abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Rozcestník

    Nesnáším LaTeX ...

    8.2.2006 18:14 | Přečteno: 5246× | Linux

    Při hledání nějaké vhodné LaTeXového stylu pro psaní životopisu jsem narazil na článek Nesnáším Latex a vy?. Musím se přiznat, že mě už dlouho nic tak nenasralo jako tento neuvěřitelně tupý příspěvek! A to se považuji za docela klidného člověka. Nějaký, s prominutím, usmolený programátůrek v Delphi tu kritizuje práci člověka, kterému nesahá ani po kotníky a zcela nečekaně používá úplně zvrácené argumenty! A aby jim dodal na váze, tak používá VELKÁ písmena a hromady vykřičníků.

    Připadá mi zbytečné na jednotlivé body reagovat, ale stejně mi to nedá:

    1. LaTeX versus pdf. Autor plácá páté přes deváté. Jako programátor by měl styl práce v LaTeXu (zdroják -> binárka) pochopit, ale evidentně se tak nestalo. Rozhodně jej chci vidět, jak píše to svoje pdf přímo (uznám mu i Postscipt ;-)), pokud to umí, odvolávám co jsem napsal. Do té doby ať nechá nás ostatní se patlal s tím LaTeXem.
    2. Nízké hardwarové nároky, pokud se autorovi sekal WinAmp, pak možná má potíže se svým počítačem, nebo operačním systémem. Protože mě se nesekalo nic ani při překladu dokumentů o řádově stovce stran se spoustou obrázků (což docela zatěžuje) a to na pomalejším stroji Athlon XP 1600+. Rozhodně bych si troufl psát a překládat takový dokument na 486 (pokud by tam obstojně fungoval vim).
    3. Jak moc mě v dobách x desítek GB velkých harddisků těch 736MB zatěžuje? Je těch 736MB velká instalace TeXu jako sázecího systému moc ve srovnání třeba s Quark Xpress? Mimochodem zdrojové soubory mé instalace TeXu (+ LaTex a latex-unicode + beamer) nemají víc jak 150MB. Pokud má člověk kompletní instalaci se vším všudy, potom je to pravděpodobně z toho důvodu, aby někteří nerozhlašovali TeX je na hovno, pořád jsem musel něco doinstalovat.
    4. Od programátora bych očekával pochopení rozdílu mezi pojmem stabilita a zotavení z chyby. Nestabilní program spadne, stabilní rozpozná chybu a tu vypíše a ukončí se. Nemluvě o tom, že v TeXu nebyla chyba nalezena už hodně dlouho ;-). Mimochodem, mě se uvedený dokument podařilo bez problémů přeložit.
    5. To, že MS Office umí vše, co LaTeX už skoro ani nemusím komentovat. Snad jenom neumí, neumí (stejně jako Word má funkce, které nemá LaTeX). Srovnávat textový procesor určený pro rychlé psaní textů se sázecím systémem ... Co se týká výsledné kvality sazby, to je škoda slov, na tohle vůbec reagovat. Minimálně já vidím rozdíl na první pohled.
    6. Ad nelatinková písma. O pdf platí viz výše a co se týká Wordu, co je to za argument? Pokud umí Word tučné písmo, tak to znamená, že v LaTeXu být nesmí?
    7. Ano, částečně souhlasím. V práci s obrázky skutečně není LaTeX nejsilnější, takže dělat v něm nějaký echt cool časopis asi nebude to pravé.

    Abychom to shrnuli, protože na závěr se mi už reagovat nechce. Člověk, pro kterého je publikačním vrcholem středoškolský protokol si dovolí říct o asi nejlepším sázecím systému pro technické a matematické texty, že je na hovno. Přeji mu krásné chvíle strávené nad psaním bakalářské/diplomové práce v jeho jistě zaplaceném a vynikajícím Wordu! A vzkazuji, trochu pokory by příště neškodilo, než začnu kritizovat něco, o čem vím hovno.

    BTW: neznáte dobrý styl pro psaní CV v LaTeXu?

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    8.2.2006 18:33 premek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    mozna ze je to OT, ale zkouseli jste si nekdo precist ty texty na jeho webu? To je masakr, dlouho jsem se tak nenasmal :o))
    8.2.2006 18:35 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Přiznám se, že ne. Po tom jednom postu už nemám náladu. Ale docela se těším na příští díl o Javě ... ale asi chápu, proč tam nejsou diskuse ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    8.2.2006 18:43 premek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    ono udelat v Delphi diskuse pro web nebude zase takova sranda ;-)
    9.2.2006 10:12 skonciljsem | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Už jsem v Delphi napsal několik CGI a jeden ISAPI/NSAPI. Na tom serveru ale mají Linux, tak by mu to tam moc neběhalo;-)

    Zjevně ale ten hoch nepochopil, o co jde. Závidím mu jeho problémy, ode mne se chtějí výstupy v Malém Měkkém Slově fontem Arial:-(
    9.2.2006 10:39 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Ode mě taky, ale já to sabotuju a ačkoliv na Arial přistoupím, dávám jim to v rtf. Ikonku to má (zatím?) stejnou, takže je to word.
    Only Sith deals in absolutes.
    stativ avatar 8.2.2006 19:28 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Je to tak neprehledny ze jsem je ani nenasel
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Daniel Kvasnička ml. avatar 9.2.2006 13:18 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    nejlepsi je:
    1. www.jakpsatweb.cz&nbspSamozřejmně jsem musel začít touto WWW stránkou, jelikož bez jejich přispění by mé stránky nebyly tak dobré, jako jsou teď(snad:o).
    LOL :-D
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    xxx avatar 8.2.2006 18:36 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Obdivuji, ze jste precetl cely clanek. Mne stacili prvni dva odstavce, kde autor mele pate pres devate o latechu a pdf abych pochopil, ze zcela nepochopil problematiku sazecich nastroju (asi se to mel na te skole lepe ucit). Proto mi pripadalo zbytecne cist zbytek, ktery jak koukam na vas zapis ma stejnou kvalitu.
    Please rise for the Futurama theme song.
    8.2.2006 18:43 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Poprvé jsem to nečetl, ale když jsem chtěl napsat reakci, tak jsem to přečíst musel :-). Na závěr už jsem také neměl síly.

    BTW: není třeba mi vykat ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    8.2.2006 18:37 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Zajímalo by mě, v čem by ten "borec" sázel třeba (nejen) vysokoškolskou učebnici sahající do kterékoli oblasti matematiky. Obrázky by kreslil v malování a rovnice by nejspíš sázel ve Wordu... :-)
    9.2.2006 09:18 Jan Marek | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    To bych chtěl taky vidět :-) U nas jeden kantor dělal matematickou učebnici ve Wordu, měl tam nějaké pracně vytvořené vzorečky, a když došel na stranu 30, tak se mu slavný Word začal hroutit. Prostě toho víc nenapsal... Tak jsem mu nainstaloval LaTeX a skripta už vyšla :-)
    alblaho avatar 8.2.2006 18:44 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Ale Michale, přece nemusíš psát reakci na nějakého nedouka, jehož umění končí u Delphi a o nějakém D. E. Knuthovi se mu nezdálo ani ve snu. Pomysli si, že si elita a jdi dál :-)
    8.2.2006 18:58 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Já jsem elita? Hezké. Já osobně si připadám, že toho vím stále méně a méně, elitně si moc nepřipadám. Přiznávám, že mě to nasralo, možná jsem to mohl brát více ze srandy ... zkusím se v tomto polepšit ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    stativ avatar 8.2.2006 19:30 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    cim vic toho clovek vi, tim vic si uvedomuje co toho jeste nevi
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    9.2.2006 07:38 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Alebo ako odznelo včera v básnikoch:

    - Pane profesore, jak človek pozná, že je chytrý?
    - No to máš težký, chytrý na to nepřijde nikdy a hloupému je to jedno.

    vencour avatar 9.2.2006 09:46 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...

    Fiiiha, pěkný :-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    9.2.2006 10:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    IIRC je to trochu jinak:

    Pane profesore, jak člověk pozná, že není blbej?

    Chytrý člověk to nepozná nikdy a blbci je to jedno.

    Nevidím důvod, proč to politicky zkorektňovat…
    8.2.2006 21:32 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Donald Knuth není autorem LaTeXu, (původním) autorem LaTeXu je Leslie Lamport. Není trochu škoda, že tolik lidí nedokáže rozlišit rozdíl mezi TeXem a LaTeXem?
    8.2.2006 21:39 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Já si rozdíl mezi TeXem (respektive plaintexem) a LaTeXem uvědomuji, ale mohl jsem ho v postu taky trochu zdůraznit.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    stativ avatar 8.2.2006 19:31 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Docela jsem se zasmal jak nekdo muze byt takovej VUL. A machrovat s Delphi...V nich jsem programoval v 7. tride. Ted bych si ale asi ani neskrt ;-)
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Jan Zahornadsky avatar 8.2.2006 19:32 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Hm, máš pravdu, celý ten "článek" (zápis do blogu nebo co to je) je takový nějaký zvláštní... Ani jsem se nedostal (nebýt mé neskromné geniality a všímavosti :-D ) k tomu jeho sylabu, protože poslední lomítko v adrese má windowsové...

    Ale jinak plně souhlasím s tvou kritikou, LaTeX je jeden z nejlepších nástrojů, jaké mně mohly kdy potkat (obzvláště na matfyzu). Jen bych ještě doplnil poslední bod: Ano, LaTeX má skutečně hroznou práci s obrázky, ale je to dost podrobené psaní diplomek a spol. (prostředí figure) a matematice/geometrii (import obrázků generovaných METAPOSTem), takže opět -- mně to plně vyhovuje.

    Nechám ho žít v zapomnění, ani neví, o co přichází. I když, někteří dnešní "programátoři" fakt nic nemusí umět, ani si neuvědomují, že informatika je jedna z oblastí matematiky (což je škoda, matematika je moc hezká).

    Jo a koukám na ty jeho stránky... No, jsou, takové, řekl bych ... hodně divné. Ale vtipné :-P
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    8.2.2006 19:34 HS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Podle toho co napsal jo to podle me nejaky machr, ktery umi totalni nic. Naucil se vyukovy programovaci jazyk a zvladl i jeho praktickou objektovou nastavbu ( Delphi ) a nyni dela neuveritelne namachrovaneho odbornika, ktery ve skutecnosti umi temer nic. Misto toho aby studoval dulezite veci a prijmal nove informace, akorat hleda duvody proc se to nenaucit a pouzit je jako podklady pro takove skvary. Z jeho zivotopisu jsem zjistil ze je na vedlejsim oboru fakulty VS , kterou studuji. Vzhledem co utrousil na uvodu tohoto clanku o 2 zakladnich predmetech IT oboru, a pokud neprozrel ( pak by musel takove clanky sundat ze svych stranek - prece mu nebudou tvorit ostudu ), tak predpokladam, ze dostava kapky, ktere kazdy semestr budou stale silnejsi. Sam studuji stejny studijni program, a hodne veci o katedre garantujici tento stud. program vim od mych starsich kamaradu. Proto vim, ze pokud zasadne nezmeni svuj pristup nema na teto skole sanci uspet. Bakalarska prace nenapsana v texu je hodnocena nevyhovel s odduvodnenim nedostatecne publikacni urovne odevzdane prace. Pokud se k ni dostane, uz bude vedet co to je pokora a bude ji umet pouzit tam , kde je nepostradatelna. Je dost prekazek, ktere by bez procitnuti nezvladl. Pocinaje UDP (Javou) pres Zaklady algoritmizace , Logikou , Cecko, Architektury pocitacu a Siti konce Databazovymi predmety. Je hodne veci, ktere mu srazi hrebinek, a se kterymi se bude muset porvat a hlavne procitnout aby se netrapil.

    TO Autor : Po tak dlouhem claknu te bohuzel budu muset zklamat, ale vhodny styl, ktery hledas, neznam.
    8.2.2006 19:46 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    TO Autor : Po tak dlouhem claknu te bohuzel budu muset zklamat, ale vhodny styl, ktery hledas, neznam.
    Nevadí, už jsem přestal hledat a použil jsem ten z CTANu. Není nejlepší, ale na tak krátké dokumenty, jako je cv, stačí.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    wake avatar 8.2.2006 22:48 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Bakalarska prace nenapsana v texu je hodnocena nevyhovel s odduvodnenim nedostatecne publikacni urovne odevzdane prace.
    Tak to mě teda zvedá ze židle. Dokud nedojde na opravdu složité vzorce, nemá OOo chybu. (a s pluginem pro sazbu vzorců v LaTeXu ani potom). Myslím, že o "nevyhověl" bych se hádal. Typografická úroveň dokumentu nezáleží až tolik na použitém nástroji, jako na použitém typografovi.
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    8.2.2006 23:06 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    No a vzorečky se navíc v OO.o dělají docela hezky a snadno, vím o lidech pro které je to důvod nepoužívat MS Office.
    Copak toho není dost?
    9.2.2006 00:28 HS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Potvrzuji. MS Word je otres ! Pripada mi OO.o vic pratelstejsi k uzivatelum.
    9.2.2006 00:24 HS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Prilis jsem po tom nepatral, pro prvaka je to jeste daleko. Kazdopadne vim, ze nekde na unirvezitnich strankach je styl, ve kterem se musi psat veskere bakalarky a diplomky, jenz idealni pro import do texovskych dokumentu. Jestli si chces pohrat s importaci do jinych typu dokumentu, muzes. Na dane fakulte ( myslim si, ze i na cele unirvezite, jisty si ovsem nejsem ) prevazuji konzervativni kantori. Mas zadanou praci a mas zadany publikacni nastroj, kterym ji mas napsat, tak ji v nem napises. Uz jen z principu. Zadne argumenty proc pouzit konkurencni nastroj nejsou akceptovany. Sam jsem zkousel pouzit a protlacit mou praci v konkurencnim nastroji, neuspel jsem.
    wake avatar 9.2.2006 00:31 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    aha. no, jeste ze tam nestuduju... ;-)
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    9.2.2006 01:25 HS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Nadruhou stranu se ve vyuce venuji publikovani, takze nemusis mit strach, ze bys skoncil a tom, ze mas pouzivat nastroj, ktery neumis pouzivat. Nad Jinak je zadano jenom paru dokumentu ( bakalarska a diplomova prace , publikacni projekty ), ostatnim je to jedno v cem to napises, hlavne kdyz je obsah spravne, takze to tak neni hrozny.

    Krome toho jsem rok studoval na skole, kde prevazovali liberalni kantori. Publikacni znalosti se braly jako samozdrejmost a jenom jsi musel dodrzet otevreny format. Sice existovaly volitelne predmety zabyvajici se texem, ale nevim na jake urovni. Z doslechu vim ze ten predmet vyzadoval uz mit zakladni znalosti a jelo se vic do hloubky . Vetsi pozornost teto dulezite casti chybela. Obzvlaste to bylo neprijemne, pri odevzdavani nejakych zapoctaku, kdy ti formaty jako jsou UTF-8 nebo ODT mohly ublizit.
    9.2.2006 00:54 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Diplomku budu odevzdávat za rok (doufám). Na naší škole se hledí zejména na obsah práce, nikoliv na formu. Když už by se někdo díval na formu, tak jak to vypadá na papíře. S LaTeXem jsem dosud (protokoly, book of abstracts) sklízel jen úspěch.
    9.2.2006 07:20 myšák | skóre: 26 | blog: EmentuX | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...

    Odkaz na požadavky na vypracování diplomky ... To si asi kolega Šenk bude divit, až mu vedoucí jeho práce zadá vypracovat diplomku v LaTeXu. :-)

    Je nesmírně těžké být idiotem, konkurence je obrovská...
    9.2.2006 09:28 Jan Marek | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    No, podle toho odkazu je možné psát diplomku ve Wordu... Třeba si najde kantora, který mu to dovolí... Ale ještě bude muset _dost_ zapracovat na pravopisu (nebo si najít přítelkyni češtinářku) :-)
    9.2.2006 09:52 myšák | skóre: 26 | blog: EmentuX | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...

    To je fakt... ten článek jsem četl teprve dneska ráno ... musel jsem si nejdřív uvařit kafe a hodit se do mentální pohody, protože tenhle zápis v "miblogu" a příspěvky do diskuze pod ním nasvědčovaly tomu, že se bude jednat o "tupost těžkého kalibru".

    Zatímco s LaTeXem se začínám teprve nenápadně seznamovat (a tudíž posoudit faktickou kvalitu hodnocení kolegy Šenka si opravdu netroufám), český jazyk jsem se začal učit již poměrně dávno a když čtu takové skvosty, tak mi běhá mráz po zádech. :-(

    A obávám se, že s tímto problémem (pravopis) kolegovi Šenkovi nepomůže ani sebelepší kontrola z M$ Wordu...

    Je nesmírně těžké být idiotem, konkurence je obrovská...
    9.2.2006 14:45 HS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Pochybuji ze by se na katredre informatiky nasel kantor , ktery by mu povolil psat ve Wordu. Ten Word je spise tolerovan elektrotechniky, kteri nejsou az tak zdatni v informatickych zalezitostech. U informatiku je znalost texu vyzadovana.
    14.2.2006 10:22 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Delam vedouciho studentum, kteri pisi program, jehoz soucasti je vystup LaTeXoveho kodu. A nekteri z nich chteji praci psat ve Wordu. A co mam delat? Naridit jim psat v LaTeXu (podle podminek na to pravo mam) a potom neuznat treba slusnou praci jen proto, ze je napsana ve Wordu? Budu rad, kdyz bude aspon program funkcni a text dobry po obsahove strance. Obecne je porad mnoho bakalarskych a diplomovych praci na katedre informatiky psano ve Wordu (a nezda se mi, ze by se pomer zlepsoval smerem k LaTeXu, spis naopak).
    8.2.2006 19:35 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Taková nemylostná kritika :-) A netušil jsem, že z Latexu se dají tisknout i standarty, nějaké bližší informace jak na to nemáte?
    Copak toho není dost?
    9.2.2006 11:23 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Žádný problém, pokud máš dostečně velkou tiskárnu co tiskne na textilie...
    9.2.2006 11:48 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...

    Standardně se standarty asi tisknout nedají, i když by to byla věru nedstandardní standarta. Ale nějaký Standa by mohl rtně (tedy rty) se tisknout k dívce (hochu) v latexu?

    Standarty z latexu jistě nějaké budou.

    Složitej svět, složitej... :)

    8.2.2006 19:40 právě nejsem k dispozici | skóre: 2 | blog: Na odpočinku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    :-)

    Hlavně si do toho životopisu napiš, že mluvíš "pasivně slovensky". :-)
    8.2.2006 19:44 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Rofl, pasivně slovensky ... možná bych tam mohl napsat i polštinu a ruštinu ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    8.2.2006 19:46 právě nejsem k dispozici | skóre: 2 | blog: Na odpočinku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    On to nebyl vtip: http://senkjakub.borec.cz/Zivotopis.htm
    8.2.2006 19:50 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Ježiš, tohle jsem přehlédl :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Jan Zahornadsky avatar 8.2.2006 19:47 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Ještě k autorovi blogpostu: Můžeš zkusit europecv, je celkem elegantní a máš to i s obrázkem v rohu. Je ale dost vizuálně odlišný od všeho, na co jsem byl do té doby než jsem ho viděl zvyklý.
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    8.2.2006 19:59 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Moc díky, tohle je to, co jsem kdysi zahlédl ve zprávičce na rootu a teď to nemohl najít. Měl bych se naučit pořádně vyhledávat v CTAN
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    8.2.2006 19:56 Pepa Rokos | skóre: 8 | Buková
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    No patrně půjde o opravdového odborníka. Hned v druhém odstavci jsem narazil na tento zapis odkazu: http://senkjakub.borec.cz/soubory\latex.pdf

    IMHO největší prasečina, jaká jde na webu udělat.

    Pepa
    8.2.2006 20:01 Pepa Rokos | skóre: 8 | Buková
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    ... koukám, že se to sem vložilo dvakrát. Při prvním pokusu mi to vyhlásilo nějakou chybu. Nu což, aspoň jsem mezi tím stačil přečíst onen příspěvěk. Dá se k tomu říct snad jen tolik, že jeho autor je pěknej ko***t :-)
    8.2.2006 23:53 hub | skóre: 26 | blog: bg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    ... koukám, že se to sem vložilo dvakrát. Při prvním pokusu mi to vyhlásilo nějakou chybu.
    Duplikát jsem smazal.
    8.2.2006 20:45 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Neda mi to, musim se pridat. Ten clovek je pravy a nefalsovaný BLBEC, na takove je treba davat velky pozor!
    8.2.2006 21:04 00000 0000 | skóre: 16 | blog: asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Musim este spomenut ze jeho oblubena kapela je Black Eye Pies. Znie to iba mne ako chcanky? pardon za vyraz.
    8.2.2006 21:47 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Ale aspoň nemá rád techno, to se počítá k dobru. ;-)
    9.2.2006 11:58 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Zajimalo by mne proc?
    9.2.2006 14:37 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Asi výraz osobní antipatie k hudebnímu stylu.
    Only Sith deals in absolutes.
    8.2.2006 23:01 puco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Ta skupina ma pobavila, ale zase treba uviest na spravnu mieru. Ono to neznie ako chcanky. Pies sa cita pai a to druhe pis [nie je to uplne presny foneticky zapis tych slov].
    9.2.2006 01:48 Sodalite | skóre: 18 | blog: tucnakov | Břeclav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Souhlas, poslal jsem mu email s nějakými připomínkami. Jestli odpoví, budu vás všechny informovat. :)
    Absolutní pravda je nepoznatelná. Všechny ostatní jsou jenom soukromé lži.
    8.2.2006 22:06 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    To individuum snad ani nikdo nemůže brát vážně, ne? JZa ty stránky dostal plný počet bodů. LOL
    1. Přepkřížené tagy - <p></center></p>! :-)
    2. tabulkový design (obsolete)
    3. obrázky bez altu
    4. bgcolor, align, bordercolor - wtf? Na co má css?
    5. Určitě najdete něco dalšího
    Tenhle člověk (odborník ve windows a začátečník v Mandrake) zřejmě moč čte živě, na které odkazuje. Začínám pomalu chápat RH :-(
    Only Sith deals in absolutes.
    8.2.2006 22:10 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Tabulky bych moc nekritizoval, někdy se s nimi pracuje o mnoho lépe.
    8.2.2006 22:18 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    To je sice pravda, ale tohle imo rozhodně není ten případ. Do školní práce bych se určitě snažil zachovat význam jednotlivých tagů.

    Poslal jsem mu upozornění na tento blog, ať se může bránit. Třeba nám to osvětlí.
    Only Sith deals in absolutes.
    8.2.2006 22:26 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Horší je, že ty stránky CSS opravdu skoro nepoužívají, a když už v něčem ano, tak špatně. Tloustnoucí odkazy, které rozhodí text na stránce, jsou něco strašného. Odrážky odsazené pomocí &nbsp; také překvapí.
    8.2.2006 22:47 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Tak to vážně nevím, jestli nám to osvětlí, pokud z něj nevypadne, že je recesista. Obávám se, aby nebyl akorát tak ukamenován. Tedy jestli se tady ukáže, buďte k němu vlídní a spíše evangelizujte - tedy moderními nenásilnými metodami:-). Třeba ještě lze jeho duši zachránit.
    8.2.2006 22:27 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Když je nejhůř, tak se dá v CSS nakázat aby se to jako tabulka chovalo. Ale to už aby bylo fakt moc nejhůř.
    Copak toho není dost?
    wake avatar 8.2.2006 22:53 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    ... a nefunguje to v MSIE.
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    8.2.2006 23:07 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    To mi neřekli :-) A já ještě nepotřeboval ani tohle :-)
    Copak toho není dost?
    8.2.2006 23:14 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Prvky s nastaveným display:table;?
    wake avatar 9.2.2006 00:18 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    tak tak. (no dobře, nepamatuju se, jestli to nejede pod geckem, nebo MSIE, ale vim, ze pod jednim z nich se to ignoruje)
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    9.2.2006 00:48 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Oba to vezmou, ale MSIE mi to neposkládá do tabulky, ale nějak pod sebe, takže z toho nic není. Ale zkoušel jsem to jenom jednou.
    wake avatar 9.2.2006 07:56 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    no, a tomu rikam "nejede pod MSIE" ;-)
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    8.2.2006 22:37 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Panenko skákavá, to je takovej vůl. Nechápu jak tě mohl naštvat, když je evidentně blb. Jediné co mě trochu mrzí je to, že studuje za státní peníze na státní vysoké škole - doufám, že se v tomto nepletu a je to státní VŠ. Ale na druhou stranu by si třeba rozumněl s Petrem Olšákem, kterému se také nelíbí LaTex. Možná by se mu líbil spíš plain:-) - jako Petru Olšákovi - nebo čistý Tex.
    8.2.2006 23:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Obávám se, že s Petrem Olšákem by si nerozuměl ani trochu…
    9.2.2006 17:52 Justas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...

    Pokud by se omezil na větu "Nemám rád LaTeX" - a nenapsal ji, pouze řekl, pak ano. Ale potom by musel přestat komunikovat. Pokud teroukoli s těch podmínek nedodrží, určitě se nedohodnou.

    Ale bylo by úžasné sledovat takový rozhovor. Jak by pan Olšák po první větě potěšeně nadskočil, aby po druhé vyděšeně vyskočil... Nemám nic proti panu Olšákovi a takový rozhovor bych mu tedy nepřál, ale pokud už by k němu mělo dojít, rád bych byl malou muškou na zdi...

    23.3.2006 17:12 REDITEL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Vidim, ze p. Olsaka neznate. Kdybyste ho totiz znali, vedeli by jste, ze si nerozumi pouze s lidmi omezenymi nejakym sazecskym softem. Ten clovek ma 100 krat vetsi vseobecnej rozhled nez vy, tak vazte priste slova...
    9.2.2006 01:00 HS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Je to statni VS. Treba mu VS srazi hrebinek a prozre. Potom by prepracoval stranky a odstranil takove hlody.
    9.2.2006 16:19 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...
    Je rozdíl mezi nelíbí a nelíbí. Také preferuji spíše plain a k LaTeXu mám své připomínky, ale ten blog jsem ani nečetl. Skončil jsem po pár odstavcích, protože k podobným stylům mám dosti velký odpor. Podle reakcí předpokládám, že jsem o nic nepřišel. Ale tisk standart v LaTeXu není špatný nápad, na paintball by se hodily :-). Jazykových nesmyslů je tam ale více.

    Že je bloger idiot jsem poznal z úvodu, že není při smyslech je vidět z legračního plácání o zásluhách 21 starého PDF a podobných pohádkách a že je neschopný vyplývá ze sekání winampu. Je něco zajímavého nebo zábavného dál? Že nic nepamatuje je zřejmé, IMHO o nárocích neví vůbec nic. Není mnoho kvalitních programů, které by fungovaly i na XT a na 386 poměrně slušně. S takovou mašinou bych ho rád viděl jak a v čem by napsal alespoň řádku :-). No nevím proč jsem měl takový silný pocit, že čtu kecy od rozmazleného fakánka ze základky, který kromě paření (neplést s pářením...) nic neumí. Tak mě překvapuje, že se mohl se svými deseti lety (nebo devíti nebo kolik že to vlastně má?) vůbec dostat ze základky na VŠ :-).

    BTW evidentní blb nemůže naštvat nikoho, ale může napáchat značné škody když si jeho žumpu přečte problematiky neznalý člověk.
    -djz

    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    18.5.2009 00:54 voho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nesnáším LaTeX ...

    Co se týče toho životopisu, tak jsem sesmolil toto:

    http://voho.cz/zivotopis-latex/

    Třeba se to někomu bude hodit :).

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.