Organizace Video Games Europe reprezentující vydavatele počítačových her publikovala prohlášení k občanské iniciativě Stop Destroying Videogames.
Společnost Raspberry Pi nově nabzí Raspberry Pi Camera Module 3 Sensor Assembly, tj. samostatné senzorové moduly z Raspberry Pi Camera Module 3.
Cathode Ray Dude v novém videu ukazuje autorádio Empeg Car (později Rio Car) z let 1999–2001. Šlo o jeden z prvních přehrávačů MP3 do auta. Běží na něm Linux. Vyrobeno bylo jen asi pět tisíc kusů, ale zůstala kolem nich živá komunita, viz např. web riocar.org.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.7.
Wayland byl vydán ve verzi 1.24.0. Jde o menší vydání po více než roce. Více funkcionality bývá přidáváno v průběžných vydáních Wayland Protocols.
Textový editor Geany byl vydán ve verzi 2.1. Jde o udržovací vydání po bezmála dvou letech. Obsahuje drobná vylepšení vyhledávání, aktualizace podpory zvýrazňování syntaxe a dále převážně opravy chyb.
Byly zveřejněny videozáznamy, dostupné také s prezentacemi přímo z programu, a také fotogalerie z open source komunitní konference DevConf.CZ 2025 konané od 12. do 14. června v Brně.
Navigace se soukromím CoMaps postavena nad OpenStreetMap je nově k dispozici v Google Play, App Store i F-Droid. Jedná se o komunitní fork aplikace Organic Maps.
Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.49.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Masivní výpadek elektrického proudu zasáhl velkou část České republiky. Hasiči vyjížděli k většímu počtu lidí uvězněných ve výtazích. Výpadek se týkal zejména severozápadu republiky, dotkl se také Prahy, Středočeského nebo Královéhradeckého kraje. Ochromen byl provoz pražské MHD, linky metra se už podařilo obnovit. Výpadek proudu postihl osm rozvoden přenosové soustavy, pět z nich je nyní opět v provozu. Příčina problémů je však stále neznámá. Po 16. hodině zasedne Ústřední krizový štáb.
Zhruba před týdnem jsem si koupil nový procesor, čímž jsem dokončil menší inovaci mé sestavy, kterou jsem kupoval o prázdninách 2005.
Jen tak abych to shrnul, takhle to šlo postupně:
Novej procesor je fakt kotel. Hned snad druhej den jsem zvedl FSB na 250 MHz (takže bráškové jedou na 2.75 GHz a RAM s děličkou 1.666) a jede to už tejden stabilně (a že tady probíhaly psí kusy). Všechny hry najednou jedou bez sekání na maximum (úplně nejvíc Postal 2: A Week in Paradise, dále GTA San Andreas a FlatOut 2 ve Wine to hodně pomohlo, o ET:QW a Quake IV ani nemluvím, jelikož využívaji multicore). Kompilace... jádro mám zkompilovaný pod 3 minuty.
A dneska jedna úžasná věc... kompiluju si takhle nový Wine s -O3 v C[XX]FLAGS a -j4 v MAKEOPTS (s nice 0) a najednou píše kámoš ať jdu hrát RTCW:ET. Nechtělo se mi čekat, ani přerušovat kompilaci (už to bylo asi v polovině), tak jsem to drze (jak jsem si myslel) zkusil spustit a ono to šlo úplně bez problémů! Za pár minut se to dokompilovalo a FPS rate vyletěla zase do nebeských výšin. Těžko říct, jestli je to tím, ale vidím to na ten novej CFQ plánovač - je fakt dobrej.
Nepotěšil mě ale oom-killer, kterej nechal kompilaci rb_libtorrent vytuhnout systém. Nechal jsem ho šrotit 20 minut, kurzor se sem tam pohnul, ale nedalo se nic dělat. Vím, že 5 dní uptime není žádnej zázrak, ale stejně. Zakompiloval jsem do jádra zpátky podporu pro swap a odkomentoval ve fstabu 1 GiB swapovací oddíl a je dobře...
No, jenom jsem chtěl říct, že jestli teprve uvažujete o přechodu na multicore, tak hurá do toho, je to nářez. Ironie je, že jisté operace jsou sice rychleji hotové, ale ve výsledku se na kompu během tý doby nedá nic dělat, což nemá na svědomí nikdo jiný, než pomalý disk... Achjo, už aby se dělaly nějaký fakt pořádně rychlý (a za rozumnou cenu, že jo).
Tiskni
Sdílej:
FP Inexact-Result Exception flag
, cize vysledny program nie je informovany o tom, ze vysledok vypoctu bol nepresny.
mutex 100 1000000
'.
real 0m6.527s user 0m7.506s sys 0m4.180s
sched_setaffinity()
).
bzip2 -9
na velkej soubor a zkusil to znova, bylo to jen o trošku rychlejší (6.1s).
taskset -c 0 ./mutex 100 1000000
real 0m2.396s user 0m2.390s sys 0m0.000s
create
. Ale jednou jsem na podobný efekt narazil i u trochu realističtějšího kódu: když jsem zkoušel měřit roundtrip při komunikaci mezi dvěma procesy přes rouru a (anonymní) UNIX domain socket. Tam to při posazení obou procesů na totéž jádro vycházelo asi 60 procent hodnoty naměřené v případě, že seděl každý na jiném.
S tou FSB není problém u 64bitovejch AMDéček vytahnout i 300. Já mám třeba Semprona 64 2500+ na 275FSB a běhá nádherně stabilně. Ono i 310FSB jde, ale potom už nestíhá chladič dodávaný s procesorem.Já vim, s 3000+ mi to jelo na 294 MHz, dokud jsem měl jen 2×512 MB RAM. Chladič dodávaný s procesorem je výsměch, vyhodil jsem ho hned ten den co jsem koupil 3000+ a ten velkej CoolerMaster, co jsem koupil místo něj, mám doteď, k novýmu žádnej ani nebyl.
Na rychlost kompilace jádra to podle mně nemá moc vlivLOL? Na single-core to trvalo dýl... o dost.
Na rychlost kompilace jádra to podle mně nemá moc vliva já tě tady vyvádím z omylu.
jádro mám zkompilovaný pod 3 minutyz čehož jsem usoudil, že když moje jádro kompiluju 3minuty.. tak to asi velký rozdíl nebude
0K!AS...
0K!AS
To už je trochu přeháňka, ne?
člověk nekompiluje kernel každej den
Řekněme většina… :-)
Otazka je - co je to 'kvalitni' deska?To poznáš... např. můj tehdější Biostar stál za prd
Nastesti nebudu (predpokladam) prekompilovavat cely system (gentoo), takze je to OKTo opravdu nebudeš muset