Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Když tak sleduji vladimirovi blogposty, tak si chci polozit otazku.. proc uz neni blokovany? Pri registraci blogu si lze precist vetu "Nicméně blogy jsou otevřené a pokud svými příspěvky nebudete porušovat zákony či normy slušného chování, můžete psát na libovolné téma.". Myslim ze vladimir nekolikrat jiz prekrocil normy slusneho chovani. Pokud ne, nebylo by potreba udelat nejaky "Code Of Conduct".
Tiskni
Sdílej:
a hlavně mu tam nepsat žádné diskusní příspěvky.to myslím zůstane jen zbožným přáním
proste se jen pojmenuji jako hovna v klubovne, ktera by mohla smrdet sponzorum...Už jsem to psal na různých místech, takže opakuji, že naše kritéria a měřítka nejsou modelována podle názorů zadavatelů reklam. Je samozřejmě pravda, že bez příjmů z reklam by portál chcípl, ale zároveň jsme myslím už vícekrát dokázali, že nejsme otroky reklam (viz odmítání reklam MS). Chápu, že se to nabízí jako nejjednodušší vysvětlení, ale přesto není pravda, že by naše výroky byly motivovány přijatelností obsahu pro inzerenty. Prostě nám na portálu záleží. Když k tomu ještě navíc budou sypat reklamy, aby bylo na provoz dost prostředků - tím lépe; ale mrzí mě, když je pořád opakováno, že se nám někdo nelíbí právě kvůli tomu.
Jak implementovat system, ktery by zvysoval prestiz ucastniku diskuseNa něčem takovém už se pracuje.
a hned potom by som poprosil perpetum mobile...Jak implementovat system, ktery by zvysoval prestiz ucastniku diskuseNa něčem takovém už se pracuje.
No to jsem zvědava hned potom by som poprosil perpetum mobile...Já si myslím, že připravované řešení bude pro lidi přijatelné.
Proste neblokovat nic, protoze nikdy si nemuzeme byt uplne jisti, ze v tom nejvetsim hnoji neni zahrabana nejaka perla.Bohužel Usáma poněkud přesáhl mez tolerance u mnoha lidí. Jeho poměr sprostá slova vs užitečná informace se v posledních zápiscích v limitě blížil nekonečnu, takže jsem ochoten něco podobného risknout
V tomto případě nejde vůbec o to, jakou informaci jeho zápisky nesou, ale o jeho styl projevu. Podobně, jako tomu bylo u Plešingera, který ovšem byl daleko schopnější manipulátor a co si pamatuji prakticky nepoužíval žádná spostá slova ... nebo urážky na adresu oponentů.Pokud si jako nejzazsi mez neslusnosti oznacime takovou, ktera se ma resit banovanim, tak v mych ocich se teto mezi mnohem vice blizil prave Plesinger. Osobne povazuji skryte utoky pomoci prekrucovani oponentovych nazoru a prevracene logiky za mnohem vice zakerne, mnohem obtizneji se proti nim brani a jsou tedy IMO mnohem vice un-fair nez vulgarni urazky - tema clovek shodi nanejvys tak sam sebe. Ostatne ani Plesingera bych nebanoval - at si kazdy rekne co ma na srdci. A co se tyce kultivovanosti komunity - chceme-li mit kultivovane prostredi, musime ho kultivovat. Coz nemyslim na Usamu, ale na ty ostatni. Chcete slusnost? OK, odmenujte slusnost respektem a pozornosti. Zatim pozoruji jen to, jak se odmenuji prave prudici - och, jak jejich krehkym egum musi lahodit ta zaplava pozornosti kterou vyvolali. Jestli tady nechcete trolly, nekrmte je! Pokud ostatnim nic neprinaseji, venujte jim tolik pozornosti kolik si zaslouzi - 10 sekund cteni jejich textu a az narazim na prvni urazky, okamzite odchazim, zivot je prilis kratky a na svete je prilis lidi inspirativnich, nez abych ztacel cas... a pokud se rozhodnu ho ztracet v diskusich s hlupaky, je to moje chyba, moje zodpovednost posoudit jestli to neco prinasi, moje rozhodnuti. Banovani neni reseni, pokud se neresi pricina problemu, kterou je IMO nejen to ze lidi nemaji respekt pro druhe, ale nemaji respekt ani vuci sobe a nevazi si sveho casu. Z kazdeho zivelne se vyvijejiciho systemu dostanete ne to co z nej chcete dostat, ale to co v nem podporujete. Prosta zpetna vazba, evoluce. Kdyz si uvedomime, ze jednou z nejzakladnejsich lidskych potreb je snaha zanechat stopu, prosadit se, ziskat pozornost... pozornost je energie, ze kterych takovehle komunity ziji. Misto reci o tom co je spravne a co by se melo zakazat se proste postarejme o spravne smerovani tehle energie. Snad je pochopitelne, co mam temihle vagnimi terminy na mysli. Jestli to nahodou nekomu pripada jako ze to o necem je, tak to muzeme rozvest a domyslet.
Kdo si troufne Vladimira odsuzovat, bez znalosti jeho zazemi, zkusenosti a osudu, ktere ho formovaly? Nebyli by jsme na jeho miste stejni, nebo podle zdejsich meritek i horsi?Já si klidně troufnu. Zázemí atd. není omluva, ale výmluva. Ony důvody mohou vést možná k lítosti, soucitu nebo u někoho ke snaze pomoci, ale rozhodně to nejsou důvody, které by jeho chování omlouvali. (Zloděj má taky třeba nějaké zázemí, které ho "vede" ke krádežím. To ještě není důvod, abychom jeho krádeže neodsoudili a považovali je za správné.) Jedině Vladimír sám může změnit své chování, žádné zkušenosti nebo zázemí jeho chování nezmění. Důležité není proč se takhle choval/chová, ale co dělá pro to, aby se začal chovat rozumněji.
Jinak jeho chovani nepovazuji za spravne, ale odsuzovat si ho netroufam, stejne jako nazory kohokoliv jineho.Jinými slovy je vám naprosto lhostejný. Což je jedna z nejhorších věcí, kterou mohou lidé člověku udělat. Vladimír se chová jak se chová nejspíš právě proto, že má pocit, že je lhostejný úplně všem a chce, aby si jej alespoň někdo všimnul. Pokud byste snad měl pocit, že je to to samé, jako vyzývat ostatní, aby jeho výplody ignorovali, pak se mýlíte. Ignorování jeho textů mu dává signál, že tudy cesta nevede, že se má pokusit najít jiný způsob. Lhostejnost (vy tomu říkáte "neodvážím se hodnotit jeho chování") je naopak signál "snaž se jak chceš, stejně ničeho nedosáhneš". Je to jako byste měl před sebou balvan a zkoušel do něj zatlačit – buď ho odvalíte (lidé čtou vaše texty a reagují na ně), nebo máte malou sílu a balvan zůstane na místě (lidi vaše texty nezaujmou a jdou jinam). Pak samozřejmě máte pořád šanci s tím balvanem něco dělat – sehnat ještě někoho, posilovat, přivézt jeřáb. Pokud by ale vaše ruka balvanem projela, jako by nebyl, nezmůžete s ním nic – můžete se třeba rozkrájet, ale nemáte způsob, jak s ním hnout. Dost nepříjemná představa. Ve fyzikálním světe to naštěstí nejde. Ve světě mezilidských vztahů to ale možné je – právě oním odmítnutím zaujmoutí postoje k názoru někoho jiného.
Je to zbytečná práce. Jediný co pomůže tyto uživatele ignorovat oni toho časem nechají (snad).