abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:00 | Komunita

    V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:44 | IT novinky

    Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Nová verze

    Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 18:33 | IT novinky

    Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | IT novinky

    Francouzský prezident Emmanuel Macron chce zakázat přístup na sociální sítě pro děti do 15 let. Francie podle něj tento krok udělá sama do několika měsíců, i pokud se na něm neshodnou další státy Evropské unie. Reaguje tak na úterní vraždu vychovatelky, kterou ve východofrancouzském městě Nogent pobodal 14letý mladík. Jednotlivé sociální sítě podle něj mají možnost věk ověřit a vymáhat zákaz pomocí systémů na rozpoznávání tváří.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 05:11 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,742 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější český počítač C24 klesl na 165 místo. Karolina, GPU partition klesla na 195. místo a Karolina, CPU partition na 421. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.6. 22:33 | Nová verze

    Oficiálně byl vydán Android 16. Detaily na blogu a stránkách věnovaných vývojářům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (56%)
     (32%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (3%)
    Celkem 252 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Ať žije multicore!

    26.10.2007 23:50 | Přečteno: 2319× | Novinky | poslední úprava: 13.1.2008 17:42

    Zhruba před týdnem jsem si koupil nový procesor, čímž jsem dokončil menší inovaci mé sestavy, kterou jsem kupoval o prázdninách 2005.

    Jen tak abych to shrnul, takhle to šlo postupně:

    Novej procesor je fakt kotel. Hned snad druhej den jsem zvedl FSB na 250 MHz (takže bráškové jedou na 2.75 GHz a RAM s děličkou 1.666) a jede to už tejden stabilně (a že tady probíhaly psí kusy). Všechny hry najednou jedou bez sekání na maximum (úplně nejvíc Postal 2: A Week in Paradise, dále GTA San Andreas a FlatOut 2 ve Wine to hodně pomohlo, o ET:QW a Quake IV ani nemluvím, jelikož využívaji multicore). Kompilace... jádro mám zkompilovaný pod 3 minuty.

    A dneska jedna úžasná věc... kompiluju si takhle nový Wine s -O3 v C[XX]FLAGS a -j4 v MAKEOPTS (s nice 0) a najednou píše kámoš ať jdu hrát RTCW:ET. Nechtělo se mi čekat, ani přerušovat kompilaci (už to bylo asi v polovině), tak jsem to drze (jak jsem si myslel) zkusil spustit a ono to šlo úplně bez problémů! Za pár minut se to dokompilovalo a FPS rate vyletěla zase do nebeských výšin. Těžko říct, jestli je to tím, ale vidím to na ten novej CFQ plánovač - je fakt dobrej.

    Nepotěšil mě ale oom-killer, kterej nechal kompilaci rb_libtorrent vytuhnout systém. Nechal jsem ho šrotit 20 minut, kurzor se sem tam pohnul, ale nedalo se nic dělat. Vím, že 5 dní uptime není žádnej zázrak, ale stejně. Zakompiloval jsem do jádra zpátky podporu pro swap a odkomentoval ve fstabu 1 GiB swapovací oddíl a je dobře...

    No, jenom jsem chtěl říct, že jestli teprve uvažujete o přechodu na multicore, tak hurá do toho, je to nářez. Ironie je, že jisté operace jsou sice rychleji hotové, ale ve výsledku se na kompu během tý doby nedá nic dělat, což nemá na svědomí nikdo jiný, než pomalý disk... Achjo, už aby se dělaly nějaký fakt pořádně rychlý (a za rozumnou cenu, že jo).        

    Hodnocení: 78 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Michal Fecko avatar 27.10.2007 00:18 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    2 pary 512M RAM modulov, 2 jadrovy procak... hadam by sa uz len ziadalo 2x160G v RAID0 a 320G na zalohy :-D
    27.10.2007 00:23 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Jo nářez, zvlášť Core Duo... O to bych si neopřel ani koloběžku. Čemu říkám nářez je až Xeon Quad Core.
    27.10.2007 00:38 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    ja mam v notasku core duo... a nemuzu si stezovat jediny problem je tam s ovladanim spotreby, ktera ma tendenci procesor zpomalovat v ten nejblbejsi okamzik... treba pri testech rychlosti vypoctu....

    ale pokud ma nekdo zalibu v kompilovani doporucuji vyzkouset niagaru... "make -j32" je teprve narez ;-]
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    27.10.2007 00:42 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    No jo, ale na niagaře asi zase nerozjedeš chuťovky typu mplayer s wmv :-) nebo se pletu?
    27.10.2007 00:47 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    ja tam mam problemy rozjet i svoje programy... zase na druhou stranu jsou velice rychle zkompilovane... ;-]
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    27.10.2007 00:49 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Ale segfaultují výrazně rychleji. :-)
    27.10.2007 08:38 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Myslel jsem bugy Core Duo, nikoliv výkon.
    27.10.2007 09:35 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    To me zajima, muzes je prosim specifikovat?
    28.10.2007 14:40 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    27.10.2007 10:34 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    prosím rozvést
    srigi avatar 27.10.2007 19:05 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Heh neviete o najzavaznejsej chybe C2D? Checknite C2D ERRATA, cislo A20. Pise sa tam nieco v tom zmysle, ze ak za sebou nasleduje niekolko inst. delenia a vysledok tohoto delenia moze pri float operandoch viest k nepresnemu vysledku, CPU nenastavi FP Inexact-Result Exception flag, cize vysledny program nie je informovany o tom, ze vysledok vypoctu bol nepresny.
    Be kind to newbies.
    srigi avatar 27.10.2007 19:07 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Cislo chyby je AH20, nie A20. Sry.
    Be kind to newbies.
    27.10.2007 00:32 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Něco na zchlazení: mám prográmek, který při stejných parametrech na starém (jednojádrovém) A64 3500+ (2.2 GHz) běží 3.5 sekundy a na dvoujádrovém X2 4400+ (2.2 GHz) asi 15 sekund… :-)
    27.10.2007 00:34 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Zbytek parametrů je naprosto shodný?
    David Watzke avatar 27.10.2007 00:35 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Jde o to, co je to za prográmek, vždyť to vůbec nemusí být CPU, kdo to brzdí :-) A jestli jo, tak proč?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    27.10.2007 00:43 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    a co je to za program? tady toto delaji s oblibou vicevlaknove aplikace, kdyz se perou o zdroje (treba i alokace pameti)... na tom jednom jadru je ta synchronizace precejen min narocna ;-]
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    27.10.2007 00:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Přesně tak. Je to ukázka na demonstraci kolizí při přístupu ke globálním datům. Ty hodnoty, které jsem uváděl výše, jsou pro 'mutex 100 1000000'.
    David Watzke avatar 27.10.2007 00:51 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    real    0m6.527s
    user    0m7.506s
    sys     0m4.180s
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    27.10.2007 00:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Asi to bude dost záležet na verzi překladače a knihoven. Také se to dá urychlit tak, že se současně spustí něco, co vytíží druhé jádro (čistší je samozřejmě použít sched_setaffinity()).
    David Watzke avatar 27.10.2007 01:06 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    GCC 4.2.2, glibc 2.6.1. Když jsem vedle spustil bzip2 -9 na velkej soubor a zkusil to znova, bylo to jen o trošku rychlejší (6.1s).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    27.10.2007 01:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    A co tohle?
      taskset -c 0 ./mutex 100 1000000
    
    David Watzke avatar 27.10.2007 01:19 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    real    0m2.396s
    user    0m2.390s
    sys     0m0.000s
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    27.10.2007 01:12 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    tento priklad je opravdu extremni... v praxi mam dobre zkusenosti, ze se program muze zrychlit/stabilizovat vymenou alokatoru... nebo prepsanim nekterych mutexu na atomicke operace (mozna by pomohl i tomu vyse zminenemu prikladu)
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    27.10.2007 01:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Ten příklad je samozřejmě naprosto umělý, je to jen demonstrační kód, který ukazuje, že mutexy opravdu fungují a řeší problém, který se projeví u create. Ale jednou jsem na podobný efekt narazil i u trochu realističtějšího kódu: když jsem zkoušel měřit roundtrip při komunikaci mezi dvěma procesy přes rouru a (anonymní) UNIX domain socket. Tam to při posazení obou procesů na totéž jádro vycházelo asi 60 procent hodnoty naměřené v případě, že seděl každý na jiném.
    David Heidelberg avatar 27.10.2007 01:06 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    S tou FSB není problém u 64bitovejch AMDéček vytahnout i 300. Já mám třeba Semprona 64 2500+ na 275FSB a běhá nádherně stabilně. Ono i 310FSB jde, ale potom už nestíhá chladič dodávaný s procesorem. Na rychlost kompilace jádra to podle mně nemá moc vliv, jelikož kernel mám taky kolem 3minut zkompilovaný(a to je Sempron celkem šunka).

    Kdybych teď měl ale možnost koupit novej procesors deskou), tak bych asi vybral Core Duo, díky poměru spotřeba_procesoru/cena.

    0K!AS
    David Watzke avatar 27.10.2007 01:11 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    S tou FSB není problém u 64bitovejch AMDéček vytahnout i 300. Já mám třeba Semprona 64 2500+ na 275FSB a běhá nádherně stabilně. Ono i 310FSB jde, ale potom už nestíhá chladič dodávaný s procesorem.
    Já vim, s 3000+ mi to jelo na 294 MHz, dokud jsem měl jen 2×512 MB RAM. Chladič dodávaný s procesorem je výsměch, vyhodil jsem ho hned ten den co jsem koupil 3000+ a ten velkej CoolerMaster, co jsem koupil místo něj, mám doteď, k novýmu žádnej ani nebyl.
    Na rychlost kompilace jádra to podle mně nemá moc vliv
    LOL? Na single-core to trvalo dýl... o dost.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Heidelberg avatar 27.10.2007 01:14 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Pokuď vezmeš v úvahu, že mně kompilace na SEMPRONU 2500+ jede kolem 3minut, tak si musel mít ten Athl3000+ podtaktovanej ;-) ... a nebo máš v jádře moc ovladačů, který nepotřebuješ.

    0K!AS
    David Watzke avatar 27.10.2007 01:20 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Mám snad jitrnice na čele?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Heidelberg avatar 27.10.2007 02:48 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    No to nevím, ale zkusil bych nejbližší zrcadlo :-) . To by Ti mohlo poskytnout velmi cenný údaj o tom, jestli je tam máš či ne :-D

    0K!AS
    David Watzke avatar 27.10.2007 22:49 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Tak to vidíš, děláš chytrýho a nakonec jsi můj kernel kompiloval téměř 7 minut.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Heidelberg avatar 28.10.2007 01:12 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    TVŮJ KERNEL. Já jsem říkal, že MŮJ kernel mám za 3 minuty. Svůj jsem kompiloval hned potom... jako obvykle 3 minuty :-)

    0K!AS (c) (r)
    David Watzke avatar 28.10.2007 01:15 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Ne, ty jsi říkal
    Na rychlost kompilace jádra to podle mně nemá moc vliv
    a já tě tady vyvádím z omylu.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Heidelberg avatar 28.10.2007 14:23 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Tak ono u toho kernelu je to stejně jedno... člověk nekompiluje kernel každej den ;-)

    0K!AS

    PS: tvrzení, že to podle mně nemá moc vliv vzniklo z toho, že si psal
    jádro mám zkompilovaný pod 3 minuty
    z čehož jsem usoudil, že když moje jádro kompiluju 3minuty.. tak to asi velký rozdíl nebude :-)

    0K!AS
    Heron avatar 28.10.2007 16:22 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    0K!AS
    ...
    0K!AS

    To už je trochu přeháňka, ne?

    David Heidelberg avatar 28.10.2007 16:54 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    :-D omyl... většinou se podepisuju jen jednou...

    0K!AS (r)
    30.10.2007 17:40 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    člověk nekompiluje kernel každej den ;-)

    Řekněme většina… :-)

    27.10.2007 08:25 tom112233 | skóre: 21 | blog: tpikalek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Já nákup dvoujádra zvažuji už hodně dlouho, teď jsem se ale rozhodl, že je koupím. Teď mám také Athlon 3000+, přetaktovaný z 1,8GHz na 2,6GHz. Jen se při vývěru nemůžu rozhodnout mezi dvěma:

    AMD Athlon 64 X2 5200+ EE

    AMD Athlon X2 BE-2400 EE

    U prvního mě láká 2MB L2 cache, u druhého zase 65nm technologie a malý příkon.

    Oba by snad měly jít přetaktovat někam na 2,8GHz. Co myslíte, jak moc poznám na výkonu větší L2 cache?
    28.10.2007 00:21 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Moc ne. 1-5% V světlých a vzácných výjimkách 10%. A když to chcete přesně, najděte si benchmarky - tyhle věci se testují - někdy mezi Semprony/Athlony, jindy opterony/athlony, dneska už i různými athlony s různou L2.
    Heron avatar 27.10.2007 08:29 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Přeju ti to a užívej si to. Za chvíli si budeš kupovat pamět. A pak další stroj.

    Možná bys mohl dát někam do /etc/rc.d/ startovací skript na nice -19 boinc, ať ten výkon slouží dobré věci. Výkon (pocit výkonu) to nijak neovlivňuje a těch pár mega paměti už teď nepoznáš.
    27.10.2007 13:09 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Jo, taky jsem boincoval - Einstein. Pak jsem si ale koupil 64bit a u Einsteinů na 64bit architekturu kašlou, takže mi server neustále vracel, že pro mě nemá úlohy.

    Psal jsem do fóra (mj. už asi tři roky starého) a žádná odpověď - tak jsem se na ně vybodnul, asi mají výkonu dost.
    Quando omni flunkus moritati
    27.10.2007 13:12 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Hele - po několika letech se konečně probudili a už to funguje - 64bit klient má stahovat 32bit binárky.
    Quando omni flunkus moritati
    Heron avatar 27.10.2007 14:14 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Einsteina jsem na 64b ani nezkoušel. Někde je psáno, že na Intelu jede lépe Seti tak počítám je. I když taky jak blbec 32 bit binárka. Klient, který nic nedělá, je 64b. Podivné.
    David Watzke avatar 28.10.2007 00:28 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Paměť už asi kupovat nebudu, protože bych musel koupit jedině 4×1 GiB (nebo 2×, ale to je na prd :-D) a to už se nevyplatí, jelikož až pak dám dohromady novou sestavu, budu je moct tak akorát vyhodit.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Heron avatar 28.10.2007 01:04 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Vyhodit ne. Až budeš kupovat novou sestavu, tak tuhle budeš mít jako server. Ono je fakt znát, když ti na kompu neběží spousta služeb, ale jsou k dispozici na GLanu. Mě teď čeká nelehký úkol vybrat desku a case (se zdroji už mám snad jasno) pro file server. :-(
    27.10.2007 09:02 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    jj, oom-killer stojí za starou belu :-( ... klash a některé verze ktorrentu mají leaky jak prase, ale vraždění obvykle začíná u takových věcí jako syslog nebo sshd, a to teprve v době, kdy už je počítač dávno absolutně nepoužitelný neb nedělá nic jiného než swapuje
    27.10.2007 10:02 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Vzdycky kdyz ctu o tech gigahertzech a gigabytech, tak premyslim o tom, jak mi muze stacit uz tolik let (realese date biosu je kveten 2002, takze jsem to kupoval jeste predtim) porad stejny pocitac... Hmmmmmm uz vim! Nehraju hry! :-)
    Limoto avatar 27.10.2007 10:47 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Já už jsem si myslel, že se nepochlubíš :-D
    27.10.2007 12:37 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    > Nepotěšil mě ale oom-killer, kterej nechal kompilaci rb_libtorrent vytuhnout systém

    No problem nejspis nebyl ani tak v oom-killerovi, ale v tom, ze se oom-killer nespustil.

    Pokud totiz nemas swap a zacne ti dochazet volna pamet, tak jadro uvolnuje stranky z cache. Casto v takove situaci dochazi k prudkemu thrashingu, kdy procesy maji v pameti jen par stranek sveho kodu a pro jejich beh se zurive nacitaji stranky z disku a strare zapominaji.

    Pokud ma clovek swap, tak je nastup swapovani mnohem poklidnejsi a uzivatel si toho spis vsimne, nez dojde situace do extremu.
    Luk avatar 27.10.2007 14:49 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Někdy ani swap nepomůže. Jednou jsem spustil Click'n'Run (hlavní správce softwarových balíčků na Linspire a Freespire) na počítači s 256 MB paměti. Výsledkem bylo totální zabetovonání systému. A to přestože swapovací oddíl byl využit jen z 50 %. Problém byl totiž v tom, že ten program alokoval hodně paměti (cca 400 MB) a tuto paměť velmi vydatně používal. Takže stránky putovaly stále na disk a vzápětí zpět do paměti. O zmíněném programu si myslím své, ale každopádně je to situace, která je řešitelná pouze přidáním fyzické paměti.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.10.2007 13:39 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Jeden, dva,tri, ctyri, ....milion
    A vseci pretaktovany nebo 'neco' nestandartniho u ADM Athon3000+ .... To jsem jediny, ktery to ma tak jak to koupil?
    PS: pridal bych se k ostatku, ale nevim jak se to dela.....a nevim na kolik je to riskantni...
    28.10.2007 13:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Nebojte, nejste. Nikdy jsem procesor (ani nic jiného) nepřetaktovával a ani nevidím důvod, proč to dělat.
    David Watzke avatar 28.10.2007 13:50 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Např. protože 2.2 GHz a 2.8 GHz je docela rozdíl...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.10.2007 13:52 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Rozdíl to možná je, ale za jakou cenu? O snížení životnosti ani spolehlivosti procesoru nestojím.
    David Watzke avatar 28.10.2007 13:54 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Snížený životnosti jsem si nevšiml, např. starej procák pořád funguje. A kdyby to nebylo spolehlivý a stabilní, tak to takhle samozřejmě neprovozuju.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.10.2007 14:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    V poradně už jsem tu viděl pár dotazů, kde měl tazatel problémy spočívající v občasných záhadných pádech systému a kde se nakonec ukázalo, že jakmile vrátil taktování na nominální hodnoty, problémy ustaly.
    msk avatar 30.10.2007 17:37 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    O snížení životnosti ani spolehlivosti procesoru nestojím

    K6-2 233@300 so zvysenym napatim o .2V (tusim) mi sluzil cca 8 rokov a sluzi dodnes ( +2 = cca 10 ).
    Heron avatar 28.10.2007 16:31 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Na druhou stranu, pokud máš stejný procesor, který se prodává jednou papírově snížen na nějakou nízkou frekvenci a několikrát dražší model na nominální frekvenci, tak proč nekoupit ten levný a neudělat z něj ten nominální. Tohle v podstatě není ani přetaktování, protože to ten CPU už od výroby bezpečně zvládá.

    Můj CPU papírově: 1860MHz, jede na 2982MHz, což je zvýšení o 62% a to stále není na svém maximu.

    Totéž starý Athlon 1800+ XP, který byl tentýž jako model 2400+ XP.
    30.10.2007 17:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Protože výrobce obvykle tu oficiální frekvenci určuje právě podle toho, kolik který kus vydržel při stress-testech, než začal dělat chyby. Takže přetaktuji-li o jeden nebo dva stupně, nestojí to za to, a přetaktuji-li víc, dostanu se do oblasti, kde už to výrobci začalo zlobit.
    Heron avatar 30.10.2007 17:56 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Jasně, tohle je pravda, ale pokud se podaří vyrobit více kvalitních kusů, tak se některé prostě musí označkovat níž. Zkrátka záleží kus od kusu (resp. šarže).
    31.10.2007 22:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Jen je smůla, že se to pohledem na pouzdro nepozná… :-)
    Heron avatar 1.11.2007 07:30 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Občas se to rozkřikne. Čísla kvalitních a nekvalitních sérií lze také najít na správných stránkách na internetu. A nebo to prostě zkusit.
    David Watzke avatar 28.10.2007 13:49 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Riskantní to je málo, v drtivý většině případů to prostě nenaběhne, když to přeženeš. V takovym případě stačí resetnout CMOS pomocí jumperu poblíž baterky na desce. Stačí jen zvyšovat frekvenci FSB a podle potřeby měnit násobič CPU, HT a děličku/časování RAM. Výsledná frekvence procesoru je FSB*násobič CPU, RAM má frekvenci FSB*dělička (333 MHz = 1.666, u DDR se to odvíjí od 200 MHz) a HT potom FSB*násobič HT. Když z toho chceš drtit úplný maximum, pak je třeba mít kvalitní desku, RAM a zvyšovat voltáž, čímž se krátí životnost procesoru. Pozor taky na chlazení...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.10.2007 15:47 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    mam: GA-K8N51 GMF-9
    CPU: AMD Athlon 64 3000+, Venice
    Otazka je - co je to 'kvalitni' deska?;-)
    No, zkusim se na to podivat nekde na netu - jestli teda mi to 'neco' da, tak bych do toho mozna i sel.
    Nastesti nebudu (predpokladam) prekompilovavat cely system (gentoo), takze je to OK:-)
    David Watzke avatar 28.10.2007 16:13 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    Otazka je - co je to 'kvalitni' deska?;-)
    To poznáš... např. můj tehdější Biostar stál za prd :-D
    Nastesti nebudu (predpokladam) prekompilovavat cely system (gentoo), takze je to OK:-)
    To opravdu nebudeš muset :-) Můj systém přežil výměnu základní desky + všeho co jsem vyjmenoval v blogu a musel jsem zasahovat jen v případě CPU - zkompilovat SMP kernel, aby využíval obě jádra.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    29.10.2007 18:23 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ať žije multicore!
    No, tedka zkusim neco udelat do skoly, pak je LinuxALT a nasledne se vrhnu na to:-)
    PS: kdyztak te s tim budu otravovat:-D

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.