abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.4. 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.4. 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    22.4. 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    22.4. 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 697 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Beagle moc, locate málo?

    5.1.2007 19:49 | Přečteno: 1798× | Linux | Výběrový blog | poslední úprava: 5.1.2007 19:50

    Rádi byste chtěli něco podobného, jako mají uživatelé MacOS nebo Visty, tedy rychlé prohledávání metadat? V Linuxu sice existují nástroje, například Beagle, jenže to je žrout prostředků napsaný v jazyce C#. A projekt Kat je mrtvý. Co teď?

    Tracker je šikovný malý démonek, který docela rychle umí indexovat mnoho obsahu. Je napsán v jazyce C a sám o sobě zná mnoho formátů, namátkou HTML, PDF, PS, OLE2 (DOC, XLS, PPT), OpenOffice (sxw/odt), StarOffice (sdw), DVI, MAN, MP3, OGG, EXIF, JPEG, GIF, ZIP a další. Dále umí číst přímo z API rozhraní mailových klientů KMail, Evolution a Thunderbird. Navíc se umí napojit na kdovíjaké D-BUSy a hlídat změny v souborech.

    Tracker má dobrý UNIXový návrh (démon, utility, GUI, knihovna) a má opravdu fajnový footprint (autor uvádí 4 MB v klidovém stavu). Zdrojáky jsou v dobrém stavu, program prodělává bouřlivý vývoj, ale směřuje to už od začátku správně. Všechny potřebné knihovny jsou součástí balíku, žádné velké závislosti se nekonají.

    Také proto, že pokud si s nějakým formátem Tracker neví rady, pustí na to utilitu, která to odedře za něj. A to je myslím správné -- tak například PDFka zpracovává pdftotext, na DOCy zase antiword. Je zbytečné snažit se naprogramovat tucty modulů, které by to stejnak asi nedělaly tak dobře, jako ten nejlepší dostupný program v Linuxu. Program samotný umí číst jen OpenOffice.org soubory, HTML/XML a metainformace z datových souborů (MP3, videa, obrázky).

    Indexace probíhá přímo bleskově, vyhledávání je okamžité. K dispozici je také nějaké GUI, to jsem ale neinstaloval (stačí mi řádkový klient, jinak kdyby vás to zajímalo, je postaven na GNOME knihovnách). A existuje i jakási nadstavba pro Nautilus. Ten také nepoužívám, ale vsadím pět dukátů, že je skvělá. Stejně jako nadstavba pro Deskbar.

    Co se týče kvality samotného indexátoru, musím jej pochválit. Přítomna je "lámací" knihovna doktora Portera (stemming algoritmy pro mnoho jazyků -- češtinu nehledejte, je to nestemovatelný jazyk). Stoplisty program zná taky, lze také nakonfigurovat omezení pro délku slov. Program předpokládá kódování UTF-8 u textových souborů, co se týče dokumentů (DOC, ODT), tak tam je za převedení do UTF-8 textu zodpovědný delegovaný program.

    Všechno ten malý ďáblík strká do ~/.Tracker, používá jakousi kombinaci binárních souborů a SQLite3 databáze. Celý index měl na mém stroji necelých 20 MB. Ve stejném adresáři najdete konfigurační soubor, ve kterém specifikujete jazyk, další adresáře pro indexaci, spojení s poštovními klienty a mnoho jiných užitečných parametrů.

    Tracker nabízí velmi zajímavou vlastnost -- tagování. Pomocí příkazu tracker-tag můžete přidávat souborům metainformace, které vám pak pomohou data zařadit.

    Jako hlavní nevýhodu vidím to, že program ignoruje přípony, které nezná. Například historie klienta PSI mají připonu .history, budu se muset podívat na způsob, jakým donutit Tracker, aby četl i soubory tohoto typu (nejlépe jen v daném adresáři -- zde v ~/.psi/*/history).

    Projekt je zatím řekněme v beta stádiu, ale je dobře použitelný. Při prvotní indexaci jsem zaznamenal asi v polovině citelné zpomalení při indexaci mých zdrojových souborů (je jich hodně), takže jsem démona zastavil, poté znovu spustil. Zřejmě se z toho otřepal a dokončil indexaci ve standardní rychlosti (disk skoro nestíhá). Za 10 minut nebylo co řešit (mám asi 2 GB "smysluplných" dat -- dokumenty, zdrojáky atd).

    Jistě, není to asi tak pohodlné, GUI mi nezobrazí náhledy na dokumenty nebo snad kontexty textu, ale kdoví, kam se tenhle projekt za rok posune... Šuškanda -- bude v GNOME 2.18.

    Ukázka sezení

    lzap@teevee:~$ tracker-stats
    
    -------fetching index stats---------
    
    Videos : 10
    Text Files : 334
    Other Files : 502
    Documents : 632
    Images : 1167
    Folders : 1749
    Development Files : 1820
    Total files indexed : 6214
    ------------------------------------
    
    lzap@teevee:~$ tracker-search qwertzuiop
    
    lzap@teevee:~$ echo "qwertzuiop" > test.txt
    
    lzap@teevee:~$ tracker-search qwertzuiop
    /home/lzap/test.txt
    
    lzap@teevee:~$ tracker-tag -a hohohoo test.txt
    
    lzap@teevee:~$ tracker-search hohohoo
    /home/lzap/test.txt
    
    lzap@teevee:~$ tracker-tag
    hohohoo : 1
    testing : 1
    
    lzap@teevee:~$ rm test.txt
    
    lzap@teevee:~$ tracker-search qwertzuiop
    
    lzap@teevee:~$

    Odkazy

    Home page
    Článek na osobním blogu
    Článek na portále LinuxEXPRES        

    Hodnocení: 95 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    5.1.2007 21:11 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Mno, ja nevim. Takovehle nastroje jsem nikdy nepouzival a ani necitim potrebu na tom neco menit. I kdyz je zase pravda, ze jsem asi vyjimka v tom, ze krom adresare ~/tmp/ mam v datech poradek a presne vim, kde co je. Jake veci pomoci toho napriklad vyhledavas?

    Jinak zapisek moc pekny.
    5.1.2007 21:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Já pořádek moc nemám, ale zastávám názor, že (a) inteligent zvládá chaos, (b) find je find… :-)
    5.1.2007 22:05 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Držím se (a) :-)
    5.1.2007 22:54 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Co takhle firemní datové sklady. Tam je to na jednoho vždy moc a i Beagle je k nezaplacení.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    6.1.2007 11:51 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Na tohle se spis pouzivaji databaze, ne? Ale nevim, o tomhle tematu jsem cetl snad jen jeden clanecek... Spise me ale zajimalo nejake beznejsi, desktopove, pouziti. Datove sklady, data mining a podobne veci mi uz pripadaji jako docela profi zalezitost.

    Ale vicemene mi odpovedel xvasek nize. Takze uznavam, ze nejaky ten Beagle/Tracker hodne pomuze, pokud musi clovek pracovat s daty ostatnich (tedy asi hlavne to firemni prostredi).
    6.1.2007 13:43 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Datový sklad je trochu obecný pojem a ve smyslu data miningu to je skutečně něco jiného.
    6.1.2007 21:30 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    1) Zužovat pojem datový sklad na databáze je sice možné, ale dosti omezující. Já ten pojem chápu podle toho co vyjadřuje v českém jazyce. Totiž prostor, kde se skladují data, a to v libovolné formě a uspořádání.

    2) Pokud se bez databází neobejdete, pak věřte, že Beagle, Spotlight apod. se bez ní taktéž neobejdou a dokonce ji sami vytvářejí. Téměř by se dalo říci, že provádějí data mining :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    xvasek avatar 6.1.2007 09:35 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Já bych to tady rozdělil na dvě oblasti - zaprvé lidi, co se snaží mít v datech pořádek a za druhé lidi, kterým je pořádek cizí.

    První skupina by potřebovala spíše nějaký databázový filesystém, kde je možno mít jeden dokument na více místech, nejlépe automaticky. Například "Implementační smlouva" je stejně dobře součástí výběrového řízení i implementace samotné, takže není úplně zřejmé, kam ji umístit - nehledě na to, že můžu z fleku vymyslet další tři adresáře, kde bych ji chtěl mít taky. Bez ohledu na to, jak jsem moc pořádkumilovný, tato situace nemá bez nějakého symlinku řešení. Databázový filesystém by v mé představě řešil tento problém automaticky a umístil by implementační smlouvu všude tam, kde je relevantní.

    Druhá skupina (bordeláři, kam spadám třeba i já) se potřebuje rychle dostat k datům. Ono je totž z tohoto pohledu veškeré úsilí na systematizaci dat zbytečné, pokud mám efektivní způsob přístupu k dokumentu, což nemusí obecně znamenat jenom hledání. Osobně si myslím, že ukládání všech dokumentů do jednoho adresáře není (až na přístupová práva v multiuživatelském prostředí) zase až tak špatný nápad, protože vždycky vím, kde daný dokument je. Pokud se k němu navíc dostnu pomocí nějakého nástroje rychle, tak můžou jít všichni "pořádkoví fašisté" do háje (což si rozhodně neber osobně :).

    V praxi je pak potřeba obojí cesta, tzn. například ve firemním prostředí je typicky spousta uživatelů pořádných a spousta chaotiků, ale já bych samozřejmě chtěl pro přístup k datům jeden nástroj. Pak je tady to různé vyhledávací nářadí velmi robstním kompromisem.

    Každopádně díky původnímu autorovi za fajn čtení.
    6.1.2007 12:29 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Ja uz si ani moc nedokazu predstavit, jak si v domovskem adresari ten bordel vytvorit. ;-) Proste mi to prijde automaticke, ze kdyz mam napriklad nejake video, tak ho plesknu nekam do adresare multimedia/video. Je to film, tak pujde mezi filmy, prednaska do adresare prislusneho predmetu v prednaskach a nejaky kratky vtipny filmecek hezky do adresare zabava. Hotovo, rozdeleno, nijak slozite to myslim neni a navic si tim usetrim spoustu problemu s hledanim. :-)

    Mimoto si myslim, ze prave tenhle zpusob systematizace je i docela efektivni pri dostavani se k datum pri praci v terminalu. Pomoci automatickeho doplnovani se da rychle dostat kam clovek potrebuje a kdyz do toho tabulatoru bouchne dvakrat, tak se v tom i rychle zorientuje (opravdu nemam rad scrollovani po vypisu a hledani neceho na vic jak dvou obrazovkach). A prinasi to vyhody i jinde. Napriklad si nemusim neustale stezovat na GtkFileChooser jako Michal Kubecek, protoze zmacknu CTRL+L a uz je to stejne jako v shellu. :-P (Ale uznavam, ze by to opravdu chtelo moznost mit tento dialog implicitne rozbaleny.)

    Ale poradkovy fasista opravdu nejsem. ;-) Kazdy at si to dela tak jak chce. I kdyz priznavam, ze kamarad Windowsak, ktery ma vse na plose (a kdyz uz se neco nevejde, tak to dale rozhazuje nejlepe do slozek jako "1", "2", "blabla"), me opravdu dokaze pekne pobavit, kdyz neco hleda. :-D
    6.1.2007 13:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Ja uz si ani moc nedokazu predstavit, jak si v domovskem adresari ten bordel vytvorit. ;-) Proste mi to prijde automaticke, ze kdyz mam napriklad nejake video, tak ho plesknu nekam do adresare multimedia/video. Je to film, tak pujde mezi filmy, prednaska do adresare prislusneho predmetu v prednaskach a nejaky kratky vtipny filmecek hezky do adresare zabava. Hotovo, rozdeleno, nijak slozite to myslim neni a navic si tim usetrim spoustu problemu s hledanim. :-)

    Já vám to ani nemůžu mít za zlé, protože přesně takhle jsem si to také kdysi představoval. Jenže když pak množství těch souborů po letech poněkud naroste, přestane to být tak jednoduché. Buď totiž budete mít v příslušném adresáři těch souborů několik set (a pak začnou mít nejen Gtk, ale i Qt filepickery značné problémy) nebo těch adresářů bude trochu víc. Jen pro představu, právě jsem si to nechal spočítat a pod svým domácím adresářem mám 35094 adresářů a 389629 souborů. Když vynechám ~/source, klesne počet v obou případech asi na třetinu, ale i tak je to pořád příliš mnoho na to, aby fungoval tak jednoduchý systém, jak jste tu nastínil.

    6.1.2007 18:51 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Já doufám, že do takových problému se dostanu až za hóóódně dlouhou dobu (a v lepším případě nikdy). :-) Ale připadá mi, že velké množství adresářů/souborů je problém vždycky a moc si s ním neporádí ani vyhledávání v již zindexovaných datech. :-(
    xvasek avatar 6.1.2007 17:10 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Kdo měl někdy Palm, ten si musel na "efektivitu" adresářů vytvořit názor. Adresáře tam prostě nejsou a přístup k datům je (troufám si tvrdit) opravdu efektivnější. Řešení Palmu není sice zrovna vzorem škálovatelnosti, ale minimálně námět k zamyšlení je to aspoň pro mě silný. Dalším příkladem budiž Google, který taky informace netřídí do nějakých adresářů. A pak třeba Gmail...
    Josef Kufner avatar 6.1.2007 23:54 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Záleží na povaze dat. Na PIM jsou adresáře hodně nešikovné, ale třeba pro software je to celkem fajn.

    IMHO by nemusel být moc velký problém vytvořit s pomocí fuse a mysql nějaký virtuální filesystém, který by splňoval i ty nejzvrhlejší požadavky a přitom se vzhledem ke zbytku systému a dat choval celkem slušně – jen takový divný adresář ~/data.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    5.4.2007 18:00 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Fuj, proč zrovna MySQL? Taková mamutí závislost pro něco principielně velmi jednoduchého?
    6.1.2007 12:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    První skupina by potřebovala spíše nějaký databázový filesystém, kde je možno mít jeden dokument na více místech, nejlépe automaticky. Například "Implementační smlouva" je stejně dobře součástí výběrového řízení i implementace samotné, takže není úplně zřejmé, kam ji umístit - nehledě na to, že můžu z fleku vymyslet další tři adresáře, kde bych ji chtěl mít taky. Bez ohledu na to, jak jsem moc pořádkumilovný, tato situace nemá bez nějakého symlinku řešení.

    Za prvé má řešení bez symlinku, konkrétně hardlink. Za druhé přesně tohle je důvod, proč byly linky obou druhů vymyšleny, tak nevím, proč pracně vymýšlet něco jiného.

    xvasek avatar 6.1.2007 17:01 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Protože linky nevznikají samy automaticky při uložení.
    6.1.2007 17:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Samy od sebe nevzniknou ani v databázi. Ale pokud mám soubor nalinkovaný ve třech adresářích a upravím jednu instanci, změna se projeví ve všech.
    xvasek avatar 6.1.2007 17:31 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Právěže by v databázovém FS měly vazby (aspoň podle Microsoftu) vznikat samy. Já jsem pro.
    6.1.2007 18:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Samy??? To jako systém sám pozná, jestli chci, aby to byl link nebo kopie? Zejména v souvislosti s Microsoftem taková představa zní až děsivě…
    xvasek avatar 6.1.2007 19:45 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Nepozná, nerozlišuje. Soubor by měl být něco jako hardlinkovaný, tedy na více místech. Pokud bych například nahrával fotky z foťáku, dostaly by se automaticky samy do adresářů (nebo jako tomu říkat) "obrázky", "fotky", "fotky z mého foťáku", "obrázky z ledna 2007" (popř. i podle exif informací), explicitně bych je pak přiřadil ještě například do "dovolená", "přátelé" a "osobní". Mazal bych pak buď jenom z jednoho "adresáře", nebo celý soubor dohromady. Vyhledávat by se pak mělo pomocí jednoho nebo více kritérií, tedy například "fotky", "osobní", "prosinec 2006". Jenom to Microsofti bohužel nedotáhli a možná ani nedotáhnou...
    6.1.2007 19:51 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Ale dotáhnou, odhadem tak rok poté, co se to objeví v nějakém *BSD… :-)
    xvasek avatar 6.1.2007 20:10 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    :) No hlavně aby to bylo brzo v Linuxu.
    6.1.2007 21:39 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Adresáře jsou IMHO přežitek, resp. fyzicky vytvářené adresáře na disku. Adresář je právě tím jedním pohledem, jednou cestou k souboru. Proto by adresář měl být vlastností souboru, nikoliv soubor vlastností adresáře (jak to implementují současné filesystémy). To samozřejmě nevylučuje existenci jednoho implicitního adresáře a vícero virtuálních adresářů existujících jako stromová struktura zatříděných metadat. Tagovat, tagovat a ještě lépe automaticky tagovat :-) Samozřejmě lze vše tohle pomocí hardlinků dosáhnout. Je na znalejších nechť posoudí zda je to ale ta nejefektivnější cesta. Pikantní bude až budeme jednou provádět ls nad souborem, abychom si vylistovali v jakých adresářích je zařazen :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    xvasek avatar 6.1.2007 23:58 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Konečně spřízněná duše, chápající moje alternativní myšlení v tomto masovou kulturou řízeném světě... :-)
    5.1.2007 22:32 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Vypadá hezky, akorát netuším, proč je to závislé na Gnome, když je afaik (až na GUI) k ničemu nepotřebuje. Škoda, že vývojáři KDE/Gnome jsou tak egocentričtí* a nedokáží užitečné nápady přetavit ve společně používané knihovny ...

    * vhodnější slovo mě nenapadlo
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Marián Kyral avatar 5.1.2007 22:52 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    No tak to nainstaluj bez gnome ;-)

    # echo "app-misc/tracker -gnome" >>/etc/portage/package.use
    # emerge -av tracker
    
    Tohle bude spíše problém tvé distribuce, že z toho neudělají dva balíčky. Za to nikdo z Gnome ani KDE nemůže :-)
    6.1.2007 01:40 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Já to instalovat nezkoušel, jen jsem tiše předpokládal, že když jde o Gnome projekt (a v blogpostu je závislost uvedena), tak na něm záviset bude.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    6.1.2007 10:22 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Všechny potřebné knihovny jsou součástí balíku, žádné velké závislosti se nekonají.
    6.1.2007 10:21 Botanicus2 | skóre: 2 | blog: Vyber_distra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Hehe, gentooisti aby se neozvali...neboj, treba nas skvely arch to muze v poho delat taky :)
    6.1.2007 10:43 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Na GNOME je závislá jen ta GUI aplikace.
    6.1.2007 18:11 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Jo, už mi to došlo.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Marián Kyral avatar 5.1.2007 22:40 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Vypadá to pěkně, ještě nějaké gui pro KDE a jdu do toho :-)
    Marián Kyral avatar 5.1.2007 22:58 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Tak vida, něco jsem dokonce i našel: [Meta] Tracker frontend

    No raději to nechám na ráno...
    6.1.2007 10:44 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    No ale to je jen Kommander skript... Asi by to chtělo applet :-D
    kotyz avatar 6.1.2007 00:25 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    kfind a locate ruluje. a taky pomaha mit veci smysluplne pojmenovany a rozstrkany po adresarich podle druhu. pak se ani moc hledat nemusi protoze clovek vi kde co ma ...

    a beagle byla vzdycky prvni vec co sem zastavoval a odinstalovaval (jakoz i jiny indexovaci nastroje - treba kat). akorat to zpomalovalo ...

    zase na druhou stranu, podari-li z toho udelat rychlej, lehkej a presto schopnej program a bude k tomu gui v qt nebo primo kde, tak by to za hrich jiste stalo. precijen clovek je linej a nechce se mu prolyzat tech par adresaru ... plus naka ta statistika kde mam kolik souboru jakyho druhu a jak sou asi velky a stary - to se taky hodi ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Martin Stiborský avatar 6.1.2007 23:24 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Pěkná věcička akorát mě neposlouchá :( spustím trackerd, proběhne indexace a program vypíše že čeká na další události, vytvořím tedy nějaký soubor, trackerd ho logne, všechno ok .. akorát když se pokusím o tracker-search nebo stats, dostanu error o nemožností spojit se s démonem .. :(
    Kvík ..
    10.1.2007 21:09 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Nespouštějte search pod rootem.
    Martin Stiborský avatar 10.1.2007 22:16 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Nene, to nedělám ..
    Kvík ..
    11.1.2007 10:48 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Tak potom je pod rootem spuštěnej trackerd ne? Měl jsem přesný problém...
    Martin Stiborský avatar 11.1.2007 12:40 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    ne..obojí jsem určitě zkoušel pod normálním, svým userem ..
    Kvík ..
    11.1.2007 13:40 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?

    řešení (pokud máte stejný problém) jsem našel tady: http://jamiemcc.livejournal.com/5630.html?thread=57342

    Stručně - musí být před spuštěním démona i klienta spuštěn dbus. Tj. spustit dbus-launch a ty dvě proměnné co vyplivne nastavit do prostředí a teprve potom začít spouštět trackerd a klienty. Pak mi to začalo fungovat.
    Martin Stiborský avatar 11.1.2007 13:55 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Zkusím .. jenom jediný dotaz, kam nastavit proměnné co vyplivnul dbus ?
    Kvík ..
    Mikos avatar 11.1.2007 14:09 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Musí být nastavené jako proměnné prostředí, tzn. můžete použít např. tento skript:
    if test -z "$DBUS_SESSION_BUS_ADDRESS" ; then
        # if not found, launch a new one
        eval `dbus-launch --sh-syntax --exit-with-session`
    fi
    Pokud používáte KDE spolu s KDM (či jiným display managerem), tak ho přidejte do adresáře /opt/kde/env (případně ~/.kde/env) a učiňte spustitelným (chmod +x nazev_skriptu). Pokud nepoužíváte žádný display manager (Xka spouštíte z konzole pomocí startx), tak by možná mohlo stačit přidat ten skript do vašeho ~/.bashrc. Je prostě potřeba aby ty proměnné prostředí byly nastavené ještě před startem vašeho prostředí. Spustíte li ten skript až z Xek, je už pozdě, protože ostatní spouštěné programy ty proměnné neuvidí.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Martin Stiborský avatar 11.1.2007 14:47 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Paráda, funguje, dík moc .. skript už sedí x .bashrc, trackerd v .xinitrc .. spokojenost ..
    Kvík ..
    Mikos avatar 7.1.2007 23:18 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Tracker není jediný z dobrých indexovacích systemů - IMHO ještě lepší (a snad i rychlejší co jsem tak četl) je Strigi. Navíc má z mého pohledu tu výhodu, že její vývoj je KDE-centrický a dost možná bude součástí KDE 4.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    8.1.2007 11:30 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Beagle moc, locate málo?
    Já raději Hyper Estraier (http://hyperestraier.sourceforge.net/). Také jej používám na příkazovém řádku, nikoliv přez webové rozhranní :-).

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.