň dvě, ale i tak jistě nebudu sám, koho bude zajímat značka. jestli můžeš, vyfoť mi prosím aspoň štítek.
Nebudu menit zdroj na nejakou 450 ku jenom proto, abych vyvratil kravinuKdyžtak mě opravte, ale nejsou výkonnější zdroje, když jsou využívané jen z části, efektivnější než slabší zdroj na hranici svých možností?.
Ne, přesně obráceně.
když chcípne, tak s sebou vezme do pekel něco dalšího.Mám odzkoušeno
Malé auto jako třeba Fabie váží cca 1200 kg, to měl ještě před pár lety kombík impozantních rozměrů. O kolik by asi klesla spotřeba a emise kdyby to vážilo 900 kg?Takové auto přece existuje
Ale hlavně je neekologický ten trend považovat auto za zastaralé a hlavně nebezpečné a tudíž zralé na výměnu, maximálně po třech letech provozu.hehe, tos' mi připomněl nedávnou diskusi o tom, jak je Š120 "pojízdná rakev"
Spíš tvrdím, že na tato auta by měla být zvláštní povolení ohledně toho, zda je dotyčný schopen/ochoten to auto plně využit.Jsem si naprosto jistý, že drtivá většina majitelů takových aut by toto povolení hladce získala. Proříznutá huba a plná peněženka to zařídí. Stejně jako zařídily tu "hezkou" registrační značku, kterou jejich auto nese.
Jinak je to nechutné drancování atmosféry (emise) a zdrojů (palivo).A co jiného je, když počítač běží 24/7, přestože většinu času běží naprosto naprázdno? Co jiného je, když někdo denně dojíždí za prací 100 km, přestože by se tam mohl odstěhovat? Co jiného je, když někdo cestuje tisíce kilometrů letecky na dovolenou? To všechno je nechutné plýtvání, drancování zdrojů a zasviňování atmosféry. Vážně, také mi leží v žaludku spousta věcí, ale je mi bytostně odporné pasovat se do role toho, kdo by chtěl na základě svých subjektivních pocitů takové věci zakazovat.
...základě svých subjektivních pocitů...
Na tom, že je u těchto offroadů minimálně dvojnásobná spotřeba í emise oproti běžným vozidlům, není nic subjektivního.
Jsem si naprosto jistý, že drtivá většina majitelů takových aut by toto povolení hladce získala. Proříznutá huba a plná peněženka to zařídí. Stejně jako zařídily tu "hezkou" registrační značku, kterou jejich auto nese.
To už je problém současného systému.
A co jiného je, když počítač běží 24/7, přestože většinu času běží naprosto naprázdno? Co jiného je, když někdo denně dojíždí za prací 100 km, přestože by se tam mohl odstěhovat? Co jiného je, když někdo cestuje tisíce kilometrů letecky na dovolenou?
Ano, například náš rodinný počítač běží téměř 24/7, proto jej, kdykoliv je to možné, alespoň uspávám a také do odpovědných osob neustále hučím. Neříkám, že situace je správná, výkon by se nakonec mohl poskytovat pro vědecké účely, když už nic jiného. Dojíždění má někdy svůj důvod a někdy ne, do toho bych moc nerýpal. Dovolená, pokud to není na odpoledne (i o takových případech vím), ještě by se to dalo snést. A tak dále. Není to vždy černobílé, proto také poukazuji na to, že bych nezakazoval offroady obecně, jen je omezil.
Na tom, že je u těchto offroadů minimálně dvojnásobná spotřeba í emise oproti běžným vozidlům, není nic subjektivního.Tak předně jde o to, co je to běžné vozidlo. Pokud je to Fabia 1.2 HTP, pak možná ano (i když u různých offroadů a SUV může být spotřeba různá - například Subaru Forrester 2.0 žere v praxi 8,5-9 litrů, což rozhodně není nijak extrémní). Jenže mezi běžná vozidla lze řadit leccos, takže to je zatraceně subjektivní kritérium.
To už je problém současného systému.To není problém systému. To je problém toho, když je něco na povolení. Povolení se vydává na základě subjektivního posouzení, čili tomu lze významně napomoci tím, že se příslušná osoba (úředník) nějakým způsobem přesvědčí.
Dovolená, pokud to není na odpoledne (i o takových případech vím), ještě by se to dalo snést.A proč? Vždyť cestovat na Kanáry nebo do Tuniska člověk k ničemu nepotřebuje.
že bych nezakazoval offroady obecně, jen je omezilAno, Günter Verheugen by je také jen omezil. Protože kdyby byly zakázány striktně a bez výjimky, už by si v něm sám nemohl vozit zadek.
Tak předně jde o to, co je to běžné vozidlo. Pokud je to Fabia 1.2 HTP, pak možná ano (i když u různých offroadů a SUV může být spotřeba různá - například Subaru Forrester 2.0 žere v praxi 8,5-9 litrů, což rozhodně není nijak extrémní). Jenže mezi běžná vozidla lze řadit leccos, takže to je zatraceně subjektivní kritérium.
Forestera máme v garáži. ^_^ Žere kolem osmi litrů plynu. Za normální auto považuji prakticky vše, co je osobním autem a nevyznačuje se emisemi nad 220 mg/100km (u nových aut) nebo kombinovanou spotřebou nad zhruba deset litrů. A taky to nemá dvoje dveře, motor a zrychlení za 6 sekund, nebo naopak tři tuny a kola jak barák.
To není problém systému. To je problém toho, když je něco na povolení. Povolení se vydává na základě subjektivního posouzení, čili tomu lze významně napomoci tím, že se příslušná osoba (úředník) nějakým způsobem přesvědčí.
Problém systému to je. Problém je, pokud někdo řekne: "Tady máš X tisíc a nech mne jezdit mým Hummerem do práce." Je to OK, pokud někdo řekne: "Mám realitní kancelář a jezdím za klienty třeba po lesní cestě uprostřed lesa na Prašivé."
A proč? Vždyť cestovat na Kanáry nebo do Tuniska člověk k ničemu nepotřebuje.
Ano, vraťme se k minulému režimu de facto. "Rád bych se podíval do Kyóta na sakury." --- "To znamená X emisí a Y litrů paliva. Chráníme životní prostředí, nikam nepoletíš."
Ano, Günter Verheugen by je také jen omezil. Protože kdyby byly zakázány striktně a bez výjimky, už by si v něm sám nemohl vozit zadek.
Viz problém režimu (a politické protekce).
Forestera máme v garáži. ^_^ Žere kolem osmi litrů plynu.Může být
Za normální auto považuji prakticky vše, co je osobním autem a nevyznačuje se emisemi nad 220 mg/100km (u nových aut) nebo kombinovanou spotřebou nad zhruba deset litrů. A taky to nemá dvoje dveře, motor a zrychlení za 6 sekund, nebo naopak tři tuny a kola jak barák.Ale to je právě to subjektivní hodnocení - nastřelení nějakých parametrů. Kam se poděl třeba počet sedadel? Větší rodina dost dobře nemůže používat auto pro 4 nebo 5 osob, bude potřebovat sedmi- nebo i vícemístné, které má samozřejmě vyšší spotřebu. Nebo proč je problém zrychlení, když ho může dosáhnout třeba hybrid, který jinak bude mít velmi nízkou spotřebu? A tak bych mohl pokračovat. Pokaždé na tom někdo bude bit.
Je to OK, pokud někdo řekne: "Mám realitní kancelář a jezdím za klienty třeba po lesní cestě uprostřed lesa na Prašivé."Jenže něco takového si dokáže vymyslet prakticky každý. Takže buďto to také každý dostane (pokud nějaký takový důvod uvede - viz "proříznutá huba"), nebo bude úředník dělat selekci na základě subjektivních kritérií. A tam už lze použít například podpůrný úplatek.
Ano, vraťme se k minulému režimu de facto. "Rád bych se podíval do Kyóta na sakury." --- "To znamená X emisí a Y litrů paliva. Chráníme životní prostředí, nikam nepoletíš."Jenže o co je horší, když se někdo občas zaletí podívat do Kyóta, než když někdo létá každý rok na Mallorcu? Jsem pro to, aby byla zdaněna paliva pro leteckou dopravu (je nesmysl, aby se platilo za paliva pro pozemní dopravu nebo pro letecké práce, ale nikoliv pro leteckou dopravu). Ale zákazy jsou nesmysl.
Větší rodina dost dobře nemůže používat auto pro 4 nebo 5 osob, bude potřebovat sedmi- nebo i vícemístné, které má samozřejmě vyšší spotřebu.
Kolik je takových rodin? Kolik jezdí takových aut?
Nebo proč je problém zrychlení, když ho může dosáhnout třeba hybrid, který jinak bude mít velmi nízkou spotřebu?
Jen jsem chtěl opisem napsat "supersport".
Jenže něco takového si dokáže vymyslet prakticky každý.
To tu jako nemáme databázi podnikatelů, nebo tak něco?
Jenže o co je horší, když se někdo občas zaletí podívat do Kyóta, než když někdo létá každý rok na Mallorcu? Jsem pro to, aby byla zdaněna paliva pro leteckou dopravu (je nesmysl, aby se platilo za paliva pro pozemní dopravu nebo pro letecké práce, ale nikoliv pro leteckou dopravu). Ale zákazy jsou nesmysl.
Souhlasím se zdaněním, nesouhlasím se zákazem. Rozumíme si.
Kolik je takových rodin?Není jich málo - je to každá úplná rodina s více než 3 dětmi, celkem cca 20 tisíc rodin.
Kolik jezdí takových aut?To nevím, ale v poslední době se jich prodává docela hodně. Tím spíš, že od roku 2006 je povinnost vozit děti v sedačce (víc než 3 dát dozadu nejdou) a nyní skončí i poslední masová výjimka. Doby, kdy se běžně vozily 4 děti na zadních sedadlech škodovky, jsou nenávratně pryč.
To tu jako nemáme databázi podnikatelů, nebo tak něco?A k čemu to je? Drtivá většina aut, o kterých se bavíme (offroady + SUV), je registrována na firmy. Obvykle se - v důsledku našeho kocourkovského daňového systému - prodávají jako N1. Pokud by byl podmínkou nějaký předmět podnikání, jeho zapsání je otázkou zaplacení 1000 Kč.
Pokud by byl podmínkou nějaký předmět podnikání, jeho zapsání je otázkou zaplacení 1000 Kč.
A to se jako nekontroluje naplňování onoho předmětu?
Není jich málo - je to každá úplná rodina s více než 3 dětmi, celkem cca 20 tisíc rodin.
Z nichž kolik je majetných (ano, narážím na cikány) a jezdí autem? V kolika z nich nejsou velké věkové rozdíly mezi dětmi?
To nevím, ale v poslední době se jich prodává docela hodně.
Něco dodávek (to mi moc jako osobní auto nepřijde) a kupodivu i Dacia Logan, ale ta se (u nás) moc neprodává. Navíc tahle auta v podstatě nemívají kufr.
Ne. Jednak je to zbytečné, protože nikde není psáno, že musím vykonávat všechny činnosti, na které mám živnostenský list, jednak jsou takové kontroly tak jako tak nereálné a šly by snadno obejít.Pokud by byl podmínkou nějaký předmět podnikání, jeho zapsání je otázkou zaplacení 1000 Kč.A to se jako nekontroluje naplňování onoho předmětu?
Z nichž kolik je majetných (ano, narážím na cikány) a jezdí autem? V kolika z nich nejsou velké věkové rozdíly mezi dětmi?To nevím a nemám důvod to zjišťovat. Nemám totiž v plánu nařizovat lidem, jak velké auto si smějí pořídit.
Něco dodávek (to mi moc jako osobní auto nepřijde) a kupodivu i Dacia Logan, ale ta se (u nás) moc neprodává.Tak zaprvé, taková auta dnes dělá skoro každá automobilka, a to právě proto, že je o ně zájem. A Dacia Logan MCV se u nás "moc neprodává", proto se na ni čeká víc než půl roku
Navíc tahle auta v podstatě nemívají kufr.Tahle auta mívají (při plné konfiguraci) zhruba stejně velký kufr jako malé pětimístné vozy (u původně pětimístných vozů je samozřejmě menší). Jejich nosnost (obvykle 700-800 kg) však umožňuje dát i při plném obsazení další věci na střechu.
Nejlepší je když toho offroada řídí sama drobounká ženskáCo je na tom divného? Pokud to neskončí takhle, tak na tom nic divného nevidím
Napsal jsem, že se to od nich nečeká, nikoliv že se tam nevyskytují.No, a já jsem dal příklad dokládající, že nečekat to od nich je hovadina. Můžu posloužit i jiným - kdysi jsme si s kamarádkou stopli cestou z Francie náklaďák a když jsme čekali na celní odbavení za českou hranici, největší kamion na parkovišti řídila ženská. A taky žádná korba a celkem hezká...
Na kočičí hlavy offroad --- zrušíme obyčejná auta, nemají smysl.Že by ani tag ironie nestačil?
Na kočičí hlavy offroadTaké uvažuji, že moje příští auto bude offroad. Zejména tehdy, pokud nynější slib městských zastupitelů (že se začne opravovat dlažba) dopadne jako ten minulý. Minule slibovali opravy za peníze z EU, jenže kvůli naprosto školácké chybě město přišlo o 100 melounů. U nás jsou totiž skutečné kočičí hlavy, ne to, čemu se kočičí hlavy jen (nesprávně) říká. Jsou to oblé ploché kameny postavené na výšku, nikoli dlažební kostky. I po dobře udělané dlažbě z kočičích hlav je jízda dost utrpení, ale u nás udělali "provizorium" (po rekonstrukci kanalizace), což znamená, že jednotlivé kameny vyčnívají i o víc než 10 cm a jsou mezi nimi i několikacentimetrové díry. Pro auto je to devastující (a pro cestující dost nepohodlné), na kole a pěšky je to přímo o hubu.
Vím, co jsou to kočičí hlavyŘíkal jsem to proto, že mnoho lidí za ně považuje i takové ty kostky se zaobleným vrškem.
mají svůj smysl (při dešti především)Jediný skutečný důvod, proč kočičí hlavy někde jsou, je historický (jako u nás). Prostě to mezi gotické apod. stavby nejlépe zapadá a současně není dopravní důvod tam dávat něco jiného.
Jizda na kole se na nich dá přežít, ač rozhodně ne na silničce.Na dobře uložených kočičích hlavách ano. Ale na těch "našich" je to opravdu nebezpečné.
Divný je na tom to, že to auto má jenom pro STYLE.Z tohoto důvodu si to pořizuje většina lidí. Nerozděloval bych to podle pohlaví nebo postavy.
A je to malá Fábie na naftuÁ jé, o jednoho silničního smraďocha víc
Teď by se tu ale mělo prodávat jako Daihatsu Sirion za cenu okolo 250 tisíc ve slušné výbavě (kam se hrabe konkurence...).hurá, prodám byt a koupím si deset autíček
já chci lednici kolem 150 l a tak 40-50 l mrazákCo třeba tahle (jen jsem zagooglil, nejde o seriózní průzkum)?
Proč? Mám pocit, že jsem naprosto konzistentní s tím, co píšu jindy.no, asi každý v tomto porovnání něco chápem jinak, ale neumím jednoduše říct, co se mě nepozdává, tak to necháme spát, ju?
Ale xkesh mi taky chybíTak mě teda ne.
Někdo kouří doutníky pro styl, ničí si plíce a daňoví poplatníci jeho léčbu platí.Oblíbená legenda o tom, že kuřáci se zdravotnicítví kvůli kouření prodraží víc, než nekuřáci...
Proc bych nemohl jezdit zbytecne velkym autem, kdyz se mi to libi?hm, proč nemůže normální občan jentak jít a dát někomu přes hubu? - mě by se taky líbilo, kdyby někdo bil jak žito fracky jako seš ty ...
Kdyz by cela civilizace uvazovala jako ty, tak bychom se mohli vratit do do paleolitu, abychom zili v souladu s prirodou.a kdyby všichni uvažovali jako ty, tak by tady nejspíš už žádná civilizace nebyla
Nehlede na to, ze tve nazory zavaneji mirne totalitou ...to je jediné, co by se kolegovi dalo vytknout - ale jak dokazuješ příkladem sebe samého, jinak to nejde, lidé (většina) se prostě úsporně chovat nebudou, je-li jim ponechána volnost
hm, proč nemůže normální občan jentak jít a dát někomu přes hubu? - mě by se taky líbilo, kdyby někdo bil jak žito fracky jako seš ty ...Protože je tu určitý rozdíl. Když půjdu a rozbiju ti držku, tak to bude zcela zjevná újma, za kterou nemůžeš, protože tě to bolí a přitom jsi to nezpůsobil. Na druhou stranu pokud ti "ublížím" tím, že kolem tebe projedeš ve velkém autě a tobě se to nelíbí, je to TVŮJ problém, protože se to nelíbí TOBĚ. Zatímco to první je zjevná újma, to druhé je jenom aby-ses-nepo**al problém.
to je jediné, co by se kolegovi dalo vytknout - ale jak dokazuješ příkladem sebe samého, jinak to nejde, lidé (většina) se prostě úsporně chovat nebudou, je-li jim ponechána volnostA co má být? Kdo se nechová úsporně, je už dnes trestán vysokou spotřební daní na benzín, dražším pojištěním, které se zcela nelogicky počítá z objemu motoru atd. A co se "jinak to nejde" výroku týče, bez drátů na hranicích to za bolševika taky nešlo, protože by lidi jaksi utekli. A jediné řešení bez drátů je vymyslet podobnou totalitu všude. Blbci by tleskali.
jasně, krev kapající z držky je zjevná újma, zatímco když mi v plicích uvázne částečka bordelu z tvého výfuku, která způsobí rakovinu, tak to zjevné není, to asi nebolí, navíc jsem si to způsobil sám tím, že dýchám - dík ...hm, proč nemůže normální občan jentak jít a dát někomu přes hubu? - mě by se taky líbilo, kdyby někdo bil jak žito fracky jako seš ty ...Protože je tu určitý rozdíl. Když půjdu a rozbiju ti držku, tak to bude zcela zjevná újma, za kterou nemůžeš, protože tě to bolí a přitom jsi to nezpůsobil. Na druhou stranu pokud ti "ublížím" tím, že kolem tebe projedeš ve velkém autě a tobě se to nelíbí, je to TVŮJ problém, protože se to nelíbí TOBĚ. Zatímco to první je zjevná újma, to druhé je jenom aby-ses-nepo**al problém.
Kdo se nechová úsporně, je už dnes trestán vysokou spotřební daní na benzín, dražším pojištěním, které se zcela nelogicky počítá z objemu motoru atd.eh? nakupovat něco co chci je trest? kdybys mluvil o vysoké spotřební dani pro nějakého chudáka, který dojíždí ve svém pidiautíčku z nějaké prdele, kam nejezdí hromadná doprava, v zimě nemůže na kole, a náklady na auto tvoří polovinu jeho měsíčního příjmu, tak budiž, to by se dalo říci, že je to "za trest", platit takovou daň, ale stěžovat si, že bohatí nemohou jen tak zadarmo spotřebovávat prostředky, na kterých stojí celá naše civilizace? a to pojištění - náhrada přímé, pro tebe "zjevné", škody souvisí s úsporností jak? (ano, současný systém výpočtu je fakt zkurvený, nicméně neexistuje přímá úměra mezi spotřebou a částkou za povinné ručení)
A co se "jinak to nejde" výroku týče, bez drátů na hranicích to za bolševika taky nešlo, protože by lidi jaksi utekli. A jediné řešení bez drátů je vymyslet podobnou totalitu všude. Blbci by tleskali.jasně, za včechno můžou komunisti
jasně, krev kapající z držky je zjevná újma, zatímco když mi v plicích uvázne částečka bordelu z tvého výfuku, která způsobí rakovinu, tak to zjevné není, to asi nebolí, navíc jsem si to způsobil sám tím, že dýchám - dík ...A to souvisí s tím, že mám (hypoteticky) velké auto?
eh? nakupovat něco co chci je trest?Taky nekupuješ něco, co chceš - nebo aspoň já bych spotřební daň nechtěl a velké pojištění jenom proto, že mám velké auto (a proto je potřeba ho pojistit za draho, protože když jsem měl na velké auto, tak se ze mě určitě nechá vydojit hodně na pojištění)
ale stěžovat si, že bohatí nemohou jen tak zadarmo spotřebovávat prostředky, na kterých stojí celá naše civilizace?A není tohle tak trochu problém, který by stálo za to řešit? Samozřejmě socialisti typu Kolibáč by to vyřešili snadno a prostě zakázali velká auta. Nicméně to, že celá civilizace (Ehm. Celá? Ani omylem) stojí a padá na zásobě černého sajrajtu, je docela velký problém a ten by stálo za to řešit například podporou výzkumu - jenže peníze vybrané na spotřební dani z benzínu jdou do nesmyslných opatření typu větrná elektrárna. Zákaz velkých aut ničemu nepomůže.
a to pojištění - náhrada přímé, pro tebe "zjevné", škody souvisí s úsporností jak?Psal jsem z objemu motoru, dost často platí, že čím větší motor, tím větší spotřeba (alespoň u stejně starých aut)
nebo co tím básník chtěl říct? pomocí vcelku korektní analogie dokázat, že inteligentní člověk nemůže být příznivcem čehokoliv jiného než "demokracie" a divokého kapitalismu? - ale no tak ...Básník chtěl říci, že to většinou jinak jde, ale často je snaha vymyslet nějaké opatření bez ohledu na to, jestli má vůbec šanci mít požadovaný účinek, jestli ten účinek náhodou nebude zanedbatelný oproti mnohem většímu problému. V tomhle konkrétním případě tvrdím, že spotřeba velkých aut není takový problém, aby kvůli němu byli lidi omezování už tak zbytečně příliš rozlezlou státní mocí, která nařizuje a přikazuje i tam, kde je to naprosto zbytečné.
Nevim, proc mi nadavas do fracku.to je jednoduché - protože se tak chováš ...
To, ze se mi libi velka auta, znamena, ze jsem fracek?nikoliv, ale to je asi zbytečné vysvětlovat mojí milé se libí traktory (nepřál bych nikomu chodit s ní po Agrotechu
Srovnavat vetsi spotrebu meho milacka a to, jestli ti rozbiju hubu, je trochu neco jineho. Tim, ze platim spotrebni dan na benzin, ktere moje auto spotrebuje, a platim pojistku, jsem plne opravnen v nem jezdit.no dyk to říkám, jako rozmazlenej spratek - myslíš si, že prachy jsou všechno, že když za něco zaplatíš, tak je to automaticky po všech stránkách v pořádku?
btw. Me by se zase libilo, kdyby nekdo byl jako zito zkonstnatele environmentalisty, jako jsi ty.hele jdi se zeptat papínka, kdo to vůbec je environmentalista, co je zkostnatělý, jak se dřív zpracovávalo žito, a jestli ti náhodou nechce kromě autíčka přispět taky na doučování češtiny, uděláš líp než tady předvádět svou omezenost :-p
Někdo si jezdí zbytečně obrovským autem pro styl, smrdí do atmosféry a vypotřebovává zásoby ropy, doplatíme na to všichni.Tohle krásně shrnuje náhled běžného ekoteroristy na opatření, aby byla nějaká ta ekológyje. Rád bych viděl nějaké porovnání, kolik benzínu spotřebují všechna "zbytečně" obrovská auta v ČR navíc a kolik benzínu spotřebují navíc různé Škody 120, a Trabanty a podobné dvoutaktní zběsilosti. Protože staré škodovky mají na svou hmotnost zbytečně obrovskou spotřebu (podle dnešních měřítek), plýtvají tedy benzínem. Trabanty vypouští nespálený benzín do atmosféry, což je jednak taky plýtvání, druhak to AFAIK znemožňuje namontovat katalyzátor, takže podíl CO ve výfukových plynech je taky větší. Dovolil bych si tipnout, že ekologická zátěž těchto aut je u nás větší, než těch zbytečně obrovských. Jenže Škodovkářům a Trabantistům nikdo nezávidí, takže tlak na to, aby se jim zatěžování prostředí zatrhlo "z ekologických důvodů", není tak velký. Nehledě na to, že sebrat těm chudákům jejich škodověnku je asociální zločin proti lidskosti, kdežto sebrat někomu velké auto je v pořádku, protože když měl na velké auto, určitě si může koupit jiné, zloděj jeden.
Rád bych viděl nějaké porovnání, kolik benzínu spotřebují všechna "zbytečně" obrovská auta v ČR navíc a kolik benzínu spotřebují navíc různé Škody 120, a Trabanty a podobné dvoutaktní zběsilosti.Ani v jednom případě nejde o žádná velká kvanta. Těch "obrovských" aut zase tolik není, starých škodovek apod. je sice dost, ale moc toho nenajezdí. Jinak asi je to známá věc, ale stejně ji připomenu - celá osobní silniční doprava produkuje přibližně tolik CO2 jako elektrárna Prunéřov (instalovaný elektrický výkon cca 1,5 MW). Skrze elektřinu se celkově vyprodukuje výrazně více emisí CO2 než provozem aut.
Protože staré škodovky mají na svou hmotnost zbytečně obrovskou spotřebu (podle dnešních měřítek), plýtvají tedy benzínem.Ony ty škodovky zase tak velkou spotřebu nemají. Jezdili jsme se Spartakem (r.v. 1958) za 7,5-8 litrů, se Š110 (r.v. 1976) za 6,5-7 litrů. To není o moc víc, než mají dnešní vozy. Rozdíl je ale v tom, že auta bez katalyzátoru používala chudší směs, takže společně s nižší spotřebou šly ruku v ruce vysoké emise NOx.
Dovolil bych si tipnout, že ekologická zátěž těchto aut je u nás větší, než těch zbytečně obrovských. Jenže Škodovkářům a Trabantistům nikdo nezávidí, takže tlak na to, aby se jim zatěžování prostředí zatrhlo "z ekologických důvodů", není tak velký. Nehledě na to, že sebrat těm chudákům jejich škodověnku je asociální zločin proti lidskosti, kdežto sebrat někomu velké auto je v pořádku, protože když měl na velké auto, určitě si může koupit jiné, zloděj jeden.Ekologická zátěž těchto aut není až tak velká, vzhledem k malému počtu najetých kilometrů. Ale ten psychologický efekt tam samozřejmě je - přestože i u nás už také byly vážné úvahy o úplném zákazu Trabantů. V Německu už ostatně něco takového realizují. Do některých měst už nelze vjíždět bez "plakety" - a plakety se pro auta bez katalyzátoru nevydávají. Celý projekt je ale hrubě nedomyšlený, protože se to například vztahuje i na veterány.
celá osobní silniční doprava produkuje přibližně tolik CO2 jako elektrárna PrunéřovJá zrovna řešil to plýtvání benzínem, potažmo ropou, o CO2 nepadlo (z mé strany) ani slovo.
hm, takže každý, kdo automaticky při tématu spotřeby zbytečně velkých osobních aut nezačne mluvit o autech starých, železniční dopravě místo silniční, uhelných elektrárnách a dalším milionu problémů současné společnosti, je jenom hloupý ekoterorista? - tedy předpokládám, že tím "ekológyje" jsi myslel opatření, která jsou jen na efekt a praktický význam nemají, jen aby dušička aktivisty byla spokojena, že něco udělal ... ale tak to není, že se tady bavíme o doplňkovém opatření přeci neznamená, že ta důležitější opatření udělat nikdo nechce (protože nejsou tak vidět, dostatečně citelné pro lid sprostý)Někdo si jezdí zbytečně obrovským autem pro styl, smrdí do atmosféry a vypotřebovává zásoby ropy, doplatíme na to všichni.Tohle krásně shrnuje náhled běžného ekoteroristy na opatření, aby byla nějaká ta ekológyje.
ale tak to není, že se tady bavíme o doplňkovém opatření přeci neznamená, že ta důležitější opatření udělat nikdo nechceMě šlo spíš o to, že tohle doplňkové opatření má minimální efekt a cena za něj by byla větší, než se na to prostě vykašlat a soustředit se na to důležité