abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    21.4. 19:11 | Komunita

    Thunderbird 128, příští major verze naplánovaná na červenec, přijde s nativní podporou Exchange napsanou v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    21.4. 04:44 | Komunita

    Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucího projektu Debian (DPL, Wikipedie). Novým vedoucím je Andreas Tille.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    21.4. 00:11 | Nová verze

    Po osmi měsících vývoje byla vydána nová verze 0.12.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 268 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    20.4. 23:55 | Pozvánky

    Poslední měsíc byl plný zajímavých akcí, o kterých Vám bastlíři z projektu MacGyver mohou povědět, protože se na ně sami vydali. Kde všude byli, ptáte se? Objevili se na Installfestu, Arduino Day, Hackaday Europe a tajném srazu bastlířů z Twitteru. A z každé akce pro vás mají zajímavé poznatky.

    … více »
    bkralik | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (71%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 670 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Hraní si s Linuxem

    26.8.2011 15:00 | Přečteno: 2094× | Linux | poslední úprava: 26.8.2011 19:48

    Dlouho jsem nic nenapsal a dneska mi zase jeden člověk zvedl mandle...

    Docela často se setkávám s názorem, že Linux používají jenom studenti co nemají co dělat, nejčastěji to říkají čerstvě zaměstnaní 20 letí maníci, osobně si myslím že podobné kecy jsou jen způsob jak se vybrečet že musí celý den sedět v nudné práci, argumenty že já jako student co nemám co dělat si Linuxem a přidruženým odvětvím vydělám měsíčně 2x tolik co on a pracuju když chci já, většinou nejsou akceptovány, ale to je vedlejší. Běžně takovéto kecy ignoruju, dávno jsem vzdal snahu to lidem vysvětlovat.

    Dnes se mi stala podobná věc, byl jem požádán o externí správu několika Debianních serverů v menší firmě kde odešel Linuxovej sysadmin a zůstal jen správce win serverů s tím, že ho mám zaškolit aby mě nemuseli volat do budoucna.

    Jel jsem na místo si očíhnout jejich it vybavení, 3 linuxové servery, 7 Win, 2x Debian 3 a 1x Debian 2, bývalý Linux sysadmin měl asi pohodovou práci, vzhledem k tomu že některé balíky byly 10 let (!!!!!) neaktualizované, zavelel jsem že upgrade systému je naprosto nutný a dal jsem se do práce.

    Kolega, říkejme mu Franta*1, přihlížel na ty zvláštní písmenka co datluju do shellu a evidentně si o tom chtěl popovídat, vzhledem k tomu jak kroužil okolo. Dali jsme se do řeči a téma došlo k tomu jak jsou ty Linuxy vlastně zbytečné a že to akorát zabírá čas a že by s to konečně mělo nahradit mašinama s Win. Nechtěl jsem se hádat, vzhledem k tomu že mi bylo jasné že Franta asi nebude mít zájem Debian spravovat a tudíž že s ním budu přicházet do styku častěji, odkázal jsem ho, nechť do navrhne vedení.

    Chtěl jsem odvést řeč, což se mi povedlo a povídali si o tom jak dlouho tu pracuje, co bývalý kolega... No, aby to vůbec někdo dočetl tak to zkrátím, Franta do mě opět začal hustit*2, proč vlastně se zabývám Linuxem, argument že mě to živí odbyl s tím, že Win člověka uživí úplně stejně a navíc stim není tolik práce. Dodal, že by nesnesl se celé dny snažit zprovoznit nějaký hw, kompilovat věci "které mají být neměnné" *3 a hrabat se v tom, to že radši přijde domů a zapne si nějakou akční hru, kde se odreaguje a nemeusí se srát s kravinama, načež se odmlčel a odešel.

    Přivedlo mě to na myšlenku, třeba to kompilování jádra mě baví, vlastně se to dá srovnat s hraním her a myslím, že úspěch po kompilaci rc verze s nějakým šíleným .configem dá mnohem lepší pocit než ustřelení hlavy nepříteli v Counter-striku (nebo co se teď hraje), nehledě na to, že například při té kompilaci člověk může (nemusí) zíkat spousty poznatků které může využít v praxi a z nich získá další hřejivý pocit.

    Když nad tím přemýšlím, nabízí se paralela, že já bych nesnesl přijít domů, dát stahovat 2 filmy, mezitím sedět hodinu na facebooku, kouknout na film, zahrát si hru a potom druhej film a spát, to musí být ubíjející stereotyp, nicméně naprosto běžný jev.

    Na Linuxu nemáme poslední hardocore high level 4D hyper polygon hry, někomu (amd?) se trhá přehrávání filmů, někomu nejde flash, ale i díky tomu jsem na Linuxu tak rád, nedovolí mi mrhat časem při nesmyslných aktivitách, radši čas dle některých "promrhám" rozšiřováním znalostní základny a při tom se budu i bavit. Absenci her už rozhodně neberu jako mínus, vlastně naopak, kdo ví kde bych dneska byl, možná by ze mě byl pařan wowka nebo notorickej filmo čumil.

    Vlastně se divím že mi tyhle poznatky došli až nyní a asi jsem objevil kolo :-), rád bych znal názor ostatních na to co jsem právě napsal.

    Díky!

     

    *1 Malé nestoudné podprahové sdělení

    *2 Hustit=nenechal se odbýt

    *3 Jádro

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    robotics avatar 26.8.2011 15:27 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Pařím hry na Linuxu i se na něm dívám na filmy. Kernel nekompiluju, mám Debian stable a mám spoustu času na práci a jen minimálně řeším nějaký problém. :-) Asi se ze mě stal linuxowoknař.
    poky74 avatar 26.8.2011 15:37 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem

    Jasně, já se taky jednou za týden kouknu na nějakej dokument a kernel nekompiluju každý den, spíš jsem to myslel obecněji.

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    Bedňa avatar 26.8.2011 16:26 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Najlepší zápisok za poslednú dobu. Súhlas, áno kompilácia je väčšia zábava ako pozeranie TV. Potom ešte s kámošom linuxákom reboot výjazdy do skorých ranných hodín, vždy je si o čom pokecať, neviem si predstaviť stráviť život pozeraním správ a filmov.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    26.8.2011 16:30 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    A tak se formují zoufalci, kteří se nedokáží bavit s normálními lidmi a nemají skoro žádný rozhled.
    26.8.2011 16:50 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Myslíte toho "windowsáka"? :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    26.8.2011 17:51 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Ne, myslím člověka, který neví nic o ničem jiném než kompilování jádra.
    26.8.2011 18:04 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Čím je lepší niekto, kto vie len hrať hry?
    26.8.2011 18:12 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Přečti si to celé.
    26.8.2011 18:27 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Protože nesedí na Facebooku? :D
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    26.8.2011 18:35 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    FB je jenom prostředek. Já ho používám jako agregátor novinek z několika odborných webů a časopisů a nezávislého tisku.
    xkucf03 avatar 26.8.2011 18:46 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Existuje taková věc… RSS čtečka se to jmenuje :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.8.2011 18:50 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Používám ji taky. Za poslední týden tam mám několik stovek novinek, ale nemám čas je protřídit. Na FB k tomu je obvykle dodatečný popisek a nějaké komentáře, takže je snazší vynechat to, co nemusí být tak zajímavé.
    26.8.2011 18:54 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Zapomněl jsem zmínit, že abych mohl synchronizovat RSS čtečku mezi více počítači a telefonem, musel bych používat nějakou službu jako Google Reader (server nemám a nechci). To už nevidím velkou výhodu proti Facebooku.
    Heron avatar 26.8.2011 18:57 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    rss2email
    26.8.2011 19:39 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Nevím, jestli to dobře chápu, ale stejně musí někde běžet nějaký "server", který stahuje novinky a posílá je na e-mail, takže je mi to k ničemu, když ten "server" bude doma týden vypnutý a já budu ten týden na dovolené používat jenom telefon.
    Heron avatar 26.8.2011 20:54 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Nemusí běžet doma, stačí když poběží na hostingu u toho emailového serveru.

    Ale to bylo spíše jen takové upozornění, že existují i jiné možnosti, než mít více nesynchronizovaných RSS čteček. Možná existuje i nějaká synchronizovaná, nevím.
    26.8.2011 21:25 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Takže musím mít stejně někde nějaký server (nebo atypický hosting). Jediná další možnost, o které vím, je služba jako Google Reader (s tím se umí synchronizovat třeba Liferea, ale má své chyby) nebo něco jako DropBox a sdílení "konfiguráku" čtečky.

    Spíš mi šlo na to upozornění, že člověk může mít ty novinky předžvýkané. Proto chodím taky třeba na Slashdot.
    26.8.2011 19:09 Marteen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Ne, myslím člověka, který neví nic o ničem jiném než kompilování jádra.

    Takový člověk existuje? Vlastně ano. mgr. ulhán si taky umí zkompilovat jádro. Chudák. Už vím, proč je tak retardovaný.
    26.8.2011 19:37 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Je to trošku přehnané, já vím, ale znám několik lidí, se kterými se prostě nejde bavit, protože mimo svůj obor nic neví a neznají.

    Bojím se, že tak také dopadnu, už jsem cítil náznaky na posledním srazu při výročí maturity.
    Bedňa avatar 26.8.2011 19:50 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Myslíš akože nevieš čo to nové je v bulváre, ktorá rosnička sa s kým vyspala, alebo to že vieš málo o fyzike častíc? Pýtaj sa pomôžeme :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    26.8.2011 19:59 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Nemám vtipné historky ze studií, z kolejí, z práce, protože neumím vyprávět a hlavně se mi neděje nic zajímavého pro normální lidi. Vůbec neznám knížky (třeba Dan Brown nebo jak se jmenuje mi nic neříká) a filmy, které běží v kinech a v televizi. Ani ty docela dobře hodnocené. Dosud jsem neviděl Red Dwarf. Nesleduju politiku, ekonomiku a další věci (ani ten bulvár, ale o ten tady nejde), protože se u toho vždycky rozčílím. A tak dále.
    Bedňa avatar 26.8.2011 20:07 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Je pravda, že vtipnejších historiek už mám menej, ale pri mojom dosť búrlivom spôsobe života nazbieral dosť a mám pocit, že už ďalšie ani nepotrebujem. Keď ma niekto zavolá na dobrý film, nie som proti, takže základný prehľad mám, hoci na divadlo Jary Cimrmana nemá nič :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    26.8.2011 20:25 Aminux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    "hoci na divadlo Jary Cimrmana nemá nič" Tak s tím docela souhlasím. Já mám ještě Tlučhořovi (Kaiser-Lábus). jinak jsem rád, že JdC se líbí i na Slovensku.
    Bedňa avatar 26.8.2011 21:00 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    To ešte pridám Čechovo prozatímní divadlo a divadlo GunaGu. Občas pozerám aj divadelné hry na ČT2 sem tam vyberú dobre :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bedňa avatar 26.8.2011 21:02 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    a zabudol som, na Štúdio L+S.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    26.8.2011 21:40 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    a šimek s grossmanem

    jen neznám nikoho novýho - jakoby většina trochu inteligentněšího humoru vymřela

    zůstane novotný a mareš ....

    vlastně Kraus - ten je fajn
    26.8.2011 22:18 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Kraus už mi leze krkem. Furt na jedno brdo.

    Ještě bych přidal Šípa, občas vyprodukuje něco rozumného.
    26.8.2011 21:56 Aminux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Zrovna o prázdninách opakovali Ktosi je za dverami. Občas sem mrknul.
    26.8.2011 22:02 Aminux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Já bych ještě přidal Dvořáka s Bohdalkou v Televarieté. Mám snad všechny díly. Krom těch černobílích. Když už sme u toho, tak tady je toho mraky http://mluveneslovo.chaves.cz/ Ale je nutno se registrovat. Jinak s humorem je to špatný. Starý bardi umíraj a nový se neroděj. A některý zas ne a ne zemřít (Novotný)... :-) I ty KaiLabisti už sou starý. Ale zatim jedou.
    26.8.2011 22:17 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Čtvrtníček.
    27.8.2011 04:54 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    zabudol si na Radošincov... môžeš pre nich napísať divadelnú hru o kvantovej fyzike))
    27.8.2011 05:01 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem

    to je vec vkusu, niekto zas tých šašov z GuNaGu nemusí zakaždým, keď otvorí konzervu

    Jendа avatar 26.8.2011 23:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Nemám vtipné historky ze studií, z kolejí, z práce, protože neumím vyprávět
    No vidíš, já pár takových historek mám, ale když je vyprávím těm tzv. „normálním“ lidem, nepřijdou jim vtipné. Mně zase nepřijdou vtipné mnohé jejich (kdo se kde ožral atd.).
    a hlavně se mi neděje nic zajímavého pro normální lidi
    Definuj „normální lidi“ ;).
    Vůbec neznám knížky (třeba Dan Brown nebo jak se jmenuje mi nic neříká) a filmy, které běží v kinech a v televizi. Ani ty docela dobře hodnocené. Dosud jsem neviděl Red Dwarf. Nesleduju politiku, ekonomiku a další věci (ani ten bulvár, ale o ten tady nejde), protože se u toho vždycky rozčílím. A tak dále.
    A to vadí? Zase asi sleduješ spoustu jiných, pro tebe zajímavých, věcí.

    Red Dwarf jsem pár dílů viděl a je to občas vtipné, ale tenhle žánr se mi nikdy moc nelíbil. Politiku sleduju, protože to bohužel považuju za nezbytné pro přežití v tomhle státě. O ostatních jmenovaných věcech také nemám moc přehled a moc mi to nevadí. Pro konverzaci vyhledávám lidi, se kterými si můžu popovídat o matematice, IT, fyzice… Akorát mě ve škole ser.štvou slohovky na témata typu „Nejlepší sportovec“, „Moje oblíbená kapela“ a spol.

    Bulvár? Proč by mě proboha mělo zajímat, že nějaká Jessica Tydýtson chodí s Pepou Tramtarárem?!
    Bedňa avatar 27.8.2011 00:55 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Pro konverzaci vyhledávám lidi, se kterými si můžu popovídat o matematice, IT, fyzice…
    Kde si bol keď som sa ženil :-) Inak mám aj kámošov s ktorými som robil vždy len kktiny, naposledy, asi pred piatimi rokmi, keď sme hasičom štyria vytiahli približne 200kg ťažkú kaďu hore na búdku kde sa vyberá vstupné na futbal. Pekne sme sa kosili, keď ju starosta s mlaďasmi zhadzoval dole. Na druhý deň sme sa rozhodli, že ju zavlečieme na vodáreň, ale to sme už boli len traja a dorobili sme sa hrozne. Dovliekli sme ju tam ale už nám nezostali sily dostať ju na strechu a zrazu fýzli. Naskákali sme do kade, ale zbadali nás, no našťastie to bol kamarát, ktorý skritizoval, že ako starý pako robím také blbosti. Prisľúbili sme že ju vrátime, ale nechali sme ju opretú o vodáreň :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    27.8.2011 08:26 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    :-) tak to naozaj to teda muselo byť pre tých fízlov prekvapenie, keď nakukli do tej kade a tam dvaja krčiaci sa humoristi(ešte že to nebola kadibúdka)- keď si predstavili, ako ste sa kvôli tej kktine nadreli, a ako sa ešte nadriete, kým uvediete kaďu do pôvodného stavu, iste v tej predstave našli niekoľko vtipných momentov
    Bedňa avatar 27.8.2011 22:49 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Keby ti niekto povedal dám ti pětiko prenes to, tak si zaťukáš na čelo a povieš mu že je blázon, ale keď ide o srandu, tak spravíš hocičo :-) Týchto hovadín nikdy neľutujem, sú to najlepšie zážitky s tohto posratého života :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    28.8.2011 02:28 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    27.8.2011 13:37 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Ehm a bavis se nekdy s lidmy nebo jsi sociopat? :-P Cim travis cas? Sedis 20h v kuse u computeru? Nic proti, ale nezavidim ti tvuj plochy zivot.
    27.8.2011 15:30 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    S lidmi? Bavím se s několika "ajťáky", s nikým jiným skoro nepřijdu do styku. Na rodinných sešlostech si okamžitě odcházím číst, když se začne rozebírat automobilismus a "jak bylo před 40 lety".
    27.8.2011 22:58 Aminux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Nemáš rád auta? Já se o autech bavím rád. Nebo máš na mysli něco jiného?
    Jendа avatar 28.8.2011 05:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Docela ho chápu, mně se moderní auta taky moc nelíbí. Jo ale třeba tohle
    28.8.2011 10:34 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    To přejde… doufám.
    Jendа avatar 28.8.2011 20:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    To zní jako někdo, kdo se právě projel s Yokotashim v autě :).
    28.8.2011 21:32 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem

    To ani ne, ale mám tu nepříjemnou vlastnost, že si ze "starých dobrých časů" pamatuju i ty méně příjemné věci. Třeba to, jak

    • jsem v letních vedrech musel hlídat jako ostříž teploměr, abych "nevařil"; zejména zapínat v 35°C topení naplno je opravdu moc příjemné
    • totéž paradoxně platilo i v zimních mrazech, jen to topení, pravda, tolik nevadilo
    • bylo nutné nastavit správně sytič podle aktuální teploty, aby auto vůbec nastartovalo (podmínka nutná, ale zdaleka ne postačující)
    • když se motor trochu ohřál, bylo potřeba sytič zase vyhodit, jinak auto na první červené chcíplo
    • když auto v zimě nechtělo nastartovat, po pár pokusech bylo potřeba vzít klíč na svíčky a hadrem je očistit, než mělo smysl to zkoušet znovu
    • jsem musel každých pár měsíců seřizovat spojku, protože se záběr posunul mimo rozsah pedálu
    • absence ABS, ESP a dalších zkratek taky není zdaleka tak skvělá, jak to někteří nostalgici líčí
    • ...

    Dalo by se vzpomínat dál, ale jako ilustrace to IMHO stačí. Jsem rád, že mám tu zkušenost, ale ani trochu se mi po ní nestýská.

    28.8.2011 21:36 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    jsem v letních vedrech musel hlídat jako ostříž teploměr, abych "nevařil"; zejména zapínat v 35°C topení naplno je opravdu moc příjemné
    Není nad stopětku v dopravní zácpě v letní Praze :-D
    absence ABS, ESP a dalších zkratek taky není zdaleka tak skvělá, jak to někteří nostalgici líčí
    ABS ještě vím co je. ESP je co? Extra Sensory Perception? :-D
    28.8.2011 21:43 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Pro kontrolu trakce a další související drobnosti používá každý výrobce jinou zkratku, ESP je to u Fordu.
    28.8.2011 23:43 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Není nad stopětku v dopravní zácpě v letní Praze
    Zácpa v letní Praze? My se v srpnu 1999 vraceli ve stodvacítce z úplného zatmění slunce v Alpách. Protože se do pásu totality tehdy nahrnula půlka Evropy, která samozřejmě odjížděla spolu s námi, vznikla na A2 před Vídní cca 40 km kolona. Bylo to velmi zajímavých a horkých pět hodin :-) Nakonec jsme skončili na benzínce, nechali jsme škůdku chládnout, roztáhli spacáky do trávy, natáhli se na ně, a sledovali toho nekonečného hada, jak se krokem plazí kolem :-)
    29.8.2011 06:25 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Ještě víc deprimující mi to ovšem připadalo v pěti až deset stupních pod nulou; jediná výhoda byla, že v zimě motor chladl rychleji…
    Jendа avatar 28.8.2011 21:45 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Já na VW Passat, r.v. 1988, diesel, pozoroval jenom nestartování, když se blok motoru dostal pod 0 °C (asi by šlo vyřešit výměnou žhavicích svíček), a nechlazení způsobené zarostlým chladičem. V létě táta startoval vždy bez sytiče a v zimě vždy se sytičem naplno a motor se nikdy nepřechlastal. Zato nám odpoledne chcípla po nastartování Fábia, protože si řídící jednotka blbě nastavila sytost směsi při studeném motoru, ale horkém nasávaném vzduchu. (pro ilustraci, že automatika taky není neomylná) Naštěstí to lze snadno hotfixnout mírným přidáním plynu na volnoběh po nastartování.

    Proti ABS nebo zámku diferenciálu nic nemám a věřím tomu, že to může být užitečné, ale tyto technologie by podle mě měly být v autě zakomponovány tak, aby při svém rozbití pokud možno neohrozily pojízdnost.
    29.8.2011 07:23 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Pokud bys te automatice pridal spravna cidla pro obe teploty, problem by zmizel.
    Ona neni omylna nebo neomylna. Jenom dela presne to, co ji programatori naucili.
    xkucf03 avatar 28.8.2011 15:12 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Auto pro ajťáka
    Pěkné je taky tohle: Jak se řídí auto, Druhá lekce řízení auta (Yuhů).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 28.8.2011 20:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka
    Jízda Yokotashiho autem je prý zážitek na celý život, ale ještě jsem neměl tu čest :-).

    Technicky jízdu docela zvládám (dokonce na to od včerejška mám i papír a zítra jdu podat žádost o řidičák), ale v realtime zpracovávání dopravní situace ještě nemám dostatečný cvik. Na tzv. moderním autu mi vadí především spousta kurvítek.
    sešlápnu spojku - pokud je řazení na neutrálu, tak nemusím, ale pro jistotu (jinak by mi to chcíplo)
    Hodí se to i tak, startér pak nemusí protáčet studený=ztuhlý olej v převodovce.
    28.8.2011 21:10 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka
    Na tzv. moderním autu mi vadí především spousta kurvítek.

    Člověk nesmí věřit všemu, co se povídá. Escorta jsem koupil tři roky starého a navíc (jak jsem později zjistil) bouraného, za dalších deset let jsem s ním najezdil 200000 km. Za tu dobu se mi nestalo, že bych nedojel, a pouze jednou se stalo, že jsem se nerozjel - což ale byla jen a jen má vlastní blbost, protože jezdit na baterii pochybného původu, která tam navíc vůbec nepatřila, dalších šest let se jinak nazvat nedá. Stejně tak se mi také nikdy nestalo, že bych "vařil", což byla předtím se Škodou 105L poměrně častá zábava.

    Jendа avatar 28.8.2011 21:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka
    Myslel jsem víc hi-tech kurvítka. Například elektricky ovládaná okénka, centrál bez možnosti manuálního override u zadních dveří, blokování startování při nezatažené ruční brzdě (moc užitečné, obzvláště když se podělá snímač polohy ruční brzdy) nebo nutnost při jakémkoli zásahu komunikovat s řídící jednotkou jakýmsi proprietárním protokolem (jinak nezaregistruje, že se třeba vyměnil olej, a pořád to prudí), což v podstatě znemožňuje údržbu doma.

    Aby bylo jasno - nemám nic proti těmto „vylepšovacím“ inteligentním systémům. Auto ale musí být schopné provozu i bez nich a běžné věci nejlépe hotfixnutelné kladivem a kleštěmi. Za ideál považuji Passat z roku 1988, kde byl vrcholem elektroniky přerušovač blinkrů.
    28.8.2011 21:53 Aminux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka
    S těmi okénky nesouhlasím. Možnost za jízdy si pohodlně nastavovat okno u spolujezdce nebo vzadu mi příde velice příjemná.
    Jendа avatar 28.8.2011 21:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka
    Jenže po deseti letech se to pravidelně vysírá - nedomyká, nejde stáhnout, funguje na osmý pokus… Podle Murphyho se to samozřejmě vždycky snaží zůstat v té nejhorší možné poloze.
    28.8.2011 22:01 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka
    Můj Escort byl starý třináct let a žádný problém. Naopak si docela dobře vzpomínám, jak mi u stopětky zlomená umělohmotná koncovka jakéhosi táhlíčka způsobila, že nešly zvenku otevřít dveře řidiče.
    Bedňa avatar 28.8.2011 22:10 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka
    Mercedes robil roky ovládanie spätného zrkadla pri vodičovi manuálne a to len kvôli jednoduchej veci, spoľahlivosť.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Jendа avatar 28.8.2011 22:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka
    Za dobu mého pozorování „co si pamatuju“ (10 let?) se zlomilo jakési plastové kolečko v ceně 30 Kč ve dveřích Felicie (mechanické ovládání) a postupně odešly oba dva spínače u okének Iveco Daily (momentálně se čeká, až je výrobce dodá; asi chápeš, jaké to v posledních 2 týdnech asi bylo). Přitom elektronická okénka mají mezi okénky, se kterými jsem se setkal, asi jenom desetinový podíl.

    Jasně, nedostatečný statistický vzorek.
    28.8.2011 22:05 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka
    S okénky jsem nikdy problém neměl, ale centrál u starého Peugeota 405 (1989-2011, RIP), to bylo něco. Nejdřív stávkovaly zadní dveře (centrálem se zamkly ale neodemkly, naštěstí to šlo otevřít zevnitř). Pak nešel centrálem zamykat kufr (ale naštěstí šel ještě ručně). U "moderních" aut to musí být fakt zoufalá situace.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 29.8.2011 09:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka
    29.8.2011 10:28 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka
    To se ti asi ještě neposralo e-otvírání oken při otevřeném okně uprostřed balkánských hor ve velmi deštivém období.
    xkucf03 avatar 29.8.2011 10:32 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka
    S woknama jsou vždycky jenom problémy.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    28.8.2011 21:56 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka
    blokování startování při nezatažené ruční brzdě (moc užitečné, obzvláště když se podělá snímač polohy ruční brzdy)
    Cože? Proč to? Já jsem viděl akorát blokaci při nesešlápnuté spojce (IMO rozumné).
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 28.8.2011 21:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka
    Se spojkou DTTO, pokud nejde manual override, je spínač kurvítkem.
    28.8.2011 22:06 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka

    Kvízová otázka: co se stává častěji?

    • dojde k poruše, která způsobí, že čidlo sešlápnuté spojky si myslí, že sešlápnutá není, i když je
    • zapomenu sešlápnout spojku před otočením klíčkem
    Jendа avatar 28.8.2011 22:23 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka
    No tak pointou asi má být, že ta druhá (zeptal jsem se táty, profesionálního řidiče s najetými 1,5 Gm, a startovat s rychlostí se mu povedlo jednou). Řešení++: spínač s možností obejití.
    28.8.2011 21:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka
    Například elektricky ovládaná okénka

    Jasně, to je ohromná nevýhoda, že při vjíždění na parkoviště místo několikasekundového kroucení kličkou jen chvíli podržím tlačítko nebo ho dokonce jen jednou krátce "promáčknu". Nebo to, že můžu okénko spolujezdce stáhnout ze sedadla řidiče, to je taky strašně nepraktické…

    Ale jinak samozřejmě chápu, na co narážíš. Problém je ale opět v tom, že si pamatuju, kolikrát jsem měl problémy kvůli poruše těch složitých a údajně nespolehlivých elektronických systémů a kolikrát kvůli poruše těch jednoduchých a údajně naprosto spolehlivých mechanických.

    Jendа avatar 28.8.2011 22:05 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka
    Povíme si, až ti v sobotu v noci zůstane okénko ve spodní poloze, nejbližší servis má od pondělí a ty budeš muset nechat auto na ulici. (pokud se dá okénko vytáhnout třeba imbusem z boku dveří, pak budiž, protože je splněna možnost manual override).
    28.8.2011 22:09 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka
    A jsi si opravdu jistý, že se tohle stává častěji než poruchy čistě mechanického rázu? Já po svých zkušenostech vůbec ne.
    Jendа avatar 28.8.2011 22:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka
    Z principu mi tak nějak přijde, že okénko s elektromotorem bude náchylné na poruchy elektrické i mechanické, přičemž motorek je slabší než člověk a tedy nemůže pracovat třeba nouzově „přes zuby“.
    28.8.2011 22:51 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka
    Na druhou stranu má elektromotorek celkem jasně definované vlastnosti, takže se mu nemůže stát, že se "zapomene" a zabere víc.
    xkucf03 avatar 28.8.2011 23:02 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka
    Ta elektrická porucha budou v tomto případě nejspíš uhnilé dráty – což je záležitost celkem řešitelná a stačí běžné nástroje (šroubovák, kleště + náhradní drát, který se vždycky někde najde) – na rozdíl od situace, kdy se pokazí něco v řídící jednotce – to si člověk těžko sám opraví* a musí do servisu. Nebo nějaké neopravitelné čidlo, které se musí koupit nové a vyměnit.

    Trochu bych ale rozlišoval, jestli to má být auto do divočiny (např. expedice na dálný východ) nebo normální ježdění v civilizaci (tam bych dal spíš přednost tomu pohodlí – ale v tom prvním případě souhlas – nejlepší jsou auta opravitelná kladivem a hasákem :-) )

    *) i když budeš mít OBD2 kabel a notebook, stejně ti to často nebude moc platné, protože nemáš potřebný software/data (kódy).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    28.8.2011 21:30 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka
    Hodí se to i tak, startér pak nemusí protáčet studený=ztuhlý olej v převodovce.
    +1 A eště bych měl další připomínky: Nečekám, než zhasnou kontrolky při startování ;-) A když zastavuju, nechávám zařazenej kvalt + ruční brzdu - je to imho dobrej zvyk.
    xkucf03 avatar 28.8.2011 22:02 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka
    A když zastavuju, nechávám zařazenej kvalt + ruční brzdu - je to imho dobrej zvyk.
    +1, akorát si člověk musí dávat pozor, když to auto předtím parkoval někdo jiný – to jsem takhle jednou sedl do auta, vyšlápnu spojku a chystám se startovat a najednou koukám, že jedu z kopce :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 28.8.2011 22:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka
    Já teda zatím vždycky radši mačkal spojku i brzdu.
    28.8.2011 22:55 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka
    Tak nějak. První krok brzda, druhý krok spojka, pak teprve sahám na klíček. Ale i tak kdybych zjistil, že mi někdo auto zaparkoval bez ruční brzdy jen "na kvalt", tak budu asi hodně nediplomatický…
    xkucf03 avatar 28.8.2011 21:55 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka
    Na tzv. moderním autu mi vadí především spousta kurvítek.
    Co myslíš moderním autem? Poslední roky? Posledních deset let? Dvacet let?

    Několik lidí, co se autama živí, mi řeklo, že dobrá auta se dělala tak do roku 2000, od té doby to šlo hodně dolů a takové auto je spotřební zboží*, které má sloužit tak dva tři roky** – asi se počítá s tím, že uživatel doplatí leasing, auto střelí za zlomek jeho původní ceny a začne platit splátky za další auto.

    *) mně i nejlevnější nové auto přijde hodně drahá věc a zdráhám se to za spotřební zboží považovat, ale ta kvalita/trvanlivost už asi taková je…

    **) nebo si koupit něco z vyšší třídy, ale to už je mimo relace běžného smrtelníka (takové peníze radši lidi nastrkají do bydlení než do auta)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 28.8.2011 22:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka
    Několik lidí, co se autama živí, mi řeklo, že dobrá auta se dělala tak do roku 2000, od té doby to šlo hodně dolů a takové auto je spotřební zboží*, které má sloužit tak dva tři roky**
    Pak je možné, že jsem si spojil dva nesouvisející jevy, a to pokles kvality aut a zavádění elektronické inteligence.
    29.8.2011 10:42 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka
    Znám jednoho subaristu a svůj vůz ze střední třídy si nemůže vynachválit. Třeba jeho forester (2003/2004) jezdí dodnes (~200 000 km) prakticky bez závad (pouze údržba). To je jiné kafe než koktavka.
    xkucf03 avatar 29.8.2011 15:15 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auto pro ajťáka
    Beru to +/-… 2003 není tak daleko a Subaru patří k těm lepším značkám.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Bedňa avatar 28.8.2011 12:46 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    S lidmi? Bavím se s několika "ajťáky", s nikým jiným skoro nepřijdu do styku.
    Ty si šťastný človek, hneď by som menil.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Jendа avatar 27.8.2011 16:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    27.8.2011 22:58 Aminux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Život u kompu může být velice hluboký.
    Dreit avatar 27.8.2011 17:35 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Welcome to my life...
    Nope
    26.8.2011 20:30 Marteen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Tak to jo. Kdybych si chtěl rýpnout do Emeriky, řekl bych, že za to může ten amerikaniskus.
    Jendа avatar 26.8.2011 23:43 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Je to trošku přehnané, já vím, ale znám několik lidí, se kterými se prostě nejde bavit, protože mimo svůj obor nic neví a neznají.
    Takové lidi také znám a nevšiml jsem si mezi nimi nějaké zvýšené koncentrace linuxáků. Spíš naopak [mezi lidmi, se kterými se lze bavit skoro o všem, je podezřele vysoká koncentrace linuxáků - nevylučuji ale, že to není způsobeno společností, ve které se pohybuji].
    Jendа avatar 26.8.2011 23:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Jak víš, že autor blogpostu neví o ničem jiném než o kompilování jádra? Znám dost linuxáků, kteří rozumí spoustě oborů lidské činnosti od jaderné fyziky přes chemii, matematiku a biologii po fyzmed.
    Jendа avatar 26.8.2011 23:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Sorry, taky jsem tě blbě pochopil a myslel jsem, že na autora článku útočíš.
    27.8.2011 12:24 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Ne, myslím člověka, který neví nic o ničem jiném než kompilování jádra.
    Což zřejmě pisatel zápisku není, způsob, jakým to napsal, imho ukazuje na dobrý komunikační schopnosti ;-)
    Jendа avatar 26.8.2011 23:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Dreit avatar 27.8.2011 17:33 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    +1
    Nope
    poky74 avatar 26.8.2011 19:42 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem

    Z toho je mi smutno :-(

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    26.8.2011 19:50 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Začal jsem to řešit: předplatil jsem si několik lepších (nebulvárních) populárně naučných časopisů a místo hraní si s počítačem jsem zase začal číst, občas jdu s foťákem na procházku, chystám se zapsat do univerzitního sportovního klubu, pořídit si předplatné do studentského divadla, začal jsem po dlouhé době číst a občas se podívám na nějaký normální film (se slušným hodnocením na ČSFD).

    Přestával jsem si totiž být jistý ve spisovné češtině a netechnické angličtině, zadýchám se i cestou na autobus a podezřele často si s lidmi vykládám o počasí.
    poky74 avatar 26.8.2011 19:57 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem

    Aha, promiň, reagoval jsem, protože jsem myslel že se na mě pokoušíš útočit, jak vidím neregistrovaného, začínám být paranoidní :-).

    Když už jsme u toho, tak se účím francouzsky, píšu si s holčinou z Paříže když jsem jí potkal na dovolené (hmm, podezřele často si píšeme o počasí :-D), aktivně se zajímám o antiku a latinu, tudíž hodně čtu, dělá do slaboproudu, docela pasivně a laxně se věnuju obchodu na burze.. Snad to semnou tak hrozné nebude.

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    Jendа avatar 26.8.2011 23:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    předplatil jsem si několik lepších (nebulvárních) populárně naučných časopisů
    No já začal číst Vesmír a že by mi to nějak pomohlo… :-)

    (21. Století jsem zrušil poté, co jsem našel několik chyb ve článcích o tématech, o kterých něco víc vím - jak pak asi musí vypadat články, kde o tématu moc nevím?)
    Přestával jsem si totiž být jistý ve spisovné češtině
    Náhodou píšeš docela dobře.
    a netechnické angličtině
    To znám taky.
    27.8.2011 10:07 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    No já začal číst Vesmír a že by mi to nějak pomohlo… :-)

    Třeba v posledním čísle ty veverky a meliorace?

    (21. Století jsem zrušil poté, co jsem našel několik chyb ve článcích o tématech, o kterých něco víc vím - jak pak asi musí vypadat články, kde o tématu moc nevím?)

    Holt bulvár, jak zmiňuju jinde.

    Náhodou píšeš docela dobře.

    To se na první pohled zdá, jenže to už je po opravení chyb. Dřív mě vůbec nenapadlo napsat špatné y/i nebo s/z, teď se mi to tam vkrádá.

    Jendа avatar 27.8.2011 10:09 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Třeba v posledním čísle ty veverky a meliorace?
    Uff, jsem trochu pozadu (teď o prázdninách se do školní knihovny nedostanu).
    27.8.2011 10:57 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Meliorace jsou volně přístupné na webu. Doporučuju předplatné vzhledem k přístupu do archivu, na ISIC je slušná sleva.
    27.8.2011 12:25 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    předplatil jsem si několik lepších (nebulvárních) populárně naučných časopisů
    Co se týče těch "obyčejných" novinočasopisů, doporučuju Respekt... Bývaj tam opravdu zajímavý články.
    Bedňa avatar 26.8.2011 19:55 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Z toho, že robíš čo ťa baví? Zúfalci sú tí, ktorí celý život robia čo ich nebaví, potom večer nadávajú pri TV ako ich politici okrádajú a nakoniec si pustia nejaký dementný film typu... no radšej nebudem písať. Na druhý deň celá pakáreň odznova a tak ďalej do konca života.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    poky74 avatar 26.8.2011 19:58 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem

    Špatnějsem warriora pochopil, teď je mi veselo :-D

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    26.8.2011 16:53 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    já dělám moc rád obojí podle nálady - někdy mám chuť trávit čas užitečně pak se třeba hrabu v tom Linuxu nebo se učím programovat na stará kolena a někdy naopak mám chuť být úplně neužitečný a pak jdu s kámošema na pivo a nebo si postahuju hromadu filmů a jen se válím a koukám na ně :) Není ani tak důležité jestli to co děláš je nějak užitečné, důležitější je jestli to děláš s chutí ;)
    Heron avatar 26.8.2011 17:00 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Myslím, že rozčilováním ničeho nedosáhneš.

    Buď o tom nic neví a proto je potřeba jej slušnou formou učit. To můžete klidně vzájemně. Nebo tě schválně provokuje.

    Jako mezi nama, ony i ty Windows fungují. Jde jen o to, co konkrétního se na tom provozuje. A pokud jsi dobrý a umíš Debian nakonfigurovat lépe, než on ty Windows, tak jsi vyhrál. Nebo on umí nakonfigurovat lépe ty Windows, potom bys měl čestně uznat porážku.

    Já bych nechtěl (díky hrůzné zkušenosti) konfigurovat Linux jako PDC pro Windows síť. Windows Server je na to připravený lépe. Stejně tak bych nechtěl na Windows provozovat softwarový raid a nad tím databázi. Na toto je lépe připravený Linux.

    K tomu hardware, stačí si vybrat hardware podle compatibility listu zamýšleného OS. Jak pro ty Windows, tak pro ten Linux. Dneska ideálně pro nějaké ESX. Nad tím už poběží jakýkoliv OS.
    poky74 avatar 26.8.2011 19:33 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem

    Já už to "učení" vzdal, protože na to nemám sílu, pořát dokola, lídí okolo je prostě moc :-).

    Já bych si nedovolil tvrdit že Windows nefungují, minimálně proto že o nich téměř nic nevím, takže bych mohl používat argumenty které jsem někde zaslechl, cž asi nebude to pravé ořechové, ikdyž bychom si kvalitou argumentů s Frantou asi neměli co vyčítat.

    Díky za kvalitní reakci. Ty servery co mám pod sebou jsou mail, web, db a zálohovací servery, co konkrétně beží na těch win nevím.

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    Jendа avatar 26.8.2011 23:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    A pokud jsi dobrý a umíš Debian nakonfigurovat lépe, než on ty Windows, tak jsi vyhrál. Nebo on umí nakonfigurovat lépe ty Windows, potom bys měl čestně uznat porážku.
    Pokud jsem pochopil pointu zápisku, šlo o to, že windowsák neměl výhrady ke konečné funkčnosti, ale jaksi nepochopil, že konfigurace pomocí příkazů může také vést k dobrému výsledku, často dokonce rychleji.
    cezz avatar 27.8.2011 01:22 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Ja mam taku skusenost, ze neexistuje nic take ako konecna funkcnost. Skoro vsade sa vzdy nieco meni, preraba, vyladuje,..

    Podla mojej skusenosti je to casto tak, ze hoci zakaznik preferuje skor Windows riesenia, casto nakoniec zvoli Linux, ked z minulosti vie, ze mu ho doda firma spolu s premakanym supportom po celu dobu administracie. A samozrejme aj opacne, ale uprimne takych pripadov vela nepoznam.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    26.8.2011 17:41 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Jsem na tom obdobne. V praci je pro mne Linux jasna volba a rad ho nastavuji a vyvijim v nem. Uz davno nejsem mlady nadsenec, ktery musi nutne mit nejnovejsi vanilkovy kernel (ty doby uz jsou par let za mnou). Volbu os jiz beru celkem pragmaticky (trochu toho nadseni ze svobodneho software samozrejme citim, ale uz ne tolik, jako zamlada). Linux pouzivam, protoze osobne jsem v nem rychlejsi a tim se mi setri cas i penize. Ve volnem case uz jsem si ale jadro dlouho nezkompiloval. Radeji jdu do divadla, na koncert, s kamarady do hospody se opit, atd.
    26.8.2011 17:42 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Tiez som mal skusenost s par "IT guru adminmi", ktory odmietali Linux prave z dovody pracnosti spravy. Samozreje Windows stroje, za ktore boli zodpovedni, boli v rozmedzi stavov "katastrofa - zufalost - nastastie to etse nejako funguje". Je to hlavne o ludoch. Spominani admini samozrejme nedokazali pouzivat powershell ani cmd prikazy, ani nic naskriptovat. Prikazovy riadok je pre nich nieco ako ubergod skill pre nejakych vyvojarov. Normalne rozdelenie funguje v kazdej profesii.
    26.8.2011 17:44 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Prekliate teplo. :D *ktori
    27.8.2011 18:12 stepulka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    naprosto souhlasim, mam 15 let a poucoval jsem "admina" co spravoval windows pc ve skole. Naprosty amater, windows rozkrapane, na slabe stroje pichne firefox a ie 8.
    26.8.2011 18:34 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Ať si každá děla, co chce, co ho baví, když tím nebude obtěžovat ostatní. Jen mě zarazilo, že takový člověk dělá v IT, myslel jsem, že v tomhle progresivním odvětví je nutné časté vzdělávání.
    26.8.2011 18:36 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Není, i tihle takysprávci se v pohodě uživí.
    poky74 avatar 26.8.2011 19:46 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem

    Rád bych se zeptal, vzhledem k útočnému příspěvku výše, komu náleží vašeoznačení "takysprávce"?

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    26.8.2011 19:54 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    V tomhle kontextu tomu Frantovi. Měli jsme takového správce na škole a v jedné firmě, kde jsem dělal brigádu, přišel jsem s nimi do styku i jinde. Lidé, kteří umí nainstalovat MS Windows a nastavit v nich připojení k síti, cracknout hru... a o moc víc už ne (trošku přeháním, většinou to bývá o něco lepší).

    Výše jsem to nemyslel ani moc útočně, jen takový povzdech.
    26.8.2011 19:09 Aminux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    A co ty servery jak dopadly? Už jedou na woknech?
    =^..^= AmigaPower® avatar 26.8.2011 19:45 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Na kompilování mam sice názor jako ten blbec, nicméně všechno je to vo "komfortu práce/hraní/sraní/mrhání časem", sice jsem widle prakticky nikdy neměl (asi 2 měsíce čóromóroXP), zato jsem měl v práci, kde jsem dvakrát zvednul telefon, řek lidem co maj dělat a 8 hodin jsem musel nějak zabít - věřte mi nebo ne, i flákání je na Linuxu (xech :-D) daleko příjemnější, intuitivnější a hlavně míň problémový...
    =^..^= AmigaPower® avatar 26.8.2011 19:46 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    ...nějak mi tam vypadlo z kontextu, že v tý práci jsem měl pochopitelně widle...
    xkucf03 avatar 26.8.2011 20:20 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    vzhledem k tomu že některé balíky byly 10 let (!!!!!) neaktualizované, zavelel jsem že upgrade systému je naprosto nutný a dal jsem se do práce.
    Jak jsi se s tím popral? Já bych to asi virtualizoval (KVM), předpokladem je použitelný HW, a pak jednotlivé aplikace přemigroval do aktuálního systému v jiném virtuálu. Vrtat se v běžícím ostrém systému je docela o hubu, zvlášť, když ho máš po někom a nevíš, co je tam jak rozvrtané a zprasené (aneb nešťourej do toho, když to funguje :-) ).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    poky74 avatar 26.8.2011 20:31 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem

    Tohle jsem měl dost zjednodušené, můj předchůdce si totiž vzal z těch serverů síťovky (!!!), takže byly den a půl servery úplně mimo provoz a když tam Franta dal nějaké jiné tak to neuměl nakonfiguraovat, takže půlhodina na zálohu a instalování Lennyho už nikoho nebolela a mohl jsem si to s klidem všechno udělat aniž bych se bál problémů s aktualizacemi..

    To jsem se bavil s nějakou paní z managementu, tak takovéhle věci jsou naprosto normální. Tamjsou snad všichni šáhlí, děsná šaškárna.

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    26.8.2011 20:40 Aminux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Zajímal by mě název firmy...
    poky74 avatar 26.8.2011 20:42 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem

    To věřím, nicméně momentálně je to můj zaměstnavatel, takže chápeš že dělat negativní reklamu jaksi není v mém zájmu.

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    vain avatar 26.8.2011 20:42 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    můj předchůdce si totiž vzal z těch serverů síťovky (!!!)
    Wtf? Kde že to je? Že bych se tam stavil pro nějaké disky nebo ramky =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    poky74 avatar 26.8.2011 20:45 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem

    Ono to není až taknepochopitelné, vzhledem k tomu že to byly víceportový intelácký síťovky, bejt mý a dát je tam ze svých zásob, tak je při odchodu taky chci zpátky. Fakt je e se to dá udělat i elegantněji. Zaznělo něco tom že už měsíc předem chtěl peníze na nový síťovky, a jelikož se na něj vykašlali tka si svoje prostě vzal a odešel.

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    vain avatar 26.8.2011 21:03 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Jasně, došlo mi, že si je vzal asi z nějakého důvodu a ne že prostě při odchodu rozkrádal majetek, ale i přes to to zní dost... vtipně řekněme =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Migi avatar 26.8.2011 21:06 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    co na tech archivnich serverech proboha běželo?
    poky74 avatar 26.8.2011 21:13 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    26.8.2011 21:36 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    No viem u nas o jednom Debiane 3.1, treba to upgradovat postupne az na squeeze...to bude sranda.
    26.8.2011 22:19 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Jediná správná odpověď bylo mezi řečí říct: "Tak to bychom měli hotové, teď překlopíme data". Nebo ještě lépe: "dodělám to z domu (plovárny apod.)"
    cezz avatar 26.8.2011 23:17 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Paradny clanok, dakujem.

    Ja osobne som sa s takymto pro-windows clovekom stretol v praci tusim len raz. V zasade tie argumenty boli o tom istom, plus nejake kecy o standardoch :-)

    Kazdopadne sa mi zda, ze vela ludi predpoklada ze ked to clovek vyklika, tak nemusi rozumiet tomu, co robi, co je podla mna zakladny omyl. Take systemy potom vyzeraju podobne ako ten neudrziavany Debian, ak nie horsie. Naopak, ked clovek vie, co chce nastavit/urobit tak to s trochou dokumentacie zvladne v kazdom systeme. (ak je to v moznostiach systemu)

    Inak nastastie poslednych niekolko rokov sa v praci stretavam s Windows sporadicky, v momentalnom zamestnani v podstate vobec. Na linuxe uz davno stoji velky biznys velkych spolocnosti. Ked ma clovek na taku spolocnos stastie, tak ho to "hranie" celkom dobre uzivi ;-)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    poky74 avatar 26.8.2011 23:20 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem

    Parádní reakce, díky :-)

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    27.8.2011 00:18 Enrico
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    díky autorovi za článek, a s názorem naprosto souhlasím.

    já raději budu 10krát umaštěnej překompilovanej blázen než abych dopadl jako franta win sysadmin, kterej sežral microsoftu obchodní pindy o tom jak má říkat WOW ! nebo MĚNÍME SVĚT !
    27.8.2011 14:11 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Na linuxu funguje jak Diablo 2, tak i Age of Empires 2, tak jakýpak copak ;-)

    Novější a graficky dokonalé hry jsou stejně děsně nudný (čest výjimkám).
    vain avatar 27.8.2011 14:29 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Age of Empires 2? Fakt? hm... že bych dal Wine přeci jen šanci? Nešlapalo mi to moc dobře na mých herních Windows 7. (Herních, protože jsou prostě jen na spouštění her ;-)) I když si nevzpomínám jestli jsem zkoušel i mód kompatibility... tak jako tak díky za připomenutí, zapařím až bude čas (nebo bude pršet).
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    27.8.2011 15:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Jo, mně osobě funguje AoE2 ve wine líp jak ve W7, kde má většinou špatný barvy. Akorát při multiplayeru se neumí pořádně odpojit, je potřeba killnout a znovu spustit, no ale to už není moc velkej problém.

    Doporučuju command-line volbu -nostartup - přeskočí ta úžasná videa na začátku ;-)

    Jinak v multiplayeru při velkým počtu jednotek občas silně laguje, což je ale chyba samotnýho AoE2, ve windows se děje to samý bohužel.

    vain avatar 27.8.2011 18:11 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Jo jo, problém s těmi barvami si pamatuji. Multiplayer mě moc nechytl, takže problémy v něm mi žíly rvát nebudou.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    28.8.2011 00:00 Faunom Alien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Multiplayer mě moc nechytl

    To je škoda. Nejchytlavější a nejlepší na této hře je právě multiplayer. Co tě může bavit na tom, že hraješ stále dokola proti umělé AI, která je pořád stejná a je z minulého století.

    Aoe2 je vynikající hra, to je snad jediná hra která mě chytla a hrál jsem ji (i když ta grafika je z dnešního pohledu prehistorická a ošklivá, ale hratelnost je pořád nepřekonatelná díky multiplayeru). Pak jsem hrál ještě Enemy Territory, protože se mi líbilo střílet nácky :-), ale to je už dávná minulost stejně jako s AoE2 :)

    28.8.2011 00:28 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Co tě může bavit na tom, že hraješ stále dokola proti umělé AI, která je pořád stejná a je z minulého století.
    Možná jsem nějaký méně inteligentní, ale ty vyšší obtížnosti mi občas (v některejch mapách) dávaly dost zabrat.
    Jendа avatar 28.8.2011 05:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Napiš si AI proti AI. To je přece ta největší zábava :-).
    belisarivs avatar 28.8.2011 10:40 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Age of Chivalry. ;-)

    Se divim, ze tu o nem nepadlo ani slovo. A pritom je to bomba. Delal jsem na AI. Nic svetoborneho, ale byli s ni celkem spokojeni (ergo, byli radi, ze maji konecne neco pouzitelneho).
    IRC is just multiplayer notepad.
    27.8.2011 23:46 Faunom Alien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Akorát při multiplayeru se neumí pořádně odpojit

    Vážně? A v čem to hraješ, jestli se můžu zeptat. Jestli si to dobře pamatuju, tak ke hraní multiplayeru AoE2 jsou potřeba všeliké herní klienty herních serverů (Voobly, gameranger, garena, gamepark a jiné). Mám velké pochybnosti, že tyhle klienti (ať už jsou webové nebo newebové) fungují pod wine. Dále je třeba ke hraní multiplayeru mít veřejnou IP (tu máš?).

    Jsou tu samozřejmě i jiné možnosti jako je hamachi, to by mohlo teoreticky fungovat. A taky možnost, že se s parťáky domluvíš a sdělíte si IP, jeden bude hru hostovat a ostatní se k němu připojí. Parametr -nostartup to ale asi moc neurychlí.

    28.8.2011 00:31 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Ne přes internet, LAN play, lokálně, úplně jednoduše.

    Tzn. přes Hamachi to samozřejmě taky jde - do tý míry, do jaký funguje hamachi.

    Jinak ale když už bych chtěl pařit přes internet, řešil bych to přes IPv6: tzn. IPv6 tunel do internetu → veřejná IPv6 → na ní nastavit IPv4 VPN a jede se ;-) Což je, pravda, trochu složité, ale s hamachi moc dobrý zkušenosti nemam a tohle by imho bylo lepší.
    belisarivs avatar 28.8.2011 10:40 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Doporučuju command-line volbu -nostartup - přeskočí ta úžasná videa na začátku
    Staci smazat ta videa z adresare Avi.
    IRC is just multiplayer notepad.
    27.8.2011 15:24 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Hrál jsem ho ve Wine před čtyřmi lety.
    27.8.2011 14:53 cazfe | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    jj diablo, stronghold fungují a víc ani nepotřebuji samozřejmě do vydání diabla 3 :-)
    27.8.2011 22:55 Aminux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Bohužel Cossacks moc nefungujou.
    28.8.2011 00:13 Faunom Alien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Cossacks european wars byla taky moc dobrá hra ve stylu AoE2, pamatuji si to. Solidní nástupce AoE a opravdu kvalitní historická RTS pro (nativní pro Linux) se zdá být 0 a.d. Vývoj téhle hry ale postupuje hlemýždím tempem, bohužel.
    belisarivs avatar 28.8.2011 10:38 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Tak si stahni jejich svn a uvidis jake je to "hlemyzdi tempo" ;-)
    IRC is just multiplayer notepad.
    28.8.2011 22:56 Faunom Alien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem

    Ale jo, co to tak letmo sem tam sleduju, tak poslední rok se to docela pohnulo vpřed. Pořád to jsou ale alfa verze a vývoj probíhá už deset let. Téhle hře ale moc fandím, líbí se mi, hlavně pro tu podobnost s Age of Empires. Sice 0 a.d. nepřináší nějaké nové herní principy a novinky, je to spíš taková moderní reinkarnace Aoe2 v modernějším hávu, ale i tak před tvůrci této hry smekám klobouk (i proto, že je to ještě po deseti letech nepřešlo, mají trpělivost a že je to pořád baví)

    Až tahle hra bude v hratelné a ne vývojové fázi, tak to si snad i z nostalgie zahraju i když už dávno gamesy nehraju :-). Klidně bych přispěl i překlady,až to bude možné - podle vyjádření autorů to v alfa verzi ještě možné není.

    27.8.2011 21:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Přivedlo mě to na myšlenku, třeba to kompilování jádra mě baví, vlastně se to dá srovnat s hraním her

    Musím se přiznat, že kompilace jako taková mi nijak zábavná nepřipadá. To předtím i potom, proč ne, ale samotná kompilace? Prostě to pustím a počkám, jak to dopadne, to bych k hraní her rozhodně nepřirovnával.

    28.8.2011 08:58 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem

    Ono je na kompilacích "nejzábavnější", že čas od času skončí s chybou. Takže pak člověk všemožně hledá, jak chybu vyřešit/obejít. :-)

    28.8.2011 10:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Sama od sebe chybou neskončí. To se stane, když (a) zkoušíte aktuální verzi z gitu, kde to zrovna někdo rozbil, (b) jste si to rozbil sám buď nějakým překlepem či opomenutím nebo aplikací patche určeného pro jinou verzi. Pak samozřejmě může být někdy zajímavé dávat to dohromady, ale pořád nevidím nic zábavného na samotné kompilaci. Daleko zajímavější jsou ale ty chyby, které se při kompilaci neprojeví.
    28.8.2011 12:55 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem

    V každém programu je alespoň jedna chyba. ;-) A problém většinou bývá "mezi židlí a klávesnicí". :-)

    28.8.2011 14:01 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Jak to souvisí s tím, co jsem psal?
    28.8.2011 17:24 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem

    Ono to fakt s tím moc nesouvisí :-), jenom mě to tak napadlo (sem prdlej). Jinak samozřejmě máte pravdu.

    Bedňa avatar 28.8.2011 14:02 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    #include <iostream>
    using namespace std;
    void main()
    {
      cout << "Hello World!" << endl;
    }
    
    Hledej šmudlo :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    28.8.2011 14:13 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    s/void/int (+vrátit hodnotu)? Jinak mě nic nenapadá...
    28.8.2011 14:22 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    V C++ je návratový typ mainu povinně int.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Bedňa avatar 28.8.2011 18:05 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    hw.cpp:3:11: error: ‘::main’ must return ‘int’

    WINNER

    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    28.8.2011 18:18 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    kralyk odpověděl dřív :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Bedňa avatar 28.8.2011 18:45 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Pravda jest, krályk má vždy pravdu :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    28.8.2011 20:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Anebo jen kecám kraviny a tvářim se inteligentně, to je koneckonců oblíbený sport :-D
    Bedňa avatar 28.8.2011 20:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    :-D :-D
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    28.8.2011 17:26 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem

    Chyba bude v tom, že tenhle program téměř nic nedělá. :-D

    28.8.2011 19:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem

    A co tento?

    int main()
    {
       return 0;
    }
    

    Tomu už nelze vyčítat jako chybu, že nic nedělá, protože dělá přesně to, co dělat má. :-)

    xkucf03 avatar 28.8.2011 20:11 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    /bin/true? :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    28.8.2011 20:40 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Přesně. :-)
    Jendа avatar 28.8.2011 21:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Můj true je nějaký strašně složitý.
    /* Exit with a status code indicating success.
       Copyright (C) 1999-2003, 2005, 2007-2010 Free Software Foundation, Inc.
    
       This program is free software: you can redistribute it and/or modify
       it under the terms of the GNU General Public License as published by
       the Free Software Foundation, either version 3 of the License, or
       (at your option) any later version.
    
       This program is distributed in the hope that it will be useful,
       but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
       MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
       GNU General Public License for more details.
    
       You should have received a copy of the GNU General Public License
       along with this program.  If not, see <http://www.gnu.org/licenses/>.  */
    
    #include <config.h>
    #include <stdio.h>
    #include <sys/types.h>
    #include "system.h"
    
    /* Act like "true" by default; false.c overrides this.  */
    #ifndef EXIT_STATUS
    # define EXIT_STATUS EXIT_SUCCESS
    #endif
    
    #if EXIT_STATUS == EXIT_SUCCESS
    # define PROGRAM_NAME "true"
    #else
    # define PROGRAM_NAME "false"
    #endif
    
    #define AUTHORS proper_name ("Jim Meyering")
    
    void
    usage (int status)
    {
      printf (_("\
    Usage: %s [ignored command line arguments]\n\
      or:  %s OPTION\n\
    "),
              program_name, program_name);
      printf ("%s\n\n",
              _(EXIT_STATUS == EXIT_SUCCESS
                ? N_("Exit with a status code indicating success.")
                : N_("Exit with a status code indicating failure.")));
      fputs (HELP_OPTION_DESCRIPTION, stdout);
      fputs (VERSION_OPTION_DESCRIPTION, stdout);
      printf (USAGE_BUILTIN_WARNING, PROGRAM_NAME);
      emit_ancillary_info ();
      exit (status);
    }
    
    int
    main (int argc, char **argv)
    {
      /* Recognize --help or --version only if it's the only command-line
         argument.  */
      if (argc == 2)
        {
          initialize_main (&argc, &argv);
          set_program_name (argv[0]);
          setlocale (LC_ALL, "");
          bindtextdomain (PACKAGE, LOCALEDIR);
          textdomain (PACKAGE);
    
          atexit (close_stdout);
    
          if (STREQ (argv[1], "--help"))
            usage (EXIT_STATUS);
    
          if (STREQ (argv[1], "--version"))
            version_etc (stdout, PROGRAM_NAME, PACKAGE_NAME, Version, AUTHORS,
                         (char *) NULL);
        }
    
      exit (EXIT_STATUS);
    }
    
    
    27.8.2011 22:18 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Hezky zapisek, i kdyz si obcas neco zahraju v "tom linuxu", tak sdilim stejny nazor, nemusi to byt zrovna kompilace kernelu, ale treba programovani neceho co se mi hodi. Neni se cemu divit, ze nekteri "na ty pocitace proste nejsou", kdyz se nic naucit nechteji ale stravi tam vetsinu dne.
    ZeX/OS - http://zexos.org
    28.8.2011 11:35 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Tihle "Windows administrátoři", kteří vás budou vždy agresivně přesvědčovat o tom, jak "ten Lunix je k ničemu", protože je třeba něco umět, mě nepřestávají fascinovat. Jednou jsem se jednoho zeptal, proč tu práci dělá a zda si skutečně myslí, že to v případě Windows 2003 serveru bez znalostí půjde... Jak dopadla odpověď a jak vypadaly jeho Windows servery, si lze domyslet :-)
    V takovém případě si vždy uvědomím, jak dokonalý marketing Microsoft má a jaká je škoda, že třeba takový RedHat nebo Canonical (nejvýraznější Linuxové společnosti) nemají z tohoto umění alespoň desetinu. Větší rozšíření mezi lidi by určitě mělo pozitivní vliv na podporu výrobců hardwaru i komerčního softwaru.
    Ony ale ani nesmyslné experimenty s grafickými prostředími z poslední doby a časté vydávání nedodělaných verzí distribucí moc pozitivního nepřinášejí....
    28.8.2011 11:49 chachar87 | skóre: 4 | blog: chacharovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    tak se taky pridam z komentarem

    nedelam s linuxem v tom smyslu, ze bych se staral o nejaky linux system. Na linuxech nam bezi aplikace (oblast mereni a regulace), takze akorat nejake ty zaklady linuxu. Nicmene jsem v praci k linuxu tak pricichnul, ze ho mam ted doma na desktopu (Ubuntu, planuju prechod na Archlinux). V praci pouzivam XP (dost zarizeni nema konfiguracni programy pro linux, checkpoint atd.). Nervy s windows mam neustale. Volam systemakovi, dokud nerestartuju (idealne dvakrat), tak se se mnou vubec nebavi(me nezajima, ze to restart vyresi, ja chci vedet proc k te chybe doslo!). To je situace na desktopech. Na serverech je to jeste zajimavesji. Mame samozrejme linuxove servery, ale je tam i nejaky Win (tusim kvuli exchange a podobnym srackam). Byl s tim nejaky problem, ktery nasi systemaci nemohli vyresit, zavolal se tedy odbornik na Win servery. A ten tam delal to same co nasi systemaci...metoda pokus/omyl.

    Po urcite dobe v praci jsem zacal pozorovat, ze mi me okoli taky uz moc nerozumi. IT vtipy nechapou, nezajima je, ze Oracle koupil Sun. Nezajima je, ktera spolecnost byla hacknuta, nezajima je konec IPv4. Docela sleduju politiku, ale ani ta me vrstevniky nezajima. I tak se mi, ale nestalo, ze bych se s nima nemel o cem bavit (fotbal, historky z jejich prace atd.). Kdyz tak o tom premyslim, neni to tak, ze by si oni se mnou nemeli co rict (vzdycky je rad vyslechnu, pobavim se o te dane veci), spis je to tak, ze ja nemam co rict jim.
    Kdyz nejde o zivot, tak jde o hovno...
    28.8.2011 21:46 Aminux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    "Kdyz tak o tom premyslim, neni to tak, ze by si oni se mnou nemeli co rict (vzdycky je rad vyslechnu, pobavim se o te dane veci), spis je to tak, ze ja nemam co rict jim."

    To naprosto chápu. Podobně je to i se mnou.
    28.8.2011 16:08 Milan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Bez urážky, ale Franta měl pravdu. Dělal jsem admina u ČD; byly tam na serverech zpočátku nařízené nějaké pokusy se Suse a poté, co se najelo na Windows vše šlapalo jak švýcarské hodinky. Ano, věci by měly být neměnné, protože v unifikaci a tím i interoperabilitě je síla a budoucnost.
    cezz avatar 29.8.2011 00:17 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    To znamena, ze ten Lunix je uplne na hovno co? Aky jasnejsi dokaz by sme chceli? Vsetko si to tu tak jasne a do detailov popisal, ze je uplne jasne, ze chyba je v operacnom systeme, a nie napriklad v sposobe nasadenia. :-)

    Ze si to tu nenapisal skor, nemusel som sa uz tolke roky zadrbavat s uplne nefunkcnym systemom bez buducnosti. Hned zajtra idem v praci preinstalovavat na Windows, ked zvladnem tak 50 strojov denne a obetujem vikendy a sviatky tejto cinnosti, za 10 rokov mam kusok siete opravenej..

    Diky moc! ;-)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    29.8.2011 14:05 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Presne,

    prečo som si tiež neuvedomil skôr?! Môj desktop a notebook (výhradne od roku 2002 nasadený linux distribúcie) idem hneď pre-inštalovať.

    A rozširovať pravdu a lásku od firmy MS!
    cezz avatar 30.8.2011 01:31 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Ludia, mam problem. Nove Linuxove stroje nam pribudaju rychlejsie, ako mam sancu instalovat okna..
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    30.8.2011 17:59 Milan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Nevím, jak u vás na Horních Uhrách, ale my jsme síť administrovali v reálném čase a od té doby, co jsme vypnuli poslední linuxový server, nám dokonce všechno i funguje. 50 strojů denně jsme nezvládli; horní hranice byla totiž omezená pouze počtem desktopů ve firmě. Jak jistě (ne)víš, Windows to zvládnou v pohodě. Stačí cca 15 kliků myší. Ovšem ty žiješ v bludu BSOD a tisíce restartů, tak si v tom žij a pomalu ale jistě stagnuj. Technika a progres už jsou někde jinde, hochu. Nesmíš číst "komiksy" na Rootu a nechat si lhát do kapsy někým, kdo naposled Windows viděl v roce 1992...
    30.8.2011 18:06 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Jak jistě (ne)víš, Windows to zvládnou v pohodě. Stačí cca 15 kliků myší.

    Což je o patnáct více než v Linuxu… :-)

    xkucf03 avatar 30.8.2011 18:09 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    +1 :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    cezz avatar 31.8.2011 01:49 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    No tak neviem ako u Vas, ale u nas je cca 40 strojov (resp. jeden plny rack) v podstate minimalne mnozstvo, ktore instalujeme naraz, bezne je to par stoviek strojov za den. (Neratam virtualy, ktore potom na tych strojoch tiez nasledne bezia) Pocas tejto doby nie je treba spravit pre instalaciu ani jeden klik, takze mam cas robit popri tom nieco uzitocne. To sa da, ako iste (ne)vies. 15 klikov mysou?! Kto by ju tam pripajal a kto ma na nieco take cas? :-D

    Naproti tomu mam v zivej pamati, ako som musel riesit jediny windows stroj, ktory som tu kedy videl, ked pri instalacii nezvladal RAID radic, ktory akakolvek linuxova distribucia zvlada out of the box..

    Podotykam, ze sa bavime o kompletnej instalacii, vratane testu HW, update FW dosky, radicov a podobne, konfiguracie HW, kompletneho auditu stroja, instalacie samotneho systemu vratane aktualizacii a takisto instalacie komponent a konfiguracie na ten ktory konkretny ucel - samozrejme vratane monitoringu.

    Nesmies citat PR clanky Microsoftu a nechat si radit odbornikmi, ktori videli Linux naposledy v roku 1992 ;-)

    BTW, co to znamena administrovat siet "v reálném čase"? Nejaky MS buzzword?
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    belisarivs avatar 31.8.2011 08:44 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Pekne. Jsem rad, ze ses nenechal od toho vola vyprovokovat kydama o hornich uhrach.
    IRC is just multiplayer notepad.
    pavlix avatar 31.8.2011 11:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    50 strojů denně jsme nezvládli;
    Tím bych se na tvém místě moc nechlubil.
    Nesmíš číst "komiksy" na Rootu a nechat si lhát do kapsy někým, kdo naposled Windows viděl v roce 1992...
    Já mám to štěstí, že jsem na svých strojích viděl Windows naposled někdy kolem roku 2001. Teď pravda občas dostanu zaplaceno za práci na Windows, ale naštěstí jsou to drobnosti a naštěstí beze změny sazby, jinak bych to nedělal.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 31.8.2011 11:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    P.S.: Na Slovensko jezdím rád.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    cezz avatar 31.8.2011 11:46 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    P.S.: Na Slovensko jezdím rád.
    To aj ja, ked sa mi podari. :-)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    pavlix avatar 31.8.2011 13:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Je tam víc legrace... i v hlavním městě se s tebou dávají do řeči magoři jako chlap, který mi vysvětloval světovou konspiraci typu „teraz nam vládnou Židia“ od zarytého (pravděpodobně navíc křesťanského) komunisty.

    Ale to je jen vtipná story :), jinak tam jsou lidi v pohodě :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 31.8.2011 15:20 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Teď pravda občas dostanu zaplaceno za práci na Windows, ale naštěstí jsou to drobnosti a naštěstí beze změny sazby
    To já bych si tedy za Windows nechal připlatit (pokud by mě tedy někdo přemluvil, abych na to vůbec sáhnul).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 31.8.2011 15:30 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    No já si nechávám stejnou sazbu na práci, kterou neumím tak dobře. Takže pokud bych z toho měl udělat sazebník, tak ta práce na Windows bude vzhledem k výsledkům práce nesrovnatelně dražší.

    Například se do zaplacených hodin vejde i hledání na googlu „co to k čertu je a jak se to dělá“, a následné procházení slepých uliček, zatím co stejná věc v Linuxu pro mě znamená „přijet, udělat a odjet“.

    Pro všechny: Nedivte se, že to tahle otevřeně uvádím v diskuzi. Stejně otevřeně to říkám i zákazníkům, když po mně takovou práci chtějí.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 31.8.2011 16:33 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Tak tohle je celkem samozřejmost – ono totiž i to googlování a procházení slepých uliček je normální práce (ať už se jedná o jakýkoli systém). Ale myslel jsem to tak, že práce na Windows mi jednak nepřijde tak zábavná a jednak to, co se při ní naučím, nepovažuji za perspektivní, je to pro mne zabitý čas* – proto by bylo potřeba platit víc – ale ve skutečnosti je to tak, že zakázky na Windows prostě nepřijímám.

    *) zatímco učení se nějaké perspektivní technologie se mi zúročí v budoucnu, navíc je to zajímavé a zábavné
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 31.8.2011 16:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Zakázky na Windows taky nepřijímám, ale když po mně některý ze stávajících zákazníků na něco jiného chce pořešit něco s Windows, a je ochotný platit hodinově, tak ho neodmítnu. Řekněme, že jim vycházím vstříc, a to je pro mě perspektivní samo o sobě.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.8.2011 12:03 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    zdravim,

    osobne uz se techto diskuzi o vhodnosti Windows moc neucastnim a neresim je.

    Nejdulezitejsi je funkcni implementace a kolik za to mam. A i tak toto lide nepochopi a budou mit ten svuj "skvely" OS a aplikace.

    Spise uz odpovidam, ze "ten Vas OS" je uzasny a urcite si jej tam dejte. Kdyz jsou problemy (a nejede neco par dnu), tak se da odpovedet, ze "mate, co jste chteli". Lide si to zpravidla nejak uz omluvi.

    Budto chce firma neco, co funguje [a vi to] a rozumne to stoji. A bude ji jedno, na cem to pojede. Anebo nutne potrebuje svoje Windows a pak az ty funkcni firemni aplikace.

    PS: neberu malo a Linux me slusne zivi.

    gf
    poky74 avatar 31.8.2011 21:55 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem

    Díky, tuhle reakci sí dávám do bookmarků.

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    30.8.2011 10:53 lo0m
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    no tak já, než bych se chodil domu "odreagovat" koukáním na TV, se radši zabavím s tím naším malým černým ptákem (myslim Tuxe sprosťáku) a zkouším ho nasadit na nějakej starej HW, nebo zkouším jeho pro mne neznámou inkarnaci ve virtualu.. tuhle zábavu mi windows neposkytují a nedivim se, že u nich lidi musí pařit hry (já občas taky pařím, ale u hry většinou moc dlouhu nevyrdžím), pokud je třeba nebaví grafika atd.

    tím se dostávám k druhé nejstarší otázce (hned po slepici a vejci): windows nebo linux pro firemní prostředí? záleží na každém jednotlivci nebo vedení. používat se dá na práci obojí. záleží na té práci. Např. grafiky bych do linuxu nenutil, nejnovější adóbka jedou prostě lépe na Win...
    pavlix avatar 30.8.2011 11:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Např. grafiky bych do linuxu nenutil, nejnovější adóbka jedou prostě lépe na Win...
    Já bych je nenutil ani do Windows. A nemyslím si, že by produkty Adobe fungovaly dobře jen na Windows, to by nejspíš grafici s těmito produkty na jiném OS pracující dávno na Windows přecházeli.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    30.8.2011 12:27 lo0m
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    pro účely zápisku jsem OS X úplně vynechal (možná proto, že z mě známých grafiků dělaj všichni až na jednoho na Win, možná proto, že pro předchozí část příspěvku je nepodstatný)
    pavlix avatar 30.8.2011 12:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    OK.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Dreit avatar 2.9.2011 21:29 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hraní si s Linuxem
    Nápodobně, hry už jsou úplně mimo mě, tučňák si mě ochočil a mě to tak vyhovuje :-)
    Nope

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.