abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 510 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Aktuální zápisy

    Největší neduhy GNU/Linuxu (z mého pohledu)

    14.6.2005 21:41 | Přečteno: 1195× | Ze života

    Byl bych rád, kdyby GNU/Linux doznal mnohem většího rozšíření po světě, než jaké je teď. Výčet jeho dobrých vlastností by byl velmi dlouhý, a to přesto, že každý vidí jako podstatné výhody něco trochu jiného. Proto bych chtěl upozornit naopak na ty problematické vlastnosti, přesněji řečeno ty, které jako problematické vidím já.

    Pokud se někdo dobrovolně rozhodne pro používání GNU/Linuxu, má pro to samozřejmě své důvody. Někomu se zamlouvá svobodná licence, někdo si pochvaluje stabilitu, někdo obrovskou variabilitu a přizpůsobitelnost, jiný zase kompatibilitu s POSIXem a dalšími standardy. Většinou ve prospěch Linuxu svědčí hned několik z těchto vlastností.

    Jako každá věc v reálném světě, má také GNU/Linux své negativní stránky. I ty se posuzují různým pohledem, co je pro někoho podstatný problém, jinému nemusí vůbec vadit. Rozhodl jsem se sepsat věci, které na Linuxu trápí mě.

    Věřím, že se tyto nedostatky časem vyřeší a GNU/Linux se stane po všech stránkách kvalitním systémem. Budu se snažit k tomu v rámci svých možností přispět, ať už hlášením nalezených chyb, prací přímo na jednotlivých projektech, nebo i jinak.

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    14.6.2005 21:49 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Che
    Tak tohle mě pobavilo:

    Není vůbec řídká situace, kdy je dokumentace k nějakému programu značně pozadu za programem samotným. Je to logické, dokumentaci často tvoří jiný člověk než vlastní program, proto k tomu může snadno dojít.

    Dokumentace bývá často pozadu proto, že ji píše tentýž člověk a nemá na takové blbosti jako dokumentaci čas, protože programuje. Dobří programátoři a dobří dokumentátoři jsou dvě téměř disjunktní množiny.
    14.6.2005 21:52 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Che
    No, to ovšem ještě neznamená, že ta dokumentace není občas skutečně trochu pozadu (je-li vůbec jaká) :-)
    Copak toho není dost?
    14.6.2005 22:21 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Che
    Toto se mi nelíbí/nelíbylo na Debianu (a to byl také důvod proč jsem od něj odešel), že je dokumentace vydaná s releasem a někdy ani to ne(a většinou ještě obsahuje věci 3 releasy zpět) a dál už skoro ani ťuk a přitom pro začátečníka je docela dobrý vědět, že má použít jádro 2.4 místo 2.2, jak ho zkompilovat, atd. Byl jsem proto nucen používat Slackbook na kompilaci jádra ve Debianu :) Proto jsem velmi rád, že se FreeBSD může chlubit jednou z nejlepších dokumentací :)

    BTW doufám, že mně zas nezkritizuje Dolli :)
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.6.2005 22:31 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Che
    Ale já to myslím dobře ;-) Já proti tobě nic nemám ;-) Text je smysluplný, což na mnoha diskuzních serverech nebývá bohužel pravidlem...

    BTW Nemůžu si pomoct, původně jsem nechtěl nic psát, ale když už jsi mě zmínil, tak musím provokovat: máš tam zase hrubku :-) Ale to se stane i mě...

    P.S.: Já jsem Doli s jedním L ;-)
    14.6.2005 22:36 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Che
    Ne v pohodě, já jsem si toho L všiml, ale už jsem to nechtěl opravovat :), a taky jsem byl zvědav, jestli si toho všimneš.
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    14.6.2005 22:39 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Che
    To mně jsem trochu přehlédl, docela si na to dávám pozor, umět mě/mně je docela základ.

    P.S.: mně se to opravdu občas stane :)
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.6.2005 22:44 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Che
    "Mně" vem čert. Já měl na mysli nelíbylo. ;-)
    14.6.2005 22:54 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Che
    Koukám, že jsem slepej jak patrona :) Asi už toho nechám a jdu koukat na Plastickou chirurgii s. r. o. :)
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.6.2005 23:06 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Che
    No furt lepší než Linuxi - z toho už dostávám úplně vyrážku :-)
    14.6.2005 23:21 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Che
    koukám, že se to již rozšířilo, to je správný :-)
    14.6.2005 22:24 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Che
    ln -s main.c README
    
    :-)
    15.6.2005 08:31 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Che
    Dobrý :-) Dokud to teda nebude pravidlem v každém softu co najdu. Už teď mi hrozně leží v žaludku ten generický INSTALL, který maji skoro všude. Kdyby tam raději napsali třeba i jenom pár řádek vlastních komentářů k tomu, tohle je mi na dvě věci, mám jich v systému stovku a znám to skoro nazpaměť.
    Copak toho není dost?
    Luk avatar 15.6.2005 08:54 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Che
    Takhle nějak? :-)
    [user@machine SuperProgram-9.5.7]$ cat README
    
    #include "pgmimpl.h"
    
    int main(int argc, char** argv)
    {
      return pgmmain(argc, argv);
    }
    
    
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.6.2005 08:56 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Che
    No, ale už víš kam pak jít dál :-)
    Copak toho není dost?
    Dokumentace bývá často pozadu proto, že ji píše tentýž člověk a nemá na takové blbosti jako dokumentaci čas, protože programuje.

    Na druhou stranu, kdo jiný než autor by měl vědět, jak má daná věc fungovat? Když jsem ještě sledoval commit logy OpenBSD, vždycky mě fascinovalo, že po skoro každém commitu kódu následoval další - manuálová stránka. Pak se totiž člověk může spolehnout, že to, co je v dokumentaci, odpovídá skutečnému stavu kódu.

    Dobří programátoři a dobří dokumentátoři jsou dvě téměř disjunktní množiny.

    Viz například Poul-Henning Kamp a jeho dokumenty na http://phk.freebsd.dk/pubs/ a v /src/share/doc/papers v instalaci FreeBSD. Nejen že je skvělý programátor, ale ještě píše čtivé články např. o devfs, diskovém subsytému nebo o správě času v kernelu.
    15.6.2005 08:07 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Che
    Jedna vlaštovka jaro nedělá.
    14.6.2005 21:51 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše 2.4
    Jo, a kdo píše, že raná jádra 2.4 byla stabilní, má špatnou paměť. První použitelné bylo snad 2.4.7, spíš 2.4.9.
    14.6.2005 22:28 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2.4
    Osobně bych nepoužil jádro nové řady tak do 15ky nebo 18tky, nějak tak..., je to dost konzervativní, ale pokud nevyjde tak něco kolem 2.6.14 a vyšší, tak zatím zůstává u mě 2.4.30
    14.6.2005 22:53 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2.4
    Kde chodíš na to 15ky a 18ky? To už lidi neumíte psát jako lidi?
    14.6.2005 23:04 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2.4
    jádro číslo 2.x.15 a 2.x.18 a nejsem člověk :-)
    15.6.2005 09:04 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2.4
    Kde chodíš na to 15ky a 18ky? To už lidi neumíte psát jako lidi?
    Jako pouceny a dodrzujici lidi jsi myslel? Jinak je to totiz docela logicky a v tehle forme jinak zapsatelne pouze slovy:

    15 (= patnact) + ky = patnact-ky

    Kdyz se dneska pise z5 o5 ... kde na to ti nelidi chodej :P
    15.6.2005 01:10 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2.4
    Hmmm, tuhle "konzervativnost" nejak moc nechapu. Takze radeji pouzivas vanillu 2.4(*), protoze vendori, potvory jedny, backportovali spoustu veci z 2.6 (resp. 2.5) do svych 2.4?

    (*) pokud puzivas jadra Debianu a jemu podobnych, beru zpet :)
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    15.6.2005 09:13 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2.4
    NN, používám vanillu ve slacku, občas nakompilím svojí, ale to jen když, už je o 2 až 3 tři verze vyšší číslo té co mám (rozuměj, třeba v distru je 2.4.25 a na světě je již 2.4.29)...

    chápu že to nepochopíš, je to k nepochopení, ale prostě to tak dělám, navíc veškerý můj hw je podporovaný v 2.4 řadě, takže se o to nestarám, chápu důvody kdy potřebuje člověk podporu hw a tak jde do novějšího kernelu,když nepotřebuji, tak se do něj neženu, nevím proč bych měl používat 2.6
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.6.2005 22:24 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Knihovny
    Ta binární nekompatibilita a rozdíly mezi distribucemi (zkuste instalovat VMware na Gentoo - VMware s init skripty ala Gentoo nepočítá) jsou asi největší problémy pro existenci komerčního software na Linuxu...bohužel :-(
    14.6.2005 22:35 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovny
    Na tohle je jednoduchá řešení, prostě jako výrobce SW použiju RHEL nebo SLES a je vymalováno. Kdo se má starat o nějaký uživatele gentoo, když má každý úplně jiný operační systém?

    Samozřejmě by bylo moc hezké, kdyby každý dal zdrojáky do placu a ty sis to mohl na gentoo překompilovat podle potřeby. V některých případech to bohužel nejde.

    Instalace vmware na LFS mi proběhla docela v pohodě, jen jsem musel vyrobit pár adresářů a symlinků.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 17.6.2005 18:26 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovny
    Jo, mě taky stačilo vytvořit pár adresářů... Ale už zase vzniká problém kvůli nejednotnosti základích věcí.
    14.6.2005 23:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovny
    Právě proto vznikly standardy jako FHS nebo LSB. Bohužel jim ale někteří (nebudu jmenovat, ozvou se sami… :-) ) nemohou přijít na jméno, protože autoři si z několika desítek navzájem nekompatibilních layoutů vybrali jiný než ten, který oni považují za Jedině Správný (TM).
    14.6.2005 23:16 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovny
    Já se klidně ozvu. Proti FHS jsem nic neměl, dokud standardizoval best current practice, tak by měla linuxová standardizace fungovat. Ale nemám rád, když někdo od zeleného stolu vymyslí, že musím mít v systému nějaký adresář /srv nebo /media, který do té doby nikdo nikdy neviděl, a nedokáže ani pořádně zdůvodnit, proč je tak nutný (rationale jsem četl -- nepřesvědčilo).
    15.6.2005 11:47 Jiří Veselský | skóre: 30 | blog: Jirkovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovny

    Adresář /media je úžasná zvrhlost. Pokaždé, když jej zahlédnu, zdá se mi, že se kolem něj tetelí sirný zápach složek "Moje Dokumenty" a "Moje Obrázky".

    Jeho prostá existence ve mě vyvolává úvahy nad otázkou Where do we want to go today? a vzbuzuje ve mně obavu, že někdy kolem verze FC7 bude instalátorem nabízené defaultní hostname Počítač_v_ložnici.

    15.6.2005 08:50 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovny
    Já se zase ozvu kvůli LSB... uznávám, že je to pokus o dobrou věc, ale do takového dokumentu přeci nepatří balíčkovací systém. Software Installation.
    14.6.2005 23:39 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovny
    No třeba Slackware má BSD init model, ale je existuje tam /etc/rc.d/rc.sysvinit, pomocí něhož se dají zprovoznit programy, které vyžadují system V init, čímž se bohužel zaneřádí /etc/rc.d. Něco podobného bude určitě i v Gentoo.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    14.6.2005 22:31 myq
    Rozbalit Rozbalit vše OOOUKEEJ
    Nemám síce neakú programátorskú zdatnosť, OS je pre mňa, ako pre každého iného trebárs jedlo (pivo?). Len krátko som užívateľom GNU/Linux, ale môžem poradiť, vráť sa k MS-DOS....
    14.6.2005 22:36 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOOUKEEJ
    A nejhorší jsou trpaslíci, ty potvory vám vlezou všude...
    14.6.2005 23:05 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOOUKEEJ
    ... a strašně rychle se množej! :-)

    ... a říkají "linuxy"
    14.6.2005 23:07 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOOUKEEJ
    ...a co teprve skřeti, říkaj "lunex"!
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    Luk avatar 14.6.2005 23:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOOUKEEJ
    ...a někteří také "liňuch", případně "osliňuch" :-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    14.6.2005 23:22 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOOUKEEJ
    Brrr, fuj, z wokna s nima :-)
    Doufám, že mě linuxáci neukamenují, ale podařilo se ti téměř přesně vystihnout, proč mám radši BSD než Linux. Celkově mi připadá Linux takový bezkoncepční - je na něm trochu moc vidět, že každý subsytém píše někdo jiný, po svém, jinak než všichni ostatní. Asi by trochu pomohlo dlouhodobější plánování, ale to je asi v rozporu s Linusovou povahou.

    A podceňování dokumentace mě taky vytáčí. Nejhorší je adresář Documentation, který se občas odkazuje na věci z doby 2.0 nebo ještě starší.
    15.6.2005 08:45 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD
    15.6.2005 11:51 Jiří Veselský | skóre: 30 | blog: Jirkovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD

    Já nad nějaým BSD seriózně uvažuju už delší čas, nicméně mi to celé troskotá nad jedním pro mě neoddiskutovatelným požadavkem. Předpokládám, že VMWare prostě pod BSD fungovat nebude, že? A existuje nějaká plnohodnotná náhrada pro tuto platformu?

    15.6.2005 12:00 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD
    No, Java mi jakžtak běží (což byl požadavek zase můj), i když tedy, moc slavné mi to nepřijde. Každopádně v portech vidím VMWare 3, což moc slavně nevypadá (a stejně to bude pod Linuxovou emulací). No, FreeBSD linuxové binárky zvládá (ale pak musíte mít i linuxovou libc a všechno od toho, takže to máte skoro jako mít dva systémy :-)) a za pokus se nic nedá…

    O plnohodnotné náhradě nevím, záleží co je cílem… Otevřený qemu něco umí, ale zázrak to nebude, Xen jsem ještě nezkoušel, ale funguje navíc trochu jinak a umí jiné věci, takže taky nevím.
    Copak toho není dost?
    15.6.2005 12:06 Jiří Veselský | skóre: 30 | blog: Jirkovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD

    Dobře, VMWare 3 nepovažuju za použitelný. Spuštění linuxové binárky mi zrovna u VMWare těžko bude k něčemu, protože VMWare se nejprve musí nakonfigurovat pro aktuálně používané jádro, přičemž ta konfigurace obnáší kompilaci a zavedení proprietárních VMWarových jaderných modulů. A to je přesně ta fáze, která se na BSD podle mě nemůže podařit, emulace neemulace.

    Požadavkem je mít virtuální stroje, na kterých mohu mít nainstalovány různé operační systémy a mohu je plnohodnotně používat podle potřeby. Momentálně mám v linuxu ve VMWare virtuální stroje s Windows XP, dalšími dvěma Linuxy a s BSD (na vyzkoušení).

    A to je bohužel přesně ta chvíle, kdy musím prohlásit, že BSD prostě z principu nemůžu používat jako svůj hlavní OS, přestože bych docela rád. Nejde v něm udělat to, co potřebuju. :-(

    15.6.2005 12:32 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD
    No, tohle je bohužel problém řešitelný pravděpodobně pouze samotnými tvůrci VMWare…
    Copak toho není dost?
    15.6.2005 14:34 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD
    VMWare bohužel při instalaci využívá části,která je pro oba (GNU/Linux a FreeBSD rozdílná), takže portace bude možná až po hlubšího zásahu do zdrojového kódu.
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.