abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    Nejvyšší soud podpořil novináře Českého rozhlasu. Nařídil otevřít spor o uchovávání údajů o komunikaci (data retention). Uvedl, že stát odpovídá za porušení práva EU, pokud neprovede řádnou transpozici příslušné směrnice do vnitrostátního práva.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Zajímavý článek

    Minulý týden proběhl u CZ.NIC veřejný test aukcí domén. Včera bylo publikováno vyhodnocení a hlavní výstupy tohoto testu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.5.0 svobodné implementace protokolu RDP (Remote Desktop Protocol) a RDP klienta FreeRDP. Přehled novinek v ChangeLogu. Opraveno bylo 6 bezpečnostních chyb (CVE-2024-32039, CVE-2024-32040, CVE-2024-32041, CVE-2024-32458, CVE-2024-32459 a CVE-2024-32460).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Nová verze

    Google Chrome 124 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 124.0.6367.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 22 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.3 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Novinkou je vlastní repozitář DietPi APT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 18:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 125.0.1, první verze z nové řady 125. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout lze podporu kodeku AV1 v Encrypted Media Extensions (EME). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 125.0.1 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (66%)
     (11%)
     (2%)
     (21%)
    Celkem 516 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Kdo je podle vás nejlepší český autor?

    10.5.2012 20:26 | Přečteno: 2918× | Ostatní | poslední úprava: 10.5.2012 20:24

    Já jsem toho zatím moc nepřečetl, ale snažím se číst, abych lépe psal. Líbil se mi Krakatit, jehož začátek, prvních sedm kapitol, považuji za velmi povedený. Potom už děj není tak zajímavý, ale kvůli Čapkovu jazyku a jeho slovní zásobě se čte kniha stále dobře. Ani Válka s mloky nebyla špatná, i když mě moc nebavily ty novinové články. Mimochodem zde Čapek trochu popisuje svou techniku psaní.

    Dále si mi dost líbí Drdova Němá barikáda, povídky z protektorátu, obsahující i Vyšší princip, jenž byl posléze zfilmován. Drda někdy používá slova, která ani neznám, a celé je to takové básnické. Velmi dobré dílo a člověk v něm vidí krásu češtiny.

    Náhodou jsem narazil při hledání dystopické literatury na román Pro práci zabíjet. Objednal jsem si jej a musím říct, že jsem docela zklamaný. Je vidět, že to psala ženská. V knize vystupují dvě partnerské dvojce. Když se děj točí kolem hlavní postavy, muže, který se snaží zapomenout na zvrácenou dobu sportováním, dá se to docela číst, ale když jsou ty dvě ženské pohromadě a řeší třeba nechuť partnera k sexu a podobná ženská témata, tak bych nejraději tu knihu otřískal autorce o hlavu. Zatím jsem na 60. stránce a doufám, že se to snad ještě zlepší.

    Mám také rozečtený Kafkův Zámek v překladu Vladimíra Kafky. Nejsem moc daleko, ale je to dost temné a depresivní. Možná bych tuto knihu považoval za nejlepší "český" román. Četl jsem i jeho Proces a ani ten nebyl k zahození.

    Ze zvědavosti jsem si stáhnul některé knihy našeho současného nejúspěšnějšího autora, Michala Viewegha. Asi nepíše špatně, ale jeho příběhy mě moc neoslovily. Také jsem narazil na Kulhánka, něco jsem stáhnul, nechává svá díla na internetu, protože má vysoké prodeje. A docela mě zaujal a časem si z toho něco přečtu.

    Dále mám v plánu různé klasiky. Švejka, Pole orná válečná od Vančury, něco ze Škvoreckého, Kundery a možná i Hrabala.

    A zeptal bych se těch, co čtou, kdo je podle vás náš nejlepší autor, u mě by to byl asi Čapek. Další otázka: jaké jsou vaše oblíbené české knihy? Preferoval bych romány, povídky. A máte nějaký tip na sci-fi od českého autora, mně se nepodařilo najít nic skutečně dobrého.        

    Hodnocení: 60 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    10.5.2012 20:31 pan Větvička
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Nic proti, ale tvůj výběr čtiva víc než cokoliv jiného připomíná pohádku jak pejsek s kočičkou vařili dort. Taky od Čapka, Kódla bráchy.
    belisarivs avatar 10.5.2012 20:44 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Na tom nevidim nic spatneho.

    To prirovnani totiz belha na obe nohy. Sezrat spek s jahodama je kravina, ale precist si ruzne knizky dava smysl. Taky koukam na ruzne filmy. Clovek pak ma prehled.
    IRC is just multiplayer notepad.
    11.5.2012 10:29 pan Větvička
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Nevím, přijde mi že by to chělo nějaký systém a neskákat od Drdy přes Kulhánka k Vieweghovi. Orientace téměř výhradně na českou literaturu je na školách koncentrákované zlo, radši stokrát Steinbecka nebo Hemingwaye než Drdu s Pujmanovou. A soudím že odrazový můstek pro autora blogu byl právě seznam povinné četby.
    11.5.2012 10:58 sad | skóre: 10 | blog: sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Ve škole jsem skoro nic nečetl, protože mě k tomu nutili. A teď si čtu, co chci, asi hlavně proto, abych si zlepšil psaný projev. A tipy na české knihy jsem chtěl proto, že je těžší najít v české tvorbě kvalitní díla.
    12.5.2012 20:01 odkalištěsociálníspodiny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Když si to přečtete, tak samé české tituly jsou to kvůli češtině, duh. Když čte člověk překlady, tak sice pořád čte česky, ale může nachytat anglicizmy, kterým se překladatel nikdy stoprocentně neubrání. Od zdrojového jazyka a textu se nelze 100% odpoutat, podvědomě vás vede.

    Podíval jsem se do knihovny, co bych mohl doporučit: Třeba Fukse, ten psal hodně dobře (např. Příběh kriminálního rady). Nebo Hrabala (Obsluhoval jsem anglického krále). Pamatuju, že ještě na gymplu mi přišel dobrej Škvorecký (Zbabělci) a taky Nikola Šuhaj loupežník vod Olbrachta nebyl dvakrát úmornej. Když je řeč o jazyku, tak to asi stojí za to znát Vančuru (četl jsem i Markétu Lzarovou, ale pro začátek bych doporučil Rozmarné léto, protože je tenoučké).

    Akorát že Vančua je takovej ozdobnej, takže vlastní styl bych an něm nezakládal. Vlasntí styl je naopak třeba talčit do co největší neutrality, protože když se člověk pustí ze řetězu, tak zplodí akorát tak různé nedůstojné bizardnosti. Zvláštní osogbní styl se nedá udělat rychle, a hlavně nesmí být přeplácaný různýma vyfikundacema (čili když se člověk fakt snaží psát neobvykle, obvykle to vede k strašným výsledkům). Řekl bych, že to chce držet disciplínu a počkat až přejde takové to bouřlivé mládí. Potom už člověk má víc rozumu a soudnosti, takže i když si začne vymýšlet, tak je naděje, že se za to za rok za dva nebude muset stydět.

    Mimochodem, zmíněny byly dystopie, a v tomto ohledu je velice zajímavý Dům o tisíci patrech (jan Weiss, 30. léta - to se mi velmi líbilo, až překvapivě).
    12.5.2012 22:55 sad | skóre: 10 | blog: sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Díky za názory. S tím vlastním stylem máte pravdu, když člověk píše nějaký vymyšlený příběh, tak se mu dostane tolik svobody, že ji může začít zneužívat (možná paralela na politiky). A splácá všechno možné dohromady, co ho v průběhu psaní napadne, a výsledek pak nestojí za nic. S přepisováním a mazáním mám docela velké zkušenosti... chvíli trvá, než si člověk uvědomí, že to přehání.
    Bluebear avatar 12.5.2012 21:29 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Sezrat spek s jahodama je kravina, ale precist si ruzne knizky dava smysl. Taky koukam na ruzne filmy. Clovek pak ma prehled.

    +1
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    10.5.2012 20:47 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Vždyť to nečte všechno najednou. Kdo z nás si nikdy nedal po obědě moučník a večer pivo?
    10.5.2012 20:34 blizzz | blog: Filmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Andrej Anastasov.
    David Ježek avatar 10.5.2012 20:53 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    :-D
    10.5.2012 20:56 sad | skóre: 10 | blog: sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Zvelebila s Tukanem na tebe ;-)
    10.5.2012 21:02 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Jakub Arbes.
    10.5.2012 21:22 sad | skóre: 10 | blog: sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Škoda, že už nemají tato romaneta. Ale ani tato nevypadají špatně.
    Jendа avatar 11.5.2012 00:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Xaverius ještě budiž, ale Newtonův mozek… nemám rád knihy, kde se zápletka vysvětluje tímhle způsobem. Je to jako kdyby to bylo bez konce.

    (chudák Arbes se dožil (1914) vyvrácení principu popsaného stroje (1905))
    Agent avatar 11.5.2012 23:54 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Rybka.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    belisarivs avatar 13.5.2012 10:26 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Jo. Rybka FTW.
    IRC is just multiplayer notepad.
    10.5.2012 21:02 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Neff, Souček, kdysi dávno i Troska (pamětníci vědí, že hvězda smrti existovala dávno před SW :)) a víc mě asi ted nenapadne

    a ještě dávnějc jsem hltal Zdeňka M Kuděje - jestlipak od něj někdo ze zdejších něco četl? :-)
    10.5.2012 23:03 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Já se hlásím ke Kudějovi, bavil mne psaním i vlastním životem - někdy i víc, než Hašek. I když od Haška mne víc braly povídky, než to samotné veledílo.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    11.5.2012 00:18 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Čestmír Vejdělek - Návrat z ráje, aneb Matrix z konce 60. let :-). Pokud čtenáři nevadí naivní "hackerské" výrazy, tak i revize ze začátku 90. let.
    11.5.2012 08:51 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    No, zrovna Kudej ... Cist se to da, ale v porovnani treba s Haskem :-( Staci srovnat zpracovani te prihody, kdyz potkali obecniho byka jmenem Student. Ne nadarmo jeden z te particky razil heslo "pane Kudej, voni nas nudej"
    11.5.2012 09:14 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    je fakt, že české příhody se od něj číst nedaj (aspon mě to nejde) - tady v čechách co jsem mluvil s pamětníkem z Ledče nad Sázavou už jen chlastal - já od něj četl hlavně o jeho putováni v americe a to se mi líbilo
    11.5.2012 09:17 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    na druhou stranu hašek mi nesedí vůbec a i toho švejka překousnu jen zfilmovanýho
    11.5.2012 11:01 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    souhlas a s tím Švejkem to mám podobný
    Nobody can give you as much as I can promise you
    10.5.2012 21:10 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    A máte nějaký tip na sci-fi od českého autora, mně se nepodařilo najít nic skutečně dobrého.

    No, ono je v prve rade otazka, proc se vubec omezovat na ceske autory.

    Jinak s ceskou SF je to IMHO docela bida. Nevzpominam si na moc del ceskych autoru, ktere by me zaujaly. Sem tam nejaka povidka od Neffa, Juta od Pecinovskeho ... a vsechno od Kadleckove. Takze kdybych mel si vybrat nejlepsiho moderniho autora ceske SF, volim Kadleckovou.
    10.5.2012 21:29 sad | skóre: 10 | blog: sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Čtu české autory kvůli češtině a zahraniční, tedy ty anglické, si přečtu raději v originále, i když je to náročnější a zdlouhavější.
    Bluebear avatar 10.5.2012 21:53 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Technická: Vilma Kadlečková se teď jmenuje Klímová (vdala se už dávněji).
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    11.5.2012 00:12 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Pokud se nepletu, tak stále používala Kadlečková jako pseudonym.

    Tak je to alespoň uvedeno v předmluvě ke knize Stavitelé věží
    11.5.2012 21:41 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Jsou pořád ještě s Martinem Klímou spolu? Někde jsem zaslechl že se snad rozvedli...ale ruku do ohně bych za to nedal, možná je to jen fáma, nebo jsem si je s někým spletl.
    Bluebear avatar 10.5.2012 21:56 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Františka Vrbenská? Pavel Renčín? Jana Rečková?
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    10.5.2012 22:55 Stevko | skóre: 3 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Robert Fabian? Leonard Medek?
    Príspevok nemá byť ukončený spojením „môj názor“.
    10.5.2012 21:15 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Gellner.
    10.5.2012 21:16 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?

    "Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha." Ladicek

    10.5.2012 21:23 sad | skóre: 10 | blog: sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Já ho nečtu... jen kousek ze zvědavosti, a nebavil mě.
    11.5.2012 08:29 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Ach! A ty na tom určitě ještě nejsi tak špatně, abys nedokázal napsat vlastní názor na českou literaturu a musel papouškovat cizí, že ne? Nebo jo?!
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    15.5.2012 08:41 CH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Rikal jsem si taky (samozrejme jsem predtim od nej nekolik knih precetl, s chuti), ale co si myslet o lidech, kteri tohle tvrdi a pak s radosti ctou Sabacha? :)
    10.5.2012 21:37 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Doporucuji od Velinskeho knihu Engerlingove. www.legie.info//kniha/1348-engerlingove
    10.5.2012 21:46 sad | skóre: 10 | blog: sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Dík, vypadá dobře.
    10.5.2012 22:50 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Od toho Velínského se mi ještě hodně líbilo Dzwille, je to taková hodně snová kniha.
    http://www.legie.info//kniha/2790-dzwille
    Z českých autorů, které jsem četl v poslední době, se mi ještě líbila Slepá bohyně od Jana Křesadla.
    Je to sbírka povídek o různých sexuálních odchylkách, ovšem nejde o nic vulgárního a celá kniha je napsána decentně s jemným humorem
    http://www.tyden.cz/rubriky/kultura/recenze/jan-kresadlo-slepa-bohyne-a-jine-pribehy_430.html.
    otula avatar 10.5.2012 22:12 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Čapka bych ti také doporučil, všechny jeho knihy jsem četl jedním dechem. Také se mi líbila tvorba dalšího českého velikána, Jaroslava Haška. Na Kulhánka jsem četl spoustu chvály, ale zatím jsem se k žádné jeho knížce nedostal. Ale určitě ti mohu doporučit knihu Václava Kaplického Kladivo na čarodějnice. A ještě jednu knihu ze zcela jiného soudku - má drahá polovička mne požádala, abych jí půjčil v knihovně něco od Simony Monyové, měli tam zrovna v regále knížku Já o koze, on o voze - než jsem ji vrátil, stihnul jsem si jí polovinu přečíst ve vlaku cestou do práce a prskal jsem u toho smíchy...
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    kyknos avatar 10.5.2012 22:39 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Nevím, který je nejlepší, snad Čapek, přeci jen jsem na to scifi, ale vím, který je nejhorší.

    Horší patlal než Škvorecký neexistuje.

    Kdyby ten blb sám trapně nekritizoval o deset řádů lepší autory, budu mlčet :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    12.5.2012 20:08 odkalištěsociálníspodiny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Na základě jaké knihy ho tak shazujete? Já četl jen jednu nebo dvě, ale rozhodně psal dobře.

    To já bych když už měl výhrady ke Kunderovi, ten mi přijde dost strojený (Žert, Směšné Lásky, z novějších jsem četl spíš fragmenty, protože sem to nikdy nevydržel, např. Nesmrtelnost).
    pavlix avatar 15.5.2012 12:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Výhrady ke Kunderovi mám taky, hlavně osobnostní. Četl jsem Nesmrtelnost a musím říct, že mě bavila. Jen ta arogance čišela z každé stránky.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kyknos avatar 19.5.2012 17:06 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Bylo toho více, ale jako ultimátní odpad mi utkvěl Konec nylonového věku.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    15.5.2012 09:29 CH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Souhlas! Tesil jsem se na okamzik, kdy najdu nekoho se stejnym nazorem.

    Resp. cetl jsem jenom Zbabelce(*), ale popravde mi smysl celeho dila unikl (prisel velmy plytky).

    Zaprve autor jakoby vychazi z vlastni podivne zkusenosti (saxofon, holky, komplexy z neuznani; coz mi moc jako umeni neprijde), zadruhe mi postava Daniela Smirickeho prijde jako zapornak (nema integritu, nejdriv se foti jako pozer se zbrani diky pocitu moci, a pak, kdyz kamaradovi podrzi nabojovy pas, pomalu "hrdinsky" zapira zasluhy; navic si preje smrt partnera sve milovane) a za treti mi to prislo hrozne tahle, nic se tam nedelo.

    Vzpominam si, ze jsme to meli jako povinnou cetbu a zpetne jsem rad, ze jsem misto nej cetl nekoho jineho a dohnal to az ted s vetsim nadhledem. :)

    (*) mozna ze zbytek knih je super, navic jako clovek toho tenhle pan zvladnul spoustu a jeho zasluhy jsou jiste neoddiskutovatelne; nicmene to alespon v mych uzkoprsich ocich nijak nezveda kvalitu jeho del
    pavlix avatar 15.5.2012 12:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Nás češtinářka nutila číst Prima sezónu. Kamarádka (jedničkářka) to četla v autobuse do anglie a mezitím mi to vyprávěla. To je opravdový výkvět české literatury :D. Nic horšího jsem snad v životě nemusel číst.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Dalibor Smolík avatar 10.5.2012 23:37 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    E.M. Remarque a E. Hemingway. Zejména v mládí mě tito autoři oslovili, pochopitelně vedle Čapka.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    cmudik avatar 10.5.2012 23:39 cmudik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Egon Bondy, Bohumil Hrabal, Miloš Urban, Jáchym Topol, ještě je tu nikdo nezmínil.
    12.5.2012 10:33 zahraničný pozorovateľ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Jáchym Topol
    Josef Topol
    12.5.2012 10:35 zahraničný pozorovateľ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    čo nie je oprava mena,ale presmerovanie
    10.5.2012 23:47 Karel Benák | skóre: 8 | blog: benyho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Z českých autorů se mi líbí Čapek i Švandrlík (ale jen něco), Troska taky není špatný, ale je to takové "těžší", rovněž Hašek není špatný. Drdu už více číst nehodlám, byť jde o kvalitního autora. Nemohu svým dětem doporučit někoho, kdo jako předseda svazu československých spisovatelů v padesátých letech schvaloval politické vraždy opozičních politiků a zasazoval se o represe vůči některým svým kolegům, kteří měli jiné názory. Někdy v budoucnu bych si moc rád přečetl Peroutkovo Budování státu.
    Láska je jako prd, když hodně tlačiš tak z toho bude ...
    11.5.2012 00:56 sad | skóre: 10 | blog: sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Jo, o Drdovi jsem četl, že je hajzl V zajetí stalinismu. Ale já to tak neberu, mě se jen líbí, jak píše, ale určitě to hajzl byl.
    Dalibor Smolík avatar 11.5.2012 01:34 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Odmítl však sovětskou okupaci v roce 1968 a dostal se na určitou dobu na index.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    11.5.2012 23:27 Karel Benák | skóre: 8 | blog: benyho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Tak jsem si pohledal po internetu další články a chce se mi vyloženě zvracet. Vždyť ti komunisti byli možná horší jak nacisti! Docela se mi líbilo, když debatovali o filmu z procesu s M. Horákovou jako o dalším prostředku propagandy. Jeden z komunistů oponoval, že by film mohl mít naprosto opačný účinek a evidentně se to současným komunistům hodně nelíbilo když jej loni pustili v TV, ačkoliv si jej komunisti sami aktivně natočili. To mi připomělo nacistický film z procesu kolem atentátníků na Hitlera, nacisti jej taky nakonec radši schovali do trezoru, komunisti jen hodně sestříhali.

    S oslavou signatářů Charty 77 a těch co byli v nějaké době na indexu bych byl velmi opatrný, staré komunisty nahradili noví a to se těm starým pochopitelně nelíbilo .... Samozřejmě že mezi těmi lidmi bylo spousty statečných a čestných lidí, ale bohužel je není možné glorifikovat všechny, což mi připomíná, že se nemůžu zbavit dojmu, jakoby si komunisti V. Havla vyloženě hýčkali, zatímco jiní jejich vládu odskákali opravdu škaredě.

    Jo a vzpomněl jsem si na Svátkovy Paměti kata Mydláře, to je poměrně pěkné a poutavé čtení.
    Láska je jako prd, když hodně tlačiš tak z toho bude ...
    11.5.2012 23:59 sad | skóre: 10 | blog: sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    To je docela náhoda, ale právě jsem dostahoval záběry z koncentračních táborů A když to člověk sleduje, tak se mu ani nechce věřit, že je to pravda. A nacismus byl určitě horší než komunismus a komunismus byl určitě horší než současnost, i když ani nyní to není moc dobré.
    12.5.2012 00:28 Karel Benák | skóre: 8 | blog: benyho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Hele ony se ty režimy bratříčkovaly a učily od sebe navzájem (viz pakt. Ribbentrop - Molotov). O ruských táborech toho mnoho určitě nebude (max. písemné zmínky pamětníků), zatímco Němci si s pečlivostí svou vlastní vše řádně dokumentovali. Rusové by bez muklů svou industrializaci neměli šanci zvládnout. A největším paradoxem je, že tuhle zrůdnost (koncentrační tábory) zavedli "demokratičtí" Britové, kteří mají hodně špatného na svědomí, jen se prostě o tom nemluví.

    Nejhorší ale je, že každý takovýhle režim se mstí nejen na člověku jako takovém, ale i na jeho rodině a kamarádech a to je ta největší sviňárna. Trestat člověka za názory a myšlenky může opravdu jen zločinný režim.

    Díky za tip, možná ten dokument omrknu.
    Láska je jako prd, když hodně tlačiš tak z toho bude ...
    xxx avatar 12.5.2012 02:55 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    No nevim, Soustrovi Gulag mi jako malo uplne neprijde. A pro deti Jeden den Ivana Denisovice.
    Please rise for the Futurama theme song.
    pavlix avatar 12.5.2012 09:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    A největším paradoxem je, že tuhle zrůdnost (koncentrační tábory) zavedli "demokratičtí" Britové, kteří mají hodně špatného na svědomí, jen se prostě o tom nemluví.
    Historii píšou vítězové. A Britové jsou vítězové.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.5.2012 15:47 smolíčekpacholíček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    A největším paradoxem je, že tuhle zrůdnost (koncentrační tábory) zavedli "demokratičtí" Britové, kteří mají hodně špatného na svědomí, jen se prostě o tom nemluví. Historii píšou vítězové. A Britové jsou vítězové.
    Co to zas žvatláš za nesmysly,jak souvisejí britské koncentráky s psaním historie Brity co by "vítězi"? otřepaná fráze a naprosto mimo mísu.
    pavlix avatar 13.5.2012 19:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Mám se snad hádat s hloupoučkým anonymem?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.5.2012 23:31 smolíčekpacholíček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    určitě máš velkou šanci ten souboj vyhrát:-)
    12.5.2012 00:11 Karel Benák | skóre: 8 | blog: benyho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Mám oblíbeného Václava Erbena a jeho povídky (některé zfilmované) s kapitánem Exnerem. No a pak je tu samozřejmě řada autorů pro děti jako jsou Lada, Hrubín, Němcová, K. J. Erben, J. Foglar apod.

    Velkou tragédií základního školství byla (nevím jestli ještě je ale předpokládam že ano) povinná školní četba, ta dětem dokáže jinak vynikající autory jen zošklivit. Jen se děsím plíživého genderového "běsnění" ve školství (a nejen tam), to dostane pravda pořádně na frak. Nakonec se zase bude za vlastní názor trestat ... A má mi dítě přinést domů obrázek toho gaunera Che Guevary!
    Láska je jako prd, když hodně tlačiš tak z toho bude ...
    Marián Kyral avatar 11.5.2012 00:08 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Ač mám sci-fi rád, česká sci-fi je hlavně o povídkách (Ikarie/XB-1). Pořádný sci-fi román od českého autora jsem ještě asi nečetl (kdysi Neff, Troska).

    Švejk je klasika, od Čapka jsem četl akorát R.U.R., Dášenku a Devatero pohádek. Kafku číst nehodlám, mám raději dialogy a když se děje něco zajímavého.

    Co mně poslední dobou hodně zaujalo byli Prodavači Ostatků a Sběratelé ostatků od Vlastimila Vondrušky. Velmi příjemné a zajímavé počtení, uteče to jako voda.
    Jendа avatar 11.5.2012 00:23 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Zrovna Krakatit se mi moc nelíbil, Válka s mloky, Bílá nemoc a Matka byly lepší knihy.

    Teď čtu Dvanáct křesel a je to super.

    A pak nějaké antiutopie (1984, Little Brother, Brave New World) a Kukaččí vejce (v originále, český překlad je tragický).
    11.5.2012 00:38 sad | skóre: 10 | blog: sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    1984 a Brave New World mám, ještě by mohl být dobrý Ostrov. Zde je slušný přehled antiutopické literatury, z něhož mě zaujal Cloud Atlas.
    Jendа avatar 11.5.2012 00:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Jo a ještě si chci přečíst Tajuplný ostrov (Verne), zejména kvůli survival chemii :).
    11.5.2012 00:59 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Jsem dočet někam do místa, kde se jim povedlo udělat lupu (no možná kecám, možná jsem to dal až k výrobě nitroglycerinu) a pak jsem zjistil, že zbývá ještě mnoho kapitol, jejichž římské číslice jsou mnohem vyšší a přeskočil jsem nakonec :-D.
    Jendа avatar 11.5.2012 01:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    A kdybych se chtěl dozvědět čistě jen to, jak vyrobit na ostrově nitroglycerin (resp. kyselinu dusičnou a sírovou, nanitrovat si už umím sám), tak se to dozvím kde? :)
    11.5.2012 01:43 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Já mám docela dojem, že tam návod Verne nenapsal. Rozhodně je to v kapitolách s hodně krátkými řetezci určijící pořadí :-D. BTW oni měli tuším ale výhodu v tom, že na tom ostrově byla kopa přírodních zdrojů.
    11.5.2012 10:20 pan Větvička
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    V knížce to je jednoduché, ale kde v místních podmínkách sehnat moroní nebo tulení tuk. Zase pro kyselinu dusičnou stačí skočit do drogerky, netřeba vyrábět oklikou sírovku a kutat ledek. :-)
    13.5.2012 18:50 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Tak to máte štěstí na drogerie, v těch běžných v mém okolí bývá "nejdrsnější" chemiálií kyselina sírová do baterií (cca. 10%) a to jenom v těch, kde mají oddělení s věcmi do auta. Pamatuju, jak v drogériích byvala i oddělení s chemikáliemi (v zamykatelných prosklených skříních), kde se dal koupit např. 30% peroxid vodíku a kyselina chlorovodíková, ale kyselinu dusičnou jsem tam nikdy neviděl ...
    11.5.2012 23:23 Jiří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Pche, antiutopie a k tomu smyšlené. Přečtěte si Citiboy od Gerainta Andersona. To je antiutopie současnosti.
    12.5.2012 09:43 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Utopicke a dystopicke romany jsou tak nejak z definice smyslene.
    12.5.2012 20:16 odkalištěsociálníspodiny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Brawe New World poměrně zestárl (ty charaktery, zejména Divoch...). Jinak to není žánrově tak blízké, ale musím doporučit Nonstop, to je skvělé esefko. Jinak s SF/fantasy bych byl opatrný, většina toho je brak, a hodně z toho, co lidi rádi čtou a doporučí je poue průměrné. Takže tím člověk dost ztrácí čas.

    Když si chce člověk vyloženě dělat přehled, dost se vyplatí začít těmi staršími kousky. U současných ještě nedošlo k selekci časem, která odvane módní/povrchní/průměrné knihy, které se ve své době sice třeba četly, ale za pozornost úplně nestojí. To říkám, protože jsem tu viděl hodně současných autorů české sf/fantasy, a mám pochybnosti o tom, jestli všechny stojí za to znát. Ono SF většinou sklouzává ke čtivu, do "literatury" (tedy mezi tituly které stojí za to číst a nejsou jen k ukrácení dlouhé chvíle) se vyšvihnou jenom ty nejlepší kusy.
    12.5.2012 20:30 odkalištěsociálníspodiny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    *brave (už my to nemislý, sorry)
    14.5.2012 10:20 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    do "literatury" (tedy mezi tituly které stojí za to číst a nejsou jen k ukrácení dlouhé chvíle) se vyšvihnou jenom ty nejlepší kusy

    Neplati to nahodou obecne?
    otula avatar 11.5.2012 07:27 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Zrovna Krakatit se mi moc nelíbil
    Tak to já zase Krakatit mohu :-) Četl jsem ho 4× celý, a pokud ho někdy vezmu do ruky a otevřu, přečtu minimálně několik stránek a pak ho musím násilně odložit, protože to přece nepotřebuji přečíst popáté, že jo? :-D

    Má v sobě takovou zvláštní náladu a tajemno, jaké jsem necítil u žádné jiné knihy. Všechny knihy čtu s určitým odstupem či nadhledem, ale Krakatit mne vždy vtáhne do sebe.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    PepaSFI avatar 11.5.2012 20:20 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Jo, Krakatit je velká síla. Mám docela staré vydání z roku 1948, koupil jsem to někdy v roce 1989 v antikvariátu, když jsem byl na vojně, za celých 8 Kčs. A ještě Futurologický kongres od Lema. Tyhle dvě knihy mi pomáhaly udržet si při pobytu v "zelené díře" zdravé šílenství. Vzpomínám si jak za mnou tenkrát přišel jeden, prý jestli nemám něco na čtení. Že bude skoro celou noc dohlížet na přečerpávání leteckého paliva a to je děsná nuda. Půjčil si Krakatit protože to znal z filmu takže věděl trochu do čeho jde. Ráno mi knihu vracel, že to přečetl s očima vykulenýma na jeden zátah.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    otula avatar 11.5.2012 20:57 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Futurologický kongres jsem nečetl, přičemž koukám, že má velmi dobré hodnocení, tak děkuji za doporučení.

    Já jsem po Krakatitu začal shánět a hltat jednu Čapkovu knihu za druhou. Myslím si, že je škoda, že patří mezi povinnou školní četbu, protože to asi mnohé znechutí.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    11.5.2012 08:56 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    A co Tovarna na absolutno?
    Jendа avatar 11.5.2012 10:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    11.5.2012 00:59 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Saturnin... NIKDO?!
    11.5.2012 01:01 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    !!!! Fakt, že jo, máme ho na stole a tuhle jsem si jen tak k obědu začal číst a už v půlce první stránky jsem se začal smát.
    otula avatar 11.5.2012 07:29 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    No jo, na tetu Kateřinu jsem také úplně zapomněl :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    11.5.2012 23:45 Karel Benák | skóre: 8 | blog: benyho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Máš pravdu, Saturnin je fakt síla :-) Tuhle knížku jsem přečetl jedním dechem a byl řádně vychechtaný.
    Láska je jako prd, když hodně tlačiš tak z toho bude ...
    11.5.2012 06:30 Joseph Pulitzer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    prece jilek ne?
    11.5.2012 08:27 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Ze současných českých autorů jednoznačně Miloš Urban. Jinak Jan Křesadlo (a z poezie Karel Kryl). A pokud jde o sci-fi, tak mne nedávno dost dostala Zpráva z Hádu Edity Dufkové (vydal Laser!).
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    11.5.2012 08:54 jekub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Ze současných prozaistů bych doporučil Vaší pozornosti např. Ivana Klímu, Vlastu Třešňáka, Jana Pelce, Petra Šabacha či Miloše Urbana. Scifi pak asi Ondřej Neff.
    11.5.2012 09:51 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Pokud bych měl doporučit Neffa, tak jedině díla před rokem 1990 - Měsíc mého života, Pole šťastných náhod, povídky. To, co vyrobil za "nových časů", jsou neuvěřitelné srágory...
    Dál tu nikdo nezmínil Neffovy současníky ze sci-fi obrození, Veis a Volný, zvlášť Oko chiméry je obrovské a nedoceněné dílo...
    Marcela* avatar 11.5.2012 09:55 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Já asi nejvíc obdivuju autory knih pro děti, protože vžít se do dětské duše je kumšt, a myslím si, že co člověk přečte jako dítě, to ho nejvíc ovlivní. Zahrnula bych tam i výtvrarníka Zdeněka Milera, básníka Josefa Kainara a ´skauta´ Jaroslava Foglara. :-)
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    11.5.2012 10:15 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    tak tady to chce hodně opatrnosti - od té doby co čtu pohádky dětem jsem se několikrát málem poblil z toho, jak dokážou moderní emancipovaní, genderově, rasově a politicky korektní autoři normální hezkou pohádku zkurvit

    příklad co si ted vybavuju - sněhurka a 7 trpajzlíků:

    na konci princ nedal sněhurce pusu, jen do ní strčil, ona spadla z podstavce a vypadl ji z pusy kus otráveného jablka a ona ožila ...

    Marcela* avatar 11.5.2012 21:07 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    vypadl ji z pusy kus otráveného jablka a ona ožila ...
    Přesně to samé mě taky zarazilo! Že by to někdo fakt změnil, nebo je to takhle už v původní verzi..?
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    11.5.2012 21:53 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    to pochybuju - ted u nás zrovna frčí sněhurka od disneyho a tam je na konci jednoznačně líbačka :)

    13.5.2012 15:00 Suchý čert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?

    Sneewittchen (Schneeweißchen) (1812) — Tady ji jeden z princových služebníků praští do zad.

    Sneewittchen (1857) — A tady jeden z nich zakopne, když nesou rakev.

    13.5.2012 18:40 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Chceš tím říct, že marek_hb se skoro poblil úplně zbytečně? :-)
    13.5.2012 19:59 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    nojo, už to tak bude :)

    prostě mi ta knížka přišla tak překroucená, že mi z toho bylo divně no ...
    Marcela* avatar 13.5.2012 19:39 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Díky moc za objasnění. Teď se mi začíná mlhavě vybavovat, že jsem jako dítě slyšela tu verzi se zakopnutím při nesení skleněné rakve, když jí dal princ odnést od trpaslíků..

    Totiž ten polibek by byl hezký, jenže to by musel být pořádný francouzák a pak by byl i princ ohrožen, musel by jablko hned vyplivnout. Přeci jen nějaká ta logika je i v pohádkách... :-)
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    13.5.2012 22:33 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Jo kdyby jí dali trpaslíci hnedka zkraje Heimlichův manévr... :-D
    masožravá palma avatar 11.5.2012 09:59 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Z české sci-fi jsem toho moc nečetla, ale z toho mála na co jsem narazila se mi hodne líbil Želes od Jiřího Mazurka (ISBN 978-80-86428-75-8). Příjde mi to dobře praštěné.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    11.5.2012 11:03 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Dotaz je naprosto mimo. Jednak každý má jiný vkus, a pak - přístup k četbě se časem mění. K pochopení smyslu a obsahu některých knih je třeba dospět kupř. tím že čtenář disponuje dostatečně velkou encyklopedickou znalostí pojmů, neřku-li jazykovou výbavou.

    Ve starší literatuře bylo kupř. naprosto normální cizojazyčné fráze ponechávat v originále. Takoou knihu pak mnohdy dnešní čtenář nedá. Řada knih je taky založena na přepisu hovorové řeči. Řekl bych že vyložené čtenářské lahůdky ze slezského prostředí by většina čtenářů zhnuseně odložila, neporozumíc ani zbla.

    Jinak mne v poslední době oslovili - jen tak namátkou: Ignát Herman, Jan Neruda, Karel Ladislav Kukla, nebo kupř. Josef Lada.

    Kronika mého života, posledně jmenovaného autora je opravdu vynikající věc. Synátor, když jsem mu z této knihy četl vyloženě řičel smíchy.
    Agent avatar 11.5.2012 23:58 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Jj, ten Lada je dobrej. I když život neměl zrovna jednoduchej, dokázal to zpracovat s humorem. To samý Švejk. Je t osranda, ale přitom je to vpodstatě smutný co tam ten člověk prožívá.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Agent avatar 12.5.2012 00:06 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Podobný typ knihy je možná ještě František Rachlík - Pozdrav pámbu, pane Randák - byla i načtená. I když je to vymyšlený, autor ty rakouský poměry znal. Já sem se u ní nasmál dost.

    Co se týče dalších autorů, tak bych ještě přihodil Mariusz Szczygiel - Udělej si ráj. Ivan Kraus, M. Horníček.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Bystroushaak avatar 11.5.2012 14:56 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Pro mě je neoblíbenějším (ne nejlepším, nejhustějším atp..) českým autorem Štěpán Kopřiva. Je dost zajímavé, jak začínal na brakové sci-fi a postupně se vypracovává, například Asfalt měl velmi vysokou úroveň a Holomráz je již regulérní fantasy, s pár skvěle vymyšlenými experimentálními povídkami navíc.

    PS: Byl jsem mladistvým intelektuálem může sloužit jako ochutnávka Kopřivova díla :)
    11.5.2012 17:34 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Vynikající věc!!! Dlouho jsem ji neviděl. A na titul si nemohl vzpomenout.
    Petr Tomášek avatar 11.5.2012 17:30 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Že vás to baví pořád nějaká dementí čeština :-).
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    David Ježek avatar 12.5.2012 17:04 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Demente :-)
    12.5.2012 20:26 odkalištěsociálníspodiny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Kristova noho... Anglicky se nedá případnýcm dementům vynadat do volezlých připosraných pičusů co mají v palici nasráno místo pilin, protože ti nešťastníci z těch různých trapných ostrůvků mají naprosto kurevský nedostatek těch vyjebaných sprostých slov, herdek-filek, kurník-šopa.

    :D [/troll]
    belisarivs avatar 13.5.2012 10:31 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Coze? Anglictina je ve volgarismech naopak velice kreativni.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Bluebear avatar 13.5.2012 10:52 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    +1

    Například "volezlý připosraný pičus": "mangy shitty cunt". Easy peasy cider squeezy.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    13.5.2012 23:53 odkalištěsociálníspodiny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    A -us je kde? Kdepak, ta poezie (plynoucí i ze zvukové stránky a skloňování/slovotvorby, s použitím přejatých slov atp.) tam není.
    14.5.2012 00:29 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Pokud se domníváš, že angličtina neumí kvalitně a procítěně nadávat, znamená to jen jedno - neumíš pořádně anglicky.
    Agent avatar 12.5.2012 21:44 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Ještě jsem/jsme zapoměl/li na Švadrlíka a Černý barony. I když znáte film, doporučuji přečíst. Jsou tam věci co ve filmu nebyly. Třeba ta příhoda s tim nadporučíkem co se vožral a vytuh na rozpáleným asfaltu. Když se k večeru probral, zjistil, že je "přimrzlý" k silnici. Pernica myslím se menoval.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Agent avatar 12.5.2012 21:47 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Byla i načtená Donutilem. Docela dobrý.

    Koho by to zajímalo, tak tady http://www.kralovstvimluvenehoslova.cz/ najdete spoustu mluvenýho slova. Ale to už trochu odbočuju.

    Ještě bych přihodil toto: http://www.kosmas.cz/knihy/167349/doktor-proktor-a-prdici-prasek/
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    13.5.2012 20:08 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Hrabal, zejména Příliš hlučná samota. Čapky mám rád oba. Vaculík; Sekera a hlavně Morčata. Bondy; Šaman. Šotola; Tovaryšstvo Ježíšovo. Olbracht; Podivné přátelství herce Jesénia, ale nejen to. Vančura. Kundera je mistr, ale nějak mně až tak nebere (i když dobré samozřejmě je!). Haškův Švejk je geniální a tajemný, zdaleka není tak jasné, o čem to vlastně je. Páralovi se Milenci a vrazi prostě povedli. Lustig...

    Viewegh je nenáviděný kritiky, ale zejména první knížky jsou dobrý odpočinkový... jako... no... snad i Švandrlík. Ale to už je jinej lavel. Sci fi hmmm. Nesvadba občas... Jinak u tohodle žánru bých musel alespoň do Polska, aby to byla první liga :))) (Lem), literárně je to všechno většinou nic moc.
    13.5.2012 22:40 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Jo Klímové a Třešňák! Připomněl mi kolega výše.
    13.5.2012 23:51 odkalištěsociálníspodiny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Slyšel jsem takovej drb, že Philip K. Dick si prý v návalech paranoie myslel, že Stanislav Lem je vymyšlená osoba, pod jejímž jménem publikuje široký konspirační kruh sovětských autorů SF. Cílem této jejich aktivity mělo být právě dosáhnout zničení P. K. Dicka.

    I kdyby to byla urban legend, je to krásné :)
    14.5.2012 03:30 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Když dokázal napsat Temný obraz, tak proč ne :-D.
    14.5.2012 08:24 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Podobné historky ze života miluju (ohne sranda) a tuhle jsem ještě neslyšel. P.K. Dick je mým oblíbeným šílencem a je o něm známo, že toho měl v sobě hodně, nejen při psaní Temného obrazu. Takže možné je všechno...
    13.5.2012 20:53 sad | skóre: 10 | blog: sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Dík za tipy, ten Vaculík vypadá zajímavě.
    tsLnox avatar 13.5.2012 23:14 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Kulhánek je úžasnej! :-D Víc říct nemůžu
    14.5.2012 00:27 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Kulhánek je strašnej. Vic říct není třeba.
    14.5.2012 08:27 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Připojuju se k názoru níže, nesnáším primitivní krváky, ale na obranu soudruha Kulhánka uvedu jedno jeho zapomenuté dílko: povídka s názvem Instant. Pokud byste ji dokázali sehnat, možná se taky stane jedním z nejlepších zážitků vašeho života...
    Ale nechoďte si pak stěžovat, že jste to nepochopili...
    Bluebear avatar 14.5.2012 10:32 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    na obranu soudruha Kulhánka uvedu jedno jeho zapomenuté dílko: povídka s názvem Instant.

    +1
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Bystroushaak avatar 14.5.2012 11:52 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    povídka s názvem Instant
    Jo, ta je docela hustá, atmosféra člověka úplně pohltí. Jinak osobně mám od Kulhánka nejradši Stroncium, přišlo mi to nejzábavnější a nebere se to tak vážně.
    14.5.2012 07:38 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Kdysi v 80. letech vyšla zajímavá kniha s názvem Past rozumu, autor Dušan Papoušek.
    Určitě se dá někde sehnat... Máte -li rádi "cyber sci-fi", doporučuji...Je tam vlastně čapkovský motiv vzpoury strojů. Tehdy před lety mě fascinovala, docela bych uvítal mít ji v elektronické podobě.
    14.5.2012 13:42 mibo | skóre: 12 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Kdo je nejlepší autor nevím, ale dám typ na dnes neznámou věc od jednoho komunistického autora a to trilogie:
    • Faraónův písař (1966) - historický román ze starověkého Egypta
    • Rádce velkých rádžů (1975) - historický román ze starověké Indie
    • Nepřítel z Atlantidy (1981) - dovršení volné trilogie: fantastický román o zániku Atlantidy, příčinou zániku je jednak morální úpadek, jednak nepřítel reprezentovaný skupinou obchodníků
    Už je to doba, co jsem to četl, ale našel jsem to, když se rušila jedna podniková komunistická knihovna a přečetl jsem to celkem v kuse a tak bych řekl, že se mi to docela líbilo a málokdo to zná.
    14.5.2012 13:43 mibo | skóre: 12 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Jo a ten autor je Alexej Pludek.
    14.5.2012 14:53 Thorby | skóre: 4 | blog: thorby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    A máte nějaký tip na sci-fi od českého autora, mně se nepodařilo najít nic skutečně dobrého.
    R. A. Heinlein, I. Asimov, A. C. Clarke a pár ďalších :D alebo skôr :(
    14.5.2012 17:44 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    David Ježek avatar 17.5.2012 23:56 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    no když už si takhel rozšiřuješ definici "českého autora" (:-D), tak neal stephenson ... ;-)
    18.5.2012 09:01 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    China Miéville! :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    14.5.2012 21:15 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    hele, ale úplně se tady zapomnělo na Saudka a jeho komixy - takovej ARNAL, nebo speleoscifi Trať se ztrácí ve tmě, Peruánský deník - to je scifi jako řemen :) (jestli to už sem někdo psal, tak se omlouvám, ale nechce se mi to celý číst :))
    14.5.2012 21:17 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    myšleno samozřejmě saudek kresby + další autor (macourek, nesvatba a tak dále)
    Agent avatar 15.5.2012 13:54 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    Četl někdo tohle? Aldous Huxley - Konec civilizace Mohlo by to bejt dobrý.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Jendа avatar 15.5.2012 14:44 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    15.5.2012 21:40 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo je podle vás nejlepší český autor?
    K té české scifi teď vyšly dvě dobré antologie od Ivana Adamoviče: Vládcové vesmíru a Puls nekonečna. Je to sice trochu "exkurs do dějin", ale na základě ukázek bys asi docela dobře mohl odhadnou, který autor by ti seděl.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.