Během tradiční ceremonie k oslavě Dne vzniku samostatného československého státu (28. října) byl vyznamenán medailí Za zásluhy (o stát v oblasti hospodářské) vývojář 3D tiskáren Josef Průša. Letos byly uděleny pouze dvě medaile Za zásluhy o stát v oblasti hospodářské, druhou dostal informatik a manažer Ondřej Felix, který se zabývá digitalizací státní správy.
Tor Browser, tj. fork webového prohlížeče Mozilla Firefox s integrovaným klientem sítě Tor přednastavený tak, aby přes tuto síť bezpečně komunikoval, byl vydán ve verzi 15.0. Postaven je na Firefoxu ESR 140.
Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 43. Ve finální verzi vychází šest oficiálních edic: Fedora Workstation a Fedora KDE Plasma Desktop pro desktopové, Fedora Server pro serverové, Fedora IoT pro internet věcí, Fedora Cloud pro cloudové nasazení a Fedora CoreOS pro ty, kteří preferují neměnné systémy. Vedle nich jsou k dispozici také další atomické desktopy, spiny a laby. Podrobný přehled novinek v samostatných článcích na stránkách Fedora Magazinu: Fedora Workstation, Fedora KDE Plasma Desktop, Fedora Silverblue a Fedora Atomic Desktops.
Elon Musk oznámil (𝕏) spuštění internetové encyklopedie Grokipedia (Wikipedia). Zatím ve verzi 0.1. Verze 1.0 prý bude 10x lepší, ale i ve verzi 0.1 je podle Elona Muska již lepší než Wikipedia.
PSF (Python Software Foundation) po mnoha měsících práce získala grant ve výši 1,5 milionu dolarů od americké vládní NSF (National Science Foundation) v rámci programu "Bezpečnost, ochrana a soukromí open source ekosystémů" na zvýšení bezpečnosti Pythonu a PyPI. PSF ale nesouhlasí s předloženou podmínkou grantu, že během trvání finanční podpory nebude žádným způsobem podporovat diverzitu, rovnost a inkluzi (DEI). PSF má diverzitu přímo ve svém poslání (Mission) a proto grant odmítla.
Balík nástrojů Rust Coreutils / uutils coreutils, tj. nástrojů z GNU Coreutils napsaných v programovacím jazyce Rust, byl vydán ve verzi 0.3.0. Z 634 testů kompatibility Rust Coreutils s GNU Coreutils bylo úspěšných 532, tj. 83,91 %. V Ubuntu 25.10 se již používá Rust Coreutils místo GNU Coreutils, což může přinášet problémy, viz například nefunkční automatická aktualizace.
Od 3. listopadu 2025 budou muset nová rozšíření Firefoxu specifikovat, zda shromažďují nebo sdílejí osobní údaje. Po všech rozšířeních to bude vyžadováno někdy v první polovině roku 2026. Tyto informace se zobrazí uživateli, když začne instalovat rozšíření, spolu s veškerými oprávněními, která rozšíření požaduje.
Jste nuceni pracovat s Linuxem? Chybí vám pohodlí, které vám poskytoval Microsoft, když vás špehoval a sledoval všechno, co děláte? Nebojte se. Recall for Linux vám vrátí všechny skvělé funkce Windows Recall, které vám chyběly.
Společnost Fre(i)e Software oznámila, že má budget na práci na Debianu pro tablety s cílem jeho vyžívání pro vzdělávací účely. Jako uživatelské prostředí bude použito Lomiri.
Proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Ireland 2025. Celkově bylo vyplaceno 1 024 750 dolarů za 73 unikátních zranitelností nultého dne (0-day). Vítězný Summoning Team si odnesl 187 500 dolarů. Shrnutí po jednotlivých dnech na blogu Zero Day Initiative (1. den, 2. den a 3. den) a na YouTube.
)...
.
... :D
.
Obrazně ...
Jednoho dne odborník na hospodaření s časem hovořil před skupinou obchodních studentů a aby vypíchl svou myšlenku, použil ilustrativní příklad, na který oni studenti nikdy nezapomenou. Když tak stál před skupinou těch výjimečných lamačů rekordů, řekl: "OK, je čas na kvíz," a vytáhl pětilitrovou zavařovací sklenici se širokým hrdlem a postavil ji před ně na stůl.
Pak vyhrabal ještě asi tucet kamenů zvíci pěsti a pečlivě je vyskládal jeden po druhém do sklenice. Když byla sklenice plná až po hrdlo a žádný další kámen se do ní již nevešel, zeptal se: "Je ta sklenice plná?" a každý v třídě zvolal: "Ano." Expert na hospodaření s časem opáčil: "Skutečně?" a sáhl pod stůl a vytáhl sáček štěrku, který nasypal na sklenici a pořádně s ní zatřepal. Štěrk se propadl do mezer mezi kameny. Zeptal se znova: "Je ta sklenice plná?" Tentokrát třída pochopila a jeden řekl: "Pravděpodobně ne." "Správně!" odpověděl a zpoza stolu vzal sáček s pískem a vměstnal ho všude do mezer mezi kameny a štěrk. Opět se zeptal: "Je ta sklenice plná?" "Ne!" zařvala třída. "Správně," odpověděl a vytáhl džbánek vody a naplnil sklenici až pod okraj. Pak se podíval na třídu a zeptal se: "Co je pointou této ilustrace?" Jeden snaživec zvedl ruku a povídá: "Pointou je, že bez ohledu na to, jak plny je váš program, když se snažíte skutečně pořádně, vždycky se tam ještě vejdou nějaké věci!" "Ne," řekl prednášející, "to není pointa. Pravda, kterou nás ilustrace nás učí, je ta, že pokud tam nedáme ty velké kameny napřed, tak už je tam nedostaneme nikdy. Co jsou ty velké kameny vašeho života? Čas, který trávíte se svými milovanými, vaše sny, smysluplné aktivity, učení či vedení druhých? Pamatujte, abyste dali dovnitř nejprve tyto důležité kameny, jinak je tam už nedáte nikdy." Tedy dnes večer nebo ráno, když budete přemýšlet o tomto krátkém příběhu, zeptejte se sami sebe: Co je těmi "velkými kameny" v mém životě? A pak je dejte do své sklenice jako první.Stačí?
Tak to je presne. Obcas mam pocit, ze kvuli skole nic nestihnu. Staci se, ale rozhodnout, ze pojedu na vandr, pak ze pujdu lezt, potom do hospody. No a nakonec se stejne ukaze, ze na tu skolu zbyde dost casu.
Pak už nezbývá než smutně koukat, jak tam velké kameny už nenacpe, a pokoušet se něco udělat z toho štěrku a písku, co zbyl.
Ale uznávám, že to, co jsem právě popsal, je patologický případ a asi nebude moc častý.
Jinak nejak genialni taky nejsem. Spis je treba si zjistit co je v kterem predmetu potreba udelat behem semestru, aby ho clovek mohl bezproblemu absolvovat. Mozna, ze narozdil ode mne jedes na prospechovy stipendium. Ja se snazim akorat udrzet si prumer nekde okolo 2. Ucit se musim, ale hlavne ve zkouskovem. Pokud nekdo tvrdi ze se na VS neuci, tak ma bud silenou kliku, nebo lze, a nebo si vybral skolu ktera mu je k nicemu.
Na FELu fakt nedávají nic zadarmo..Nežer ty prášky, maj negativní vliv na tvoje vnímání reality...
My závisláci musíme držet spolu
DD
Dvě a čtvrt hodiny řekl bych kvalitní výuky.Tyhle jazykové superbloky jsou pěkná pakárna. Původně bývalo 2 x 90 minut týdně, pak (myslím od podzimu 1998) to změnili na 1 x 135 minut. Tak dlouho nikdo pozornost neudrží, čili jde o naprosto proplýtvaný čas.
).
Ještě že už mám studia za sebou, i když leckdy bych se rád do těch dob vrátil
Môj deň začína o 5:30 ráno a povinnosti končia okolo 20:00. A to mi ostávajú celé 3-4 hodiny času než idem spať
Denne! Len počkaj až budeš programátor. Ak budeš dobrý, tak budeš v práci 9-10 hodín, a) preto, že ťa to baví a b) preto, že šikovnému naložia viac. Len počkaj až budeš mať deti, ...
A můžu se napít jedovaté barvy a posrat se. Ano!Nebo se píchnout štětcem do oka
Jinak umět svářet (a mít na to papír) je dnes velmi výhodné - je to jedna z profesí, jde chybí nejvíc lidí.
Sváření může škodit zdraví. Docela zásadně.sezeni u kompu taky a rekl bych ze se uci svaret protoze to chce a zrejme za to zaplati kolem 10k
rád bych i na slušnou VŠ (UK/ČVUT). Takhle mám větší šanci.Tak když to omezíme jen na ČVUT a Elektrotechnickou fakultu tak máš možná hezkou šanci se tam dostat, možná i větší než já (ale spíš ne), ale zatím co ty se v elektrotechnických předmětech budeš vozit a budeš jim muset věnovat obrovské množství času tak já už budu spoustu věcí znát, alespoň v tom prvním ročníku.
Kamarád přestoupil na střední školu průmyslovou a teď se učí svářet.Třeba si kamarád vybral špatnou střední školu průmyslovou.
To je teda výhra.Nevím co je na tom svářečském průkazu tak špatného... Někde argumentuješ zdravím, nevím to sice jistě, ale myslím si, že délka toho svářečského kurzu nebude o mnoho delší než 36 hodin. Za tuto dobu bude vliv na zdraví naprosto minimální.
Když vezmu v úvahu složení průměrného programátorského týmu (cca 10 mužů na jednu ženu) ...Nedostatek zen v programatorskych tymech nastesti vyvazuje jejich prebytek v jinych zamestnanich - napr. ucitelky, ucetni, zdravotni sestricky...
Nebudu se učit? Ne, to je otázka cti.Chyba. Čest do toho netahej. Spíš si stanov priority. Copak na té škole není žádná věc (předmět), která by tě opravdu zajímala? Řekl bych, že se něco najde. Až si v tom uděláš jasno - tj. i v tom, že bys to samé chtěl studovat i na VŠ - tak se tomu začni věnovat naplno. Škola ti pak líp uteče. Na to ostatní se ale nesmíš vykašlat úplně - dej si pozor na to, abys nepropadal - výš však mířit nemusíš.
Tiskni
Sdílej: