abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:44 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 717 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:00 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:22 | IT novinky

    Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.5. 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 38
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (64%)
     (8%)
     (15%)
     (13%)
    Celkem 110 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 4.5. 08:25
    Rozcestník

    Za Abíčko (typograficky) správnější

    20.6.2009 07:29 | Přečteno: 2229× | Abc

    Možná jste si všimli, že poslední dobou začínají vycházet články s českými uvozovkami, správnými pomlčkami a minimem sirotků. Snažím se, ale určitě je ještě co zlepšovat.

    Dlouhou dobu jsem odolával volání po počešťování uvozovek, vkládání nezlomitelných mezer atp., protože mi připadalo, že web je médium, u kterého není nutné na tyto věci dbát. Ale postupem času se mi to rozleželo v hlavě a spíše jsem to odkládal, protože se mi nechtělo měnit navyklé pracovní postupy.

    Nevím, co nebo kdo by mě mohl přinutit ke změně rozložení klávesnice, takže jsem vkládání českých uvozovek vyřešil skriptem pro můj oblíbený editor Kate (ve verzi 3.5.10, ta z KDE 4 se nedá používat). Tento skript zároveň řeší nahrazování špatných uvozovek v článcích, které mi chodí od autorů. Protože jsem zvyklý text editovat s pomocí myši, funguje tak, že vkládá české uvozovky na okraje označeného textu (nebo nahrazuje nečeské, které tam už byly).

    Vkládání nezlomitelných mezer před předložky řeším pomocí mírně upraveného skriptu, který první začal používat Jirka Bourek při přípravě Jaderných novin. Stejný skript jsem ještě doplnil, aby se postaral o náhradu minusů za pomlčky a tří teček za výpustky.

    Další požadavky nebo návrhy na vylepšení?

    Řekl bych, že pro začátek to stačí, i když ještě je jedna věc, kterou bych rád dotáhl. Ta ale bude vyžadovat výraznější zásah do layoutu stránek, takže asi ještě chvíli bude trvat. Jde mi o volitelné zúžení sloupce s textem článků. Pokud má člověk otevřené AbcLinuxu.cz v hodně širokém okně prohlížeče, jsou řádky textu příliš dlouhé pro pohodlné čtení. Je otázka, jak to nejlépe řešit.

    Mohli bychom dát na výběr ze dvou nebo tří předvolených šířek. Nebo by mohly články obsahovat nějaké ajaxové udělátko, s jehož pomocí by to šlo nastavovat po krocích. A nebo by se prostě zadalo číslo/procento v uživatelském profilu. A měla by si to stránka pamatovat?

           

    Hodnocení: 93 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    stativ avatar 20.6.2009 09:06 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    stativ avatar 20.6.2009 09:08 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    A ještě něco. Nevím sice jak to má řešeno, ale pěkně vypadají sloupce na tomhle blogu.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    xkucf03 avatar 20.6.2009 10:31 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější

    To vypadá sice efektně, ale imitovat na webu klasické noviny mi přijde zbytečné – a čitelnost je zrovna v tohle případě o dost horší než např. zde u Ábíčka (které je čitelné velmi dobře).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    cezz avatar 20.6.2009 16:15 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější

    Na druhej strane to zas riesi problem s prilis dlhymi riadkami na sirokouhlych obrazokach pre webe bez pevnej sirky..

    Computers are not intelligent. They only think they are.
    20.6.2009 17:40 eoj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    A na treti strane je to problem na webu bez pevne vysky ;)
    20.6.2009 11:50 Stevko | skóre: 3 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    Příloha:
    Ale niekedy to nejak nevychádza (pozri prílohu).
    Príspevok nemá byť ukončený spojením „môj názor“.
    20.6.2009 09:14 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    Ty neoddelitelny mezery a uvozovky by mohl prerenderovavat sam prohlizec, kdyby byl zadanej nekde nejakej kod jazyka a prohlizec na to umel spravne reagovat.
    20.6.2009 10:03 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    Kdyby...
    20.6.2009 10:45 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    S uvozovkami to dělá (u tagu <q>), respektive si to může autor webu sám nastavit pomocí CSS. Nahrazovat automaticky jeden znak za jiný (přímé uvozovky za kulaté, obyčejné mezery za pevné) prohlížeč sám od sebe nemůže, protože někde má být opravdu ten vložený znak – a navíc je to zbytečné, protože autor stránky tam může snadno vložit ty správné znaky.
    20.6.2009 17:48 eoj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    A misto jednicek budeme kreslit srdicka. A nejlepsi by asi bylo, kdyby na to byly entity a tagy.
    20.6.2009 09:17 xurpha
    Rozbalit Rozbalit vše Parchanti v HTML?

    To vypada, probuh, jak? Jsem myslel, že správný parchant (sirotek, či vdova) potřebuje ke své existenci stránkový zlom.... :-o 

    20.6.2009 10:46 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Parchanti v HTML?
    Robert asi myslel neslabičné předložky a spojky na koncích řádku…
    20.6.2009 12:24 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Parchanti v HTML?
    IMHO stačí zlom řádku. Nebo se tomu pak říká jinak?
    20.6.2009 13:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Parchanti v HTML?
    Sirotek/vdova se říká tomu, když zůstane na konci stránky první řádek odstavce nebo na začátku stránky poslední řádek odstavce. Jenom si pořád nemůžu zapamatovat, co je co… :-)
    20.6.2009 17:55 eoj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Parchanti v HTML?
    Ne, sirotek/vdova se říká všemu s analogickým porušením vztahu.
    20.6.2009 22:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Parchanti v HTML?
    Nemáte pravdu.
    21.6.2009 12:58 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Parchanti v HTML?
    Parchant se skutečně říkalo obojímu, ale jinak je to takto:

    Sirotek vznikne, když se řádek sám ocitne na nové stránce (rodiče mu zůstali na staré/umřeli).

    Vdova je pak to druhé, tj. ponechaný jeden řádek na konci stránky, mnemotechnicky těžko říci...
    20.6.2009 15:31 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Parchanti v HTML?

     

    Parchanti v HTML

     

    Správný tvar je v tomto případě neživotný - parchanty. Parchanti je označení pro lidské potomky. Ale pravda je, že mále kde je to uvedeno správně.

    xkucf03 avatar 27.6.2009 15:26 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše rod

    V češtině se gramatická životnost nemusí shodovat s životností významovou ;-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    27.6.2009 15:41 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rod
    Což se nijak nevylučuje s tím, co psal Marvin, že. Pokud vím, typografické parchanty jsou opravdu pořád ještě neživotné.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    xkucf03 avatar 27.6.2009 15:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rod

    Jo, ale přijde mi to jako zbytečné nepřirozené překrucování jazyka – aneb čemu tím pomůžeš, že budeme říkat parchanty místo parchanti? Bude to srozumitelnější nebo snad jednoznačnější? IMHO k záměně mezi typografickými parchanty a běžnými parchanty díky kontextu nemůže dojít prakticky nikdy, takže vymýšlet si zde jiný rod je nadbytečné.

    A beztak je to dost divné označení – to už radši ti sirotci a vdovy.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    2.7.2009 11:15 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rod

     

    A beztak je to dost divné označení – to už radši ti sirotci a vdovy.

     

    A proč bys to měl všude rozepisovat, když máš k dispozici shrnující označení. To je jako bys všede místo „květiny“ rozepisoval „hovno, bodlák a sedmikráska“.

    27.6.2009 17:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rod
    V podobných situacích je ale celkem běžné, že se používá životný tvar místo neživotného pro zdůraznění citového vztahu (pozitivního nebo negativního).
    20.6.2009 09:52 b022d
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější

    Mínusy za pomlčky, nebo spojovníky za pomlčky? :)

    20.6.2009 09:57 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    Názvosloví není můj kamarád...
    mess avatar 20.6.2009 10:26 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    Myslím, že po přečtení tohoto už bude :-). Nebo si to tam přinejmenším najdeš :-).
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    Petr Tomášek avatar 20.6.2009 11:28 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější

    No, nevim, ale je tam spousta nesmyslů kolem, tyhle veci se dnes daji na netu najit na mnoha mistech bez blabolu o Wordu atd....

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    20.6.2009 12:24 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    Četl jsem toho o správném umísťování interpunkce dost, ale stejně ty názvy pokaždé zapomenu...
    20.6.2009 18:01 eoj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    Mínusy přece nikdo nepíše...
    xsubway avatar 20.6.2009 09:55 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Šířka textu

    Šířka textu: nejvíc se mi líbí výběr z několika (tak dvou) stylů - jeden s pevnou šířkou a druhý s roztažitelnou šířkou textu.

    ps: pro vkládání nezlomitelných mezer používám program vlna ...

    xkucf03 avatar 20.6.2009 10:27 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Klávesnice
    Příloha:

     

    Nevím, co nebo kdo by mě mohl přinutit ke změně rozložení klávesnice

    Já používám tuhle – přidal jsem si pár znaků pro lepší (českou) typografii.

     

    BTW: divím se, že něco takového ve standardním rozložení ještě není (místo toho je tam spousta zbytečných znaků, které nikdo nepoužívá).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Cohen avatar 20.6.2009 12:19 Cohen | skóre: 21 | blog: Drobnosti | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice
    OpenPGP key fingerprint: 489C 5EC8 0FD6 2BE8 9E59 B4F7 19C1 3E8C E0F5 DB61 (https://www.fi.muni.cz/~xruzick7/pgp-klic/)
    20.6.2009 18:03 eoj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice
    To asi nebyla výzva.
    20.6.2009 10:44 Petr Sigut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější

    Hlavne nedělat české pomlčky, uvozovky nebo kdoví co ve zdrojácích, příkazech...

    Navíc mi přijde (možná je to fontem, firefoxem, zvykem...) ale třeba výpustka mi na stránkách nějak nesedí...

    20.6.2009 12:21 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    Navíc mi přijde (možná je to fontem, firefoxem, zvykem...) ale třeba výpustka mi na stránkách nějak nesedí...
    Na to se samozřejmě snažím dávat pozor.
    20.6.2009 12:33 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    Ehm... do citace patřila ta první věta.
    20.6.2009 10:48 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    Šířku textu bych řešil jednoduchým způsobem – kontejneru celé stránky nastavit maximální šířku v em nebo ex. Není potřeba pak nijak upravovat layout (pokud bude okno prohlížeče příliš široké, zúží se celá stránka najednou), a problém s příliš dlouhými řádky to vyřeší.
    Přemek Vyhnal avatar 20.6.2009 12:23 Přemek Vyhnal | skóre: 24 | blog: Toto není blog! | Dobřichovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější

     A mohlo by tam být + a −, které by javascriptem upravovalo tu hodnotu. A pamatovat si to v cookies.

    NO RAPTORS!
    Jardík avatar 20.6.2009 15:40 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    A pak si nějakej mamlas na monitoru s 2500xjánevimkolik pustí fullscreen IE6, zavítá na abclinuxu a uvidí uprostřed úzký proužek a zbytek mu v noci vypálí oči.
    Věřím v jednoho Boha.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 21.6.2009 10:43 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    Bože, jen ne pevnou šířku stránky.
    21.6.2009 11:16 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    Tady někdo psal o pevné šířce stránky? Já jsem psal o maximálním počtu znaků na řádek, což je věc, která se používá už stovky let, protože je známo, že pokud délka řádku překročí určitou hranici, text se špatně čte.
    21.6.2009 13:06 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    Maximální počet znaků na řádek se nastaví tak, že mám velikost písem nastavenu přiměřeně výstupnímu zařízení a přiměřenou velikost okna prohlížeče. A když mi vyvovuje počet o něco vyšší nebo nižší než autoru stránky, tak ho není problém docílit.

    Už jen čekám, kdy někdo takový jako ty dostane místo v Bruselu a optimální normopočet normoznaků na normořádek na normowebu nám vyjde úřední vyhláškou z centrály EU...
    21.6.2009 13:21 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    Maximální počet znaků na řádek se nastaví tak, že mám velikost písem nastavenu přiměřeně výstupnímu zařízení
    To je bohužel stále hudba budoucnosti, zatím není běžné ani správné nastavení DPI výstupního zařízení, natož aby bylo možné zadávat v CSS velikosti v „úhlových bodech“.
    A když mi vyvovuje počet o něco vyšší nebo nižší než autoru stránky, tak ho není problém docílit.
    Že to takhle nedělají ti hlupáci tiskaři a sází se s textem do sloupců. Místo toho mohli už dávno vymyslet, že se vytiskne jeden dlouhý řádek, a laskavý čtenář si to rozstříhá podle svých potřeb.

    Já nevím, jak vy, ale já normálně v jednom okně prohlížeče prohlížím nespočet různých stránek. A přizpůsobovat šířku okna prohlížeče pro každou stránku zvlášť, to se mi tedy opravdu nechce. nevadí vám taky, že vám autor webu diktuje jeho design? A barevné ladění? To by zřejmě také neměl dělat, měl by dodat jen čisté HTML, a vy už si to ostylujete sám, že…
    Už jen čekám, kdy někdo takový jako ty dostane místo v Bruselu a optimální normopočet normoznaků na normořádek na normowebu nám vyjde úřední vyhláškou z centrály EU...
    Udělalo se vám líp?
    xkucf03 avatar 27.6.2009 15:38 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Diskuse

    Stejně ale bude problém u diskusí – protože jsou stromové, ne všechny příspěvky zabírají celou šířku, některé jsou odsazené a už teď (při pružné šířce stránky) jsou některé příspěvky v košatějších diskusích špatně čitelné, protože jsou moc úzké.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    27.6.2009 17:05 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskuse
    Proti tomu by asi pomohlo, kdyby se od určité úrovně vnoření už dál neodsazovalo.
    21.6.2009 15:31 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    Šířku textu bych řešil jednoduchým způsobem – kontejneru celé stránky nastavit maximální šířku v em nebo ex.
    Spíš kontejneru článku. Omezovat šířku diskuse je nemoudré. V dnešních diskusích na abíčku je až moc pravicových příspěvků, které by se při omezené šířce celé stránky nedaly číst.
    21.6.2009 16:28 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    Tím by se ale právě rozhodil celý layout a bylo by tedy nutné jej celý předělat. Problém s diskusemi by se měl řešit jinak a nezávisle na layoutu stránky apod. – například je zbytečné neustálé odsazování příspěvků, v těchto případech už jde stejně spíš o chat, takže by bohatě stačilo chronologické řazení.
    Josef Kufner avatar 21.6.2009 20:18 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    A co to nastavit jen tagu P ? Floatící obrázky se jednou oddělí od textu, což moc nevadí, pravý sloupec bude trošku dál, diskuse budou mít plnou šířku, ale jejich texty budou rozumě široké...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.6.2009 22:53 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    Tak nějak jsem to myslel.
    Nicky726 avatar 20.6.2009 11:25 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    Všiml jsem si. Potěšilo. ;-)
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    20.6.2009 12:50 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější

    > Pokud má člověk otevřené AbcLinuxu.cz v hodně širokém okně prohlížeče, jsou řádky textu příliš dlouhé pro pohodlné čtení. Je otázka, jak to nejlépe řešit.

    Nejlepe neresit. Pokud ma uzivatel hodne siroke okno prohlizece, tak to ma asi proto, ze to tak chce. Jinak by si ho zuzil.

    progdan avatar 20.6.2009 15:31 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    +1 souhlasim
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    Jardík avatar 20.6.2009 15:41 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    +1
    Věřím v jednoho Boha.
    20.6.2009 21:54 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    +1
    Quando omni flunkus moritati
    21.6.2009 01:03 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    Nejlepe neresit. Pokud ma uzivatel hodne siroke okno prohlizece, tak to ma asi proto, ze to tak chce. Jinak by si ho zuzil.
    a) Pochopitelně by to bylo volitelné a nastavitelné, přičemž defaultní stav by zůstal stejný jako teď.

    b) Má smysl o tom uvažovat, protože se často může stát, že má uživatel roztažené okno prohlížeče kvůli webu v jednom tabu, ale text (např. na abíčku) v druhém tabu by chtěl číst v užších sloupcích bez nutnosti měnit velikost okna.
    21.6.2009 02:43 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější

    Coz jenom ukazuje na to, jak je koncept tabu, ve sve snaze suplovat window manager, postaveny na hlavu.

    21.6.2009 03:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    Josef Kufner avatar 21.6.2009 20:20 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    Žerme hovna! Miliony much se nemohou mýlit!
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Fluttershy, yay! avatar 21.6.2009 20:59 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    OT povolit u tagu blockquote atribut cite. (Bug jsem přidal, ale otravovat, otravovat, otravovat...)
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.6.2009 08:22 yonah | skóre: 8 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější

    Ano, články jsou někdy až moc široké. Zatím to řeším tímto úžasným bookmarkletem. Na druhou stranu bych rád uvítal mobilní verzi abíčka. Pokud teda už neexistuje. Alespoň o ní nevím.

    Maximální fantazie... To je prohlížení pornostránek v lynxu.
    Jendа avatar 23.6.2009 12:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Za Abíčko (typograficky) správnější
    pda.abclinuxu.cz, ale za moc nestojí...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.