abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:11 | IT novinky

    Společnost Espressif Systems oznámila, že rodinu SoC ESP32 brzy rozšíří o ESP32-H4 s IEEE 802.15.4 a Bluetooth 5.4 (LE) s podporou protokolů Thread 1.3, Zigbee 3.0 a Bluetooth Mesh 1.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:11 | Zajímavý software

    Kevin Bentley zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy počítačové hry Descent 3 z roku 1999: "Někdo se nedávno zeptal, zda budou zveřejněny zdrojové kódy Descent 3. Oslovil jsem svého bývalého šéfa (Matt Toschlog) z Outrage Entertainment a ten mi to povolil. Budu pracovat na tom, aby se to znovu rozběhlo a hledám spolusprávce." [Hacker News]

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    FRRouting (FRR) (Wikipedie), tj. softwarová sada pro směrování síťové komunikace, fork Quagga, byl vydán ve verzi 10.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Nová verze

    Julian Andres Klode vydal APT (Advanced Packaging Tool) ve verzích 2.9.0 a 2.9.1. Jedná se o vývojové verze nové větve APT 3.0. Vylepšuje se uživatelské rozhraní. Přidány byly barvičky. Aktuální náhledy a vývoj lze sledovat na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    KDE Plasma 6
     (61%)
     (13%)
     (2%)
     (24%)
    Celkem 420 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    14.7.2009 12:14 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?

    Na desktopu mi 2.6.30 (gentoo) funguje naprosto v pořádku, dokonce vyřešili jeden bug, který mě trochu trápil :-) Rozdíl ve výkonu nepozoruji žádný

    ZeX/OS - http://zexos.org
    Fluttershy, yay! avatar 14.7.2009 12:17 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Počkej na 2.6.31, ta opraví to, co bylo v 2.6.30 zničeno (o podpoře HW nevím, ale výkonové regrese jsou).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    hajma avatar 14.7.2009 12:20 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?

    "Kdyby to bylo možné, okamžitě bych se vrátil na 2.6.29."

    ty pri aktualizaci jadra mazes to stare? to bych si teda nelajznul

     

    21 promarněných znaků
    14.7.2009 12:25 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?

    Na gentoo mam klidne 4 kernely nainstalovane najednou a v bootladeru se jen mezi nima prepinam .. Nevim jak na Archu

    ZeX/OS - http://zexos.org
    otula avatar 14.7.2009 12:25 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    V Archu se jádro přepisuje. Ale není problém se vrátit ke staršímu.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jardík avatar 15.7.2009 12:07 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Problém to je, když nefunguje wifi, staré jádro už není v pacman cache a nelze se připojit na internet ...
    Věřím v jednoho Boha.
    otula avatar 15.7.2009 12:51 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Pak je zde pořád ještě jádro na instalačním médiu
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Dalibor Smolík avatar 14.7.2009 12:57 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?

    Nojo, já mám možnost použít 2.6.26 :-)


    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    microcz avatar 14.7.2009 14:29 microcz | skóre: 18 | blog: Michalův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?

    +1

    lmanik avatar 14.7.2009 15:09 lmanik | skóre: 11 | Vracov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    ale jde, pokud nemaze cache pacmana, staci potom pacman -U /var/cache/pacman/pkg/jemno balicku i s verzi, nevim zda je cesta dobre ale tak nejak by to melo bejt, jsem na mobilu takze nemuzu zkusit :)
    A komu to cpes?
    14.7.2009 15:19 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    To se pozná, kdo si instaluje jádro jedině z balíčků a kdo si jádro kompiluje. Ten, kdo si jádro kompiluje, by staré jádro před ověřením nového nikdy nesmazal, protože dobře ví, kolikrát se ke starému ale funkčnímu jádru pokorně vracel.
    Jendа avatar 14.7.2009 16:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Já si instaluji zásadně z balíčků a mám tu už asi 7 jader :-) Debian je (na rozdíl od Archu) nemaže.

    Měl bych to někdy promazat ručně...

    PS: Arch to má až tak extrémní, že během aktualizace smaže i staré moduly z /lib/modules/, takže po aktualizaci je potřeba rebootovat, jinak člověk nemůže zavádět moduly atd.
    stativ avatar 14.7.2009 16:24 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    No vidíš, já si jádro kompiluji už pár let a nikdy jsem fallback nepoužil a proto rovnou mažu. Akorát kdysi dávno, když jsem s tím začínal, jsem používal modulární jádro a zapomněl jsem nainstalovat moduly a initrd.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    14.7.2009 18:45 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    To je tedy obdivuhodné. Když si vzpomenu, kolikrát jsem zapomněl zakompilovat takové „prkotiny“ jako ovladač kořenového souborového systému…
    stativ avatar 14.7.2009 19:04 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Tak tyhle „prkotiny“ člověk obvykle jednou zjistí (třeba pomocí distribučního jádra) a potom už na daném PC používá stejný config do aleluja.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    14.7.2009 19:53 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Na daném PC. Ale pak dělá jádro pro nový počítač, a zapomene na to znova… Já teda sám nechápu, jak se mi to podařilo, protože všechny souborové systémy, které budou přímo na discích v počítači kompiluju rovnou do jádra – jako modul kompiluju jen ty, které na žádném HDD v počítači nejsou, ale mohou být na některých externích médiích. A přesto se mi zrovna ten souborový systém kořenového oddílu podařilo zapomenout zakompilovat několikrát.
    15.7.2009 09:36 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Normální distro nemaže právě běžící (= staré) jádro. Příjemný vedlejší efekt je pak samozřejmě možnost se k němu vrátit.
    otula avatar 14.7.2009 12:23 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Kdyby to bylo možné, okamžitě bych se vrátil na 2.6.29.
    Je to možné. Nemáš 2.6.29 v cache? Případně si můžeš v historii kernel26 postahovat starší PKGBUILD a spol a balíček jádra si sestavit
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    14.7.2009 12:27 XSimi | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    u me se vyskytla akorat nestabilita systemu a taky sem na to neprisel.
    David Heidelberg avatar 14.7.2009 12:28 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?

    Nainstaluj 2.6.31-rc3, vyzkoušej, co funguje a co ne, nareportuj bugy, ať to stihnou ještě do vydání finální verze opravit...

    David Heidelberg avatar 14.7.2009 12:31 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?

    a ohledně grafiky připomínám, že pokud jede glxgears nad circa 60fps, tak je výkon graficky v pořádku... glxgears není benchmark, pokud si pokles zaznamenal na něm...

    poky74 avatar 14.7.2009 12:33 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Pokles jsem zaznamenal ve urban terroru a csku, kde mi to háže poloviční fps
    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    poky74 avatar 14.7.2009 12:58 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    No, toho se bojím. Nikdy jsem to nedělal (na kernel.org je akorát nějakej patch) a návody se m zdají dosti nesrozumitelné :(.
    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    kozzi avatar 14.7.2009 12:59 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    navodu je tolik a vetsina je srozumitelna :D, ja to delal treba vcera trikrat :-D.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    15.7.2009 16:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Nejlepší bys imho měl vytvořit si vlastní PKGBUILD pro custom kernel na základě jiných jaderných PKGBUILDů, není to složité. Podrobností jsou v arch wiki. Můžeš taky použít některý z AUR kernel balíčů. Například kernel26-git vypadá použitelně...
    hikikomori82 avatar 14.7.2009 12:39 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    > Při ranním "pacman -Suy"

    Aneb dalsi zapisok na temu "updatoval som archlinux a prestalo to fungovat"
    stativ avatar 14.7.2009 13:18 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Však ono to postihne i jiné distribuce, až se do nich to jádro dostane.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    hikikomori82 avatar 14.7.2009 14:51 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Vtedy uz to jadro bude otestovane a opravene
    Jendа avatar 14.7.2009 16:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Někdo to musí odladit :-)

    Btw. 2.6.30 už týden a žádný problém.
    stativ avatar 14.7.2009 16:20 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    A to díky Archlinuxákům, kteří to otestovali ;-)
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    kozzi avatar 14.7.2009 12:58 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    No ono to primo nemusi souviset jen s aktualizaci jadra ale treba i dalsich veci. To ze ti nejde wifi asi souvisi s ovladacem pro ni nerekl si bohuzel co mas za wifi. Ten model nb znam ale jen v jine variante tam je ati grafika a broadcom wifi. Jinak vykon grafiky je mozna nizsi protoze to mas patne nastavene nebo pouzivas nevhodnou kombinnaci driveru. Jake verze intel ovladacu mas nainstalovane a jak mas nastavenej xorg.conf? Ja osobne nemam s 2.6.30 zadnej problem.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    poky74 avatar 14.7.2009 13:07 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    02:00.0 Network controller: Broadcom Corporation BCM4312 802.11b/g (rev 01) 00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile 4 Series Chipset Integrated Graphics Controller (rev 07)

    Ale bohužel wifina nejde ani s modulem "broadcom-wl, nebo taky wl" ani s "b43". Při bootu to píše že /etc/rc.d/wl not found, což nechápu, pomocí modprobe ho normálně najde...
    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    14.7.2009 13:16 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Nemate wl v rc.conf v $daemons misto v $modules? :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    poky74 avatar 14.7.2009 13:25 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Ano, to mám :) Každopádně to nevysvětluje proč wifi nefunguje po ručním načtení modulu...
    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    Petr Tomášek avatar 15.7.2009 08:52 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?

    Nevymazal ten upgrade firmware? (Případně není potřeba FW dát jinam / mít jiné userspace nástroje na je nahrávání???)

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    14.7.2009 13:05 joka x3m | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?

    Ja som updatoval Arch na 30kove jadro a na notebooku Toshiba L300 a som žiadny problém nezaznamenal.

    A pre špekulantov: Ešteže ostatné dístrá sa po update nerozhodia, že? Ubuntu 9.04 v základnej inštalácií (nepotrebovalo ani update) malo problémy s Intel grafikou, Mandriva problémy so zvukom na mojej L300 (hned po instalacii mala zapnutý mikrofon na plne gule a chytalo to spätnú väzbu)... takže ak niekomu niečo nefunguje, nemusí to byť zrovna Archom...

    Fluttershy, yay! avatar 14.7.2009 13:09 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Mám Ubuntu a problémovou inteláckou grafiku, ale problémy nepozoruji. Jinak Ubuntu 9.04 má 2.6.28.13.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    14.7.2009 13:22 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    No, ja nedavno presel na Arch (z Debianu) a zatim bez problemu... I kdyz teda, KMS mi rozbilo regulaci jasu displeje klavesami (i965), jinak vsechno slape jak hodinky :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    poky74 avatar 14.7.2009 13:35 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Rozhodl jsem se, že si nainstaluju 2.6.29 a na zbytek disku dám další arch s 2.6.31-rc3 na testování...

    Ovšem:
    bash-4.0# pwd
    /usr/src/linux-2.6.29
    bash-4.0# make install
    sh /usr/src/linux-2.6.29/arch/x86/boot/install.sh 2.6.29 arch/x86/boot/bzImage System.map "/boot"
    Cannot find LILO.
    bash-4.0#
    
    Co když mám grub?
    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    stativ avatar 14.7.2009 13:40 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Tak to neřeš. LILO potřebovalo po každé aktualizaci jádra znovu spustit a proto je v Makefile tenhle příkaz. GRUB tohle nepotřebuje.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    poky74 avatar 14.7.2009 13:41 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Takže make install mám přeskočit?
    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    stativ avatar 14.7.2009 13:45 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Ne přeskakovat ho je zbytečné přidělávání si práce. On normálně proběhne (a zkopíruje bzImage to /boot/vmlinuz + System.map), což bys jinak musel dělat ručně. To že si stěžuje na chybící LILO je fuk. Jo a nezapomeň na make modules_install. Člověk se pak občas diví :-D
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    poky74 avatar 14.7.2009 13:47 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    make modules_install jsem už spustil.. Postupoval jsem podle tohoto návodu: http://www.abclinuxu.cz/clanky/navody/cesta-do-hlubin-kompilace-jadra-1

    Teď jsem spustil "make" - vše ok a make modules_install.

    Co tedy teď?
    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    14.7.2009 14:14 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    jestli jsi spustil jak make modules_install a make install, tak reboot :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    poky74 avatar 14.7.2009 14:45 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Make install ne, viz chyba výše
    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    14.7.2009 16:19 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Ta hlaska "Can't find LILO" neni chyba. Takze pokud jste make install spustil, tak to rebootnete :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    poky74 avatar 14.7.2009 16:30 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Ale připadá mi divný že to nic jinýho nenapsalo... žádnej průbeh instalace atd... nu což, dám reboot a uvidíme
    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    poky74 avatar 14.7.2009 16:56 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    No, tak po rebootu funguje wifi, uspávání ne.

    Dívné ale je, že se to pořát hlásí jako 2.6.30, viz:

    [poky@poky-ntb ~]$ uname -a

    Linux poky-ntb 2.6.30-ARCH #1 SMP PREEMPT Sat Jul 4 11:13:08 UTC 2009 i686 Intel(R) Pentium(R) Dual CPU T3400 @ 2.16GHz GenuineIntel GNU/Linux

    [poky@poky-ntb ~]$
    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    Jendа avatar 14.7.2009 17:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Sat Jul 4 11:13:08 UTC 2009
    Buď ti jdou zatraceně špatně hodiny, nebo jsi zase nabootoval do toho starého :-)
    14.7.2009 13:57 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Mě teda funguje vše bez problému, včetně vmware.
    14.7.2009 14:06 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Archlinux, 2.6.30, Dell D400, no problemo con tempo maňana.
    I am Jack's wasted life.
    lmanik avatar 14.7.2009 17:29 lmanik | skóre: 11 | Vracov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    +1 mam HP 6510b a taky zadny problem :)
    A komu to cpes?
    microcz avatar 14.7.2009 14:28 microcz | skóre: 18 | blog: Michalův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?

    presne, mluvis mi uplne z duse na 2.6.29 jsem se radoval jak mi konecne vsechno zase funguje, 2.6.30 predevsim mojigrafarnu opet odeslalo do ....

    mirec avatar 14.7.2009 15:16 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Hibernácia by sa možno rozbehla s tuxonice kernelom. Dá sa stiahnuť experimentálny patch pre 2.6.30, funguje skvele a hlavne má veľa výhod oproti štandardnej podpore hibernácie v jadre. Ináč problém by mohol byť vo verzii X prípadne zapnuté / vypnuté KMS, Mesa ... niektoré kombinácie sa správajú fakt divne.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    vlk avatar 14.7.2009 15:44 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    2.6.30.1 vraj nieco riesi s uspavanim, planujem to dnes vyskusat, tak uvidim.
    You don't exist, Go away !
    poky74 avatar 14.7.2009 16:14 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Ano, řeší. V 2.6.30 se notebook neprobudí - koukne se při probouzení, v 2.6.30-1 se koune už při uspávání
    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    vlk avatar 14.7.2009 21:35 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    pravdu mas ...

    predtym to po zapnuti uspalo, zobudilo, uspalo a nezobudilo,... teraz to uz ani nezaspi :(

    2.6.29 je OK ?
    You don't exist, Go away !
    poky74 avatar 14.7.2009 22:04 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Ano, to funguje skvěle (co si pamatuju)
    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    vlk avatar 14.7.2009 23:28 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    zmena .. v 2.6.30.1 som predtym zakompiloval do jadra (nie v moduloch) podporu pre DRI a intel grafiku.

    teraz som skompiloval 2.6.30.1 s rovnakou konfiguraciou aku som mal v 2.6.30 (kde som mal podporu pre v moduloch) a som tam kde som bol - teda: uspi, zobudi, uspi a NEzobudi.

    takze nic... s5 k 2.6.26 s ktorym uspavanie funguje (.27, .28. som neskusal a uz sa mi ani ani nechce)
    You don't exist, Go away !
    Václav 14.7.2009 15:48 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    u intelích ovladačů doporučuji zkompilovat git verzi z AURu.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    14.7.2009 23:14 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Ja mam tez Archlinux na HP nx7300. Aktualizovany na uplne nejnovejsi veci a wifi funguje (ted hned po dostani notesu jsem broadcom vyhodil a koupil intel). Ale funguje stejne blbe jako kdykoliv drive. Repracky funguji, uspavani do ram funguje (pouzivam nekolikrat denne). Na disk to moc nepouzivam. Vykon inteli grafiky hodnotit nemuzu, okynka se otvyraj porad stejne rychle. Takze na notesu je to plus minus stejny.

    Naopak na routerech jsem mel posledni stabilni neco kolem 2.6.26, novejsi padaly jako hrusky. A ted, dal jsem 2.6.30 a jede to bez sebemensiho problemu, takze posun ke zlepseni.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    kotyz avatar 15.7.2009 11:10 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Copa jadro, to mi fuguje, ale novej libjpeg, kterej byl v aktualizacich vcera. Pul veci s nim nejede, nebo jede ale nefunguje. Zajimavy ze nektery programy ktery se uspesne zkompilovali s novou verzi se stejne nespusti ze chteji tu starou ...

    Ted cekat tak tejden nez to spravci balicku vyresi. Vzdycky kdyz si clovek mysli ze uz se nic horsiho nemuze stat, tak se to stane.

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    stativ avatar 15.7.2009 12:03 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Tak to, co je v extra funguje. Ale je tu ohledně nového jpeg hodně hnusná chyba – všechny JPEGy jsou příšerně neostré. Jak s tím mám kurva pracovat? A ještě k tomu musím překompilovat celé svoje repo [arch-graphics]
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    kotyz avatar 15.7.2009 12:21 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Kdepa, ani nektery veci z extra nefungujou. Treba kaffeine. Nekdo si stezoval ze nejde amarok, ale me 2.1 jde. Jinak ze nejdou veci z kdemod to sem ani nepisu, to je jen otazka casu, kdy to opravi. Ale na ten kaffeine budou muset udelat nakej patch, protoze ani po rekompilaci nefunguje.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 15.7.2009 12:23 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Holt kdyz se neco hodne dlouho nemeni tak je zadelano na budouci katastrofu az se to zmeni ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    stativ avatar 15.7.2009 14:13 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Mně kaffeine jde.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    stativ avatar 15.7.2009 14:17 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Jo a ještě něco, zkus restartovat grafický prostředí příp. celé PC. Schválně jsem si to teď ověřoval a kaffeine na libjpeg závislé není, takže tím nemusí být ovlivněno. Na druhou stranu se mi už kdysi párkrát stalo, že kaffeine nedokázalo navázat spojení s DCOP a nešlo spustit. Něco jsem musel restartovat, nevím, jestli stačil logout-login do KDE nebo jsem musel restartovat systém.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Limoto avatar 15.7.2009 14:28 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?

    Kaffeine na libjpeg závisí, jenom ne přímo. Zkus třeba pactree.

    stativ avatar 15.7.2009 14:33 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Hmm… máš pravdu, readelf -d to taky tvrdí. Nicméně kaffeine z [extra] funguje tak jak má. Tipoval bych to spíš na problém mirroru. V mailing listu se teď takové chyby dost řeší a zatím to až na jednu výjimku vždycky byla chyba mirroru.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Limoto avatar 15.7.2009 14:35 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?

    No, IMHO se proti té nové libjpeg dalo všechno překompilovat, ale to asi chvilku potrvá a pokud se mirror synchronizovanej v nějakým intervalu trefí do té správně chvilky, tak tohle vznikne.

    stativ avatar 15.7.2009 14:41 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    V tom případě to ale není problém Archu (přesněji vývojářů) ale mirroru.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    stativ avatar 15.7.2009 14:36 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Já to ale stejně vidím na problém připojení k DCOPU. Jestli nezávisí přímo tak to nikdy problémy dělat nemůže (protože to je problém knihovny, na které závisí), samotný program po téhle knihovně nekouká.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    kotyz avatar 15.7.2009 15:13 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Restartoval sem a nejde to porad. A na libjpeg zavisi:

    [kotyz@behemot ~]$ kaffeine
    kaffeine: error while loading shared libraries: libjpeg.so.62: cannot open shared object file: 
    No such file or directory

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    stativ avatar 15.7.2009 15:56 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Hmm… jakou máš verzi? Měl bys mít kaffeine 0.8.8-1
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    kotyz avatar 15.7.2009 16:47 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Tu mam a nefunguje, ani kdyz sem si ji prekompiloval z abs.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    stativ avatar 15.7.2009 17:28 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    A co kdelibs3? Ty bys měl mít ve verzi 3.5.10-4
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    kotyz avatar 15.7.2009 17:33 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    kdelibs mam z kdemod legacy, ale kaffeine je z normalniho repozitare (protoze v kdemod neni). Tak je asi rozbity neco v kdemodu na cem pres neco dalsiho zavisi neco z kaffeine a pak to jako celek nefunguje.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    otula avatar 15.7.2009 17:39 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Myslím, že by to mělo být jednoduché (ne na vyřešení, ale závislosti): kaffeine potřebuje kdelibs3, a ten je kompilován s libjpeg 6. Průser je, že s novým GCC 4.4 nelze zkompilovat funkční kdelibs3 (nebo se mi to aspoň zatím ani se všemi možnými záplatami nepodařilo - teda vlastně podařilo, ale nefungovalo to… :-()
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    stativ avatar 15.7.2009 17:59 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    IMO to musí být možné, jak by ho jinak překompilovali?
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    otula avatar 15.7.2009 18:27 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    No jo, ten kdelibs3 v extra zkompilovaný nějak je, ale když jsem ho zkusil použít místo to "původního", tak z prostředí KDE3 zbyla jen troska. Děckám jsem udělal downgrade na stav, který byl před libjpeg 7 (předvčerejšky na poslední chvíli, kdy to ještě bylo v testing), sám si tento stav držím a čekám, až někdo šikovnější než já vymyslí, co s tím.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 15.7.2009 17:41 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Ale mám pro tebe radu od Espinosy: přejdi na Mandrivu ;-)

    (Espinoso omlouvám se, promiň, ale nemohl jsem si to odpustit) :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    stativ avatar 15.7.2009 17:57 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    V tom případě je to problém KDEmod legacy. Můžeš si je zkusit zkompilovat z ABS.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Limoto avatar 15.7.2009 18:02 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?

    Ještě kdyby tak kdemod-legacy byl v ABS ;-)

    stativ avatar 16.7.2009 09:46 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Pro kdemod PKGBUILDy jsou, tak bych právě zkombinoval PKGBUILD z [extra] s tím z kdemod.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Limoto avatar 16.7.2009 11:57 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?

    Jsou, ale ne v ABS.

    Limoto avatar 15.7.2009 13:17 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?

    Na tu wifi je potřeba blacklistnout modul ssb ( !ssb do MODULES v /etc/rc.conf).

    15.7.2009 15:50 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    No tak jsem po přečtení rebootoval svůj Dell Inspiron, pacman -Syu jsem sice provedl už včera, ale od té doby bylo jen uspáno. Každopádně žádné takové problémy nepozoruju, funguje jak wifina tak uspání. Nadruhou stranu nepozoruju ani nárůst výkonu intel grafárny. Prostě zatím naprosto žádná změna.
    15.7.2009 18:30 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Takže update: OS mrze když vypíná displej do DPMS, tohle se předtím nestávalo. Zatím nevím čím to je, ale co když to je stejný problém jako s tvým s2ram? Nejde přitom taky displej do DPMS? I když nevím nevím asi ne, páč mně s2ram fungíruje.
    16.7.2009 10:51 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Cisco vpnclient

    Tohle taky nefunguje :(. Jakmile se VPNka spoji a prenese par packetu tak kernel panic a konec. Dost neprijemna chyba, pro ty kdo pouzivaji linux v praci.

     

     

    Dent avatar 16.7.2009 18:45 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    <rejp>Jak tak čtu tu diskuzi, to je ten Archlinux, o kterém všichni říkají jinde v diskuzích, že je to bezproblémové distro? Maximálně jeden problém do roka apod. :)))</rejp>
    Limoto avatar 16.7.2009 19:58 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?

    Já nevidím jedinej problém Archu... Jenom samej 2.6.30...

    Dent avatar 16.7.2009 20:23 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    ... které je obsaženo v Archu.
    16.7.2009 20:29 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Limoto avatar 16.7.2009 20:35 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?

    Ale nikdo ho nikomu nenutí ;-)

    Dent avatar 16.7.2009 20:39 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Ale pokud se nemýlím, tak "pacman -Syu" je běžný upgrade systému. Takže pokud je nyní v Archu výchozí jádro plné chyb, Arch jako celek ty chyby obsahuje. Nakonec bychom to mohli dotáhnout do bodu, kde každá distribuce je bezchybná a bezproblémová - chyby a problémy jsou pouze v aplikacích obsažených v systému. Což nakonec možná není nepravda, ale to závisí na úhlu pohledu...
    Limoto avatar 16.7.2009 20:45 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?

    Chyba distribuce je, když je něco špatně zabalený, zkompilovaný(Gentooisti odpustí) nebo starý...

    Dent avatar 16.7.2009 20:52 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Jak jsem řekl - to závisí na úhlu pohledu. Pro mne je chybou distribuce i to, že vpustí do oběhu polofunkční program (a nedejbože jádro).
    Limoto avatar 16.7.2009 20:57 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?

    Chyba je maximálně na straně vývojářu Linuxu, že vypustil šmejda. Balíčkáři s tím pak už nic nenadělají...

    otula avatar 16.7.2009 21:08 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    No, tady bych si dovolil nesouhlasit. Distributor to může ponechat v testingu. Velmi dobrý distributor udělá záplatu.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Fluttershy, yay! avatar 16.7.2009 21:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Velmi dobrý distributor udělá záplatu.

    Pro upstream. ^_^

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Limoto avatar 16.7.2009 22:56 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?

    To už pak ale není distributor, ale kernel hacker. A ten patří do upstreamu...

    otula avatar 16.7.2009 23:06 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Bral jsem to obecně, ne jen pro kernel, o němž byla zrovna řeč :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    16.7.2009 21:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Zapomínáte na konfiguraci a výběru použitého softwaru, to je jedna z klíčových vlastností pro kvalitu distribuce.
    Jestliže je nové jádro "plné chyb" (zas tak hrozné to imho není), je to problém jádra. Uživatelé Archlinuxu budou samozřejmě mít /potenciálně/ problém, ale to všichni uživatelé rolling-updates dister, nejen Archlinuxu.
    Dent avatar 16.7.2009 22:25 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Ne nezbytně. Uživatelé ostatních rolling-updates dister mít problém nemusí, protože distribuce jako taková může mít jinou politiku schvalování balíčků, takže jádro 2.6.30 tam půjde již v nějaké verzi s opravami či bude přeskočeno.

    OT: Které distribuce s rolling updates kromě Archu a Gentoo jsou "na trhu"? Ta myšlenka mi vyhovuje - přeinstalovávat každý půlrok OS kvůli aktuálnějšímu SW, to je jak u blbejch :)) Vyhovoval by mi rolling-updates, ale Arch je moc "bleeding edge" a Gentoo... nejsem moc fanda kompilování.
    Fluttershy, yay! avatar 16.7.2009 22:30 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    ...jádro 2.6.30 tam půjde již v nějaké verzi s opravami či bude přeskočeno.

    Někdo ale musí udělat ty opravy.

    Které distribuce s rolling updates kromě Archu a Gentoo jsou "na trhu"?

    Debian testing/unstable. Svým způsobem taky openSuSE Factory a asi tedy i Mandriva Cooker. Jiné neznám. Ale pokud chceš (relativní) stabilitu, doporučuji ten Debian.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Dent avatar 16.7.2009 22:38 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Pak tedy vidím velkou díru na trhu... desítky větších distribucí s tradičním stylem vydávání a jen pár rolling-updates.

    Kde je pan Hoferek? Ten by se toho mohl ujmout... :))
    Fluttershy, yay! avatar 16.7.2009 22:47 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    Pak tedy vidím velkou díru na trhu... desítky větších distribucí s tradičním stylem vydávání a jen pár rolling-updates.

    Podle mého jsou na tom kvantitativně podobně (Debian + Gentoo + Arch X Fedora + openSuSE + Mandriva + Ubuntu; nevím, co je Slackware), jenom na Debianu je toho spousta postavená (třeba Ubuntu).

    Kde je pan Hoferek? Ten by se toho mohl ujmout... :))

    Vždyť ještě ani neudělal Greenie jako metabalíček!

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    16.7.2009 23:29 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co přineslo jádro 2.6.30 tak nového?
    No tak Debian testing, potom Slackware current, Zenwalk (afaik) a pak Fedora-Rawhide ale vo tý nic nevim. No a pak gentoo a arch.
    Co se týče toho jádra s chybami - pravděpodbně se ty chyby objeví jen ve specifických situacích / HW. Lidi od Archlinuxu co se staraj o repo a kernel zlvášť by nepustili do core něco, o čem by věděli, že je nestabilní/zabugované. Jádro zvlášť. Jakmile bude vydaná opravená verze jádra (je-li chyba v jádru), Arch se doupdatuje.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.