Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.
Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.
Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.
Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.
MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.
Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si
… více »Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.
Správcovský tým repozitáře F-Droid pro Android sdílí doporučení, jak řešit žádosti o odstranění nelegálního obsahu. Základem je mít nastavené formální procesy, vyhrazenou e-mailovou adresu a být transparentní. Zdůrazňují také důležitost volby jurisdikce (F-Droid je v Nizozemsku).
Cílem je naučit základy programování grafických aplikací za použití Qt 4 a předvést různé možnosti tohoto frameworku.
V tomto díle se podíváme na možnosti stylování grafického uživatelského rozhraní pomocí jazyka podobného CSS a alternativně implementací vlastního stylu.
Hlavním tématem tohoto dílu je implementace vláknování s využitím objektů QThreadPool
a QRunnable
. Součástí článku je plnohodnotný program s grafickým uživatelským rozhraním využívající QThreadPool
pro paralelizaci zadaných příkazů.
V minulém díle jsme si ukázali základy model-view architektury. V díle dnešním se ponoříme do vod relačních databází, oblasti IT milované i proklínané, kde právě architektura model-view nachází elegantní použití.
Dnes se naučíme používat widgety, kterými programátor dokáže zobrazit související data: seznamy, tabulky, stromy. Jejich plnění, editaci, ale také přizpůsobení vlastním potřebám. Pořadem vás provází Úžasný Móric a krásná dívka.
V tomto díle se naučíme, jak napsat síťového TCP klienta (k serveru s vlastním jednoduchým protokolem) s grafickým rozhraním.
V dnešním díle se dozvíte, jak program lokalizovat a jak k němu korektně přibalit nějaká data - třeba obrázky, ikony nebo zvuky.
V tomto díle si ukážeme použití WebKitu ve webovém prohlížeči s taby a použití Phononu v jednoduchém přehrávači zvuku. Také si řekneme, jak z programu vyvolat další okno a co je to modálnost oken.
V tomto díle se dozvíte, jak kontrolovat vstupní textová pole pomocí regulárních výrazů, jak a kdy používat vlákna a jak zobrazovat průběh nějaké déle trvající operace.
V dnešním díle si ukážeme, jak na vlastní widgety, signály a sloty v Qt Designeru. Kromě toho se naučíme přidat našim programům tray ikonu a používat v nich drag & drop.
Když je řeč o GUI v Qt 4, nelze se nezmínit o Qt Designeru, který slouží k rychlému návrhu uživatelského rozhraní. V tomto díle se budeme zabývat relativně novým programem Qt Creator, který do sebe integruje Qt Designer, ale hlavně poslouží jako plnohodnotné IDE.
V tomto díle si ukážeme, jak vytvořit hlavní okno, jak uložit a načíst nastavení a nakonec, jak by mohl vypadat program pro jednoduché malování.
Qt 4 je svobodná multiplatformní knihovna sloužící primárně (ale nejenom) k vývoji grafických programů. Jejím nativním jazykem je C++, a tím se také v tomto seriálu budeme zabývat.
Tiskni
Sdílej: