abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 732 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Existuje vir pro linux ?

    7.12.2005 20:36 | Linux | poslední úprava: 8.12.2005 20:36

    Mám velice krátkou otázku


    Existuje vir pro linux ?

           

    Hodnocení: 2 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Jakou distribuci pouzivate ?
     (10 %)
     (1 %)
     (28 %)
     (0 %)
     (1 %)
     (8 %)
     (3 %)
     (47 %)
     (3 %)
    Celkem 160 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    7.12.2005 20:44 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    Co to bylo za data, co jste to spouštěl za program(y)? O žádném nakažení nemůže být řeč, evidentně to musel být nějaký trojan...
    8.12.2005 13:24 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    Honzo asi Ti odešel disk, a přitom jsi měl zrovna nabootovanej Linux. Asi tak bych to viděl, ani se nedivím - WESTERN DIGITAL už dávno není firma, co bývala.

    A nebo žádný Jan Brunclík není a někdo si z dotyčného vystřelil...
    8.12.2005 13:24 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    Honzo asi Ti odešel disk, a přitom jsi měl zrovna nabootovanej Linux. Asi tak bych to viděl, ani se nedivím - WESTERN DIGITAL už dávno není firma, co bývala.

    A nebo žádný Jan Brunclík není a někdo si z dotyčného vystřelil...
    7.12.2005 20:46 machr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    dle myho soudu je to blbost. a pokud ne, tak hw, kterej se da znicit softwarove si nic jinyho nezaslouzi !!!!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 7.12.2005 20:50 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    LOL. To je vtip? :-D

    Asi určitě, protože asi těžko můžu softwarem podpálit hadr. To asi nebude součástí IDE specifikací ;-)
    8.12.2005 09:58 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    Asi určitě, protože asi těžko můžu softwarem podpálit hadr.
    Hadrem se prece pocitace hasi, vzdyt ti to jasne napsal. Musis pocitac oblozit dostatecnym mnozstvim hadru a uz nikdy ti neschori. :-D
    Luboš Doležel (Doli) avatar 8.12.2005 15:56 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    Já myslel trochu jiný hadr ;-)
    7.12.2005 20:53 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Fuj
    Není to vtipné, je to plné chyb, chybí tomu diakritika. Totéž platí o tom, co se zobrazí po kliknutí na druhý hypertextový odkaz.
    vencour avatar 7.12.2005 20:54 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw

    Kdože si to tu dělá srandu???

    Když už začne klepat disk, tak je to jen na něm, v jakém byl stavu - a jeho majiteli, jakej nechal chaos v krabici. Následující aktivity mi přijdou sice možné, ale ... to jste snad musel nechat procesor bez funkčního větráku?

    Čimhle tenhle příběh jen bude pokračovat?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    JiK avatar 7.12.2005 21:06 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    jak se rano probudil a vymenil si slipy :)
    7.12.2005 20:55 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    ;) pripomina mi to tu diskuzi na zive se zvetsovanim kapacity disku pomoci utahovani a povolovani sroubu ;)
    7.12.2005 21:00 --- | skóre: 13 | blog: LINUXDRAK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    To neni zadna regrace !!!
    Opravdu se to stalo , podal jsem trestni stihani na neznameho pachatele.

    Proc pisi bez hacku a carek ?
    To je proto , ze pouzivam anglickou Mandrivu 2006 bez podpory cestiny .

    A proto me prosim nenicte , staci , ze jsem dal 30000 Kc do noveho pc .
    Luboš Doležel (Doli) avatar 7.12.2005 21:01 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    podal jsem trestni stihani na neznameho pachatele
    A teď tu o perníkové chaloupce. Jinak je to trestní oznámení, ne stíhání ;-)
    7.12.2005 21:12 honya
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    Já mu to všechno do puntíku věřim. Mě TUX schoval klíče od auta a připálil topinky. Máte někdo podobné zkušenosti...
    David Watzke avatar 7.12.2005 21:18 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    No já jsem ztratil klíče, ale je možný, že mi je Gentoo ukrylo. Vsadím se, že to bylo proto, jak ho trápím s glibc. :o)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    brozkeff avatar 7.12.2005 22:31 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    Mě zase Tux z Fedory usoudil, že si přestěhuje Antarktidu i do mého PC a tak mě procesor i všechen ostatní HW v ten okamžik začal CHLADIT namísto TOPIT. Dneska jsem zase oškraboval silnou vrstvu jinovatky a odlamoval půlmetrový rampouchy visící z mých DDR modulů... :)
    wake avatar 7.12.2005 23:26 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    ...tzv. RAMpouchy... ;-)
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    David Watzke avatar 7.12.2005 23:27 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    :-D DDRpouchy.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Dalibor Smolík avatar 7.12.2005 22:34 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    Já mu taky věřím. Mně se stalo ještě něco horšího! Přistihl jsem manželku v posteli s tučńákem :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    JiK avatar 7.12.2005 22:56 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    snad ti nesnese cizi vejce :)
    7.12.2005 21:07 --- | skóre: 13 | blog: LINUXDRAK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    Veskery hw v pc byl zcela poradku ( utazene sroubky , vetrani , nove disky ).
    Co se tika Http://www.sweb.cz/jan.brunclik tak tam je problem s kodovani cestiny na strane serveru ( brzy budou opraveny ) .
    Luboš Doležel (Doli) avatar 7.12.2005 21:10 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    Takhle to většinou vypadá, když někdo otevře Latin2 dokument jako UTF-8 a pak ten šrot uloží (nebo podobné věci).
    7.12.2005 21:13 --- | skóre: 13 | blog: LINUXDRAK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    1) Mas pravdu
    2) POd Mandrivou chci jen Latin2
    7.12.2005 21:13 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    Především je dobré se naučit HTML a editovat třeba v editoru Notepad (Windows), Kate (KDE), Bluefish (GTK+ 2), (G)vim (kdekoli).
    wake avatar 7.12.2005 23:28 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    Především je dobré editovat v editoru.
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    8.12.2005 00:10 Jiri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    A nebyly ty šrouby utažené moc? Příliš dotažené šrouby prý umožňují běh w32 virů pod linuxem.
    Cigydd avatar 8.12.2005 00:33 Cigydd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    No, když si odmyslíme ty šrouby a podíváme se na adresu http://www.abclinuxu.cz/clanky/ruzne/mail-virus-pro-linux, tak nám možná trochu ztuhne úsměv.

    Cigydd
    --Cigydd
    8.12.2005 10:05 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    No jo, takový Lirpa.x1 to je prevít. :-) Ani nevím jestli už byl nový release. Nevíte o něm něco? Aby se nám tady nakonec nezačal šířit s větším úspěchem než ./configure & make & make install. To by byla ávolírpa katastrofa :-D
    7.12.2005 21:08 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    To neni zadna regrace !!!
    Ale vypadá to tak.
    Proc pisi bez hacku a carek ?
    To je proto , ze pouzivam anglickou Mandrivu 2006 bez podpory cestiny
    České rozhraní se objeví třeba po něčem takovém v /etc/profile, nebo někde jinde, to je třeba si zjistit.
    export LANG=cs_CZ
    export LANG=cs_CZ.UTF-8
    
    Tohle zapne českou klávesnici v X. Jde to nastavit i lépe, ale pro začátek to stačí.
    setxkbmap cz
    
    A proto me prosim nenicte , staci , ze jsem dal 30000 Kc do noveho pc
    Do toho školního vypálenýho?
    7.12.2005 21:08 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    s programovanim OS mam nejake zkusenosti... Ja se sice snazil, aby HD fungoval, ale u toho jsem pochopil, ze znicit ho SW cestou urcite neni jednoduche... ;) Jeste aby byl takto vytvoreny vir lokalizovan do cestiny ;)
    vencour avatar 7.12.2005 21:14 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw

    Nový komp asi těžko, staré MFM disky možná.

    Hej, ogare, tys zase měl bujaráho Mikuláše a vystřízlivíš až ráno, co?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    David Watzke avatar 7.12.2005 21:20 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    :-DDDDDDDDDD
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    7.12.2005 21:13 -
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    Opravdu se to stalo , podal jsem trestni stihani na neznameho pachatele.
    myslis, ze ti sw muze spalit hw? to je fakt hooodne velka legrace. spis bys to mel jit reklamovat k vyrobci ...
    Proc pisi bez hacku a carek ? To je proto , ze pouzivam anglickou Mandrivu 2006 bez podpory cestiny .
    A proto si tam neumis nastavit ceske znaky na klavesnici? Btw. pred . a ? se bezne nedelaji mezery, tj. davam ti za pet, zacku poskolacku...
    Ondrej avatar 7.12.2005 21:28 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    myslis, ze ti sw muze spalit hw? to je fakt hooodne velka legrace. spis bys to mel jit reklamovat k vyrobci ...
    nahodou to mozny je. Teda pokud pouzivas hw z dob kolem roku 1987. Tam se ty veeelky disky (jeden tu mam, je vysokej 2 5,25" mechaniky a ma uzasnejch 70MB) daly softwarove donutit aby rychle hazely hlavicku ze strany na stranu a kdyz se to delalo dost dlouho, tak to ten krokovej motorek nevydrzel a shorel. Ale u novejch veci to fakt nehrozi. A jestli jo, a dokazes to - pozaduj po vyrobni nahradu skody. A muzu ti rict, ze ti da i 2 novy kompy kdyz si to nechas pro sebe. Treba takovymu XXX (doplnte si sami svoji (ne)oblibenou znacku disku) by se urcite nelibilo, kdyby se provalilo ze jeho disky horej :-)
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    Ondrej avatar 7.12.2005 21:30 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    ops, samozrejmne vyrobci, ne vyrobni
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    wake avatar 7.12.2005 23:30 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    no, ja puvodne myslel, ze se nejak SW vypina vetrak (coz by dle meho kernelu/HW prilis neznaleho nazoru mohlo jit), ale asi by to jednak bylo chipset-specific, a druhak - pokud se malcode dostane k uid0, tak se klidně mohou objevit i nosní démoni.
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    Michal Fecko avatar 7.12.2005 21:21 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    to už je zase 1. apríl? asi už strácam prehľad...
    David Watzke avatar 7.12.2005 21:21 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    To nemyslíš vážně. Vyfoť to, nemůžu tomu uvěřit. :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    7.12.2005 21:22 Čouž | blog: nvida
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    Ževraj aj mandrake ničil LG napalovačky. Neviem či to je pravda alebo iba kampaň proti linuxu. Mate s tim skusenosti????
    Luboš Doležel (Doli) avatar 7.12.2005 21:24 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    To bylo kvůli tomu, že to mechanice posílalo (asi nestandardní) přikaz, který měl u LG funkci update firmware (pokud si dobře vzpomínám).
    8.12.2005 10:12 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    Pokud si dobře vzpomínám, byla to chyba LG a dokonce to uznali.
    8.12.2005 20:06 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    Pravda je taková, že inkriminované mechaniky LG měly chybu ve firmware, která způsobila, že standardní atapi příkaz na vyprázdnění cache namísto toho zrušil firmware. Shodou okolností se to projevilo jako první v nějakém instalátoru linuxové distribuce.
    7.12.2005 21:27 LOL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    schořel jezismarja tfuj, pozar se asi vyhlasuje volanim "choří" anebo "tchoři" :-)
    7.12.2005 21:39 honya
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    Když hoří farma s tchoři volá se tchoří.
    8.12.2005 14:09 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    Ano, správně tam mělo být ochořel… :-)
    7.12.2005 21:41 --- | skóre: 13 | blog: LINUXDRAK
    Rozbalit Rozbalit vše Poděkování
    Děkuji všem za Vaše názory a odpovědi .
    Učinil jsem tyto kroky :
    • Poslal jsem mail výrobci k disku ( stáří kolem 3 měsíců - 150 GB Western digital caviar )
    • Nastavil jsem si českou klávesnici ( raději bych chtěl aby editory používaly Latin2 )
    • HTML tagy dostatečně ovládám , ale mám ještě vztek
    • Pojistím si pc a dam reklamovat starý pc ( doufám , že to bude něco platné )
    • Nainstaloval jsem firewall , zpřísnil práva , prodloužil root heslo na 72 znaků
    • Modlím se , aby se to neopakovalo
    Luboš Doležel (Doli) avatar 7.12.2005 22:01 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poděkování
    prodloužil root heslo na 72 znaků
    Ale to ti nepomůže, tady je vysvětlení :-D
    7.12.2005 22:43 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poděkování
    Dlouhé a složité heslo musí být jistě základem bezpečnosti. Pokud ne, tak nevím proč mi instalátor postgresql pro windows cpal dvacetiznakové heslo typu ,f3#$%#4Fdh…
    Copak toho není dost?
    7.12.2005 23:07 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poděkování
    Snad jsi nedal moje heslo :-D
    7.12.2005 22:38 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poděkování
    A taky příště dej do ankety Slackware a Gentoo :-)
    David Watzke avatar 7.12.2005 23:25 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poděkování
    Jj, jak jen mohl zapomenout...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    7.12.2005 23:28 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poděkování
    ...nepochopím ;-)
    Cigydd avatar 7.12.2005 23:42 Cigydd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poděkování
    Předpokládejme, že si Linuxdrak nevymýšlí. Zkusme malou presumpci neviny. Co se tedy u něj vlastně stalo?

    Dal jsem si tu práci a zeptal jsem se odborníků z ALWIL Software, kteří mají na svědomí linuxový antivir Avast4Linux. Cituji z odpovědi:
    1. dnesni disky jsou rizeny softwarem jen virtualne, o fyzicky pristup se stara firmware disku a proto neni mozne softwarove hlavicky rozkmitat do takove miry, aby to bylo skodlive
    2. behem provozu ke kmitani bezne dochazi, ale disk a jeho mechanika je na to dostatecne dimenzovana
    3. dale, pokud jiz nekdo ma shellovy pristup, muze skodit na pocitaci mnohem vic, nez nejakym virem
    S pozdravem,

    Petr Chocholous
    Tak. Leckdo tvrdí, že se dnešní disky nedají zapálit. Nejsem žádný profík, abych to mohl posoudit. Jsem tedy zvědav, jak a zda odpoví Western Digital.

    Dále - zde na AbcLinuxu je možné si přečíst o jednom linuxovém viru: Mail virus pro Linux. Netvrdím, že Linuxdraka přepadl virus, ale chci tím poněkud zbrzdit ty, kteří to hned zkraje šmahem shodí ze stola řkouce: "Linuxový virus? Blbost!"

    Podle mého názoru se mohlo jednat spíše o útok velmi šikovného hackera, který přesně věděl, jaký hardware chce zlikvidovat. Ovšem těžko soudit, když nejsem v otázkách hardwaru vzdělán. Je tu nějaký opravdový odborník?

    Mějte se, důvěřujte a prověřujte.

    Cigydd
    --Cigydd
    Shadow avatar 8.12.2005 00:42 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poděkování
    zde na AbcLinuxu je možné si přečíst o jednom linuxovém viru
    Ano, ten článek vyšel 1.4. a jméno viru Lirpa je samozřejmě Apríl pozpátku.
    důvěřujte a prověřujte
    Nápodobně.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    8.12.2005 12:56 skonciljsem | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poděkování
    Lirpa je strašná vulkanská zbraň, tuším cosi jako halapartna. Neznáš Star Trek?
    Shadow avatar 8.12.2005 13:16 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poděkování

    No vida, člověk se pořád učí.

    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    8.12.2005 05:01 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poděkování
    pomoci par ioportu, pripadne preruseni, proste neni mozne znicit dnesni disky, pokud nemaji HW vadu.... ;)
    8.12.2005 12:21 0lda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poděkování
    Snad by pomohlo prosté
    hdparm -S 1 /dev/hda
    co 5s spindown by na HDD třebas se 7000rpm mohl zabrat. Kdo se hlásí k testování?
    8.12.2005 09:54 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poděkování
  • Poslal jsem mail výrobci k disku ( stáří kolem 3 měsíců - 150 GB Western digital caviar )
  • Mas recht, i vyrobci HW se potrebujou nekdy zasmat... :-D
  • Pojistím si pc a dam reklamovat starý pc ( doufám , že to bude něco platné )
  • Rozhodne. Ja bych to reklamaci uznal hned, zejmena doprovodis-li ji textem z toho blogpostu, je uspech zarucen! Z dobre informovanych zdroju se mi doneslo, ze doc. Chocholousek jiz vyhlasil nejvyssi stupen antivirove a antihackerske pohotovosti! :-)
  • Nainstaloval jsem firewall , zpřísnil práva , prodloužil root heslo na 72 znaků
  • Jj, dlouhe heslo snizuje zahrivani disku. Ale pozor na hesla delsi nez 100 znaku, mohla by zpusobit neocekavane zpomaleni az uplne zatuhnuti systemu v dusledku obrovskeho chladu (jiz zmineny RAMpouchovy efekt)! ;-)
    7.12.2005 22:37 --- | skóre: 13 | blog: LINUXDRAK
    Rozbalit Rozbalit vše Uz se to stalo take

    Lidičky , to jste se zbláznily ? v naší firmě ( nebudu jmenovat ) se tento problém stal také a to na 24 pc s distem Suse 9 .

    Upřímnou soustrast !

    Host

    7.12.2005 22:43 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz se to stalo take
    že by xplesa? Novej nick :-) hmm
    7.12.2005 23:04 Pmx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz se to stalo take
    Proboha, co to tam s těma počítačema děláte?

    Tak teď už je ještě méně uvěřitelné, že to není vtip...
    7.12.2005 23:08 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz se to stalo take
    Snad tomu nevěříš :-) buď je to xplesa, nebo si dělá prdelky nebo mu hráblo, tak si vyber :-D
    8.12.2005 00:02 Pmx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz se to stalo take
    Dříve bych taky nevěřil, že CD se v mechanice může rozlítnout na sto kousíčků. Ale tohle je jasný, tfuj, zákeřnej Linux :-D
    8.12.2005 00:03 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz se to stalo take
    CD potvrzuji, to jsem zažil :-)
    eXces avatar 8.12.2005 11:38 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz se to stalo take
    Já taky - a bylo půjčené - moc nepříjemná záležitost..
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    Cigydd avatar 8.12.2005 00:18 Cigydd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz se to stalo take
    A co když se Linuxdrakovi někdo z jeho blízkých tiše vkradl k počítači a využil hesla uloženého v cookies, aby ho podpořil? Firefox kupříkladu dovoluje méně opatrným a zapomnětlivým uživatelům ukládání hesel.

    Ovšem má to jeden háček - onomu blízkému jaksi nedošlo, že Linuxdrak zůstane v nadpisu...

    Jestli "xplesa", tak geniální. Případ pro detektivy. Mimochodem, mohl by mi někdo blíže vysvětlit obsah terminu "xplesa"? Čtu v tom něco jako "pleasure", čili celé by to mělo přibližně význam "pro zábavu". Je to tak? Nebo je snad "xplesa" nick někoho, kdo tu byl známý jako žertéř?

    Cigydd
    --Cigydd
    8.12.2005 07:39 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz se to stalo take
    seš tu nějakej hodně novej :-), lirpa byl apríl, přečti apríl pozpátku, úsměv nák netuhne. xplesa je jméno blogu Jindřicha Plešingera, místního prudiče a vyvolávače nesmyslných flamů, viz zápis Konfigurace Linuxu v blogu.
    8.12.2005 07:40 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz se to stalo take
    Starého blogu, teď je to Nevěřící, je to kazatel, že linuxová komunita jsou blbý bolševici a kompilátoři jádra a náboženští fanatici, kteří jsou vlastně zaslepení svou vírou, zajímá mě kdy začne za tohle prudit :-)
    8.12.2005 07:42 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz se to stalo take
    Jo sorry, tady je link na zápis xpleškaááá. Hned podle stylu blogu poznáš "vo co gou woe" :-D
    8.12.2005 00:54 johniez | skóre: 17 | blog: xyz | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz se to stalo take
    nejdriv skola, ted firma, me uz z toho jde hlava kolem : )

    Ale super, pobavil jsem se takhle navecer.
    8.12.2005 11:56 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz se to stalo take
    asi se zapomenul odhlasit, zrejme to mel byt zkusenost dalsiho cloveka
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    8.12.2005 07:49 -
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz se to stalo take
    Upřímnou soustrast !
    Taktéž upřímnou soustrast, myslím, že člověk, který neví, že před ., ?, !, , a u závorek () se nedělá mezera, snad nemůže mít ani základní vzdělání. Tvé věty se fakt nedají číst. Takže Ti opravdu věřím, že věříš na toho ošklivého vira.
    8.12.2005 13:09 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    tusim ze softwerove se dal znicit nakej ten monitor.Musi to byt velmi bohatej hacker kterej si dovoli testovat takovej vir:-)
    V podstatě nic nevím
    8.12.2005 14:13 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    Jo, hodně starej monitor se dá zničit softwarově, stačí nastavit rozlišení, který nezvládne. Problém je ten, že takový monitory už dneska v drtivý většině ani nefungujou :)
    8.12.2005 16:19 --- | skóre: 13 | blog: LINUXDRAK
    Rozbalit Rozbalit vše Monitor

    To máš pravdu .
    Stačí mu zadat rozlišení přes 1600 x 1200 při obnovovací frekvenci 150 Hz a nezvládne to !

    8.12.2005 16:19 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    A co novej, kdyby se pořád softwarově vypínal a zapínal? (Na ty disky by to mohlo platit taky.)
    8.12.2005 16:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    Protože už to téměř jistě někdo stihl udělat… :-)

    Otázkou je, jak dlouho by vydržel dnešní nový (CRT) monitor, kdybyste mu s krátkou periodou (pár sekund) přepínal rozlišení mezi 640x480 a 1600x1200. Nebo ho třeba střídavě přes DPMS vypínal a probouzel…

    Mikos avatar 8.12.2005 17:23 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    Proc monitor nicit? Daj se s nim delat jina kouzla (i s novym modernim monitorem). Napr. z nej softwarove udelat radiovy vysilac a prehravat pomoci nej MP3ky, ktere nasledne naladis v radiu :-) NE, opravdu to neni vtip, odzkouseno a funguje to (alespon na mem starem monitoru Yakumo 15", co ale jiz mel TCO 95, to fungovalo... ted uz mam LCDcko ;-)). Viz. jednoduchy linuxovy programek Tempest for Eliza, ktery to dokaze ;-)

    Btw. zadne poskozeni monitoru pritom nehrozi, AM vysilac to z monitoru udela prostym zobrazovanim urciteho vzoru na obrazovce.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    8.12.2005 17:05 msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak schorel pocitac aneb linuxovy vir nici hw
    Ja by som asi zacal tym, ze by som prestal brat tvrde drogy. Mozno po case taketo fatamorgany ustupia do pozadia.
    8.12.2005 18:05 trancelius | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Sounds like...
    wake avatar 12.12.2005 22:26 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Existuje vir pro linux ?
    mám neodbytný pocit, že příspěvek se týká podobného problému jako diskuse o servisních nárocích Golfu řady 2 - 4. Rád bych se mýlil.
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.