V Amsterdamu probíhá Blender Conference 2025. Videozáznamy přednášek lze zhlédnout na YouTube. V úvodní keynote Ton Roosendaal oznámil, že k 1. lednu 2026 skončí jako chairman a CEO Blender Foundation. Tyto role převezme současný COO Blender Foundation Francesco Siddi.
The Document Foundation, organizace zastřešující projekt LibreOffice a další aktivity, zveřejnila výroční zprávu za rok 2024.
Byla vydána nová stabilní verze 7.6 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 140. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 1.90.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.25.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.
Byla vydána nová major verze 7.0 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově je postavena je na Debianu 13 (Trixie) a GNOME 48 (Bengaluru). Další novinky v příslušném seznamu.
Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Tak nám do Prahy přijela ta vymoženost techniky. Výstava preparovaných mrtvých Číňanů. Odborníci i laici jásají nad originalitou jejích tvůrců, do Prahy se sjíždějí i školy. Tváří tvář se můžeme setkat s něčím, co byl kdysi člověk, který dýchal, chodil, smál se nebo brečel.Teď tu stojí obnažený do morkuk ostí v omšelém prostředí pražského paláce Lucerna. Jak se vám líbí tento originální nápad?
A teď vážně: Tomáš Halík se vyjádřil v tom smyslu, že se jedná o jeden z nejodpornějších útoků na důstojnost lidské bytosti v dějinách naší civilizace. Sdílí někdo další tento názor? Já se k němu připojuji...
Kdo jsou ti lidé a jak zemřeli? Nejedná se náhodou o politické odpůrce režimu? A i kdyby ne, tahle komercializace mě děsí. Něco jiného je pitva a zkoumání těla odborníky, ať už lékaři nebo kriminalisty, ale tohle mi připadá značně nechutné ..
aktualizace 7.8.2007: Měl jsem dobrou intuici, proč mít vůči této výstavě výhrady: viz tady
Tiskni
Sdílej:
Nejedná se náhodou o politické odpůrce režimu?ROFL, ROFL, ROFL!!! Já bych třeba (s ohledem na mé blízké, jinak by mi to bylo fuk, že
co dává právo těm (konkrétním) živým lidem nakládat takhle s mou mrtvolou?Právě to, že jsou živí. Věřím, že živý člověk je víc než mrtvé tělo – ať ten rozdíl tvoří třeba něco dané shůry či prachobyčejná synergie.
Měl bych mít možnost si zajít do márnice a koupit si tam mrtvoly dle svého vlastního výběru?Ano! Nikoliv však jejich (ex)identitu. Otázka je, co s nimi budeš dělat. Fakt je, že takovýhle obchod funguje odnepaměti, i když slušní lidé před ním drahnou dobu zavírali oči.
Neexistovat = mít se hůře.Když řekneš "mám se špatně"? Co tím prosímtě vyjadřuješ? Nějaký svůj pocit. Žádnou objektivní skutečnost.
ve Sněmovně jsou ti, koho jsme si tam sami zvolili.mluv za sebe :-p
U pohřebáků taky berou.Hledal jsem brigádičku a našel jsem balzamování mrtvol za docela tučnou odměnu.
Něco jiného je pitva a zkoumání těla odborníkyVskutku. To už je naštěstí dnes norma. Ale jaké pozdvižení to vyvolávalo před pár stovkami let? Morální pravidla! Útok na důstojnost! Nevím jak vy, ale já považuju touhu proniknout do tajemství zázraku za zcela přirozenou. A nespokojím se se zaprášenou umělohmotnou kostrou ze školního kabinetu, když můžu vidět tohle. Určitě tu výstavu navštívím.
Mě to nechává naprosto chladným. Nic neetického na tom nevidím. Nadruhou stranu chápu, že někomu se z toho může dělat nevolno.
Co mě ale zvedá ze židle je, jak se na tom snaží přiživit různí církevní tajtrdlíci a jiná aktvistická svoloč.
Navíc mě ohromilo chování některých osob ve vládě, které křičí : "Mě se to nelíbí, tak z toho uděláme nezákonou činnost".A co je na tom proboha špatně? Jak jinak si myslíš, že vznikají zákony? Nejspíš tak, že někdo si uvědomí, že je něco špatně a je potřeba to napravit. Tahle výstava je neúctou k těm mrtvým, kteří s ničím takovým souhlas nedali.
1) nenechalo, zase tolik jsem existencialismu nepodlehl
2) No comment, to nejsou lidé, se kterými se setkávám. Veskrze jsou všichni mí přátelé lidé, kteří nemusí šokovat okolí lacinými gesty.
Dřívější člověk se se smrtí setkával často. Stával u lůžka umírajícího, pohřbíval a také zabíjel. Minimálně zvířata. Dnešní člověk má smrt všude, ale jen virtuální. Uvidí-li mrtvého, často omdlí. Smrt a mrtvý je na jedné straně vytěsněný z radostného života věčně mladých a krásných, na druhé straně je vítaným dráždidlem. Dráždidlo působí, leč pak se dostaví inhibice a je třeba zvýšit dávky. Kam dál?Neni to prave o tomhle? Tabu jako ochrana? Ochrana pred strachem, strachem z neceho, co jsme vytesnili z nasich zivotu a ted se desne bojime, kdykoli se nam to zase objevi pred nosem, a tak se snazime to zase zahnat a mluvime pritom o dustojnosti? Nebo mozna "ochrana" neni dobre slovo, spis unit, utek, berlicka iluze, ze smrt je neco vzdaleneho, nerealneho a dokonce snad dustojneho. Smrt patri k zivotu. A myslim ze neni dobre utikat pred vedomim smrti... ne jako mysteria, ale jako obycejneho faktu, ze jsme pres vsechny nase sny a lasky jen organismem ktery muze byt vyrazen z chodu jedinou spravne prasklou cevkou. Naopak, meli bysme to mit pred ocima, abysme si vic vazili toho ze my jsme jeste zivi... aspon jeste chvili. Snad ta vystava muze trochu pomoct vratit uklizenou smrt zpatky do naseho zorneho pole. Nevim. Mate pravdu, kdyz jsem poprve videl umirat cloveka, malem jsem omdlel. Dodnes si pamatuju tu stisnenost, tu zavrat... nebylo to kvuli tomu cloveku co umiral, bylo to kvuli tomu, ze v tu chvili do vedomi pronikne to pred cim unikame... "priste to muzu byt ja, mozna uz zitra, mozna uz za hodinu... ona taky jeste pred hodinou nevedela, ze tady ted bude lezet". Jenze clovek si casem zvykne. Pamatuju jak jsem jednou prisel na nocni a pani L. byla napsana na desetiminutovy check... to uz kazdy vedel ze ona je dnes na rade... "oh man, she is not gonna make it". Ja ji mel rad. A taky jsem se bal pritomnosti smrti. A bal jsem se, za mam pred sebou dlouhou noc, kdy jenom cekate az to prijde, vite ze stejne muzete delat kulove a je vam desne... byl jsem tehdy novacek. Stali jsme s kolegyni, kamaradkou P., nad jeji posteli a poslouchali jak chrci, jak uz nemuze dychat... pripadal jsem si tak osamele. A pak uz nedychala. To cloveku dojde, jak hrozne snadno clovek umre - proste jednu chvili dycha a najednou uz nedycha. A ja nevedel co mam vlastne delat, stali jsme tam jak pumpy a pak P., mnohem zkusenejsi nez ja, rika "hmm... ale aspon se ted muzem jit vyspat". A podivali jsme se na sebe a zacali jsme se smat, a ja byl tak rad ze je tam se mnou prave P., a vedel jsem ze kaslu na dustojnost, ze jedina dulezita vec v tu chvili je, ze ja tady jeste jsem, ja jeste dejcham, a kaslu co si kdo o me mysli, budu se smat. Zajimalo by me, co si o me myslite... ze jsem bezcitne hovado? Cloveku casem otrne. Porad se citim stisnene, kdyz nekdo umira. Ale vzdycky kdyz stojim nad nekym kdo uz dodejchal, ta si rikam "radeji ty nez ja". A delame si srandu - a ja se smeju, trochu krecovite, ale s ulevou. A pak se sazime, kdo bude pristi na rade. A jestli se nekdy nekdo bude smat nad moji mrvolou? Chapu to a je mi to fuk. Jen doufam ze s tim jeste chvili pockaj. A vlastne moc nechapu, v cem by mela byt ta dustojnost... a reknu vam, v mych jatrech teda rozhodne ne. Nevim... pripada mi, ze dustojnost cloveka spociva v necem jinem nez v zachazeni s tim, co po nem zbyde. A kdyz ti cinsti "preparatove" nemeli zadne zive pribuzne ktere by bolelo koukat se na vlastni matku zevnitr... Proste, videl jsem uz tolik neucty k zivym... a asi jsem to i sam delal... choval se bez ucty
Čéče, teď to čtu :Jaký kdo shledává pohled zajímavým je irelevantní. Neopravňuje to nikoho nic zakazovat. Vůbec nic? Lidé shledávají zajímavými někdy opravdu trochu drsné pohledy. Vždycky je tu nějaká hranice. Dnes je jí v tomhle oboru dětské porno, podle mne by bylo dobré okrouhnout i sado.
Jen tak letmo si vybavuji tři mladé, dnes víc nežli dvacetileté mladé, kterým nenadále setkání v dětství s pornem docela narušilo psychiku a další život. V jednom případě to byla i (asi nešastně vedená) sexuální výchova ve škole. Majngot, ne že bych byl proti téhle výchově (!), to jen že ta hranice je citlivá a individuální.
Jak se vám líbí tento originální nápad?Moc. Chystam se tam, nejakych 250Kc je za takovou podivanou smesna cena.
A teď vážně: Tomáš Halík se vyjádřil v tom smyslu, že se jedná o jeden z nejodpornějších útoků na důstojnost lidské bytosti v dějinách naší civilizace. Sdílí někdo další tento názor? Já se k němu připojuji...Ja ne. Jakkoliv si nekterych Halikovych pocinu docela vazim, tak tady si myslim, ze je tezce mimo.
Kdo jsou ti lidé a jak zemřeli? Nejedná se náhodou o politické odpůrce režimu? A i kdyby ne, tahle komercializace mě děsí. Něco jiného je pitva a zkoumání těla odborníky, ať už lékaři nebo kriminalisty, ale tohle mi připadá značně nechutné ..To s temi politickymi vezni jste si mohl odpustit. Odpurci tehle vystavy si uz vazne nic primitivnejsiho na jeji pospineni vymyslet nemohli. Tak napiste konkretne, co vam na tom pripada nechutne. Vam nepripada fascinujici mit moznost podivat se z blizka na to, jak vypada to nesmirne slozite ustroji, ktere ve vasem tele funguje? K cemu je pitva tela odborniky? Tak akorat, aby se zjistilo, co mu bylo a pak jde telo do zeme, nechat se sezrat broukama nebo rovnou do plamenu. To vam nepripada nechutne? Vzdyt tady nejde o dusi toho cloveka, s tou tady nikdo nemanipuluje. Tady jde o telesnou schranku, kterou bud muzeme nechat nekde shnit, nebo ji vystavit pro pouceni ostatnich.
Do anatomického ústavu spíš půjde zájemce o to vidět, jak je stavěné lidské tělo. Do Lucerny jde ten, kdo chce vidět mrtvoluDocela odvazne tvrzeni, nemyslite? Ja se do Lucerny chystam, protoze chci videt, jak je stavene lidske telo.