abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 577 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Skype?

    uzavřený, nebezpečný, nechci
    40% (738)
    mám výhrady, ale nic lepšího není
    40% (750)
    šikovný, pohodlný, spokojenost
    6% (118)
    volání přes internet mi nic neříká
    14% (255)

    Celkem 1861 hlasů
    Vytvořeno: 14.9.2009 13:47

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    14.9.2009 14:07 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    Nemam, nechci, znam, Skype je mor internetu!

    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    14.9.2009 14:12 sparrowhawk | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    ja jej vyslovene nesnasim, ale mel jsem ho kvuli kamosum. nyni, kdyz mam 643bit system a neexistuje 64bit verze skype, tak nechci a do budoucna uz chtit nebudu. vzdyt jsou i jine moznosti, nez skype, ze? :)

    14.9.2009 14:58 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    Wow! 643bit system bych chtel taky, kde se to prodava? A jakej mas na tom OS?

    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    14.9.2009 19:53 sparrowhawk | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    jezis, ja jsem kreten. to byl samozrejme preklep, jen jsem ho prehlidnul. samozrejme jsem mel namisly 64bit

    14.9.2009 19:54 sparrowhawk | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    a jeste namisly vs namysli :)

    tommyq avatar 14.9.2009 20:40 tommyq | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    A ještě že ta 64-bit verze je. Mám ji na Debianu. Ale padá při každém pokusu o přenos souboru nebo o hovor - čili jedinné, co jde, je chat. Ale tak co chtít od první 64-bit bety, že? :)
    14.9.2009 20:43 sparrowhawk | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    a je to 64bit?

    koukni na tu binarku, neni nahodou 32bit ELF? :)

    14.9.2009 22:31 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Je to opravdu jen 32bit binárka, jediný rozdíl je v závislostech na balíčcích 32bit knihoven.
    15.9.2009 11:46 linear | skóre: 9 | blog: pozor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    a to je prece uplne jedno. Pokud program nepouziva vic jak 2GB pameti, coz u Skype (snad) nehrozi, 32-bit verze je v poradku pokud je otestovana i na 64-bit. Delat zvlastni 64-bit balicky je v tomto pripade temer zbytecny. Nekterym lidem ale vadi i myslenka ze program vykonava 32-bitove instrukce misto 64-bitovych, prestoze se stejne vsechno nakonec v CPU preklada do stejneho mikrokodu :-).

    16.9.2009 10:29 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Dělat "64bit" balíčky, ve kterých je ve skutečnosti 32bit aplikace, má smyls z velmi rozumného důvodu - kvůli závislostem na knihovnách. Když balíček závisí např. na 32bitové verzi libc, je ona libc na 32bitech součástí balíčku libc-cosi, kdežto na 64bitech bude ta samá knihovna v libc6-i386-cosi. Pokud by to takto nastavené nebylo, muselo by se kvůli jediné 32bit aplikaci nainstalovat spoustu převážne nepotřebných 32bit knihoven,.
    Marcho avatar 15.9.2009 00:37 Marcho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    To už jsou i pravidla pravopisu pro "cestinu", jo? ... To jsou věci...

    No Linux, Just GNU!
    15.9.2009 08:38 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    *na␣mysli

    15.9.2009 07:38 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Ona nefunguje ta verze pro 32bitů na 64bitech? Fakt o tom nic nevim tak prosím nemachrujte tu na mě. Nedávno jsem akorát četl inzerát z novin z roku 1989 a tam byl obchod s počítači 16bit i 32bit XT, bla bla, 386 i jiné :-) koukám že to je pořád dokola se zvětšují bity.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    15.9.2009 13:17 sparrowhawk | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    ano, funguje - doinstalovanyma 32bit compat knihovnama.

    ja mam ale 64bit system, ne multilib. proc bych si jej tedy zasraval necim, co stejne jinak nevyuziju. a skype je opravdu smejd, nejak mi to pripomina i ICQ, taky dost velkej smejd.

    15.9.2009 13:42 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Pokud byste Skype nevyužil, nemá smysl ani uvažovat o tom, že byste si jej instaloval a celé debata okolo toho je úplně mimo.
    14.9.2009 14:21 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    mne staci messanger a mail ;-)

    otasomil avatar 14.9.2009 14:28 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    Nepouzivam uz z duvodu me nezastizitelnosti. Lidi co by mi volali jsou aktivni v dobe kdy ja spim a naopak. Jinak je to proprietalni mrdka.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    otula avatar 14.9.2009 14:36 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Pokud VoIP, tak hardwareové - normální telefon. A nepotřebuji mít spuštěný počítač, může mi na něj volat kdokoliv kdykoliv, mohu volat kamkoliv. Ptákoviny jako Skype jsou na hraní pro znuděné děti. Nedokážu si představit, že (bych někomu poslal sms|přišla by mi sms): "Sedni ke Skype, potřebuji ti zavolat" :-o
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    14.9.2009 14:55 petris_ | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Ten argument je dost mimo, skype si muzete nahrat do mobilu. Volat pak pres skype trva asi o vterinu dyl, kdy se misto zmacknuti sluchatka musi pouzit v seznamu menu a zvolit skype. V prijmuti hovoru uz pak zadny rozdil neni.
    Fluttershy, yay! avatar 14.9.2009 14:58 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Asi to bude chtít nějaký hyper-super-ultra-iPhone, ne? Co integrace? A hlavně -- jsem si naprosto jist větší spotřebou energie.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    16.9.2009 15:51 米兰(milan)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    nokia e51, fring, netvrdim, ze je to stabilne, ale plni mi to svoj ucel
    19.9.2009 22:18 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Pokud vím tak Fring není VoIP (v pravém slova smyslu) - nevyužívá datové připojení telefonu, nýbrž volá klasickou cestou na číslo nějaké jejich brány, která se spojí se Skype. Hnus, velebnosti.

    Zato skutečné VoIP telefonní aplikace využívající standardizovaný SIP tu jsou - pro Android třeba Sipdroid.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    19.9.2009 14:50 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    uplny suhlas .. pouzivam skype-out kvoli moznosti volat vonku, nielen v ramci skype siete ..  ked je clovek v zahranici, v hocijakej restauracii, kaviarni alebo pod. kde je net sa pripojim a mozem volat za naozaj primerane ceny kdekolvek a pohodlne  ..

    takze pozitivne vyuzitie skype-u sa da najst ..

    17.9.2009 22:06 -m-
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Pro znuděné děti? Možná okrajově ale má sestřenice bydlí ve Francii a je ráda že může občas s rodiči přes skype pokecat dokonce je i vidět. Nebo má kamarádka volává babičce do německa.
    otula avatar 18.9.2009 17:39 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Přes IP telefon to jde také - až na to video - a není k tomu potřeba sedat k počítači, ani se domlouvat na tom, že se v danou dobu sejdou u PC. Stačí jen vyťukat číslo. Pokud mají IP telefon oba (zřízení je zhruba stejně složité, jako registrace Skype), mohou si volat také zdarma (většinou i mezi různými operátory).

    A pokud jde o volání na číselné linky ze Skype, tak pro srovnání s tím, co používám:
                      Skype         já (špička/mimo špičku+víkend)
    ---------------------------------------------------------------
    příchozí hovory:  5 €/měsíc     zdarma 
    ČR pevná linka:   0.52 Kč       0.30/0.52 Kč
    ČR mobil:         4.50          3.25/3.39
    Německo pevná:    0.52          0.36
    Německo mobil:    6             0.41
    
    Stačí?

    Ještě předvolby, kam mohu volat zdarma:
    22236, 22680, 234139, 31231, 35112, 37112, 38012, 
    41113, 46110, 48112, 49111, 51111, 558608, 56111, 57111, 
    58111, 59517, 59553, 597431, 91080 
    
    AV ČR
     Biofyzikální ústav (Brno) - 541517
     Ústav přístrojové techniky (Brno) - 541514
     Veveří (Brno) - 532290
     Mikrobiologický ústav (Praha) - 24106, 29644
     Slovanka (Praha) - 26605
     SSČ (Praha) - 221403 
    
    CESNET 9500
    9500
    
    ČVUT, CESNET Praha
    22435
    
    ČZU v Praze
    22438
    
    Fayn
    21224, 234697, 315810, 359901, 374802, 384971, 469813, 
    478048, 47847, 487953, 493814, 53033, 533312, 564034, 
    576013, 587407, 59114, 597457, 91005
    
    Havel
    24500, 31124, 317471, 359572, 378774, 389771, 467771, 477754, 
    488572, 498771, 53400, 552300, 552302, 552304, 552306, 552307, 
    552308, 552309, 564571, 576776, 587571, 910000, 910001, 910002, 
    910003, 910004, 221904, 558610, 571819, 572533, 596096
    
    HBK-PhoNet
    32132, 48148
    
    IMAFEX
    00421483240, 00421443240
    
    JČU v Českých Budějovicích
    38777, 38903
    
    KTV Přerov
    58133
    
    LAM plus s.r.o.
    222352, 2223565, 2223566, 2260667, 22606690, 22606692, 22606693, 242413
    
    Linka 822
    822
    
    Masarykova univerzita v Brně
    54949
    
    Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně
    54513
    
    Opava Net
    553820, 553821, 553822, 553823, 553824, 553825, 553826
    
    Ostravská univerzita
    597091, 597092, 597093, 597094, 597095
    
    OvaNET
    555130
    
    Qnet
    5390303
    
    SK
    00421233000
    
    SLU v Opavě
    553684
    
    SLU v Opavě, OPF v Karviné
    596398
    
    Technická univerzita v Liberci
    48535
    
    TKR Rožnov
    576511
    
    UJEP v Ústí nad Labem
    47528
    
    Univerzita Karlova
     Rektorát (Praha) - 224491
     Farmaceutická fakulta (Hradec Králové) - 495067
     Filozofická fakulta (Praha) - 221619
     Hydrobiologická stanice (Velký Pálenec) - 224491940
     Matfyz fakulta (Praha) - 22191
     Pedagogická fakulta (Praha) - 221900
     Jinonice (Praha) - 251080 
    
    Univerzita Hradec Králové
    493331, 493332, 493336
    
    Univerzita Palackého v Olomouci
    58563, 58732, 58744
    
    Univerzita Pardubice
    466036, 466037, 466038
    
    Univerzita Pardubice, Česká Třebová
    465533006, 465534008
    
    UTB ve Zlíně
    57603
    
    VFU Brno
    541561, 541562, 541563
    
    Voinet
    246008, 326532, 3522005, 378602, 389602, 417632, 4680007, 4831006, 
    492602, 539008, 561201, 5880009, 597602, 5721519, 91081, 326903412, 
    296685502, 377451305, 326996286, 326996285, 326996284, 326991960, 
    318691164, 318682489, 318618191, 323603549, 318659253, 318626893, 
    318614206, 556850029, 326905832, 567311292, 318695253, 244911174, 
    318614034, 318864537, 22213, 267198, 246016, 227037, 221632
    
    VoIpex
    22274, 2424254, 2424255, 2424469, 31310, 31311972, 313129, 322312, 
    32231972, 355320, 35533, 35532991, 37370, 373721, 37373185, 38042, 
    3838369, 414120, 41412973, 41524, 46460, 464620, 46462585, 474721, 
    47474505, 47477, 48480, 484840, 48484720, 49161, 4949419, 49994, 
    51515171, 51553, 54452882, 54452883, 54452884, 54452885, 54452886, 
    54452887, 54452889, 5445289, 55550, 55553096, 555558, 56555, 565650, 
    56565972, 57189, 5757509, 57777, 58851662, 588517, 58888, 599520, 
    59952903, 91010
    
    VŠB-TU Ostrava
    59699, 59732
    
    VŠCHT v Praze
    22044
    
    VŠE Jindřichův Hradec
    384417
    
    VŠE v Praze
    224092, 224094, 224095, 224098, 271111
    
    VUT v Brně
    54114
    
    ZČU v Plzni
    37763
    
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 18.9.2009 17:40 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Eh, prohodil jsem špička/mimo špičku :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jendа avatar 18.9.2009 18:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    802?

    Používám už dlouho s jejich IP telefonem v ceně kreditu a maximální spokojenost.
    otula avatar 18.9.2009 21:23 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    jj, přesně tak. Začal jsem u Fayn, na ten jsem se pak vykašlal, a zavedl jsem 802.cz. Ještě mám i (už nepoužívané) číslo od mujtelefon.cz. Tak si říkám, že bych mohl těch asi 50 korun, co u nich dohromady mám, ještě provolat :-) Aktivně využívám 2 čísla od 802. To druhé jsem zavedl proto, že nám NetBox vyměnil v baráku router za takový, který není kompatibilní s LinkSys SPA 2102, tak jsem si chtěl pořídit WRP400, a že k tomu využiju 802. Nasypal jsem tam 5.000 korun a chtěl s tím zaplatit ten router a vyblilo to na mne hlášku, že už jsem si na své číslo jeden přístroj koupil, a druhý již nemohu. Myslel jsem, že mne trefí šlak. Naštěstí šlo pořídit druhé číslo a ty peníze použít na něj.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    19.9.2009 08:33 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    není k tomu potřeba sedat k počítači, ani se domlouvat na tom, že se v danou dobu sejdou u PC. Stačí jen vyťukat číslo

    U Skype s sebou zase na dovolenou nemusí kromě notebooku vozit ještě IP telefon, a ze Skype se také telefonuje tak, že se nemusíte na ničem domlouvat, stačí jen vyťukat číslo a pokud má dotyčný u sebe mobil, což často má, tak se mu dovoláte ;) To jen pro upřesnění. Jinak také používám 802.cz a tak.
    19.9.2009 08:40 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    softwarový ip telefon jsem pominul, jen jsem chtěl říct že stačí také jen vyťukat číslo, nebo lépe vybrat ze seznamu, ťukání je pro důchodce :D
    otula avatar 19.9.2009 09:54 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    No, a jsme tam, kde jsme byli - opět žádná výhoda Skype (kromě videopřenosu, pokud lze za výhodu považovat - sám webkameru nemám, ani jsem nikdy netoužil přenášet svůj rozespalý ksicht po síti). Takže nám zbylo opět jen zbytečně dražší volání, účtování po celých minutách a nemožnost dovolat se zpět, pokud si to uživatel Skype neplatí - osobně neznám nikoho, kdo by používal Skype a platil si příchozí hovory.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    17.9.2009 22:51 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Asi smysl ip telefonie přesně nechápete. Nejde o to volat NA Skype, ale že je možnost volat ZE Skype (třeba na mobil). Takže pokud trávíte několik hodin denně u počítače, píšete přes počítač maily, komunikujete s kolegy přes IM, tak nevidím žádný důvod brát pro telefonování nebo videohovor nebo videokonferenci do ruky nějaké další hardwarové zařízení :) Výhoda je tedy snadná dostupnost (klik klik), cena (nižší nebo nulová), někdy vědomí o tom jestli dotyčný bude k zastižení nebo ne ještě dřív než "zvednete sluchátko" a podobně. Prostě telefony do terénu, v kanceláři nebo doma IP telefonie rulez mobiles.
    otula avatar 18.9.2009 17:44 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    O příspěvek výše jsem snad prokázal, že cena volání ze Skype na normální telefonní čísla rozhodně levnější není. ;-) Takže pro mne by Skype představoval jen a jen výdaje navíc. A fakt si nedokážu představit, že bych někoho naháněl, ať si pustí Skype, protože mu chci zavolat (jen ta SMS by mne stála asi víc, než celý telefonní hovor, který mám účtovaný po sekundách - i když teď to mizerové zvedli z 1+1 na 20+1)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    19.9.2009 13:25 petris_ | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Ten argument se spoustenim skypu je opravdu mimo. Na skype muzete pouzivat jako klienta treba Nimbuzz, ktery se da nastavit tak, ze kdyz vas nekdo nutne potrebuje, tak vas prozvoni Nimbuzzacky cislo (normalne pres GSM) a klient se sam nastartuje...
    otula avatar 19.9.2009 21:24 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    To jako, že když budu chtít zavolat třeba rodičům, tak je nějaká služba Nimbuzz prozvoní na mobil - respektive pošle jim SMS, že jim chci volat - nastartuje přes WakeOnLAN počítač, spustí Skype a ještě jim podá sluchátka do ruky? ;-) Nikdo z nich nemá mobil, na který by šel nějaký Nimbuzz nainstalovat, jejich mobily se ani nepřipojí na internet, ovšem z normálního VoIP telefonu se jim bez problémů dovolám.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    20.9.2009 13:01 petris_ | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Funguje to na prozvoneni z nimbuzzackyho cisla, ktere muze aktivovat start jejich VoIP klienta. Mobil, na kterem jde pohodlne provozovat nimbuzz (nebo jina podobna aplikace), stoji stejne jako srovnatelny VoIP telefon...

    Jinak ja osobne uprednostnuji take volani pres SIPoveho operatora, ale kvuli cene, a Vase argumenty o komplikovanosti volani pres nejaky program mi prijdou mimo, davaly by smysl tak pred třemi, čtyřmi lety.

    Jeste vase poznamka "jejich mobily se ani nepřipojí na internet", je licha, Nimbuzz totiz dokaze bezet i pres bezny hovor ;-) coz se hodi, pokud na nekoho mate jen napriklad googletalk kontakt a jste mimo dosah pripojeni k Internetu.
    Jendа avatar 20.9.2009 13:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Funguje to na prozvoneni z nimbuzzackyho cisla, ktere muze aktivovat start jejich VoIP klienta.
    Stále to nechápu... Jako že na jejich počítači běží nějaký klient, který nastartuje VoIP klienta?
    Mobil, na kterem jde pohodlne provozovat nimbuzz (nebo jina podobna aplikace), stoji stejne jako srovnatelny VoIP telefon...
    Nějaký tip? Hned bych si takový mobil koupil (hint: VoIP telefon dostali zákazníci 802 zadarmo a dneska se dá sehnat kolem 1700Kč včetně DPH).
    Jeste vase poznamka "jejich mobily se ani nepřipojí na internet", je licha, Nimbuzz totiz dokaze bezet i pres bezny hovor ;-) coz se hodi, pokud na nekoho mate jen napriklad googletalk kontakt a jste mimo dosah pripojeni k Internetu.
    Pořád nechápu, jak to funguje...
    20.9.2009 14:08 petris_ | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Asi jste přehlédl, že mluvíme o klientovi pro mobil. Jinak koukněte na jejich stránky nimbuzz.com, mají i klienta pro PC, bohužel ne pro linux, ale snad časem bude, když win verze používá QT (funguje ve wine).

    Srovnatelným jsem myslel VoIP telefon s WiFi, když jsem naposledy koukal, tak stály okolo 4000. Srovnávat ethernetový telefon a mobil s WiFi by asi nebylo úplně fér.
    Jendа avatar 20.9.2009 15:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Srovnatelným jsem myslel VoIP telefon s WiFi, když jsem naposledy koukal, tak stály okolo 4000. Srovnávat ethernetový telefon a mobil s WiFi by asi nebylo úplně fér.
    Mám tu VoIP bránu (nyní za 1400, já ji ještě dostal zadarmo) a k tomu analogový bezdrátový telefon (~600).
    20.9.2009 15:56 petris_ | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Takové řešení mě také napadlo (pokud to tedy chápu správně tak, že ty telefony máte 2 a jednu kolébku používáte jako vysílač a druhou jako nabíječku). Jenže když se nad tím zamyslíte, tak vás to sice vyjde na 3000, ale máte o dvě zařízení, která se mohou porouchat a která musíte napájet, víc.

    Nehledě na to, že analogový telefon za 600 by mi určitě nestačil.
    default avatar 20.9.2009 16:02 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Nehledě na to, že analogový telefon za 600 by mi určitě nestačil.

    Rozhodně bude jednodušší ten vodotrysk dobastlit do telefonu za šest stovek než do telefonu za šest tisíc. Přinejmenším — v případě nezdaru — budou ztráty nižší. :-D

    Jendа avatar 20.9.2009 16:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    pokud to tedy chápu správně tak, že ty telefony máte 2 a jednu kolébku používáte jako vysílač a druhou jako nabíječku
    Ne. Mám tu bránu a do ní je normální analogovou dvoulinkou připojená kolébka bezdrátového telefonu (kolébka funguje jako vysílač i jako nabíječka).
    Nehledě na to, že analogový telefon za 600 by mi určitě nestačil.
    Nevím, co jiného než telefonní seznam bych mohl po takovém telefonu chtít (hlasovou schránku poskytuje 802).
    20.9.2009 21:46 petris_ | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Ne. Mám tu bránu a do ní je normální analogovou dvoulinkou připojená kolébka bezdrátového telefonu (kolébka funguje jako vysílač i jako nabíječka).
    V tom pripade bych do ceny musel zapocitat zadelani kabelu do zdi, ktere je urcite mnohem vyssi.
    Nevím, co jiného než telefonní seznam bych mohl po takovém telefonu chtít (hlasovou schránku poskytuje 802).
    Ja bych si treba nekoupil telefon, ktery neumi ruzna zvoneni pro ruzne skupiny lidi (vecer nezvedam telefon kazdemu).
    Jendа avatar 20.9.2009 21:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    V tom pripade bych do ceny musel zapocitat zadelani kabelu do zdi, ktere je urcite mnohem vyssi.
    Ne, protože kolébku a bránu mám někde a ten telefon vydrží asi týden bez nabití.
    Ja bych si treba nekoupil telefon, ktery neumi ruzna zvoneni pro ruzne skupiny lidi (vecer nezvedam telefon kazdemu).
    Ano, to je dobrá vlastnost, ale naštěstí nám večer moc lidí mimo rodinu nevolá :-).
    otula avatar 20.9.2009 17:06 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Funguje to na prozvoneni z nimbuzzackyho cisla, ktere muze aktivovat start jejich VoIP klienta. Mobil, na kterem jde pohodlne provozovat nimbuzz (nebo jina podobna aplikace), stoji stejne jako srovnatelny VoIP telefon...
    Tak ještě jednou: používám řešení, které je funkční tak jak je, bez toho, že by protějšek musel něco měnit. Opravdu bych těžko nutil například právě své rodiče v důchodu, aby si pořizovali nějaké rádobychytré telefony, měli na nich aktivní interentové připojení a nějaké šílené aplikace, nemluvě o tom, že než bych třeba mamku přesvědčil aby něco takového používala, tak by mi raději telefonovala sama normálním způsobem, "abych teda neutratil".
    Nimbuzz totiz dokaze bezet i pres bezny hovor ;-) coz se hodi, pokud na nekoho mate jen napriklad googletalk kontakt a jste mimo dosah pripojeni k Internetu.
    Nerozumím
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    20.9.2009 22:01 petris_ | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Ja Vam Vase reseni nekritizuji, klidne si s mamou telefonujte kelimkovymi telefony, kdyz Vam to bude vyhovovat. Upozornuji, ze nemate pravdu, kdyz tvrdite, ze pouzivani neSIP reseni je slozite. Moje argumenty jsou:
    1) Muzete si koupit telefon, ktery umi skype. Podobne, jako si koupite telefon pro SIP. Je to drazsi, ale rozhodne ne slozitejsi.
    2) Muzete pouzit nejakeho pokrocileho klienta pro mobil.

    na 2) se Vam nelibilo, ze si musite rucne spoustet nejaky program. Proto jsem napsal, ze napriklad Nimbuzz se umi nastartovat na povel prijmuty pres GSM sit.

    otula avatar 21.9.2009 10:27 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Navrhovaná řešení stále předpokládají (mnohonásobné) investice na druhé straně (jelikož druhou stranou je velká skupina lidí), nebo vyšší náklady na straně mé. Zcela prosté a jednoduché - pro mne nepřijatelné.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Fluttershy, yay! avatar 14.9.2009 14:51 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Uzavřený, nebezpečný bastl, nechci. Když už, tak Google Talk, jenže ten je jen pro MS Windows. Především ale vůbec nechápu to telefonování. Buď volám z telefonu, protože to jinak nejde, nebo píšu (Jabber, e-mail, nouzově SMS), protože to nic nestojí a můžu u toho přemýšlet, případně lze citovat dřívější výroky.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    14.9.2009 15:00 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    Google talk není kompatibilní s jinými IM podporující Jingle?

    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    Fluttershy, yay! avatar 14.9.2009 15:06 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Nevím, když mě to zajímalo, nebyl.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Jezekus avatar 14.9.2009 15:10 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    Googlu nemůžu přijít na jméno od soboty kdy mi disabloval bez varování a udání důvodu účet. Používal jsem ho jen na privátní mailování + IM. Vzal jsem si ponaučení, že pokud je to možný tak holt si všechno hostovat sám :-( nedá se spoléhat už naprosto na nic.

    Jinak Skype používám, sem tam na volání které je domluvené obvykle předem přes jiný typ komunikace - IM, email

    Diky podpoře audio/video v Pidginovi mne téměř nic u Skypu nedrží.

    Fluttershy, yay! avatar 14.9.2009 15:14 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Googlu nemůžu přijít na jméno od soboty kdy mi disabloval bez varování a udání důvodu účet.

    Copak? Porušování pravidel na AdSense? ~_^

    Vzal jsem si ponaučení, že pokud je to možný tak holt si všechno hostovat sám :-( nedá se spoléhat už naprosto na nic.

    Což takhle hostovat si něco jako Google Docs? Já tuhle srandu dneska ocenil.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Jezekus avatar 14.9.2009 15:26 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    Nene :-D, pouzival jsem jen Gmail a Google Analytics s jinymi sluzbami nemam nic spolecnyho, AdSence jsem nikdy nepouzil. Nastesti se to povedlo aktivovat, ale uz vim co cekat.

    Rad poskytnu hosting pro takovouto sluzbu :-)  Verim, ze to nemusi byt spatne.

    Fluttershy, yay! avatar 14.9.2009 15:31 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    AdSense. Ale zatím jsem nenašel nic lepšího než kombinaci vlastní doména a Google Apps, případně ještě Google Account (Notebook, Picasa,...).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Jezekus avatar 14.9.2009 18:01 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    Sypu si popel na hlavu.

    Ja toho moc nepouzival, akorat mi vyhovovalo spojeni mail+im. Google Apps jsem použil 1x a je to docela použitelné to se musí nechat.

    Na druhou stranu začínám mít strach z věcí, které se dějou (filtrování internetu, zákaz žárovek...) a tak tohle mohlo být takové varování. :-(

    Jendа avatar 15.9.2009 21:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Což takhle hostovat si něco jako Google Docs? Já tuhle srandu dneska ocenil.
    Máš tip na nějakou takovou jednoduchou aplikaci? Zkoušel jsem EyeOS, ale je to dost komplexní.
    Fluttershy, yay! avatar 15.9.2009 22:03 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Google Notebook. Nebo LionWiki. ^_^

    Mě uchvátilo, že v Google Docs jde nejen normálně psát, ale i kreslit! A kresby exportovat do PDF/SVG/PNG! V semináři z informatiky se to velice hodilo na čmárání diagramů (umí to geometrické obrazce, šipky,...).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Jendа avatar 15.9.2009 22:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Google Notebook.
    Cílem bylo osvobodit se od té Megakorporace.
    15.9.2009 23:00 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Jo jo. Pár desítek, možná stovek člověkoroků práce, a možná budete mít ekvivalent, který si každý může hostovat sám u sebe. Do té doby nemám potřebu hluchým vyprávět, co píseň znamená, a slepým, co jsou křídla labutí.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Samae1 avatar 20.9.2009 14:13 Samae1 | skóre: 6 | blog: Ohniště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Ulteo ? Fungují tam OO.o 3 (kromě mnoha jiných aplikací) a mělo by to jít nahodit i na vlastní server, jen to žere poměrně hodně připojení.
    Thomas Jefferson:Když se lidé bojí své vlády, pak existuje tyranie.
    15.9.2009 22:34 Patrik Uhrak | skóre: 31 | blog: pato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    Ja len by som ti pridal jednu variantu, kedy je to celkom fajn pouzit. Si v zahranici  a rad by si tych svojich videl a pocul, bez vyhlasenia krachu uz na druhy den. Moj pripad. Takze, aj ked to nie je najlepsie cesta, ale je to cesta a preto som sa s pouzitim skype-u vcelku zmieril. Co sa tyka stability a tak, no co uz, raz to ide, raz nie, ale s tym sotva ktokolvek cokolvek spravi momentalne.

    Fluttershy, yay! avatar 16.9.2009 14:52 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    E-mail. Případně lze použít foťák a hodit fotky někam, že áno. Ale když ty xichty vidím pořád doma (a oni furt vidí ten můj xicht), není od věci si od toho odpočinout. ~_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    16.9.2009 18:32 Patrik Uhrak | skóre: 31 | blog: pato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    To si ale nemyslel vazne. :) Keby som sa takto riadil pri filmoch, tak by trafic riadne klesol, ved mi staci z kazdej 5. minuty screenshot.

    Fluttershy, yay! avatar 16.9.2009 19:04 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Myslel. ~_^

    U videohovorů se totiž nic neděje (pornochaty apod. vynechejme), podstatná je pouze přenášená informace a tu lze obvykle přenést ve formě textu, případně s nějakou přílohou. O výhodách (datová i časová úspora, pohodlí,...) nemá smysl se příliš rozepisovat.

    A ano, ctím filosofii "zbytečně vyřčené slovo je vyřčeno zbytečně".
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    16.9.2009 20:40 Patrik Uhrak | skóre: 31 | blog: pato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    Suhlasim, to je pravda. Ale ako by si sa vyjadril k interaktivite? Ci to nie je najvacsi prinos voci ostatnym z tebou spomenutych moznosti?

    p.s.: Ohladne tej tvojej poslednej vety. Zbytocne by to bolo iba v pripade, ze napisem do bodky co ty. Nie je tu vari diskusia?

    Fluttershy, yay! avatar 16.9.2009 22:43 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Interaktivita? Huh? To jako IM (Jabber) nestačí?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    18.9.2009 12:25 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Kvality dnešních prostých kamer a zpoždění po cestě interaktivitu úspěšně pohřbívá. Až to bude stejně kvalitní, jako předvádějí televize, tak prosím.
    16.9.2009 23:07 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    U videohovorů se totiž nic neděje.

    Vy asi nemáte děti, co? A nebo alespoň přítelkyni? Začínám si tu připadat jak mezi robotama.

    "Email with attachments ought to be enough for anybody... --Kolibáč 2009
    17.9.2009 00:25 Patrik Uhrak | skóre: 31 | blog: pato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    Ja som to pochopil tak, ze podstatna je informacia samotna. Takze 0 a 1. Presne na to narazam cely cas o com ty pises.

    17.9.2009 06:55 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Ja som to pochopil tak, ze podstatna je informacia samotna. Takze 0 a 1.

    Což ovšem není pravda. Pokud někomu chcete poslat mp3ku tak ano, v mnoha dalších případech samotná informace v podobě faktů nestačí.
    kyknos avatar 18.9.2009 14:14 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    No, pokud se bavis o praci ci necem podobnem, nebo se jen na necem domlouvas, nepotrebuejs video vetsinou vubec. Staci text, maximalne hlas. Pokud se bavis treba s pritelkyni, ktera je daleko, je nejmene polovina informace v tom videokanale...
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    default avatar 18.9.2009 22:49 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    No, pokud se bavis o praci ci necem podobnem, nebo se jen na necem domlouvas, nepotrebuejs video vetsinou vubec. Staci text, maximalne hlas.

    Já vždycky radši ten hlas. A protože linky jsou zpravidla pomalé, nevadí mi zavolat klasickým telefonem. Problém se vyřeší rychleji.

    Pokud se bavis treba s pritelkyni, ktera je daleko

    Vztah na dálku? To jako může fungovat? :-O

    kyknos avatar 19.9.2009 08:39 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Nesnasim telefony prave proto, ze hlas nestaci. Dulezita je mimika a ty drobne zmeny hlasu, ktere telefon nedokaze prenest.

    Vztah na dalku? Tebe ta tvoje ani nepousti z domu? Krom toho jak se rika, lepsi olomoucacka na strese nez prazacka v hrsti :-)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    default avatar 19.9.2009 15:38 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    Jo tákhle. No to o tom žádná. Já mluvil o práci. Tam je jednodušší jednou zavolat, než se přehadovat po mailu či messagingu celý den. Idkyž — něčím se těch osm hodin zaplácnout musí. :-D

    14.9.2009 14:53 kabakov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    na PC Skype nemám a ani nechci, ale nyní, když přichází i na mobilní telefony, tak začínám uvažovat o jeho zprofanování mezi rodinou a přáteli ... přeci jen 3G internet už je za babku a tak se VoIP stává lákavou cestou k telefonování
    Fluttershy, yay! avatar 14.9.2009 15:08 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Skype? Co? Něco tekuteho? Tuž tak to si myslim, že jo.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    David Watzke avatar 14.9.2009 15:38 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Je to močůvka, ale sem tam ho použiju. To znamená, že nemůžu hlasovat :-) Určitě bych netvrdil, že nic lepšího není.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    14.9.2009 22:26 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Jsem na tom stejně. naštestí jsem ho letos pustil zatím jenom dvakrát, podruhé před chvilkou, abych věděl, že ještě funguje.

    BTW: Mou oblíbenou kratochvílí se Skype je spustit před ním Wireshark a EtherApe a pak pozorovat síťový provoz při přihlašování ...
    David Watzke avatar 16.9.2009 19:18 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    BTW: Mou oblíbenou kratochvílí se Skype je spustit před ním Wireshark
    Na to se mám moc rád.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    houska avatar 16.9.2009 22:06 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    ... a pak pozorovat síťový provoz při přihlašování ...
    deje se tam neco natolik zajimavyho abych to zkousel? pokud ano co?
    17.9.2009 14:19 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Příloha:
    Skype se prvně zeptá několika řídících serverů a potom během chvíle otevře desítky připojení na všechny možné stroje, tvořící supernody. V příloze je obrázek ze začátku přihlašování v EtherApe, kde jediné stroje, které nejsou kontaktované Skype, je můj desktop (Debian), router (Router) a nameservery providera (NS1 a NS2). Později už se v tom nedá moc vyznat, až do okamžiku, kdy zůstane jen několik stabilně otevřených připojení, alespoň do okamžiku, kdy se spojí hovor. Pokud běží klient jako supernode (tj. má veřejnou IP a nemá to zakázané), provoz by byl nejspíš zajímavý i "v klidu" ...

    BTW: Podobně "zajímavý" provoz dělá i bittorent, ale tam vám klienti alespoň říkají, co zrovna dělají a proč ta která spojení otevírají.
    14.9.2009 16:13 cinan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    uzavřený, nebezpečný, nechci, teda mám výhrady, ale nic lepšího není.
    Jakub Lucký avatar 14.9.2009 16:33 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    uzavřený, nebezpečný, nechci, mám v chrootu (a hajzl mi tak zabírá asi 400MB)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    14.9.2009 22:16 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    400MB? To je docela dost, nebylo to instalované přes balíčkovací systém se všemi možnými a nemožnými knihjovnami jako zavislostmi? Já mam Skype na 64bitech a celkově mi zabírá nějakých 60MB a do toho počítám všechny 32bit knihovny (které na nic jiného nepotřebuju). Používám "statickou" verzi - používá jenom relativně standardní knihovny, které jsou většinou součástí balíčku s 32bit knihovnami (jedinou vyjímkou u mne byla libXss a ta má jen 8KB), se zbytek je slinkovaná staticky, což je mi vzhledem k tomu, že žádná jiná 32bit aplikace u mně neběží, naprosto putna - stejně by se knihovny neměly s čím sdílet :-)
    Jakub Lucký avatar 14.9.2009 23:00 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    452M /opt/skype Je pravda, že ten chroot má 166 balíků, asi to půjde nějak omezit...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    14.9.2009 23:44 petris_ | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    A neni to zbytecne? Pokud ziska roota, tak stejne vyleze, takze pokud si chcete chranit sva osobni data, tak staci jiny uzivatel.
    Jakub Lucký avatar 15.9.2009 00:07 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Možná to je trochu overkill... Nicméně funguje to...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    15.9.2009 00:16 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    To už je pomalu jednodušší mít pro Skype samostatný virtuální stroj. S použití nějaké z těch minimalističtějších distribucí by to vyšlo na zhruba stejnou velikost a dostat se z virtuálního stroje je neskonale težší než dostat se z chrootu.

    Sice by byl nejspíš problém s videem a ikonkou v liště (což by třeba mně osobně bylo naprosto ukradené), ale téměř naprostá izolovanost by byla výhodná nejen pro extrémní paranoiky, ale i 64bitové puristy, kteří si kvůli neschopnosti programátorů Skype portovat jejich výtvor na 64bitů nemusí zadělávat svůj systém 32bitovostmi ...

    15.9.2009 07:44 q
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    skype nechat bezet na virtualnim stroji, ale zobrazovat ho v hostiteli pomoci ssh -X :) Ja mam takhle skype treba spusteny na jinem kompu nez muj desktop, ale zobrazuje se u me. Audio in/out resi onen jiny komp.Video jede na jinem kompu, ale zobrazuje se u me, a ikonka v liste se chova naprosto perfektne - teda aspon v gnome, v KDE nevim - nemam.

    18.9.2009 12:29 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše OT
    A jsou lidi, co by síťový provoz X11 zakázali, protože to nikdo nepotřebuje :)
    19.9.2009 17:00 q
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT

    teda .. to mi reknete kdo .. :) a ja se ho na to zeptam :)) takovou uzitecnou vec .. to je naprosto genialni zalezitost technicky umoznit aplikaci kreslit na cizim displayi .. (ted ne metodou VNC apod. - to je zbytecne narocne na vyhledavani zmen v bitmape)

    20.9.2009 13:45 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT
    Někteří v diskuzi k blogovému zápisku o nedokonalosti X viděli v síťovém modelu příčinu všeho zla a tvrdili, že dneska nikdo nepotřebuje provozovat X po síti.
    14.9.2009 16:44 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Nemám ho rád, ale na komunikaci ale na komunikaci s BFU nic lepšího není. A i když je to bastl, tak "prostě funguje" a to i na Linuxu.
    Selmi avatar 15.9.2009 10:44 Selmi | skóre: 17 | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    +1, nemam rad, vadi mi na nom kopa veci ale kvoli praci nemam na vyber

    14.9.2009 17:13 LL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    Nemuzu hlasovat - protoze mam vyhrady a nechci, ale obcas ho pouzivat musim. Neco lepsiho by se urcite naslo.

    14.9.2009 18:24 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    hlasoval jsem "mám výhrady, ale nic lepšího", protože mám výhrady ale občas ho použít musím... A taková odpověď tu není.
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    14.9.2009 18:40 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Whatever... Skype absolutně neřeším :-)
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    17.9.2009 13:19 Ivo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    Tak nějak... Čtu tuhle diskusi a říkám si, kdy ta česká společnost konečně dospěje. :p Výkřiky borců, kteří Skype nesnášejí, nenávidí proto a proto... koho to zajímá? Kdo je zvědavý na váš veledůležitý názor na cokoliv? Odpověď zní: nikdo. Čau.

    17.9.2009 22:17 -m-
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    já třeba jo
    Drom avatar 21.9.2009 13:21 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Ja taky. Nemluve o tom, ze kdyby neslo o nazory ostatnich, nebyla by potreba diskuze.
    14.9.2009 19:47 Míra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    No a co jinýho má člověk používat, když jako já prokecá měsíčně několik hodin, většinou do zahraničí?

    Co jinýho na Linuxu funguje, se zvukem i obrazem?

     

    Luboš Doležel (Doli) avatar 15.9.2009 00:18 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Ekiga, s účtem u nich mi to funguje i za všelijakými šílenými NATy.
    14.9.2009 22:33 q
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    Mam, ale mic mam natvrdo pres mechanicky vypinac. Kdyz netelefonuji, tak ho odpojim kdyz skype dale bezi. Nelibi se mi to kvuli uzavrenemu kodu. Kdo vi kdy je onen mikrofon aktivni i kdyz zrovna neprobiha hovor, a kam muze putovat sifrovany lowquality stream prevleceny za beznou skype komunikaci. Jakekoliv opensource telefonovadlo konkurujici skype, popripade ktere pouziva i druha strana hovoru ma z techto duvodu u me prednost.

    15.9.2009 00:22 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Správná paranoia :-). Já mám mikrofon raději pořád odpojený a postavený vedle počítače (už tak tam mám až moc kabelů). A mít na notebooku webkameru, která nemá kryt (podlě mně by měla mít každá webkamera kryt), přelepím si jí černou lepící páskou, o které se předem přesvědčím, že je neprůhledná i pro infračervené záření. Jistota je jistota ...
    15.9.2009 04:07 q
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    :) ono se rekne paranoia, ale kdyz se nad tim clovek tak zamysli, muze to udelat kde kdo netechnicky znalemu uzivateli, nejen skype samotny. Prihlasim se na ssh na dotycny stroj (jak - to je nepodstatne, treba vim heslo, treba jsem uzivatel na tom stroji, treba jsem zly technik a nechal sem si tam usera a bezici ssh server). Kuprikladu na linuxovem stroji si spustim sezeni ve vncserveru, v nem spustim skype, nastavim ho tak aby nemohl hrat na zvukovy vystup ale aby mel pristup k mikrofonu. Necham ho bezet, popripade nastavim aby automaticky zvedl hovor. A mame stenici jako vysitou. Uzivatel ktery neni technicky znaly si niceho nevsimne. Pak takovemu skype staci jen zavolat. Ja vim, takove sezeni by se projevilo na vykonu odposlouchavaneho stroje, byl by videt v bezicich procesech jak vncserver, tak skype. A vy se kazdou chvili divate na bezici procesy ? :) Ja tedy ne. Ja jen az me neco hodne hlti komp tak se mrknu co to je a pripadne to killnu (pokud me to vazne otravuje), jinak se bezne na bezici procesy nedivam. Bezny uzivatel se na procesy nepodiva uz tim tuplem :) Paranoia mozna, nicmene jako technicky znaly uzivatel vim, ze to proste jde. A jelikoz to vim, tak ten jednoduchy vypinac mi dava jistotu, ze i kdyby uz nekdo mel moznost si zvukovy vstup z meho kompu poslat po siti k sobe a poslechnout, poslechne si jen ticho :) S tou kamerou je to obdobne .. Kde mam jistotu, ze kamera nesnima i v momente kdy na ni nesviti leddiodka :) A kdyz uz, takova stenice jde vyrobit velmi lehce. Neni nutno pouzivat robustni skype, ani zbytecne vnc :) To se da napsat jako commandline utilita. Vite kolik mikrofonu a webkamer je na svete pripojenych k PC, ktere jsou permanentne pripojeny k netu? A vite kolik zajimavych veci tyto zarizeni slysi a vidi? A lidem to vubec nevadi? To by se sem tam lidi nekdy dozvedeli veci, ze by bylo mozna vsechno jinak:)

    15.9.2009 10:54 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Nedávno jsem četl článek o americké studence, co jí její technicky zdatný, nicméně chlípný spolužák nainstaloval na její notebook něco podobného, s vysokou pravěpodobností založeného práve na Skype. Jediné, čeho si všimla, byla snížená výdrž baterie, ale ale doopravdy se na to přišlo, pokud si dobře pamatuju, až v okamžiku, když zjistila že se stala místní "pornohvězdou", aniž by o tom věděla. Její notebook nejspíš neměl žádnou diodu, která by indikovala používání webkamery, a dokážu si představit, že ve Vistách se dokáže schovat i běžící Skype.

    Já mám na vlastnoručne vyrobeném LCD display (dvě sedmisegmetovy, připojené přes paralelní port) standardně zobrazenou zátěž CPU, pokud by něco začlo zatěžovat procesor v okamžiku, kdy má být v klidu, začnu být velmi podezřívavý a nechám si zobrazit běžící procesy. Navíc mám v liště grafy zátěže CPU, obsazení paměti, přístupu k disku, teplot a otáček ventilátorů. A plánuju při upgrade odpojovače napájení z mechanického na polovodičové relé přidat ampérmetr, který by fungoval jako hrubá indikace příkonu (zdroj má PFC, takže má účiník blízký jedné). Zatímco démon obsluhující LCD a applety v liště je možné obalamutit, neexistuje nic, co by dokázalo zatížit počítač, aniž by se to projevilo na jeho spotřebě :-)
    gtz avatar 15.9.2009 22:53 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Spousta NTB s Vistama nemají indikaci běžící kamery ( asus , Acer ), ale na Vistách si toto ,ale nedokážu dost dobře představit ( ovladače jsou SIGNED,na ovládání kamery je používaný jejich bazmek), samo o sobě by to muselo udělat aspoň nějaké okno. U Skype je věc jiná , pokud je nastavený profil tak , aby se spustil skype při příchozím hovoru s kamerou a něco někam poslal , tak je vždy v procesech vidět skype a je i v liště. Nehledě na to , že musel mít admin účet k NTB tak , aby přestavil firewall apod. Jaksi by musel znát skype.dll apod. , tak ,aby něco udělal. HIDDEN procesy ve Vistách existují , ale to jsou spíše bezpečnostní aplikace a aplikace na sledování uživatelů ve firmách.A k nim nejsou src kody a ty aplikace na Vistaách stojí celkem ranec. A skype a přenos na Vistách bere celkem hodně na CPU. Slečna asi musela být pořádná lama , aby to nezjistila. Máte link na ten článek prosím ?

    Ohledně CPU LCD , to je velmi hezká věc , používalo se to již před xxx lety s LCD Diodama popř. s LCD displejem od HITACHI. ( http://www.linuxzone.cz/index.phtml?ids=7&idc=187 ), ale nač se budu koukat někam na PC , když mám GKRELLM nebo KSENSORS.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    16.9.2009 02:52 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Bohužel se mi dannou zprávu nedaří vygooglit a víc si toho nemapamtuju, ale moc sofistikovaná ta aplikace nebyla, protože jí odhalili bez specialistů. Osobne bych to typoval na automaticky spuštené Skype, u kterého se jen nějakým způsobem schovala přítomnost v taskbaru - minimálně u WinXP jsou aplikace, co to umí. A admin. účet dostal určitě ...

    BTW: LED display mám z toho důvodu, že funguje naprosto nezávisle na jiných výstupech (tj. už během startu, v konzoli ...) a hlavně i při vypnutém monitoru.
    Drom avatar 17.9.2009 00:38 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    ...pokud by něco začlo zatěžovat procesor v okamžiku, kdy má být v klidu, začnu být velmi podezřívavý a nechám si zobrazit běžící procesy. Navíc mám v liště grafy zátěže CPU, obsazení paměti, přístupu k disku...

    To sem celej ja?... Vy me sledujete? :)
    Jendа avatar 15.9.2009 21:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Nebylo by jednodušší arecord | oggenc | netcat (případně ssh) | mplayer?

    Btw. hezká paranoia, ale trochu nedořešená. Totiž - pokud nemáš Blob nějak ošetřený SElinuxem, případně pod jiným uživatelem, v chrootu nebo virtualizaci, může si číst tvé soubory.
    Limoto avatar 15.9.2009 22:29 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    Proboha, proč oggenc? Jsme v roce 123, aby síť neutáhla zvuk? ;-)

    Jendа avatar 15.9.2009 22:47 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Chtěl, aby to nebylo nápadné zpomalením sítě :-).
    15.9.2009 23:23 q
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    >Nebylo by jednodušší arecord | oggenc | netcat (případně ssh) | mplayer?
    ... nebylo by jednodussi prilozit ucho na hrnec na zdi ve vedlejsi mistnosti ? ;)

    Drom avatar 17.9.2009 00:33 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    A vy se kazdou chvili divate na bezici procesy ? :)

    Jo (at-spi-registryd je mr*ka nenazrana :))
    17.9.2009 22:30 -m-
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Tak toto jsem vyřešil jednoduše. Abych se nemusel strachovat že mě někdo sleduje tak stačí se zveřejnit a vím že mě někdo sleduje takže si dávám bacha co říkám :) A to není vtip :) Jinak jsem jednou odposlouchával kamoša 10 hodin než to zjistil :) Teda nakonec jsem ho trochu na to nenápadně navedl. Pak jsem zjistil že on mi udělal to samí :D

    Ale abych nekecal to bylo dřív když jsem se o prázkách nudil.
    Dalibor Smolík avatar 18.9.2009 18:17 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    Ono není podstatné, jestli ses nudil nebo nenudil. Důležité je, žes byl schopen odposlech provádět.

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Cubic avatar 15.9.2009 13:46 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    ja nahravam modul webkamery pred pouzitim a po pouziti opet rmmod stk11xx, mam na to polozku i v menu :), mikrofon na sluchatkach taky vypinam ovladanim na kabelu...
    19.9.2009 13:55 -
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Proc infracervene? Jeste jsem nevidel ntb, jehoz webcam by mela rozsah az do IR ..ale za nejaky link bych se nezlobil, pokud mas s tim zkusenosti, dik :)
    Drom avatar 17.9.2009 00:39 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Ja nemam zvukovku ani kameru... ehm :)
    15.9.2009 07:01 martinknocik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    Ja mam skype na 64 bit OpenSUSE 11.1 a nemam sa prečo stažovať. Funguju dobre  videohovory aj prenos súborov.

    pushkin avatar 15.9.2009 08:10 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Úplná zbytečnost, ale vzhledem k tomu, že pár známých používá výhradně Skype, mi na pozadí stejně běží... :-/
    15.9.2009 15:28 KerryCZE | skóre: 1 | Děčín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    njn ...
    Skype je shit, taky nemám rád...
    D.A.Tiger avatar 15.9.2009 15:30 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    ... a na co?

    Na internetu mi bohatě pro komunikaci stačí klient na e-mail a na Jabber. Od volání mám mobil.
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    15.9.2009 17:30 q
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    >Od volání mám mobil.
    ono se to treba do zahranici dost prodrazi oproti skypu. Nicmene je fakt, ze pokud potrebujete volat jen po CR, pak mobil staci. I kdyz i tak by ten hovor skype-skype vysel levneji :)

    15.9.2009 18:24 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    Mobil? To je ta divná věc s nejpříšernější představitelnou kvalitou zvuku, která byla v módě v 90. letech minulého století? A není to náhodou prakticky jediná technologie, kde volání do vlastní sítě není zdarma? ;-)

    Pravda ovšem je, že ten Jabber mi poslední dobou stačí. Od doby, kdy klient Psi začal podporovat Jingle a většině svých kontaktů můžu okamžitě zavolat, je to o něčem jiném. Sice to nemá takové možnosti konfigurace jako SIP, ale funguje to.

    D.A.Tiger avatar 15.9.2009 18:37 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    To je sice všechno krásné, ale problém je to, že mi umožňuje být poměrně flexibilní - alespoň co se tohoto týče. Nedovedu si představit, že bych tahal na zádech PC-čko, a nebo se casnoval v přeplněné šalině s notebookem ( nehledě na to, že jsem je půjčil sestře - a i přes to, že měla nějaký poznámky na Gentoo a blábolila cosi o Widlích - mám takové tušení, že bude ještě chvíli trvat, než jej dostanu zpět... :-D ). Jedním z možných kompromisů by mohl být Free Runner, ale jednak čekám jak bude vypadat třetí verze (jestli bude) a jednak na něj nejdřív musím trochu našetřit. Takže se mi zdá, že nejlepší volbou je zatím ten mobil... :-)
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    16.9.2009 01:12 mibo | skóre: 12 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    Proč Free Runner? N900 od Nokie je naprosto bezkonkurencni a defakto je to ten pocitac, co ovsem nemusis tahat na zadech a Skype take pusti.

    D.A.Tiger avatar 16.9.2009 14:31 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Opravdu krásný, ale...
    Vypadá moc pěkně, včetně parametrů. Hodně se mi líbí klávesnice a kamera, což Free Runner (zatím) nemá, interní paměť 32 Giga je už opravdu masakr. Díky za typ.

    Nicméně jedna z velkých výhod, kterou u Free Runnera je ta, že je (technicky) otevřený. Tahle myšlenka se mi moc líbí, proto bych ji taky rád - alespoň takto - podpořil.

    Vzhledem k tomu že mám v plánu, si z něj udělat co nejuniverzálnější zařízení (až jak budou moje schopnosti, nápady a technické možnosti Runnera stačit) považuji za velkou výhodu, dále např. to že se už podařilo na něj flešnout třeba i Debian (nejen tady Linux určený přímo pro mob. zařízení jako např. Android. Zaslechl jsem i nějaké zvěsti o Gentoo, ale nic určitého nevím). Což mimochodem značí, že některá omezení tohoto typu, známá z jiných zařízení, tu nejsou. Myslím, že proto nebude až takový problém na něj do určité míry přenést aplikace a prostředí, na který jsem "normálně" zvyklí.

    To mě přivádí k další věci. Poslední dobou začínám být celkem alergický na molochy jako je mono, KDE / Gnome libs, a bohužel začínám k ním poslední dobou počítat i Qt. Snažím se dělat co mohu, abych se jich mohl zbavit. A mě se zdá, že Nokia (a připadá mi to logické) rve Qt kam to jen půjde.

    No a v neposlední řadě je to i cena. Free Runner (poslední model) stál zhruba kolem 10 000,-. N900 stojí 15 000,- (mobil.cz)
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    Fluttershy, yay! avatar 16.9.2009 14:56 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu krásný, ale...
    Na internetových tabletech od Nokie může (velmi pohodlné rozběhnutí) jet Mer (normální Debian pro ARM), Maemo samotné je trošku upravený Debian.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Fluttershy, yay! avatar 16.9.2009 14:59 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu krásný, ale...
    Jo a ta cena N900 je pochopitelná, ten hardware je výrazně dál.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    17.9.2009 13:57 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    Důležitý je především SIP. Skype je spíš jakási přítěž. Beztak hrozí, že časem sám od sebe zanikne. :-D

    15.9.2009 18:20 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    Skype má bídnou kvalitu zvuku i obrazu. Nedává české telefonní číslo pro příchozí hovory. Kontaktuje stovky neznámých počítačů. Proto používám výhradně SIP (+RTP), kde si můžu přesně nastavit, jaký chci kodek (pro obraz i zvuk). Zvuk má pak kvalitu srovnatelnou s lepší mp3. (S obrazem to není tak slavné, když má člověk upload třeba jen 512 kbit/s, ale na rychlých sítích je to fine.) Nemluvě o českém telefonním čísle (resp. několika číslech, když si člověku zachce) a o volání na pevné linky po celém světě za víceméně symbolické ceny. A co je nejdůležitější: Operátorů je jen v ČR cca 30. Každý má možnost volby a nezávisí pouze na jednom operátorovi. SIP je otevřená technologie se spoustou open-source serverů i klientů.

    gtz avatar 15.9.2009 22:38 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Nepouzivam , max. ve firme mame VOIP ,ale skype ne.

    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Ravensun avatar 16.9.2009 00:36 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    kdyz ne skype, tak co wengophone?

     

    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    16.9.2009 02:00 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Proprietární, nebezpečný, nechci, mám výhrady a nic horšího není.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    16.9.2009 10:33 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    mam mobilni telefon
    16.9.2009 22:58 Míra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    Já taky, ale když provolám do zahraničí několik hodin měsíčně, tak díky Skype nepotřebuju sponzora... Stojí mně to totiž 0Kč

     

     

    Dalibor Smolík avatar 17.9.2009 12:32 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    Syn protelefonoval přes Skype denně několik desítek minut do Ameriky s kamarádem. Cena hovoru = 0 :-)

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Dalibor Smolík avatar 16.9.2009 15:12 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    Skype používáme ve firmě již několik let  (pobočka je přes 100 km daleko)  a je to užitečná věc, jen jeho tvůrci trochu zapomínají na Linux,  linuxová verze je zastaralejší :-)

     

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Jendа avatar 16.9.2009 16:27 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Neměl (nemá?) Skype kdysi podobné omezení jako ICQ, že se nesmí pro komerční účely používat?
    Dalibor Smolík avatar 16.9.2009 16:33 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    Čtu si na jejich stránkách:

    "

    Using Skype to call another person who also has Skype is totally free. Yep, absolutely nothing. Zip. Zero. Zilch.

    Free Skype-to-Skype calls. To anywhere in the world. And at any time, day or night, morning or weekends."

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Bilbo avatar 16.9.2009 17:03 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Pokud vim tak ne a jelikoz Skype narozdil od ICQ cili mimo jine i na firmy (moznost mit prichozi cislo, kupovat si kredit, volat na normalni telefony, atd ...) tak by si timhle podobne zakazniky asi dost odradil.
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    18.9.2009 01:42 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    To se lame chleba, kdyz dostane clovek na vyber mezi facebookem a skype. Jinak ja si nevyberu ani jednu z tech moznosti. Pouzivam ho, protoze musim.

    18.9.2009 12:39 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Jak dlouho vydrží?
    Otázka je, jak dlouho vydrží síť v provozu, protože po přehnaných očekáváních eBay zjistila, že jí nevydělává, a tak jí chce prodat. A kdo si koupí síť, která nevydělává? Jedině ten, kdo chce přijít na jiný způsob výdělku, což prakticky znamená zpoplatnění hovorů počítač–počítač. I kdyby jen vkládanou reklamou. Chcete používat druhé ICQ?
    vlastikroot avatar 19.9.2009 08:56 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Closet source ...
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    19.9.2009 17:03 q
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    Water Closet Source

    default avatar 19.9.2009 18:13 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    WTC?

    19.9.2009 22:51 implicit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    WaTer Closet.

    default avatar 20.9.2009 12:47 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    World Trade Center

    houska avatar 21.9.2009 13:14 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    uz neni
    Drom avatar 21.9.2009 13:23 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    WTF?
    didgeroid avatar 20.9.2009 09:20 didgeroid | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    radši icq je to lepší skype hrozně spomaluje běch aplikací a pak z toho mám akorát nervy ne nepoužívám


    Dent avatar 20.9.2009 13:08 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Au...
    20.9.2009 10:25 FFirewall | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    Dnesnich IM klientů a protokolů je spousta. Skype, dle toho, jak dnes vypada, byl jednim z prukopniku VoIP ci jine technologie prenosu zvuku a obazu pres Inet. U toho zustal dodnes. Jenomze dnes uz je to malo. Proto predpokladam, ze Skype je urcen k zaniku, stejne jako ICQ na poli pouheho chatovani. I presto, ze ICQ se snazi dorovnat vyspelejsim komunikacnim protokolum, coz vsak v pripade Skype neni videt.

     

    Ja jdu nasledujicim smerem, o kterem si myslim, ze prezije budoucnost nasledujicich dvou petiletek:

    1) VoIP ci podobny prenos zvuku a obrazu: <b>WindowsLiveMessenger</b>

    -WLM je zameren jak na VoIP, tak na chatovani (IM), tak na uzivatele. Coz znamena, ze napr. pro prenos souboru vam staci klavesove zkratky CTRL+C && CTRL+V, a uz se data prenaseji. VoIP jiz podporuje automaticky. Jedina nevyhoda je nekonferencni VoIP (pokud je mi znamo);

    2) IM messaging:

    -zde se divam na multiplatformni kompatibilitu klienta. Tudiz jednoznacne <b>Jabber</b>. Zbyvajici IM protokoly/klienti jsou urceni k zaniku. Krome Jabber pak doporucuji <b>WindowsLiveMessenger</b>. A nebo klienta dle nalady a zvyku.

    Takze u me vede <b>WindowsLiveMessenger</b>. Skype pouzivam sice pracovne, ale snazim se ho vypinat. Je pozadu s user-friendly pristupem (copy->paste cehokoliv), a zameren spise na prenos zvuku a videa. To je malo. Obecne se mi rovnez nelibi jeho GUI, ktere je ponekud matouci. Je na case, aby Skype odesel do vecnych lovist historie, stejne jako ICQ.

    Drom avatar 21.9.2009 13:26 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    ...pro prenos souboru vam staci klavesove zkratky CTRL+C && CTRL+V, a uz se data prenaseji...

    Prenaset soubory prostrednictvim ruznych IM jsem osobne vzdy povazoval za prasecinu nejvyssiho radu.
    Fluttershy, yay! avatar 21.9.2009 15:12 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Správně, od toho je FTP.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    21.9.2009 15:20 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Tak jo, kucí, a teď zpátky do reality. Když při komunikaci přes IM vyvstane potřeba/chuť přenést nějaká data (fotku, písničku, dokument, cokoliv), je jenom přirozené, že mi to IM umožní. Je to normální součást mezilidské komunikace po internetu. Archaické protokoly typu FTP patří na smetiště dějin.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Fluttershy, yay! avatar 21.9.2009 15:42 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Blésmrt, na hranici s tebou!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Drom avatar 21.9.2009 16:54 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Když při komunikaci přes IM vyvstane potřeba/chuť přenést nějaká data (fotku, písničku, dokument, cokoliv)...
    Tak napisu "Stahni si to ode me z uploadu" a nebo to nekam hodim a poslu URL.

    Archaické protokoly typu FTP patří na smetiště dějin.
    To jo, bez sifrovani ani ranu, kdyz to ma jit pres verejnou sit. SFTP?
    Jakub Lucký avatar 21.9.2009 19:13 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    od toho mám ZbyUp od Páji
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Jendа avatar 21.9.2009 20:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Já používám tůtok, zejména na přenášení souborů ze školy (admin je zvláštní a na okenních počítačích nám zakazuje flashky). Umí to zabezpečení heslem. Jak bych k tomu přišel, kdyby mi tam kdekdo nahrával kdeco ;-).

    Jo a na takovéto posílání fotek mi na počítači běží webserver, takže stačí udělat symlink kýženého adresáře do /var/www/.
    Jendа avatar 21.9.2009 20:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    To byla ironie? Cokoliv je lepší než FTP!
    Fluttershy, yay! avatar 21.9.2009 20:38 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Já narážím především na přenos souborů u ICQ... FTP je jednoduché a funguje.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Limoto avatar 21.9.2009 20:46 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    Mě teda FTP moc jednoduchý nepřijde...

    Fluttershy, yay! avatar 21.9.2009 20:49 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Z hlediska funkčnosti?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Limoto avatar 21.9.2009 20:53 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?

    Ne a ne a ne. V porovnání třeba s HTTP to jednoduchý prostě není...

    21.9.2009 21:56 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Třeba vypsání adresáře, že :)
    21.9.2009 22:03 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Třeba vypsání adresáře, jehož formát ve FTP není nijak definovaný a například Midnight Commander předpokládá, že ho server implementuje zavoláním příkazu ls s parametry, které v rozporu se specifikací uvede za příkazem LIST? Bulšit.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    21.9.2009 23:20 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    Máš používat pořádnýho klienta ;)
    Fluttershy, yay! avatar 21.9.2009 22:53 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    A já znovu opakuji: tisíckrát raději FTP než přenos souborů v ICQ.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    22.9.2009 00:10 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype?
    To můžeš opakovat třeba miliónkrát, ale nic to nezmění na tom, že FTP je čirý anachronismus, který nemá žádné výhody, notabene při IM použití.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.