abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 577 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Jak vytáčíte české spammery?

    podám stížnost na ÚOOÚ
    10% (94)
    bombarduji je kopiemi jejich vlastních zpráv
    5% (43)
    blokuji maily z jejich domény
    23% (220)
    řeším to se zástupci dotyčné firmy
    5% (51)
    řeším to jinak
    5% (43)
    neřeším to
    71% (669)

    Celkem 942 hlasů
    Vytvořeno: 13.8.2009 23:13

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.8.2009 23:17 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?

    100% lidi to neresi, ctvrtina poda stiznost a dalsi ctvrtina resi se zastupcem firmy? Vim, ze tam jsou checkboxy, takze mozna budou rozbiti uzivatele, kteri neumi odpovedet na anketni otazku.

    14.8.2009 08:00 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Třeba "jak kdy", ne?
    14.8.2009 15:34 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Jeden výskyt neřeším, pokud toho je víc podám stížnost.
    15.8.2009 19:28 kamtar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?

    musím uznat že nějaký mailservery by si měli přenastavit filtr např na moje dva maily na volny mi vůbec nechodí potvrzení o registraci automatické maily a spam chodí ale potvrzení o registraci ne ani ve složce spam není nevým co to má znamet pro tyto účely používám gmail

    Jendа avatar 13.8.2009 23:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Nedostávám český spam. Vážně. A to nemám žádný filtr. A cizího spamu (obvykle léky a ecard.exe) tak 2-4 denně. Adresu jsem na celém Internetu v čitelné podobě vytrousil jen jednou - posílal jsem do konference linux zav linux.cz a měl jsem ji v patičce mailu. Nějaký webový archív potom zneviditelňoval pouze adresy v hlavičkách :-(. Do té doby mi *vůbec* nic nechodilo, na bývalou adresu na Seznamu málo (měli ji v kontaktlistu kamarádi a zavirovali si Windowsy...).
    BTW. jak si chráníte adresy? Já jsem jednu dobu dával echo jendk@hrkch.eu | tr kytka lopata a Jabber echo hrachj@abcliouxu.cz | tr okno tucnak, pak si stěžovali nějací windowsáci ;-), tak místo @ používám {}, (a) nebo prostě slovo zavináč.
    Luk avatar 14.8.2009 14:46 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Nedostávám český spam. Vážně. A to nemám žádný filtr.
    Čeští spammeři většinou tahají informace z různých katalogů, např. firmy.cz. Posílají spam jen těm, u koho očekávají, že by to zabralo (tj. že například budou mít zájem o recyklaci tonerů, školení zaměstnanců apod.).

    Jinak dobrá metoda boje proti spamu je také vytvoření speciální adresy jako pasti na spam. Tuto adresu pak stačí vkládat do kódu webů (např. do poznámek nebo do speciálních meta tagů) a příchozí zprávy odpovídajícím způsobem zpracovávat. Já to využívám jen k automatickému učení bayesiánského filtru, ale lze samozřejmě podle toho i přímo blokovat nebo s tím jinak nakládat.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    otula avatar 13.8.2009 23:33 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Stížnost na ÚOOÚ. Ale je to na prdlačku. České spamy, které mi zatím došly, tak byly buď "seriózní", kdy to firma prostě zkusila, ale šlo to odhlásit, nebo neseriózní - jenže ty neseriózní posílají jen nekonečné odkazy na jejich stránky, ale nenabízejí konkrétní zboží či službu, a na tohle jsem dostal odpověď, že je to dle českého práva nepostižitelné. Takže už to prakticky jen filtruji v Thunderbirdu.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Bilbo avatar 14.8.2009 02:48 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Hmm ... a je podle ceskeho prava postizitelne kdyz takovym rozesilatelum poslu odkazy z pulky katalogu na seznamu?

    Samozrejme stylem jeden odkaz na mail :)
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    otula avatar 14.8.2009 13:00 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Zkusit to můžeš, myslím, že se nestane vůbec nic. Před dopisem ÚOOÚ jsem totiž této firmě zaslal zpět mail, aby mne přestali obtěžovat - vrátil se mi nedoručen.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    xkucf03 avatar 14.8.2009 13:02 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?

    To jsi ho měl poslat z adresy jiného spamera a oni by si to pak přehazovali mezi sebou :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    otula avatar 14.8.2009 13:03 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    14.8.2009 09:36 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    hm, taky ti dneska přišlo www.levna-pujcka.com, takze filtr na pujcka-hypoteka nezabral? :-)

    ... mně aspoň připsali, že usilují o změnu zákona, aby to postižitelné bylo
    otula avatar 14.8.2009 12:53 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Tak jsem kouknul, dnes mi to nepřišlo (a nemám to ani ve spamu). O tom úsilí o změnu zákona mi psali také, škoda že se nedá sledovat, jak moc usilovně o to usilují ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    14.8.2009 11:03 peca | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?

    S českým spamem jsem na tom stejně, v podstatě mě otravuje jen jeden, na více adres z více adres. Předmět RE a obsah url. Prvních pár přišlo přímo z domény, teď to chodí všechno z gmailu.

    Já to nebyl!
    AraxoN avatar 13.8.2009 23:55 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?

    sa-learn a hlásim na www.spamcop.net... zaškrtol som "řeším to jinak"

    14.8.2009 00:14 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?

    Nedostavam zadnej ceskej spam, takze zatim neresim. Cizi spam je u me okolo 200 zprav denne, ale postupne se to snizuje, protoze jsem si dal praci a vsude kde to slo jsem zlikvidoval linky na svuj mail. Bohuzel je par mist kde se ho zbavit uz neda, takze svoji davku s***ek holt dostavam a dostavat budu.

    14.8.2009 00:16 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?

    v dobe, kdy se spousta lidi pripojovala jeste modemem pomahalo neco jako 50 mailu typu 'nice porn' 'nice pictures' a tak ve kterych bylo po 2MB z /dev/urandom ...

    yac avatar 18.8.2009 10:28 yac | skóre: 8 | blog: srckbin | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    :) Kde jsou ty časy...
    srck! Linux smrdí. Méně.
    progdan avatar 14.8.2009 01:10 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Prestoze svou emailovou adresu vystavuju na netu vsude mozne, spam mi temer nechodi. Za tyden jedna dve nabidky na viagru, ale to je tak vsechno. Netusim jak je to mozne :-) SpamAssasin v KMailu nemam, na serveru take nic neni...
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    14.8.2009 01:22 sc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Taky my nechodí spam... (no dobře tak ten jeden cizí za měsíc přijde :) ) ... takže neřeším..
    Max avatar 14.8.2009 07:17 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Český spam nedostávám. Když už něco přijde, tak to většinou chytí antispam, o který se stará někdo jiný, takže to neřeším.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.8.2009 08:28 Glin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?

    Moc mi jich nechodi, ale o to snaze projdou (nenaucenym) antispamem a o to vic me to dokaze podrazdit. Pak jsem schopen si od nich objednat balik a nevyzvedount si ho, coz je imho nejlepsi a kdyby to delal kazdej, tak by si to spameri rychle rozmysleli, protoze pak by spam nebyl 'zadarmo', coz je prave ten duvod proc je tak rozsiren.

    xkucf03 avatar 14.8.2009 12:59 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?

    To děláš jen těm českým, nebo všem? Zahraniční asi budou chtít platbu kreditkou, ne? Ale jinak je to dobrý nápad :-) Něco jako DoS ale v reálném světě :-D

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.8.2009 08:07 Glin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?

    JJ, jen tem ceskym, zahranicni se vetsinou pres antispam nedostanou a jak rikas chteji spis jine druhy platby nez na dobirku.

    Bilbo avatar 18.8.2009 17:54 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Nebo kdyz se sejdou spammeri dva, tak na dorucovaci adresu u 1. spammera napsat adresu 2. spammera a naopak :) Nejenze se jeden spammeri pumpnou o penize, ale jeste jsou obtezovani nevyzadanymi baliky :)
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    14.8.2009 08:51 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Možnosti 2 a 3 jsou pěkné, akorát to většinou schytá někdo, kdo za nic nemůže. (Adresu odesílatele si můžu vymyslet, jaká se mi zlíbí)
    Quando omni flunkus moritati
    14.8.2009 09:41 Zdeněk Válek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?

    U dvojky nechápu, jak by to mohl schytat někdo nevinný, leda že by bylo možné sfalšovat emailovou adresu odesílatele.

    Jestli považujete majitele zavirovaných PC za neviné, tak nesouhlasím. Ti jsou vinni především, já bych je rovnou odpojil.

    A pokud tím bylo myšleno, že se to má posílat na infomaily těch firem, tak tam možná, ale stejně se mi to líbí, mělo by to větší účinnost. Ještě bych tam ale někde napsal varování, že to není spam, ale odpověď na spam.

    14.8.2009 10:00 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?

    leda že by bylo možné sfalšovat emailovou adresu odesílatele

    To je sranda, nebo jsem to nepochopil? Adresu odesílatele si kdokoliv může vyplnit jakoukoliv.

     

    14.8.2009 10:46 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    v souvislosti s Jestli považujete majitele zavirovaných PC za neviné, tak nesouhlasím. bych to chápal jakože se tím míní adresa stroje, ke kterému lze vystopovat původ zprávy ...
    14.8.2009 11:03 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    "sfalšovat emailovou adresu odesílatele"
    Quando omni flunkus moritati
    Jendа avatar 14.8.2009 11:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    A ohledně možnosti 1 - co když ty spamy posílá konkurence s cílem poškodit firmu?
    14.8.2009 12:26 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    No to by v podstatě mělo být dohledatelné (e-mail obsahuje informaci o tom, okdud přišel.) Otázka je, jestli se úřad bude zabývat takovými detaily nebo jestli tam vůbec je někdo, kdo ví, že by se takovými detaily zabývat měl.
    Quando omni flunkus moritati
    14.8.2009 14:15 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Tak to by si v českém světě BFU opravdu pomohli. :-D
    Kryptoměny a bločenka.
    14.8.2009 14:51 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    proc by to mel schytat nekdo nevinny? najdu si kontakty na tu firmu, o ktere se ve spamu pise, a to smeti ji vratim do jejich vlastni postovni schranky :-)
    Jendа avatar 14.8.2009 19:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    A jak víš, že to posílá ta firma, o které se v tom spamu píše? :-)
    14.8.2009 10:56 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?

    neresim, resi google (gmail)

    xkucf03 avatar 14.8.2009 12:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?

    Největší opruz na tom je, že když jsem si vloni založil zvláštní e-mail na různé registrace reg2008@{moje doména}, tak na něj mi žádný spam nechodí, přišel snad jeden. A naopak na adresy, které nikde neuvádím, ale používám je pro komunikaci s kamarády nebo „kamarády“, tak na ně mi občas nějaký ten spam přijde – rozhodně je ho víc, než na tu adresu, kam jsem myslel, že chodit bude. Chtěl jsem si zakládat každý rok novou adresu na spam, ale zatím to vypadá, že ještě příští rok vystačím s tou z 2008 :-) Bohužel největší svinstvo jsou zavirované windowsy a řetězové e-maily (samozřejmě bez BCC).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.8.2009 16:45 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    A naopak na adresy, které nikde neuvádím, ale používám je pro komunikaci s kamarády nebo „kamarády“, tak na ně mi občas nějaký ten spam přijde – rozhodně je ho víc, než na tu adresu, kam jsem myslel, že chodit bude.
    Ano, i když nikde svůj mail veřejně nevystavujete, tak se k němu spameři dostanou - stačí, aby kdokoli, kdo mail s touto adresou kdy dostal, měl na počítači aktivní nějaký malware, co dokáže vytáhnout adresy z mailového klienta. Dokonce stačí i když někdo pošle hromadnou zprávu většímu množství lidí v otevřené formě, pokud je jediný adresát nakažený, spameři mohou získat adresy všech, kterým byl mail odeslán.
    14.8.2009 13:34 bluemoon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    mozna se mi budete divit, ale ja vetsinou posilam spam zpet od koho prisel, takze vlastne spamuju spamery.
    xkucf03 avatar 14.8.2009 13:37 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Komu?

    Na uvedenou e-mailovou adresu nebo ho vracíš už při přijímání SMTP protokolem? Pokud na e-mailovou adresu, tak bohužel asi často spamuješ nevinné oběti, protože ty adresy bývají podvržené (nebo je nikdo nečte).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    15.8.2009 12:56 Dračík | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komu?
    Ano, to je přímo geniální. Taky mi jednou začaly na pracovní mail chodit automatické odpovědi nějakého skvělého antispamového filtru, že z mé adresy přišel spam. Musel jsem ho zařadit na blacklist... Při tom by člověk čekal, že tvůrce (nebo adminy) takového softu napadne, že adresy odesílatelů bývají nezřídka podvržené...
    Kaacz avatar 16.8.2009 10:55 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?

    no to se fakt divime, protoze to je nebetycna hloupost. :-)

    ZPET u spamu znamena prevazne:

    1) na neexistujici email adresu s existujici domenou - takze to nedojde a vam se vrati zprava o nedoruceni, cimz znovu obtezujete sam sebe..

    2) na existujici email adresu nekoho, kdo to neodeslal - proste ten spam-bot ze seznamu obeti vybere jednu jako cil a jednu jako odesilatele.

    Jedine co vede k odesilateli jsou IP adresy v hlavickach SMTP toho emailu. Ta prvni IP (nejdal od cile) je bud spammer .. nebo "spammer", ktery o tom ani nevi diky spam-botu v jeho nakazenych widlows.

    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    vain avatar 14.8.2009 13:51 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?

    Svůj mail nemám vůbec nikde vyvěšený, takže mi nechodí vůbec žádný spam, natož český. Takže neřeším. Když mi chce někdo psát na mail, musí přes kontaktní formulář na mých stránkách =)

    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    14.8.2009 14:21 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Druhá možnost je dnes opravdu nesmyslá - naprostou většinu spamu posílají roboti ze zombifikovaných PC s podvženými adresami odesilatele. Ty buďto vůbec neexistují (často jsou generované, včetně neexistujících domén), nebo pocházejí ze stejné databáze, z které se berou cílové adresy. Dokonce nejsou neobvyklé spamy, které vám z vaší vlastní adresy, i když naoko "zamaskované" (např. "Chulio Mario Fernandez Perez" <pepa.novak@domena.cz>).

    Takže je klidně možné, že pokud se někdo rozhodne udělat "protiútok", tak je téměř vyloučeno, že tím nějak uškodí spamerovi či samotnému vlastníkovi stroje, ze kterého byl mail odeslán - nejspíš se "odvetný mail" vůbec nepovede odeslat, nebo se vrátí nedoručitelný.

    A pokud se náhodu odešle, tak je dost vysoká pravěpodobnost, že obětí bude někdo, jehož jediným hříchem bylo, že se jeho adresa nacházela v adresáři nějakého infikovaného stroje nebo byla nalezena robotem někde na webu. Svým způsobem tohle dělají některé "hloupé" mailservery, které spam, co je adresován na neexistující adresy, nezahodí, ale pošlou zpátky "odesilateli". Sice je takových mailů minimum, ale často narozdíl od běžného spamu dojdou s mnohem vyšší pravděpodobností z toho důvodu, že jsou od legitimních, v blackistech se nenacházejících a RFC-dbajícíh mailserverů.

    Jedinou vyjímkou jsou firmy, které odesílají spam ze svých vlasních mailerverů (které opravdu patří oné firmě), ale u nich bych považoval za optimální postup čtvrtý bod (a pohrozit prvním), pak prvni bod a nakonec třetí bod. Pokud jste líní, tak rovnou třetí bod (já osobně jsem to udělal jen jednou - v případě nechvalně známého hotelu "U lípy").

    Pokud by někdo provedl protiakci proti takové firmě, tak by důsledkem nejspiš bylo jen to, že by admin onoho spamujícího serveru zablokoval váš mailserver, případně by to samé udělal jeho nebo dokonce váš provider, protože některé firmy dočasně blokují uživatele, co pošlou podezdřele moc mailů, neboť předpokládají, že je to důsledek zombifikovaného stroje, který se stal součástí spamujícího botnetu.

    Jeden náš poněkud cholerický zákazník přesně tohle udělal a pak nemohl celý den posílat maily, protože ho mailserver jeho providera označil (jaká to ironie) za "potenciálního spamera" a zablokoval ho na 24 hodin. Jak říká Nietzsche, ten, kdo bojuje s monstry, si musí dávat pozor, aby se sám nestal monstrem ...

    A pokud by by se použily kopie onoho spamu, je klidně možné, že by k adresátovi nikdy nedorazily, protože by je odfiltroval nějaký mailserver na cestě jako spam :-)
    14.8.2009 14:31 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Svým způsobem tohle dělají některé "hloupé" mailservery, které spam, co je adresován na neexistující adresy, nezahodí, ale pošlou zpátky "odesilateli".
    Proč hloupé? Není to náhodou povinnost podle nějakého RFC?

    (Samozřejmě za předpokladu, že se mail neodmítl hned při SMTP komunikaci s odesílatelem.)

    Quando omni flunkus moritati
    14.8.2009 18:18 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Chytrý mailserver by to oznámil už pri komunikaci (tj. po příkazu RCPT vrátí chybu 550), aniž by mail přijmul. Hloupý mailserver přime vše a teprve vrátí to, co nemůže doručit.
    14.8.2009 22:42 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Tak to jo... Já jsem z "nezahodí" vyrozuměl, že již přijatou zprávu má zahodit místo toho, aby poslal zprávu o nedoručitelnosti
    Quando omni flunkus moritati
    14.8.2009 15:00 z
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?

    >Druhá možnost je dnes opravdu nesmyslá - naprostou většinu spamu posílají roboti ze zombifikovaných PC s podvženými adresami odesilatele.
    Mate pravdu u zahranicniho spamu. Ceske spamy maji ale vetsinou jednoznacneho odesilatele - kuprikladu nejaka reklamni agentura chytreho pocitacoveko kliciny pepika z horni dolni co si koupil databazi kontaktu na CD. Rozesilat kopie na ruzne odesilatele je samozrejme nesmysl.
    Ja tohle jednou pouzil napriklad na jednoho administratora, co si myslel ze kdyz nastavi upozorneni ze z vasi emailove adresy chodi vir (podvrzena adresa odesilatele), tak ze dela dobre. Inu z meho PC zadny vir nemuze chodit, protoze bych to videl v sitove komunikaci a taky protoze mym OS neni windows. Tak jsem mu to vracel 10x i jeho vedoucimu a pak i na vsechny maily v jejich firme. Prestalo ho to za par dnu bavit a pravidlo o upozornovani na zavirovanou postu zrusil. Zaplat panbuh, ale az toto mu k tomu pomohlo mu to rozume vysvetlit ze vymyslel kokotinu.

    > Pokud by někdo provedl protiakci proti takové firmě, tak by důsledkem nejspiš bylo jen to, že by admin onoho spamujícího serveru zablokoval váš mailserver
    i to se da resit vyuzitim jinych SMTP a opet podvrzenim odesilatele. To je pak pro dotycnou firmu nefiltrovatelne, jeste k tomu pokud pozmenim obsah. Takove firme nic jineho nezbyde nez s tim proste prestat.

    otasomil avatar 14.8.2009 14:46 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?

    Nepamatuju si ze by me prisla spamova zprava v ceskem jazyce.

    Takze nemam pro co hlasovat a neresim to ani v cizim jazyce.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    15.8.2009 10:31 rastakajakwanna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Jednoduše nastavený reject s odůvodněním: Do not send me your fuc*ing spam! :) Vzhledem k tomu, že to posílají roboti, nemá to příliš smysl, ale já mám pocit alespon malého zadostiučinění:)
    16.8.2009 00:05 MM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?

    Ćeský SPAM nám podle ÚOOÚ nechodí žádný. Pouze opakovaně nespočet mailů z AAA poptávka - nemá význam na ně reagovat, nikdo vám neodpoví, maily chodit nepřestanou. Smutné je, že nám třeba došel spam z hotelu u Lípy i nějaký ten měsíc poté co mu ÚOOÚ vyměřil pokutu. Ǔtěchou může být, že hotel u Lípy je od dubna OUT OF ORDER. Veselé je, že ještě pár týdnů zpět vybírali zálohy a přijímali platby za přázdninové ubytování. Holt, kdo umí, umí :D

    AraxoN avatar 16.8.2009 00:49 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?

    Riešiť to podľa lokálnej legislatívy je vopruz. Našťastie existujú na medzinárodnej úrovni organizácie, ktoré spam posudzujú nie podľa zákonov SR (ČR), ale podľa rozumnejších kritérií. Tí hlásenie posielajú priamo poskytovateľovi internetu a ten keď nechce svoje IPčky na blackliste, tak s tým niečo začne robiť. A keď nezačne, tak cez spamcop sa mi už niekoľko notorických slovenských spamovačov podarilo pretlačiť na blacklist.

    xkucf03 avatar 16.8.2009 00:52 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Ǔtěchou může být, že hotel u Lípy je od dubna OUT OF ORDER.

    Už jim to konečně někdo zapálil? :-D

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 16.8.2009 01:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Ne, a dokonce na ně ani nespadla ta lípa :-). Vypověděli jim smlouvu.
    omlouváme se, ale jsme nuceni vzhledem k ukončení nájemní smlouvy vlastníkem HOTELU U LÍPY firmou Atrium, s.r.o., jednatelem panem Marcelem H
    (ale co jsou proboha nuceni?!)
    Luk avatar 16.8.2009 00:56 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Smutné je, že nám třeba došel spam z hotelu u Lípy i nějaký ten měsíc poté co mu ÚOOÚ vyměřil pokutu.
    Jestli mi něco chodí z hotelu u Lípy, nevím. Blokuji to přímo na serveru už mnoho měsíců. Ovšem třeba taková Štěpánka Kurková si také nic nedělala z pokuty, kterou dostala na základě mého hlášení.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Jakub Lucký avatar 16.8.2009 11:59 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Už mi pár českých nabídek přišlo... Odpovídám na ně slušným standardizovaným mailem, ve kterém je upozorňuji že se dopustili zaslání nevyžádané pošty a že jejich další emaily povedou k ohlášení na ÚOOÚ...

    Zatím všechny moje odpovědi vedly k omluvě a ukončení zasílání na mou adresu...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    16.8.2009 23:29 MM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?

    Nejlepší je vůbec neodpovídat. Z hotelu U lípy mi na moji první reakci na jejich spam odpověděli, že pokud mě jejich nabídka nezajímá, tak ať ji nečtu... maily nám pak posílali vesele dál...

    Jakub Lucký avatar 17.8.2009 00:13 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Tak U lípy jsou to bez prominutí dementi, ale jinak jsem zatím (asi 3x, vesměs restaurace) měl jen kladnou zkušenost... A že mám přístup přímo ke zdroji stížností, protože pracuji jako externista na ÚOOÚ
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    MaFy avatar 16.8.2009 18:31 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    No...už čtyři roky jedu na službách od Googlu a měl jsem jen dva spamy...
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    17.8.2009 10:58 Bednič
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?

    Dám reply, dopíšem pár nadáviek a myslím že ma z databázy vyhodia, odkedy to praktizujem mám asi menej spamu, tak 1 za týždeň a vždy ma pobavý keď si predstavím ako to nejaký anglán hádže do translátora, spam s neexistujúcich e-mailov sa dá odfiltrovať zisťovaním existencie e-mailu.

    17.8.2009 14:56 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Žádný anglán to nečte, maximálně obšťastníte nějakého chudáka, který třeba ani neví, že je jeho jménem odesílán spam. A i kdyby to nějaký "anglán" (=spam bot) četl, tak jen proto, aby vás následně ohodnotili jako "aktivní email", tedy někoho, kdo spam čte, a tudíž má větší hodnotu pro spamera resp. jeho "inzerenty".
    17.8.2009 20:30 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Jo, cesky spamy, vetsinou to spamy "nejsou", jak mi sdelili z UOOU. Ale obcas se clovek pobavi, treba ted v nedeli:
    Od: 
    "MICROSOFT LOTTERY WARD" lottery_office@microsoft.com
      Komu: 
    undisclosed-recipients:
      Datum: 
    2009-08-15 09:46
       
      Stav spamu: Spamassassin 28% pravděpodobnost spamu.
    
    Celá zpráva:
    No, score=1.4 required=5.0 tests=BAYES_05,MISSING_SUBJECT autolearn=no version=3.2.5  
    MICROSOFT loterie PROMO
    19 Ul, Essex, PE9 2YP, Londýn
    Velká Británie.
    
    MICROSOFT AWARD CENA OZNAMOVÁNÍ.
    
    Vážení vítez,
    To je Vám oznámit, že vaše e-mailová adresa práve vyhrála
    ty
    získaná £ 1,000,000.00 (jeden milion Velké British
    Liber) od spolecnosti Microsoft Lottery
    Mezinárodní
    on-line podporu, které se konalo 11. srpna 2009.
    Výberové rízení bylo provedeno pomocí náhodných
    Výber našich
    Email výberem pocítacového systému (ESS) z databáze
    nad
    250000 e-mailové adresy všech kontinentu s
    Svet
    Microsoft Lottery zadání je schválen britskou
    Gaming
    Rady a také Licencováno pod záštitou Mezinárodní asociace
    Gaming
    Regulátory (IAGR). Jeho loterie 2 je svého druhu a my
    hodlají
    citlivá verejnost.
    
    To je tvuj tajný PIN kód, vaše MGA00111234
    MZP císlo: 12058006/06.
    
    Obratte se na pohledávkách Agent na e-mailovou adresu
    Tvrzení vaší výhry
    ==================================================
    ======
    
    Vážený pane Luke Morgan
    19 Ul, Essex, PE9 2YP, Londýn
    Velká Británie.
    Tel: +44 703 598 0106
    E-mail: morgan_luke09@hotmail.com, morgan_luke022@live.com
    ==================================================
    =============
    Kontakt ho se svým tajným kódem PIN a vaše MGA00111234
    MZP císlo: 12058006/06.You rovnež doporucuje, aby
    mu na základe této informace co nejdríve:
    
    Pohledávky Požadavky:
    
    1. Vaše jméno v plném ----------------
    2. Adresa ---------------
    3. Sex --------------
    4. Národnost -------
    5. Status --------
    6. Vek ------------
    7. Príbuzní -------
    8. Povolání -----------
    9. Telefon --------
    10.Present Zeme ---------
    =============================================
    
    gratulace ješte jednou!
    
    S pozdravem
    Pan Dominic Gerard
    Lottery Manager
    
    18.8.2009 08:46 B0biN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?

    Moooc pěkne, mě chodí něco podobného, ale s nabídou investicí na čínské burze ve smyslu:

    Dobrý den ja být pan Sun Li,
        ja pozdravovat vaši rodinu a přat si, aby byla zdravá.

    ....atd.

    :)

    18.8.2009 16:32 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    I když na druhos stranu je vidět, že od mailu "Drahoušek zákazník" udělali v překladu alespoň nějaký pokrok :-)
    19.8.2009 11:49 Jarda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?

    Dnes a včera mi přišlo něco podobného údajně od LLOYDS z Anglie s tím,že vyhrávám 500 tisíc liber.V době krize je to tak

    průhledné,že když to dnes přišlo asi 10x,automaticky jsem to označil za spam.Na jiné adrese mi přišlo něco podobného.Takže

    jsem si byl jist.Syn hraje nějakou hru,takže mu chodí až 240 spamů za týden,ale všechno se to většinou přenáší do spam - kýblu.Všechny anglicky i rusky v azbuce psané maily jsou u mě spamy,protože s níkým zvenku si nepíšu.A česky nechodí nic.Občas nějaká nabídka,podívám se a buď smažu nebo využiju.Přeji pevné nervy.Jarda

    otula avatar 19.8.2009 13:40 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Dnes a včera mi přišlo něco podobného údajně od LLOYDS z Anglie s tím,že vyhrávám 500 tisíc liber.V době krize je to tak průhledné,že když to dnes přišlo asi 10x,automaticky jsem to označil za spam.Na jiné adrese mi přišlo něco podobného.Takže jsem si byl jist.
    A kdyby to přišlo v době před krizí a jen jednou, tak bys chvátal pro výhru? ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    menphis avatar 18.8.2009 20:32 menphis | skóre: 22 | blog: menphis_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Mne spis otravujou spam telefonaty.
    18.8.2009 20:57 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    xkucf03 avatar 18.8.2009 21:36 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?

    Moc pěkné :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    otula avatar 18.8.2009 21:58 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Bezva :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    18.8.2009 23:31 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    To jsem jednou aplikoval, ale bohužel jsem musel zpaměti, protože jsem to neměl po ruce. Dotyčná slečna/paní to docela brzo vzdala (s tím, že nebudeme ztrácet čas, že ano?)
    Quando omni flunkus moritati
    19.8.2009 17:17 JZD | skóre: 15 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Škoda, že to není česky.
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    Luk avatar 18.8.2009 21:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Mě taky. Nejvíc mě nedávno vytočil "průzkum spokojenosti se službami O2". Prý jestli mám 20 minut času na odpovězení na otázky. Tak jsem se zeptal, jestli je to vtip, nebo to slečna/paní myslí vážně. Bohužel ano. Tedy nevím, jestli se někdo doopravdy pomátl nebo jestli má jen tak neuvěřitelnou drzost, že chce své zákazníky okrádat o tolik času. (Samozřejmě jsem na nic neodpovídal a po slušném odkázání na patřičná místa jsem zavěsil. Nevím, jestli to bylo od kyslíku nebo od konkurence, ale je to fakt síla.)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Jakub Lucký avatar 19.8.2009 00:15 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Nechte se vymazat z mobilních zlatých stránek... Tím byste měl omezit tyhle telefonáty jen na svého operátora, toliko mi řekl můj šéf (jsem externista) na ÚOOÚ
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Luk avatar 19.8.2009 01:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Tím byste měl omezit tyhle telefonáty jen na svého operátora
    ...a na všechny firmy, kterým kde člověk dal souhlas (a že je dnes takový souhlas součástí většiny smluv).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    18.8.2009 21:48 PADAM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Mozna je to divne... Ale GMAIL dokaze vetsinou spam rozpoznat sam. Staci potom chybne oznacene maily odznacit zpet aby je za SPAM nepovazoval. Uci se rychle a jsem s nim spokojeny.
    genius2000.log avatar 18.8.2009 23:26 genius2000.log | skóre: 10 | blog: poznamky_linuxaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?

    Chybí mě tam možnost spamuju taky :-D

    djhanz.cz - music is my life.
    xkucf03 avatar 18.8.2009 23:36 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?

    kde bydlíš?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    genius2000.log avatar 30.8.2009 15:47 genius2000.log | skóre: 10 | blog: poznamky_linuxaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Klikni na odkaz v patičce > kontakt > přijeď na pivko/kafe/drink :D
    djhanz.cz - music is my life.
    otula avatar 30.8.2009 16:55 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Oprav si "domovkou" stránku v menu ;)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    19.8.2009 01:10 Krakonoš | skóre: 17 | Nová Ves v Horách
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    Tedy to je mi blbá otázka. Spamů chodí stovky měsíčně (za posledních 30dní mám na gmailu označených 1260 spamů) a tak se jimi prostě vůbec nezabývám. Ze zkušenosti vím, že mi tam dobrá pošta prakticky vůbec nepadá (stalo se mi to asi jenom dvakrát za několik let) a pokud mi někdo poslal něco důležitého a já se neozval, vždy se na to přišlo. Kdo by taky chtěl ty spamy prohlížet.

    A abych se dostal k českým spammerům, tak... no prakticky ani nevím kolik spamů je z českých luhů a hájů, ale rozhodně je to spam jako každý jiný...

    PS: Nedávno jsem někde četl průzkum o výdělcích spamem a prý to není tak žhavé. Dokážu si představit, že dnes už málokdo klikne na reklamu na viagru, nebo něco horšího, v nějakém pochybném emailu, kterých navíc dostal 20 pokaždé "od někoho jiného", nedejbože aby si něco koupil... Oni i ti spammeři musí jednou vyhladovět, ne? :-)
    19.8.2009 08:50 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    ... a pokud mi někdo poslal něco důležitého a já se neozval, vždy se na to přišlo.
    MUHEHE :-D - a jak jsi spočítal případy, kdy se na to nepřišlo?
    Bilbo avatar 19.8.2009 14:30 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?
    No, nekde jsem cetl ze uspesnost u spamu (ze nekdo zareaguje a nabizeny produkt si koupi) je asi jedna ku milionu - a vzhledem k tomu, ze rozesilat obrovske kvantum mailu je tak levne, spammerum se to asi (bohuzel) i pri tehle uspesnosti stale vyplaci. Antispam filtry se sice zlepsuji a lidi jsou (mozna) o neco mene blbi aby otevreli kazdou ptakovinu v mailu, ale pro spammery je zase cim dal tim snadnejsi spamy posilat - pronajmout si na chvili nejaky vetsi botnet a rozeslat par set milionu malu asi nebude zas takovy problem ...
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    19.8.2009 18:05 jerryczech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vytáčíte české spammery?

    Pokouset se o neco takoveho je asi zbyecna prace, ne? Mam celkem dve mailove adresy. Jednu na Seznamu a druhou na Hotmail. Zatimco na ceskou adresu mi tolik spamu nechodi (I kdyz zase je odolnejsi. Prestoze to primo na strankach seznamu smazu jako spam, prijde to priste znovu.) To na hotmailu toho je vic nez obycejne posty. Nastesti pouzivam filtr (Mozzila thunderbird), takze se rozcilovat nemusim... :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.