Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.
sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.
Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).
Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.
Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.
Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou
… více »Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.
Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.
Takze ti vadi prirucka k sexualni vychove, protoze je moc levicova? Cos to zas vyblil ty demente?
Mozna ti vadi, ze nekteri v patnacti vi o sexu vic, nez ty kdy budes.
Ano, není nic krásnějšího, než když na sebe osmileté děti přede všemi prozradí, komu už raší ochlupení - a učitel je za to pochválí s kondomem v ruceNení na tom vůbec nic špatného.
...kde se mj. píše, že otec (!) má dráždit dceru v intimních místech.WTF?
Takova prirucka fakt existuje, nebo sis ji prave vymyslel?
Zajímalo by mě, jestli se pochlapíš a postavíš se i za tu skopčáckou příručku, kde se mj. píše, že otec (!) má dráždit dceru v intimních místech.Nic o ní nevím. Dej odkaz, pak se budu moci vyjádřit.
Jeden by třeba řekl, že větší problém zasluhující si takové bariéry je násilí a ne sex.+1 Násilí a perverze zobrazované v dnešních "hororových" i jiných filmech nezná mezí...
proč by si to ty děti měly sdělovat.To je právě to! Vzpomínám si, jak kdysi na základní škole jeden můj kamarád vyzvonil ostatním, že se mi líbí nějaká spolužačka. Nelíbilo se mi to - byla to důvěrná informace, určená úzkému okruhu lidí. Ostatním po ní nic nebylo. Ale oni to teď věděli. Když na to přišlo, někdy mi to i předhodili. Jak asi budou dnešní děti zacházet s informací, že některý ze spolužáků už měl ztopoření? Příručka nutí učitele, aby o sebě děti podaly informace, které je mohou diskreditovat. A navíc - na rozdíl od mého případu, kdy se o mé tajné lásce dověděli spolužáci, tady se to všechno dozví i učitel.
Větší otevřenosti dětí v tomto směru? Neříká ta samá příručka, že taková otevřenost má svoje meze?Příručka například varuje před zneužíváním zapříčiněným kontaktem po Internetu, před publikováním citlivých informací ap. Ale zase chce, aby na sebe děti tyto důvěrnosti prozrazovaly. Pokud to prozradím spolužákům, může to kdokoli z nich zveřejnit někde na Facebooku, nebo mě tím vydírat. Takže kvůli příručce může dojít k tomu, před čím příručka varuje. (Viz 10. kapitolu - "Sexualita a média".)
Takže jestli tě správně chápufalse
falseCo to je za divný programovací jazyk, že tam
void
vrací boolean
?
BOOLEAN
je v něm třístavový. void
u vracející FALSE
:CREATE OR REPLACE PACKAGE void_test IS SUBTYPE void IS BOOLEAN; FUNCTION return_false RETURN void; END void_test; / CREATE OR REPLACE PACKAGE BODY void_test IS FUNCTION return_false RETURN void IS BEGIN RETURN FALSE; END return_false; END void_test; / DECLARE v_voidVal void_test.void; BEGIN v_voidVal := void_test.return_false; IF v_voidVal = FALSE THEN RAISE_APPLICATION_ERROR(-20999, 'v_voidVal is FALSE'); END IF; RAISE_APPLICATION_ERROR(-20999, 'v_voidVal is NOT FALSE'); END; / DROP PACKAGE BODY void_test / DROP PACKAGE void_test /A výstup:
PACKAGE void_test Compiled. PACKAGE BODY void_test Compiled. Error starting at line 21 in command: DECLARE v_voidVal void_test.void; BEGIN v_voidVal := void_test.return_false; IF v_voidVal = FALSE THEN RAISE_APPLICATION_ERROR(-20999, 'v_voidVal is FALSE'); END IF; RAISE_APPLICATION_ERROR(-20999, 'v_voidVal is NOT FALSE'); END; Error report: ORA-20999: v_voidVal is FALSE ORA-06512: at line 7 DROP PACKAGE BODY succeeded. DROP PACKAGE void_test succeeded.
Neco muze byt dobre, a pritom to nebyt nutne.
napr. otazky - mista si vymeni ti, kteri masturbuji, divky, ktere uz maji menstruaci, atd...Herdek, no a co? Jsou to úplně normální věci. Děti a lidé obecně by se měli mnohem lépe, kdyby se toho přestali bát. Umělá a násilná tabuizace podobných banalit je z části produktem černoprdelnického zanícení pro falešnou cudnost a z části pozůstatkem socialistické pseudomorálky, která každému kázala čumět si na špičky a držet hubu.
Dobře, ale kde to má hranici?Nevím, jestli ten předěl opravdu nevidíš, nebo to tu doháníš ad absurdum schválně. Jde tu o to, aby se o tom děti nestyděly mluvit. Nikde v té příručce, pokud vím, není psáno nic o tom, že by děti měly ty věci natáčet a vystavovat světu na odiv.
Když se děti nemají stydět mluvit, proč by se měly stydět natáčet?Nechápu tento logický přemet. Já v tom žádnou kauzalitu nevidím. A mimochodem, i kdyby nekrásně příručka způsobila smršť nahrávek masturbujících chlapečků, čemu by to uškodilo? Nechráněný sex je nebezpečný. Ale natočené video? Čím je nebezpečné či škodlivé?
Hranice je tam, kde ji příručka stanovuje.Proč?
Jde tu o to, aby se o tom děti nestyděly mluvit. Nikde v té příručce, pokud vím, není psáno nic o tom, že by děti měly ty věci natáčet a vystavovat světu na odiv.Tím, že něco říkám, píši, tak sděluji. Když natáčím, fotografuji, též sděluji. Definice v teorii fotografie přímo zní: fotografie=sdělení. U filmu to je obdobné. Takže zas až tak velký rozdíl mezi těmito sděleními nejsou. Abych neodbočila: Pokud je někdo od přírody stydlivý, těžko ho to odnaučí x sexuologických lekcí ve škole, sdílených společně se spolužáky. Naopak možná to jeho stydlivost ještě prohloubí. To snad ale ani není smyslem této příručky. Její smysl je zřejmě pouze informativní. Tyto choulostivé informace by měly být podávány s citem, nikoliv jako housky na krámě. Měl by je sdělovat člověk s psychologickým vzděláním, nikoliv např. učitelka matematiky, což se mnohdy na školách děje. Ono to mimochodem není nic příjemného ani pro ty učitele, vyhýbají se tomu jako čert kříži, ředitelé je musí nutit. Cítí se pak před žáky velmi trapně. Tohle vím, mám v rodině učitelku. Jako přínosné bych viděla jakousi "lekci asertivity" resp. komunikace, naučit se prosadit si nenásilně své zájmy či naučit např. odmítat. Což není vždy lehké, jak se zdá a přitom je to dost důležité|. Učit se to např. hranými scénkami "ze života". Myslím, že by to i děti bavilo.
ikdyz tady bych je posilal rovnou do prdele, naco s nima jednat slusne, kdyz to oni taky nedelaji. jak vidi ze clovek meni smer aby se jim vyhnul tak uz za nim utikaji a nenechaji se jednodusse odbejt a furt to do cloveka husti az podlehne. pouzivaji spinavy triky, tak bych je na ne pouzil taky. ale to uz sem trochu odbocil od tematu. myslim si ze takovy veci by se ve skole ucit meli, protoze me to treba doma nikdo nenaucil (a ve skole taky ne). ted sice v tom slavnym RVP ZV nejaky takovy veci zarazeny sou, ale ze by to bylo nekde videt ...
podepisovat nevyhodny smlouvyTo jste uhodil hřebíček na hlavičku. Stejně důležité je nabádání k opartnosti v této oblasti. Vyučovat na ZŠ základy finanční a právní gramotnosti. V čemž leckdy zaostávají i rodiče, oproti tomu sexu.
zase mi ale pomaha v tom, ze kdyz se me pta nakej agent co mam za tarif, tak mi nakonec vzdycky rekne ze ta jeho nabidka pro me neni, ze bych to mel akorat drazsi.
na agenty na ulici uz sem vyskolenej, ale horsi sou ty co volaji. tam staci jedno jediny souhlasny slovo a uz je smlouva uzavrena! zvlast praktiky spacestaru a eurostaru (dve firmy z jednoho baraku v brne) sou pekny svinstvo, pokud primo nelzou tak aspon nerikaji celou pravdu. nakonec mi vod nich prisel i nejakej usb modem kterej sem vubec nechtel, tak sem jim to zase poslal zpatky jeste s odstoupenim od smlouvy do 14 dni od doruceni. sem zvedavej jestli to bude stacit nebo se budou zkouset nejak vykroutit, precejen z toho musi mit nejakej ten mrzkej peniz ze jim to bude stat aspon za pokus ...zase mi ale pomaha v tom, ze kdyz se me pta nakej agent co mam za tarif, tak mi nakonec vzdycky rekne ze ta jeho nabidka pro me neni, ze bych to mel akorat drazsi.Stačí říct „Používám zásadně internetovou telefonii, z mobilu provolám tak 10 Kč měsíčně. A od té doby, co cenzurujete Internet, nemám o vaše další služby zájem.“.
ale horsi sou ty co volajiA: Dobrý den Anežka Vopičková, hovořím s majitelem tohoto čísla?
nejlepsi je to vubec nezvedat, to se pak nemuze nic stat. uz sem byl zvyklej nezvedat cisla co nemam v seznamu, ale posledni dobou mi volalo par lidi ktery v seznamu nemam s necim dulezitym, tak sem to zase zacal zvedat. nejdriv sem to teda nechtel, ale na druhym konci dratu byly dost schopny a prekecali me. ale ted sem aspon poucenej a priste jim uz na to neskocim.
oni nejsou od operatora, jenom pro ne uzaviraj ty smlouvyKdyž se představí Dobrý den, Tramtarára ze společnosti týcenzor, tak holt předpokládám, že je od operátora…
to byl nakej akcni darkovej balicek a ze dostanu novou kartu a este mi zaplati dvanact stovek a pak ze to muzu prevest na nekoho jinyho, kdyz budu chtitTak na to je další recept, obvykle je to dost vyvede z míry:
vypadalo to hypervyhodne, ale kdyz to prislo, uz to tak vyhodny nebylo.Á, pan kotyz si pořádně nepřečetl smlouvu
Heav'n has no Rage, like Love to Hatred turn'd, Nor Hell a Fury, like a Woman scorn'd.V překladu zhruba takto (můj pokus o překlad):
Nebe nezná Hněvu, jako Láska v Nenávist obrácená, Ani Peklo Zuřivosti, jako Žena zhrzená.To, že to Congreve nijak nepřehání, vám potvrdí každý rozvodový právník ...
PS: radej by do ty prirucky mohl napsat jak nejlip resit kdyz po tobe jde holka o kterou nemas zajem - tech se tak tezko zbavuje a obcas to je dost neprijemnyna to je nejlepsi se zacit dloubat v nose
Umělá a násilná tabuizace podobných banalit je z části produktem černoprdelnického zanícení pro falešnou cudnost a z části pozůstatkem socialistické pseudomorálky, která každému kázala čumět si na špičky a držet hubu.... a z části je to důsledek toho, že někteří lidé o těchto věcech prostě nechtějí mluvit, protože mají pocit, že ostatním do toho nic není. Ale budeme je nutit, protože tak je to správné...
Herdek, no a co? Jsou to úplně normální věci.To, ze jsou to normalni veci pro tebe, jeste neznamena, ze jsou to normalni veci pro deti. Kruci, tak uz si vzpomen, jak a na co jsi myslel na zakladni skole! Ja si moc dobre pamatuju, ze kdyz jsem treba rekl, ze se mi nejake devce libi, tak to spoluzaci hned vykriceli a vedela to cela trida. Vis, ze to muze mit docela nasledky na psychiku?
černoprdelnického zanícení pro falešnou cudnostA tohle je jako co? A kde beres "falesnou cudnost"? Vzdyt takhle nase civilizace fungovala a vzkvetala uz par tisic let! Totalne falesna je spis ta prehnana otevrenost, cimz se dostavam k hlavnimu...
socialistické pseudomorálkyFajn, socialismus jsem nezazil, tak me klidne pouc. Ale zatim mi to prijde jako blabol, nebot si laskave uvedom jeden fakt: ktery nazor branis? Co prosazuje prirucka? Otevrenost. Aby deti sdileli vsechny (nebo vetsinu, na tom nesejde) duverne informace s ostatnimi. Taktez jsou deti vedeny k tomu samemu pristupu k sexu a vztahu. Kde je kruci ta individualita? Za socialismu byli preci vsichni "stejni", byla snaha poprit individualitu jedince. Docela se divim, ze jako linuxak, ktery by mohl mit nejake povedomi o hodnote soukromi, souhlasi s takovymi nazory. Vzdyt je to uchylne! Copak se ti nezda, ze naopak v soucasnosti ta moralka upada, kdyz uz je sex skoro vsude? Jsou nahy zensky i v reklamach na zastavkach tramvaji! Copak ti uz ta posedlost sexem neprijde uboha?
sorry, ale v teto diskuzi jsi hodne klesl v mych ocich.To mě mrzí, ale názor kvůli tomu nezměním.
To, ze jsou to normalni veci pro tebe, jeste neznamena, ze jsou to normalni veci pro deti.Bylo to pro mne normální už ve školním věku. Nikomu to však nenutím. Pouze vyjadřuji svůj názor. Já tu příručku nepsal a i kdybych měl tu možnost, tak bych se do toho nemontoval, protože to není můj obor. Ale v této diskusi lidé vyjadřují své rozhořčení. Já zase vyjadřuji svůj náhled na věc.
Kruci, tak uz si vzpomen, jak a na co jsi myslel na zakladni skole! Ja si moc dobre pamatuju, ze kdyz jsem treba rekl, ze se mi nejake devce libi, tak to spoluzaci hned vykriceli a vedela to cela trida. Vis, ze to muze mit docela nasledky na psychiku?Nevím, proč by mělo mít špatné následky, když se spolužáci dozvědí, že se někomu někdo líbí. A tipl bych, že to nevíš ani ty. Ale především - je to mimo tuto debatu. To, kvůli čemu se tu většina odpůrců té příručky zlobí, jsou návrhy _her_. Ne nějaká snaha o ponižování.
A kde beres "falesnou cudnost"?Takový mám z většiny pánbíčkářů dojem.
Vzdyt takhle nase civilizace fungovala a vzkvetala uz par tisic let!Hehe. A církev ji vedla od jednoho úspěchu k druhému! To, že naše civilizace nevymřela, ještě neznamená, že jsme všechno dosud dělali dobře, nebo že by to nešlo lépe. Během toho tisíce let se toho dost změnilo. Proč myslíš, že zrovna my žijeme v době, kdy už je všechno tak akorát a nic už by se měnit nemělo.
Co prosazuje prirucka? Otevrenost. Aby deti sdileli vsechny (nebo vetsinu, na tom nesejde) duverne informace s ostatnimi.Já ty informace nepovažuji za důvěrné. Popisované věci považuji za banálnosti každodenního života a dle _mého_ názoru by lidé měli snazší život, kdyby se o nich dokázali bez potíží bavit.
Docela se divim, ze jako linuxak, ktery by mohl mit nejake povedomi o hodnote soukromi, souhlasi s takovymi nazory.Eh, netuším, jak s tím souvisí Linux, ale každopádně mám pocit, že mi přisuzuješ postoje, které nemám - pouze si je automaticky přiřazuješ k určitému názoru. Já si velmi vážím soukromí jednotlivce a jsem zásadně proti jakýmkoliv šmírovacím tendencím, které se v dnešní společnosti, bičované zastrašováním terorismem apod., stále častěji uchycují. Ale to je něco úplně jiného než sexuální výchova dětí ve škole. Ty hry v příručce, které ti leží v žaludku, možná nejsou ideální, ale jsou navrženy tak, aby děti naučily, že se za funkci svého těla nemusí stydět, že jsme na tom všichni podobně, že se nemusí trápit kvůli věcem, které jsou úplně normální.
Vzdyt je to uchylne!Já si to nemyslím.
Copak se ti nezda, ze naopak v soucasnosti ta moralka upada, kdyz uz je sex skoro vsude?Nevím, jestli upadá morálka, ale pokud ano, tak podle mě ne kvůli sexu. Nevidím na sexu nic špatného, ani na to, že se o něm mluví.
Jsou nahy zensky i v reklamach na zastavkach tramvaji! Copak ti uz ta posedlost sexem neprijde uboha?Asi tě ještě více zklamu, ale opravdu mi nevadí nahé ženské v reklamách. A nevím přesně, jak si vyložit posedlost sexem, ale nemohu říct, že by mě současný stav - tedy to, jak se o sexu mluví, jak je prezentován a jak je na očích - nějak znepokojoval. Nevidím nic nemorálního na sexu.
A pre panbickarov - preco asi pan boh urobil muza a zenu tak ako ich urobil? Ved keby to malo byt podla neho nieco zle, tak by sposob rozmnozovania vymyslel uplne inym sposobom a nie tak, aby si to clovek uzival! Alebo inac povedane, ked mi dal chut - pomocou ktorej sa mozem uplne normalne rozplyvat na dobrym jedlom, tak preco sa nemozem rozplyvat aj nad dobrym sexom?A proč když programuješ (tedy pokud programuješ), neoznačíš všechny atributy a metody ve třídě jako public? (je to přirovnání a to je z principu nedokonalé, tak, prosím, nechytat za slovo)
ale nevidím na tom vůbec nic špatného - tedy pokud s tím všichni zůčastnění souhlasí Teraz mi to volajako nedochadza - s cim ze to suhlasis?To pujčování manželek.
... cirkev (myslim jej predstavitelov a nie "obycajnych" veriacich) povazujem za najstarsiu, najvacsiu a najstrasnejsiu teroristicku organizaciu na zemi.Katolickou církev taky nemám rád, ale tenhle názor nesdílím, ale budiž...
A zaroven neznasam, ze "maju patent" na prezentovanie bozich nazorov a zamerov.To nesnáším u kohokoli.
Dam krk za to, ze pan boh nema absolutne nic proti tomu ked si "zasexujem s navlecenym kondomom". Ba verim tomu, ze je rad, ze sa na to vsetko divam rozumne a neverim tomu, ze sex mam len na ucel splodenia. To len ta cirkev zdemonizovala nieco co je bozi dar.Souhlas.
Co prosazuje prirucka? Otevrenost. Aby deti sdileli vsechny (nebo vetsinu, na tom nesejde) duverne informace s ostatnimi.
Já ty informace nepovažuji za důvěrné. Popisované věci považuji za banálnosti každodenního života a dle _mého_ názoru by lidé měli snazší život, kdyby se o nich dokázali bez potíží bavit.Roberte, opatrně. Já doma běžně chodím nahatý, koupeme / sprchujeme se často s děckama dohromady, nemám problém vidět jiné nahaté lidi obou pohlaví - ať už live, tak i na obrázcích a sám např. nemám problém převlékat se u koupaliště bez použití budky a ručníku, pokud to není na daném místě nevkusné. Jako "pánbíčkář" jsem o dost oprsklejší, než moje nepokřtěná žena (ta by s tím koupalištěm problémy měla) - toliko vložka vyvracející "cudné pánbíčkáře" vs. "liberální nepánbíčkáře" a úvod do situace. Na druhou stranu - pokud by Venďa přišla ze školy a povídala mi o tom, že hráli hru "vyměňte si židle kdo už masturbuje", tak bych s tím (jako rodič) nesouhlasil. Určitě se tam totiž najde aspoň jedno dítě, které bude mít problém se k takovým věcem veřejně přiznat a tato hra pro něj bude velmi nepříjemná. Pokud každé jedno dítě samo nechce o těchto věcech mluvit, neměli bychom mu brát právo na ochranu jeho osobního soukromí.
Roberte, opatrně.Nebo co?
pokud by Venďa přišla ze školy a povídala mi o tom, že hráli hru "vyměňte si židle kdo už masturbuje", tak bych s tím (jako rodič) nesouhlasilTo je tvé nezadatelné právo. Já však mám stejné právo na věc nahlížet jinak. Mně by nevadilo, kdyby se toho mé dítě účastnilo.
Pokud každé jedno dítě samo nechce o těchto věcech mluvit, neměli bychom mu brát právo na ochranu jeho osobního soukromí.Napsal jsem snad něco takového? Pokud vím, tak ta příručka neřeší žádné sankce či něco podobného. Já také nikde neřekl, že bych chtěl své názory lidem nutit násilím. Na druhou stranu: Bereme-li školu jako instituci, která má děti něco naučit, pak je podle mě v pořádku, když jedna z těch věcí, které si ze školy odnesou, je vědomí, že např. masturbace není nic zakázaného, nepravého, škodlivého či něco, co by bylo potřeba skrývat. Ano, je to intimní, stejně jako je intimní třeba chození na záchod. A podobně jako obyčejné chození na záchod je i masturbace přirozený a zdravý způsob, jak se postarat o standardní fyziologické potřeby lidského těla. Nikdo si asi nepřeje, aby ho cizí lidé sledovali, jak se jde vymočit. Nicméně, těžko by se asi také hledal někdo, komu by vadilo, že se ho jiný zeptá, jestli si odskočí, když to potřebuje. S masturbací je to stejné - až na to, že je (na rozdíl od chození na záchod) nepřirozeně stigmatizována a tabuizována. Jak jsem také psal v komentáři, na který reaguješ: Ty hry v příručce, které ti leží v žaludku, možná nejsou ideální, ale jsou navrženy tak, aby děti naučily, že se za funkci svého těla nemusí stydět, že jsme na tom všichni podobně, že se nemusí trápit kvůli věcem, které jsou úplně normální.
...zkracene: pokud nejsem schopen se svym partnerem/partnerkou o necem otevrene mluvit, nemeli bychom to spolu delat - nevztahuje se pouze na sex, napr. pokud nejsem s nekym schopen otevrene mluvit o penezich asi tezko budeme spolecne hospodarit.
Jirka
Homosexualitu považuji za deviaci. Věřím tomu, že je léčitelná. Co k tomu říct? Tmář a křesťanský fundamentalista jsou ty pravé termíny.Vzhledem k tomu, že to tvrdí několik bývalých homosexuálů, zajímalo by mě, o čem pochybuješ.
Já znám homosexuálů jenom pár (a o některých si to myslím), nevím že by se někdo z nich "léčil" a už vůbec žádného bývalého.Protože média tyto informace vesměs nepublikují. Maximálně někde v rubrice Tmáři a blázni.
Momentální vědecká teorie je, že orientace je vrozená a neměnná.V nacistickém Německu zase lékaři zjistili, že Židi a Slovani jsou méněcenní. A co jako?
A samozřejmě řada homosexuálů se může chovat heterosexuálně a naopak.Sexuální orientace je něco jiného než sexuální chování.
Protože média tyto informace vesměs nepublikují. Maximálně někde v rubrice Tmáři a blázni.Takže o tom, že jsou to vyléčení homosexuálové, víš jen ty a my ostatní ti musíme věřit?
Co je nespravneho na tom, ze homosexualita je odchylka od normalnosti (normy)? Normu (normalnost) urcuje chovani vestiny,Tady je treba dat pozor na odlisny vyznam slova norma. Norma neni primarne deskriptivni (jak to je), je preskriptivni (jak to ma byt) zalezitost. Tedy majoritni chovani neurcuje normu, normu urcuje spolecensky konsenzus. A spolecensky konsenzus v poslednich letech (alespon v liberalnim prostredi) je takovy, ze jakekoliv sexualni chovani mezi dospelymi jedinci, ktere neovlivnuje negativne okolni spolecnost, je prijatelne. Z tohoto hlediska jak heterosexualni tak homosexualni chovani je mozne brat jako normalni. Kdyz konzervativci povazuji homosexualni chovani za deviaci (odchylku od normy), tak tim rikaji, ze by to tak byt nemelo, a ze homosexualni chovani muze byt maximalne tolerovano, ale nikoliv akceptovano jako prijatelne.
homosexuáli, pokiaľ nie sú zároveň pedofili alebo niekoho neznásilňujú nie sú deviantiA pedofilové, kteří niekoho neznásilňujú, sú devianti?
David Loula, předseda Výboru na obranu rodičovských práv, natvrdo říká: "Homosexualitu považuji za deviaci. Věřím tomu, že je léčitelná." Co k tomu říct? Tmář a křesťanský fundamentalista jsou ty pravé termíny.Homosexualita je genetická porucha (~ nemoc), která mimo jiné dotyčnému ztěžuje/znemožňuje rozmnožování. Ostatní poruchy, které způsobují totéž, jsou běžně léčeny, tak proč neléčit tuhle?
Homosexualita je genetická porucha (~ nemoc), která mimo jiné dotyčnému ztěžuje/znemožňuje rozmnožování. Ostatní poruchy, které způsobují totéž, jsou běžně léčeny, tak proč neléčit tuhle?Pokud bereš člověka jako stroječek na plození dětí, tak jo. Já kdysi viděl film, kde ukazovali různé zvířecí společnosti a roli homosexuálních jedinců v nich. Zkrátka pro společnost je dobré, když jsou její členové co nejrůznější. Pak je odolná a životaschopná. Navíc homosexuálové neplodní nejsou někteří po dětech touží a někteří je mají. Jedinci kteří se nevěnují vlastní reprodukci mohou 100% své energie věnovat něčemu jinému. (Nebo utíkat před inkvizicí.
..čoviny.tvoja forma výuky je teda brutálna...
Ti by nesouhlasili s jakoukoli formou sexuální výchovy kromě "nesexujte a radši běžte do kostela"Proč lžeš?
Jenže nás s tím otravovali konstatně od 6. do 9. třídyTeď se začne dřív, už na prvním stupni. A zmiňovaná německá příručka ja snad už o sex. výchově tříletých dětí... :(
Proč lžeš?Nevím, asi jsem retardovaný jako zbytek místní verbeže
btw. jaké vyznání, směr, církev apod. jsou ti nejbližší, smím-li se ptát?Upřímně řečeno: Já nevim. Mám rád evangelíky, ale zas je neznám natolik, abych věděl, jestli tam nejsou třeba nějaký zrady. Když už jdu jednou za čas do kostela, tak spíš vybírám podle konkrétního kněze a nekoukám (většinou) na církev, anebo podle toho kam choděj známí...
whoa, to se mi povedlo, komentar o rozsahu mensiho blogu a bez odstavcu a jinejch blbosti pro to aby se to radostnejc cetloNáhodou já to přečet v pohodě
Už jsem potkal pár podobně hledajícíchJá nevim, asi oboje, já ani nějakou zradu nečekám, spíš jsem tím myslel to, že nevím, jestli se můžů stotožnit se všema jejich názorama. Aby zas pak někdo na mě nepřišel s tim, že "jo tak tobě se líbí evangelíci? Jenže to oni dělaj to a to a zastávaj takový a makový názor, to je hrůza!", víš jako to myslim... nechci zas být pod nějakou nálepkou, ono už s tím "křesťan" si člověk užije až ažU evangelíků zrada v čem? V lidech, nebo "učení"?
Ten problém je právě v definici "smilstva" čili "cizoložství". Někdo to definuje jako "podvést svého partnera", církev zase jako "sex mimo platný (čti: críkví uzavřený) sňatek".Svůj vlastní výklad těch slov si může udělat každý. Jak je vykládali pisatelé těch textů je zřejmé. Do debat ohledně toho co je na mimomanželském sexu špatného (či jak je nedogmaticky nutné uznat že jsou některá biblická přikázání "přežitek") se mi opravdu nechce pouštět. Pouze jsem psal že není pravdou, že by v bibli nebylo nic o tom, že je mimomanželský sex zlem. Je to tam. A to jednoznačně. Snaha dát slovům jiný význam než jim dávali pisatelé těch textů je poněkud křečovitá. Mimochodem proč bych měl číst platný snǎtek jako církví uzavřený sňatek. Která z církví tvrdí něco takového? Katolická nikoliv.
Poznámka na okraj: Věděli jste, že katolická církev jedno v Bibli uvedené přikázání úplně vypustila a jedno (to poslední) rozdvojila? (Konkrétně vypustila to o nezobrazování Boha - což se asi církvi do krámu nehodiloTo ví snad každý s alespoň minimálním náboženským vzděláním. Jinak deváté (dle katolického číslování) přikázání se netýká ani tak sexu jako spíše chtivých pohledů na cizí manželky.a rozdvojila to poslední o závisti, čímž elegantně vzniklo ještě jedno protisexové přikázání.)
Má původní připomínka byla faktického rázuV tom případě OK.
Jak je vykládali pisatelé těch textů je zřejmé.To by mě zajímalo, ž čeho to je zřejmé. Vždyť oni se častokrát neshodli ani mezi sebou...
…pomůže jim ona příroučka navázat kvalitní vztahy?Myslím si, že většinu informací už stejně děti budou mít z médií, internetu a od okolí. Předmět s malou hodinovou dotací si stejně nebude klást za úkol vychovat ze žáků sexuology, nýbrž je seznámit s elementárními skutečnostmi. Vzpomínám si například, že jsme v rodinné výchově krátce probírali správné stolování - příbor jsem však znal už předtím.
že jsme v rodinné výchově krátce probírali správné stolováníV mém případě neuspěšně, která vidlička se má použít na ústřice?
Nakonec si poradili, zjistili, že jsou věci, které mají rádi, děti na svět také přivedliJistě, nikdo také netvrdí, že lidstvo bez sexuální výchovu vymře. Ale kolik z těch lidí, kteří "si nakonec nějak poradili", muselo řešit nechtěné těhotenství, pohlavní nemoci apod.? Tomu se sexuální výchova snaží předejít.
S textem příručky nesouhlasí ani církev.
Jak ani? Církev nesouhlasí s žádnou sexuologickou příručkou. To není nic nového .
Za pitomce jsi tady jen a pouze ty.
Jak už jsem ti napsal v jiné diskuzi (kde ses ani neuráčil mi odpovědět - nejspíše ti došly argumenty), já takovou blbost napsal pouze jednou, ty svými bláboly zas*ráš _každou_ téměř diskuzi a všechny tím svým trollováním jen a pouze obtěžuješ.
Úlohou Církve není souhlasit se suxuálními příručkami.S tím souhlasím, ale proč ji teda odmítá? Nemůže prostě mlčet? Musí se do všeho montovat? Vždyť to s náboženstvím prakticky nesouvisí...
tak jsem rád, že v tomhle se nerozcházíme. Taky si myslím, že Církev příliš povolila.Wtf? kyknosi, kde jsi...
Příručka, o které je tento článek, degraduje milostný život na mrdání.Jenže to je jen a pouze tím, že jsi nepochopil, o čem ta příručka je. Ta příručka je jen a prostě o mrdání. Ne o milostném životě. To je jako kdyby sis stěžoval na knížku o kernelu, že nezmiňuje KDE, Gnome, LXDE, *boxy, atd. a že je teda úplně nahovno.
Cele je to k smichu. Poucovat deti o vecech jez uz davno znaji.
prolife1.jpg prolife2.jpg prolife3.jpg prolife4.jpg prolife5.jpg prolife6.jpg prolife7.jpg prolife8.jpg prolife9.jpg
Dokumenty, týkající se sexuální výchovy, které nedávno rozesílala náboženská "organizace" Prolife.
Já si myslím, že se kolem té sexuální výchovy dělá moc velký humbuk. Dětem je třeba včas a srozumitelně říkat (ve škole i doma), jaké nástrahy je mohou čekat v případě nesprávného výběru partnerů (i v nesprávném věku svém či partnerově), hovořit o všech tématech, od lékařských až po ty finanční a společenské.Souhlasím. A přesně toto by se mělo učit v rodinách, nikoli ve (státních) školách.
a v tramvaji si ani nesedamJo v lbc jsou tramvaje snad bezedný, za to v nízkopodlažních autobusech se pár lidí stoupne a je to překážková dráha
lempl se sekyrkou!!!!
Tě vemu k nám do pivnice, kde točej už léta nejlepší pivo široko daleko, dám ti slepej test, a uvidímeA: To víno je moc dobré, mohl bych vidět láhev?
Noste rychlejs, uz se stmiva!
musite se vic snazit
no to nam taky pousteli ruzny videa, treba od Woodyho Allena "Vsechno co jste kdy chteli vedet o sexu a bali jste se zeptat" nebo nejaky pecko z produkce ministerstva skolstvi z ranejch 90. let (soustali tam naky vojaci s kurvama a jeste meli uniformy CSLA) to byla fakt "kultůra za pjetset" ...
jestli te zajima vyukovej software, tak od Terasoftu je sexualni vychova minimalne jedna. sice je to windows only (este bych pomalu tvrdil ze jen windows 9x only, na xp se to bez nastaveni modu kompatibility na 98 nebo nt mozna ani nespusti, ale to nemam vyzkouseny a uz tu to cd nemam), ale pod wine to bezi docela uspesne (osobne vyzkouseno). a prikladat by to k tomu asi mohli, ale kdo by to platil?
a oficialni videa taky sou, pousteli nam neco z naky ohrany VHSky s hroznyma hercema, grafikou, zvukem a vubec vsim a bylo pod tim podepsany ministerstvo skolstvi nebo zdravotnictvi nebo buhvi co to bylo za statni instituci. to jeste slo, ale co nam pousteli nejaky video z porodu, to uz bylo vazne dost nechutny ...nejvic sme si ale uzili toho woodyho allena. to bylo myslim z osobni sbirky pana ucitele a ne z kabinetu biologie. taky to bylo kvalitativne o level vejs. btw by me zajimalo, jestli uz se dneska tyhle instruktazni videa skolam dodavaji na DVD nebo porad zustavaji u VHS a 100 let starejch vycpanin a modelu (jeste po roce 2000 to tak bylo na vsech ustavech, kde se me pokouseli proti moji vuli trochu vzdelat) ...
... ale co nam pousteli nejaky video z porodu, to uz bylo vazne dost nechutny ...Nedivím se, tyto dokumenty bývají opravdu drsné, obzvlášť proto, že jsou to dokumenty. To není jako horror, kde když na vás vybafne Nepopsatelná Obludnost plná oslizlých chapadel, ale kde si můžete říct "Je to jen film". Já osobně jsem byl zatím podobných věcí ušetřen, ale bývalá spolupracovnice takovouto kazetu ve škole zhlédla a prohlásila, že to bylo horší než všechny horrory, co do té doby viděla (moc jich nebylo, ale i tak), a některým jejím spolužačkám si při sledování udělalo špatně. A o tomto zážitku se zmínila právě při přiležitosti porovnávání nechutností a obludností v hororech ... PS: Jsou ženy, kterými to natolik otřese, že jim to znechutí porod do konce života, viz článek Děti moc chci, ale hnusí se mi porod....
Vůbec péčkové produkce dost lidi mateOno taky záleží na typu péčka
vas kotyz vas potrebuje!
Sexualni vychova do skoly nepatri, to je zalezitost te ktere rodiny, co svym detem o sexu a sexualite povi, jak jim to sdeli a kdy.To nechapu. Proc by nemela patrit do skoly? Vzdyt takto lze argumentovat v pripade vseho, co se uci ve skole.
vsadim boty ze dobrejch 99% lidi co proti ty prirucce protestujou ji ani necetli nebo ji dokonce vubec nevideli. a z toho zbylyho 1% ji vetsina nepochopila. (pozn. pro rejpaly: je to jen osobni nazor, ne univerzalne platna pravda v kameni vytesana, na znamost vsem lidem dana, parlamentem odhlasovana a prezidentem podepsana).
Proc by nemela patrit do skoly?Protoze sexualni vychova neni o poznani, ale o postojich a o tom, co je spravne a co spatne. Cesky jazyk do skoly patri, protoze ve slove byk lze spravne napsat pouze tvrde y. Totez fyzika, matematika atd. Sexualni vychova? Tam nic takoveho neni, to minimum objektivniho patri do te zminovane biologie. Jestli maji pubosi sexualne abstinovat, pouzivat kondom, pilulky nebo se stat rodici, na to zadna objektivni odpoved neni. Jestli ma zena usilovat o perspektivni karieru a pak teprve o rodinu nebo naopak, na to taky ne. Jestli je potrat zlo nebo rutinni medicinsky zakrok, to se proste objektivne neda rozsoudit. Tak co tam vlastne ty deti chcete ucit? Leda to, co vy si myslite, nebo co si mysli Uzel a spol.
Jste moc laskavý, ale menstruujiKdepak, opravdu racionální slečna by v takové situaci řekla: "Jste moc laskavý, ale menstruuji, nerada bych zašpinila ubrus - pojďme na toaletu, tam to nebude vadit." Jinak to, co s nadsázkou popisuješ, už velmi dlouho a úspěšně funguje - s tím rozdílem, že ještě při celé akci změní majitele předem domluvený finanční obnos. A neřekl bych, že by to nějak narušilo romantické chvilky těch zamilovaných, kteří na to nejdou tak 'racionálně'. Takže i kdyby náhodou sexuální výchova způsobila, že by lidé byli schopni mluvit o sexu bez zábran a zcela otevřeně i s cizinci, neznamenalo by to, že by tím sex zevšedněl, pozbyl kouzlo nebo přestal být tajemný v případech, kdy o to člověk stojí.
Ono to vypadá, že intimitu a stud nevymysleli kněží, ani komunisti, ani královna Viktorie, ono to v nás.Někde na serveru osel.cz jsem četl, že to bude geneticky a že třeba šimpanzy bonobo tohle omezení nemají.
Ono to, že sex je malinko tajemný, malinko zakázaný... nám dává možnost si ho užít.Kdysi ve chvíli, kdy jsem byl mírně paranoidní, mě napadlo, že přesně tohle měl na mysli ten, kdo vytvářel pravidla typu ne sexu před svatbou apod.
S textem příručky nesouhlasí ani církev.
Která církev, kurva?
Jde o tuto příručku: Sexuální výchova - vybraná témata. Informace v příručce prý nabádají k neřesti. Výzvu zaměřenou proti této příručce podepsaly tisíce rodičů. S textem příručky nesouhlasí ani církev. Příručka byla stažena z webu ministerstva. Příručku jsem si přečetl, abych se na vlastní oči přesvědčil, jaká ta příručka vlastně je.
- Sexuální výchova z pohledu etiky (Kubrichtová)
- RVP ZV z pohledu sexuální výchovy (Kubrichtová)
- Ochrana reprodukčního zdraví mladistvých (Unzeitig)
- HIV/AIDS (Procházka)
- Nemoci přenosné pohlavním stykem (Uzel)
- Sexuální orientace (Fifková)
- Sexuální deviace a deviantní chování (Fifková)
- Sexuální disfunkce (Fifková)
- Sexuální výchova a legislativa (Veselá)
- Sexualita a média - Bezpečný internet (Machuta a Písecký)
- Genderové aspekty sexulní výchovy (Jarkovská)
- Syndrom CAN (Hricz)
- Sexuální výchova v rodině a ve škole (Sopková)
- Sexuální výchova žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (Porubský, Sopková)
- Didaktické náměty (Petrnoušek)
- Návrh učiva vzhledem k věkovým zvláštnostem žáků (kolektiv)
První dvě kapitoly jsou o sexuální výchově z pohledu etiky a o RVP ZV z pohledu sexuální výchovy, prostě vata. Trochu zajímavější z pohledu žáků bude asi až kapitola č. 3. Tady se mimo jiné píše o menstruaci, jak správně používat tampon, o antikoncepci, apod. Autor této kapitoly uvádí, že v období puberty spočívá ochrana proti nežádoucímu těhotenství v sexuální abstinenci. S tím bych souhlasil. Dále se uvádí, že řešením neplánovaného mateřství v určité situaci může být záchranná pilulka, která musí být podána do 72 hodin od styku. Ale chybí tu název té pilulky. A taky mi není jasné, kde má chudák holka tu pilulku tak narychlo sehnat.
Kapitola č. 4 je věnována HIV/AIDS a je částečně napsaná formou otázek a odpovědí. Zdůrazňuje se tu, že kvůli prevenci AIDS je důležité hlavně toto ABC: A - abstinence (sexuální), B - být věrný jednomu partnerovi, C - condom.
Zajímavé informace jsou taky v kapitole č. 5, kde se mimo jiné píše o bezpečném sexu. Autor tady překvapuje tvrzením, že prý bezpečný sex neexistuje. V této kapitole jsou dále probírány nemoci jako syfilis, kapavka, chlamydie, genitální opar, apod. Tuto kapitolu napsal populární autor Radim Uzel. I tu jsou na konci kapitoly otázky a odpovědi.
Kapitola č. 6 se zabývá sexuální orientací. To jsou pro většinu lidí asi známé věci, hlavně pro čtenáře abc. Píše se tu kromě jiného, že heterosexuálně se často chovají lidé s homosexuální orientací jen proto, že se snaží splynout s většinovou společností. Zajímavé je, že asi 1% chlapců a 5% dívek občas vyjadřuje touhu stát se příslušníkem opačného pohlaví. To sem nevěděl. Na konci kapitoly jsou vyvráceny některé mýty. Kapitoly č. 6, č. 7 a následující kapitolu č. 8 napsala populární autorka Hana Fifková. V kapitole č. 8 se píše o sexuálních dysfunkcích, jako např. nadměrná sexuální apetence, nedosahování orgasmu apod.
Velmi stručná kapitola č. 9 je zaměřená na sexuální výchovu a legislativu. V kapitole č. 10, která je o internetu, jsou vysvětleny pojmy jako grooming, blog, uživatelský profil, chat, instant messaging, sociální síť. Píše se tu např., že programy pro omezení přístupu k nevhodným stránkám používá jen asi 8% rodičů. Kapitola č. 11 se zabývá genderovými aspekty sexuální výchovy. Najdeme tu zajímavou myšlenku, že i když sexuální výchova probíhá v koeddukovaných třídách, neodnášejí si z ní dívky a chlapci to samé.
Kapitola č. 12 se zabývá syndromem CAN. V kapitole č. 13, o sexuální výchově v rodině a ve škole, se zdůrazňuje, že základní informace o sexuální výchově by měly děti získávat primárně v rodině.
V kapitole č. 15 jsou didaktické náměty. Jsou tu probírané různé hry, testy a další náměty. Prostě asi taková výchovná zábava pro žáky ve škole. Je popsána osvědčená motivační hra komplot. Žáci zde sedí na židlích v kruhu na židlích a vymění si místa, pokud je osloví určitý výrok. Mezi nejčastější výroky patří např.:
- vymění si místa ti, kteří už viděli porno na internetu,
- vymění si místa ti, kteří se už někdy opili,
- vymění si místa ti, kteří už kouřili cigaretu, apod.
No, jenom doufám, že si vyměňuje místa taky ten učitel. Další popsaná činnost je sexuální slovník. Žáci mají za úkol napsat co nejvíce jakýchkoliv výrazů pro mužský, popř. ženský genitál. Potom je nahlas přečtou a rozdělí na vulgární, milenecké, lidové a lékařské výrazy. Variantou je dát žákům napsat co nejvíce výrazů pro sexuální styk. Při cvičení změny v pubertě dívky k nakreslené postavě muže napíšou změny, které se odehrávají v pubertě, např. růst vousů, zvětšování penisu, tvorba spermií, apod. Chlapci zase k postavě dívky doplňují růst a zvětšování prsů, zaoblování boků, menstruace, apod.
Vyučující může spolu s žáky vytvořit slovníček často používaných pojmů jako deflorace (protržení blány), lubrikace (zvlhčení), felace (dráždění penisu ústy), cunilingus (dráždění klitorisu jazykem), apod. V kapitole je taky velký test znalostí o AIDS. No, nám jenom ve škole kdysi pustili nějaké video. Příručka tehdy ještě nebyla vydaná.
Poměrně obsáhlá poslední kapitola obsahuje návrh učiva vzhledem k věkovým zvláštnostem žáků, rozepsaný podle jednotlivých ročníků obecné školy.
Příručka asi není ideální, ale pro představu o co v této oblasti go, je snad dostačující. Jako bonus by tam mohla být kapitola zaměřená na výukové videa, nebo software, jestli nějaký existuje. Možná by stálo za úvahu obojí přiložit ke knize na CD. Příručku psali určitě kvalitní autoři. Grafy by mohly být barevné. Myslím, že příručka by měla sloužit nejen pro učitele, ale po určité úpravě by měla být vytištěna velkým nákladem a zdarma rozdávána ve školách žákům a rodičům a jiným zájemcům.
Update. Článek o aktuální situaci s příručkou je tady.
Obrázky jsou z Wikipedie
Tiskni
Sdílej: