Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Může úroveň vzdělání v této zemi klesnout na nižší úroveň než je teď? Děsím se toho pokud ano. Je-mi líto té hrstky absolventů VŠ, která své tituly nezískala zadarmo. Protože v té záplavě nejrůznějších titulů ty jejich neznamenají nic.
Neodolal jsem a nakouknul do bakalářské práce p. Onderky, která "unikla" ven na internet. Osobně jsem již r. 1999, během studií na MU prohlašoval, že by veškeré studentské práce měly být publikované veřejně na internetu. Každý by si tak mohl snadno ověřit kdo co od koho opsal a navíc by se tak nepsaly pořád dokola práce na jedno a to samé téma, stále se stejným obsahem.
Nedělal jsem si žádné iluze, ovšem bakalářská "práce" p. Onderky mi vážně vzala dech. 43 stran, včetně seznamu použité literatury. Víc jak polovina obsahu opsané statistické údaje a zbytek neuvěřitelný blábol.
Tiskni
Sdílej:
Tyhle obory nikdy opalene poradnym skolnym nebudou. Protoze kdyz vystudujete nejaky takovy pseoudoobor, nechce se vam makat rukama, tak vas zaplati jedina firma. Statni sprava. No a kdo ma nejbliz k rozhodovani. Preci urednik.
Ze stejneho duvodu nelze ani ocekavat v brzke dobe zruseni vsech tech MUPu, UJAKu apod., coz je jeste vetsi fraska, nez vsechny ty filozofie.
To asi ne, ale přesto sociálněvědní a humanitní obory vyprodukovaly a produkují dlouhou řadu vzdělaných lidí, kteří jsou společnosti díky svému vzdělání užitečnější, než kdyby stáli u pásu v automobilce.Hm. Tady ale porovnavas absolventy filozofie ... s absolventy filosofie.
Problém je, že státní zaměstnanci jsou dle vzdělání honorováni nebo vyhozeni z práce.
Například švagr 15 let dělal požárníka, pak se přešlo na hasiče a stát vymyslel, že musí mít vzdělání. A tak se flákal na škole 4 roky a teď dělá to samé za stejný peníz. Jinak by ho vyhodili. Ale to je i ve školství, ...
studenti ekonomie a filosofie mají v popisu práce jen dělat, že něco dělají a pak to do výkazu okecat psychoblábolama
Tyhle dva obory studií by měly být opáleny školným nejvícTL;DR facepalm kamarade, mozna jsi na tu vysokou mel jit. pak bys tu treba nepublikoval takovyhle, neuveritelnym zpusobem omezeny, vylevy.
Až by se nějaký člověk chtěl dozvědět něco o společnosti nebo politice, tak by to poznal, protože by nenašel žádnou odbornou publikaci zabývající se těmito obory.
Publikace by dispozici byly, i když staršího data. Asi by to nebyl problém, protože pochybuji, že za posledních 50 let přinesla filozifie něco převratně nového.
Pokud by stát chtěl přijmout nějakou politiku, nikdo by mu neudělal sociologickou analýzu jejich dopadů, nebo komparaci s podobnými politikami v zahraničí.
Když se podívám např. na problémy s integrací Romů nebo s přistěhovalci, tak vidím jen několik málo možností. Buď si stát žádnou sociologickou analýzu nikdy nezadal, nebo se podle ní neřídil, nebo byla ta analýza zcela špatná. V každém případě je výsledek katastrofální a bez sociologů by byl stejný, možná i lepší.
Coz by byl jen pramaly rozdil od stavu, kdy mu tu analyzu udela hromada socilogu. Pro jistotu kazdy uplne jinou. V lepsim pripade podle vlastniho svetonazoru, v horsim podle svetonazoru toho, kdo si ji objednal.
Konecna rozhodnuti musi stejne udelat nekdo jiny, a ani odpovednost na nich nelezi.
Co by se stalo, kdyby všichni příslušníci dané profese najednou odletěli na Mars?no například by nás mohla v mžiku vyhladit infekční choroba, která se roznesla nakaženými telefony ...
Ale mám dojem, že absenci filozofů, sociologů, politilogů a jim podobných by nikdo ani nezaznamenal. Vy a Vám názorovo blízki ste asi presvedčení, že ste tí praví, ktorí by svet priviedli k pokroku a prosperite.Nie. Len si myslíme, že najprv treba venovať úsilie na tie primitívnejšie potreby - ako sú jedlo, ošatenie, bývanie ... a hĺbanie nad zmyslom života by malo mať nižšiu prioritu.
Vy máte na to myslenie nejakú skupinu?Myslíš terapeutické skupinové sedenia?
Porovnejme si, pro zajímavost, jak vypadají a vypadaly společnosti, které zavrhovaly nebo neznaly tyto obory (např. antický Egypt, komunistické státy) se zeměmi, kde se tyto obory mohou svobodně rozvíjet (v minulosti antické Řecko a dnes tzv. západní svět).
Nějak se nemůžu dobrat výsledku. V Evropě se v minulosti tyto obory docela slušně rozvíjely, přesto nám v minulém století Evropa vyrobila spoustu nepěkných věcí - dvě světové války, nacismus, komunismus atd. A zrovna komunismus měl velkou podporu mezi humanitně orientovanými intelektuály.
Existují řady detailních studií a plánů, o tom, jak s romskou komunitou v dlouhodobém horizontu pracovat a jak ji vyvádět ze sociálního vyloučení. Nemáme prakticky nikoho, kdo by se z pozice vysoce postaveného politika či úředníka tyto plány pokoušel naplnit, protože řešení se dostaví v horizontu spíše desítek let. Máme ale plno Čunků, Řápkových a jim podobných, kteří problémy řešit nechtějí, neumějí, spíše je vytvářejí a lidé jim za to ještě tleskají...
Mám velké pochyby, jestli by realizace těchto studií přinesla reálné pozitivní výsledky. Stačí se podívat do západní Evropy, kde multikulturní společnost selhala navzdory velmi vstřícnému přístupu k imigrantům. Budu předstírat, že tomu věřím. Nicméně pokud politici sociology neposlouchají, tak jsou sociologové zbyteční a jejich zmizení bychom nepocítili.
Máme ale plno Čunků, Řápkových a jim podobných, kteří problémy.. vyřešili, tím vzali vítr z plachet zástupům lidí, kteří problémy sice "řeší", jenže nikdy nevyřeší, protože jejich práce je řešit, ne vyřešit.
Ono je něco jiného společnost zkoumat a poukazovat na její nedostatky, případně navrhovat možná řešení a lepší společenská uspořádání a něco jiného je z pozice moci budovat vysněnou společnost (což už je sociální inženýrství).Aha. A liší se to ještě něčím jiným, než že prvně jmenovaní to předávají výkoným složkám k realizaci, na rozdíl od druhých, kteří to rovnou realizují?
To byly režimy, kde společenské vědy a filosofie byly potlačovány a jejich představitelé likvidováni.Ne. Můj nevlastní otec vystudoval filosofii právě za komunismu a knížek o ní ještě z té doby je tu tři prdele (> 100).
Pokud bych připustil, že sociálním inženýrstvím je i samotná tvorba idejí o lepším uspořádání společnosti, dali nám filosofové například rozdělení mocí ve státě, osvícenství, lidská práva. To jsou, dle mého názoru, pozitivní změny.S tím souhlasím. Pokud vím, jednalo se o pouhé návrhy, kterých se lidé chytili tak nějak sami, protože jim přišly jako dobrý nápad, což mi přijde jako podstatný rozdíl mezi řešením například romské problematiky, které je předloženo úředníkovi.
Chápat, nebo hrát na housle... je to zbytečné, pokud nám stačí bydlet jíst, řídit auto a nakupovatTreba si stanoviť priority. Až bude to bývanie a jedenie uspokojivo vyriešené pre 80% obyvateľstva tak prosím, potom nech spoločnosť vytvára podmienky pre sféru, ktoré nerieši to bývanie a jedenie. Je to problém správneho pomeru. Ak 2/3 absolventov vysokej školy sú "masmediálni pracovníci" a "sociálni pracovníci" tak je to v súčasnej ekonomickej situácii zle. Priznávam, že je dobre, že sa na svete vyskytol Freud, Maslow, Chomsky a Nietzsche. Koľkých ešte potrebujeme? Je dobre, že na úradoch práce je pár sto úradníčok, čo pracujú v sociálnej oblasti. Ale je náplňou ich práce niečo, čo vyžaduje 5 rokov štúdia? Alebo by stačilo to školenie, čo majú aj teraz, keď sa zmení nejaké tlačivo?
Vám vadí že jsou dětské domovy?Vlastne áno. Ale to asi z iného hľadiska, než si mal na mysli
Nebo mírnění dopadu závislosti na drogách (tlumení šíření aids, žloutenky...).Pokiaľ ide o ilegálne drogy, tak na to treba kriminalistov a policajtov. Pokiaľ ide o odvykacie centrá, tak na to treba ošetrovateľov, sestry a lekárov.
Nebo by vám vadilo kdyby nebyli lidé bez bydlení?Nevadilo. To by som privítal. A vyriešili by to stavbári a príbuzné remeslá, plus výrobná sféra, ktorá by odvádzala dostatočné dane na výstavbu sociálnych bytov. Ku všetkým odpovediam treba pridať IMHO, pretože čo je náplňou práce "sociálneho pracovníka" mi nie je nijak moc jasné. Na druhej strane priznávam, že človek často netuší čo nejaká práca obnáša, kým ju nemusí robiť sám.
A co s těmi lidmi chcete dělat?To je dobrá otázka,
Tolik ingů se neuplatní.ale ani tolik filosofů, sociologů, řemeslníků (protože automatizace). Snad jen úředníci by si našli (neužitečné) místo
proč by mělo další zkrácení přijít zrovna teď.Je krize
Což je vtipně nekompatibilní se současným sociálním systémem.Ono to je nekompatibilni hlavne s kapitalismem. A tezko si predstavit jiny (rozumny) zpusob reseni nez "socialni", zname v podstate dva - bud zkraceni pracovni doby nebo zavedeni vseobecneho zakladniho prijmu. Jeste je taky moznost odmenovat lidi za to, ze neco studuji.. ha - to je mi povedome!
Ostatně jsou i lidé bez stálého pracovního poměru, kteří mají třeba třetinu roku volno a za ty dvě třetiny vydělají dostatek, aby je to uživilo. A to je skoro ten nejdivočejší kapitalismus, protože ty lidi „nechrání“ žádné pracovní právo, nemají žádné „sociální jistoty“ a můžou být klidně vyhozeni ze dne na den.To mi pripomnelo: "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread."
A ted vazne. Co kdyz to dopadne tak, ze za 50% lidi budou vsechnu praci, kterou ti lide kdy budou umet, schopne lepe delat stroje?A tvoje řešení? Fakt je to zavedeni vseobecneho zakladniho prijmu?
Porad zijete v predstave, ze existuje jakysi jeden stav, kam volnetrzni hospodarstvi smeruje. Ale tak to neni. Tech stavu mnoho, a my si mezi nimi muzeme vybrat pomoci vhodne hospodarske politiky.Táto veta sa mi nepozdáva (to podsúvanie budem ignorovať). Ak neobmedzovaný trh smeruje viacerými smermi, ako je možné vybrať vhodnú hospodársku politiku?
To s tou Indii neni zadna demagogie, to se opravdu muze stat.Samozrejme. Veľa byrokracia, štipka vymožiteľnosti práva, za hrsť sociálneho populizmu a celé to zalejeme korupciou. Výsledok, bez ohľadu na systém, nie je potrebné veštiť z kávovej usadeniny.
V kapitalismu je pozitivni zpetna vazba, ktera snizuje vyznam prace.Aká je väzba medzi napr. tebou spomínaným základným príjmom a prácou?
Pokud se v nektere zemi pracujici nedokazi zorganizovat (treba diky tomu, ze jich je moc a soutezi spolu), pak se ta socialni situace pracujicich muze zhorsit velice snadno.Samozrejme. Líná huba, holé neštěstí.
Táto veta sa mi nepozdáva (to podsúvanie budem ignorovať). Ak neobmedzovaný trh smeruje viacerými smermi, ako je možné vybrať vhodnú hospodársku politiku?Striktne vzato smeruje vzdy jen jednim smerem. Jde o to, ze vhodnou politikou lze to smerovani velmi ovlivnit. Jak ji vybrat? No to uz si musi rozhodnout lide. Zajimave v teto souvislosti je, ze se za kapitalisticky uspech vydavaji zeme Zapadu. Uz se neuvadi, jak dopada kapitalismus v rozvojovych zemich.
Samozrejme. Veľa byrokracia, štipka vymožiteľnosti práva, za hrsť sociálneho populizmu a celé to zalejeme korupciou. Výsledok, bez ohľadu na systém, nie je potrebné veštiť z kávovej usadeniny.Otazka je, jestli je to pricina, nasledek nebo symptom. Ja myslim, ze spis symptom nez pricina (a zase odkazu na tu knizku, ktera take mluvi o Japonsku a Koreji). Jde o to, ze v Indii je dost velmi bohatych lidi, diky kapitalismu. Ten vysledek ale vubec neni dany.
Aká je väzba medzi napr. tebou spomínaným základným príjmom a prácou?Zadna. A o to jde. Lide si budou muset zvyknout, ze zkratka v te preautomatizovane spolecnosti existuji i prijmy bez prace, jakkoli se nam to dnes muze jevit nelogicke (tak ono zas - kapitaliste maji prijmy bez prace po staleti a nic nelogickeho v tom neni). Pokud si na to nezvyknou, budou trpet - vetsina z nich. A moje ocekavani je, ze ta automaticka spolecnost prijde driv, nez si na to zvyknou (mozna uz dokonce prisla).
Samozrejme. Líná huba, holé neštěstí.Tady se asi hodi spis: Syty hladovemu neveri.
Samozrejme, ak sa za chybu kapitalizmu označí zlý zákon, tak jednoducho ide o chybu kapitalizmu a nie trebárs zastupiteľskej demokracie (západ a tá india).
K zvyšku som mal niečo napísané, ale akosi nestíham poopravovať citácie.
Málo kapitalizmu.
Kapitalizmus funguje všade. Len je v každej krajine viac alebo menej obmedzovaný.
Kľudne by som mohol povedať Honk Kong, ale ty (vykanie si môžme nechať pre reálny svet... pokiaľ JS nie je iniciálkami trebárs J. Škromacha) by si mohol zakontrovať nehnuteľnosťami. Naopak, ty by si mohol povedať Švédsko, ale ja by som mohol zakontrovať ... hm, v podstate hocičím, pretože až na to prerozdeľovanie a mierne vyššiu mieru regulácii je Švédsko pomerne fajn krajina.
Niečo ako napríklad ten vyššie spomínaný Island, čo by jedna z ukážok "škandinávskeho socializmu"?
S inými krajinami je ten problém, že o nich sa človek dozvie len to, čo sa dostane do novín. Hlavne keď ide o jazykovo alebo geograficky z nášho pohľadu o koniec sveta, ako napr. Chile, Argentína, Island, Lotyšsko.
A potom môže len rozmýšľať, aký vplyv na ekonomiku krajiny malo dobrovoľné prevzatie záväzkov bánk na štát (Island), ako si svoju úlohu plnila centrálna banka čoby regulátor a podobne (pretože ak by si ju plnila dobre, resp. mala aspoň nejaké kompetencie, potom by nemohli byť také problémy -> to je zas ďalší problém, pretože bankové regulácie a menovú politiku má pod kontrolou štát). A či tam náhodou nebolo ešte niečo.
K tomu zavedeniu určitých inštitúcií asi toľko, že jediným spoločným prienikom je armáda (v čo najširšom slova zmysle) a aj tak by sa zopár výnimiek našlo. Všetko ostatné, počnúc súdnictvom a končiac trebárs útvarom školstva mestského úradu v určitých krajinách alebo v určitých obdobiach neexistovali.
Island je ukážkový príklad nedôslednej deregulácie.
Budem sa opakovať, ale bez detailných znalostí sa nedá posúdiť, nakoľko išlo o problém deregulácie a nakoľko išlo o problém štátu (medzinárodných dohôd, ku ktorým sa zaviazal). Stačí si trocha rozpomenúť, ako to bolo s ručením vkladov... alebo prečítať na anglickej wiki. Na voľnom trhu by jednoducho veritelia utreli hubu.
Ja ten Island považujem skôr za ukážku nedôslednej deregulácie (chybu štátu). Jednoducho deregulácia umožnila vyrásť veľkým nadnárodným bankám, zároveň však ostali regulácie, ktoré ich problémy hodili na krk maličkému národnému štátu. A ručenie vkladov na Islande určite nebola jediná regulácia.
Rôzni hráči majú rôzne potreby. (Určitá) regulácia pomôže len tým, ktorí sú uprostred. Pre ostatných je škodlivá.
Stat musel tyhle problemy resit, protoze jinak by jeho obcane upadli do otroctvi ze zahranici.
Myslím, že už jsme to tady probírali. Islandský stát se dobrovolně zaručil za vklady v islandských bankách a potom ze svého závazku vycouval. To není nic jiného než vyčůranost, protože toto ručení nakonec uhradily jiné státy. Samozřejmě Island za vklady ručit nemusel, jenže to by islandské banky (a jejich prostřednictvím islandští občané) tolik nevydělaly.
Islandská vláda priamo síce nie, ale tá spásonosná kompetencia je jednou z úloh islandskej centrálnej banky. New Central Bank Act 2001 In May 2001, a new Act on the Central Bank of Iceland entered into force. The main elements of the new Act are as follows: ... A lender of last resort function is provided for. V tých bankách to vedeli a určite to bolo vyargumentované ako pozitívum aj väčším (zahraničným) investorom.
A to sú presne tie znalosti resp. detaily, o ktorých som písal vyššie včera 20:54, dnes 08:08 a 11:24. Keď ich človek nemá, len ťažko sa rozpamätá a overí, že napríklad ECB takúto kompetenciu nemá, aby sa diskusia mohla dostať do inej roviny. Napríklad novým príkladom zlyhania trhu, v ktorom však môže byť v skutočnosti skrytý takýto protitrhový háčik (maličký).
Prostě člověk v určitou chvíli zjistí, že mu stačí pracovat čtyři dny v týdnu aby vydělal na ty zbývající tři dnyZajimave je, ze v takovem pripade bude krivka nabidky prace klesajici s rostouci mzdou.
Vyšší matematika (tady se ovšem občas přijde na to že se hodí)Občas? :D Uvěď aspoň 5 příkladů, které jsou k ničemu a máš u mě ASCII bonbon ;)
Integrálem ocel nesvaříš.A já si dodnes myslel, že integrál byl jeden z velkých objevů v matematice, který umožnil obrovský technický pokrok..
Neeuklidovská geometrieCo se týče neeuklidovské geometrie, vařím z vody, ale šifrování pomocí eliptických křivek?
z teorie realtivity se zatim vlastně také moc nenajímeHeh, díky ní korektně funguje třeba GPS.
Vy potřebujete GPS?Čas od času ano. Jinak je to technologie, která toho lidstvu mnoho dala a její škála použití je široká.
On tu praktičnost hnal ještě dál. Takže celá matematika v VŠ v LIberci mu byla nepraktickou kravinou.No, Finěk na TUL je taky lovely.. :)
No v matematice všemožné původně samoučelné teorie nachází uplatněnění.Jelikož v matematice imho vše souvisí se vším, nepraktické věci tam nejsou.
P.S. Vy potřebujete GPS?Já jo, pokud bych se měl vydat do jinýho města po netriviální trase. Já se dokážu ztratit i v druhým levelu dooma II
Uvěď aspoň 5 příkladů, které jsou k ničemuGodelova veta a Tarskeho veta? Veta o rekurzi, Riceova veta a Postova veta? Cantorova veta a Lowenheim-Skolemova veta? Rekl bych, ze znacna cast vyznamnych a zajimavych objevu ve vyssi matematice nemaji zadne prime prakticke uplatneni, ale zato vyrazne ovlivnily vyvoj prislusnych oblasti matematiky.
A jakej význam má taková filosofie?Teologové a filozofové mají významný podíl na vybudování moderní matematiky.
Teologové a filozofové mají významný podíl na vybudování moderní matematiky.Teologové zcela jistě ano, teologie zcela jistě ne (tedy kromě toho, že někomu mohla teologie pomoci k dobrému postavení v systému, ale to stejně tak mohl být komouš nebo cokoli jiného, co se zrovna hodilo).
Já vysokou nemam, ale ruku na srdce - k čemu tyhle bakalařske a diplomove řeči vubec jsou?I kdyby pro praxi význam neměly, tak aspoň k tomu, že si člověk uvědomí, co dělá špatně a „odbude“ si ty chyby ve škole a nemusí si je schovávat do praxe.
Ad bod 1.: pokud mate takove zadani, pak je to spis chybne zadana prace, protoze je prilis trivialni. :) Jinak na to nafukovani bacha, on obcas sedi v komisi nekdo, kdo je schopen to detekovat, coz se pak nemusi setkat s uplnym pochopenim. Spis se zeptejte vedouciho, co ocekava, ze popisete.
Dalsi vec na ktere se komise rada povozi, je testovani. Vetsina lidi se na to vykasle, a nic tam nema. Pritom je to vec, ktera muze dat nekolik smysluplnych stranek.
nicmene soucasti prace by mela byt reserse pouzitych technologii a popsani toho, jak fungujiNo muzu tam popisovat Android framework, ale nevidim v tom smysl jiny, nez zaplnit 30 stranek. Ztrata casu, muzu tam dat odkaz.
o tom, ze existuji nejake testovaci frameworky jsi uz slyselHehe, samozrejme, nicmene nevim jak popisem tohohle zabrat vic nez par odstavcu.
No muzu tam popisovat Android framework, ale nevidim v tom smysl jiny, nez zaplnit 30 stranek. Ztrata casu, muzu tam dat odkaz.ja obecne nevidim smysl v zadavani praci, ktere neresi zadny problem, jen maji neco udelat - tam je pak jedno, na kolik je to stan. Nejsu si ale jisty, nakolik tohle jde aplikovat na praci, kde se ma jen cosi naprogramovat. Kazdopadne to muzes brat tak, ze se aspon naucis formulovat delsi oborny (?) text a z toho pohledu to ztrata casu urcite neni. Podle kvality textu se obvykle da i usuzovat na to, jak moc pisatel dane technologii/problemu rozumi...
Hehe, samozrejme, nicmene nevim jak popisem tohohle zabrat vic nez par odstavcu.no, zkus si pro inspiraci zajit do knihovny a pujcit nejake knizky, ktere se zbyvaji testovanim. Kdyz jini jsou o tom schopni psat knihy, tak pak stranek bys mohl zvladnout, ne?
Moje prace resi problempak v te praci formuluj problem a popis reseni
Muzu si rikat, ze se tim ucim formulovat odborny text... ale podvedome tomu nejak neverim.cemu veris nebo neveris je jaksi tvoje vec. Nevim, ja u tebe, ale u me tyto pocity, a zejmena pak ty popsane vyse- ze neni o cem psat, byly temer vzdy projevem toho, ze jsem mel jen velmi povrchni nebo temer nulove znalosti dane problematiky ...
pak v te praci formuluj problem a popis reseniFormulaci problemu uz nejakou dobu mam, je to asi na 1 nebo 2 odstavce :)
ze jsem mel jen velmi povrchni nebo temer nulove znalosti dane problematiky ...No, tak tohle můj problém rozhodně není...
Formulaci problemu uz nejakou dobu mam, je to asi na 1 nebo 2 odstavce :)Tak to musí být opravdu zásadní problém.
No, tak tohle můj problém rozhodně není...Já bych se docela obával, že se v tomto případě mýlíš.
btw: jak se pozna "nejzavaznejsi" problem v matematice?Tak, že je to problém v informatice :).
Ona je nejaka souvislost mezi "zasadnosti" problemu a poctem odstavcu kterymi ten problem popisu?V případě, že ten problém popisuješ zároveň výstižně a komplexně, tak by tam nějaká ta slabá souvislost být měla. Já celkem chápu, že člověk nemusí být zrovna spisovatel, tedy nedokáže vyplodit mnoho textu na vcelku banální téma. Pro nespisovatele je při psaní důležité mít vůbec o čem psát. Pokud je tvá práce nezajímavá či odfláknutá, pak se není čemu divit, že nemáš o čem mluvit či psát. Pokud je tvá práce zajímavá, tak se vymlouváš místo abys makal :). Vím o čem mluvím, z vlastní zkušenosti.
To tedy musí být hodně triviální zadání, když podrobný popis realizace je na 3 stránky. O každé technologii se dá napsat lecos (i když, já jsem v dimplomce věnoval fourierovce také pouze jednu stránku, tam by toho šlo napsat...).
Musí to být v Latexu.
Jistě. V čem jiném?
Jistě. V čem jiném?No třeba v PDF a to ať si student vytvoří jak chce, ne nutně v Latexu.
Záleží na tom jak podrobně bych popisoval o implementaci. Kdybych napsal něco ke každé mojí Java třídě a metodě, tak bych těch 30 stránek snad dokázal zaplnit, ale postrádám v tom jakýkoliv smysl.
Ano, tak by to mělo být. Tedy ne ono postrádání smyslu , ale naučit se psát dobrou dokumentaci. Potom to člověk vidí v praxi, spousta lidí vůbec není schopna popsat, co dělá a je potom potíž s předáváním projektu někomu jinému.
No třeba v PDF a to ať si student vytvoří jak chce, ne nutně v Latexu.
Jestli znáš jiný, stejné dobrý (výstupem), typografický nástroj (za přijatelnou cenu) tak si myslím, že se s vedoucím jistě dohodneš. On ten Latex prostě k matematicko informatickým oborům prostě už tak nějak patří.
Když jsem viděl tu zmiňovanou šablonu pro latexNo já nevím, já bakalářku psal bez jakýhokoliv nastavení norem, starání se o číslování a tvoření obsahu, odkazy na obrázky a kapitoly apod. Je fakt, že jsem to psal v LyXu.
jestli výpis literatury je podle české normyNám (mě?) říkali (ne u komise!
No, on má Latex i důležité nevýhody, např. uživatelská nepřívětivost. Nebo (dle mého názoru) nudně akademický a zastaralý vizuální styl.
Tak to je věc názoru a vkusu. Mě osobně se výstup z Latexu velmí líbí a grafy z gnuplotu nebo třeba z metapostu jsou už téměř porno . Ad uživatelská nepřívětivost. Zkoušel jsi někdy sázet matematiku? Imho nic efektivnějšího než texovský způsob neexistuje.
Obecně mě strašně frustruje dělat něco, co je víceméně zbytečný, ale dělat se to "prostě musí" - většinou to má dost neblahý dopad na kvalitu výsledku.
V tom s tebou souhlasím, ale nevím, k čemu to přiřadit. Umět popsat svoji práci za zbytečnost nepovažuji. Umět napsat "dokumentaci" populární formou, to už je teprve kumšt.
Imho nic efektivnějšího než texovský způsob neexistuje.Tohle :)
Mě osobně se výstup z Latexu velmí líbí a grafy z gnuplotu nebo třeba z metapostu jsou už téměř porno .+1 Pro všechny: LyX!!!
No, on má Latex i důležité nevýhody, např. uživatelská nepřívětivost. Nebo (dle mého názoru) nudně akademický a zastaralý vizuální styl.
Vizuálním stylem myslíš samotný výstup?
Pokud ano, tak se obávám, že jsi nijak nepronikl do toho, čeho všeho je latex(resp. tex) schopen a že jsi ho odsoudil ještě předtím než jsi v tom cokoliv pořádného viděl vytvořený.
Poté, co jsem v práci vytvářel šablony pro různé smlouvy (které dle mého nepatří po vizuální stránce mezi ty nejstrohší ), tak si myslím, že se v texu dá udělat prakticky vše (s větší či menší námahou).
Pokud latex použiješ jenom na bakalářku a jinak se vůbec nehodláš ničím podobným zabývat, tak bych to možná chápal, ale mít s takovým sázecím systémem zkušenost se dle mého vyplatí.
Jinak uživ. nepřívětivost... Vzhledem k tomu, že vznikal v 70. letech, tak je na tom docela dobře Dle mého jde prakticky jen o zvyk například jako u program. jazyků. Jde jen o to, zda jseš či nejseš ochoten se s tím naučit pracovat.
Btw, jedna moje známá si občas přivydělává sázením různých výukových materiálů a metapostěním obrázků a má za to 300 kč na hodinu...
Vzhledem k tomu, že vznikal v 70. letech, tak je na tom docela dobřeA vzhledem k tomu, že v něm za těch 33 let bylo nalezeno <500 chyb
Co třeba plainTeX?Jestli znáš jiný, stejné dobrý (výstupem), typografický nástroj (za přijatelnou cenu) tak si myslím, že se s vedoucím jistě dohodneš. On ten Latex prostě k matematicko informatickým oborům prostě už tak nějak patří.
Naprogramovat aplikaci pro Android zvládne kdejaká cvičená opiceUž jste něco pro Android dělal?
Už jste něco pro Android dělal?Tady z tebe přímo čiší ten pocit vlastní výjimečnosti :). To dokáže člověku na VŠ docela slušně zlomit vaz.
30 stránek v bakalářce napíšeš jak nic..bakalářku jsem měl na 60 stran (programování), můj poslední projekt na FEKTu byl skoro na 40 stran a diplomka bude kolem 100 ..nakonec zjistíš jako já, že těch 30 stran popíšeš jako nic
V menu Nástroje → Nastavení…, pak vlevo vybrat Obsluha souborů / Konvertory. Tam je nastavení konverzí mezi vším možným.Jo tam jsou default hodnoty. Problém je v tom, že ten rsvg-convert text z Inkscape prostě nedá a to i když výstup z rsvg-convert chci ve .png. Samozřejmě to můžu změnit na nějaký z mnoha dalších konvertorů, ale je to práce navíc. Ideální by bylo, kdyby LyX uměl importovat automaticky Inkscape enhanced .svg.
Mixování LaTeXu do LyXu je jedna z jeho obrovských výhod. Neboť umí udělat náhled toho, co je tam zapsané (podobně jako u rovnic) a člověk není omezen možnostmi WYSIWYG, že i když něco nejde naklikat, tak to pořád nějak rozumně jde udělat.Jo tak mocná vlastnost to je o tom žádná, akorát se pak v tom LyX zobrazení zdroje nedá vyznat
A když vyexportuješ v Inkscape ten obrázek do PDF a pak vložíš do LyXu? A neumí Inkscape udělat export přímo z příkazové řádky (např. OpenOffice to umí)?V menu Nástroje → Nastavení…, pak vlevo vybrat Obsluha souborů / Konvertory. Tam je nastavení konverzí mezi vším možným.Jo tam jsou default hodnoty. Problém je v tom, že ten rsvg-convert text z Inkscape prostě nedá a to i když výstup z rsvg-convert chci ve .png. Samozřejmě to můžu změnit na nějaký z mnoha dalších konvertorů, ale je to práce navíc. Ideální by bylo, kdyby LyX uměl importovat automaticky Inkscape enhanced .svg.
A když vyexportuješ v Inkscape ten obrázek do PDF a pak vložíš do LyXu?Jo to je řešení, tak to dělám, exportuju do ePS přímo v Inkscape. Z něj to normálně rozbrazí/použije. Když to v Inkscape uložím jako "plain svg", tak to konvertor zkonvertuje špatně. Nicméně teď, když to testuju, tak žádný prohlížeč to nezobrazí správně :-/. Myslel jsem, že to je proto, že texty v tom svg prostě nejsou, ale není tomu tak. Rychlé řešení by asi bylo všechno dělat v .eps, ale zrovna u inkscape bych se bál, že se ztratí informace při převodu z interního formátu.
A neumí Inkscape udělat export přímo z příkazové řádky (např. OpenOffice to umí)?Vida umí
Však píšu, že LyX umí udělat náhled. Pak máš v dokumentu normálně obrázek toho, co je v tom kódu. Viz příloha.Mixování LaTeXu do LyXu je jedna z jeho obrovských výhod. Neboť umí udělat náhled toho, co je tam zapsané (podobně jako u rovnic) a člověk není omezen možnostmi WYSIWYG, že i když něco nejde naklikat, tak to pořád nějak rozumně jde udělat.Jo tak mocná vlastnost to je o tom žádná, akorát se pak v tom LyX zobrazení zdroje nedá vyznat.
Musí to být v Latexu. To je oproti prvnímu bodu detail, asi to vyřeším tak, že to budu psát v markdownu a pak překonvertuju do Latexu.V čemkoliv kromě *Office.
Tahle fascinace povinným počtem stran mě fascinuje.Tahle fascinace fascinací povinným počtem stran mě fascinuje :). Tak ono je bohužel potřeba nějak stanovit rozsah. Aspoň přibližně. A jinak je pravda, že při dostatku času a znalosti tématu lze vždycky ještě jednu stránu dopsat a induktivně tak vyprodukovat zadaný počet stran. Za předpolkadu, že je tedy ten čas.
V říjnu si znalecky povzdychnete - Tak už je říjen. Už se jen dvakrát vyspím a budou Vánoce.
Jak jsem psal - po formální stránce práce dostačuje (alespoň co do srovnání s jinými humanitně zaměřenými bakalářskými pracemi, které jsem měl možnost vidět). Po odborné stránce nemohu posoudit, jelikož o daném oboru nic nevím.Ano. A to je důvod který mě přiměl k tomu napsat tento blogpost. Všeobecně pozorovatelný pokles nároků na práci studentů. Podbízení, motivované především ekonomickými faktory, které k tomu v konečném důsledku vede. Aby k tomu nedocházelo, tak školství nesmí být ekonomicky závislé na kvantitě vyprodukovaných či přijatých studentů, ale na jejich kvalitě. Vyhnáno ad absurdum - měly by být financovány z adresně odváděného procenta daňového zatížení svých absolventů. Zjednodušeně - produkuješ armádu nezaměstnaných - nemáš příjem. Vyprodukuješ armádu úředníků - kterým tituly prodáš - ok. Plat úředníka sice takové terno není, ale při té kvantitě.. Vysoké školství je choré a a utajování produkovaných prací tomu nepomáhá. Školy si také moc nehlídají ekonomické dopady výsledků svých studentů. Řada firem je postavených na výsledcích studentské práce a co z toho mají ty školy v jejichž rámci se vývoj uskutečnil? Většinou prd.
Všeobecně pozorovatelný pokles nároků na práci studentů. Podbízení, motivované především ekonomickými faktory, které k tomu v konečném důsledku vede.S tím souhlasím, nároky na studenty klesají. Problém ale je, že to je globálně pozorovatelný trend v rámci celého školství, nikoliv pouze univerzit a vysokých škol. Zároveň se do toho promítá demografický vývoj populace, konkrétně fakt, že zatímco před deseti či patnácti lety bylo značné množství absolventů středních škol, dnes je toto množství mnohem menší, a není tedy tolik z čeho vybírat. Financováním VŠ/Uni to jen přiživuje - pokud by byly "finančně soběstačné" a tedy nezávislé na počtu studentů, není to problém - prostě se do ročníku nabere místo 300 prváků pouze 105 lidí a vše jede dál. Ale jak férově vyřešit financování VŠ?
Z mého pohledu je ideálním řešením školné, třeba oněch 10 000Kč za semestr. Podle výsledků studenta by se pak část školného vracelo zpět studentovi, třeba formou stipendia. Vynikajícímu studentovi by se vrátilo celé, dobrému třeba polovina, flákač by nedostal zpět nic. Výhoda je, že pro flákače by studium bylo finančně neúnosné, zatímco vynikající student i ze sociálně slabší rodiny by mohl vystudovat "zdarma".V takovém systému je "flákač" pro školu ekonomicky výhodnější. Pokud by teoreticky byl přijat plný ročník vynikajících a bystrých studentů, tak to pro školu bude ekonomická katastrofa. Tomu se teoreticky zamezí pokud "vrácené" peníze nebudou z rozpočtu školy, ale když to budou "cizí" peníze, bude to obrovská motivace ke korupci… Jakékoliv vracení peněz je rovněž výzvou k podvodům. Pokud najdeš neprůstřelný způsob jak odhalit podvádějící flákače, můžeš je přece ze školy vyhodit rovnou. IMO dokud bude mezi počtem studentů a příjmy školy jakýkoliv vztah bude tenhle problém přetrvávat.
většina nákladů je fixníchPřeci jen je trochu rozdíl provozovat budovu pro sto a pro tisíc studentů, o kolejích nemluvě. Zkoušející má také omezenou propustnost. Že třeba přednášky by šly optimalizovat vskutku brutálně, třeba po vzoru Khan Academy*), to už je věc jiná. *) Netriviální množství předmětů má přednášky založené na tom, že přednášející hovoří a v podstatě není žádný feedback, maximálně dva dotazy na konci. Přesto hovoří každý semestr totéž a totéž.
optimalizovat vskutku brutálněE.g. natočilo se X36UPS, dokud to nezastará (což se tak deset let nestane), ušetří se každý rok 28 učebnohodin a profesorohodin. Jako bonus se z toho mohl naučit i někdo, kdo prostě na ty přednášky nemohl fyzicky přijít (já).
o kolejích nemluvě.Zrovna koleje (UK) jsou AFAIK placene na urovni provoznich nakladu vcetne amortizace, rozpocitanych pro plnou obsazenost.
Takže flákač, který nechodí do školy je pro školu požehnáním.Není, protože i kvůli tomu flákačovi může být vypsaná rozvrhová akce, na které vyučující musí být, místo toho, aby se věnoval jiné práci. A i kdyby bylo flákačů jen 20%, pořád to znamená 20% rozvrhových akcí navíc.
Redukcí studentů v prvé řadě dojde k redukci učitelů - to jsou jediné náklady, které můžete rychle zaříznout.Možná tě to překvapí, ale počet učitelů na univerzitách není odvozen od počtu vyučovacích hodin. "Vyučující" na VŠ/univerzitách nejsou primárně kvůli výuce, ale kvůli výzkumu (tedy alespoň na těch technických).
Nechcem sa ťa dotknúť, ale nemyslím si, že by ti mohla stačiť stredná škola, aby si dokázal na strednej škole učiť spoločenskovedné disciplínyJá jsem nepsal, že na to stačí střední škola. Čti prosím pozorněji, jsi pedagog, a podle tvých vlastních slov dobrý, tak by se u tebe chápání psaného textu mělo považovat za samozřejmost. Na druhou stranu, když už o tom takhle diskutujeme... Na to abych překonal kvalitu těch, které jsem viděl na SŠ společenské předměty učit, bych víc než střední školu nepotřeboval. Ale osobně bych s takovou kvalitou spokojený nebyl. Snad tedy až na jednu výjimku, ale to byl člověk, který měl velice silnou přirozenou autoritu, byl upřímný (což je v společenských předmětech velice těžké), a disponoval přirozenou schopností podat právě společenskou látku. Jestli měl vysokoškolské vzdělání netuším, ale zcela jistě ho k tomu vůbec nepotřeboval.
A nebude problém v tvojom vyjadrovaní?Můžeš se vyjádřit nějak konkrétně? :)
Myslím, že ťa mám dobre prečítanéhoAsi tak jako Jílek :D. Vy všeználci a všudybylové jste svým způsobem k smíchu..
Tak to by som sa rada presvedčila na vlastné oči aj uši.Nebudu se přesvědčovat o něčem, s čím bych, jak jsem psal, nebyl spokojený.
Okrem toho didaktika je síce dosť protivná disciplína, ale bez nej, bez psychológie, bez pedagogickej skúsenosti tých pred tebou, s ktorými sa musíš niekde oboznámiť trochu do hĺbky( a základ je filozofia a ďalšie humanitné odbory) by si si neporadil.A zase všechno víš předem :D.
Mám z teba dojem, že si sa nevyrovnal so skúsenosťou so SŠOno se s úrovní našeho vzdělávacího systému jako takového vyrovnává dost těžko. Zvlášť když člověk tuší, že to budou muset absolvovat jeho děti.. Možno ani ja. Možno si to tam ešte vždy riešim
.
...ti v tom nejako pomáhamPřipomínáš mi všelijaké ty náboženské fanatiky, kteří trpí pocitem že každému pomáhají a každého zachraňují. Děkuji, nemám zájem (stejně to říkám i jim, dokud je lze ještě slušně odmítnout).
Možná je to jen dojem, ale společnost se od konce 90. let atomizuje a v posledních letech se to tempo ještě zrychluje. Asi je to dáno tím, že nároky na zajištění příjmů pro životní náklady se zvyšují a člověk aby obstál, musí vynakládat více úsilí a času na jejich dosažení. Míněna výdělečná činnost s měřitelným a měřeným výkonem, ne nějaká zašívárna. Nedostatek volného času a vyčerpanost má za následek omezení neformálních společenských aktivit a tím pádem slábne to, čemu se říká(lo) občanská společnost. Orientace na konzumní způsob života je dalším faktorem. Tlak vyvolává hrubnutí vztahů (agresivita, lhostejnost).
Ale planovana spoluucast studentu 10000 za semestr je imho krucek spravnym smerem, ale nesmi zustat jen u nej.Už ne, jednak byly nějaký techtle o 26k za rok (OMG) a teďka podle investigativní novinařiny na novinkach (
nicméně domnívám se, že tyto tendence se stále ještě neblíží situaci na soukromých školáchPřiznám se, že nemám srovnání (na soukromé škole jsem nikdy nebyl), ale minimálně u nás (gympl) se toto neřeší vyhazováním, nýbrž snižováním nároků a zjednodušováním probíraného učiva.
Ja sa idem vyjadriť k tomu, prečo deti nevedia, čo sa udialo napr. 28. októbra 1918 v Prahe a následne v Martine. Je to preto, lebo časové dotácie dejepisu bol ako som už viackrát spomenula zredukovaný na minimum( napr. na 1 hod. týždenne, čo je 33 hod. ročne, z ktorých ešte niečo možno aj odpadne). Okrem toho sa namiesto toho klasického vyučovania dejín presadilo to tematické vyučovanie( napr. kuk sem) a podľa tejto metódy sa zbúchali aj učebnice.Tematické vyučovanie by bolo isté výborné, ale nie u niekoho, kto nemá šajnu, kde je začiatok a koniec a o čom je reč.Občianku a dejepis dnes žiaci berú ako predmety do počtu, na ktoré sa netreba pripravovať - a to zážitkové vyučovanie, o ktorom sa toľko spieva, je síce zábavné a nenásilne si pri ňom decká niečo i zapamätajú, ale bez toho, aby nazreli aj do nejakej učebnice sotva získajú ten potrebný základný všeobecný prehľad, do ktorého by im už potom mohli zapadnúť tie konkrétne podrobnosti a zaujímavosti, o ktorých sa dozvedeli, keď so zážitkovým učiteľom dobýjali zrúcaninu hradu. Dôraz je na výkone- a ten sa meria iba z niektorých predmetov, z tých, z kt. žiaci absolvujú, a tak patrí dej a obn(nos) k odsúvaným za okraj. Niektorí z toho maturujú, lebo to chcú napr. študovať, ale aj tých veľa nebude, pretože aj budúci učiteľ si uvedomí, že s dejepisom sožtva naplní úväzok... a navyše sa chystá vraj spojenie dej a geografie. Tak si predstavete, že bude 1 hodina týždenne geografia -dejepis.
Vysvetlite im, NAČO by im bolo vedieť napr. čo sa udialo 28.10. 1918... aké praktický význam by to pre nich malo, aký prínos, konkrétny, najlepšie vyjadrený v eurách( českých korunách) to bude pre nich mať. Ani taký stupídny dôvod, že z toho budú raz niekede skúšaní, napr., na prijímačkách na vyšší stupeň, nezaberie. Oni totiž o.i. vedia, že sa dostanú na vyššiu školu tak či tak... alebo čo ja viem... že testy pred skúškami nájdu ( nie sú výnimkou i s odpoveďami) na internete.
Nie je vina učiteľov, že to púšťajú jedným uchom dnu a druhým von. je to vina nastavenia celého systému, v ktorom žijeme.
Co se týče "vyhazování peněz daňových poplatníků oknem", tak zrovna na vzdělání mě ta suboptimalita vadí daleko méně než černé díry pro stavební, armádní, eko a další lobby. Takové navýšení ceny výstavby 1 km dálnice by klidně mohlo pokrýt režijní náklady jedné VŠ min. na rok.
Studenti si mohou argumentovat cim chteji.Tuto argumentaci, ale prebira a vynucuje vedeni univerzity. Mimochodem, na takove skole je nemozne, aby od zkousky vyletela pulka rocniku, protoze na to proste nema, ... jak je vcelku bezne v cesku.
kdy té manuální práce není tolik potřeba, jako třeba před sto lety
je jí potřeba stejně - jen ji nikdo nechce dělat, tak se hledají různý cestičky, nebo se na ní tahají lidi z ciziny - teda upřesnění: za ty prachy ji nikdo nechce dělat - vidím to na našich montážích - jaký maj problém sehnat normální lidi
ti trochu vyzkoušení a šikovní práci mají a ti ostatní to je občas síla
A navíc jim chybí motivace - nejsou zaplacený, dělaj od rána do večera a furt po nich někdo skáče :( - takže i když se snaží ze začátku, tak většinou je to semele a je po nich :(
je jí potřeba stejně
To určitě ne. Jeden chlap s kombajnem udělá víc práce než stovka vesničanů s kosami a cepy.
akože miesto 10 družstevníkov stačí jeden a tých 9 bude robiť nič alebo všetkých 10 bude robiť 1/10 času?
Nedá sa nič iné, len súhlasiť. S terajšou úrovňou pokroku a bohatstva sa dá žiť a dá sa aj celkom pekne prerozdeľovať. Ale celkom ma mrazí pri predstaviť, že by sa niečo také podarilo presadiť trebárs pred 50 rokmi a je mi celkom ľúto pri predstave, o čo všetko tak prídeme do budúcnosti.
Ale zatiaľ len verím, že sa to nepresadí skôr, než budú ľudia schopní vyrobiť pomerne lacné prostriedky pre cestu do vesmíru a pomerne lacné prostriedky, ako ich tam dlhodobo udržať pri živote... nech je kam utekať.
V jedne z tech "veci" se uvadi, ze siroka mira vzdelanosti nema az takovy ekonomicky dopad. Prikladem muze byt Svycarsko (ktere je mimochodem prekvapive hodne industrializovane), a pritom ma relativne dost malo vysokoskolaku.Jak se v knize měří „vzdělanost“? Snad ne počtem lidí, kteří si před jméno mohou psát písmenka.
Rikam to proto, ze ten nazor, ze "inteligence a vzdelani by mely prinest vyssi plat" je extremne rozsireny mezi ctenari AbcLinuxu.Spíš je to názor, že holt vzdělanějším zaměstnavatel víc platí, a co my s tím. O tom systému, kde všichni dostávají stejně (+ se platí za studium), jsem přemýšlel, a našel jsem dvě „featury“, které se mi úplně nezdají (nebo jsem špatně uvažoval, nebo jsi to v nějakém předchozím flamu málo popsal).
Ukazuje, ze ackoli jsou v Evrope mezi zememi rozdily (nejvic ma Finsko 94%, zatimco Svycarsko ma pod 50%), tak to s hospodarskou urovni moc nesouvisi.Protože neřeší „vzdělanost“, ale kolik je vysokoškoláků. Tudíž se nezabývá kvalitou.
V te prvni nechapu, v cem je problem.Že ten člověk dobrovolně přistoupil na to, že dostane zaplaceno méně, než by měl mít „garantováno“.
Prikladem muze byt Svycarsko (ktere je mimochodem prekvapive hodne industrializovane)
Co si mám představit pod pojmem "prekvapive hodne industrializovane"? Podle Wikipedie to vypadá dost jinak.
Název školy zní: Vysoká škola Karla Engliše, a. s. ( dále jen „VŠKE“) Sídlo školy je: Šujanovo náměstí 1/356, 602 00 Brno IČ: 255 52 465 Typ školy : soukromá vysoká škola Typ právnické osoby: akciová společnost Statutární orgán: představenstvo
Kdo tady mluví o privatizaci?hned jeden z prvnich postu (a pak dost dalsich)
Na soukromé škole se nás snažili naučit maximum,Lepsi polovicka soukrome absolvovala hned dve (stredni a vos) a rikam na rovinu, ze 90% jejich absolventu by pred 20 lety neudelalo maturitu, takze dovozovat z toho, ze setrit detem na soukromou (takze lepsi) je jaksi mimo.
BTW: Kdo je ten Onderka nebo jak se jmenuje?Ale no tak
Když tak koukám jak jde to státní školství do prdele, tak si říkám, že jsem neudělal chybu, když jsem začal dětem spořit na studia v soukromejch školách.Myslím si, že se pořád ještě dá rozumně vystudovat i na státních VŠ (minimálně v technických vědách). Jen ti nesmí vadit, že polovina spolužáků budou blbci a škola je nebude chtít vyhodit. Naivně totiž věřím (a na přednáškách, na které jsem zatím chodil, jsem to tak většinou alespoň zhruba viděl), že na VŠ se na rozdíl od ZŠ/SŠ tempo přednášky dynamicky nepřizpůsobuje nejpomalejšímu a že pokud ti předmět „Základy UNIXu, aneb Používáme
ls
“ přijde moc jednoduchý, stačí složit zkoušku, aniž bys navštěvoval přednášky. Domluvit si na SŠ uvolnění ze čtvrtiny hodin „Matematika, aneb Už tři roky se učíme používat Pythagorovu větu a trojčlenku“ ve prospěch A6M31BSG bylo těžší a lze to praktikovat jen ve velmi omezené míře (časem se na téma „lezeme na VŠ během SŠ“ plánuji ublognout).
Otazka je, odkud ta poptavka prijde a jestli vubec.Myslím si, že pokud není poptávka po kvalitním vzdělání, nepomůže ani jeho poskytování zdarma.
Souhlasím však s tvrzením, že by certifikát jako takový bých obchodovatelný neměl.Jak to myslíš? Jako že ti nebudu moct prodat ten svůj? No to dá rozum, když bude vystaven na jméno.
To je jedna ze zakladnich slabin volneho trhu - "certifikaty" o tom, ze nekdo nebo neco je nejake, nelze volne obchodovat; na tom totiz stoji duvera v jejich platnost.Tady si nerozumíme. Tvrdím, že kvalita (kterékoliv) školy není dána žádným lejstrem. Zaměstnavatelé si velice rychle zjistí, která škola je dobrá podle schopností jejich absolventů. Může k tomu použít i ratingové agentury, pokud jim věří (k čemuž je nikdo nenutí). Když škola bude (pro)dávat tituly kde komu, tak 1) klesne v očích zaměstnavatelů a 2) získá jenom studenty, kteří chtějí jenom titul, ale pak nenajdou zaměstnání u rozumných zaměstnavatelů. Průšvih je ten, že stát zaměstnává hodně lidí stylem: musí mít VŠ, ale nemá nároky na kvalitu vzdělání. U těch ratingových agentur to je podobně. Pokud se zjistí, že někomu straní (a ještě k tomu za peníze), tak přestane být zajímavá pro všechny (včetně původního úplatce) a buď zkrachuje, nebo bude těžko znovu nabývat doboru pověst, i kdyby hned od druhého dne dělala bezchybná hodnocení. Pro někoho může být problém, že nemůže slepě věřit všemu, co se napíše. I dnes si člověk překládá zprávy podle toho, kdo je napíše. Někteří novináři prostě píší zaujatě a není zákonný způsob, jak jim to zatrhnout. Čtenáři Dfense si vzpomenou na obligátní zmínku o Světě motorů (nebo možná jiném časopisu), koncernu VW a měkčených plastech v každé recenzi. Apropos, pro společnost není striktně výhodné mít vysokoškoláky. Pro společnost je výhodné mít vzdělané lidi (pro vládu zase naopak). Na něco je potřeba vysoká škola, ale na něco taky ne. Pokud se něco dá naučit na průmyslovce, proč kvůli tomu studovat bakaláře? Když zedníkovi stačí trojčlenka a troška fyziky, proč ho nutit číst Vergilia v originále (v tom filmu to byl skladník, ale i tak)?. Přináší to jenom roky, kdy člověk zbytečně studuje (spotřebovává peníze), namísto aby pracoval a vydělával.
V podstate dal ovsem rikate, ze stejne musi kazdeho testovat a nemuzou se na to spolehnout.Dneska to ale musí dělat také, ostatně o tom byl také zápisek, pod kterým diskutujeme.
...a prijali by skutočnosť, že na tú maturitu jednoducho nemá a bude dobré, ak sa naučí nejaké praktické veci, remeslo, ktoré sa mu môže do života hodiť.To přijde. Ale bohužel až časem. Tehdy, až do dostane k veslu dostatečně zodpovědná skupina, která začne upřednostňovat střední třídu a živnostníky, místo bankéřů a nadnárodních firem. Jenže tento krok musí být výsledkem řádných voleb a ne puče jak z blízkého východu. Skupina, která všechy pijavice přisáté na státní zakázky pořeší jak Švejk toho neodbytného věřitele u Katze.
Kdyz se vic vybere snizenim, proc jsou tedy proti zvyseni?
Protože je to trochu složitější, i když ne o moc. Zvýšení spotřební daně na PHM je hezký příklad. Kamiony (naše i cizí) tankují v zahraničí, kde je levněji. Ti, kdo tuto možnost nemají, musí platit vyšší cenu. Stát vybere na dani víceméně stejně jako před zvýšením daně. Takže přínos pro stát je nulový, my všichni zbytečně platíme více a vydělají pouze daňoví poplatníci v jiných zemích. Nemluvě o dalších negativních důsledcích - drahé PHM zvyšují cenu ostatního zboží, lidé nemohou utrácet za jiné věci, když platí hodně za PHM a vysoká daň motivuje k daňovým podvodům.
Statisticky je na VŠ víc dětí bohatých rodičů. Většinou chytřejší lidi bývají bohatší a mají chytřejší děti.Tohle je neopodstatněné tvrzení. Na VŠ je víc dětí těch rodičů, co vidí v získaném titulu především možnost získat lukrativnější zaměstnání než mají oni sami. Děti opravdu bohatých rodičů na VŠ studují pouze pokud chtějí, neboť mají většinou budoucnost zajištěnou. Jestli jsou jejich děti chytřejší nebo ne, s tím nijak nesouvisí.
Za prvé, pokud je něco zdarma, člověk si toho neváží (čtete letáky, které vám zadarmo přistanou ve schránce?; já je často jenom přesunu do do koše na papír).To je pěkná kravina. a) VŠ je sice zdarma, ale rozhodně ne bez snahy. Tedy to že nic neplatíš neznamená že tě to nestojí 3-5 let života a neustálého dokazování, že na to máš po stránce schopností. b) na serveru o linuxu, který je zdarma vykládat něco podobného HC linuxákům, z nichž mnozí tvoří věci zdarma pomocí věcí zdarma nedává smysl.
Dítě z opravdu nuzných podmínek se na VŠ nemusí dostat ani dnes, protože rodiče v tom prostě nevidí smysl, VŠ je jim (myšlenkově) příliš vzdálená. Kromě toho, pokud nemají školu přímo ve městě, představuje to další náklady.Nic mu nebrání začít pracovat a studovat dálkově, popřípadě si na tu školu vydělat, nebyl by vůbec vyjímka.
Statisticky je na VŠ víc dětí bohatých rodičů.Link or it didn't happen.
čtete letáky, které vám zadarmo přistanou ve schránce?
Tenhle dotaz jsi myslel vážně? Letáky jsou reklamní materiál, který má pomoci zvýšit tržby obchodníkovi a to pomocí přilákání nakupujícího do prodejny na nějakou kravinu, na kterou je v letáku sleva. To není nic zdarma a už vůbec co není nic, čeho bych si měl vážit. Navíc, ten papír je svými vlastnosti nepoužitelný na cokoliv užitečného a musím ho na své náklady odstranit.
Za druhé, nic není zdarma, někdo to platí. V případě vysokých škol to platí daňoví poplatníci, čili všichni, i ti, kteří na VŠ nestudují.
To je sice pravda, ale já jsem přesvědčen, že každá koruna vložená do vzdělání (a vědy, základního výzkumu), se mnohonásobně vyplatí. Člověk se základním vzděláním jen těžko přijde na zefektivnění výroby. Navíc vysoká škola přece jen, už jen svým prostředím, vyvolává touhu po dalším vzdělávání, práce s informacemi apod.
některé VŠ jako například VUT mají záverečné práce volně k nahlédnutí. Stačí jít na stránky VUT a vyhledat si daného člověka a stánout závěrečnou práci Divím se, že to tak není všude..
Divím se, že to tak není všude..A také jsou [státní] VŠ, které nezveřejňují rozvrhy, přístup na přednášky je na kartu atd. Jmenovitě ČVUT FEL a FIT. (a také jsou VŠ, které, ač přednášky nahrávají a streamují, mají k tomu přístup jenom studenti se zapsaným tím kterým předmětem - jmenovitě FIT VUT)
jmenovitě FIT VUTTo jsem možná přestřelil, myslel jsem tyhle experty.
A také jsou [státní] VŠ, které nezveřejňují rozvrhy, přístup na přednášky je na kartu atd. Jmenovitě ČVUT FEL a FIT.To, ze jsou prednasky verejne je vcelku rozsireny mytus. IIRC v zakone tato vec neni osetrena. Sveho casu jsem pro to hledal nejakou oporu a nasel jsem pouze, ze rada univerzit definuje prednasky jako verejne pro cleny akademicke obce.
Pro úroveň vzdělání nejsou podstatná nabiflovaná data, ale schopnost s těmito daty pracovat a umět je v případě potřeby najít.Bohužel to nejdůležitější vypadlo - schopnost problémy s pomocí těch dat/informací řešit . Jako zaměstnavatel se s tím totiž velmi často u uchazečů o místo setkávám. Vzdělání téměř ideální, při pohovorech výborný dojem o odborných znalostech a orientaci v oboru i osobnostní, ale běžně ztroskotávají při řešení testovacích úloh v posledním kole výběrových řízení.
Ne nutně obhajuji toto (dobře, možná trochu), protože mnoho lidí si nikdy nemohlo dovolit titul bez dluhu, ale myslím, že to ukazuje, jak půjčky přispěly k růstu cen. Snadné peníze také přispěly k nedávné bublině na bydlení a my víme, jak se to ukázalo.