abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Humor

    Jihokorejská Národní daňová služba (NTS) zabavila kryptoměnu Pre-retogeum (PRTG) v hodnotě 5,6 milionu dolarů. Pochlubila se v tiskové zprávě, do které vložila fotografii zabavených USB flash disků s kryptoměnovými peněženkami spolu se souvisejícími ručně napsanými mnemotechnickými obnovovacími frázemi. Krátce na to byla kryptoměna v hodnotě 4,8 milionu dolarů odcizena. O několik hodin ale vrácena, jelikož PRTG je extrémně nelikvidní, s denním objemem obchodování kolem 332 dolarů a zalistováním na jediné burze, MEXC [Bitcoin.com].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 16:33 | Nová verze

    Komunita kolem Linuxu From Scratch (LFS) vydala nové verze knih s návody na instalaci vlastního linuxového systému ze zdrojových kódů Linux From Scratch 13.0 a Beyond Linux From Scratch 13.0. Pouze se systemd.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:00 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní major verze 25.12 linuxové distribuce primárně určené pro routery a vestavěné systémy OpenWrt (Wikipedie). Jedná se o nástupce předchozí major verze 24.10. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Podporováno je více než 2200 zařízení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za únor (YouTube). Odstraněn byl veškerý kód napsaný ve Swiftu. JavaScriptový engine LibJS byl reimplementován v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.3. 21:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.94.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example. Zveřejněny byly výsledky průzkumu mezi vývojáři v programovacím jazyce Rust: 2025 State of Rust Survey Results.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    5.3. 17:33 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 185 organizací přijatých do letošního Google Summer of Code (GSoC). Dle plánu se zájemci přihlašují od 16. do 31. března. Vydělat si mohou od 750 do 6600 dolarů. V Česku a na Slovensku je to 900 dolarů za malý, 1800 dolarů za střední a 3600 dolarů za velký projekt. Další informace v často kladených otázkách (FAQ). K dispozici jsou také statistiky z minulých let.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.3. 22:55 | Nová verze

    Byla vydána únorová aktualizace aneb nová verze 1.110 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.110 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    4.3. 18:11 | IT novinky

    Apple představil 13palcový MacBook Neo s čipem A18 Pro. V základní konfiguraci za 16 990 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 56
    4.3. 12:22 | Komunita

    Kalifornský zákon AB 1043 platný od 1. ledna 2027 vyžaduje, aby operační systémy požadovaly po uživatelích věk nebo datum narození a skrze API poskytovaly aplikacím informaci, zda je uživatel mladší 13 let, má 13 až 16 let, má 16 až 18 let nebo má alespoň 18 let. Vývojáři linuxových distribucí řeší, co s tím (Ubuntu, Fedora, …).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 104
    4.3. 11:44 | Pozvánky

    Konference LinuxDays 2026 proběhne o víkendu 3. a 4. října v Praze v areálu ČVUT v Dejvicích na FIT. Čekají vás desítky přednášek, workshopy, stánky a setkání se spoustou chytrých lidí.

    Petr Krčmář | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (17%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (28%)
     (2%)
     (5%)
     (2%)
     (13%)
     (25%)
    Celkem 1026 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Jak řeší u Microsoftu podporu uživatelů

    7.10.2005 16:38 | Přečteno: 1548× | IT

    Nedávno jsem kdesi četl, že je lepší placený software, protože má helpline, která je spolehlivější než komunitní diskuzní fóra. Hahaha! Prdlajs!...

    Maminčina známá měla ve firmě počítač alias psací stroj. Nějaká čtyřiosmina s Windows 95 a Wordem 97. Jenže pak se nějak z toho počítače stalo Pentium s ATX zdrojem. (Pravděpodobně ho vyřadili ve firmě jejího manžela a tak akorát vyměnili disky -- odhaduju...) Problém je v tom, že Win95 nějak nezvládá ten zdroj a neposílá signál k vypnutí. Výsledkem je, že počítač je nutné vypnout vytažením šňůry ze zásuvky. Posílal jsem dotaz "co s tím" na Microsoft helpline a do jejich diskuzních fór.

    Předpokládal jsem, že by mohlo stačit změnit pár písmenek někde v /etc -- teda vlastně v registru... Místo toho mi na diskusi poradili, ať si koupím prodlužku s vypínačem! Vskutku systémové řešení, nehledě na to, jak dlouho by to ten zdroj asi vydržel. Další dobrá duše mi doporučila stáhnout jakýsi DOSový "vypínací" program a upravit autoexec.bat, aby se okna pouštěla z něj a po jejich ukončení mám prý pustit ten prográmek. To mi nepřipadalo zcela ideální a tak jsem napsal na helpline. Odpověď zprvu vypadala vcelku rozumně:


    Vazeny pane, postupujte prosim podle clanku, ktery je uveden na adrese: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;cs;260067 S pozdravem a pranim hezkeho dne

    Nicmene zkuste si schvalne kliknout na ten odkaz. Odkazovaná stránka obsahuje množství žvástů o tom, jak si můžu programem regedit rozhodit systém, jak si můžu zakoupit doplňkovou telefonickou podporu a taky třeba to, že popisovaný postup mám použít jen v případě nejvyšší nouze, protože na tom teprve pracují (od prosince 2004). Pak se dozvídám, že problémy jde obejít koupí nového systému a nakonec: prý by mělo stačit opravit nějakou hodnotu v registru. Super. Akorát v další větě je upozornění, že tato hodnota v registru W95 není (přitom identifikace systému byla jak v těle zprávy, tak v předmětu). Takže díky, ale v tom e-mailu pro mne mělo význam jen to "přání pěkného dne"...

    Nelenil jsem a odepsal, že zmiňovaný návod je pro jinou verzi systému, než jsem psal, a krom toho popisované příznaky jsou zcela odlišné od toho, co jsem popisoval. Na to jsem dostal poněkud obsáhlejší odpověď, která mě ovšem opět příliš neuspokojila:


    Vazeny pane, pokud jste v clanku nenasel odpoved na Vas problem, je potrebne se obratit na nase partnery, kteri maji specializaci na Vami uvedeny operacni system. Jejich seznam muzete nalezt na adrese: http://www.katalogpartneru.cz Bohuzel v tomto pripade Vas nemohu odkazat na technickou podporu, jelikoz vlastnite starsi operacni system a poskytovani technicke podpory ze strany Microsoft jiz skoncilo. S pozdravem a pranim hezkeho dne

    Z čehož pro mne vyplývá zásadní informace, že technická podpora Microsoftu nemá specializaci na OS Windows. Hmmm. Tak to mají specializaci na kávovary nebo na produkty konkurence??? A co z toho plyne? Placená podpora je k ničemu, protože ti lidi by mi nejspíš neporadili ani jak ten "systém" spustit.

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    vencour avatar 7.10.2005 16:48 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše omezená podpora

    On je spíše problém v tom, že ta tachnická podpora je omezená - nemá ani vůli pomáhat. TAk jako inzerovali, že podpora skončila někdy ... v roce 2002? Čekal jsem lepší špek - tohle je normální chování dominantní firmy, nutit zákazníka k obchodu.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    7.10.2005 16:51 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: omezená podpora
    To je normální chování jakékoliv firmy. Prostě není v silách nikoho podporovat všechno na věky a pro každý produkt jednou podpora skončí.
    7.10.2005 16:55 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: omezená podpora
    Nj, to by mě zajímalo, co by asi Linus říkal, kdyby mu někdo reportoval problémy s jádrem 1.2 :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    7.10.2005 16:58 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: omezená podpora
    Normální reakce na jakoukoliv chybu v kernelu je, jestli to je zreprodukovatelné i v posledním rc :-).
    7.10.2005 16:59 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: omezená podpora
    jo, přesně ;-)
    7.10.2005 17:08 kbelik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: omezená podpora
    To mi připomíná, člověka, který chtěl, aby se opravila chyba v programu, jehož vývoj byl před čtyřmi lety ukončen.
    vencour avatar 7.10.2005 17:21 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: omezená podpora

    Pokud jsou zdrojáky,tak to přece není problém?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    7.10.2005 17:57 kbelik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: omezená podpora
    Jasně, že zdrojáky jsou. Ale čas a peníze na to nejsou. ;-) Ono by bylo fajn, kdyby bylo bez chyb to, co se vyvíjí teď. A pak měli si to to otestovat během půlroční záruky :-) a ne si po pár letech stěžovat...
    7.10.2005 17:37 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: omezená podpora
    Jenze ja po nich nechtel opravu. Pouze jsem se ptal, jestli existuje nejaky postup zprovozneni. Tzn. pokud by mi odpovedeli, ze podpora ATX zdroju ve WIN95 neni, tak reknu OK, linuxove jadro 1.0 taky nezvladalo reiserfs ;-), ale pokud mne odkazou na stranku popisujici zcela jiny problem a jeste navic jine verze programu, pak mi to prijde trochu divny...
    θηριον ειμι
    7.10.2005 16:58 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: omezená podpora
    Me to prijde normalni. Zkuste treba napsat Patrikovi, ze jste si nainstaloval Slacka 3 a neco Vam v nem nefunguje. Myslim si, ze jeho odpoved bude hoodne podobna.
    7.10.2005 17:39 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: omezená podpora
    Nojo, ale Slacka 10 si stáhneš zadarmo.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    7.10.2005 18:52 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: omezená podpora
    Ale o tom ten problem preci vubec neni.
    7.10.2005 16:54 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše windows 95
    Pokud vim, tak jejich podpora ze strany MS skoncila. Ja v tom problem nevidim...
    7.10.2005 17:00 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše zruste titulky
    Zdravim

    Na jednu stranu je pravda, ze technicka podpora k temhle starejm Woknum uz poskytovana neni. U Win98 bude ted nekdy koncit nebo uz skoncila.

    Na druhou stranu te muzu ubezpecit, ze Win98 (95 je asi to samy) jsou jediny Windowsy, ktery mi v praci vzdycky vypnout ATX zdroje. Jede to asi pres apm, ale to je vlastne jedno.

    Wokna XP vypnou tak pulku pocitacu. Nektery jo a nektery ne, zalezi vetsinou na barve case nebo vyrobce mysi, proste na necem takovem znacne nahodnem.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    7.10.2005 17:40 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zruste titulky
    Musim říct, že já měl vždycky přesně opačnej problém :)
    Luk avatar 7.10.2005 18:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zruste titulky
    Já taky. Ve Win2000/XP se to vypnulo skoro vždycky, s Win95/98 tak v polovině případů (možná ještě méně). Jediný systém, který dokázal vypnout PC naprosto spolehlivě (ve 100 % pokusů), je Linux.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    7.10.2005 18:40 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zruste titulky
    Mě WIN XP počítač vypínají spolehlivě, zato UBUNTU to neumí. Zdroj u všech PC mám ATX. A neřvu to do světa.
    8.10.2005 11:52 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zruste titulky
    Wokna XP vypnou tak pulku pocitacu. Nektery jo a nektery ne, zalezi vetsinou na barve case nebo vyrobce mysi, proste na necem takovem znacne nahodnem.
    ty u těch xpček náhodně prohazuješ myši různých výrobců nebo přebarvuješ case? :-D
    7.10.2005 18:29 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Elegantní, čisté a snadné řešení
    K operačnímu systému FreeDOS se dodává program na vypnutí počítače. Jeho jméno si nepamatuju, ale je tam. Pracuje i v MS-DOSu. Stačí si na něj udělat na ploše ikonku a spouštět jej v tzv. režimu MS-DOS. Ten program asi vypíná zdroj nějakým voláním BIOSu, ale zdroják jsem nečetl. Takových programů pro DOS je asi k dispozici víc, ale jak by o nich mohli v MS vědět? MS-DOS už nepodporují mnoho let... A dobře jim tak, jen ať se ztrapňují. :-D
    7.10.2005 19:01 honzaB | skóre: 10 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elegantní, čisté a snadné řešení
    kdysi jsem mel na plose win95 "zastupce", ktery mel v ceste:

    C:\windows\rundll32.exe user,ExitWindows

    ale problem s vypnutim windows to pravdepodobne nevyresi.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 8.10.2005 19:32 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elegantní, čisté a snadné řešení
    To je úplně klasické vypnutí.
    7.10.2005 19:20 deleted | skóre: 3 | blog: pnojmatika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elegantní, čisté a snadné řešení
    pokud ten "režim ms-dos" neznamená, že se Windows vypnou, tak je to stejně čisté řešení jako stisknout tlačítko power
    deleted
    7.10.2005 19:38 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elegantní, čisté a snadné řešení
    Ano, Windows se ukončí a win.com, nebo kterej krám, spustí zadaný DOSový program, třeba command.com, nebo něco jiného. Je to stejné, jako restartovat v režimu MS-DOS ve vypínacím okénku.
    7.10.2005 21:22 Yeti
    Rozbalit Rozbalit vše neni to tak spatne
    Mily mlady kolego, vy jste bohuzel narazil na beznou hot-line pro bezneho "domaciho uzivatele". To za prve. Za druhe prumerne inteligentni opici musi byt jasne, ze v dobe Win95 byly ATX zdroje "na houbach" a o podpore ACPI se mohlo zdat i vasemu linuxu, ktery v te dobe byl ve fazi ranneho vyvoje shellu...:-o))
    7.10.2005 21:38 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neni to tak spatne
    Hehe. Prumerne inteligentni opice vi, ze shell nema s linuxem spolecneho vice, nez RS s LT :-o)) Ale vidim, ze mezi sneznymi muzi se to jeste nerozneslo :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    8.10.2005 00:13 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neni to tak spatne
    No priznam se, ze jsem si teprve ted uvedomil, kdy se zacala objevovat ta ATXka, nicmene jak jsem psal vyse. Jde mi o princip. Bud mi meli napsat, ze jsem vul, kdyz mi nedoslo, ze v 95. nebylo o ATX ani vidu ani slechu nebo ze podpora ATX ve Win95 neni. Ne aby mi posilali odkaz na stranku plnou zvastu o nicem...
    θηριον ειμι
    8.10.2005 12:34 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neni to tak spatne
    Ale notak; a kdyz uz si tedy hrajes na opice tak potom i prumernemu zlutemu psovi je jasne, ze tu nikdo primarne nemluvi o ACPI a navic APM uz tehdy existovalo alespon nekolik dlouhych let. A nebyl problem ani s vypnutim v DOSu... Nehlede na to, ze to od alespon 286 umel snad kazdy notebook. Spise je mozne, ze to meli bud ve w95 zmrsene nebo konkretni deska ci BIOS nedodrzuje korektne specifikace a s vypinanim ma problemy. Nebo w95 nerozpoznaji APM a nemaji prislusny ovladac, co ja vim. Nicmene to by mohlo byt nekde v dokundametaci zminene -- napr. v manovych strankach take byvaji podobne zrady uvadeny a na to asi autor narazel, na ten styl zmateneho vykladu.
    -djz
    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    9.10.2005 02:58 Sedeki | skóre: 17 | blog: sedeki
    Rozbalit Rozbalit vše A co řešení?
    Nicméně nikdo zde nezmínil řešení - obvykle stačí zapnout podporu rozšířeného řízení spotřeby a systém přeinstalovat. Windows se totiž později aktivované volbě nedokážou přizpůsobit. S příchodem ACPI je to ještě lepší - pokud ji naopak po instalaci deaktivujete, Win vám udělájí pápá:)
    Mnozí spadnou dolů a jen málokteří spatří znovu slunce.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.