abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:33 | Humor

    Co přesně se děje, když se pomocí curlu připojujeme ke google.com? Proč to psát do terminálu, když si to můžeme pustit jako videoklip curl -v https://google.com na YouTube. 😂

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:33 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nová verze

    Oficiálně byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.0. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | IT novinky

    Hodnota Bitcoinu, decentralizované kryptoměny překonala 75 000 dolarů (1 770 157 korun).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 8.11.0 řádkového nástroje a knihovny pro přenos dat po různých protokolech curl. S oficiální podporou WebSocket. Opravena byla bezpečnostní chyba CVE-2024-9681.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Pozvánky

    Baví vás elektronika, informační technologie, bastlení nebo obecně technika? Pak i tento měsíc je tady pro Vás Virtuální Bastlírna - online setkání hospodského typu všech nadšenců do techniky, organizované projektem MacGyver strahovského studentského klubu SiliconHill.

    Pokud by se diskuze náhodou zadrhla, mají Strahováci nachystaná i výplňová témata. Například co se stalo za katastrofy poslední měsíc? Voyager 1 musel kvůli poruše … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 05:11 | IT novinky

    Bylo publikováno RFC 9669 - BPF Instruction Set Architecture (ISA) specifikující instrukční sadu jaderného subsystému eBPF (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.11. 22:44 | Komunita

    Ondsel, tj. vylepšený FreeCAD, po dvou letech skončil. Cílem Ondselu bylo vylepšit UX/UI FreeCADu a nabízet jej komerčně. Od začátku věděli, že konkurovat komerčním CADům bude těžké. Bylo to ale těžší, než si mysleli. Proprietární CADy se vyučují na školách a jsou hluboce zakořeněny v průmyslu. Většina vylepšení od Ondselu se dostane do FreeCADu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    5.11. 11:55 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.11. 10:33 | Zajímavý software

    Aplikace LocalSend, tj. multiplatformní open source alternativa k AirDropu, tj. bezpečné sdílení souborů a zpráv s okolními zařízeními přes lokální síť, bez potřeby připojení k internetu, byla vydána ve verzi 1.16, aktuálně 1.16.1. Instalovat lze také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Rozcestník

    Test: Sun Fire X2100 Server

    2. 12. 2005 | Zdeněk Burda | Hardware | 16345×

    Co nabízí nový server Sun Fire X2100 řady Galaxy? Solidní 64bitový výkon pro méně náročné nasazení za rozumnou cenu.

    Když se mě Filip Korbel (Stickfish) zeptal, jestli bych nechtěl otestovat jeden z posledních serverů od firmy SUN, nemohl jsem odmítnout; nové hračky mám rád. Jedná se o malý server Sun Fire[tm] X2100 s procesorem AMD Opteron a SATA disky. Server je také označovaný jako Galaxy X2100.

    Jestliže jste se už setkali se servery od firmy SUN, tak první, čeho si u serveru všimnete je velká změna vzhledu, kterou přináší nová řada serverů Galaxy. Klasická SUNovská fialová byla nahrazena bílou, počítač tak pasuje do barvy s Ultrou 20 :-).

    Sun Fire X2100 - Pohled na server zepředu

    Pokud se odvážíte server otevřít, pozornost přiláká sada ventilátorů, najdete jich tu celkem osm. Chlazení samotného procesoru jich obstarává rovná polovina. Po zkušenostech s předchozími servery V20z a V40z jsem očekával velmi hlučný provoz, ale SUN mile překvapil. Ventilátory mají regulované otáčky a v BIOSu se dá nastavit spodní hranice, kam až mohou otáčky klesnout.

    Sun Fire X2100 - Pohled na server bez horního krytu

    Sun Fire X2100 - Ventilátory Sun Fire X2100 - Chladič na procesoru

    Dodávané konfigurace:

    • 1 procesor AMD Opteron, Single Core (2,0-2,6 GHz) nebo Dual Core (2,2 GHz)
    • až 4 GiB RAM DDR, 400 MHz ECC
    • 2 šachty pro hot-pluggable 3,5' SATA HDD, IDE DVD-ROM
    • 2x 1 Gbps ethernet
    • 6x USB 2.0, RS232 port, grafická karta ATI Rage XL, volitelně LOM pro vzdálenou správu
    • 1x napájecí zdroj 300W

    Kompletní specifikace HW a také dokumentace je dostupná na webu výrobce.

    Komunikaci s okolním světem zajišťují dvě gigabitové síťové karty. Jeden port patří síťové kartě, která je součástí chipsetu nVidia CK804, a druhá je od firmy Broadcom.

    Kvůli přístupu k diskům není potřeba rozebírat šasi, počítač má dvě šachty pro hot-plug SATA disky přístupné zepředu. Jako záslepky jsou použity klasické rámečky na disky, takže si do serveru můžete pořídit jakýkoliv SATA disk. Řadič na desce umožňuje nastavit RAID1 nebo RAID0.

    DVD-ROM mechanika je, jak je běžné u serverů, ve slim provedení. Při montáži mechaniky musíte server otevřít a uvnitř připojit datový kabel.

    Pro někoho může být zajímavá přítomnost šesti USB 2.0 portů použitelných například pro připojení externí DVD-RW mechaniky nebo dalších pevných disků, na které se budou provádět zálohy.

    Vzdálené správa je možná přes sériový port (konektor RJ45) nebo volitelný modul LOM. Standardně je na sériový port přesměrován výstup celého bootovacího procesu. Phoenix BIOS jde samozřejmě přes sériovou linku ovládat.

    Zajímavou novinkou v oblasti serverů je přítomnost jednoho PCI-Express x8 slotu.

    Počítač může běžet ve 32 i 64 bitovém režimu. Pro běh ve 32 bitech jsou výrobcem podporované operační systémy Red Hat Enterprise Linux 3 a Microsoft Windows 2003. V 64 bitech je možné provozovat Solaris 10, RHEL 3 a 4, SUSE Linux 9 Professional a Microsoft Windows 2003.

    Testovaná konfigurace

    Testovaný server byl v nejslabší dodávané variantě s procesorem Opteron 146 (2000 MHz), 512MiB RAM a SATA diskem 80GB.

    Na vyzkoušení serveru jsem nainstaloval CentOS4 pro AMD64. CentOS je klonem Red Hat Enterprise Linuxu. Vychází ze stejných zdrojových kódů, ale z distribuce jsou odstraněná loga Red Hatu případně další věci, které by mohly odporovat licenčnímu ujednání firmy Red Hat.

    BYTEmark

    U předchozí recenze serveru (V40z) jsem uvedl hodnoty testů BYTEmark a openssl speed, proto je uvádím pro srovnání i nyní.

    ========================ORIGINAL BYTEMARK RESULTS==========================
    INTEGER INDEX       : 64.294
    FLOATING-POINT INDEX: 37.128
    Baseline (MSDOS*)   : Pentium* 90, 256 KB L2-cache, Watcom* compiler 10.0
    ============================LINUX DATA BELOW===============================
    MEMORY INDEX        : 16.350
    INTEGER INDEX       : 15.818
    FLOATING-POINT INDEX: 20.593
    Baseline (LINUX)    : AMD K6/233*, 512 KB L2-cache, gcc 2.7.2.3, libc-5.4.38

    OpenSSL

    Program OpenSSL je dostupný pro většinu používaných operačních systémů a platforem, proto se hodí na rychlé zjištění výkonu procesoru při celočíselných operacích.

                      sign    verify    sign/s verify/s
    rsa  512 bits 0.000327s 0.000026s   3056.7  37795.0
    rsa 1024 bits 0.001230s 0.000066s    813.0  15110.2
    rsa 2048 bits 0.006847s 0.000199s    146.0   5028.4
    rsa 4096 bits 0.043904s 0.000672s     22.8   1488.4
    		sign    verify    sign/s verify/s
    dsa  512 bits 0.000228s 0.000243s   4392.0   4113.8
    dsa 1024 bits 0.000618s 0.000672s   1617.0   1487.9
    dsa 2048 bits 0.001962s 0.002119s    509.8    472.0

    Rychlost disku

    Protože se moc často nepotkávám se SATA disky, zkusil jsem pustit bonnie++, abych otestoval, jak disk pracuje. Výsledky testu sem dávám celé, abyste je mohli porovnat například se svým počítačem. Test byl proveden na souborovém systému XFS.

    # bonnie++ -s 1024 -m x2100 -r 512 -u test
    Version  1.03       ------Sequential Output------ --Sequential Input- --Random-
    		-Per Chr- --Block-- -Rewrite- -Per Chr- --Block-- --Seeks--
    Machine        Size K/sec %CP K/sec %CP K/sec %CP K/sec %CP K/sec %CP  /sec %CP
    x2100            1G 44673  95 71579  17 24051   6 32815  74 58264   6 196.9   0
    		------Sequential Create------ --------Random Create--------
    		-Create-- --Read--- -Delete-- -Create-- --Read--- -Delete--
    	files  /sec %CP  /sec %CP  /sec %CP  /sec %CP  /sec %CP  /sec %CP
    		16  4472  22 +++++ +++  4269  19  4669  23 +++++ +++  2169  10

    Apache

    U serveru tohoto typu očekávám využití jako webserver nebo mailserver. Pro představu, jak rychle by webserver mohl fungovat, jsem k serveru připojil kříženým kabelem druhý počítač a zkusil apache benchmark. Test proběhl na statické stránce velikosti 40kiB při 1500 konkurenčních přístupech. Na počítačích byl nainstalován apache2 ve výchozí konfiguraci z CentOS4.

    PočítačRequests/sTransfer rate (MiB/s)
    Galaxy X2100199438,6
    Pentium M 1400100419.3

    Závěr

    Jde o malý a levný server, určený spíš pro méně náročné nasazení. Rozpočet moc nezatíží, Galaxy X2100 začíná s cenou kolem 20 000 Kč bez DPH. Když přidáme 1U šasi a tříletou záruku, tak se vlastně ani nevyplatí stavět si podobný server svépomocí.

           

    Hodnocení: 73 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    2.12.2005 10:05 Frank J. Tomes | skóre: 29 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    Několik poznámek:

    Server vydává neuvěřitelný rámus, je slyšet ještě 15 metrů od zavřených dveří serverovny. Boot hlukem připomíná start tryskového letadla. S tímto strojem v jedné místnosti nevydržíte. Je možné sice snížit otáčky vrtulí, ale chlazení má něco do sebe.

    Připravte si USB klávesnici, stroj nemá ps/2 konektory.

    DVD mechanika mohla za tu cenu být RW, a mohla být bílá, aby lépe barevně ladila.

    Postavit základní konfiguraci jen na 512 MB RAM považuji od SUNu za výsměch, myslím, že 1GB je u serveru této kategorie rozumná počáteční hodnota.

    Do seznamu podporovaných OS si můžete připsat FreeBSD, konkrétně FreeBSD 6.0-RELEASE #0, kompilováno s optimalizací pro opteron. SW RAID1 za použití gmirror funguje též velmi dobře. Nakolik jsou SATA disky hotplug jsem se bál vyzkoušet.

    openssl speed
                      sign    verify    sign/s verify/s
    rsa  512 bits   0.0003s   0.0000s   3431.7  39540.0
    rsa 1024 bits   0.0009s   0.0001s   1175.8  18315.4
    rsa 2048 bits   0.0044s   0.0001s    226.3   7019.5
    rsa 4096 bits   0.0271s   0.0004s     36.9   2307.6
                      sign    verify    sign/s verify/s
    dsa  512 bits   0.0002s   0.0002s   6053.3   5111.7
    dsa 1024 bits   0.0004s   0.0005s   2504.6   2059.0
    dsa 2048 bits   0.0011s   0.0014s    874.3    719.6
    
    Jinak je to moc pěkná mašinka a jestli máte zvukotěsnou serverovnu, souhlasím s tím, že nemá moc smysl uvažovat o home-made řešení, pokud vás výrazně nelimituje cena.
    [frank]$ uname -prs FreeBSD 4.11-RELEASE-p25 i386
    2.12.2005 10:26 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    Server vydává neuvěřitelný rámus, je slyšet ještě 15 metrů od zavřených dveří serverovny.

    Zrovna tu sedím druhý den vedle V20z a X2100 je proti ní skutečně tichý počítač. Boot je hlasitější, ale co jsem si všiml tak u všech počítačů od SUNu se po zapnutí roztočí ventilátory na plno.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    2.12.2005 12:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    Boot je hlasitější, ale co jsem si všiml tak u všech počítačů od SUNu se po zapnutí roztočí ventilátory na plno.

    Potvrzuji. Dělá to i ta Ultra, která je jinak neuvěřitelně tichá (zatím, uvidíme, jak se pochlapí, až je tam budeme mít rok), dokonce i po softwarovém restartu…

    2.12.2005 15:34 hyperion
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    maj to nejaky pomaly pane..:)
                      sign    verify    sign/s verify/s
    rsa  512 bits   0.0002s   0.0000s   4553.2  56011.5
    rsa 1024 bits   0.0007s   0.0000s   1497.0  24751.5
    rsa 2048 bits   0.0035s   0.0001s    287.2   9178.4
    rsa 4096 bits   0.0214s   0.0003s     46.7   2880.3
                      sign    verify    sign/s verify/s
    dsa  512 bits   0.0001s   0.0002s   7755.1   6531.8
    dsa 1024 bits   0.0003s   0.0004s   3208.5   2647.5
    dsa 2048 bits   0.0009s   0.0012s   1086.9    865.1
    
    desktop PC, AMD Sempron 64 2400Mhz, Gentoo@AMD64
    11.12.2005 00:55 Gandalf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    njn. To jsou jablicka a hrusticky :-) Ale da se odhadnout, ze po kompilaci gentoo na miru to bude svistet docela pekne. Ale taky je to dalsi argument pro optimalizovany gentoo na rozume novym zeleze.
    2.12.2005 12:18 imro | skóre: 19 | blog: hovado
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    V tejto cenovej kategorii je 512MB normalna velkost RAM.Samozrejme,nie je problem si ju prikupit.Ak si porovnate napr. x306 od IBM,ktora vyjde na 32000KC,ta ma tiez iba 512MB RAM.O hlucnosti x306 viem taktiez svoje,pretoze mame v servroni 3 taketo stroje.
    2.12.2005 14:07 Frank J. Tomes | skóre: 29 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    V tejto cenovej kategorii je 512MB normalna velkost RAM.Samozrejme,nie je problem si ju prikupit.Ak si porovnate napr. x306 od IBM,ktora vyjde na 32000KC,ta ma tiez iba 512MB RAM.
    Ano, a pak tomu říkají škálovatelnost. Ale mně jako zákazníkovi se to nelíbí.
    [frank]$ uname -prs FreeBSD 4.11-RELEASE-p25 i386
    2.12.2005 14:17 Lukáš Cirkva | skóre: 10 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    Sun prodává konfigurace s 512MB i s 1GB i 2GB paměti v určitých základních konfiguracích, na které se můžete poptat.

    Paměť je možné dokoupit i zvlašť, což může (a nemusí) být cenově méně výhodné než základní konfigurace.

    Domnívám se, že možností výběru je poměrně dost a není na co si v tomto případě zoufat.
    2.12.2005 10:06 paks
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    Co presne znamena "...Pro běh ve 32 bitech jsou výrobcem podporované operační systémy Red Hat Enterprise Linux 3 a Microsoft Windows 2003. V 64 bitech je možné provozovat Solaris 10, RHEL 3 a 4, SUSE Linux 9 Professional a Microsoft Windows 2003...". Ako su podporovane? Co ak tam dam Debiana?
    2.12.2005 10:10 Frank J. Tomes | skóre: 29 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    Podle mě si tam můžeš dát cokoliv, jen SUN nikde negarantuje, že tam něco jiného půjde nainstalovat.
    [frank]$ uname -prs FreeBSD 4.11-RELEASE-p25 i386
    2.12.2005 10:10 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    "Podpora" v tomto případě pravděpodobně znamená, že pro tyto systémy poskytuje přímo Sun technickou podporu. Nainstalovat tam asi půjde kde co - je to normální počítač...
    2.12.2005 12:40 NoName
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    Kde se da takovahle hracka koupit a jake jsou ceny dalsich znackovych komponent?
    2.12.2005 14:16 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    Pokud se obrátíš na firmu StickFish, tak ti určitě na tvé otázky odpoví.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    2.12.2005 13:48 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše USB
    Pro někoho může být zajímavá přítomnost šesti USB 2.0 portů
    absolutně nechápu, k čemu je na serveru USB dobré?
    použitelných například pro připojení externí DVD-RW mechaniky nebo dalších pevných disků, na které se budou provádět zálohy.
    pokud už bych nepřipojoval disky přes SCSI (dejme tomu, že zkousnu, že je to v rámci úspor postavené na SATA), tak snad na FireWire ...
    2.12.2005 14:10 Frank J. Tomes | skóre: 29 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB
    absolutně nechápu, k čemu je na serveru USB dobré?
    Myš, klávesnice, usb tokeny + to, co již bylo zmíněno.
    [frank]$ uname -prs FreeBSD 4.11-RELEASE-p25 i386
    2.12.2005 17:36 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB
    Myš, klávesnice,
    hm ... asi máme rozdílné představy, mě by stačila ta klávesnice :-) a nevím, proč nemůže být připojena klasicky ...
    usb tokeny
    pravda, disketovku to nemá a USB flashka je pohodlnější než pálit CDčko ... ovšem, jak často člověk něco nahrává na/ze serveru jinak než po síti?
    + to, co již bylo zmíněno.
    ale proč na USB???
    2.12.2005 17:43 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB
    Myš se ti může hodit při instalaci MS Windows. Znám taky pár "taky adminů", kteří přímo vyžadují na serveru Xka a klikací nástroje protože prostě víc nezvládnou.

    ale proč na USB???

    Proč ne na USB? :-)
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    5.12.2005 16:17 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB
    ale proč na USB???
    Proč ne na USB? :-)
    odpověz první, ty trole ;-)
    5.12.2005 16:42 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB
    Klidni hormony.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    Pavel Beníšek avatar 5.10.2006 11:27 Pavel Beníšek | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB
    No protoze USB je levnejsi nez firewire... Tak asi tak.
    checking for chicken... must have egg first
    2.12.2005 17:43 Frank J. Tomes | skóre: 29 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB
    Karle, ty servery jsou i pro windows ...
    [frank]$ uname -prs FreeBSD 4.11-RELEASE-p25 i386
    5.12.2005 14:31 JaR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB
    Ale ty USB jsou i na SPARC serverech ktere maji vylucne seriovou konzoli :-). Proste je to levne, muze se to nekdy nekomu na neco hodit, tak co. Komu vadi dirka navic, at ji prelepi paskou. BTW, on nekdo primo na server leze pres neco jineho nez sit nebo seriovou konzoli? :-) Navic, nekdo tu zminil hluk. Rad bych znal server, co nehuci. Uz nejmin deset let jsem nenarazil na server (myslim zelezo uz z vyroby delane s tim, ze to bude nonstop bezici *server*), ktere by nehucelo. Jestli to nebude tim, ze se zamerne predimenzovava chlazeni, aby se to uchladilo i v plnem racku...
    10.12.2005 01:17 Ondrej Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB
    Protoze firewire ma nejake patent issues, ktere nuti vyrobce platit poplatky z kazdeho kusu (viz zaver u http://en.wikipedia.org/wiki/Firewire)

    Nevim, zda USB nema podobne problemy, ale pokud ne, tak je preci lepsi pouzivat otevrenou a patenty nezatizenou technologii, nez jinou, patenty zatizenou.

    Navic (AFAIK) USB ma verejne publikovanou specifikaci, O specifikaci 1394 nic nevim, akorat ze je vydavana pod IEEE, ktera bezne nedava ke stazeni sve standardy.
    13.12.2005 11:18 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB
    hmmm ... sice nesouhlasím, ale jsem rád, že po tom flejmu taky někdo rozumně reaguje ;-)
    Protoze firewire ma nejake patent issues, ktere nuti vyrobce platit poplatky z kazdeho kusu (viz zaver u http://en.wikipedia.org/wiki/Firewire)
    pochopil jsem z toho, že jde o $ 0,25 per system - to se v ceně stroje v pohodě ztratí; reálně mě, jakožto (potenciálního) zákazníka zajímá to, že USB a FireWire zařízení stojí stejně ... nebo se snad většina lidí rozhoduje jinak než podle ceny (za předpokladu, že požadavky na funkčnost jsou splněny)?
    Nevim, zda USB nema podobne problemy, ale pokud ne, tak je preci lepsi pouzivat otevrenou a patenty nezatizenou technologii, nez jinou, patenty zatizenou.
    no, to je IMO čistě o té hranici mezi idealismem a pragmatismem ... jednak hardwarové otázky jsou záležitostí výrobce a ne mojí a jednak - tedy u mě osobně - převládá preference technicky lepšího řešení nad nějakou "superčistotou" (přirovnal bych to k tomu, kdy někteří odmítali používat QT, protože nebyla tak úplně "superfree" ...)

    navíc jsem dalek toho říkat, že průmyslové patenty jsou obecně špatné - špatné je zneužití patentů
    eagle.metawerzum avatar 3.12.2005 16:45 eagle.metawerzum | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB
    já zas nevím na co by tam měly být PS2, když USB stačí na všechno :-)
    Bonvolu alsendi la pordiston. Lausajne estas rano en mia bideo!
    5.12.2005 16:19 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB
    kdo mluví o PS/2? ;-)
    6.12.2005 08:49 bee_free | skóre: 3 | blog: bee_free
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB
    jasne, pripojime klavesnici pres optiku, bude mit velkou propustnost a muzes ji tahnout i vice nez 100m, proste parada.... to kazdy z nas potrebuje!
    2.12.2005 14:30 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB
    Ahoj,

    právě proto píšu, že to "pro někoho může být zajímavé". Stále častěji se setkávám s myšlenkou zálohování na USB disky. Pro běžné použití bych to asi nedoporučoval, ale pokud někdo jde skutečně po ceně a nemůže si dovolit další mašinu pro zálohování, tak se USB hodí.

    Pro připojení například DVD-RW mechaniky je USB2 dobré. Externí box na USB a klasická mechanika by mohla být levnější než mechanika v provedení slim. Určitě bude také odolnější.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    2.12.2005 17:39 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB
    odpověď hodná politika ...

    tak tedy ještě jednou: prosil bych soustředit se na otázku, proč mám připojovat externí disk nebo DVD-RW přes USB a ne přes FireWire?

    (míněno hypoteticky, kdybych si mohl vybrat, pragmatickou odpověď "protože to má USB a ne FireWire" neberu ;-))
    2.12.2005 17:48 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB
    Není to náhodou jedno? Samozřejmě můžu napsat že je škoda, že na serveru není FireWire, když už to použitý chipset umí, ale rozdíl mezi USB2.0 a FireWire není tak velký abych to řešil. Trochu lepší mi připadá USB, prože se mi zdá mezi normálníma smrtelnikama rozšířenější.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    hwsoft avatar 2.12.2005 19:02 hwsoft | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB
    No nevim, zkousil jsi to nekdy? Realne je FW 2x rychlejsi, papirovy rychlosti jsou k nicemu. Zkouseno na externim boxu u iMACa, na serveru FW nemam. (srovnavan normalni FW a USB2)
    2.12.2005 20:18 bee_free | skóre: 3 | blog: bee_free
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB
    Obavam se ze vzdy dojde na rychlost zarizeni a to at je to "pomala" DVD mechanika, nebo at je to suplik s HDD. Teoreticka propustnost je tak velka ze s normalnim zarizeni nema sanci narazit na strop...
    2.12.2005 23:15 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB
    Připojení disku přes USB používám docela pravidelně a narážím na rychlost připojeného "externího" disku.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    5.12.2005 16:31 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB
    a třeba zátěž procesoru není zajímavá?

    jinak cituji:

    It is used instead of the more common USB due to its faster effective speed, higher power distribution capabilities, and because it does not need a computer host. Perhaps more importantly, FireWire makes full use of all SCSI capabilities and, compared to USB 2.0 High Speed, has higher sustained data transfer rates, a feature especially important for audio and video editors.

    - neznám nikoho, kdo by měl odlišné zkušenosti ...
    5.12.2005 16:36 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB
    Není to náhodou jedno?
    není (viz) - proč mám používat horší řešení?
    Trochu lepší mi připadá USB, prože se mi zdá mezi normálníma smrtelnikama rozšířenější.
    a Windows se ti také zdají lepší?
    5.12.2005 17:04 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB
    Nevím co si chceš tímhle dokázat.

    proč mám používat horší řešení?

    FireWire je lépe navržené, ale znám asi 50 lidí co má zařízení s USB2 rozhraním a 2 co mají něco s FireWire. Neradil jsem lidem aby si stavěli na externím USB disku souborový server proto vidím USB jako dostatečné.

    Můžeme se začít ptát, proč v serveru není SCSI, SATA je přece horší. Nebo taky proč není v serveru SAS, SCSI je přece horší. A co třeba připojení disků přes FibreChannel?

    Téměř pokaždé najdeme něco co je lepší, vhodnější pro dané použití z hlediska použitých technologií. Ale to neznamená, že je server se SATA horší než server se SCSI/SAS/FC.

    Vždy záleží na konkrétním použití stroje.

    a Windows se ti také zdají lepší?

    Ano, Windows jsou pro některé případy lepší než Linux nebo nějaký UNIX.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    6.12.2005 11:51 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB
    Nevím co si chceš tímhle dokázat.
    si nedokazuju nic, ale tys' právě ukázal svoji ubohost, jestliže ses na výzvu k dodržování pravidel slušné diskuse nevzmohl na nic jiného než "Klidni hormony." a odpověď na investigativní příspěvek začínáš nemístnou poznámkou o honění ega ...

    - a já jsem teď ukázal, že nejsem o nic lepší, když se takto snadno nechám vyprovokovat a taky spadnu na osobní úroveň, achjo :-(
    proč mám používat horší řešení?
    FireWire je lépe navržené, ale znám asi 50 lidí co má zařízení s USB2 rozhraním a 2 co mají něco s FireWire.
    obávám se, že statistika tvých známých je z hlediska otázky naprosto irelevantní ...
    Můžeme se začít ptát, proč v serveru není SCSI, SATA je přece horší. Nebo taky proč není v serveru SAS, SCSI je přece horší. A co třeba připojení disků přes FibreChannel?
    sice by bylo lepší držet se tématu, nicméně zeptat se můžeš - a dostane se ti naprosto jednoduché odpovědi: protože tebou jmenovaná řešení jsou významně dražší než SATA

    nicméně rozdíl v ceně USB řešení a FireWire řešení je asi tak nula-nula-skoro-nic, takže tím jeden potenciální argument padá ... je na skladě nějaký další? (ne, ten o tom, kolik lidí to používá, fakt neberu - mohl bych ho přirovnat asi tak k doporučení "nekupuj server, znám jen 2 lidi co mají server, kup si desktop nebo notebook, to má 50 mých známých" ...)
    a Windows se ti také zdají lepší?
    Ano, Windows jsou pro některé případy lepší než Linux nebo nějaký UNIX.
    výborně ... a mohl bys tyto případy nějak charakterizovat, speciálně s přihlédnutím k tomu, nakolik je pro ně relevantní počet lidí, co Windows používají, a analogicky to aplikovat na užívání USB?
    6.12.2005 19:31 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB
    Odpovídám emailem, protože tohle už do veřejné diskuze nepatří.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    6.12.2005 22:06 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB
    hm, pravda, snahou někoho ponižovat není nutno otravovat okolí ...

    nicméně, jelikož mail to neřeší, stále by mě zajímalo, jaká je motivace používat pro připojení externích disků, DVD mechanik apod. zrovna USB?
    7.12.2005 14:21 bee_free | skóre: 3 | blog: bee_free
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB
    Motivace je jedina. Na tom serveru je pouze USB. Tudiz pokud chces, pouzij ho, nebo si kup za 250 Kc s FW a pouzivej si co chces. PS: snaha nekoho ponizovat vysla poprve od tebe, takze si precti prvni cast prispevku na ktery ti odpovidam a zacni se tim co jsi napsal ridit, bude lip....
    8.12.2005 19:39 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB
    pokud jsi tak pečlivě zkoumal tuto diskusi, pak se divím, že ti unikl závěr jednoho z předchozích příspěvků:

    (míněno hypoteticky, kdybych si mohl vybrat, pragmatickou odpověď "protože to má USB a ne FireWire" neberu ;-))

    takže tvoje odpověď "Na tom serveru je pouze USB." je poněkud "mimo mísu" ... nicméně jsem ochoten pracovat i s ní, takže se ptám dále:

    1) Proč je na tom serveru pouze USB? - hm, očekávám odpověď ve stylu "to se musíš zeptat SUNu", takže lépe: proč si myslíš, že je na tom serveru pouze USB?

    2) Proč zde někteří preferenci USB před FireWire obhajují? (Tedy kromě toho, že si to lidé kdovíproč kupují raději, ale tento argument je pro mě irelevantní - přinejmenším do té doby, kdy v nejbližším obchodě pořídím zařízení s FireWire stejně pohodlně a levně jako s USB ...)

    co se týče souslednosti událostí v příspěvcích ... no, měl bych to přejít bez povšimnutí, ale jak jsem naznačoval, jsem člověk nedokonalý ... takže bych rád přesně viděl, kde je podle tebe to první místo, kde reakce nebyla adekvátní předcházejícímu příspěvku ...?
    2.12.2005 14:22 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    Zdravim

    Mam ted moznost porovnat s timto pocitacem, ze ktereho udelam server pro LTSP:

    CeleronD 331 2.66Ghz, deska s cipsetem i825, 80GB SATA disk, 512MB ram, Cena: 11500Kc s DPH

    Cili vyssi frekvence na lowendovem intelovskem procesoru za cca polovicni cenu. Nainstalovan OpenSUSE 10 32bit. Nedokazu odhadnou

    Tady je openssl speed
                      sign    verify    sign/s verify/s
    rsa  512 bits   0.0009s   0.0001s   1141.3  12219.0
    rsa 1024 bits   0.0045s   0.0002s    223.1   4186.0
    rsa 2048 bits   0.0277s   0.0008s     36.2   1264.0
    rsa 4096 bits   0.1833s   0.0028s      5.5    354.4
                      sign    verify    sign/s verify/s
    dsa  512 bits   0.0007s   0.0009s   1369.5   1145.5
    dsa 1024 bits   0.0022s   0.0027s    447.5    368.0
    dsa 2048 bits   0.0076s   0.0091s    132.4    109.7
    
    Takze minimalne v tomto testu ma cca 3.5x vyssi vykon opteron.

    Zastavil bych se trochu u pouziteho cipsetu. Precijen jeho podpora je v linuxu trochu pochybna, alespon u nForce. Nebo je to u tohoto cipsetu jinak?

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    2.12.2005 14:34 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    Výsledky OpenSSL uvedené v článku jsou z CentOSu:
    OpenSSL 0.9.7a Feb 19 2003
    built on: Wed Jun  1 09:10:19 CDT 2005
    options:bn(64,64) md2(int) rc4(ptr,char) des(idx,cisc,16,int) 
    aes(partial) blowfish(ptr2) 
    compiler: gcc -fPIC -DZLIB -DOPENSSL_THREADS -D_REENTRANT -DDSO_DLFCN
     -DHAVE_DLFCN_H -DKRB5_MIT -DOPENSSL_NO_IDEA -DOPENSSL_NO_MDC2 
    -DOPENSSL_NO_RC5 -DOPENSSL_NO_EC -I/usr/kerberos/include -DL_ENDIAN 
    -DTERMIO -Wall -DMD32_REG_T=int -O2 -pipe -m64 -Wa,--noexecstack
    available timing options: TIMES TIMEB HZ=100 [sysconf value]
    timing function used: times
    OpenSSL z knoppixe 4, který jsem si zkusil nabootovat, dává hodnoty trochu jiné:
    OpenSSL 0.9.7g 11 Apr 2005
    built on: Tue May 10 05:31:39 UTC 2005
    options:bn(64,32) md2(int) rc4(idx,int) des(ptr,risc1,16,long) 
    aes(partial) blowfish(idx) 
    compiler: gcc -fPIC -DZLIB_SHARED -DZLIB -DOPENSSL_THREADS 
    -D_REENTRANT -DDSO_DLFCN -DHAVE_DLFCN_H -DOPENSSL_NO_KRB5 
    -DOPENSSL_NO_IDEA -DOPENSSL_NO_MDC2 -DOPENSSL_NO_RC5 -DL_ENDIAN 
    -DTERMIO -O3 -march=i686 -mcpu=i686 -fomit-frame-pointer -Wall 
    -DSHA1_ASM -DMD5_ASM -DRMD160_ASM
    available timing options: TIMES TIMEB HZ=100 [sysconf value]
    timing function used: times
    The 'numbers' are in 1000s of bytes per second processed.
    
    
                      sign    verify    sign/s verify/s
    rsa  512 bits   0.0006s   0.0001s   1799.3  19700.9
    rsa 1024 bits   0.0024s   0.0001s    416.3   7735.0
    rsa 2048 bits   0.0134s   0.0004s     74.6   2545.5
    rsa 4096 bits   0.0862s   0.0013s     11.6    745.0
                      sign    verify    sign/s verify/s
    dsa  512 bits   0.0004s   0.0005s   2419.7   1992.7
    dsa 1024 bits   0.0011s   0.0014s    889.7    726.7
    dsa 2048 bits   0.0036s   0.0044s    279.8    226.1
    
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    2.12.2005 15:16 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    Mohl bys jen tak pro zajímavost pustit na tom počítači nbench (bytemark)?
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    2.12.2005 18:20 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    To je na me? Neni problem, ale az v pondeli.

    Jinak ta nedokoncena veta mela znit, ze nedokazu odhadnout vykonostni rozdil mezio 32 a 64bit verzi systemu.

    Dneska kolegove postavili jeste Pentium 4 dual-core 2.8Ghhz, taky nejakej intel cipset a asi giga, mozna 2giga pameti. Mam to porovnat i na tom? Musel bych si ho na chvilku privlastnit nez na nej nekdo jinej nainstali XPcka.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    2.12.2005 23:09 xor | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    urcite udelej srovnani s intelem dual core, uvazujeme o nakupu stanice do prace na hrani (ted nemyslim na hry) - vypocty a db. resime jestli intela nebo intela dualcore anebo amd. diky
    2.12.2005 23:24 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    Nejsem si jistý, jestli je k něčemu srovnávat nejslabšího Opterona s daným Pentiem. Pokud něco takového chcete porovnat, tak si vemte procesory za stejnou cenu a ty porovnejte.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    3.12.2005 17:20 xor | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    Kdyz sem psal porovnat, myslel jsem tim, aby na tom pustil ty stejny testy taky. Zajima me, jak rychlej ten Intel bude. To, ze je rozumny porovnavat vykon ve stejny cenovy kategorii, je snad vsem jasny.
    2.12.2005 15:39 hyperion
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    diky za vysledek. jsem rad ze jsem nesel do Celera viz. vyse.
    2.12.2005 16:56 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    Zvlastne, mam Durona 1800MHz, dva roky stareho na Sisackej nic-moc doske. Hlavny rozdiel bude asi moje Gentoo vs. tvoje OpenSuse, ale aj tak...
    OpenSSL 0.9.7e 25 Oct 2004
    built on: Sun Oct 16 12:13:59 CEST 2005
    options:bn(64,32) md2(int) rc4(idx,int) des(ptr,risc1,16,long) aes(partial)
      idea(int) blowfish(idx)
    compiler: i686-pc-linux-gnu-gcc -fPIC -DZLIB_SHARED -DZLIB -DOPENSSL_THREADS
      -D_REENTRANT -DDSO_DLFCN -DHAVE_DLFCN_H -DOPENSSL_NO_KRB5 -DL_ENDIAN
      -DTERMIO    -Wall -O2 -march=i686 -mcpu=athlon-xp -pipe
      -fomit-frame-pointer -Wa,--noexecstack -DSHA1_ASM -DMD5_ASM
      -DRMD160_ASM
    available timing options: TIMES TIMEB HZ=100 [sysconf value]
    timing function used: times
    The 'numbers' are in 1000s of bytes per second processed.
                      sign    verify    sign/s verify/s
    rsa  512 bits   0.0007s   0.0001s   1422.5  16416.3
    rsa 1024 bits   0.0033s   0.0002s    303.4   5900.9
    rsa 2048 bits   0.0191s   0.0005s     52.4   1831.4
    rsa 4096 bits   0.1247s   0.0019s      8.0    520.8
                      sign    verify    sign/s verify/s
    dsa  512 bits   0.0006s   0.0007s   1800.8   1504.8
    dsa 1024 bits   0.0016s   0.0019s    630.0    520.1
    dsa 2048 bits   0.0052s   0.0063s    193.1    158.3
    
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    David Watzke avatar 2.12.2005 19:57 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    Není 300W zdroj málo?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    2.12.2005 20:28 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    Mas tam Ati Rage XL. Na to si tak maximalne zahrajes tuxracera. Softwarova emulace OpenGL by byla v tomhle pripade stoprocentne rychlejsi.
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    2.12.2005 23:27 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    Vem si kolik toho sežere jeden procesor, základní deska s integrovanou grafikou, 2 disky a případně jedna karta ve slotu. Ten zdroj je rozumě předimenzovaný.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    5.12.2005 10:06 Smazáno | skóre: 21 | blog: tezkorict
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    Spíš je málo jen jeden zdroj. Redundance napájení je podstatnou podmínkou při nákupu stroje...
    5.12.2005 10:25 Lukáš Cirkva | skóre: 10 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    Je třeba uvažovat, že tento server začíná na 20tis. a redundantní zdroj něco stojí.

    Pokud je redundance napájení podmínkou pro nákup serveru, nabízí Sun server X4100 z této řady Galaxy.
    11.12.2005 01:00 Gandalf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    Kdyz napajeni, tak to by pak mel ale clovek chtit i redundantni zakladni desku a to se resi clustrem.
    2.12.2005 23:15 peto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    CK804 je nForce4, nie? To znamena, ze to pojde v pohode pod Solarisom? Chcel som ho vyskusat, ale nevedel som ci podporuje tento chipset.
    Btw. tento chipset by som do servera rozhodne nedaval, neviem ako to tam mohol Sun dat. Ta cena je ale celkom prijemna, mna tolko teraz vysiel desktop AMDcko athlon64 3k+
    5.12.2005 16:26 Adam Pribyl | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    V tom pripade uz chapu proc to dela takovy kraval.
    11.12.2005 00:38 Gandalf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    Jestli si dobre vzpominam na cislo co mam v lspci, tak je to nForce 4 _Ultra_. A todle http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1677 to potvrzuje.
    7.12.2005 17:21 Aloner | skóre: 24 | blog: Aloner | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    Par postrehu:

    1. pokud se Vam zda setup BIOSu ukrutne pomaly, vypnete si Console redirection. Defaultne je totiz redirect zapnuty.

    2. podarilo se nekomu nabootovat tento server z USB disku ? Me zatim ne. V jinem serveru USB disk funguje normalne (=nabootuje z nej), na X2100 to pise "Remove disks or other media. Press any key to restart". Kdyz stisknu libovolnou klavesu, server zkusi tahat z USB disku, ale pak se opet objevi stejna hlaska. Co delam blbe ?
    11.12.2005 00:33 Gandalf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    No uz je to nejaky ten mesic zpet co jsem poskladal neco podobnyho a cena u toho Sunu ted docela prekvapila, ze vychazi dost pekne a navic je to ve formatu, ktery se blbe shani a samostatne stoji vic a ktery se da pouzit s rackem jako policka pro kvetinac s umelou kytkou aspon to pak vypada utulneji. Ziva by urcite chcipla nez by jeden dosel do servrovny kvuli nejakymu problemu ;-)

    Bylo to za 30kkc s terabytem. Pro softraid 1+0 (500GB).

    Jinak to co jsem slozil bez tech disku skoro za ty samy penize ma zatim stale nepodporovany Marvell misto Broadcom.

    Miditower misto 1U - no ale aspon mam kam nacpat disky a zbyva prostor kde se daji uchladit.

    Misto rageXL a ECC pameti je tam jina vykonnejsi zbytecnost od ATI na pripadne hry ;-)

    Laciny 400W noname zdroj s prumernymi filtry co by mely snad stacit na vystupu i vstupu - ale nedelam si iluze v dlouhou zivotnost. To ten Sunovy prezije urcite dyl.

    A jeste by se mozna naslo neco dalsiho ve prospech Sunu. Nepotrebovat ty 4 disky a vedet o tom, tak bych o tom zacal vazne uvazovat. Prece jen presnejsi cena po vyberu z vic variant komponent.
    15.1.2007 20:13 markon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test: Sun Fire X2100 Server
    Právě jsem dostal tenhle server v konfiguraci asi za 80.000 Kč s DPH a můžu přidat pár postřehů. HW RAID je něco strašně řešeného, připomíná mi to IBM eServer, není tu vlastní RAID BIOS a než jsem našel jak se to konfiguruje a diagnostikuje, škoda mluvit. Už z vnitřku je server šizený kde to jen jde, to že si člověk přidává i LOM modul je důkaz nad důkazy a v základní konfiguraci je server dokonce bez DVD!

    Start BIOSu je strašně, strašně pomalý, opravdu ta konzole se přesměrovává, i celý BIOS je děs běs. SUN mi slíbil předinstalovaný Solaris a kde nic tu nic, prostě jsem zasunul disky a nenabootovalo, ještě že mám média. Nicméně určení serveru je jasné, levný souborový server. SATA disky jsou zázrak, pohodlně má člověk 500GB ani nemrkne a co do porovnání, jako NAS server se Solaris 10 je to stabilní podporované a levné řešení, které nemá obdoby. A další věc je, že server má jenom 1 NIC výstup a 1 management, takže ještě koupit síťovky.

    Nicméně v tentýž den mi dorazil x4100 za 200.000 Kč a škoda porovnávat. x4100 je lahůdka, nejrychlejší x86 server na světě, BIOS úžasnej, úplně provedení dokonalé a vše. Hlavně je 1U.

    Jinak tady k pár komentátorům co si postavili doma mašiny na koleně, výkonnější, levnější atd. K tomu dodám tohle, porovnáváte neporovnatelné s neporovnatelným, mašina na koleně nemá žádnou podporu, certifikace a nic. A není v provedení rack a hlavně vyřazuje příliš tepla. Ukázkou budiž levné Delly, kde když se postavím za rack, mohl bych si opékat kuře. A pak vám do firmy začnou chodit účty typu 20.000 Kč měsíčně za proud jen za servery. Krom toho IBM a SUN se kupují kvůli administraci, zkuste si spravovat Delly ve větším množstvím, jen samé problémy.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.