abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:00 | Nová verze

    Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:11 | Zajímavý software

    Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 22:44 | IT novinky

    Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:44 | Komunita

    V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 02:44 | Zajímavý projekt

    Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).

    |🇵🇸 | Komentářů: 3
    7.11. 14:22 | Zajímavý článek

    Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.11. 09:55 | Komunita

    Kit je nový maskot webového prohlížeče Firefox.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    7.11. 00:11 | Nová verze

    Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.5. Přehled novinek s náhledy v oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.11. 23:55 | IT novinky

    Německo zvažuje, že zaplatí místním telekomunikačním operátorům včetně Deutsche Telekom, aby nahradili zařízení od čínské firmy Huawei. Náklady na výměnu by mohly přesáhnout dvě miliardy eur (bezmála 49 miliard Kč). Jeden scénář počítá s tím, že vláda na tento záměr použije prostředky určené na obranu či infrastrukturu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.11. 18:00 | Komunita

    Po dvaceti letech skončil leader japonské SUMO (SUpport.MOzilla.org) komunity Marsf. Důvodem bylo nasazení sumobota, který nedodržuje nastavené postupy a hrubě zasahuje do překladů i archivů. Marsf zároveň zakázal použití svých příspěvků a dat k učení sumobota a AI a požádal o vyřazení svých dat ze všech učebních dat.

    karkar | Komentářů: 9
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (48%)
     (18%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (22%)
     (15%)
     (16%)
    Celkem 325 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník

    Seriál: GIMP v příkladech

    Předvedení použití nejrůznějších nástrojů a postupů na praktických příkladech.

    GIMP v příkladech - 19 (kiwi 3)

    Dnes nás čeká dokončení kiwi. Především se naučíme pracovat s komplexním filtrem Světelné efekty (Lighting effects).

    13. 9. 2006 | Vítězslav Šmíd | Návody | Komentářů: 8, poslední 30. 3. 2009


    GIMP v příkladech - 18 (kiwi 2)

    Dnes dokončíme minule započatou práci na plochém řezu napříč kiwi a vrhneme se na jeho převod do 3D.

    23. 8. 2006 | Vítězslav Šmíd | Návody | Komentářů: 8, poslední 24. 8. 2006


    GIMP v příkladech - 17 (kiwi)

    Dnes začneme kreslit plochý řez napříč kiwi, ze kterého později vytvoříme plně trojrozměrný obrázek.

    10. 8. 2006 | Vítězslav Šmíd | Návody | Komentářů: 4, poslední 10. 8. 2006


    GIMP v příkladech - 16 (psí známky 3)

    V dnešním díle dokončíme řetízek pro psí známky a ukážeme si další způsoby, jak využít obtahování cesty vlastní stopou.

    28. 7. 2006 | Vítězslav Šmíd | Návody | Komentářů: 4, poslední 31. 7. 2006


    GIMP v příkladech - 15 (psí známky 2)

    Dnes se naučíme, jak do kovu vyvrtat otvor, vyrazit text a jak připravit řetízek z kovových kuliček. Při umisťování plíšků na řetízek se seznámíme s novým nástrojem – Rotace.

    30. 6. 2006 | Vítězslav Šmíd | Návody | Komentářů: 13, poslední 22. 11. 2007


    GIMP v příkladech - 14 (psí známky)

    Dnes si předvedeme nakreslení broušeného kovu a vyseknutí plíšků se zaoblenými rohy. Do takto připraveného materiálu budeme později simulovat vyražení nějakého textu. Celý výtvor pak bude připomínat vojenské „psí známky“ (dog tags). Samozřejmě, že postup lze zobecnit a neomezovat se pouze na tyto konkrétní předměty.

    16. 6. 2006 | Vítězslav Šmíd | Návody | Komentářů: 7, poslední 10. 8. 2006


    GIMP v příkladech - 13 (mapa k pokladu 2)

    Během dnešního dílu dokončíme naši mapu k pokladu. Nástrojem Text přidáme popisky k ostrovům, vyznačíme sever, papír necháme zestárnout a nakonec jej zmačkáme.

    25. 4. 2006 | Vítězslav Šmíd | Návody | Komentářů: 12, poslední 30. 1. 2011


    GIMP v příkladech - 12 (mapa k pokladu)

    Dnes použijeme několik nových nástrojů k nakreslení zašlé, zmáčené a potrhané Pravé Pirátské Mapy k Pokladu™.

    12. 4. 2006 | Vítězslav Šmíd | Návody | Komentářů: 3, poslední 13. 4. 2006


    GIMP v příkladech - 11 (semafor pro chodce, spirála, pružina)

    Elegantní kombinací cesty a výběru dnes nakreslíme semafor pro chodce. Poté GIMP přiohneme i ke tvorbě trojrozměrně vypadajícího obrázku.

    31. 3. 2006 | Vítězslav Šmíd | Návody | Komentářů: 3, poslední 31. 3. 2006


    GIMP v příkladech - 10 (semafor)

    Pro náš načatý semafor doplníme ještě jeden malý detail - vytvarujeme plech, který kryje sklo.

    13. 3. 2006 | Vítězslav Šmíd | Návody | Komentářů: 5, poslední 8. 1. 2007


    GIMP v příkladech - 9 (hvězda, semafor)

    Dnes doplníme obrázek planety o vycházející hvěždu a začneme práci na běžném semaforu.

    21. 2. 2006 | Vítězslav Šmíd | Návody | Komentářů: 5, poslední 11. 1. 2007


    GIMP v příkladech - 8 (planeta)

    V dnešním díle budeme kreslit planetu, kterou jsme minule jen velmi zlehka začali. Mimo jiné si představíme velmi důležitou a užitečnou metodu - bump-mapping.

    7. 2. 2006 | Vítězslav Šmíd | Návody | Komentářů: 12, poslední 10. 2. 2006


    GIMP v příkladech - 7 (mlha na fotografii, planeta)

    Kvůli mlze probereme masky vrstev a přechody, neboli gradienty. Kromě toho začneme s přípravou imaginární planety.

    30. 1. 2006 | Vítězslav Šmíd | Návody | Komentářů: 2, poslední 2. 6. 2008


    GIMP v příkladech - 6 (kometa, mraky)

    Dnes dojde na kometu. Kromě toho si ukážeme dvě metody pro generování mraků.

    18. 1. 2006 | Vítězslav Šmíd | Návody | Komentářů: 3, poslední 2. 6. 2008


    GIMP v příkladech 5 - (blesk)

    Dnešní díl je celý věnován ukázce vektorového nástroje Gfig. Nakreslíme si jednoduchý obrázek blesku.

    16. 12. 2005 | Vítězslav Šmíd | Návody | Komentářů: 13, poslední 12. 2. 2010


    GIMP v příkladech - 4 (meteor)

    Nyní využijeme nově nabytých znalostí o vytváření kamene a namalujeme si hořící meteor prolétající zemskou atmosférou.

    28. 11. 2005 | Vítězslav Šmíd | Návody | Komentářů: 13, poslední 2. 6. 2008


    GIMP v příkladech - 3 (kámen)

    V dnešním díle si ukážeme vytvoření kamene. Tentokrát budeme téměř výhradně používat filtry - podíváme se na Mapovat objekt, Reliéf a Zkřivení.

    18. 11. 2005 | Vítězslav Šmíd | Návody | Komentářů: 12, poslední 2. 6. 2008


    GIMP v příkladech - 2 (hvězdná obloha 2)

    V minulém díle seriálu jsme se dostali k základní jednotvárné hvězdné obloze. Nyní se podíváme na to, jak si z počítačem generovaného obrazu udělat kousek vlastního nebe. Použijeme k tomu například stopy, klonování a rozostření. AKTUALIZACE: doplněny obrázky.

    8. 11. 2005 | Vítězslav Šmíd | Návody | Komentářů: 14, poslední 12. 9. 2010


    GIMP v příkladech - 1 (hvězdná obloha)

    V tomto seriálu si na praktických příkladech předvedeme použití nejrůznějších nástrojů a postupů, které nám nabízí oblíbený bitmapový editor GIMP. Nebudeme se zabývat úplnými základy, ale tím, jak naplno využít možností tohoto skvělého programu.

    1. 11. 2005 | Vítězslav Šmíd | Návody | Komentářů: 58, poslední 12. 1. 2022


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.