Oficiálně byl vydán Android 16. Detaily na blogu a stránkách věnovaných vývojářům.
Byla vydána nová verze 14.3 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
CSIRT.CZ upozorňuje, že na základě rozhodnutí federálního soudu ve Spojených státech budou veškeré konverzace uživatelů s ChatGPT uchovávány. Včetně těch smazaných.
Ač semestr ve škole právě končí, bastlíři ze studentského klubu Silicon Hill neodpočívají a opět se jako každý měsíc hlásí s pravidelným bastlířským setkáním Virtuální Bastlírna, kde si můžete s ostatními techniky popovídat jako u piva o novinkách, o elektronice, softwaru, vědě, technice obecně, ale také o bizarních tématech, která se za poslední měsíc na internetu vyskytla.
Z novinek za zmínku stojí Maker Faire, kde Pájeníčko předvedlo … více »Na WWDC25 byl představen balíček Containerization a nástroj container pro spouštění linuxových kontejnerů na macOS. Jedná se o open source software pod licencí Apache 2.0 napsaný v programovacím jazyce Swift.
Do 16. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2025 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.
Apple na své vývojářské konferenci WWDC25 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: designový materiál Liquid Glass, iOS 26, iPadOS 26, macOS Tahoe 26, watchOS 26, visionOS 26, tvOS 26, nové funkce Apple Intelligence, …
Organizátoři konference LinuxDays 2025, jež proběhne o víkendu 4. a 5. října 2025 v Praze na FIT ČVUT, spustili přihlašování přednášek (do 31. srpna) a sběr námětů na zlepšení.
Po roce byla vydána nová stabilní verze 25.6.0 svobodného multiplatformního multimediálního přehrávače SMPlayer (Wikipedie).
DNS4EU, tj. evropská infrastruktura služeb DNS založená na vysoce federovaném a distribuovaném ochranném ekosystému, byla spuštěna v testovacím režimu [𝕏]. Na výběr je 5 možností filtrování DNS.
Cupiditate sit voluptatibus architecto minus voluptatem quia et in. Facere repellendus natus ullam sunt eius non. Tempore inventore et nihil alias. Possimus sequi voluptates repellat odio quia suscipit dolores. Et nihil nihil dolore nemo harum qui quidem excepturi. Sit ut ipsa eum.
Tiskni
Sdílej:
Obrazně ...
Jednoho dne odborník na hospodaření s časem hovořil před skupinou obchodních studentů a aby vypíchl svou myšlenku, použil ilustrativní příklad, na který oni studenti nikdy nezapomenou. Když tak stál před skupinou těch výjimečných lamačů rekordů, řekl: "OK, je čas na kvíz," a vytáhl pětilitrovou zavařovací sklenici se širokým hrdlem a postavil ji před ně na stůl.
Pak vyhrabal ještě asi tucet kamenů zvíci pěsti a pečlivě je vyskládal jeden po druhém do sklenice. Když byla sklenice plná až po hrdlo a žádný další kámen se do ní již nevešel, zeptal se: "Je ta sklenice plná?" a každý v třídě zvolal: "Ano." Expert na hospodaření s časem opáčil: "Skutečně?" a sáhl pod stůl a vytáhl sáček štěrku, který nasypal na sklenici a pořádně s ní zatřepal. Štěrk se propadl do mezer mezi kameny. Zeptal se znova: "Je ta sklenice plná?" Tentokrát třída pochopila a jeden řekl: "Pravděpodobně ne." "Správně!" odpověděl a zpoza stolu vzal sáček s pískem a vměstnal ho všude do mezer mezi kameny a štěrk. Opět se zeptal: "Je ta sklenice plná?" "Ne!" zařvala třída. "Správně," odpověděl a vytáhl džbánek vody a naplnil sklenici až pod okraj. Pak se podíval na třídu a zeptal se: "Co je pointou této ilustrace?" Jeden snaživec zvedl ruku a povídá: "Pointou je, že bez ohledu na to, jak plny je váš program, když se snažíte skutečně pořádně, vždycky se tam ještě vejdou nějaké věci!" "Ne," řekl prednášející, "to není pointa. Pravda, kterou nás ilustrace nás učí, je ta, že pokud tam nedáme ty velké kameny napřed, tak už je tam nedostaneme nikdy. Co jsou ty velké kameny vašeho života? Čas, který trávíte se svými milovanými, vaše sny, smysluplné aktivity, učení či vedení druhých? Pamatujte, abyste dali dovnitř nejprve tyto důležité kameny, jinak je tam už nedáte nikdy." Tedy dnes večer nebo ráno, když budete přemýšlet o tomto krátkém příběhu, zeptejte se sami sebe: Co je těmi "velkými kameny" v mém životě? A pak je dejte do své sklenice jako první.Stačí?
Tak to je presne. Obcas mam pocit, ze kvuli skole nic nestihnu. Staci se, ale rozhodnout, ze pojedu na vandr, pak ze pujdu lezt, potom do hospody. No a nakonec se stejne ukaze, ze na tu skolu zbyde dost casu.
Jinak nejak genialni taky nejsem. Spis je treba si zjistit co je v kterem predmetu potreba udelat behem semestru, aby ho clovek mohl bezproblemu absolvovat. Mozna, ze narozdil ode mne jedes na prospechovy stipendium. Ja se snazim akorat udrzet si prumer nekde okolo 2. Ucit se musim, ale hlavne ve zkouskovem. Pokud nekdo tvrdi ze se na VS neuci, tak ma bud silenou kliku, nebo lze, a nebo si vybral skolu ktera mu je k nicemu.
Na FELu fakt nedávají nic zadarmo..Nežer ty prášky, maj negativní vliv na tvoje vnímání reality...
Dvě a čtvrt hodiny řekl bych kvalitní výuky.Tyhle jazykové superbloky jsou pěkná pakárna. Původně bývalo 2 x 90 minut týdně, pak (myslím od podzimu 1998) to změnili na 1 x 135 minut. Tak dlouho nikdo pozornost neudrží, čili jde o naprosto proplýtvaný čas.
A můžu se napít jedovaté barvy a posrat se. Ano!Nebo se píchnout štětcem do oka
Sváření může škodit zdraví. Docela zásadně.sezeni u kompu taky a rekl bych ze se uci svaret protoze to chce a zrejme za to zaplati kolem 10k
rád bych i na slušnou VŠ (UK/ČVUT). Takhle mám větší šanci.Tak když to omezíme jen na ČVUT a Elektrotechnickou fakultu tak máš možná hezkou šanci se tam dostat, možná i větší než já (ale spíš ne), ale zatím co ty se v elektrotechnických předmětech budeš vozit a budeš jim muset věnovat obrovské množství času tak já už budu spoustu věcí znát, alespoň v tom prvním ročníku.
Kamarád přestoupil na střední školu průmyslovou a teď se učí svářet.Třeba si kamarád vybral špatnou střední školu průmyslovou.
To je teda výhra.Nevím co je na tom svářečském průkazu tak špatného... Někde argumentuješ zdravím, nevím to sice jistě, ale myslím si, že délka toho svářečského kurzu nebude o mnoho delší než 36 hodin. Za tuto dobu bude vliv na zdraví naprosto minimální.
Když vezmu v úvahu složení průměrného programátorského týmu (cca 10 mužů na jednu ženu) ...Nedostatek zen v programatorskych tymech nastesti vyvazuje jejich prebytek v jinych zamestnanich - napr. ucitelky, ucetni, zdravotni sestricky...
Nebudu se učit? Ne, to je otázka cti.Chyba. Čest do toho netahej. Spíš si stanov priority. Copak na té škole není žádná věc (předmět), která by tě opravdu zajímala? Řekl bych, že se něco najde. Až si v tom uděláš jasno - tj. i v tom, že bys to samé chtěl studovat i na VŠ - tak se tomu začni věnovat naplno. Škola ti pak líp uteče. Na to ostatní se ale nesmíš vykašlat úplně - dej si pozor na to, abys nepropadal - výš však mířit nemusíš.