abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 02:11 | Pozvánky

    Připojte se ve středu 30. 10. 2024 od 10:00 do 12:00 na náš webinář "Řízení přístupu do PostgreSQL prostřednictvím externího autentizačního providera" (registrace zdarma) a naučte se, jak nastavit ověřování pomocí GSSAPI pro bezpečný přístup k databázím (Microsoft Active Directory nebo FreeIPA). Záznam předchozího webináře "Co je nového v PostgreSQL 17" můžete zhlédnout zde.

    … více »
    Heřmi | Komentářů: 0
    včera 21:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.55 open source počítačové hry Unvanquished (Wikipedie), forku počítačové hry Tremulous. Instalovat ji lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Dle plánu bylo dnes vydáno Factorio 2.0 a Factorio: Space Age, tj. aktualizace 2.0 počítačové hry Factorio (Wikipedie) oficiálně běžící také na Linuxu a velké vesmírní rozšíření Factorio: Space Age.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:33 | Pozvánky

    Byl zveřejněn průběžně aktualizovaný program konference OpenAlt 2024 o otevřeném softwaru a datech, IT bezpečnosti, DIY a IoT. Konference proběhne o víkendu 2. a 3. listopadu v prostorách FIT VUT v Brně. Vstup je zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 07:00 | Komunita

    Ubuntu oslavilo 20 let. První Ubuntu 4.10 s kódovým názvem Warty Warthog bylo vydáno 20. října 2004.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    20.10. 04:44 | Nová verze

    Vizuální programovací jazyk MicroBlocks určený pro programování mikropočítačů jako micro:bit pomoci bloků byl vydán v nové verzi 2.0. MicroBlocks je inspirovaný Scratchem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.10. 22:44 | IT novinky

    Mapy.cz zavádí placenou verzi Premium (𝕏). Cena předplatného bude zveřejněna v další verzi aplikace (𝕏). Aplikace i web budou dál fungovat zdarma. Mění se způsob ukládání offline map. Nově bude možné bezplatně uložit offline mapu pouze jednoho státu (𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 33
    18.10. 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 8.10 multiplatformní digitální pracovní stanice pro práci s audiem (DAW) Ardour. Pravděpodobně poslední osmičková verze. V průběhu několika měsíců by měla vyjít verze 9.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.10. 04:22 | Pozvánky

    O víkendu 19. a 20. října lze na brněnském výstavišti v pavilonu A1 navštívit s jednou vstupenkou dvě akce: Maker Faire Brno, "festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí", a GameDev Connect, "akci určenou pro všechny současné a hlavně budoucí herní vývojáře, kteří touží proniknout do jednoho z nejúžasnějších průmyslů na světě".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.10. 00:33 | Nová verze

    Asterisk (Wikipedie), svobodná softwarová implementace telefonní ústředny (PBX), byl vydán ve verzi 22.0.0. Přehled novinek v této nové major verzi v oznámení na webu a na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008

    14.1.2008 22:35 | Přečteno: 2034× | KDE

    Ne, ze by se mi tohle moc chtelo psat, mam lepsi veci na praci, ale asi bych to mohl jednou zkusit. Neminim nijak komentovat dalsi veci ohledne KDE4.0, jako ze je to moc XYZ nebo malo ABC, protoze to stejne nema smysl, ale rad bych rekl cosi k "melo se to vydat pozdeji", pripadne variantam "x.0 verze musi byt prece stabilni" nebo dokonce "melo se to vydat, az to bude hotove".

    Nevezmeme to v poradi zvysujici se zabavnosti, ale odzadu od toho opravdu usmevneho az k tomu vaznemu.

    Melo by se to vydat, az to bude hotove

    Na tohle existuje vyborna jednoslovna odpoved: Enlightenment. Pro ty, kterym pamet tak daleko nesaha, se to da rict i vice slovy. Bylo nebylo jednou jedno prostredi, zvane Enlightenment. Ve sve aktualni verzi zvane E16 bylo v one dotycne bylo-nebylo dobe docela dost popularni, umelo to dost veci jinde nevidenych a pripravovala se nova verze E17, ktera mela byt jeste daleko lepsi, skvelejsi a mela umet i udelat kafe. I uzivatele pouzivali E16 a radostne se tesili na E17, na kterem se usilovne pracovalo a sem tam se oznamilo, co zase skveleho pracovni verze E17 umi, no uzivatele se proste uz nemohli dockat. Nicmene, bylo by prece hloupe vydat neco, dokud to neni hotove.

    Tolik konec pohadky. To je vse. Rekl bych i, kdy tahle doba byla, ale uz si nepamatuju, je to totiz moc davno. Vlastne si s bidou pamatuju, co je E16.

    Jediny zpusob, jak KDE muze byt hotove, je, az bude "hotove", tj. nikdo ho nebude pouzivat. Do te doby nikdy nebude hotove, protoze porad bude co delat. Do stejne kategorie patri i ono "KDE4.0.0 neni KDE4", evidentne test chapani, ktery spousta lidi nezvladla. Jeden vyvojar KDE ve svem blogu napise "KDE 4.0 is not KDE4 but only the first (4.0.0 even non-bugfix) release in a years-long KDE4 series to come." (tj. KDE4.0 neni KDE4, ale jen prvni vydani v rade KDE4, ktere budou vychazet roky), ale proc to nepochopit a vykousnout z toho kousicek, ze? Pritom i male decko by asi pochopilo, ze panelak neni sidliste, jedno auto neni zavod nebo ze zakladni tabor na Everestu neni Mount Everest. U "cestou do Brna se nekde najime" asi nikdo nebude udivene nebo nastvane koukat, ze se neobedva v Praze ale az u Deviti krizu, ale u "v KDE4 bude XYZ" musi byt strasne zle, kdyz XYZ neni v KDE4.0 a objevi se nekdy pozdeji v nejakem dalsim KDE4.x.

    Verze x.0 prece musi byt stabilni

    A pak ze pry nostalgie neni, co byvala. Prvni verzi KDE, kterou si matne pamatuju, byla KDE1.0.cosi. Matne si pamatuju, ze to sem tam padlo. Horsi bylo KDE2.0, kde se hodne veci predelavalo a spousta lidi zacala KDE2 pouzivat az s KDE2.1 (shodou okolnosti jednim provinilcem byl panel, ktery byl znovu prepisovan, byl na tom trochu slabeji se stabilitou a chybely mu nejake vlastnosti). A u KDE3.0 to taky nebyla zadna slava, kdyz se vezmu v uvahu, ze to nebylo zadne velke prepisovani a jen se to hlavne portovalo z Qt2 na Qt3.

    A abych nezustaval jen u KDE, nemusi se chodit daleko ani pro dalsi priklady (ne ze bych chtel na nekoho takhle extra ukazovat, ale at je videt, ze se to netyka jen KDE). Treba takova kernelova rada 2.6 - kdo ze vlastne pouzival 2.6.0? Nebo jeste lepsi priklad, GNOME 1.0. Lepsi proto, ze na rozdil od kernelu u GNOME1.0 je dobre videt, ze nekdy clovek proste vydat musi. Ona to tenkrat nebyla tak moc dobra doba pro GNOME. KDE1.x si ziskavalo popularitu, projekt Harmony mel vyresit filozoficke a jine problemy, ktere nekteri meli s Qt, GNOME melo jen 0.x verze, ktere zase az tak slibne nevypadaly ... no asi to tenkrat moc lidi nevidelo s GNOME moc ruzove. Kdyz konecne slavnostne (a rychle) vyslo GNOME1.0, pekne to schytali. A dostavali to pekne vyzrat, i jeste celkem dlouho po tom, co po vice nez pul roce tzv. October GNOME verze zacala byt slusne pouzitelna. Na druhou stranu, asi si stejne vybrali nejmensi mozne zlo - mohli to treba dostavat vyzrat cely zbytek existence jisteho temer zapomenuteho projektu pro par nadsencu ...

    Melo se to vydat pozdeji

    Tak a ted konecne neco o tom, proc ne "melo se to vydat o pul roku pozdeji", tedy krom toho, ze uz se to nekolikrat udelalo (mereno v tech pulrocich, samozrejme). SVN log na kdeversion.h tvrdi, ze prvni vyvojova verze KDE4 zacala pred asi dvema a pul roku, ale asi to bude jeste o trosku vic (SVN je na branche a tagy hrozna vec :( ). Uvazime-li, ze KDE3.5 vubec nemelo byt vyvojova verze, ale jen takova stabilni verze, do ktere se povoli par novych vlastnosti (proto 3.5 a ne dalsi 3.4.x), tak tech pulroku se tam par vejde. Rozhodne v roce 2005 asi nikdo necekal, ze KDE4 vyjde v roce 2008. Jenze lidem se tak nejak na KDE4 nechtelo moc delat, bylo tu prece KDE3, ktere tu bylo, fungovalo a co by clovek vlastne chtel vic. Tak vzniklo KDE3.5 jako dalsi normalni vydani a skoro bylo i KDE3.6. Proto bylo nakonec povoleno pridavat nove veci i do dalsich vydani KDE3.5, aby se KDE4 nezdrzovalo jeste vic - lidem se prakticky prace na KDE3 stezovala, aby zacali konecne delat na KDE4 (tim je mysleno samozrejme prace na KDE samotnem, aplikace postavene na KDE3 se delaji snad jeste i ted).

    Ono vubec nejak se snazit ridit velkou skupinu lidi, s nichz naprosta vetsina to dela dobrovolne a jen proto, ze je to bavi, je dost tezke. Jednak zadne byrokraticke, diktatorske a podobne typy lidi nemame, jednak by stejne nepomohli - prestane to byt dostatecne zajimave a proc by to pak lidi delali? Par lidi placenych distribucemi to nevytrhne (holt nejsme kernel nebo prekladac). Kdyby se KDE4 zdrzelo o pul roku, stalo by se tohle: 1) Vyslo by to o pul roku pozdeji. 2) Nic. Z toho prosteho duvodu, ze dokud to neni finalni verze, tak se prece nemusi opravovat chyby, mohou se menit knihovny, nemusi se to testovat (kdo by to pouzival, kdyz to jeste neni finalni, ze?), dulezite veci se mohou udelat pozdeji a tak. Mozna, ze je tenhle cely odstavec tezky na pochopeni, ale kdo tohle nechape, tak nechape, jak funguje KDE. KDE je slabe kontrolovana anarchie, ktera z nejakeho neznameho duvodu prekvapive funguje. Veskere snahy, jak tohle "vylepsit", nefungovaly. Treba Microsoft si muze dovolit zdrzet Visty o kolik chce, protoze ty lidi na programovani, testovani a ja nevim co plati, aby delali presne to, co se rekne, ale u KDE nic takoveho nejde (i kdyz je rozhodne potesujici, ze spousta lidi vidi skupinu lidi tvoricich neco prevazne v jejich volnem case ve stejne kategorii jako mamuti firmu s velkym balikem penez). Treba takovi vyvojari aplikaci - portovat je na KDE4? Vzdyt knihovny nejsou hotove. No a proc nejsou hotove? Protoze nejsou otestovane. A proc je nikdo neotestoval? Protoze na ne neni nic portovane a tak je nic nepouziva.

    Duvod, proc vyvoj Plasmy zacal tak pozde je ten, ze neslo driv na cem stavet. Jine aplikace mely sve KDE3 verze a slo na nich pracovat, vyvojari knihoven pracovali na knihovnach, ale s Plasmou toho moc delat neslo, protoze to nebylo na cem postavit. Je sice hloupe, ze to vyslo zrovna na takovouhle komponentu, ktera je hodne videt, ale zkratka to tak vyslo. Kicker je uz docela pekny bastl po tech letech (a ke konci chybejicimu maintainerovi) a rozhodnuti ho zahodit se moc nedivim. A protoze se zaklady Plasmy psaly znova (nektere veci slo pouzit z Kickeru, ale zaklady se musi napsat znova), tak to holt neni zadny Kicker x+1, je to neco jineho, co je nekde lepsi, nekde horsi, nekde neco chybi a nekde neco prebyva. Pri uvazeni doby vyvoje ted samozrejme Plasma nemuze mit uplne vsechno z Kickeru. Ono se to casem srovna, stejne jako se v KDE2 srovnalo s Kickerem a soude podle rychlosti vyvoje Plasmy, srovna se to asi celkem rychle.

    A co se tyka oznacovani verzi jako RC, Beta, Developer Release a kdo vi co jeste, tohle je proste finalni verze 4.0. Release candidate je, jak sam nazev rika, kandidat na to, ze to bude vydana verze a to proste byly kandidati na vydane verze. Puvodne se uvazovalo, ze vydani bude v rijnu (na 11. vyroci KDE). Urcil se termin, udelal se release candidate, nebylo to dost dobre, vydani se posunulo a proces se opakoval. A ted to zkratka je dost dobre a KDE4 neni jen Plasma. Me treba KWin funguje docela dobre. Na vsech pocitacich, ktere mam k dispozici. A fungoval uz celkem dobre i pred pul rokem, staci se mi podivat do blogu na kdedevelopers.org, nebo hledat na TyTrubko tag tag kwin_composite. A ted nekteri uzivatele hlasi, ze jim to nejde. Rekl mi to nekdo pred pul rokem? Ne, samozrejme ze ne. Prvni nejake ty bugreporty zacaly chodit, kdyz se to zacalo znacit jako RC a opravdu to zacalo az ted. A ty bugreporty by chodily v dobe vydani KDE4.0.0, i kdyby to vydani bylo za pul roku.

    Takze, asi takhle: KDE4.0.0 je tu a stejne jako u Cimrmana s tim muzete nesouhlasit, muzete proti tomu protestovat, ale to je tak jedine, co s tim muzete delat. A to se tyka vsech - opravdu si myslite, ze spousta lidi se s tim dela a pak si to jen tak bez rozmyslu nejak vyda? Ve svetech kibicu na netovych diskusnich forech to asi slo lip, ale v tomhle realnem svete to slo bud takhle, nebo jeste hur. Zkuste to treba brat jako takovy kernel 2.6.0, GNOME 1.0 nebo KDE2.0, pokud vas tedy dneska jeste nejaka z tehle veci vubec trapi. Kdyz se vam KDE4.0 nelibi, je tu porad KDE3.5 a jeste nejakou dobu bude. A jestli si myslite, ze takovehle veci jsou brnkacka, tak zkuste neco vic nez jen o tom mluvit. Slysel jsem, ze treba na KDE4 se jeste nejaka prace najde.

    PS: Kdyby snad nekdo mel prestavu, ze tomu vlastne nerozumime a ze by to slo udelat lip, at se podeli v diskusi. Bylo by hloupe se nepoucit od nekoho, kdo prece o vsem vi vsechno lip. Ja si to proberu, az nebudu mit nic uzitecnejsiho na praci.

           

    Hodnocení: 90 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Ilfirin avatar 14.1.2008 22:49 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    Tak tomu se říká vyčerpávající odpoveď.
    14.1.2008 23:03 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    .... Ne, se*u na to, nebudu se hádat.
    Quando omni flunkus moritati
    14.1.2008 23:47 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    Luboši, držím palce. Díky za tu práci. Budu aspoň testovat, co půjde. ;-) (A pokusím se přispět v jiné oblasti, na které zbývá práce hromada... :-))
    thingie avatar 14.1.2008 23:49 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    Já vím, že mě nebudete mít rádi, ale číst takto dlouhý text bez diakritiky se mi hrozně moc nechce. Je to aspoň zajímavé?
    Růžové lži.
    14.1.2008 23:52 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    Je, protože samotní vývojáři KDE jen málokdy něco píší v češtině (klidně i v cestine ;-)).
    thingie avatar 14.1.2008 23:53 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    No nevim, já bych asi dal před cestinou angličtině přednost určitě.
    Růžové lži.
    15.1.2008 00:13 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    Budeš nutit Luboše psát na ábíčku anglicky? To chci vidět... ;-)
    14.1.2008 23:58 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    Čítaj, je to zaujímavé.
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    15.1.2008 00:35 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    to ze niekomu praskli nervy a potreboval sa vykecat aky su ludia hlupi (dobre rano) nie je zaujimave ani smiesne

    napriek tomu sa musim smiat nad tym bannerom na KDE4, ze "dream comes reality" (alebo podobna blbost)... kto chce kam...
    15.1.2008 00:53 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    Ako prasknutie nervov to neponímam, pre mňa to bolo celkom zaujímavé čítanie.
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    Bluebear avatar 15.1.2008 00:07 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    Herdek, proč mi to připomínáš, já si toho nevšiml, až teď :-)

    Vážně ne; to je tím, že jsem stařičký, ba vetchý a pamatuju doby, kdy diakritiku v mailech a konferencích téměř nešlo používat. Má to svou stinnou stránku; například adresu cuni.cz zásadně čtu jako "čuni".

    Uznávám, že pro normálního člověka je text bez háčků a čárek obtížnější na čtení, ale v tomto případě to myslím za to stojí. V tomto článku jsou myšlenky, i když s některými tak úplně nesouhlasím, ale tak to už s myšlenkami chodí :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    15.1.2008 00:43 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    S tou diakritikou jsem na tom podobne (je to jako cist neco slovensky a pak zjistit, ze jde o slovenstinu az v komentarich) :-)
    15.1.2008 06:53 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    +1
    15.1.2008 10:49 panda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    taky jsem si vsiml az v komentarich ze je to bez diakritiky :-)
    16.1.2008 09:19 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    Má to svou stinnou stránku; například adresu cuni.cz zásadně čtu jako "čuni".
    Však je č také správně (Charles...) ;-)
    Zdenek.Z avatar 15.1.2008 09:28 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    To zvládneš thingie ... držm ti palce! :-)
    15.1.2008 09:31 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    Ono to bolo bez diakitiky? To som si všimol až ke som to dočítal a videl tvoj príspevok :-D.

    tomolc
    pocasienahorach.sk
    freshmouse avatar 15.1.2008 11:09 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    Taky jsem to chtěl napsat, ale pak jsem si to rozmyslel, protože bych byl za prudiče. :-)
    David Šmíd avatar 16.1.2008 09:39 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    Zkus si to hodit sem: http://nlp.fi.muni.cz/cz_accent/

    Hned se to čte líp !
    Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
    thingie avatar 16.1.2008 11:03 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    že se neobědvá v Praže
    Štatl strikes back :o)
    Růžové lži.
    Zdenek.Z avatar 16.1.2008 14:16 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    Kdysi k tomu měli i Jabber rozhraní (bota 'ajka at aurora fi muni cz'). Ale už nějakou dobu je offline. Nevíte, jestli to ještě funguje?
    Honza Balák avatar 16.1.2008 21:39 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    Já mám Ajku neustále online...
    <null>
    Zdenek.Z avatar 16.1.2008 23:30 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    Aha, já už taky. Tak to asi byl nějaký krátkodobý výpadek nebo nějaké erekce na slunci.
    Honza Balák avatar 17.1.2008 11:44 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    Ale nefunguje mi v ní příkaz dia :-(
    <null>
    kotyz avatar 16.1.2008 10:06 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    ono to bylo bez dia? ani sem si nevsim. uz to je se mnoj asi nahnuty ... :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    15.1.2008 00:44 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    Hezky shrnuto! Tu cast s E17 tesat do kamene.
    Beetljuice avatar 15.1.2008 00:48 Beetljuice | skóre: 26 | blog: BeetljuiceBlog | Bílina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    Už mě ty přechytralé a kritické řeči ve všech možných diskuzích o KDE4 fakt sra..y. Nikde jsem nic nenapsal, protože by to bylo zbytečné plýtvání časem. No a toto jsem ani nepřečetl celé (je pozdě,je to dlouhé a mě už nebaví číst :-) ) ale mám pocit, že bych se pod toto podepsal. ;-) Konečně rozumný komentář kolem toho všeho dění. KDE4 mám nainstalované u mé KDE3 a spokojen si pracuju tu i tam a těším se na každou aktualizaci. Fakt obdivuju tu nekonečnou práci vývojářů, jsou to borci a borkyně (abych neurazil).
    Aj dont spík ÍÍngliš :-(
    15.1.2008 00:57 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    Oficialni stanovisko vyvojaru KDE je, ze 4.0 je stabilni. To je fakt, nesnazte se to nijak okecat- download/stable version vede na 4.0. To je podle me chyba. Za vcerejsek jsem si vyslechl trikrat historku, kde na zacatku bylo "stahnul jsem si posledni stabilni verzi KDE" a na konci "byl jsem sklamany, zustavam u GNOME a tu padavou vec uz zkouset nebudu". Lze se jim divit? Ne. Akorat se stydim, ze jsem jim KDE doporucoval.
    thingie avatar 15.1.2008 00:58 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    Nejsem si moc jistej kolik lidí si stahuje a instaluje KDE mimo distribuci. A o žádný distribuci co má KDE4 nevim.
    Růžové lži.
    15.1.2008 01:07 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    Live distribuce s KDE 4 reklamujou uz i na zive.cz
    thingie avatar 15.1.2008 01:09 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    To jsou všechno jenom nějaký beta pokusný paznehty, ne.
    Růžové lži.
    15.1.2008 06:54 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    ...a taky v Dikobrazu...
    Zdenek.Z avatar 15.1.2008 09:31 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    No tak to je ale potom spíš na to, pověsit dotyčného autora na Živě za koule do průvanu. Tím co tam napsal dal najevo, že nemá ani tušení, co je Linux, X11, KDE apod. Především se to tvářilo jako recenze na KDE4, ale hodnotilo to věci, které neměly s KDE vůbec nic společného (fonty, Yast, rychlost startu zastaralé distribuce).
    kotyz avatar 16.1.2008 10:12 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    MS taky vydava betaverze a lidi za ne dokonce plati. co k cemu to zacina bejt tak s prvnim service packem. tak si proste pockame na KDE 4.1 a bude. do ty doby muzeme pracovat na KDE 3.5 a se 4.0 si jen hrat (a taky posilat bugreporty by nebylo od veci) ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Jan Drábek avatar 15.1.2008 08:19 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    Souhlasím, jinak pěkně napsaný článek...
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    15.1.2008 08:51 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    Teď jsi mi připomněl, co jsem v tom fofru zapomněl napsat. Že pro KDE4 není největší konkurent Gnome, nebo Fluxbox, ale právě KDE3.

    BTW: díky za reakci a za práci na KDE(4).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    tsLnox avatar 15.1.2008 08:53 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    No... pokud do té doby nepřejdu na Gnome nebo jiné (přemýšlel jsem i o Xfce - dobré zkušenosti z pomalého PC s debianem :P anebo enlightenmentu - na který jsem si zatím nezvykl, ač jsem se o to pokoušel :D) tak doufám, že spraví ten panel. Na obrovitosti si taky nepotrpím :-D

    Go, go, KDE 4! :-D (někteří snad chápou, Go go Power Rangers :-D)
    Zdenek.Z avatar 15.1.2008 09:38 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    Díky jak za reakci, tak za práci na KDE. Lidi můžou nesouhlasit s čím chcou, ale důležité pak stejně je kdo na tom pracuje a kdo to testuje a používá. Taky mi přišlo vydání 4.0.0 trochu předčasné, ale na tom "Prvni nejake ty bugreporty zacaly chodit, kdyz se to zacalo znacit jako RC a opravdu to zacalo az ted" bude něco pravdy, takže měním názor. (A v distru už se mi objevily balíky, nainstalované mám, tak začnu po zkouškovém taky testovat. :-))
    15.1.2008 11:31 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    Luboši, moc mě mrzí, že člověk, jehož práce si tolik vážím, její výsledek mi denně dobře slouží, takto mlží :-(

    například:
    A ted nekteri uzivatele hlasi, ze jim to nejde. Rekl mi to nekdo pred pul rokem? Ne, samozrejme ze ne. Prvni nejake ty bugreporty zacaly chodit, kdyz se to zacalo znacit jako RC a opravdu to zacalo az ted. A ty bugreporty by chodily v dobe vydani KDE4.0.0, i kdyby to vydani bylo za pul roku.
    tohle je naprosto zavádějící fňukání ... například já kompiluju KDE4 ze SVN už někdy od loňského června, ale když jsem se zmínil o hlášení chyb, bylo mi řečeno, že to nemá cenu, že to není hotové, že bude mít smysl hlásit chyby až od RC, a tak jsem to dodržel a chyby proti KDE4 začal hlásit až po vydání prvního RC (vyjma záležitosti se simple menu - tam byl naopak problém stihnout to v termínu, kdy se ještě featury směly přidávat oficiálně)

    takže je poněkud hloupé si stěžovat, že lidé vývojářům nehlásí chyby, když vývojáři řekli, ať je nehlásí

    rovněž formulace "první nějaké ty bugreporty" působí dojmem něčeho zanedbatelného, přitom minimálně od začátku prosince chodí bugreporty proti KDE4 větším tempem než se stíhají řešit

    srovnávat se například s kernelem 2.6.0 je zcela mimo mísu - jednak byl považován za "feature complete", což KDE 4.0.0 není (nemluvím o nějakých vizionářských plánech do budoucna, nýbrž o tom, co se vyloženě nestihlo, jako například printing dialog - než aby se posunul termín, raději se udělala zbytečná práce pro rychlou "dočasnou" adaptaci nativního Qt dialogu, který stejně bude v další verzi nahrazen KDE dialogem), a jednak v době vydání finální verze nebyly známy žádné kritické chyby, na ty se přišlo po rozšíření mezi další uživatele, zatímco v KDE4 například pády aplikací (což je dle mého názoru chyba, která by rozhodně měla zabránit vydání "stabilní" verze) byly hlášeny již nadšenci, kteří nepotřebují čekat na finální verzi, k odhalení těchto chyb vůbec nebylo potřeba snažit se rozšířit uživatelskou základnu
    15.1.2008 11:52 ra100 | skóre: 20 | blog: ra100
    Rozbalit Rozbalit vše Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    Lubos, ak KDE4.1 vyjde tak ako pises v nadpise, tak by ste mohli upravit vyvojovy plan openSUSE 11.0 a vydat finalnu verziu spolu s nim. Nezda sa mi to najstastnejsie riesenie, ze openSUSE 11.0 vyjde 19.6. a KDE4.1 31.6.
    Beetljuice avatar 15.1.2008 11:58 Beetljuice | skóre: 26 | blog: BeetljuiceBlog | Bílina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    ..... KDE4.1 31.6.
    :-D :-D :-D Jestli si myslíš, že to vyjde 31.6. tak to se načekáš :-D :-D :-D
    Aj dont spík ÍÍngliš :-(
    15.1.2008 15:37 ra100 | skóre: 20 | blog: ra100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    mne je to jedno kedy vyjde, ale v nadpise je to spomenute.
    15.1.2008 15:55 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    Jo, to jo. Počkej, není to nějaká bouda na uživatele? Voni v tom KDE teď jenom podváděj. To je pak jasný...

    ach bóže.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    Beetljuice avatar 15.1.2008 16:30 Beetljuice | skóre: 26 | blog: BeetljuiceBlog | Bílina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    Šmarjá Józef ... kolikpak má červen dnů .... 30 nebo 31 ..... ???? Sprááááávně 30 !!!
    Aj dont spík ÍÍngliš :-(
    Dalibor Smolík avatar 15.1.2008 17:51 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydani KDE4 bylo prelozeno na 31.cerven 2008
    Taky jsem na to koukal a pořád jsem nevěděl, co mi na tom nápise neladí ;-). Tak jestli bude tak přesné KDE 4, tak potěš pánbu :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.