abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.1. 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    7.1. 06:11 | Nová verze

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,58 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,32 %. Procesor AMD používá 67,43 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    7.1. 05:55 | IT novinky

    V Las Vegas probíhá veletrh CES (Consumer Electronics Show, Wikipedie). Firmy představují své novinky. Například LEGO představilo systém LEGO SMART Play: chytré kostky SMART Brick, dlaždičky SMART Tagy a SMART minifigurky. Kostka SMART Brick dokáže rozpoznat přítomnost SMART Tagů a SMART minifigurek, které se nacházejí v její blízkosti. Ty kostku SMART Brick aktivují a určí, co má dělat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.1. 18:33 | Bezpečnostní upozornění

    Vládní CERT (GovCERT.CZ) upozorňuje (𝕏) na kritickou zranitelnost v jsPDF, CVE-2025-68428. Tato zranitelnost umožňuje neautentizovaným vzdáleným útočníkům číst libovolné soubory z lokálního souborového systému serveru při použití jsPDF v prostředí Node.js. Problém vzniká kvůli nedostatečné validaci vstupu u cest k souborům předávaných několika metodám jsPDF. Útočník může zneužít tuto chybu k exfiltraci citlivých

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    6.1. 16:22 | Komunita

    V úterý 13. ledna 2025 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 5. Mobile Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj a související infrastrukturu. Akci pořádá David Heidelberg.

    … více »
    lkocman | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (1%)
     (4%)
     (0%)
     (10%)
     (22%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (54%)
    Celkem 297 hlasů
     Komentářů: 7, poslední včera 15:35
    Rozcestník

    Jak na debianí balíčky?

    5.2.2008 14:49 | Přečteno: 1582× | Debian | Výběrový blog

    Tak jsem se nechal přemluvit k napsaní seriálu o tvorbě balíčků pro Debian. Protože je přeci jen dělám už nějaký ten pátek, tak už jsem asi zapomněl na některé věci, na které jsem v začátcích narazil. A proto jsem se rozhodl napsat tento zápisek :-). Pokud jste měli (nebo máte) s něčím problémy při vytváření balíčku pro Debian, napište to do diskuze, za odměnu se vám pokusím nabídnout co nejlepší odpověď ve vznikajícím seriálu.

    PS: Když mi Robert poprvé napsal, tak jsem moc netušil co psát. Teď už se blížím třinácti dílům, takže si myslím, že se máte na co těšit :-).

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    belisarivs avatar 5.2.2008 15:03 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na debianí balíčky?
    Super.

    No, nejdulezitejsi asi bude vytvareni a struktura adresare debian. dh_make samotne nestaci.

    Pokud si chci napr. zkompilovat vlastni mplayer ze svn, je to snadne, tento adresar, ktery pak prechroupe fakeroot, uz tam je. Ale pokud chci aby se vytvoril i balik mencoder, uz se to bez vetsiho zasahu neobejde. A to me zajima.

    Taky by byla fajn tvorba virtualnich baliku a vlastniho repozitare.

    Pokud treba chci mit aktulani KDE4 ze svn at muzu lepe testovat preklady apod a pritom abych mohl mit zaroven i KDE3, taky to nebude trivialni.

    At uz je to jak chce, tesim se na serial a uprime dekuji za kazdy dil.
    IRC is just multiplayer notepad.
    5.2.2008 15:20 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na debianí balíčky?
    Jak dh_make, tak popis adresáře debian bude.

    Repository mám taky v plánu, jenom ještě nevím jaký nástroj budu popisovat, ale asi zvolím cestu nejmenšího odporu a použiju reprepro.
    kouzer avatar 5.2.2008 15:18 kouzer | skóre: 11 | Mladá Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na debianí balíčky?
    Super nápad. Co udělat nějaký nový seriál o celém balíčkovacím systému. Ne jen o blíčkách samotných, ale třeba o dpk, aptu, aptitude...? :-) Neskromné přání?
    Linux user #448944.
    5.2.2008 15:26 -=eM=- | skóre: 11 | blog: Merljin | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na debianí balíčky?
    Článek na objednávku - to se mi líbí :-)

    Pro mě byl velký problém třeba tohle: Nainstaloval jsem debian, včetně distribučního kernelu a ukázalo se, že bych raději svůj vlastní. Stáhnul jsem zdrojáky, zkonfiguroval a nainstaloval nedebianovsky - bez zabalení apd. Jak správně takovýto svůj kernel zkompilovat do balíčku, nainstalovat, aby se mi nepral s distribučním a to ani když v repozitáři přibude novější distribuční který by za normálních okolností nahradil při upgradu ten původní distribuční.

    Popis třeba kompilace mplayeru (starší verzi ) , zabalení , instalace a poté postup upgradu když vyjde novější verze mplayeru.

    Popis kompilace něčeho co vyžaduje obsáhlejší závislosti source balíčků z distribuce . ( postfix, curier-imap ?)

    Předem díky za námahu a čas který tomu věnuješ - budu se těšit.
    It is wiser to find out than to suppose. -- Mark Twain
    xxx avatar 5.2.2008 15:49 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na debianí balíčky?

    Za ten kernel se přimlouvám. Podle mě je to vzhledem k tomu, že se debian často instaluje i na slabší stroje, asi docela používaný přístup. Minimálně by to mohl být jeden z ukázkových příkladů. A s MPlayrem je to podobné.

    Please rise for the Futurama theme song.
    belisarivs avatar 5.2.2008 15:54 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na debianí balíčky?
    Mplayer je brnkacka na dva prikazy (viz nize) a na kernel jsem nasel tohle http://newbiedoc.sourceforge.net/system/kernel-pkg.html
    IRC is just multiplayer notepad.
    5.2.2008 16:03 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na debianí balíčky?
    Za ten kernel se přimlouvám.
    Pro kompilaci jádra je v Debianu šikovná pomůcka kernel-package. Viz třeba tento návod:

    http://newbiedoc.sourceforge.net/system/kernel-pkg.html

    případně:

    http://www.debian.org/doc/FAQ/ch-kernel.en.html
    6.2.2008 07:51 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na debianí balíčky?
    Stejně jsem tam nějak neobjevil jak to udělat, když mám třeba dvě různé kompilace jedné verze jádra tak aby se mi nepobily moduly v /lib/modules/2.6.x při instalaci. To mi nějak uniklo.
    Hobit avatar 6.2.2008 12:09 Hobit | skóre: 7 | blog: Kdo si hraje, nezlobí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na debianí balíčky?
    parametrem --append_to_version= ?
    6.2.2008 20:25 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na debianí balíčky?
    --append-to-version píšou v manuálu (nevím, jestli by ti sežral ta podtržítka)
    Quando omni flunkus moritati
    Hobit avatar 6.2.2008 21:48 Hobit | skóre: 7 | blog: Kdo si hraje, nezlobí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na debianí balíčky?
    jj sezral. dokonce na tom zkompilovanem jadre bezim. ale stabni kultura musi byt. ;o)
    belisarivs avatar 5.2.2008 15:51 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na debianí balíčky?
    Ono tvorba balicku mplayeru je sranda.

    Stahnes si svn a pak das "fakeroot debian/rules binary" a pockas na balicek.

    Pak uz jenom updatujes svn (svn co) a kompilaci opakujes.

    Pokud touzis po extra parametrech, musis kouknout do dokumentace.

    Problem by ale byl upravit vse tak, at lezou ven baliky mplayer a mencoder (mnoho aplikaci na nich zavisi).
    IRC is just multiplayer notepad.
    5.2.2008 17:35 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na debianí balíčky?
    Problem by ale byl upravit vse tak, at lezou ven baliky mplayer a mencoder (mnoho aplikaci na nich zavisi).
    Proč? Pokud vím, tak z toho vyleze jeden balík, který obsahuje mplayer i mencoder. Tak prostě do jeho control souboru zadáš Provides: mencoder (nebo tak nějak) a máš i mencoder.
    Quando omni flunkus moritati
    5.2.2008 17:52 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na debianí balíčky?
    Ovšem pokud děláš něco, co má hodně debugovacích symbolů (a potřebuješ to někde debugovat), tak se hodí udělat skutečný -dbg balíček.
    belisarivs avatar 5.2.2008 18:05 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na debianí balíčky?
    Ano. Je to tak. Nicmene to "Provides: mencoder" jsem uz zkousel a moc se nezadarilo. Ale jeste to zkusim.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Hobit avatar 5.2.2008 16:58 Hobit | skóre: 7 | blog: Kdo si hraje, nezlobí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na debianí balíčky?
    Jak si udelat vlastni balicek s kernelem je primo v instalacni prirucce, napr. zde

    Jinak jeste se mi nestalo, aby se mi kernely popraly. Ale pojmenovat ho stejne jak ten distribucni jsem nezkousel. ;o)
    Martin Stiborský avatar 5.2.2008 15:36 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na debianí balíčky?
    paráda, to se mi po návratu k Ubuntu bude hodit ..
    Kvík ..
    5.2.2008 16:07 hajoucha | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na debianí balíčky?
    ahojda, tesim se! Zajima mne nejenom jak balik vytvorit, ale jak po vytvoreni zase vsechny developerske balicky, ktere se pri tom natahnou, zase odinstalovat. Proste vytvorit balik a pak po sobe uklidit :)
    5.2.2008 17:52 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na debianí balíčky?
    V debianu není odbodba /usr/bin/build?
    5.2.2008 17:13 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na debianí balíčky?
    Nechtel bys sem hodit navod, jak dostat do sarge perl 5.10?
    Po zkompilovani baliku z experimentalu by se chtela odinstalovat pulka systemu.
    5.2.2008 17:13 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na debianí balíčky?
    Pardon, samozrejme mam na mysli etch.
    ;)
    5.2.2008 17:37 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na debianí balíčky?
    Jak vyrobit balík, když se zdroják nepřekládá svatou trojicí, ale pomocí qmake && make, popř. scons
    Quando omni flunkus moritati
    Vašek Lorenc avatar 5.2.2008 17:54 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na debianí balíčky?
    Tak já se taky přidám s možným tipem -- jak správně udělat balíček tak, ať kopíruje strukturu debianích. Tedy z upstreamu vzít tar.gz, jak dodělat úpravy pro distribuci, jak z toho udělat soubory pro dpatch..

    Díky!
    ...včetně majestátného loosa
    5.2.2008 20:46 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na debianí balíčky?
    S Debianom to zrejme súvisí len okrajovo, ale pridal by som, možno na záver, jeden diel na tému "Ako sa stať maintainerom" - čo to obnáša, aký je aktuálny proces získania toho statusu, aké sú tvoje vlastné skúsenosti s tým procesom, tipy, triky, atď.

    Iste, je to popísané v príručke začínajúceho maintainera, niečo sa nájde na tvojom blogu, mám pocit, že by bol záujem aj tu...
    Josef Kufner avatar 6.2.2008 00:05 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na debianí balíčky?
    +1

    A nejen pro cizí, ale také by se hodil scénář "Napsal jsem program, ubalil balíček, mám svůj repositář a chci to nacpat do mainstreamu". ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    6.2.2008 17:39 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na debianí balíčky?
    Mě by zajímalo, jak upravit a překompilovat balíčky z unstable, tak aby byli zavislé na knihovnách a balíčcích ze stable (ačkoliv daný program si vystačí ze starší knihovnou libc, závisí vždy na té z unstable). A ta pokud božno co nejvíce automatické, aby s tím bylo málo práce :-)
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)
    17.9.2011 07:28 Eduard Nud
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na debianí balíčky?
    Ano. Balíčky, navýšení, připojištění, a tak dále a tak podobně. Také si rád hraji jako malé děcko, ale tohle mi přijde jako hraní pro pěkně blbé děti. Inu, promiňte nemodernímu dědkovi, který, představte si to, nesleduje televizi, nemá nová okna a vrcholem všeho, ještě si nepořídil kreditní kartu. K neuvěření.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.