Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).
V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).
Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.
Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevili v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.
Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Pověsti vypráví o máchání pekařů v koši ve Vltavě. Jak to bylo četné ... kdo ví.
Cože to bylo za chleba? Já už radši kupuju celozrnej krájenej od ... Delta pekáren? Vital nebo Fit se jmenuje ... kdysi jsem, cca 12 let "nazád", chodil na brigádu do minipekárny v Chebu, pak ji asi pohltila konkurence ... ještě jsme dělali ruční výrobu, takže mam s čim srovnávat. I proto zatim ohrnuju nos nad těma pidipekárničkama na stůl na kilo těsta.
Cože to bylo za chleba?Ono to nemuselo být chlebem, ale tím, jak s ním obchodník naložil.
Já už radši kupuju celozrnej krájenej od ... Delta pekáren? Vital nebo Fit se jmenujeTy krájené chleby nejsou nic moc. Tedy aspoň pro mě. Mám raději čerstvé.
I proto zatim ohrnuju nos nad těma pidipekárničkama na stůl na kilo těsta.Ta pidipekárnička je dobrá v tom, že lze mít čerstvý chleba prakticky bez práce. Samozřejmě, že na ručně zadělávaný chleba pečený v peci to nemá...
Byla to jakási balená krájená Širava z místního Tesca. Nikdy více ani v krizi :-! Normálně bereme chleba od Zoulka z Václavské pasáže. Dřív jsme brávali z jedné místní pekárny, ale s novým pekařem šla kvalita dolů.Cože to bylo za chleba?
Nemám důvod lhát a když udělám chybu, tak ji přiznám. Jenže doba je taková, že lidi spíš lžou než aby přiznali chybu.
Nechci ze sebe dělat žádného klaďáka, ale připomnělo mi to dobu, kdy jsem sloužil u jistého útvaru. Měl jsem nad sebou přímého nadřízeného, který se snažil vykecat ze všeho, co šlo, a pak ještě vysoce postaveného nadřízeného, který ovšem respektoval mne a komunikoval vždy raději se mnou. Proč tomu tak bylo?
Jednou jsem jednomu vojáčkovi slíbil vycházku, jenže jsem mu ji zapomněl podepsat. On už to nekontroloval a chytila ho Vojenská policie. No a další den měl jít na kobereček na hlášení. Neprásknul by mne, ale řekl jsem mu ať nikam nechodí a šel jsem na ten kobereček sám. Čekal jsem zprda, místo něj jsem si vysloužil respekt a důvěru.
Výsledek: řidič i auto nenalezenoTo měl zfalšovaný řidičák, nebo jen nadiktoval něco jiného?
by si neveril aký majú policajti/poistovne v svojich databazach čurbes...Výsledek: řidič i auto nenalezenoTo měl zfalšovaný řidičák, nebo jen nadiktoval něco jiného?
Nicméně jsme se dohodli, že policajty volat nebudeme, škoda kolem 20 tisíc (letmý odhad - byl správný)Tu mi to začalo byť podozrivé (ja som v tomto smere klasik - aj keď niesú zranenia, škoda nepresahuje 80 tis. SKK (2655,5,- €) a nieje obmedzená doprava okolo tak policajtov radšej volám, cash zásadne neberiem (od vinníka), ak je to firemné tak tam dokonca je interný predpis zavolať políciu)...
Výsledek: řidič i auto nenalezeno, povinné ručení neplatné, takže ten trouba jsem byl nakonec já. A šlo to z mé havarijní pojistky včetně ztráty bonusu .....a je to tu...
Když jeden do druhého narazí, tak ho trochu popostrčí? Čili mohlo by to být vidět na vozovce a gumách? Jiné vysvětlení mne nenapadá.
Ale vždyť do dvaceti tisíc se snad volat nemusí, neee?
Jak kdy. Pokud dojde ke škodě na majetku třetí osoby (firemní auto, auto na leasing, poškozená svodidla, zábradlí, dopravní značka apod.), je povinnost volat policii bez ohledu na výši škody.
Ja jel jednou s autoskolou na nakup do Makra, nebo co to bylo za obchod, nekam do Pruhonic. Prvni seznameni s dalnici D1. Pak ucitel hodinu nakupoval a ja se ucil na nejakou pisemku.
Za co jsem ale rad je, ze jsem delal autoskolu ve favoritu a prvni auto kterym jsem jezdil byl taktez favorit. Sice to asi nebylo nejbezpecnejsi, ale clovek se naucil nejen dobre radit, ale zejmena predvidat provoz, protoze brzdeni a akcelerace nebyla tak okamzita jako u novych aut, tudiz vyzadovala nejake to planovani.
Kromě toho jsem měl výhodu, že jsem dělal autoškolu na podzim a v zimě, tedy i na sněhu a ledě.+1 Má to ještě jednu výhodu: člověk se naučí jezdit za tmy a později s tím nemá problém. Kolem mě je dost řidičů, kteří za tmy jezdí neradi jenom proto, že se s tím ve svých začátcích nepotkali a nikdo jim nevysvětlil základní věci...
Má to ještě jednu výhodu: člověk se naučí jezdit za tmy a později s tím nemá problém.Samozřejmě. Dobré je také v autoškole zažít pořádnou mlhu, což se mi bohužel nepoštěstilo.
To ano, ale každý si to prostě musí jednou zkusit.Přesně tak - ať si, kdo chce, tvrdí, co chce, mezi vědět a vidět je rozdíl.
Kolem mě je dost řidičů, kteří za tmy jezdí neradi jenom proto, že se s tím ve svých začátcích nepotkali a nikdo jim nevysvětlil základní věci...Hm, v noci jezdím nerad taky a to jsem po autoškole jezdil téměř výhradně v noci, takže můžu s klidným svědomím říct, že jsem se s tím ve svých začátcích potkal.
Tzv. stealth rider - člověk v matném černém oblečení bez jakéhokoli reflexního prvku na neosvětleném kole, pokud možno se zadní odrazkou zakrytou oblečením nebo taškou. Skvělá věc, hlavně když ho člověk potká na silnici první třídy metr od krajnice… Jak praví klasik: "Když chceš skoncovat se životem, pověs se ve stáji na opratích."
Jinak osobně raději jezdím za úplné tmy než za takové té večerní polotmy, kde je ještě trochu vidět. To mi vadí mnohem víc.
Tiskni
Sdílej: