abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:22 | IT novinky

    Organizace IuRe (Iuridicum Remedium) varuje před návrhem, který představilo belgické předsednictví Rady EU. Populární služby jako Messenger, WhatsApp nebo Signal by dle něj bylo možné plně používat až po odsouhlasení kontroly komunikace. Ta by měla zamezit šíření dětské pornografie. Podle IuRe by však taková kontrola přinesla hlavně závažný dopad na soukromí uživatelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 11:11 | Nová verze

    NumPy (Wikipedie), tj. knihovna pro Python pro vědecké výpočty, byla po 18 letech vydána v nové major verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Důležité informace v průvodci migrací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:11 | Nová verze

    Vývojáři postmarketOS vydali verzi 24.06 tohoto před sedmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell, Phosh, KDE Plasma a Sxmo. Aktuálně podporovaných zařízení je 50.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.6. 12:11 | IT novinky

    Google Blog ČR informuje, že mobilní aplikaci Gemini a NotebookLM lze používat už také v Česku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    14.6. 11:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8 duálně licencovaného open source frameworku JUCE (Wikipedie, GitHub) pro vývoj multiplatformních audio aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.6. 11:11 | IT novinky

    Od 18. června bude možné předobjednat notebook DC-ROMA RISC-V LAPTOP II od společnosti DeepComputing s osmijádrovým 64-bit RISC-V AI CPU a s předinstalovaným Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    13.6. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.79.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.6. 14:33 | Zajímavý článek

    Byly zveřejněny výsledky průzkumu (infografika) mezi uživateli FreeBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.6. 13:22 | IT novinky

    Na konferenci DevConf.CZ 2024 je na stánku Furi Labs prezentován linuxový telefon FuriPhone FLX1. Jeho cena 499 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    Rozcestník

    Animované flash bannery pomocí open source nástrojů

    18. 6. 2009 | Adam Sádovský | Návody | 11063×

    Jsem člověk, který se straní Flashe, co může. Ale pokud jde o složitější animované reklamní proužky, potom pragmatická mysl nemůže zvolit nic lepšího, než je právě Flash.

    Obsah

    Co se dozvíte: Jak vytvářet jednoduché vektorové animace ve Flashi a Actionscriptu bez pomoci placených nástrojů.

    Co se nedozvíte: Jak animovat pomocí deklarativního zápisu nebo pomocí křivek.

    Jak moc do hloubky: jen povrchně – je to o tom, jak začít.

    Flash se mi nelíbí hlavně ze dvou důvodů:

    • musím se kvůli němu učit další grafické prostředí – navíc placené (to se asi mění),
    • musím se kvůli němu učit další programovací jazyk – jako by jich špatně člověk neuměl už dost.

    Na druhou stranu, přiznejme si, že co se dodržování standardů týče, internet/web je na tom prachbídně. Flash je v tomto prostředí učiněný balzám na duši grafikům, kterým jde o design a výsledek a ne o vynucené uhýbání od záměru a obcházení situace různými hacky a triky.

    Protože jsem se Flashi tak dlouho a úspěšně vyhýbal, věděl jsem o něm asi jen to, jak nainstalovat plugin do prohlížeče. Návod, který vám předkládám, musí být proto zákonitě plný nepřesností a chyb, ale stejně by se mohl řadě lidí hodit. Pokud někde na webu existuje podobný návod, měl jsem asi smůlu a nenarazil na něj. Prosím čtenáře, kteří mají s Flashem více zkušeností, aby mě laskavě poopravili tam, kde ujedu. Věci, které jsem příliš nezkoušel, jsou označeny otazníkem v závorkách. A vůbec je celý článek jen stručným náhledem, aby usnadnil krkolomné začátky.

    Začínáme

    link

    Co je třeba mít nainstalované:

    • Inkscape – vektorový grafický editor (použil jsem verzi: 0.46).
    • swfmill – konvertuje speciální xml do swf (použitá verze: 0.2.12).
    • mtasc – překladač Actionscriptu (použitá verze: 1.13).

    Další užitečné nástroje:

    • swftool – umožňuje konverzi z mnoha formátů do swf. Aktuální verze 0.8 postrádá nástroj avi2swf (prý kvůli problémům s překladem vůči avi knihovně), který ještě ve verzi 0.7 fungoval.
    • ffmpeg – kromě jiného umožňuje konverzi do formátu flv a swf.

    Odkazy a zdroje:

    • http://osflash.org – obsahuje řadu návodů a informací o zmiňovaných nástrojích.
    • http://www.flashdevelop.org – projekt používající zmíněné nástroje s rozsáhlým diskusním fórem (verze existuje pravděpodobně jen pro Windows(?)).

    Termíny a zkratky:

    • swf – přípona souboru pro binární flash animaci, která může navíc obsahovat bitmapové obrázky, videa, zvuky, sady fontů, vše uložené ve třídách (assets?), které mohou být navíc doplněny programem, který je ovládá (skript – konkrétně Actionscript).
    • flv – flash video.
    • as – Actionscript – přípona označující soubor skriptu, který lze přeložit a vložit do swf. Poslední je tuším verze 3. My budeme pracovat s verzí 2.

    Pokračujeme

    link

    Pokud máte první tři nástroje k dispozici, potom vás asi bude zajímat, jak fungují.

    K dispozici jsou dva konzolové programy: swfmillmtasc. Ten první generuje jakousi kostru (skelet) výsledné animace. Umí importovat řadu objektů, ať už jde o obrázky, videa, zvuky, vektorovou grafiku (svg – vytvořené pomocí Inkscapu), nebo třeba další swf soubory a jejich části(?). Ten druhý umí přeložit Actionscript a vyrobit zcela nový swf nebo skript vstříknout (injection) do existujícího swf. Co je kostra a skript a jak fungují, si povíme níže.

    Inkscape je skvělý interaktivní nástroj pro vektorové kreslení a je o něm k nalezení mnoho návodů (Seriál: Inkscape).

    Kostra

    link

    swfmill je konzolový nástroj, který z nadefinované xml struktury (těsně kopírující Flash formát) vygeneruje swf. Zdrojový kód pokusného souboru test.xml může vypadat takto:

    <?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
    <movie width="728" height="90" framerate="30">
    <background color="#ffffff" />
    	<frame>
    		<library>
    			<clip id="neco" import="test.png" />
    		</library>
    	<place id="neco" name="obrazek1" x="10" y="-40" depth="1" />
    	</frame>
    </movie>
    

    Ten konvertujeme pomocí:

    swfmill simple test.xml test.swf

    Výsledkem je swf soubor, který už lze zobrazit (pomocí nějakého přehrávače či webového prohlížeče) – neměl by dělat nic jiného, než jen zobrazit obrázek test.png.

    Asi je jasné, jak se věci mají, přesto: Vše je uloženo v párovém tagu <movie>, jehož parametry definují rozměry výsledné animace a počet snímků za vteřinu (nevím, jak jiné Flash přehrávače, ale v pluginu pro Firefox je swf animace spuštěna v celém okně a objekty mimo definované rozměry mohou být viditelné – čili nastavené rozměry jsou něco jako preferovaný výřez animace, kterým se přehrávače mohou řídit(?)).

    Druhým důležitým párovým tagem je <frame>. Abych pravdu řekl, nezkoušel jsem vytvářet animaci pomocí swfmill. Skutečně jsem vždy jen vytvářel kostru a naimportoval v ní všechny nezbytné objekty, které se měly zobrazit. Rámec pravděpodobně definuje jeden obrázek výsledného Flashe, popřípadě jednu scénu. Představuji si to tak, že uvnitř framu může žít celá jedna animace, která je nezávislá na jiném framu a mezi framy lze automatizovaně přepínat (na požádání uživatele(?)).

    Další párový tag <library> slouží k importování či definování objektů, které pak mají být přístupné přes Actionscript(?). Aby se takto importovaný nebo definovaný objekt zobrazil, je třeba ho umístit pomocí nepárového tagu <place/>, který již nesídlí v sekci library.

    Nepárový tag <place/> slouží k umísťování nadefinovaných či naimportovaných objektů do scény. Můžeme si to představit tak, že v sekci library se definují objektové třídy a pomocí tagu place se vytvářejí jejich instance. Pomocí parametru id se určuje právě třída a pomocí name jméno výsledné instance. Kromě toho lze určit pozice a hladinu vložení – depth. Hladina musí být pro každou instanci unikátní(?), pokud se použije dvakrát place do stejné hladiny, pak se první place zakryje tím druhým.

    Importování

    link

    V mých pokusech importuji a definuji nové objekty vždy v sekci library. Tento typ importu je takzvaně statický (importoval lze i v Actionsriptu – pak se hovoří o dynamickém importu) a výsledkem je, že se importovaný objekt stává součástí výsledného swf (čili je přibalen k výsledné animaci).

    Tady je pár tagů k tomu určených:

    <clip id="komponenta" import="komponenta.png" />
    • clip importuje následující typy objektů (automaticky rozpozná druh): png, jpg, swf, svg (a možná některé další(?)).
    • Vytváří se tak nový MovieClip, což je stěžejní komponenta swf.
    • Lze přidat ještě parametr class, pak se MovieClip chová jako skutečná třída a v Actionsriptu mu lze napsat metody atd. Dočetl jsem se ale, že MTASC vyhodí ty třídy, které nejsou použité ve skriptu, a tudíž vám mohou některé třídy označené pomocí class zmizet.
    <font id="vera" import="library/vera.ttf" glyphs="0123456789" />
    • font funguje stejně jako clip, ale importuje sadu fontů. Pomocí parametru glyphs, lze dokonce definovat, které konkrétní znaky importuje.
    <sound id="myID" import="blah.mp3" />
    • sound je zase podobný a importuje zvuk – ten se ale musí ještě spustit v Actionscriptu.
    <import file="library/library.swf" url="http://foo.com/library.swf" />
    • import vytváří odkaz na nějakou sdílenou knihovnu – čili nezabalí importované swf do výsledného souboru(?). Dočetl jsem se toto: Zapamatuj si URL, kam bude knihovna umístěna, a uchovej lokální kopii.
    <textfield id="hellobox" width="200" height="50" size="10" font="vera" text="hello world!" />
    • Vytvoří textové pole s konkrétními rozměry a obsahem (po vložení do framu ho uživatel může editovat, zatímco když se toto pole vytvoří dynamicky v Actionscriptu, editovatelné není(?)).

    Vkládání a volání

    link

    Tagy, které leží mimo sekci library, jsou například tyto:

    <place id="foobar" name="myFoobar" x="10" y="10" depth="1" />
    • Viž zmiňovaný place pro umístění do framu.
    <call object="Main" method="main" />
    • Umí zavolat konkrétní metodu konkrétní třídy, která byla dříve importována například pomocí tagu <clip>.

    Překlad

    link

    Překlad do swf, jak již bylo napsáno výše, se provádí tímto příkazem:

    swfmill simple test.xml test.swf

    Kromě toho umí swfmill použít v podstatě jakékoli xml, které si nadefinujete (nezkoušel jsem – referenční manuál by měl být tady: http://swfmill.org/doc/reference.html) a měl by umět i obrácený postup – ze swf generovat xml (také jsem nezkoušel). Vždy jsem používal již předdefinovaný simple.

    Skript

    link

    mtasc – je také konzolový nástroj určený pro překlad Actionscriptu (AS) napsaného v textovém souboru do swf. Actionscript je syntaxí blízký Javascriptu a začít ho používat není až takový problém, jak jsem se zpočátku bál (což neeliminuje možné prohřešky, kterých se můžu mimoděk dopouštět). MTASC překládá Actionsript 2. Pokud chcete pracovat s Actionsriptem 3, můžete zkusit použít Haxe (http://haxe.org/), který jsem nezkoumal, ale vypadá zajímavě.

    To, co musíte dodržet při programování a co nemusí být jasné na první pohled, je:

    1. vše musí být umístěno ve třídě,
    2. jedna třída musí být v jednom souboru.

    To nikterak nebrání možnosti použít statické funkce (nevím, zda jde o třídní metody v pravém smyslu). A jedna velmi důležitá statická funkce je main(), kterou můžete překladači MTASC zadat v parametrech jako vstupní bod (Entry Point) – tam se začne vykonávat kód.

    Zdrojový pokusný kód souboru test.as může vypadat takto:

    class Main {
    	static function main(mc) {
    		_root.createTextField("tpole",0,0,0,800,600);
    		_root.tpole.text = "Žebřiňák úpěl";
    	}
    }
    

    Který se kompiluje tímto příkazem:

    mtasc -swf pokus.swf -main -header 728:90:30 test.as

    Čímž dostaneme soubor pokus.swf, zobrazující pouze textové pole.

    Globální prvky

    link

    Z AS je v podstatě přístupné vše. Celá výsledná animace (či aplikace) je přístupná z globální proměnné(?) _root. Proměnná _root někdy funguje jako asociativní pole a jindy jako kolekce objektů. Například přístup k objektům (nejčastěji MovieClipům), definovaným v kostře, lze realizovat takto:

    _root.vlozenyObrazek._x = 10;
    _root["idVlozenehoObrazku"]._x = 10;

    Což v obou případech mění ixovou souřadnici vloženého obrázku. Poprvé přes kolekci, podruhé přes asociativní pole. Další důležitý objekt je třída Stage, přes kterou lze přistupovat k rozměrům zobrazovací plochy. Například: Stage.width – obsahuje šířku zobrazovací plochy. Takových globálních prvků bude jistě daleko více. Pro podrobnější reference zkuste http://flash-reference.icod.de/.

    Objekt MovieClip

    link

    Objekt MovieClip (MC) je asi nejdůležitější objekt pro naše potřeby. Vše, co bylo vloženo v kostře, je vlastně třída nebo instance MC(?). V AS lze mimo jiné vytvořit vlastní třídu děděním z MC a nebo lze vytvořit prázdný MC.

    MC má několik obecných atributů, které se hodí znát:

    • _visible [true/false]
    • _xscale [%]
    • _yscale [%]
    • _y [px(?)]
    • _x [px]
    • _rotation [stupně]
    • _width [px]
    • _height [px]
    • _alpha [%]

    Tyto atributy jsou public a lze je číst i měnit.

    Kromě toho má třída MC i praktické metody. Například:

    • attachMovie()
    • createEmptyMovieClip()

    pro vytváření nových instancí MC.

    A pak také některé události. Například onEnterFrame(), který se volá vždy, když je třeba vygenerovat nový snímek animace. Více informací najdete zde: http://flash-reference.icod.de/MovieClip.html.

    Otázka je, proč vše nenapsat jen v Actionscriptu bez pomoci nějaké kostry? Asi by to mělo jít, i když nevím, jak bych importoval například svg, ale hlavně takto importované objekty nejsou zabaleny do výsledného swf. Jsou importovány dynamicky.

    Další vlastnosti si budete muset nastudovat sami, nebo budou popsány v ukázkovém projektu.

    Překlad

    link

    MTASC očekává jeden či více vstupních souborů typu .as a jeden výstupní. Vstupním souborům nepředchází žádný parametr, zatímco výstupním předchází parametr -swf nebo -out. Parametr -swf funguje pravděpodobně takto: Pokud soubor za swf existuje, pak ho mtasc vezme, updatuje třídy pomocí AS a pak ho opět uloží – čili soubor za parametrem -swf změní. Parametr -out vygeneruje pouze nový soubor. Pokud použijete -swf-out zároveň, potom se vezme soubor za parametrem -swf, obohatí se o AS a výsledek se uloží do souboru za parametrem -out.

    Pokud se bojíte, že vám MTASC zahodí některé třídy, potom použijte parametr -keep. MTASC pravděpodobně zahazuje ty třídy, které nejsou použité (unused)(?).

    MTASC navíc umožňuje skočit do statické funkce main() pomocí parametru -main. Pokud nespustíte nějakou metodu z xml kostry (pomocí tagu <call>), potom musíte parametr -main použít (jinak se AS nijak neaktivuje(?)).

    mtasc -swf kostra.swf -keep -main skript.as -out kostraSeSkriptem.swf

    Příkaz výše předpokládá, že existuje soubor kostra.swf, který vezme, přidá k němu skript, přitom existující objekty ponechá netknuté a výsledek uloží do nového souboru kostraSeSkriptem.swf. Nakonec přidá kód pro automatické spuštění statické metody main().

    Poslední zajímavá věc je hlavička. Parametr -header. Má smysl ho použít ve chvíli, kdy pomocí AS generujete zcela nový soubor bez pomoci jakékoli kostry(?). Definuje šířku:výšku:framerate

    Kombinace výstupů z mtasc a swfmill

    link

    Z návodu výše jste asi pochopili, jak věci fungují. Přesto se pokusím princip popsat detailněji. Existují dvě principiálně odlišné metody:

    1. takzvané skeletální vstřikování (skeletal injection),
    2. takzvaná metoda přirozeného vstupního bodu (natural entry poin).

    Něco o nich se dozvíte zde: http://aralbalkan.com/408.

    Druhou metodu jsem příliš nezkoušel, a to z toho důvodu, že je výsledek složen z více swf souborů(?). Mým cílem bylo udělat co nejjednodušší swf banner – jeden soubor je pro takové potřeby ideální.

    K druhé metodě bych zmínil asi jen to, že je celá aplikace zděděná z třídy MovieClip a v kostře vložena s nulovými rozměry někam do scény. Její kód se začne vykonávat metodou onLoad() – nahrazuje vlastně statickou metodu main(). Velmi podobně(?) by se asi dalo využít tagu <call>, který z kostry zavolá jednu z metod, kterou jako autoři považujete za vstupní metodu. Vstupní metody a funkce vlastně nedělají nic jiného, než že definují počáteční parametry, sestaví některé dynamicky vkládané objekty a to je vše. Zbytek dění by měl být v ideálním případě řízen událostmi.

    A nyní k metodě první. Podle některých zdrojů ji používá většina klikacích open source GUI určených pro generování Flash animací. Využívá tu schopnost mtasc, že dokáže Actionscriptem obohatit již existující swf. Takže nejprve spustíte swfmill a potom mtasc na výsledný soubor:

    swfmill simple kostra.xml kostra.swf
    mtasc -swf kostra.swf -keep -main skript.as -out kostraSeSkriptem.swf

    Většinou jsem používal právě takovou kombinaci příkazů.

    Pokračovat na → Ukázkový projekt.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Jardík avatar 18.6.2009 01:26 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
    flash je zlo! flash je zlo! Nejenom, že verze pro Linux je v alpha stádiu, ale pro Windows a další OS není ani to. (samozřejmě se bavím o 64bit verzi).
    Věřím v jednoho Boha.
    18.6.2009 02:23 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
    pro windoze není 64bit verze? uh, to sem nevěděl...
    18.6.2009 08:37 appolito
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů

    flash je zlo!

    +1

    18.6.2009 09:29 Praedo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů

    +1 ještě že je flashblock

    19.6.2009 10:55 Boky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
    nejvic nejhorsi na celym svete...
    20.6.2009 02:55 kolemjdouci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů

    nejnejhoršejší na veškerých světech!

    18.6.2009 23:49 JirkaH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
    uz to nehul :-D
    21.6.2009 23:47 volunteer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
    to je divny, to je divny ... jak si mam teda vysvetlit, ze denne na 64-bit widlich s flashem pracuju? nejspis bezi v 32-bit compatibility modu, ale funguje celkem spolehlive (CS3 i CS4)
    18.6.2009 06:07 Lukáš Kotek | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů

    Pěkný článek, díky za něj. Něco takového jsem už v minulosti potřeboval.

    Lidstvo vydává obrovské prostředky na ochranu sebe sama před sebou samým. Znáte lepší definici šílenství?
    mirec avatar 18.6.2009 08:34 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
    Ale pokud jde o složitější animované reklamní proužky, potom pragmatická mysl nemůže zvolit nic lepšího, než je právě Flash.

    Je niekto, kto to neblokuje? Ja som zásadne proti blokovaniu reklamy, ale flash nikdy (minimálne preto, lebo mi nefunguje v prehliadači, ktorý používam). Čím decentnejšia reklama so zaujímavou informáciou tým skôr na ňu kliknem, na animované kraviny už len z princípu neklikám.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    cezz avatar 18.6.2009 10:45 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů

    Ano, tiez mi zurivo blikajuci banner vadi (hoci ho neblokujem) a ano tiez nan zvycajne nekliknem, ale chapem, ze je vela ludi, ktori to beru ako pre nich zaujimavu reklamu a kopa inzerentov, ktori taku reklamu chcu mat.

    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Adrin avatar 18.6.2009 11:26 Adrin | skóre: 13 | blog: kosmopako
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů

    Popravdě, taky se snažím flash bannerů v prohlížeči zbavit, a na žádné bannery a reklamy už prakticky ani neklikám, ale převážná většina dnešních uživatelů ani neví, že je nějaká možnost, jak reklamní bannery blokovat (s klikáním už je to jiná - lidi jsou čím dál apatičtější, nevím jaká je míra prokliku u průměrné reklamy, ale myslím, že se pohybuje v desetinách procenta).

    mirec avatar 18.6.2009 12:40 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
    No ja občas kliknem na reklamu (nie moc často). Ale dnes ma jedna reklama fakt dostala. Veľa webov má už takú tú reklamu vtrepanú povedzme medzi odstavce v článku. Ja som predpokladal, že je to obrázok k článku a klikol (aby bolo jasné ten obrázok sa nenačítal a preto som chcel vedieť čo na ňom je - fakt účinná reklama, aspoň na mňa).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Josef Kufner avatar 19.6.2009 11:05 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
    Důvod blokovat veškerý flash je i v zatížení CPU a s tím související spotřebě, což je u notebooku běžícího na baterku celkem klíčová věc.

    Od doby co mám flashblock mi flash vůbec nevadí... implicitně není a pokud ho potřebuju, stačí jednou kliknout :)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    mirec avatar 19.6.2009 11:40 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
    Tak to zaťaženie u flashu je strašné. Obyčajná reklama je schopná zamestnať CPU na 100% čo fakt nepoteší. Našťastie mi nerobí problém ľudí, ktorí po mne chcú flash poslať niekam ;)
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    18.6.2009 09:20 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Flash®

    Dovolím si menší poučení: Autor píše, že s Flashem má zaručené jednotné prostředí. To je pravda jen pokud se bavíme o Flashi, nikoliv však o SWF.

    Ten první název je ochranná známka a označuje „jediný správný“ přehrávač SWF animací. Druhý pojem je označení formátu a zcela dle očekávání existuje více jeho interpreterů.

    Je třeba dodat, že firma Adobe po uvolnění specifikací začala tuto politiku silně prosazovat, a tak třeba z Gnashe musely zmizet všechny výskyty slova Flash. Tímto bych chtěl požádat autora, aby se pro příště této „nové“ terminologie držel, protože jinak jeho text bude působit jako reklama nebo jako úsměvné zjednodušení či neznalost typu „internet se prohlíží Explorerem“.

    Chápu, že dnešní nadvláda přehrávače Flash, operačního systému Windows a hardwaru typu x86 (pro Jardíka dodám 32bitového) může mnohým vyhovovat. Ale stále je to jen pokřivená realita, která se může změnit. V okamžiku, kdy třetina pracovních stanic nebude mít žádný přehrávač SWF, třetina od Adobe a třetina od jiného výrobce, tak poučky o univerzálnosti SWF skončí u HTML a ostatní webových technologií.

    Adrin avatar 18.6.2009 11:28 Adrin | skóre: 13 | blog: kosmopako
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flash®

    Ano, už mě na to někdo upozorňoval. Jde o zjednodušení, kterému se pro příště pokusím vyhnout.

    18.6.2009 10:40 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
    Naivní dotaz: nástroj, který by umožnil přímo zkonvertovat SVG animaci do SWF asi neexistuje, že?
    David Watzke avatar 18.6.2009 11:29 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
    Strč do google svg to swf, najde toho spoustu...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    18.6.2009 11:50 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
    Ve skutečnosti to najde dva projekty, z nichž jeden umí jenom statické obrázky, a druhý je nějaká prezentace, ke které se mi nepodařilo příslušný program dohledat…
    Adrin avatar 19.6.2009 09:44 Adrin | skóre: 13 | blog: kosmopako
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů

    Pokud vím, tak swfmill je v konverzi svg->swf nejdál - nebo tomu věnují alespoň hodně pozornosti. Ke konverzi stačí připravit si jednoduchou kostru podobně jako je to v příkladu a pak provést generování swf.

    19.6.2009 10:06 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
    Swfmill fakt umí načítat SVG? Na stránkách projektů jsem zkratku SVG nenašel ani jednou…
    Adrin avatar 19.6.2009 10:56 Adrin | skóre: 13 | blog: kosmopako
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů

    V článku o tom píšu a v příkladu to dokonce používám. Zopakuju jen, že ta konverze není ještě dokonalá, text se nepřenese s fonty a nezachovají se rozměry (je lepší vše převést do křivek), barevné přechody nebo efekty rozmazání jsou ještě také problém a konverze na úrovni třeba javascriptu nebo smilu je asi zatím jen scifi. Ale vektorová grafika se do swf takto dostat dá. Bližší informace jsou zde: http://osflash.org/swfmill

    19.6.2009 11:01 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
    Já jsem právě myslel, jestli neexistuje něco, co umí převést i deklarativně popsanou animaci. Nechce se mi právě to animování dělat znova. No, asi zatím zůstanu u exportu do animovaného GIFu…
    18.6.2009 15:10 dc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů

    No neviem ci flash je az take zlo. Na RIA asi nic lepsie ani neni.Ma sice obmedzenia a je to pomerne uzavreta platfroma ale aspon ako tak zaruci ze vsetko pojde. Prehliadace webu su sice na rozne platformi a podporuju toho dost ale kazdy je iny, kazdy si riesi veci posvojom a javascript teda neni zrovna nejaka vyhra.

    18.6.2009 16:18 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
    Uvědomujete si, že tu jako klad popisujete vendor lock-in? Brrr...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    18.6.2009 16:44 razor | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů

    Mě by se líbilo, kdyby ten skvělý flash alespoň umožňil na linuxu vkládat non ascii znaky. Jinak je to jako RIA absolutně nepoužitelné.

    Jardík avatar 18.6.2009 17:09 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
    Nebavte se sprostě (co je RIA?)
    Věřím v jednoho Boha.
    18.6.2009 19:06 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
    Rich Internet Applications, tedy bohaté (nebo možná tlusté) internetové aplikace, nebo možná internetové aplikace pro bohaté :-)
    18.6.2009 16:26 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
    Přidávám se, Flash je Absolutní Zlo (TM)! To už snad i ten Silverlight od Microsoftu je o něco otevřenější technologie (i když to je velmi relativní).

    Flash mám v browseru defaultně zablokovaný a zapínám jej jen když je to opravdu nezbytně nutné. Článek o tvorbě Flashových reklamních bannerů je mi už z principu odporný, protože to je přesně to, co člověka na Flashi když už jej má zapnutý nejvíc štve (otravné animované, blikající a hrající bannery).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Adrin avatar 19.6.2009 10:15 Adrin | skóre: 13 | blog: kosmopako
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů

    Mě velmi mrzelo, když Adobe zanevřel z pochopitelných důvodů na SVG. Tak moc mi SVG v kombinaci s java scriptem, stylováním a smilem, vyhovoval a těšil jsem se, že ho protlačí. Bohužel politika je politika, zamáčkl jsem slzu a rozhlédl se, jaká že je realita. Nic moc, ale že bych viděl všude jen zlo? SWF by neměl nahrazovat menu webových stránek, nebo dokonce celé stránky, pro multimédia bych ocenil střídmější použití swf a pro tvorbu aplikací v něm musí být sakra pádný důvod, ale pro reklamy ...? Pro webové reklamy, pokud je nepovažujete za kryptofašistický, buržoazní teror, je swf jasná volba. Protože když za mnou někdo přijde, že chce udělat stránky, tak mám 80 nebo 90 % šanci ho přesvědčit, aby se použily technologie html a spol., ale pokud chce reklamu a já přinesu animovaný gif, tak mám asi 95% šanci, ale na odmítnutí.

    18.6.2009 16:41 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
    Flash je zlo, ale kdyby mi na mém počítači fungoval, tak ho zapnutý mám. Takhle jsem bohužel utřel nos. Web je pro text, aplikace mají běžet nativně, ale když už něco, tak JavaScript nebo Javu.
    make menuconfig, not war!
    18.6.2009 19:43 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
    Pro Flashovy magory pridam jeden paradni odkaz.

    Prosim mrknete tam a nezapomente nechat prispevek v tamni diskuzi.

    http://www.centrumpanorama.cz/

    A to bohuzel musim dodat, ze predchozi web sice nehyril informacemi, ale byl stokrat lepsi.

    Ten flash je neco jako ten, jehoz jmeno se nevyslovuje. Proste tenhle clanek je ZLO!

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Jendа avatar 18.6.2009 23:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
    To je toho, menu ve flashi. Nejhorší jsou stránky, které tvoří jeden velký flash. Když se v nich klikne na nějaký "link", tak obsah umělecky odjede a po spirále přijede jiný. To celé trvá třeba 20 sekund, takže mezitím zapomenu, proč jsem vlastně kliknul. O nemožnosti používání tabů a historie (a barvení prohlédnutých odkazů) ani nemluvě. Návrhářům a marketingovému to nepřijde, protože oni se tím webem kochají, zatímco návštěvníci hledají informace.
    mirec avatar 19.6.2009 06:39 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
    Menu vo flashi je zlo. Vďaka tomu sa nedostanem k podstránkam keďže mi flash nefunguje.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Fluttershy, yay! avatar 19.6.2009 09:16 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
    Tak k Flashi lze mít alternativní kód pro případ nepřítomnosti pluginu, ale naráží to na prasáckost webdizajnérů.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    mirec avatar 19.6.2009 10:52 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
    No ta prasáckosť je už asi všade (hlavne u programátorov). Už málokto robí weby tak, aby fungovali aj bez js (ja sa snažím písať takým spôsobom, že js nijako neovplyvní funkčnosť ak je vypnutý, so zapnutým js len prinesie určité vylepšenia). Našťastie so swf to ešte také hrozné nie je (tým nechcem povedať, že by situácia bola dobrá).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    19.6.2009 08:07 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
    Typickým příkladem takové zhovadilosti je garfield.com - děs! Ještě že na prohlížení existuje ten plasmoid, tohle bych dlouho nesnes...
    19.6.2009 10:03 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
    Ten plasmoid mi s Garfieldem nechce fungovat. Jiné stripy to načte a zobrazí hezky, ale Garfield ani ťuk.
    Rezza avatar 21.6.2009 11:46 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů

    Jj, zlaty Plasmoid! Jednou jsem se tam chtel podivat, ja se lekl :D Ale jinak trebas kamos si hraje s Flashem, dela gamesky a to IDE je celkem bomba (aspon co jsem se zbezne dival).

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.