abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    3.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 521 hlasů
     Komentářů: 20, poslední dnes 00:19
    Rozcestník

    Hardwarové novinky – 24/2009

    19. 6. 2009 | David Ježek | Hardware | 2238×

    ASUS P6X58 Premium první s USB 3.0 a 6,0Gbps SATA. NVIDIA uvádí 40nm mobilní GeForce 200M. 4TB Western Digital My Book Studio Edition II. Hitachi plánuje 15 TB za 5 let.

    Obsah

    ASUS P6X58 Premium první s USB 3.0 a 6,0Gbps SATA

    link

    Dnes začneme drobným computexovým dluhem. Firma Asustek na této megaakci vystavovala velice zajímavou základní desku P6X58 Premium, která se dle dostupných informací zapíše do historie jako první, která implementuje jak USB 3.0, tak 6Gbitové SATA rozhraní.

    Jelikož jde jinak o víceméně klasický hi-endový produkt rodiny Intel X58, je nad slunce jasné, že obě tato rozhraní jsou realizována externími čipy. Severní můstek X58 ani jižní ICH10R ničím takovým nedisponují. Asustek za plexi kromě desky schoval i 12 GB Kingston DDR3-2000 chlazených ventilátory, čerstvé Core i7 975 s masivním chladičem a dvě duální GeForce GTX 295. Napájení bylo svěřeno 1,2kW zdroji Thermaltake. Každopádně praktická implementace dvou nových rozhraní je zde, v čipsetech se jí snad dočkáme brzy (kdo z vás si dnes vybaví legendární desku Abit AT7 Max, tehdejší absolutní hi-end implementující 4×ATA100 Highpoint řadičem a zejména nové USB 2.0 rozhraní taktéž přídavným čipem?).

    2009 24 asus1 2009 24 asus2

    NVIDIA uvádí 40nm mobilní GeForce 200M

    link

    Na lednovém CeBitu vypuštěné GeForce GTX 260M a 280M od nynějška v rodině 200M nově doplňují další GPU kalifornského výrobce. Přivítejme G210M, GT 230M, GT 240M, GTS 250M a GTS 260M, nové členy rodiny mobilních grafik, které přidávají oproti v současné době běžně dostupným čipům několik novinek.

    2009 24 geforce

    Parametry shrnuje tabulka, nové čipy pokrývají low-end až hi-end se spotřebou od vynikající až po „je to dost, ale v herním notebooku ospravedlnitelné“.

    Hlavní novinkou je bezpochyby 40nm výroba doprovázená řadou úprav v architektuře, které stojí za pěknou udávanou spotřebou. Kupříkladu GTS 250M si tak může oproti svému morálnímu předchůdci dovolit až 50% nárůst výkonu. NVIDIA zde také oficiálně deklaruje podporu DirectX 10.1, z hlediska GPGPU hovoří logicky o CUDA, OpenCL a také DirectX Compute.

    Nové grafiky se postupně doufejme začnou v dostatečném množství objevovat v noteboocích (viz minulý zápisek o ATI a jejich problémech s touto technologií u desktopové grafiky). NVIDIA očekává, že většina partnerů na ně automaticky přejde, nicméně je schopna jim nadále v případě požadavku dodávat i předchozí generaci. Dva nejvyšší modely se z hlediska podpory SLI řadí po bok svých cebitových předchůdců.

    Nemohu si na tomto místě nepostesknout: Kde je konec všem těm mobilním Radeonům řady HD 4800, o kterých se hovořilo již před rokem?

    4TB Western Digital My Book Studio Edition II

    link

    Modlitby všech stahovačů HD filmů, sběratelů jakýchkoli nesmyslně velkých dat či prostě těch, kdo cítí potřebu mít na pevném disku co nejvíce volného místa (ano, i tací jsou mezi námi), byly vyslyšeny. Společnost Western Digital inovovala modelovou řadu externích disků My Book Studio Edition II o nejnovější přírůstek s označením WDH2Q40000 a kapacitou „rovných“ 4 TB (tedy přesněji, ono to spíše bude 4,10e12 B alias ~3,64 TB, ale koho by ta drobná marketingová zaokrouhlení ještě vzrušovala :-).

    Konstrukce i rozhraní zůstávají shodná s dosavadním 2TB modelem. Uvnitř předou dva 2TB disky řady GreenPower, které je možno nakonfigurovat do RAID 0 nebo 1, jako přípojná místa slouží vedle USB 2.0 i FireWire v 400 i 800Mbps provedení (kabel součástí balení) anebo e-SATA. Cena v českých eshopech začíná od ~11500 Kč.

    2009 24 wdc

    Hitachi plánuje 15 TB za 5 let

    link

    Jednu věc japonské firmě Hitachi (alias „dědici“ diskové divize IBM, která tuto technologii před 55 lety vyvinula) nikdo neupře, a to prvenství v uvedení 1TB 3,5palcového pevného disku na trh. Její verze sice nesla poměrně hodně ploten, rovnou pět, zatímco konkurence později přišla se čtyřmi (Seagate, …), nebo jako Samsung dokonce se třemi plotnami (dnes už jsme na dvou), ale prvenství to bylo. 1,5 TB, pokud mne paměť neklame, drží Seagate a 2 TB Western Digital (kde si světové prvenství o „leaknutí“ nového Caviaru připsal nejmenovaný český e-shop několik měsíců před reálnou dostupností), ale tím zatím končíme.

    Kapacitně jsou výrobci teoreticky schopni při pěti plotnách uvést na trh minimálně 2,5TB disk, nicméně v tuto chvíli je nárůst o půl terabajtu zkrátka již příliš málo a byl by vykoupen příliš velkými náklady na vyladění výroby. Jinak řečeno: Do toho se asi nikdo nepustí (leda až se třemi 833GB plotnami). Víme ale, do čeho se rozhodně hodlá pustit Hitachi v nadcházejících pěti letech.

    Současnou hustotu záznamu kolem 400 Gbit/čtver. palec brzy, během nadcházejících 12 měsíců, smete dle šéfa plánování u Hitachi Tetsuya Kokuby 600Gbitová technologie, čímž bychom měli kapacitně slušně poskočit (je otázkou, jak rychle to půjde v praxi, ale 3–4TB disky jsou na příští rok celkem reálné). Další skok, tentokrát na dvojnásobných 1,2 Tbit/čtver. palec, Hitachi předpokládá na období let 2011 až 2012 a v letech 2013 až 2014 se máme dočkat 2,4Tbitové hustoty. Na svět přijdou 3TB diskové plotny dávající potenciál pro 12 až 15TB disky, podle toho, kolik ploten si Hitachi dovolí vměstnat dovnitř „3,5palcové skořápky“.

    Těchto kapacit ale nejde dosahovat současnou technologií výroby ploten, v letech nadcházejících tak nastoupí metody jako pomocné mikroskopické drážkování ploten pro lepší vedení hlaviček a změny ve struktuře umístění magnetického materiálu v povrchu ploten. Ten bude nově umísťován přímo do mikroskopických dírek pro uchování každého jednotlivého bitu s vysokou hustotou. Důsledkem nutné preciznosti nového řádu při navádění hlaviček na správná místa se dočkáme změny jejich pozicování, kterou bude řídit nový provázaný systém ramen.

    Jak to pravil Gregory House? „Nezdržujte mě, na internetu se kupí porno a samo se nestáhne“ :-).

           

    Hodnocení: 75 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Milan Lajtoš avatar 19.6.2009 00:44 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    Gbit/inch^2 by mohlo byť tiež "preložené".
    Jak to pravil Gregory House? „Nezdržujte mě, na internetu se kupí porno a samo se nestáhne“ :-).
    ROFLMAO
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    Fluttershy, yay! avatar 19.6.2009 07:23 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    +1

    (A ty inch^2 mohly být zapsány inch2, že?)
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    19.6.2009 07:55 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    (...), která se dle dostupných informací zapíše do historie jako první, která implementuje jak USB 3.0, tak 6Gbitové SATA rozhraní
    To je v prčicích, už ty technologie zas to dopředu. Člověk si myslí, že když si koupí (loni na podzim) vyšší mainstream, ba dokonce high-end desktop, že má vystaráno. A pic, ani se nenaděje a už není free, cool & in, protože má jen USB 2.0 a ne 3.0, pomalý SATA, o staré FSB vs. nový QuickPath nemluvě... :-( :-D
    19.6.2009 07:56 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    *technologie jdou dopředu tam mělo být...
    Limoto avatar 19.6.2009 16:20 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009

    Tu FSB bych vynechal, tak je zastaralá a nahrazená minimálně 5 let...

    belisarivs avatar 19.6.2009 08:27 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009

    nové členy rodiny mobilních grafikí - ?

    (kde si světové prvenství o „leaknutí“ nového Caviaru připsal nejmenovaný český e-shop několik měsíců před reálnou dostupností, ale tím zatím končíme. - chybi zaviraci zavorka

    (leda až se třemi 833GB plotnami. Víme ale, do čeho se rozhodně hodlá pustit Hitachi v nadcházejících pěti letech. - to same

    Ale dekuju za clanek. I tak to bylo fajn pocteni.

    IRC is just multiplayer notepad.
    19.6.2009 09:08 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    Sorry.
    David Ježek avatar 19.6.2009 11:57 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    +1 :-)
    belisarivs avatar 19.6.2009 21:40 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    IRC is just multiplayer notepad.
    19.6.2009 09:41 murděj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009

    1.2kW ? Kam až to dojde, pamatuju si doby kdy 100W bohatě stačilo.

    Heron avatar 19.6.2009 09:56 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    Modlitby všech stahovačů HD filmů, sběratelů jakýchkoli nesmyslně velkých dat či prostě těch, kdo cítí potřebu mít na pevném disku co nejvíce volného místa (ano, i tací jsou mezi námi), byly vyslyšeny.

    Davide, prosím, nech si tyhle keci. To že ty takovou kapacitu nevyužiješ a ani si nedovedeš představit co na to uložit neznamená, že to někdo jiný nepotřebuje. Minule jsme se bavili o fotkách v RAWu. Jedna fotka cca 22MB. Někdo k tomu uchovává i JPG (cca 4MB) vyrobený tělem foťáku (proč ne?). Toto jsou soukromá data, která si nestáhneš z netu a proto je NUTNÉ je zálohovat. Tímto se ti potřebné místo znásobí. A to ani nemluvím o HD kameře a jiných věcech. Velký disk neznamená warez. Ani omylem.

    19.6.2009 10:09 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    Velký disk neznamená warez
    Nepřipadá mi, že by to z té věty v článku vyplývalo.
    Heron avatar 19.6.2009 10:17 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    Tak hned první věta o stahování... No ale nechci tu flame o pirátech, toho bylo a bude dost jinde. Prostě se mi jen nelíbí to Davidovo shazování velkých kapacit disků (protože sám mám 4TB a je mi to málo). Toť vše :-)
    19.6.2009 11:38 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    Modlitby všech stahovačů HD filmů, sběratelů jakýchkoli nesmyslně velkých dat či prostě těch,
    Nevím jak ty, ale já tam vidím tři možnosti. Proč sis vyložil, že se jedná právě o stahovače, a ty ostatní jsi vynechal?
    Quando omni flunkus moritati
    Heron avatar 19.6.2009 12:29 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    Ježiš. Vy to zase berete moc vážně. :-D Já jen prostě nemám rád zmínky o "nesmyslně" vysoké kapacitě HDD, protože to prostě nesmyslné není - ideální kapacita HDD je nekonečno, reálně bych měl využití pro 16TB a nepřipadá mi to nijak moc. Nic víc. Asi jsem to měl napsat trochu veseleji (a možná vynechat noční debatu s panem Jelínkem (nemyslím Lukáše) a Smirnoffem :-)).

    PS: ty dvě další možnosti nejsou o moc lepší. Nemyslná data, co to je? Každá data mají smysl. No a volné misto, o tom se snad ani nebudeme bavit. Berte to s humorem, vždyť je pátek a krásně prší :-D
    David Ježek avatar 19.6.2009 12:37 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    oukej, to beru, já jsem dnes nějak zpomalenej. mizernej spánkovej deficit :-D
    Heron avatar 19.6.2009 12:50 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    Jasně. Chápu. Já dneska také spal jen cca 3h, takže možná reaguju podrážděněji. Teprve až teď po obědě se dostávám do veselé a hravé nálady :-D.
    19.6.2009 16:27 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    a možná vynechat noční debatu s panem Jelínkem (nemyslím Lukáše) a Smirnoffem
    No jo, to jsi měl ještě štěstí, že se ti neozvali z Havana Clubu, že tam máš nějaké 12 let staré pohledávky.
    Quando omni flunkus moritati
    20.6.2009 02:53 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    Proč štěstí? Já ten večer shodou okolností poseděl s panem Grantem a jeho syny a bylo to fajn.
    20.6.2009 15:55 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    No jo, ale za jeden večer lze přijmout jenom omezené množství zpráv od různých lidí, to je potřeba mít na paměti, pane ministře ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    ava avatar 19.6.2009 12:17 ava | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    4TB/(22+4MB) = 153846 fotek - slusny vykon :) (no offense)
    Press any key to continue, or any other key to cancel
    Heron avatar 19.6.2009 12:59 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009

    Tak ono se nejedná jen o fotky. Jenom pro zajímavost:

    #du -sh /home /var
    226G    /home
    111G    /var
    

    Toto jsou data, které je nutno denně zálohovat, nikde jinde nejsou. Pak je tu ještě další adresář...

    #du -sh /storage
    1.5T    /storage
    

    ..., kde jsou data, která lze možná získat jinde (to při jejich ztrátě znamená obejít všechny lidi kteří by to asi měli mít).

    No a fotek (ne všechno jsou RAWy a rozhodně ne všechny jsou moje práce) je tu: 266981

    David Ježek avatar 19.6.2009 12:00 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    Tobě něco přelétlo přes nos? Já tam jasně píšu veselým stylem a jediné co by ti mohlo vadit, je "stahovačů HD filmů", což je u nás zcela legální. o warezu tam přece není ani slovo. Jinak z čeho usuzuješ, že já se mezi "sběratele jakýchkoli nesmyslně velkých dat" neřadím? Moje disková kapacita 1000+750+500 = 2,25TB doufám jasně hovoří "v můj prospěch" :-).
    19.6.2009 13:28 brm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009

    Píšeš veselým nebo spíše bulvárním stylem?

    David Ježek avatar 19.6.2009 13:39 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    definice bulváru je něco trochu jiného než toto. ale přeber si to sám jak chceš.
    19.6.2009 12:28 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    Nerozčilujte se. Stahování se vás netýká, spadáte do druhé zmiňované kategorie sběratelů nesmyslně velkých dat.
    Heron avatar 19.6.2009 12:30 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    No to je ještě horší. :-D
    19.6.2009 13:00 Nano
    Rozbalit Rozbalit vše Debug!
    Velky disk by mohl byt dobry na debugovani. Proste si nechate zaznamenat cely prubeh programu a pak si to pustite v k tomu uzpusobenemu debuggeru. Bylo by pak temer primitivni vychytat vsechny chyby.
    David Watzke avatar 19.6.2009 16:38 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    Pěkný novinky, nejvíc mě asi dojala ta zákl. deska a nový mobilní GPUčka. Grafika, která by tu mojí (desktopovou) roztrhala na cucky a žere ještě míň :-D To abych přes léto míň kecal a víc pracoval...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Ježek avatar 19.6.2009 17:31 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    jeslti máš pořád 8600GT, tak to se nediv, tu imho za pár měsíců totálně rozcupuje i Ion2 :-D
    Nicky726 avatar 19.6.2009 23:45 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    Co mám říkat se svou 7600 GS nebo 5700 LE nebo dokonce Ati Mobility Radeon 7500... :-O
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Karry avatar 21.6.2009 02:04 Karry | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    Mlčet a šoupat nohama, stejně jako já se svojí Radeon Xpress 1100 :)
    unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
    MMMMMMMMM avatar 20.6.2009 11:49 MMMMMMMMM | skóre: 44 | blog: unstable | Valašsko :-)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    velké disky? proč ne. ale není důležitá spíše spolehlivost než kapacita?? předhání se tu ve velikostech, ale jak na tom budou tyto disky se stabilitou a poruchovostí?
    22.6.2009 20:32 JZD | skóre: 15 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    Technická: Máte zde dva stejné obrázky lišící se pouze názvem. http://www.abclinuxu.cz/images/clanky/hwn/2009-24-geforce.png a http://www.abclinuxu.cz/images/clanky/hwn/2009-24-geforce1.png
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    23.6.2009 05:51 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    Dík :-)
    23.6.2009 22:02 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    nové čipy pokrývají low-end až hi-end se spotřebou od vynikající
    Tedy, 14 W mi žere celý můj notebook. Když si totéž vezme jediný díl, je to trochu moc.
    David Ježek avatar 24.6.2009 10:03 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    1) 14W je v tvém případě taktéž maximální teoretická spotřeba, nebo prostě průměr u nezatíženého notebooku?

    2) má tvoje grafika alespoň polovinu z oněch 72GFLOPs?
    24.6.2009 13:16 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    ad 1) Průměr notebooku s jasem na minimu a při střední zátěži.

    ad 2) stačí ti jako odpověď, že notebook bude mít na podzim 6 let? ;-)

    Jinak si všímám rozevírajících se nůžek mezi "normálními" počítači na jedné straně a herními stroji na straně druhé - herní jsou už dnes mají násobně vyšší výkon i spotřebu, než "normální". Paradoxní na tom je, že díky dříve naprogramovaným brutálním optimalizacím se už dnes řadí i profi programy jako třeba AutoCAD mezi ty nenáročné, pro které je leckterý herní počítač zbytečný overkill. :-)
    24.6.2009 15:08 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    No, to není tak úplně pravda, firmy často kupují různé FireGL a podobné profesionální karty do pracovních stanic právě kvůli na různým CAD aplikacím apod., imho k tomu mají důvod. Ty karty mývaj výkon v řádu několika set GFLOPS.
    I když je pravda že herní high-end dnes nejde pod 1 TFLOP :-D
    24.6.2009 15:19 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 24/2009
    Jo, ale kolik % CADistů dělá složité věci ve 3D, aby toto využili? Co já vím, tak ve stavebnictví je to dost malé procento. Podobně je to i s úlohami náročnými na CPU. Přehrávání a resize full HD videa v h.264 je už dnes mnohem náročnější úloha, než s čím se dnes naprostá většina (omlouvám se za tomešovský výraz ;-)) profi uživatelů potká.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.