abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (19%)
    Celkem 560 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    -

    22.4.2008 21:17 | Other | poslední úprava: 30.11.2016 14:22

    -        

    Hodnocení: 76 %

            špatnédobré        

    Anketa

    ?
     (93 %)
     (93 %)
    Celkem 124 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    22.4.2008 21:27 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    mohu potvrdit, u nas merime na zasuvce merakem spotrebu (cely rok) a pro pocitac s monitorem to skutecne vycahzi na takovych 120W, kdyz se k tomu prida CRT monitor, tak to dela 150 W.
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    22.4.2008 21:34 Ketling | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    No ale oproti notebooku ktorý žere 15-30W je to stále dosť rozdiel.
    22.4.2008 21:56 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    I kdyby to bylo o 100W a provozovals počítač 10 hodin denně, tak za kolik let by se ti začal notebook vyplácet, za čtyři pět? Tak dlouho nejspíš ani nevydrží. U písíčka máš tu velkou výhodu, že můžeš spoustu částí levně vyměnit a pak taky použít v nové sestavě (minimálně zdroj, skříň, monitor). Zatímco notebook jde upgradovat jen velmi omezeně. Notebook mi přijde jako děsné plýtvání.
    THIS IS SPARTA!
    Fluttershy, yay! avatar 22.4.2008 22:04 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Zatímco notebook jde upgradovat jen velmi omezeně.

    Hehehe. T40 mám rozebranou pořád, procesor lze vyměnit kdykoliv, paměti taky a o mechanice, baterii a disku ani nemluvě. Víc není třeba dokupovat. A který desktop můžeš tahat v batohu? Používat když nejde proud? Který desktop má integrovanou wifinu, modrozub, čtečku karet,...?

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    22.4.2008 22:20 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Podívej se do ceníků, kolik stojí takovej procesor. Začni mi vyprávět o tom, jak ten větráček v notebooku musí _vždy_ uchladit ten procesor, kterej bys tam chtěl dát. Rozpovídej se o tom, kolik bude stát výměna základní desky, když ti odejde po záruce. Ukaž, jak přidáš druhý disk pro RAID. Jak vyměníš tu tvoji čtečku karet, "wifinu", "modrozub"? Pohovoř o tom, jak přidáš gigabitovou síťovou kartu.
    Který desktop má integrovanou wifinu, modrozub, čtečku karet,...?
    Každý, který si tak nakonfiguruješ.
    THIS IS SPARTA!
    Fluttershy, yay! avatar 23.4.2008 06:55 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    A k čemu by mi tam ten RAID byl? K čemu by mi tam bylo hafo dalších věcí? Laptopy většinou nejsou servery, superpočítače, nebo třeba herní mašiny.

    Výměna MB mě vyjde na max. 3000,- Kč.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.4.2008 21:04 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Jako záloha, kdyby zhavaroval disk třeba?

    A k čemu by ti tam bylo hafo dalších věcí, to bys měl vědět sám, když o příspěvek předtím pokládáš otázku "Který desktop má integrovanou wifinu, modrozub, čtečku karet,...?" Podle toho by jeden řekl, že tyhle věci považuješ az důležité.
    Laptopy většinou nejsou servery, superpočítače, nebo třeba herní mašiny.
    Můj desktop taky není server, superpočítač nebo herní mašina. Je to regulérní desktop pro práci, ale mám tady tři disky v RAID5, protože už jsem jednou zažil tu srandu, kdy jsem se z havarovaného disku pokoušel dostat aspoň zdrojáky svých programů - ty jediný šly v tom dumpu z ddrescue poznat.
    Quando omni flunkus moritati
    Fluttershy, yay! avatar 23.4.2008 22:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Externí disk?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    24.4.2008 16:35 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    No to potom ten notebook nebude moc přenosný a tak nějak ztrácí smysl.
    Quando omni flunkus moritati
    David Ježek avatar 24.4.2008 16:37 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    dají se koupit noťasy se dvěma disky. RAID1 už snad většině lidí stačit bude.
    24.4.2008 16:47 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    No jasně, ale dříve Ignor tuhle diskuzi začal tím, že stolní počítače se snadno rozšiřují, takže jak s tím notebookem, když chceš něco většího, než RAID1? Nijak. Prostě to omezení, kdy se do počítače nevejde to, co tam chceš dát, nastane u notebooku dřív.

    A to nemluvím o cenách, kde u notebooků platíš za všechno o dost víc.
    Quando omni flunkus moritati
    23.4.2008 16:13 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Hlavně jak velký jsou notebookový disky a kolik jich tam můžeš dát :-) Mimo to se dneska daj už koupit i úsporný desktopy.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    22.4.2008 21:36 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    prima jenom rika lidem to co chteji slyset:-), dneska je proste moderni vykladat o nedostatku zdroju, nenazranosti lidstva a globalnim oteplovani:-D
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    David Watzke avatar 22.4.2008 21:42 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    V televizi jsou samý průjmy, ale co mě štve ještě víc je to, když mi to pak na základě toho lidi začnou cpát... třeba moje babička je v kombinaci s televizí fakt paranoidní, takže doufám, že tohle neviděla... Až se tu objeví vedle 19" ještě další 24" LCD, tak by se asi zbláznila :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    22.4.2008 21:46 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    K tomu se dá jen říct: kdo tu měl ten Psion? :-D Když nad tou spotřebou teďka uvažuju, tak je stejně zajímavý, že vlastně většina výkonu dodaného do PC jde do ztrátového tepla to by těch 1000W byl docela dobrej přímotop :-).
    22.4.2008 21:49 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Někdo tu snad vysvětloval, že ty tvoje čísla můžou bejt taky naprosto mimo a že to neměříš vhodným měřákem. Ale jak se říká, opakovaná lež... Nepřijde mi dobrý sem dávat čísla a grafy, když nemůžeš ukázat, že maj nějakej význam. Vracet diplom tě nutit nebudu, ale není to od tebe hezké.
    THIS IS SPARTA!
    23.4.2008 17:32 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    U zdroju s PFC (obzvlast s aktivnim) to ukazuje docela presne, nepresne jsou hlavne u starsich zdroju bez PFC. Cim je prubeh blizsi sinusu a cim je fazovy rozdil napeti/proud mensi (coz je to, co PFC dela), tim i ty levne udelatory meri lepe. U naprosto korigovaneho zdroje (s ucinikem 1) by na mereni stacil i multimetr s RMS (odecist napeti, odecist proud, vynasobit).
    22.4.2008 22:43 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Zrovna dneska jsem jel za Toyorou Prius, ktera se chlubila napisem Hybrid. Tak jsem taky premyslel, kolik toho zivotniho prostredi tohle auto usetri za jeden rok provozu. Jedna rodinka s tim jezdi, predpokladam, pokud s tim jezdi kazdy den do prace a z prace, tak pres den auto stoji na parkovisti pred firmou. Navic je to hybrid, takze porad nejaky splodiny generuje. Ale i kdyby jezdil kompletne bez splodin - v jakym pomeru jezdi v jednom meste tyhle hybrid auta vuci ostatnim osobnim a nakladnim autum. Pritom kdyz vidim, kolik ty nakladni auta pri rozjizdeni generujou smradu, tak tech par hybdridu to asi nevytrhne. Stejne tak setreni elektrinou, vodou a dalsima. Dokud budou podniky plytvat elektrinu a vodu, pak tech par setrivych jedincu nic moc nezmeni. Osobne mam radsi setrici zarovky - neni z toho takovy vedro a i svetlo se mi zda lepsi.
    22.4.2008 23:52 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Co se týče ekologické zátěže v případě Priusu, zrovna předevčírem jsem narazil na tohle...
    23.4.2008 08:43 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Prestoze me to mrzi, ze ve skutecnosti to s tou ekologicnosti nebude tak zhavy, tak tomuhle i verim. On je totiz problem, ze nikdo nekouka na veci z celkovyho pohledu, ale vidi jenom jednu cast.
    23.4.2008 21:12 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Hm, takže se na hybridní auta vykašleme a budeme radši dál jezdit na benzín?

    Věřím tomu, že kdyby se dnes jezdilo v koňských povozech a někdo vynalezl spalovací motor, tak by se určitě objevil podobný zápisek, jak je auto k ničemu.

    Jasně, je možné, že Prius znamená ekologickou zátěž, ale se také může ukázat jako první krok k ekologičtějším automobilům. Např. NiCd baterie, které tvoří největší část ekologické zátěže, nejsou dneska jediná možnost, jak skladovat el. energii (a rozhodně nejsou ta nejlepší)

    Takže osobně bych takovéhle auto považoval spíš za proof-of-concept, že hybridní auto jde postavit a že jezdí.
    Quando omni flunkus moritati
    23.4.2008 23:22 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Hm, takže se na hybridní auta vykašleme a budeme radši dál jezdit na benzín?
    A on snad Prius na benzín nejezdí? ;-)
    Osobně bych raději dal přednost takovému druhu pohonu, který by se obešel bez spalovacího motoru úplně. Hybridy jsou stejně dočasné řešení jako normální benzíňáky.
    Luk avatar 23.4.2008 23:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Osobně bych raději dal přednost takovému druhu pohonu, který by se obešel bez spalovacího motoru úplně.
    To přece není problém ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    vencour avatar 24.4.2008 21:25 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva

    Kdo chce, najde si něco o výrobci "Tesla motors", mělo by najet až 400km na nabití. Konečně auto, co se mi líbí. Cena snad časem taky klesne, až to Číňani obšlehnou ;-).

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Luk avatar 24.4.2008 22:29 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Současná cena 100 tisíc USD je opravdu jaksi "vyšší". To ta norská krabička, na kterou jsem odkázal, stojí jen 20 tisíc EUR, baterie se nekupují, nýbrž pronajímají za 200 EUR/měs. Ale nabíjí se dost pomalu (10 hodin).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    24.4.2008 16:36 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    A on snad Prius na benzín nejezdí?
    Výhradně na benzín, rejpale.
    Quando omni flunkus moritati
    24.4.2008 18:53 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Tak rejpal? Budiž: i v případě Priusu je energie získávána výhradně z benzínu. :-)
    25.4.2008 01:17 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Dobrá, zapomněl jsem, že přispívám na abclinuxu a každá věta, která umožňuje nepřesný výklad, bude někým takto vyložena.

    Proto prosím, abyste si větu

    "Hm, takže se na hybridní auta vykašleme a budeme radši dál jezdit na benzín?"

    nahradili za

    "Hm, takže se na hybridní auta vykašleme a budeme radši dál jezdit auty, která obsahují pouze spalovací motor a nemají schopnost rekuperovat při brždění energii do nějaké kapacity, ze které bude později využitelná například při rozjíždění?"

    Spokojenost?
    Quando omni flunkus moritati
    25.4.2008 09:18 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Jo, to už jde. :-)

    Každopádně Prius je podle všeho v současné verzi spíše ekologické placebo. Zajímavý by mohl být, až ho začnou vyrábět jako plug-in hybrid s lithium-iontovými bateriemi, ale to má podle vyjádření Toyoty ještě dva roky čas... :-(
    25.4.2008 10:22 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    hm, začíná to vypadat zajímavěji ... takže kolem roku 2015 by se už mohlo dát pořídit něco "normálního" ... před pár lety, když mi rodiče přenechali auto, jsem si říkal, že vlastní si pořídím, až bude na trhu něco rozumného nezávislého na ropě ... to teda ale budu muset sehnat nějakýho slušnýho opraváře, aby mi ta popelnice těch sedm-osm let ještě vydržela (a přestěhovat se někam, kde v zimě nesypou každý milimetr sněhu tunama štěrku se solí, IMO hlavní příčina, proč mi to v posledním roce zničehonic začalo brutálně reznout - přestěhoval jsem se akorát před dvěma zimama) :-(
    24.4.2008 00:11 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Hm, takže se na hybridní auta vykašleme a budeme radši dál jezdit na benzín?
    Pokud by vyroba takovyho auta mela nekolikanasobne vic zatezovat prirodu, tak tudy zrejme cesta nepovede. Chtelo by to bud reseni, kdy se pri vyrobe vygeneruje stejne nebo jen o trochu vic skodlivin, nez pri vyrobe benzinovyho/naftovyho auta; nebo pak se snazit zdokonalovat benzinovy motory. Osobne bych radsi benzin nahradil uplne.
    Věřím tomu, že kdyby se dnes jezdilo v koňských povozech a někdo vynalezl spalovací motor, tak by se určitě objevil podobný zápisek, jak je auto k ničemu.
    No, zrovna tady u tech asi srovnavas spatne. Pokud je pravdivej ten clanek, tak sice Prius setri prirodu pri provozu, ale pri vyrobe prirodu zatizi o hodne vic nez klasicky auto, takze se prakticky zadnyho zlepseni nedosahne, akorat clovek zaplati drazsi auto s falesnym pocitem, ze on setri prirodu.
    Jasně, je možné, že Prius znamená ekologickou zátěž, ale se také může ukázat jako první krok k ekologičtějším automobilům. Např. NiCd baterie, které tvoří největší část ekologické zátěže, nejsou dneska jediná možnost, jak skladovat el. energii (a rozhodně nejsou ta nejlepší)

    Takže osobně bych takovéhle auto považoval spíš za proof-of-concept, že hybridní auto jde postavit a že jezdí.
    Ano, jako proof-of-concept to beru, ale pak by to nemelo byt v seriovej vyrobe - vyrobit X kusu na testovani a nezatezovat prirodu seriovou vyrobou, pokud skutecne tak hodne prirodu zatezuje.

    Ale ja jsem mel hlavne na mysli to, ze pokud bychom zatez pri vyrobe neuvazovali, tak si par lidi tohle auto koupi a budou setrit prirodu. Bohuzel, ale jejich setreni zanikne v tom ostatnim mnozstvi normalnich aut a hlavne nakladnich aut. Stejne tak, pokud bude par lidi setrit prirodu sporivyma zarovkama, nebo treba i pouzivam slunecnich clanku (tim budou setrit i svoje penize), proti vsem velkym firmam, ktery pouzivaji klasicky zarovky a sviti cele dny a celkove se ekologicky nechovaji, to bude jako plivnuti do more. Cimz nerikam, ze to nema zadny smysl, ale chtelo by to tlacit spis na velky znecistovatele.
    AltOS avatar 24.4.2008 01:47 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Jde primarne IMO o massove rozsireni, neb to (zhruba receno) tlaci na vetsi a vsestrane kontroly. On takovy Prius mozna neni dobry priklad, ale porovname-li vyrobni naklady + mnozstvi emisi prvnich Fordu a dnesnich beznych benzinaku/naftaku, tak jsme v obou ohledech uplne jinde, ze...

    U aut se jedna o, v tomto pripade plynuly, prechod na novou tehnologii, ktera zezacatku jiste bude nakladnejsi (fin i eko) na vyrobu. Avsak pri hypotetickem celosvetovem prodeji aut v mire McPiv v CR to nejspis pujde s casem stlacit dolu.

    No snad se to cely neposere... :-)
    24.4.2008 16:42 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Pokud by vyroba takovyho auta mela nekolikanasobne vic zatezovat prirodu, tak tudy zrejme cesta nepovede.
    Největí zátěží je pravděpodobně těžba a zpracování niklu pro baterie. Ty by se nechaly nahradit tímhle Tvrdí se tam, že základním materiálem jsou uhlíkové nanotrubičky a nějaké polymery, což by asi mělo ekologický dopad menší.
    Stejne tak, pokud bude par lidi setrit prirodu sporivyma zarovkama, nebo treba i pouzivam slunecnich clanku (tim budou setrit i svoje penize), proti vsem velkym firmam, ktery pouzivaji klasicky zarovky a sviti cele dny a celkove se ekologicky nechovaji, to bude jako plivnuti do more. Cimz nerikam, ze to nema zadny smysl, ale chtelo by to tlacit spis na velky znecistovatele.
    No žárovkama naštěstí dneska nesvítí nikdo, kdo nemusí - ve všech podnicích se snad používají zářivky (kromě případů, kdy to zakazuje zákon)

    Tohle mi připomnělo vyprávění, jak se šetřilo energií za bolševika. V továrně měli v kanceláři zářivku, ale aby se šetřilo, tak ji nesměli rozsvěcet od nějakého času. No ale protože neviděli na práci, tak si každej v tom kanclu pořídil na stůl lampičku.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 24.4.2008 18:18 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Největí zátěží je pravděpodobně těžba a zpracování niklu pro baterie. Ty by se nechaly nahradit tímhle Tvrdí se tam, že základním materiálem jsou uhlíkové nanotrubičky a nějaké polymery, což by asi mělo ekologický dopad menší.
    Aktuálně jsou asi nejnadějnější akumulátory na bázi lithia. Technologie je dobře zvládnutá a lithia je na Zemi obrovské množství (zvlášť v porovnání s niklem, což je hodně nedostatkový kov).
    V továrně měli v kanceláři zářivku, ale aby se šetřilo, tak ji nesměli rozsvěcet od nějakého času. No ale protože neviděli na práci, tak si každej v tom kanclu pořídil na stůl lampičku.
    Jenže ony toho ty zářivky leckdy moc neušetřily, spíše naopak. V kanceláři pro dva lidi mnohdy bylo (a někde ještě stále je) na stropě osm zářivek po 40 W, tedy celkem 320 W. Naprosto zbytečně! Ale i když byly jen čtyři, pořád je to 160 W, tedy o dost víc, než když má každý lampičku s žárovkou 60 W. Nehledě na to, že je zbytečné svítit naplno, když je tam třeba jen jeden člověk.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.4.2008 01:19 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Mám ten pocit, že tam byly zářivky o celkovém příkonu 120W a čtyři lidi s 60W žárovkou na stole.
    Quando omni flunkus moritati
    23.4.2008 12:23 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Protože jeden Prius životní prostředí neudrží v přijatelné podobě, tak raději budeme plýtvat a znečišťovat všichni? To je vynikající myšlenka. :)
    Nicky726 avatar 22.4.2008 22:54 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    No díval jsem se a zasmál se...

    Nedávno jsem kvůli tátovi spotřebu pc měřil a spotřeba celé sestavy (A64 včetně lehkého přetaktování, GeForce 7600GS + 20LCD + 5.1 repro) nešla v burnu přes 165W (při běžné práci byla kolem 110 W) a můj obstarožní notebook (P4M, ATI 7500) kolísá mezi 20 až 40 W

    Nemluvě o tom, že většinu času je počítač minimálně vytížen a co jde jede v úsporném režimu...
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    22.4.2008 23:08 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    500 možná až 1000W - milej zlatej šmudlo z energetiky, padej vrátit diplom, tohle je regulérní FUD a ukázka toho, že prd rozumíš tomu o čem mluvíš! Tolik nesežere ani Q9xxx s 2x9800GX2!
    No k něčemu se ty 1kW zdroje dělaj, že jo...
    Quando omni flunkus moritati
    22.4.2008 23:27 Xóža Hňabaj | skóre: 15 | blog: popcorp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Treba pro takovy bezny domaci server, 16 disku, nekolik vysokootackovych vetraku a ctyri procesory, tam uz je potreba ponekud "lepsi" zdroj, aby byl schopny dodat dostatecny proud pro roztoceni se tolika hdd. :)
    Jednaokový biu
    David Ježek avatar 22.4.2008 23:36 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    takovejhle šílenej server už obvykle umí staggered spin up ;-)
    23.4.2008 00:13 peterh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Ani na tych ziarivkach sa neusetri, lebo sa kazia snad este viac ako normalne ziarovky a okrem toho ma z nich rezu oci. Podla mna sa viac hodia povedzme do obchodaku, kde to proste svieti cely den, ale doma kde sa to vkuse zapina a vypina to nevydrzi.
    David Ježek avatar 23.4.2008 00:32 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    neřekl bych, v roce 1996 jsme koupili dvě "stowattové" (alias 20W) noname, jedna zdechla v roce 2004, druha funguje stále dodnes. a to svítí takřka denně v obýváku! já osobně jsem si pak pořídil "k sobě" stowattovku od general electric, v roce 1998 bratru za 399kč. svítím s denně dodnes a nevypadá, že by chtěla odejít. takže za úsporkami já si stojím, jen nesmíš kupovat sračky za 69,90kč.
    Luk avatar 23.4.2008 09:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Na těch za 69,90 není problém ani tak krátká životnost (většinou to nevychází celkově dráž, než u těch dražších s delší životností), ale hlavně barevné podání. S příjemným světlem to má jen málo společného.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    David Ježek avatar 23.4.2008 09:19 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    jak říkám, nevím, moje General Electric úsporka má světlo příjemné (samozřejmě až po nažhavení, cca 2-5 minut, ty starý noname jsou proti tomu bomba, nažhaví se asi za 15 vteřin!). jinak kámoš vybavil celý byt Philipskama a světlo mají parádní, akorát tedy utratil 8x299Kč.
    Jan Drábek avatar 23.4.2008 15:35 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Dneska zářivky nemusí blikat, jejich barvy nebudou studené, ale krásně teplé, stačí dobře vybírat... s výdrží to taky není zase tak strašný :-D
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    23.4.2008 09:20 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    za 70 Kč se dneska dá pořídit slušná úsporka, jen ji člověk nesmí kupovat v supermarketu pod značkou typu Euro-shit ;-)

    my máme doma v provozu ještě několik Phillipsek první generace, které i s nezanedbatelnou dotací pro zaměstnance ČEZu stály asi ty čtyři stovky a jedou ... a mají výhodu, že mají poměrně příjemné světlo, spektrem podobné slunečnímu, dneska se obvykle prodávají krámy svítící převážně na jedné frekvenci, to pak má člověk pocit, že nic nevidí, i když to wattáží odpovídá stovce a má je v lustru čtyři :-/
    23.4.2008 14:50 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Takže závěr je, že dnes nekoupíte nic solidního, a náhrada zářivkami vyrobenými dnes je spíš masochismus, a ještě navíc proděláte vzhledek k nízké životnosti zářivek dnešní kvality.
    David Ježek avatar 23.4.2008 15:01 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    skutečně teď mluvíš o philipskách za tři stovky?
    23.4.2008 21:05 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    tohle opravdu plyne z mého příspěvku? :-)
    23.4.2008 14:48 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    neřekl bych, v roce 1996 jsme koupili dvě "stowattové" (alias 20W) noname, jedna zdechla v roce 2004, druha funguje stále dodnes

    To je právě základní problém všech těchto argumentů. Elektrický spotřebič libovolné kategorie vyrobený v roce 1996 je asi tak 50x kvalitnější a solidnější, než to co koupíte dnes (a to vůbec nepočítám shity ala Tesco, to by byla jiná kategorie). Zkušenosti z roku 1996 jsou dnes pasé, dnes se při výrobě očesá co jenom jde. Velmi pochybuji, že s dnes zakoupenou zářivkou byste učinil stejně pozitivní zkušenost.
    23.4.2008 21:23 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    I dnes lze koupit kvalitní úsporky - mám je doma. Mají akorát jednu nevýhodu - jsou drahé a chvilku jim trvá, než se rozsvítí do plné intenzity.

    Jasně, stojí o něco víc, než běžný shit za 60 korun, co svítí jak bludička a při pokusu vyměnit ji se mi rozpadla v ruce.
    Quando omni flunkus moritati
    vencour avatar 24.4.2008 21:27 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva

    Kupujeme Osramy s desetiletou (dvanácti?) záruční dobou. Zatim jsme spokojení. Našim jsem toho Philipse snad před 10 lety taky koupil, 28W ~ 120W a ještě maká.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Luk avatar 24.4.2008 22:29 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Podle mých zkušeností je Osram dlouhodobě nejlepší značkou přes osvětlení - to se týká jak žárovek (včetně automobilových), tak zářivek.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.4.2008 01:21 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Kupujeme Osramy s desetiletou (dvanácti?) záruční dobou.
    To jsou možná ony. A jestli s tou záruční dobou nekecají, tak přestože jsou dražší, tak se i na peníze vyplatí víc než levné nonamy, které za rok přestanou fungovat. (Chtěl jsem napsat prasknou, ale to v tomhle případě asi nebude ten správný výraz)
    Quando omni flunkus moritati
    23.4.2008 17:17 peterh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Vsetky tie "sracky" su philips. A okrem toho ked to kupujes nie je na tom napisane ze za rok (alebo skor) sa to pokazi, nech to stoji cokolvek.
    Ja som nechcel povedat, ze vsetky do jednej sa vzdy pokazia, ale napr. do kuchyne al. na WC by som ziarivku nedaval, proste to neni stavane na neustale zapinanie a vypinanie.
    23.4.2008 06:45 alpha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Tak jsem si promeril svuj desktop - odhadem z udaju vyrobce by mel zrat asi 20 W, ve skutecnosti zere 12 W. Kolik ze to usetrim?
    23.4.2008 08:20 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    No se "šetřením" energií se to má tak - sice používáme čímdál méně náročné spotřebiče, na druhou stranu jich používámě čímdál víc, takže v globále se neušetří nic. A to nemluvím o klimatizaci. Nicméně v současnosti umíme používat tak nepatrné promile dostupné energie, že nějaké šetření nemá moc smysl - daleko rozumnější je imo vrhnout síly do vývoje lepších technologií její výroby.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    msk avatar 23.4.2008 10:07 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Jezis, to ja som videl na TV H@vna reportaz nejakeho kokota, ktory sa rozplyval nad tym, ako spotrebice v stand-by rezime zeru elektrinu a aj ked su to sic len jednotky W, tak mnozstvom spotrebicov sa to uz vysvihne na 10-20W non-stop odberu, ktory zozere rocne X penazi ( nepamatam sa ). A ako usetrime, ked budeme tieto spotrebice vypinat predlzovackou s vypinacom. Kto mi ale nahra film, zapne PC na dialku, ..., to netusim.

    IMHO fakt, ze vypnutim vypnutych spotrebicov usetrim rocne nemalu cast penazi hovori akurat len o tom, ze elektrina je kurevsky a nezmyselne draha.
    23.4.2008 17:20 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Ja na zapinani pocitace pouzivam programovanou zasuvku - staci nastavit v BIOSu, ze se ma pocitac po vypadku napajeni (Power state after power failure) sam zapnout.
    msk avatar 25.4.2008 10:41 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    A co to riesi na tom, co som napisal?
    23.4.2008 10:46 pj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    notebook je radove uspornejsi nez desktop, na tom nic nezmeni ani tento hloupy a vulgarni blog :-\
    David Ježek avatar 23.4.2008 10:52 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    drahý anonyme, jestli máš pocit, že tento blog zpochybňuje prostý fakt, že "notebook je řádově úspornější než desktop", pak jsi jej buď nečetl pořádně, nebo nepochopil.
    23.4.2008 15:14 Zdenek Slama | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Ahoj.

    Musim souhlasit,ze pokud clovek nekoupi vylozene smejdy, tak usporna zarovka vydrzi.

    Add spotreba PC.) Mam herni sestavu Q6700 OC na 3.6GHz 1.6V (voda), Ati 3870X2 Raptor, 10k rpm a zvlada to noname zdroj 500W / 18A na vetev s tim, ze ventilatorek se ani po hodine hrani (coz je typicke pouziti :-) tak 2 hodiny denne max!) neroztoci naplno. Nebudu menit zdroj na nejakou 450 ku jenom proto, abych vyvratil kravinu :-) .

    Presto, ze muj pocitac neni absolutni spicka, dovolim si tvrdit, ze spada do tridy HighEnd, presto nesplnuje ani Jejich nejnizsi limit a docela by mne zajimalo, kolik Cechu si muze takovy system dovolit. V zadnem pripade to nebude polovina, mozna tak jedna ctvrtina a to mam asi porad velke oci.

    Nebyt toho, ze pracuji v zahranici a obcas se mi naskytne exkluzivni nabidka na takovy hardware za super cenu, tak si sam takovy pocitac nepostavim.

    Dalo mi spoustu prace vysvetlit moji matce, ze svetylko v pocitaci (LED), ktere sviti porad opravdu stezi sezere elektrinu za 1000KC za rok a kupodivu, ani v te televizi nerikaji vzdycky uplnou pravdu a muj pocitac by podle jejich vypoctu vlastne vubec nemel fungovat :-( (jak ja to vlastne delam ?)

    Takova debata se da hodnotit jako odborna prace a v podstate mne to vysvetlovani stoji daleko vice, nez nejaka svitici LEDka :-D
    David Ježek avatar 23.4.2008 15:29 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Q6700 OC na 3.6GHz 1.6V (voda), Ati 3870X2 Raptor, 10k rpm a zvlada to noname zdroj 500W / 18A na vetev
    cože?! tuhle šílenost ze utáhne 500W noname zdroj?! jinými slovy, procesor žroucí cca 150W (vč. vodníka, ať nežeru), grafika využívající 8+6pin PCIe (tedy cca 200W ve 3D), raptor a další veteš, toto že by měl utáhnout 500W zdroj?! počítám že 12V/18A větve má alespoň dvě, ale i tak jistě nebudu sám, koho bude zajímat značka. jestli můžeš, vyfoť mi prosím aspoň štítek.
    23.4.2008 19:56 Zdenek Slama | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Příloha:
    Tak nejak. Jenom voda je Zalman Reseator 1, ktery je napajen externe.

    Ty zdroje mam dva a jsou pro mne velkym prekvapenim nejen vykonem, ale i tichym chodem. Je ale mozne, ze jde o vyjimecny kus, protoze druhy zdroj je v absolutne nenarocne sestave prave kvuli tichemu chodu.

    Mam (spise mel jsem) dva stejne zdroje 400W opet noname namontovane v bednach a zivil jsem jima ATI 1950XT od Gecube s peltierem, jeden zdroj to zvladal v pohode, prestoze je pozadovano minimum 450W a druhy odesel asi po trech hodinach do kremikoveho nebe.

    Nakonec jsem udelal fotku, tak ji mate v priloze.

    Drive nez mne nekdo obvini z neznalosti, tak jsem o vyrobci techto zdroju nikdy predtim neslysel a neprovadel jsem zadny pruzkum znacek. Proste jsem potreboval nutne zdroj a toto byl jediny, ktery byl v obchode k mani.
    David Ježek avatar 24.4.2008 08:55 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    hm, vypadá povědomě, ale ještě tě poprosím, hoď sem snímek, kde bude vidět toto, nebo stačí i jen to orámovaný číslo.
    24.4.2008 18:17 Zdenek Slama | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Příloha:
    Zklamu vas, takove cislo na stitku ani na krabici, dokonce ani v manualu neni :-( Pto uplnost posilam cely stitek. Je tam to obracene RU, ale jenom na krabici a bez cisla.
    David Ježek avatar 24.4.2008 18:25 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    hm, tak Jeantech zdroje podle johnnyho vyrábí Sirtech, což je firma, která má dokonce tři zdroje mezi "80Plus bronze", takže se dá říci, že to s největší pravděpodobností bude hodně slušný zdroj, žádný noname. asi's měl kliku při koupi ;-).
    stativ avatar 24.4.2008 07:53 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Nebudu menit zdroj na nejakou 450 ku jenom proto, abych vyvratil kravinu :-).
    Kdyžtak mě opravte, ale nejsou výkonnější zdroje, když jsou využívané jen z části, efektivnější než slabší zdroj na hranici svých možností?
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    24.4.2008 08:32 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva

    Ne, přesně obráceně.

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    24.4.2008 16:44 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    No jak se to vezme. Teoreticky máš pravdu, ale prakticky je dost možné, že ten zdroj prostě dlouhodobé používání na hranici možností nevydrží a když chcípne, tak s sebou vezme do pekel něco dalšího.
    Quando omni flunkus moritati
    stativ avatar 26.4.2008 18:03 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    když chcípne, tak s sebou vezme do pekel něco dalšího.
    Mám odzkoušeno :-)
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Jan Drábek avatar 23.4.2008 15:38 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Hmm, celý můj pokoj (3x světla, repro, noťas, tiskárna) se odběrem vejde do 100 wattů. Což se asi zvedne trochu po pořízení pc :-D (i když i u toho jsem kladl důraz na menší spotřebu).
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    24.4.2008 20:47 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    při výběru zářivek je potřeba se dívat nejen na watty ale taky na svítivost. Bývají v tom dost citelné rozdíly, hlavně u těch levných. A nehodí se to do míst kde se často rozsvěcí a zháší. To pak prudce klesá životnost i u kvalitních kusů. Taky v místech kde je citelné chladno to nedělá dobrotu, velmi dlouho to pak trvá než se na plno rozsvítí. Ty hybridní auta fungujou taky jen a pouze na benzín. Pravda, s trochu lepší účinností ale spaluje to benzín. Motor může běžet v ideálním režimu, může se zpětně využívat energie při brzdění, případně se dá jet dočasně jen na akumulátor a šetřit ovzduší třeba ve městě. Ale zatím pořád se používají akumulátory jejichž výroba není právě ekologická a jsou těžké. Převodovku mého auta unesu v jedné ruce a je z hliníku a oceli, což jde celkem snadno recyklovat. U většiny aut přežije životnost auta. Nevím kolik vydrží akumulátor pro hybrida ale dvacet let a půl milionu kilometrů to asi nebude. Mechanická převodovka taky nepotřebuje k životu počítač ale stačí dvě nebo tři lanka nebo táhla. Ale hlavně je neekologický ten trend považovat auto za zastaralé a hlavně nebezpečné a tudíž zralé na výměnu, maximálně po třech letech provozu. Stoupá váha aut a jejich technická komplikovanost. Malé auto jako třeba Fabie váží cca 1200 kg, to měl ještě před pár lety kombík impozantních rozměrů. O kolik by asi klesla spotřeba a emise kdyby to vážilo 900 kg?
    Luk avatar 24.4.2008 22:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Malé auto jako třeba Fabie váží cca 1200 kg, to měl ještě před pár lety kombík impozantních rozměrů. O kolik by asi klesla spotřeba a emise kdyby to vážilo 900 kg?
    Takové auto přece existuje ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.4.2008 08:24 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Ale hlavně je neekologický ten trend považovat auto za zastaralé a hlavně nebezpečné a tudíž zralé na výměnu, maximálně po třech letech provozu.
    hehe, tos' mi připomněl nedávnou diskusi o tom, jak je Š120 "pojízdná rakev" :-)

    plně souhlasím (především váha ... když vidím po cestě do práce narůstající počet "offroadů", dvakrát větších a tedy nejspíš i těžších než můj blbej kombík, obvykle obsazených pouze řidičem, jen mě to utvrzuje v pochybách o zdraví této společnosti)
    26.4.2008 12:31 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Nejlepší je když toho offroada řídí sama drobounká ženská a evidentně to auto nikdy nejelo v terénu :-)
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    Fluttershy, yay! avatar 26.4.2008 13:56 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Případ našich sousedů: Soused měl donedávna Audi A6 a stařičkého landcruisera (s komínkem), teď má Mitsubishi L200 a čtyřkolku, do terénu sice nemusí, ale chce; sousedka jezdí v Toyotě Land Cruser a ani neví, jak terén vypadá. A občas k nim přijede na návštěvu borec s Hummerem H2, tomu bych nejraději vypustil nádrž.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Luk avatar 26.4.2008 14:32 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Ta závist bolí, co? :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Fluttershy, yay! avatar 26.4.2008 14:35 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Závist? Já teda nevím, jestli někomu závidím auto, které žere minimálně 15 litrů, v případě H2 kolem 40 litrů, co je mi známo. Spíš tvrdím, že na tato auta by měla být zvláštní povolení ohledně toho, zda je dotyčný schopen/ochoten to auto plně využit. Jinak je to nechutné drancování atmosféry (emise) a zdrojů (palivo).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Fluttershy, yay! avatar 26.4.2008 14:57 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Takže s tou spotřebou jsem to trošku přepískl --- je to u Hummera H2 20 litrů kombinovaně, ostatní spotřeby, ani emise nelze pro jistotu zjistit. Stejně je to humus.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Luk avatar 26.4.2008 15:24 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Spíš tvrdím, že na tato auta by měla být zvláštní povolení ohledně toho, zda je dotyčný schopen/ochoten to auto plně využit.
    Jsem si naprosto jistý, že drtivá většina majitelů takových aut by toto povolení hladce získala. Proříznutá huba a plná peněženka to zařídí. Stejně jako zařídily tu "hezkou" registrační značku, kterou jejich auto nese.
    Jinak je to nechutné drancování atmosféry (emise) a zdrojů (palivo).
    A co jiného je, když počítač běží 24/7, přestože většinu času běží naprosto naprázdno? Co jiného je, když někdo denně dojíždí za prací 100 km, přestože by se tam mohl odstěhovat? Co jiného je, když někdo cestuje tisíce kilometrů letecky na dovolenou? To všechno je nechutné plýtvání, drancování zdrojů a zasviňování atmosféry.

    Vážně, také mi leží v žaludku spousta věcí, ale je mi bytostně odporné pasovat se do role toho, kdo by chtěl na základě svých subjektivních pocitů takové věci zakazovat.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Fluttershy, yay! avatar 26.4.2008 15:37 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    ...základě svých subjektivních pocitů...

    Na tom, že je u těchto offroadů minimálně dvojnásobná spotřeba í emise oproti běžným vozidlům, není nic subjektivního.

    Jsem si naprosto jistý, že drtivá většina majitelů takových aut by toto povolení hladce získala. Proříznutá huba a plná peněženka to zařídí. Stejně jako zařídily tu "hezkou" registrační značku, kterou jejich auto nese.

    To už je problém současného systému.

    A co jiného je, když počítač běží 24/7, přestože většinu času běží naprosto naprázdno? Co jiného je, když někdo denně dojíždí za prací 100 km, přestože by se tam mohl odstěhovat? Co jiného je, když někdo cestuje tisíce kilometrů letecky na dovolenou?

    Ano, například náš rodinný počítač běží téměř 24/7, proto jej, kdykoliv je to možné, alespoň uspávám a také do odpovědných osob neustále hučím. Neříkám, že situace je správná, výkon by se nakonec mohl poskytovat pro vědecké účely, když už nic jiného. Dojíždění má někdy svůj důvod a někdy ne, do toho bych moc nerýpal. Dovolená, pokud to není na odpoledne (i o takových případech vím), ještě by se to dalo snést. A tak dále. Není to vždy černobílé, proto také poukazuji na to, že bych nezakazoval offroady obecně, jen je omezil.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Luk avatar 26.4.2008 15:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Na tom, že je u těchto offroadů minimálně dvojnásobná spotřeba í emise oproti běžným vozidlům, není nic subjektivního.
    Tak předně jde o to, co je to běžné vozidlo. Pokud je to Fabia 1.2 HTP, pak možná ano (i když u různých offroadů a SUV může být spotřeba různá - například Subaru Forrester 2.0 žere v praxi 8,5-9 litrů, což rozhodně není nijak extrémní). Jenže mezi běžná vozidla lze řadit leccos, takže to je zatraceně subjektivní kritérium.
    To už je problém současného systému.
    To není problém systému. To je problém toho, když je něco na povolení. Povolení se vydává na základě subjektivního posouzení, čili tomu lze významně napomoci tím, že se příslušná osoba (úředník) nějakým způsobem přesvědčí.
    Dovolená, pokud to není na odpoledne (i o takových případech vím), ještě by se to dalo snést.
    A proč? Vždyť cestovat na Kanáry nebo do Tuniska člověk k ničemu nepotřebuje.
    že bych nezakazoval offroady obecně, jen je omezil
    Ano, Günter Verheugen by je také jen omezil. Protože kdyby byly zakázány striktně a bez výjimky, už by si v něm sám nemohl vozit zadek.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Fluttershy, yay! avatar 26.4.2008 16:14 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Tak předně jde o to, co je to běžné vozidlo. Pokud je to Fabia 1.2 HTP, pak možná ano (i když u různých offroadů a SUV může být spotřeba různá - například Subaru Forrester 2.0 žere v praxi 8,5-9 litrů, což rozhodně není nijak extrémní). Jenže mezi běžná vozidla lze řadit leccos, takže to je zatraceně subjektivní kritérium.

    Forestera máme v garáži. ^_^ Žere kolem osmi litrů plynu. Za normální auto považuji prakticky vše, co je osobním autem a nevyznačuje se emisemi nad 220 mg/100km (u nových aut) nebo kombinovanou spotřebou nad zhruba deset litrů. A taky to nemá dvoje dveře, motor a zrychlení za 6 sekund, nebo naopak tři tuny a kola jak barák.

    To není problém systému. To je problém toho, když je něco na povolení. Povolení se vydává na základě subjektivního posouzení, čili tomu lze významně napomoci tím, že se příslušná osoba (úředník) nějakým způsobem přesvědčí.

    Problém systému to je. Problém je, pokud někdo řekne: "Tady máš X tisíc a nech mne jezdit mým Hummerem do práce." Je to OK, pokud někdo řekne: "Mám realitní kancelář a jezdím za klienty třeba po lesní cestě uprostřed lesa na Prašivé."

    A proč? Vždyť cestovat na Kanáry nebo do Tuniska člověk k ničemu nepotřebuje.

    Ano, vraťme se k minulému režimu de facto. "Rád bych se podíval do Kyóta na sakury." --- "To znamená X emisí a Y litrů paliva. Chráníme životní prostředí, nikam nepoletíš."

    Ano, Günter Verheugen by je také jen omezil. Protože kdyby byly zakázány striktně a bez výjimky, už by si v něm sám nemohl vozit zadek.

    Viz problém režimu (a politické protekce).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Luk avatar 26.4.2008 17:05 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Forestera máme v garáži. ^_^ Žere kolem osmi litrů plynu.
    Může být ;-) Uváděl jsem údaje, jaké mají s těmito vozy moji příbuzní.
    Za normální auto považuji prakticky vše, co je osobním autem a nevyznačuje se emisemi nad 220 mg/100km (u nových aut) nebo kombinovanou spotřebou nad zhruba deset litrů. A taky to nemá dvoje dveře, motor a zrychlení za 6 sekund, nebo naopak tři tuny a kola jak barák.
    Ale to je právě to subjektivní hodnocení - nastřelení nějakých parametrů. Kam se poděl třeba počet sedadel? Větší rodina dost dobře nemůže používat auto pro 4 nebo 5 osob, bude potřebovat sedmi- nebo i vícemístné, které má samozřejmě vyšší spotřebu. Nebo proč je problém zrychlení, když ho může dosáhnout třeba hybrid, který jinak bude mít velmi nízkou spotřebu? A tak bych mohl pokračovat. Pokaždé na tom někdo bude bit.
    Je to OK, pokud někdo řekne: "Mám realitní kancelář a jezdím za klienty třeba po lesní cestě uprostřed lesa na Prašivé."
    Jenže něco takového si dokáže vymyslet prakticky každý. Takže buďto to také každý dostane (pokud nějaký takový důvod uvede - viz "proříznutá huba"), nebo bude úředník dělat selekci na základě subjektivních kritérií. A tam už lze použít například podpůrný úplatek.
    Ano, vraťme se k minulému režimu de facto. "Rád bych se podíval do Kyóta na sakury." --- "To znamená X emisí a Y litrů paliva. Chráníme životní prostředí, nikam nepoletíš."
    Jenže o co je horší, když se někdo občas zaletí podívat do Kyóta, než když někdo létá každý rok na Mallorcu? Jsem pro to, aby byla zdaněna paliva pro leteckou dopravu (je nesmysl, aby se platilo za paliva pro pozemní dopravu nebo pro letecké práce, ale nikoliv pro leteckou dopravu). Ale zákazy jsou nesmysl.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Fluttershy, yay! avatar 26.4.2008 17:18 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Větší rodina dost dobře nemůže používat auto pro 4 nebo 5 osob, bude potřebovat sedmi- nebo i vícemístné, které má samozřejmě vyšší spotřebu.

    Kolik je takových rodin? Kolik jezdí takových aut?

    Nebo proč je problém zrychlení, když ho může dosáhnout třeba hybrid, který jinak bude mít velmi nízkou spotřebu?

    Jen jsem chtěl opisem napsat "supersport".

    Jenže něco takového si dokáže vymyslet prakticky každý.

    To tu jako nemáme databázi podnikatelů, nebo tak něco?

    Jenže o co je horší, když se někdo občas zaletí podívat do Kyóta, než když někdo létá každý rok na Mallorcu? Jsem pro to, aby byla zdaněna paliva pro leteckou dopravu (je nesmysl, aby se platilo za paliva pro pozemní dopravu nebo pro letecké práce, ale nikoliv pro leteckou dopravu). Ale zákazy jsou nesmysl.

    Souhlasím se zdaněním, nesouhlasím se zákazem. Rozumíme si.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Luk avatar 26.4.2008 17:41 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Kolik je takových rodin?
    Není jich málo - je to každá úplná rodina s více než 3 dětmi, celkem cca 20 tisíc rodin.
    Kolik jezdí takových aut?
    To nevím, ale v poslední době se jich prodává docela hodně. Tím spíš, že od roku 2006 je povinnost vozit děti v sedačce (víc než 3 dát dozadu nejdou) a nyní skončí i poslední masová výjimka. Doby, kdy se běžně vozily 4 děti na zadních sedadlech škodovky, jsou nenávratně pryč.
    To tu jako nemáme databázi podnikatelů, nebo tak něco?
    A k čemu to je? Drtivá většina aut, o kterých se bavíme (offroady + SUV), je registrována na firmy. Obvykle se - v důsledku našeho kocourkovského daňového systému - prodávají jako N1. Pokud by byl podmínkou nějaký předmět podnikání, jeho zapsání je otázkou zaplacení 1000 Kč.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Fluttershy, yay! avatar 26.4.2008 17:59 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Pokud by byl podmínkou nějaký předmět podnikání, jeho zapsání je otázkou zaplacení 1000 Kč.

    A to se jako nekontroluje naplňování onoho předmětu?

    Není jich málo - je to každá úplná rodina s více než 3 dětmi, celkem cca 20 tisíc rodin.

    Z nichž kolik je majetných (ano, narážím na cikány) a jezdí autem? V kolika z nich nejsou velké věkové rozdíly mezi dětmi?

    To nevím, ale v poslední době se jich prodává docela hodně.

    Něco dodávek (to mi moc jako osobní auto nepřijde) a kupodivu i Dacia Logan, ale ta se (u nás) moc neprodává. Navíc tahle auta v podstatě nemívají kufr.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.4.2008 19:15 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Pokud by byl podmínkou nějaký předmět podnikání, jeho zapsání je otázkou zaplacení 1000 Kč.

    A to se jako nekontroluje naplňování onoho předmětu?

    Ne. Jednak je to zbytečné, protože nikde není psáno, že musím vykonávat všechny činnosti, na které mám živnostenský list, jednak jsou takové kontroly tak jako tak nereálné a šly by snadno obejít.
    Luk avatar 26.4.2008 21:05 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Z nichž kolik je majetných (ano, narážím na cikány) a jezdí autem? V kolika z nich nejsou velké věkové rozdíly mezi dětmi?
    To nevím a nemám důvod to zjišťovat. Nemám totiž v plánu nařizovat lidem, jak velké auto si smějí pořídit.
    Něco dodávek (to mi moc jako osobní auto nepřijde) a kupodivu i Dacia Logan, ale ta se (u nás) moc neprodává.
    Tak zaprvé, taková auta dnes dělá skoro každá automobilka, a to právě proto, že je o ně zájem. A Dacia Logan MCV se u nás "moc neprodává", proto se na ni čeká víc než půl roku :-D
    Navíc tahle auta v podstatě nemívají kufr.
    Tahle auta mívají (při plné konfiguraci) zhruba stejně velký kufr jako malé pětimístné vozy (u původně pětimístných vozů je samozřejmě menší). Jejich nosnost (obvykle 700-800 kg) však umožňuje dát i při plném obsazení další věci na střechu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.4.2008 15:33 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Z jakeho titulu bys diktoval lidem s cim maji jezdit?
    Luk avatar 27.4.2008 16:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Protože je hlava pomazaná, která víc nejlíp, co je pro lidstvo dobré. Jako to vědí Günter Verheugen, Stavros Dimas, Neelie Kroes, Vladimír Špidla, Jiří Paroubek, Martin Bursík, Chris Davies...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.4.2008 20:02 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Nejhorší jsou takoví, kteří opravdu pevně věří, že by takovými zákazy, příkazy a omezeními lidstvu prospěli... ti většinou napáchají největší škody.
    Quando omni flunkus moritati
    Fluttershy, yay! avatar 27.4.2008 16:53 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Z jakého titulu si někteří lidé dovolují omezovat lov velryb? Omezovat emise průmyslových podniků? Omezovat monopol? ...?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Luk avatar 27.4.2008 17:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Z titulu (typicky nepřímého) demokratického rozhodnutí. Jenže je otázka, kolik lidí si například takového Stavrose Dimase nebo Vladimíra Špidlu přálo vidět v jeho funkci. Zrovna u evropských komisařů je jejich demokratický mandát velmi slabý.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 26.4.2008 14:32 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Nejlepší je když toho offroada řídí sama drobounká ženská
    Co je na tom divného? Pokud to neskončí takhle, tak na tom nic divného nevidím ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Fluttershy, yay! avatar 26.4.2008 14:36 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Od drobounké ženské se asi nečeká, že bude jezdit po kotárách.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.4.2008 15:17 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Proč? Drobounké ženské se na kotárách nevyskytují? Mám známou, taky je to drobná blondýna - a mimo jiné třeba kdysi řídila záchranku (pominu-li, že jí například nedělá problém cokoli malého lítacího - od paraglajdu po Cessnu).

    <ironie>Jinak k té fotce: speciálně do pražských ulic se při kvalitě jejich povrchu terénní auto docela hodí. :-)</ironie>
    Fluttershy, yay! avatar 26.4.2008 15:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Napsal jsem, že se to od nich nečeká, nikoliv že se tam nevyskytují.

    Na kočičí hlavy offroad --- zrušíme obyčejná auta, nemají smysl.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.4.2008 15:30 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Napsal jsem, že se to od nich nečeká, nikoliv že se tam nevyskytují.
    No, a já jsem dal příklad dokládající, že nečekat to od nich je hovadina. Můžu posloužit i jiným - kdysi jsme si s kamarádkou stopli cestou z Francie náklaďák a když jsme čekali na celní odbavení za českou hranici, největší kamion na parkovišti řídila ženská. A taky žádná korba a celkem hezká...
    Na kočičí hlavy offroad --- zrušíme obyčejná auta, nemají smysl.
    Že by ani tag ironie nestačil? ;-)
    Fluttershy, yay! avatar 26.4.2008 15:39 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Kolik takových je?

    Pochopil jsem a rozvinul jsem. Nešlo to ale zjevně poznat.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Luk avatar 26.4.2008 15:34 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Na kočičí hlavy offroad
    Také uvažuji, že moje příští auto bude offroad. Zejména tehdy, pokud nynější slib městských zastupitelů (že se začne opravovat dlažba) dopadne jako ten minulý. Minule slibovali opravy za peníze z EU, jenže kvůli naprosto školácké chybě město přišlo o 100 melounů.

    U nás jsou totiž skutečné kočičí hlavy, ne to, čemu se kočičí hlavy jen (nesprávně) říká. Jsou to oblé ploché kameny postavené na výšku, nikoli dlažební kostky. I po dobře udělané dlažbě z kočičích hlav je jízda dost utrpení, ale u nás udělali "provizorium" (po rekonstrukci kanalizace), což znamená, že jednotlivé kameny vyčnívají i o víc než 10 cm a jsou mezi nimi i několikacentimetrové díry. Pro auto je to devastující (a pro cestující dost nepohodlné), na kole a pěšky je to přímo o hubu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Fluttershy, yay! avatar 26.4.2008 15:40 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Vím, co jsou to kočičí hlavy, u kamaráda na hlavní silnici tyto jsou a mají svůj smysl (při dešti především). Jizda na kole se na nich dá přežít, ač rozhodně ne na silničce.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Luk avatar 26.4.2008 15:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Vím, co jsou to kočičí hlavy
    Říkal jsem to proto, že mnoho lidí za ně považuje i takové ty kostky se zaobleným vrškem.
    mají svůj smysl (při dešti především)
    Jediný skutečný důvod, proč kočičí hlavy někde jsou, je historický (jako u nás). Prostě to mezi gotické apod. stavby nejlépe zapadá a současně není dopravní důvod tam dávat něco jiného.
    Jizda na kole se na nich dá přežít, ač rozhodně ne na silničce.
    Na dobře uložených kočičích hlavách ano. Ale na těch "našich" je to opravdu nebezpečné.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 26.4.2008 15:26 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Po jakých kotárách? Po těchto? Proč ne, když ji to baví?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    26.4.2008 18:31 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Divný je na tom to, že to auto má jenom pro STYLE. Když nepotřebuje velký auto - nenaložený a jede tam sama, navíc je drobounká, takže se pohodlně vejde i do Fábie a nepotřebuje jezdit terénem, takže to je kanón na vrabce, akorát to žere dvakrát tolik co ta Fábie.

    Jedinou "výhodu" vidim v tom, že až se nabourá, tak jí se nic nestane a malý osobní auto se kterym se srazí bude na sračku.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    Luk avatar 26.4.2008 20:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Divný je na tom to, že to auto má jenom pro STYLE.
    Z tohoto důvodu si to pořizuje většina lidí. Nerozděloval bych to podle pohlaví nebo postavy.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.4.2008 08:36 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Já si třeba teď kupuju auto, ale ne proto abych vypadal drsně, dokonce se mi nelíbí moc ani jeho barva. A je to malá Fábie na naftu, nic většího nepotřebuju.

    Nechtěl jsem aby to vypadalo že to je výhrada ženskejch, chlapy to možná dělaj častěji, byl to jenom příklad nesprávného užití...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    Luk avatar 27.4.2008 14:52 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    A je to malá Fábie na naftu
    Á jé, o jednoho silničního smraďocha víc :-(
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.4.2008 16:57 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Což by ostatně bylo i v případě Fabie na benzín. :p

    (Nejvíc „voněl“ stejně mix oleje a benzínu z trabanta. ;))
    Fluttershy, yay! avatar 27.4.2008 17:02 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Zvláště vevnitř.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Luk avatar 27.4.2008 17:08 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    No, při jízdě za benzinovou Fabií jsem ještě nikdy nemusel přepnout na vnitřní cirkulaci vzduchu. Za Fabiemi TDI (a zejména za RS) to musím dělat dost často, protože ten smrad je skutečně odporný. I když samozřejmě na typické Avie to ani zdaleka nemá :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Fluttershy, yay! avatar 28.4.2008 14:41 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    A co Subaru Justy? Sice to není pořádné Subaru, ale i tak zajímavé autíčko.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Luk avatar 28.4.2008 14:51 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Subaru Justy je hodně dobré (to nové, to starší nebylo nic moc). Ale je trochu dražší. Teď by se tu ale mělo prodávat jako Daihatsu Sirion za cenu okolo 250 tisíc ve slušné výbavě (kam se hrabe konkurence...).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Fluttershy, yay! avatar 28.4.2008 15:30 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Justy je vlastně Sirion.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Luk avatar 28.4.2008 15:46 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Technicky ano, ale pokud se prodává jako Subaru, připlácí se za značku (cca 20 tisíc).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.4.2008 16:02 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Teď by se tu ale mělo prodávat jako Daihatsu Sirion za cenu okolo 250 tisíc ve slušné výbavě (kam se hrabe konkurence...).
    hurá, prodám byt a koupím si deset autíček :-D

    btw, proč se ledničky s denní spotřebou pod 0,6 kWh dělají jenom v nemožných velikostech, jako třeba 110 l lednice a 70 l mrazák, já chci lednici kolem 150 l a tak 40-50 l mrazák, achjo (hm, to by patřilo do jiného threadu)
    Luk avatar 28.4.2008 16:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    já chci lednici kolem 150 l a tak 40-50 l mrazák
    Co třeba tahle (jen jsem zagooglil, nejde o seriózní průzkum)?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    29.4.2008 07:42 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    oops, zapomněl jsem zmínit druhý výrazný diskvalifikující faktor, a to že chci mrazák dole ... nevím, jak výrobci ledniček (a ostatní zákazníci, jinak by to asi nevyráběli, že), ale já lezu mnohem častěji do lednice než do mrazáku, ohýbat se kvůli tomu pokaždé až k zemi je pakárna
    27.4.2008 15:38 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    A co je na tom spatneho, ze to lide maji pro styl? Myslim, ze i to samo dostatecny duvod. Lepsi nez nejaka zamrdana novo-skodovka..
    Luk avatar 27.4.2008 16:13 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Protože vybočovat z řady je špatné. Má moc peněz? Zdanit! Má auto s vysokou spotřebou? Zakázat! Má drzý jazyk? Zavřít! Masově šíří nevhodné myšlenky? Zastřelit. Ve jménu Říše, pro světlé zítřky! Vítězství zdar! :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.4.2008 21:19 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    No co na to říct :-/
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    27.4.2008 22:55 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    že tu chybí xkesh ;-)

    ... a že Luka v této diskusi nějak nepoznávám
    Luk avatar 27.4.2008 23:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Proč? Mám pocit, že jsem naprosto konzistentní s tím, co píšu jindy. Ale xkesh mi taky chybí ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.4.2008 09:30 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Proč? Mám pocit, že jsem naprosto konzistentní s tím, co píšu jindy.
    no, asi každý v tomto porovnání něco chápem jinak, ale neumím jednoduše říct, co se mě nepozdává, tak to necháme spát, ju?
    28.4.2008 23:30 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Ale xkesh mi taky chybí
    Tak mě teda ne.
    Quando omni flunkus moritati
    Fluttershy, yay! avatar 27.4.2008 16:56 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Někdo kouří doutníky pro styl, ničí si plíce a daňoví poplatníci jeho léčbu platí. Někdo si jezdí zbytečně obrovským autem pro styl, smrdí do atmosféry a vypotřebovává zásoby ropy, doplatíme na to všichni.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Luk avatar 27.4.2008 17:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    A někdo má Gentoo (tím nemyslím tebe) a tak stále něco kompiluje - a elektrárna Prunéřov spotřebovává uhlí a chrlí do vzduchu zbytečný CO2. Doplatíme na to všichni :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.4.2008 20:00 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Někdo kouří doutníky pro styl, ničí si plíce a daňoví poplatníci jeho léčbu platí.
    Oblíbená legenda o tom, že kuřáci se zdravotnicítví kvůli kouření prodraží víc, než nekuřáci...
    Quando omni flunkus moritati
    28.4.2008 00:27 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Proc bych nemohl jezdit zbytecne velkym autem, kdyz se mi to libi? Proste mam rad sve pohodli a otcovo offroada. Sam mam sice jen suzuki swift, ale svest se v nissan terrano II. je zazitek. Kdyz by cela civilizace uvazovala jako ty, tak bychom se mohli vratit do do paleolitu, abychom zili v souladu s prirodou. Nehlede na to, ze tve nazory zavaneji mirne totalitou - cinska sudo/licha doprava v pekingu. Zameril bych se spise na rozvoj alternativnich pohonu a zvyseni ucinosti jejich implementaci, nez jit cestou omezovani spotrebitele.
    Fluttershy, yay! avatar 28.4.2008 04:40 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Proč bych tedy nemohl jezdit v trabantu na olovnatý benzin, když se mi to líbí? Respektive proč ti hnusáci přestali prodávat příslušný benzin do mého miláčka? Totalita!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Luk avatar 28.4.2008 06:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Co ti brání jezdit Trabantem? Můžeš tam nalít libovolný benzin v kombinaci s příslušným olejem (M2T nebo jak se přesně jmenuje) a jezdit.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Fluttershy, yay! avatar 28.4.2008 06:28 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Snažil jsem se jenom přijít na podobně absudní případ. Jinak jsem si jist, že bys byl tím prvním, kdo by nadával, když jsi schopen nadávat i na naftovou Fábii.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Luk avatar 28.4.2008 08:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Ano, nadávám na naftovou Fabii. Ale chci ji zakazovat? Nechci. A to je právě ono.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.4.2008 09:36 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Proc bych nemohl jezdit zbytecne velkym autem, kdyz se mi to libi?
    hm, proč nemůže normální občan jentak jít a dát někomu přes hubu? - mě by se taky líbilo, kdyby někdo bil jak žito fracky jako seš ty ...
    Kdyz by cela civilizace uvazovala jako ty, tak bychom se mohli vratit do do paleolitu, abychom zili v souladu s prirodou.
    a kdyby všichni uvažovali jako ty, tak by tady nejspíš už žádná civilizace nebyla
    Nehlede na to, ze tve nazory zavaneji mirne totalitou ...
    to je jediné, co by se kolegovi dalo vytknout - ale jak dokazuješ příkladem sebe samého, jinak to nejde, lidé (většina) se prostě úsporně chovat nebudou, je-li jim ponechána volnost
    28.4.2008 23:36 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    hm, proč nemůže normální občan jentak jít a dát někomu přes hubu? - mě by se taky líbilo, kdyby někdo bil jak žito fracky jako seš ty ...
    Protože je tu určitý rozdíl. Když půjdu a rozbiju ti držku, tak to bude zcela zjevná újma, za kterou nemůžeš, protože tě to bolí a přitom jsi to nezpůsobil.

    Na druhou stranu pokud ti "ublížím" tím, že kolem tebe projedeš ve velkém autě a tobě se to nelíbí, je to TVŮJ problém, protože se to nelíbí TOBĚ. Zatímco to první je zjevná újma, to druhé je jenom aby-ses-nepo**al problém.
    to je jediné, co by se kolegovi dalo vytknout - ale jak dokazuješ příkladem sebe samého, jinak to nejde, lidé (většina) se prostě úsporně chovat nebudou, je-li jim ponechána volnost
    A co má být? Kdo se nechová úsporně, je už dnes trestán vysokou spotřební daní na benzín, dražším pojištěním, které se zcela nelogicky počítá z objemu motoru atd. A co se "jinak to nejde" výroku týče, bez drátů na hranicích to za bolševika taky nešlo, protože by lidi jaksi utekli. A jediné řešení bez drátů je vymyslet podobnou totalitu všude. Blbci by tleskali.
    Quando omni flunkus moritati
    29.4.2008 08:12 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    hm, proč nemůže normální občan jentak jít a dát někomu přes hubu? - mě by se taky líbilo, kdyby někdo bil jak žito fracky jako seš ty ...
    Protože je tu určitý rozdíl. Když půjdu a rozbiju ti držku, tak to bude zcela zjevná újma, za kterou nemůžeš, protože tě to bolí a přitom jsi to nezpůsobil.

    Na druhou stranu pokud ti "ublížím" tím, že kolem tebe projedeš ve velkém autě a tobě se to nelíbí, je to TVŮJ problém, protože se to nelíbí TOBĚ. Zatímco to první je zjevná újma, to druhé je jenom aby-ses-nepo**al problém.
    jasně, krev kapající z držky je zjevná újma, zatímco když mi v plicích uvázne částečka bordelu z tvého výfuku, která způsobí rakovinu, tak to zjevné není, to asi nebolí, navíc jsem si to způsobil sám tím, že dýchám - dík ...
    Kdo se nechová úsporně, je už dnes trestán vysokou spotřební daní na benzín, dražším pojištěním, které se zcela nelogicky počítá z objemu motoru atd.
    eh? nakupovat něco co chci je trest?

    kdybys mluvil o vysoké spotřební dani pro nějakého chudáka, který dojíždí ve svém pidiautíčku z nějaké prdele, kam nejezdí hromadná doprava, v zimě nemůže na kole, a náklady na auto tvoří polovinu jeho měsíčního příjmu, tak budiž, to by se dalo říci, že je to "za trest", platit takovou daň, ale stěžovat si, že bohatí nemohou jen tak zadarmo spotřebovávat prostředky, na kterých stojí celá naše civilizace?

    a to pojištění - náhrada přímé, pro tebe "zjevné", škody souvisí s úsporností jak? (ano, současný systém výpočtu je fakt zkurvený, nicméně neexistuje přímá úměra mezi spotřebou a částkou za povinné ručení)
    A co se "jinak to nejde" výroku týče, bez drátů na hranicích to za bolševika taky nešlo, protože by lidi jaksi utekli. A jediné řešení bez drátů je vymyslet podobnou totalitu všude. Blbci by tleskali.
    jasně, za včechno můžou komunisti :-D - nebo co tím básník chtěl říct? pomocí vcelku korektní analogie dokázat, že inteligentní člověk nemůže být příznivcem čehokoliv jiného než "demokracie" a divokého kapitalismu? - ale no tak ...
    29.4.2008 14:19 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    jasně, krev kapající z držky je zjevná újma, zatímco když mi v plicích uvázne částečka bordelu z tvého výfuku, která způsobí rakovinu, tak to zjevné není, to asi nebolí, navíc jsem si to způsobil sám tím, že dýchám - dík ...
    A to souvisí s tím, že mám (hypoteticky) velké auto?
    eh? nakupovat něco co chci je trest?
    Taky nekupuješ něco, co chceš - nebo aspoň já bych spotřební daň nechtěl a velké pojištění jenom proto, že mám velké auto (a proto je potřeba ho pojistit za draho, protože když jsem měl na velké auto, tak se ze mě určitě nechá vydojit hodně na pojištění)
    ale stěžovat si, že bohatí nemohou jen tak zadarmo spotřebovávat prostředky, na kterých stojí celá naše civilizace?
    A není tohle tak trochu problém, který by stálo za to řešit? Samozřejmě socialisti typu Kolibáč by to vyřešili snadno a prostě zakázali velká auta. Nicméně to, že celá civilizace (Ehm. Celá? Ani omylem) stojí a padá na zásobě černého sajrajtu, je docela velký problém a ten by stálo za to řešit například podporou výzkumu - jenže peníze vybrané na spotřební dani z benzínu jdou do nesmyslných opatření typu větrná elektrárna.

    Zákaz velkých aut ničemu nepomůže.
    a to pojištění - náhrada přímé, pro tebe "zjevné", škody souvisí s úsporností jak?
    Psal jsem z objemu motoru, dost často platí, že čím větší motor, tím větší spotřeba (alespoň u stejně starých aut)
    nebo co tím básník chtěl říct? pomocí vcelku korektní analogie dokázat, že inteligentní člověk nemůže být příznivcem čehokoliv jiného než "demokracie" a divokého kapitalismu? - ale no tak ...
    Básník chtěl říci, že to většinou jinak jde, ale často je snaha vymyslet nějaké opatření bez ohledu na to, jestli má vůbec šanci mít požadovaný účinek, jestli ten účinek náhodou nebude zanedbatelný oproti mnohem většímu problému.

    V tomhle konkrétním případě tvrdím, že spotřeba velkých aut není takový problém, aby kvůli němu byli lidi omezování už tak zbytečně příliš rozlezlou státní mocí, která nařizuje a přikazuje i tam, kde je to naprosto zbytečné.
    Quando omni flunkus moritati
    29.4.2008 00:19 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Nevim, proc mi nadavas do fracku. To, ze se mi libi velka auta, znamena, ze jsem fracek? Srovnavat vetsi spotrebu meho milacka a to, jestli ti rozbiju hubu, je trochu neco jineho. Tim, ze platim spotrebni dan na benzin, ktere moje auto spotrebuje, a platim pojistku, jsem plne opravnen v nem jezdit. btw. Me by se zase libilo, kdyby nekdo byl jako zito zkonstnatele environmentalisty, jako jsi ty.
    Fluttershy, yay! avatar 29.4.2008 06:55 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    První se nauč česky, "být" mne klidně můžeš.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    29.4.2008 11:54 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Hm chyba se muze vloudit...
    29.4.2008 08:26 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Nevim, proc mi nadavas do fracku.
    to je jednoduché - protože se tak chováš ...
    To, ze se mi libi velka auta, znamena, ze jsem fracek?
    nikoliv, ale to je asi zbytečné vysvětlovat

    mojí milé se libí traktory (nepřál bych nikomu chodit s ní po Agrotechu ;-)) - myslíš, že kvůli tomu jezdí do školy traktorem?
    Srovnavat vetsi spotrebu meho milacka a to, jestli ti rozbiju hubu, je trochu neco jineho. Tim, ze platim spotrebni dan na benzin, ktere moje auto spotrebuje, a platim pojistku, jsem plne opravnen v nem jezdit.
    no dyk to říkám, jako rozmazlenej spratek - myslíš si, že prachy jsou všechno, že když za něco zaplatíš, tak je to automaticky po všech stránkách v pořádku?
    btw. Me by se zase libilo, kdyby nekdo byl jako zito zkonstnatele environmentalisty, jako jsi ty.
    hele jdi se zeptat papínka, kdo to vůbec je environmentalista, co je zkostnatělý, jak se dřív zpracovávalo žito, a jestli ti náhodou nechce kromě autíčka přispět taky na doučování češtiny, uděláš líp než tady předvádět svou omezenost :-p
    29.4.2008 11:56 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Jen blb se chyta chybicky... :) Myslim si, ze jsi sam svym prispevkem dokazal, kdo je tady omezenec a zavistivec :P
    29.4.2008 00:00 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Někdo si jezdí zbytečně obrovským autem pro styl, smrdí do atmosféry a vypotřebovává zásoby ropy, doplatíme na to všichni.
    Tohle krásně shrnuje náhled běžného ekoteroristy na opatření, aby byla nějaká ta ekológyje.

    Rád bych viděl nějaké porovnání, kolik benzínu spotřebují všechna "zbytečně" obrovská auta v ČR navíc a kolik benzínu spotřebují navíc různé Škody 120, a Trabanty a podobné dvoutaktní zběsilosti.

    Protože staré škodovky mají na svou hmotnost zbytečně obrovskou spotřebu (podle dnešních měřítek), plýtvají tedy benzínem. Trabanty vypouští nespálený benzín do atmosféry, což je jednak taky plýtvání, druhak to AFAIK znemožňuje namontovat katalyzátor, takže podíl CO ve výfukových plynech je taky větší.

    Dovolil bych si tipnout, že ekologická zátěž těchto aut je u nás větší, než těch zbytečně obrovských. Jenže Škodovkářům a Trabantistům nikdo nezávidí, takže tlak na to, aby se jim zatěžování prostředí zatrhlo "z ekologických důvodů", není tak velký. Nehledě na to, že sebrat těm chudákům jejich škodověnku je asociální zločin proti lidskosti, kdežto sebrat někomu velké auto je v pořádku, protože když měl na velké auto, určitě si může koupit jiné, zloděj jeden.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 29.4.2008 00:25 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Rád bych viděl nějaké porovnání, kolik benzínu spotřebují všechna "zbytečně" obrovská auta v ČR navíc a kolik benzínu spotřebují navíc různé Škody 120, a Trabanty a podobné dvoutaktní zběsilosti.
    Ani v jednom případě nejde o žádná velká kvanta. Těch "obrovských" aut zase tolik není, starých škodovek apod. je sice dost, ale moc toho nenajezdí. Jinak asi je to známá věc, ale stejně ji připomenu - celá osobní silniční doprava produkuje přibližně tolik CO2 jako elektrárna Prunéřov (instalovaný elektrický výkon cca 1,5 MW). Skrze elektřinu se celkově vyprodukuje výrazně více emisí CO2 než provozem aut.
    Protože staré škodovky mají na svou hmotnost zbytečně obrovskou spotřebu (podle dnešních měřítek), plýtvají tedy benzínem.
    Ony ty škodovky zase tak velkou spotřebu nemají. Jezdili jsme se Spartakem (r.v. 1958) za 7,5-8 litrů, se Š110 (r.v. 1976) za 6,5-7 litrů. To není o moc víc, než mají dnešní vozy. Rozdíl je ale v tom, že auta bez katalyzátoru používala chudší směs, takže společně s nižší spotřebou šly ruku v ruce vysoké emise NOx.
    Dovolil bych si tipnout, že ekologická zátěž těchto aut je u nás větší, než těch zbytečně obrovských. Jenže Škodovkářům a Trabantistům nikdo nezávidí, takže tlak na to, aby se jim zatěžování prostředí zatrhlo "z ekologických důvodů", není tak velký. Nehledě na to, že sebrat těm chudákům jejich škodověnku je asociální zločin proti lidskosti, kdežto sebrat někomu velké auto je v pořádku, protože když měl na velké auto, určitě si může koupit jiné, zloděj jeden.
    Ekologická zátěž těchto aut není až tak velká, vzhledem k malému počtu najetých kilometrů. Ale ten psychologický efekt tam samozřejmě je - přestože i u nás už také byly vážné úvahy o úplném zákazu Trabantů.

    V Německu už ostatně něco takového realizují. Do některých měst už nelze vjíždět bez "plakety" - a plakety se pro auta bez katalyzátoru nevydávají. Celý projekt je ale hrubě nedomyšlený, protože se to například vztahuje i na veterány.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    29.4.2008 02:19 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    celá osobní silniční doprava produkuje přibližně tolik CO2 jako elektrárna Prunéřov
    Já zrovna řešil to plýtvání benzínem, potažmo ropou, o CO2 nepadlo (z mé strany) ani slovo.
    Quando omni flunkus moritati
    29.4.2008 08:43 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    Někdo si jezdí zbytečně obrovským autem pro styl, smrdí do atmosféry a vypotřebovává zásoby ropy, doplatíme na to všichni.
    Tohle krásně shrnuje náhled běžného ekoteroristy na opatření, aby byla nějaká ta ekológyje.
    hm, takže každý, kdo automaticky při tématu spotřeby zbytečně velkých osobních aut nezačne mluvit o autech starých, železniční dopravě místo silniční, uhelných elektrárnách a dalším milionu problémů současné společnosti, je jenom hloupý ekoterorista?

    - tedy předpokládám, že tím "ekológyje" jsi myslel opatření, která jsou jen na efekt a praktický význam nemají, jen aby dušička aktivisty byla spokojena, že něco udělal ... ale tak to není, že se tady bavíme o doplňkovém opatření přeci neznamená, že ta důležitější opatření udělat nikdo nechce (protože nejsou tak vidět, dostatečně citelné pro lid sprostý)
    29.4.2008 14:21 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    ale tak to není, že se tady bavíme o doplňkovém opatření přeci neznamená, že ta důležitější opatření udělat nikdo nechce
    Mě šlo spíš o to, že tohle doplňkové opatření má minimální efekt a cena za něj by byla větší, než se na to prostě vykašlat a soustředit se na to důležité
    Quando omni flunkus moritati
    29.4.2008 12:57 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neskutečný humor jako kráva na TV tupé jako kráva
    +1

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.