abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:44 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.18. Díky 174 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 15:11 | IT novinky

    Miliardy korun na digitalizaci služeb státu nestačily. Stát do ní v letech 2020 až 2024 vložil víc než 50 miliard korun, ale původní cíl se nepodařilo splnit. Od loňského února měly být služby státu plně digitalizované a občané měli mít právo komunikovat se státem digitálně. Do tohoto data se povedlo plně digitalizovat 18 procent agendových služeb státu. Dnes to uvedl Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) v souhrnné zprávě o stavu digitalizace v Česku. Zpráva vychází z výsledků víc než 50 kontrol, které NKÚ v posledních pěti letech v tomto oboru uskutečnil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 13:55 | IT novinky

    Nadace Wikimedia, která je provozovatelem internetové encyklopedie Wikipedia, oznámila u příležitosti 25. výročí vzniku encyklopedie nové licenční dohody s firmami vyvíjejícími umělou inteligenci (AI). Mezi partnery encyklopedie tak nově patří Microsoft, Amazon a Meta Platforms, ale také start-up Perplexity a francouzská společnost Mistral AI. Wikimedia má podobnou dohodu od roku 2022 také se společností Google ze skupiny

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.2. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 12.0.0 knihovny libvirt (Wikipedie) zastřešující různé virtualizační technologie a vytvářející jednotné rozhraní pro správu virtuálních strojů. Současně byl ve verzi 12.0.0 vydán související modul pro Python libvirt-python. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:22 | Humor

    CreepyLink.com je nový zkracovač URL adres, 'díky kterému budou vaše odkazy vypadat tak podezřele, jak je to jen možné'. Například odkaz na abclinuxu.cz tento zkracovač převádí do podoby 'https://netflix.web-safe.link/logger_8oIlgs_free_money.php'. Dle prohlášení autora je CreepyLink alternativou ke zkracovači ShadyURL (repozitář na githubu), který dnes již bohužel není v provozu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    včera 12:33 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byla představena rozšiřující deska Raspberry Pi AI HAT+ 2 s akcelerátorem Hailo-10 a 8 GB RAM. Na rozdíl od předchozí Raspberry Pi AI HAT+ podporuje generativní AI. Cena desky je 130 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:11 | Komunita

    Wikipedie slaví 25. výročí svého založení. Vznikla 15. ledna 2001 jako doplňkový projekt k dnes již neexistující encyklopedii Nupedia. Doména wikipedia.org byla zaregistrována 12. ledna 2001. Zítra proběhne v Praze Večer svobodné kultury, který pořádá spolek Wikimedia ČR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:44 | Nová verze

    Po více než dvou letech od vydání předchozí verze 2.12 byla vydána nová stabilní verze 2.14 systémového zavaděče GNU GRUB (GRand Unified Bootloader, Wikipedie). Přehled novinek v souboru NEWS a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 02:22 | Nová verze

    Google Chrome 144 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 144.0.7559.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 10 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (19%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (11%)
     (43%)
    Celkem 460 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 14.1. 21:12
    Rozcestník

    Zápisky z LinuxAltu

    6.11.2011 15:40 | Přečteno: 2294× | Linux | poslední úprava: 6.11.2011 23:13

    Zápisky z přednášek, kdyby to někoho zajímalo :). Jak to půjde, pokusím se z toho nasyntetizovat souvislý text neboli reportáž.
    Btw. záznamy prý budou, nicméně něco jsem nahrál na diktafon (hlavně pro případ, že by zase byly s oficiální kamerou nějaké problémy). Stahujte tady, ale nevím, jak bude rozumět (nemám tu nic na přehrávání audia).

    Najdi incident v kupě logů Karel Šimeček

    (axenta.cz)

    Paralelní start systému pomocí systemd Jan Horák

    → crap, zkusme démony spouštět jinak

    protip: telnet má parametr -e :)

    Využití opensource při stavbě infrastrukturního cloudu Martin Kopta

    (oldany, oldany)

    (protip: NoSQL databáze se dá krásně použít k vytvoření fronty)

    Linux ve 30km nad zemí Maroš Zatko

    (kozmonautika.sk)

    GNU Radio aneb “hackněte” si elektromagnetické spektrum Jaroslav Škarvada

    (RedHat, OK2JRQ)

    g! rms

    KnotDNS - nový výkonný autoritativní name server Ľuboš Slovák a Marek Vavruša

    g! dns axfr/ixfr

    Myšlenkové mapy v Linuxu Michal Černý

    (myslenkove-mapy.cz)

    prostě si stáhněte slidy, no

    Fyzikální experimenty v Linuxu Michal Černý

    CC BY, chyby v zápise pravděpodobně vznikly na přijímači; řešte se mnou, ne s přednášejícím

    odkaz k anketě        

    Hodnocení: 91 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Reporty z přednášek preferuji jako
     (24 %)
     (64 %)
     (12 %)
    Celkem 25 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    xkucf03 avatar 6.11.2011 16:30 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Klidně body, ale nemuselo by to být zrovna v <pre/>
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    6.11.2011 20:31 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Souhlasím, v kombinaci s těmi kilometrovými řádky je to děs.
    Saljack avatar 6.11.2011 21:26 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Přesně vyšoupni to z toho pre ať se to dá normálně přečíst.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Jendа avatar 6.11.2011 22:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Hmm, čekal jsem, že na širším viewportu než 800 px na notebooku to bude vypadat líp. Nějaký tip na parsovátko, co z toho vyrobí zanořený <ul> seznam, nebo si mám něco ubastlit?
    Jendа avatar 6.11.2011 22:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Zkusil jsem to prohnat parserem z DokuWiki, snad je to lepší.
    xkucf03 avatar 6.11.2011 23:30 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    jj, o hodně lepší, díky (no, ale už jsem to vlastně přelouskal v tom <pre/>, takže znova to číst nebudu :-D). Jinak na tyhle věci používám Markdown (BTW: lze v něm psát i komentáře na KP :-) )
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Bedňa avatar 7.11.2011 03:15 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    bite my shiny metal ass
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    6.11.2011 18:41 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    No, podle toho, co jsem zatím viděl, je systemd zatím jedna velká katastrofa a bude ještě zatraceně dlouho trvat, než to aspoň nebude horší. Co se týká toho, jestli to vůbec někdy bude lepší, jsem dost skeptický - (možná) pár sekund při bootu rozhodně nevynahradí komplikovanější konfiguraci, diagnostiku a ladění chyb.
    pavlix avatar 6.11.2011 22:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Konfigurace (ve smyslu unit files) mi už teď přijde přehlednější než initskripty. Pro těch „možná pár sekund“ doporučuju zhlédnout přednášku o systemd z ELCE, pokud už jsou k dispozici videa.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.11.2011 23:09 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Video není potřeba, měl jsem tu (pochybnou) čest zkusit si to na reálném systému. Nějaké zrychlení tam možná bylo, ale rozhodně nestálo za ty obrovské problémy. I když… to by nejspíš nestálo ani v případě, že by systém bootoval v nulovém čase. Jediné štěstí je, že v OpenSuSE 12.1 aspoň částečně zvítězil zdravý rozum a jde to celkem snadno přepnout na klasický System V init.
    Jendа avatar 6.11.2011 23:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    A co konkrétně za problémy jsi tam měl? Mně to z té přednášky přišlo jako celkem dobrý nápad, ale ještě jsem to na svém systému nezkoušel.
    6.11.2011 23:25 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu

    Třeba takové, že při startu bez zjevného důvodu nenaběhne KDM a když už ho spustím ručně, stejně selže inicializace KDE desktopu. A spousty dalších drobných radostí, kdy tu a tam zjistím, že něco nenastartovalo ve správném pořadí nebo dokonce nenastartovalo vůbec. Nebo třeba systém vytuhne během ukončování.

    Mně se moc nelíbí ani ta idea. Před rychlostí startu systému upřednostním funkčnost, spolehlivost a snadnou udržovatelnost a diagnostiku. Tohle všechno bohužel systemd nenabízí. Funkčnost se snad časem doladit podaří, možná i spolehlivost, ale co se týká těch zbylých dvou, ty holt bohužel padnou za oběť popularitě závodů v bootování. :-( Už teď se děsím dne, kdy se tohle neštěstí dostane do SLE.

    michich avatar 7.11.2011 10:54 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    S diagnostikou problémů to bylo špatné ve Fedoře 15, protože chybový výstup služeb šel často do /dev/null. Ve Fedoře 16 jde už ve výchozím nastavení stdout a stderr služeb do syslogu (máme tam sice chybku, že jiné typu unitů než service svůj výstup směrují blbě, ale to spravíme updatem). To logování v systemd je dokonce uděláno tak, že do syslogu se dostane i to, co se vygeneruje před spuštěním rsyslog. Třeba i záznam z provedeného fsck. To jsme nemívali.

    Já už jsem si na přehled, který mi poskytuje systemctl, zvyknul tak, že si neumím představit být bez toho. Kvůli tomu všemu si myslím, že diagnostika bude nakonec lepší bež kdykoliv předtím.

    systemd rozhodně není jen o závodech v bootování a je škoda, že takový dojem vzniknul. Asi to Lennart ze začátku příliš zdůrazňoval.
    7.11.2011 11:41 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Já jsem bohužel ještě žádný jiný přínos neviděl. Tedy abych se vyjádřil přesně: viděl jsem seznam pár dalších věcí, které sice byly prezentovány jako výhody, ale jejich přínos pro mne je v lepším případě nulový.
    Jezekus avatar 7.11.2011 15:30 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Celkem s Vami souhlasim, snazil jsem se na to zvyknout (Fedora 15), ale stale davam mnohem radeji prednost puvodnimu init systemu, ktery jiz behem bootovani predal (me jako uzivateli) jednoznacnou informaci o tom jak na tom jsou dane sluzby. Toto bohuzel s prichodem systemd zaniklo, nepreberna sbirka textu pri startu, kde se micha x desitek sluzeb se svymi vypisy starting, started...
    Je mozne, ze to bude nekdy v budoucnu prinos bohuzel v soucasne situaci mi to prijde velice neohrabane a slozite na spravu. :-(
    7.11.2011 00:03 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Viz např. můj dotaz, kde ovšem musím říct, že hodně bylo opravdu způsobenou tou beta verzi. Ovšem bugy považuju za poměrně zásadní.

    Dále mi při startu chybí můj oblíbený seznam OK, což chápu, že je čistě subjektivní věc, ale vypovídá to něco o návrhu celého systému. Jak jsem se učil ve škole, když děláte nový systém, není moudré dávat pryč věci, na které jsou lidi zvyklí. V současné chvíli je start směsicí všemožných výpisů, které jsou všemožně propletené. A přitom by stačilo, aby systemd místo "Started postfix" napsal "Start of postfix [ OK ]".

    Co se teoretických námitek týče, už se to tu řešilo, např zde. Mně osobně se nelíbí už ani ta idea, ani přístup autora, vlastně jediné, co se mi líbí je ta možnost mít lepší přehled o službách a co k nim patří. Což je víceméně věc cgroups.

    Závěrem je vhodné podotknout, že ve Fedoře je možné nahradit systemd a původní upstart, ikdyž to dá práci. Ostatně pokud se systemd nějak rychle nezlepší, plánuju to udělat, protože na většině strojů stejně spouštím tak málo služeb, že si ty init skripty zvládnu udžovat sám, když bude potřeba :-)
    7.11.2011 00:05 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Myslel jsem samozřejme "nahradit systemd původním upstartem", ale nějak jsem se v tom zamotal :-)
    8.11.2011 08:31 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Nechci vám kazit radost, ale do Fedory 16 se řada služeb přepsala pro systemd a podpora pro systemv se zahodila. Takže si sice upstart nainstalujete, ale nebude mít co spustit.
    9.11.2011 09:42 maleprase | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    tak par rozumnych lidi podporu pro sysv nezahodila ale pridala podbalicek -sysvinit, namatkou openssh, rsyslog, lvm2, ...

    takze upstart se da nainstalovat, je i co spustit, akorat je potreba vypnout selinux, protoze dracut uz inicializaci neprovadi a samotny upstart pro to podporu nema
    pavlix avatar 9.11.2011 19:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    akorat je potreba vypnout selinux
    Tomu říkám řešení :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.11.2011 19:13 maleprase | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    tak jde to i se selinuxem, jen to chce trochu vic snahy. jestli je vubec nekdo kdo by to vyuzil, muzu to rozepsat.
    10.11.2011 01:44 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    protože na většině strojů stejně spouštím tak málo služeb, že si ty init skripty zvládnu udžovat sám, když bude potřeba
    Osobně si myslím, že syntaktický rozbor této věty (pro hnidopichy věty vedlejší) by neměl být zas až tak těžký. leč pro jistotu ho přikládám i s podrobnějším vysvětlením.

    Každopádně zamýšlené vyznění je takové, že při malém počtu služeb, které na většině strojů používám (cca 15-20 rc.skriptů, z toho 5 mých vlastních), je možné si ty skripty udržet funkční svépomocí. Fedora 14 jich je pořád plná (což je vzhledem k přístupu Lennarta Poetteringa s podivem), pro další Fedory některé balíčky obsahují init skripty. Dále máme další různé distribuce, které nejsou v tomto tak pokrokové. A samozřejmě máme různé editory, kterými je možné skripty upravovat a protože se většina skriptů skládá ze zavolání binárky s nějakými parametry a případně killem podle PID, tak to zas takové zlo není. Také nesmíme zapomínat na autory programů, kteří různé skripty občas distribuují se svými programy. Někteří možná nebudou žhaví do přepisování svých démonů (přestože to Lennart očekává), takže si například dají pozor, aby jejich init skripty pod upstartem fungovaly. Koneckonců to, že Fedora už nepoužívá upstart, neznamená, že upstart už nepoužívá nikdo.

    Jen pro zajímavost jsem si porovnal init skript pro SSH z Fedory Core 4 a z Fedory 14, což je řekněme při frekvenci dvě Fedory za rok 5 let rozdíl. A pravdou je, že se liší poměrně hodně, ale vše jsou to věci, které se týkají věcí okolo Fedory (rhgb vs plymouth,rozdělení generování klíčů na dvě části, přidání možnosti force-reload,...) nikoliv však vlastního spuštění ssh. A upřímně řečeno, dokud mne systemd nepřesvědčí, tak klidně budu mít 15-ti řádkové initskripty ve tvaru: spusť binárku, zabij PID...

    Co je výrazně horší, jsou systémové skripty (především rc.sys). Ovšem i zde toho požaduju poměrně málo, ve F16 je pořád ještě funkční balíček, takže i tam to nějakou dobu vydrží.

    Osobně bych si troufnul prorokovat, že chleba se začne lámat tak u Fedory 20-21, kdy doufám buď bude systemd na smetišti dějin (aka smetištěd :-) ) nebo bude rozumně použitelný.

    A taky jsem zvědavý, co na to RHEL, protože upřímně řečeno, dostat v komerční verzi Linuxu systemd v současné podobě, tak nebudu moc spokojený zákazník...
    10.11.2011 09:09 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    A taky jsem zvědavý, co na to RHEL, protože upřímně řečeno, dostat v komerční verzi Linuxu systemd v současné podobě, tak nebudu moc spokojený zákazník...

    IMHO to je tak, že do RHEL 6 ho nikdo cpát nebude a RHEL 7 je ještě daleko. A právě proto, aby se to do RHEL 7 stihlo odladit (nebo zavrḧnout), ho teď natlačili do Fedory. (Kvíz: najděte pět rozdílů oproti situaci se SLES 11/12 a OpenSuSE… nebo aspoň jeden.)

    pavlix avatar 11.11.2011 12:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Video není potřeba
    Však jasné, někteří lidé sledují aktuální dění a vzdělávají se, jiní ne. Takže díky za to, že nám s té první skupiny neděláš konkurenci :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.11.2011 19:21 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Ty jsi ztracenej kámo, jediná klika pro další generace je, že se fakt asi kvůli tomu ani nerozmnožíš.... :-D
    xkucf03 avatar 6.11.2011 19:42 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    WTF?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.11.2011 21:01 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    ...nic, spi...
    xkucf03 avatar 6.11.2011 20:04 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Proč je největším škůdcem akademická sféra?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    6.11.2011 20:27 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Dovolil bych si tipnout: koleje.
    We lived, we danced, we raced, we run, from the oblivion to come, Dressed for the last dance of a hundred thousand suns.
    Vašek Lorenc avatar 6.11.2011 22:00 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Tipuji, že je to kvůli tomu, že tam kupa lidí má neaktualizovaná Windows, často nenastavené antiviry nebo osobní firewally, někde něco pochytají a pak to donesou na koleje/přednášky, kde se to rozjede.. a konektivita univerzit je v řádu gigabitů, takže to občas může menším firmám pěkně zatopit.
    ...včetně majestátného loosa
    Jendа avatar 6.11.2011 22:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    //je tam záznam :)

    Říkal, že spousta studentů hledá seberealizaci v dostávání se do cizích systémů.
    |🇵🇸 avatar 6.11.2011 23:07 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Některé fotky snad ani nebudu publikovat.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    |🇵🇸 avatar 8.11.2011 23:55 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Bedňa avatar 9.11.2011 01:02 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Fakt ostré :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    |🇵🇸 avatar 9.11.2011 09:07 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Zkoušel jsi někdy za špatných světelných podmínek fotit sklem s horší světelností a pokud možno bez blesku... lidi na dálku?

    Navíc jsem se moc nezabýval vyvoláváním.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    6.11.2011 23:28 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Tak ta přednáška o SDR musela bejt hodně zajímavá... Škoda, že jsou veškerý trxy stále tak drahý. Jestliže to USRP stojí $700+ tak to už si skoro člověk může koupit některý FT-čko, ačkoli teda s tím se asi nedaj dělat takový bejkárny. Zajímalo by mě porovnání kvality, případně komfortu RX/TX na USRP vs na FT-čku nebo jiným běžným trxu.
    7.11.2011 00:39 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Jeste je zajimave low-cost reseni pouzit jako vstup nejakou videokartu s Bt878, ta ma z nejakych duvodu v sobe A/D prevodnik se samplovaci frekvenci 448 kHz. Proti USRP nic moc, ale zas lepsi nez zvukovka. viz.
    7.11.2011 09:05 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    aby Fedora byla použitelné pro radioamatéry
    Ale o CQRLOGu ani zmínka :-(. Nedovedu si představit použití pro radioamatéry bez pořádného staničního deníku.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    7.11.2011 09:54 maleprase | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    2006 Upstart specifikuje přes LSB standardní hlavičku init skriptů; zparsují se hlavičky, vyrobí se strom závislostí mezi službami (sshd potřebuje síť) a spustí se to paralelně

    upstart zadne LSB hlavicky neparsuje. kompatibilita upstart a sysvinit skriptu je zajistena fakticky pouze ulohou rc (/etc/init/rc.conf) ktera pousti skript "/etc/rc.d/rc $RUNLEVEL"

    naopak systemd se o kompatibilitu se SysV init skriptama pokousi tim ze z kazdeho initskriptu vytvori meta .service se stejnym jmenem a na zaklade LSB hlavicek vygeneruje zavislosti.
    michich avatar 7.11.2011 10:38 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    # snažte se neprasit konfiguraci démonů do /etc/(default,sysconfig), ale do unit souborů, aby to bylo distro-wide
    To je nedorozumění. Konfigurace démonů opravdu nepatří do souborů v /etc/(default,sysconfig), kde si každá distribuce vymýšlí vlastní formát, ale do unit souborů taky ne. Démon má idálně sám načítat svůj konfigurační soubor v /etc, použitelný v každé distribuci. Neměl by spoléhat na to, že mu nějaký startovací skript všechny možné volby předá na příkazové řádce.
    7.11.2011 11:50 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Obávám se, že to je přesně ten způsob uvažování, který u vývojářů ostatních unixových systémů (a upstreamových projektů) vyvolává nepřátelské postoje k Linuxu. Tedy konkrétně přístup, že my jsme si tady něco vymysleli, tak je to jedině správně a všechny projekty jsou povinny se bez řečí okamžitě přizpůsobit a zahodit to, jak to dělaly dosud (třeba klasická "démonizace" nebo předávání parametrů na příkazové řádce); a to včetně těch, které nemají Linux jako hlavní cílovou platformu, a těch, které nemají Linux vůbec jako cílovou platformu.
    michich avatar 7.11.2011 13:35 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Ne, to není povinnost. Jenom dobré doporučení.
    pavlix avatar 11.11.2011 12:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Obávám se, že to je přesně ten způsob uvažování, který u vývojářů ostatních unixových systémů
    Obávám se, že v případě těch vývojářů, kteří s tím mají nějaký problém, je to spíš jejich problém než kohokoli jiného.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.