Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy z konference LinuxDays 2025.
Na konferenci LinuxDays 2025 byl oficiálně představen nový router Turris Omnia NG.
Přímý přenos (YouTube) z konference LinuxDays 2025, jež probíhá tento víkend v Praze v prostorách FIT ČVUT. Na programu je spousta zajímavých přednášek.
V únoru loňského roku Úřad pro ochranu osobních údajů pravomocně uložil společnosti Avast Software pokutu 351 mil. Kč za porušení GDPR. Městský soud v Praze tuto pokutu na úterním jednání zrušil. Potvrdil ale, že společnost Avast porušila zákon, když skrze svůj zdarma dostupný antivirový program sledovala, které weby jeho uživatelé navštěvují, a tyto informace předávala dceřiné společnosti Jumpshot. Úřad pro ochranu osobních údajů
… více »Google Chrome 141 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 141.0.7390.54 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 21 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich (Heap buffer overflow in WebGPU) bylo vyplaceno 25 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
eDoklady mají kvůli vysoké zátěži technické potíže. Ministerstvo vnitra doporučuje vzít si sebou klasický občanský průkaz nebo pas.
Novým prezidentem Free Software Foundation (FSF) se stal Ian Kelling.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za září (YouTube).
Vyšla kniha Počítačové programy a autorské právo. Podle internetových stránek nakladatelství je v knize "Významný prostor věnován otevřenému a svobodnému softwaru, jeho licencím, důsledkům jejich porušení a rizikům „nakažení“ proprietárního kódu režimem open source."
Red Hat řeší bezpečnostní incident, při kterém došlo k neoprávněnému přístupu do GitLab instance používané svým konzultačním týmem.
Protože se nevrací spínač blinkrů do neutrální polohy na jednu stranu, je třeba se k němu dostat a půjde-li to, opravit jej, případně vyměnit. Abych se ke spínači dostal, je třeba sundat volant.
Na sundání volantu ovšem potřebuji speciální přípravek a hlavně, závitová očka s americkým závitem. Naštěstí kamarád zámečník má spoustu nářadí a ochoty pomoct. Podle tohodle vlákna ve fóru, jsem dodal podrobný plánek, jaké závity tam mají být, zbytek jsem doměřil přímo na volantu. Kamarád mi přípravek tedy vyrobil a u dobrého kafe jsem mu zase já na oplátku pomohl s pár věcmi v Linuxu.
Po stažení volantu bylo potřeba sundat ségrovku, s tím mi ochotně pomohla přítelkyně. Musel jsem tlačit palci na ten kovový díl (pod ním je pružina), zatímco přítelkyně sundala ségrovku z volantové tyče.
Pak již byl vidět důvod, proč se na jednu stranu nevrací páčka do neutrální polohy - chybí jedna pružinka a aby toho nebylo málo, tak je ten díl ještě prasklý. Pružinku jsem si tedy vyrobil, není to žádné umělecké dílo, ale hlavní je, že bude plnit svůj účel. Prasklou umělou hmotu jsem chtěl nejdříve slepit vteřinovým lepidlem s aktivátorem co mám z letadýlek, ale to se ukázalo jako na nic, v tom místě je to namáhané, tak to praskalo. Tak jsem zkusil najít něco, čím to sevřít. Našel jsem v dílně hliníkový U-profil, který měl i přesně rozměry co jsem potřeboval. Pak už jen stačilo vyvrtat díru a trochu přizpůsobit a krásně to prasklé místo sevřelo.
Protože už je ale hodně hodin a nasazení ségrovky zase sám nezvládnu, kompletaci a ozkoušení udělám asi až zas zítra.
Tiskni
Sdílej:
CB je v autě prima, hodně jezdím a od ostatních řidičů si zjišťuji dopravní situaci (někdy aktivně, ale v případě průseru na silnici stačí jen naslouchat). Také se to hodí pokud jede víc aut do zahraničí např. na dovolenou - šetří se za telefon na volání mezi auty
Wow, novinka pro mě, To se mi líbí, to mě zajímá. Díky.
co na tom chceš umět? Vymyslíš si "volačku" tedy jméno nebo přezdívku, něco výstižného jednoduchého, hlavně žádný jazykolam. U domácích uživatelů se ještě dodává místo odkud vysílá, u mobilních často typ auta pokud je nějaký netypický, někdy třeba firma na kamionu, prostě něco charakteristického. No a pak jen zapnout přístroj, kroutítkem "squelch" nastavit přijímač tak aby se umlčel šum a slabé nesrozumitelné signály a nastavit kanál. Číslo 10 používají kamiony, 9 se považuje za nouzový, někde to dokonce sledují hasiči ale to spíš výjimečně. Pak jsou zažité místní kanály kde v různých oblastech fungují kecací spolky, třeba tady kolem Velkého Meziříčí se většinou někdo vyskytuje na 27. Ale zlatá éra CB už je pár let pryč, mobilní telefony a internet jsou pohodlnější. Pár nadšenců pořád je ale hlavně to používají kamiony. Je to nejrychlejší dopravní zpravodajství. Ale pozor! platí pro to to co pro mobily, za jízdy to nesmíš vzít do ruky. No ale na ucho se to nedává a tak každej prd pozná jestli se šťouráš v nose nebo koušeš tatranku.
V ČR se skutečně používá pro mobilky desítka. Doladění antény nestojí nic, když si ho děláš doma sám
ono tam žádné nařízení kanálů v žádných předpisech není, jde spíš o regionální zvyky. Ale na naprosté většině radiostanic které jsem za ty roky viděl byla zvláštní předvolba na kanály 9 a 19. Taky počty kanálů jsou v každé zemi jiné, u nás je jich povolených 80 ale popravdě řečeno to nikdo nehlídá. Ale jak už jsem psal výše, zlatá éra je pryč a tak se v pohodě vystačí se 40 kanály jak to mají starší přístroje. To doladění antény, nejlíp se poptat po kanálech kde se hodně vykecává, on se někdo s měřákem najde. Většinou se to ladí povytahováním a zasouváním toho prutu ale někdy to nestačí a musí se zastřihnout. Některé antény mají ladící element v té patce. Antény jsou konstruované na montáž do střechy, pokud to je třeba na zrcátku tak se to ladění může výrazně posunout.
V ČR jsou povolené 4W, ale dost lidí topí desítkama watů a přitom kecá se sousedem přes ulici. V Polsku je výkon nelimitován? Ono to vypadá, že je nelimitován asi i na Ukrajiňě, protože chytám nějakou taxislužbu z Kijeva či co to je
to je trochu jinak, CB pásmo 27 MHz spadá do krátkých vln a tak se šíří jednak při zemi, což je ten případ nejčastějšího užití na pár kilometrů. Ale taky se odráží v ionosféře a to pak signály jdou na stovky až tisíce kilometrů. To závisí na stavu ionosféry a má na to vliv hlavně sluneční aktivita. Proto hlavně v létě je CB zamořené někdy do nepoužitelna rozmazanýma signálama z Ukrajiny, Itálie, někdy i z blízkého východu. Na radioamatérských pásmech je to jev žádoucí a vyhledávaný, na CB to spíš obtěžuje. Ale jsou i na CB lovci dálek, takzvaných DX kteří se snaží navázat spojení právě tímhle způsobem.
Já vím, ale je to moc složité vysvětlení a ten zesilovač je tak lákavý Vím jak se to šíří a chvilku jsem toho i využíval, když jsem zkoušel právě dálkové spojení.
Já jsem vlastně z toho skládal i maturitu, joj, to je ale doba, co jsem se šířením signálu nezabýval. Možná bych mohl oživit další skorozapomenutý konířek.
V Polsku je výkon nelimitován?...v Polsku je všeobecná anarchie!
Myslíš, že tě chytnu na mobilce v Srchu? :-) Mám jen magnetku na autě, ale Bohdaneč jsem chytal přímo luxusně.
Tak Jezbořice určitě nechytám.
Ja som si CBčko všimol na fotke ako prvé, takže až tak neviditeľne nieje. Čo je to za stanica?
Hm, a nechces si tu propagandu mototerorismu strcit nekam?
no mi napriklad vadi to tapetovani - z osmi poslednich blogpostu ktere vidim je 3x tvuj o tom jak si opravujes auto. pomijim to, ze to tady je (IMHO) offtopic, to je i spousta jinych zapisku, ale stejne pak ma zapisek 3 odstavce, co to aspon trochu zhustit a udelat z toho tydenik? ;-)
Dík, že o autech píšeš , štěstí druhého může udělat radost
Přesně, taky bych použil epoxid. Mám s ním jen ty nejlepší zkušenosti.