abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    21.4. 19:11 | Komunita

    Thunderbird 128, příští major verze naplánovaná na červenec, přijde s nativní podporou Exchange napsanou v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    21.4. 04:44 | Komunita

    Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucího projektu Debian (DPL, Wikipedie). Novým vedoucím je Andreas Tille.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    21.4. 00:11 | Nová verze

    Po osmi měsících vývoje byla vydána nová verze 0.12.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 268 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    20.4. 23:55 | Pozvánky

    Poslední měsíc byl plný zajímavých akcí, o kterých Vám bastlíři z projektu MacGyver mohou povědět, protože se na ně sami vydali. Kde všude byli, ptáte se? Objevili se na Installfestu, Arduino Day, Hackaday Europe a tajném srazu bastlířů z Twitteru. A z každé akce pro vás mají zajímavé poznatky.

    … více »
    bkralik | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (71%)
     (10%)
     (2%)
     (18%)
    Celkem 674 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Vybíráme digitál do 6000,-Kč

    19.7.2006 22:03 | Přečteno: 2880× | PC

    Potřeboval bych trochu pomoci s výběrem digitálního fotoaparátu.

    Má to být dárek k narozeninám pro mého pana otce :o) Ten ho bude mít na běžné focení rodinných oslav a podobných věcí, na což mu v době analogové bohatě stačil automat Olympus. Co se tedy týká požadavků, chtěl bych dlouhou výdrž baterií, karty SD (protože já mám taky SDčka) a aby se to hlásilo jako USB disk. Také bych upřednostnil lepší optiku a objektiv, před množstvím různých funkcí.

    Bohužel se v tom moc nevyznám a proto bych potřeboval poradit. Našel jsem pár kousků v ceně do 6000,- Kč +-, ale celkem by se hodily zkušenosti a názor někoho, kdo neredukuje kvalitu fot'áku na počet megapixelů.

    Návrh 1: HP Photosmart M527

    Návrh 2: Nikon Coolpix L3 light package

    Předem děkuji za každý jeden komentář :o)

           

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    David Watzke avatar 19.7.2006 22:15 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    IMHO bude stačit úplně naprosto. My máme nějaký tři roky Sony DSC-P32 s 3,2 MPix. a na takovýhle věci stačí. Nelezou z toho zázraky, ale prostě normální fotky. Takže tohle oproti tomu bude úplnej nářez :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    19.7.2006 22:15 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    HP jsou povětšinou příšerné na ovladače ale to v linuxu snad odpadá. Jinak jsou HPčka kvalitativně "lidové". Osobně bych volil raději Nikona. Mají vcelku dobré objektivy i když často trochu tmaví ale jsou skvělé na makro. Jen ta baterka je u nikonů horší. Osobně bych určite volil nikon (neříkám to jen tak z placu, v ruce sem měl už pěknou řádku aparátů a pár tísíc fotek už mám taky za sebou..)
    Luk avatar 19.7.2006 22:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    HP jsou povětšinou příšerné na ovladače
    Tohle ani nemá smysl řešit. "Ovladač" (v balíku s dalším softwarem, který se musí nainstalovat) o velikosti 140 MB, k tomu ještě .NET Framework... Naštěstí ani pod WinXP to není potřeba.
    Jinak jsou HPčka kvalitativně "lidové"
    U HP býval (možná už to zlepšíli, nevím...) největším problémem tzv. digitální blesk, který u HP považovali za přínost. Sice skutečně "prosvětlil" tmavé partie, ale za cenu obrovského šumu. U některých foťáků bohužel nešel vypnout.
    Jen ta baterka je u nikonů horší.
    Ani u HP nebyla baterka nikdy silnou stránkou.

    Jinak za ty peníze a k danému účelu (nenáročné focení) bych doporučil spíš Panasonic DMC-LS3EG. Má navíc optický stabilizátor, ruční vyvážení bílé a pár dalších drobností. Mám dobré zkušenosti s Panasonicem LS1 a zmíněný LS3 se od něj moc neliší, proto mohu doporučit.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    19.7.2006 23:02 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč

    Ten Panasonic se mi líbí ... optický stab. obrazu a hlavně to menu v češtině. Přesouvám ho na 1. místo :o)

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    20.7.2006 08:20 Jiří Lisický | skóre: 31 | blog: JIL_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Taky bych si už konečně rád koupil nějakej digiťák.

    Kolegyně mi donesla ukázat Panasonic Lumix DMC-LZ5. Všechno vypadalo docela pěkně, rychlost taky dobrá. Co mě ale nepříjemně překvapilo je LCD displej. Fotky na něm nevypadají vůbec pěkně. Myslím, že problém je v honbě za velkým displejem - aby to marketinkově vypadalo dobře. Můžou napsat, že to má 2.5". Jenže bohužel nepřidali adekvátní počet bodů - pouze je zvětšili :-( V tabulce (v červnovém PC magazine je test 128 foťáků) je napsáno, že má 85000 bodů - no zřejmě je to málo.

    K čemu mi tam ten displej je? Chci na něm zjistit, jestli ta fotka co jsem vyfotil je úplně špatná a jestli ji teda mám rovnou vymazat. Ale když většina fotek na tom displey vypadá (ale pouze vypadá) špatně?

    Takže při vybírání i pozor na displej - větší není vždy nutně lepší.
    Luk avatar 20.7.2006 09:13 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Chci na něm zjistit, jestli ta fotka co jsem vyfotil je úplně špatná a jestli ji teda mám rovnou vymazat.
    Jestli je fotka úplně špatná se dá poznat i na tom nejhorším displeji, který se na foťáku může objevit. A když ta fotka nebude nic moc, prostě se vymaže až v počítači. Při ceně 600 Kč za SD 1 GB nemá smysl nějak detailně analyzovat fotky už ve foťáku.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    19.7.2006 22:16 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    HP nebrat. HP tiskárny OK, HP foťáky fuj...

    Akorát to nejsem schopnej nějak racionálně vyargumentovat (ty důvody existují, ale já si je nepamatuju, pamatuju si jen závěr -- HP nebrat :-) )
    20.7.2006 08:21 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Souhlasim, HP fotaky ne. Mel jsem lowend, HP Photosmart 3xx (uz nevim to cislo) a "kvalita" fotek byla primo otresna. Jinak HP tiskarny... no, za hodne penez malo muziky. Kdyz hledas, tak take najdes lepsi pomer cena/vykon :)
    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
    20.7.2006 09:02 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    VELICE nesouhlasim, mam casto v ruce HP 735 (asi 2 roky starej 3Mpix) a je to pohodovej kousek. Na muj vkus ma slabej blesk a malou svetelnost a chybi mu stabilizatir, ale to za ty penize (cca 5500) tehdy proste nebylo. Pokud je dost svetla tak jsou fotky moc pekny.

    Take jsem mival HP 618 (rikam mu muzejni kousek, majetek muzea varnsdorf :-)) a taky to byl dobrej fotak.

    Byt tebou se zamerim predevsim na objektiv s velkou svetelnosti nez na dalsi veci. Pro bezne pouziti v pohode staci 3Mpix, netreba se honit vys pro foceni rodinnych vyletu.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Luk avatar 20.7.2006 09:19 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    VELICE nesouhlasim, mam casto v ruce HP 735 (asi 2 roky starej 3Mpix) a je to pohodovej kousek.
    HP 735 měl dva zásadní neduhy - obrovskou spotřebu energie a ukrutně pomalé zobrazování na displeji. Mnohem lépe se povedl předchozí HP 720, ale byl velký a těžký.
    Byt tebou se zamerim predevsim na objektiv s velkou svetelnosti nez na dalsi veci.
    Problém je v tom, že v dané cenové kategorii je světelnost všech objektivů podobná - tedy dost nízká. Za lepší je potřeba pár tisícovek připlatit.
    Pro bezne pouziti v pohode staci 3Mpix
    To je jasná věc ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.7.2006 14:21 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Spotreba mi nevadi. do brasnicky se vejde akorat asi 6 baterek a to vystaci na dlouho. Prekreslovani je opravdu pomaly pri nizkym osvetleni, ale da se to snyst.

    Z tyhle tridy co jsem kdy drzel v ruce dela HP nejlepsi obrazky.

    Sam pokukuju po necem takovym

    http://www.digimanie.cz/art_doc-F3C0F5B765786DC3C125707A003A0ED0.html

    Jen by se hodil stabilizator a zoom by stacil mensi, klidne 6x nebo 8x, aspon by to bylo mensi. 10x zoom je bez stativu a/nebo stabilizatoru nanic.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    19.7.2006 22:19 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Nepřijde mi to jako vysoká částka, za to moc muziky asi nebude. Ale já jsem naposledy fotil jako malé Knížátko. Fotil jsem černobíle a sám si to vyvolával. Digitální fotografie už nemá tu romantiku.

    Oh yes, those were the days..
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    kyknos avatar 19.7.2006 22:27 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Ale má :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    20.7.2006 00:35 Kuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Digitál s romantikou? Co takhle tahání fotek na 9600 baudech vlastnoručně zbastleným kabelem, pomocí kódu, napsaného podle vyhackovaného linkového protokolu, a vlastnoručně cross-kompilované binárky?
    Jiří Poláček avatar 19.7.2006 22:24 Jiří Poláček | skóre: 47 | blog: naopak | Sivice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Mí rodiče jsou spokojení s Canonem A510, který ovšem nesplňuje podmínku chování jako USB-disku.
    Sudoku omrzelo? Zkuste bobblemaze! | Statistiky jsou jak bikiny. Napoví hodně, všechno ale neukážou.
    DjAARA avatar 19.7.2006 22:27 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Heh, Proc Tento Protokol? Ale i to se da pouzivat ...
    21.7.2006 00:00 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    PTP má i jednu výhodu. Pomocí něj lze foťák ovládat počítačem a udělat z něj _kvalitní_ webkameru, periodicky fotit pomalé děje (klíčení rostliny, zatmění měsíce, růst plísně, kynutí těsta, vytváření mravenčích cestiček apod.), a pak z nich dělat zrychlené video ...
    Zkrátka spousta různých srandiček, které mass storage neumožňuje.
    21.7.2006 20:40 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč

    To je super. Obávám se ale, že bude úspěch, naučím-li svého otce samostatně stahovat fotografie a někam je rozumně ukládat...

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    19.7.2006 22:34 MartinS | skóre: 13 | blog: F | Troubky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Taky se přimlouvám. Canon je jistota. Cena A520 je pod 5k Kč. Mass storage nemá, ale není s ním problém.
    --oldpackage
    kyknos avatar 19.7.2006 22:37 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Nemít mass storage je problém.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    19.7.2006 22:44 MartinS | skóre: 13 | blog: F | Troubky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    No fakt je, že jsem ho měl jen půjčenej. Nafotil jsem kartu, stahnul do PC, odpojil. Hladce.

    Jakej problém může nastat?
    --oldpackage
    20.7.2006 08:27 Jiří Lisický | skóre: 31 | blog: JIL_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč

    USB mass storage se mi líbí - libí se mi standardizované věci. Líbí se mi když můžu do foťáku vrazit normální tužkové baterky a ne nějaký specializovaný akumulátor, který mi dodá pouze výrobce foťáku a nechá si za to dobře zaplatit.

    Zpět k USB - líbí se mi, že přijdu k jakémukoliv PC s USB, vrazím tam foťák a přetáhnu data.

    U rodičů, u kamaráda, na dovolené v internetové kavárně, ...
    20.7.2006 15:40 MartinS | skóre: 13 | blog: F | Troubky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Aniž bych použil dodané CD od Canonu jsem stáhnul fotky ve winXP. A v FC4 to bylo stejné, bez problému. Ten foťák se mně moc líbil. Menu v češtině. Zatím jsem majitelem - jak někdo tady píše - muzejního Pentaxu HP 618 :)
    --oldpackage
    19.7.2006 23:34 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Canon není jen jistota, Canon je životní výhra! ;-)
    David Watzke avatar 19.7.2006 23:37 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Dokud není řeč o tiskárnách ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    20.7.2006 00:38 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Náhodou Canon je pekelná firma skoro na všechno. Canon Cat byl nádherný počítač. :-)
    20.7.2006 08:42 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Nechci byt hruby, ale osobne mam 100% lepsi zkusenosti s tiskarnami cannon nez treba s HP. Takze bud prestanes vyvolavat flame, nebo te pujdu zbit do Teplic... Nebo radeji prijed ty, ja nemam cas. Zbiju te v Usti))
    David Watzke avatar 20.7.2006 08:46 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    LOL. Ještě že každej není jako ty a AbcLinuxu není o jídle... To bych dostával přes hubu obden.

    Co je ale divný, že něco takovýho mi ještě nikdo tady neřekl (resp. nenapsal) a všechno se to musí nastřádat zrovna když mám narozeniny. Fakt díky moc.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    20.7.2006 08:52 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Ty mas narozeniny? No tak to vsechno nejlepsi preje cela nase mala rodina!!! Jinak si to neber moc osobne, to co ti pisu. Ja jenom ze Davidka Watzkeho z abc mam rad. Je totiz vtipnej, sikovnej a navic skoro soused. No co, uz sem ticho.
    David Watzke avatar 20.7.2006 08:55 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Ty mas narozeniny?
    Jo, to mám.
    No tak to vsechno nejlepsi preje cela nase mala rodina!!!
    Dík.
    Jinak si to neber moc osobne, to co ti pisu.
    Hm.
    Ja jenom ze Davidka Watzkeho z abc mam rad. Je totiz vtipnej, sikovnej a navic skoro soused.
    Aha, úžasný.
    No co, uz sem ticho.
    Buď.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    20.7.2006 13:40 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Tak vsechno nejlepsi, kdyz mas ty narozky:-). Kdybych byl u nasich, pozval bych te na padaka. Ale to vlastne jeste asi porad neni koser, co? :-):-):-)
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    20.7.2006 14:58 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    No vidíš! :-) Dárek v podobě několika milionů a auta jsi už dostal, tak Ti aspoň přeju všechno nejlepší! :-D
    David Watzke avatar 20.7.2006 15:10 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Dárek v podobě několika milionů a auta jsi už dostal,
    :-D
    tak Ti aspoň přeju všechno nejlepší! :-D
    Dík :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    20.7.2006 10:12 bubo. | skóre: 20 | blog: Buboo | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    A zial aj faxoch, ten ktory som nedavno mal (a mam ale uz je na skrini) bol od nova uplne na ho..no!
    ICQ 217-602-332
    19.7.2006 22:57 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč

    Sám mám HP Photosmart 635 a jsem s ním celkem spokojenej. Sice se občas kousne, a když ho připojím na lab. zdroj a nastavím mu 3,3V, tak se taky občas cuká, ale fotky dělá celkem použitelné.

    Myslel jsem si, že ten Nikon bude lepší. Dokonce i na www.digineff.cz píšou, že je celkem dobrej.

    Jen se mi ešte nepovedlo zjistit, jestli se hlásí jako USB disk, nebo ne. Tohohle kritéria se ale asi nejspíš vzdám, protože rodiče mají na PC stejne W2k, takže jim to bude jedno a já z něho fotky snad tak často tahat nebudu ...

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    19.7.2006 23:17 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Casio exilim
    Podívejte se na něco z řady Casio exilim. Je to krásně malinkaté, velká výdrž na baterie a některé modely umí točit video v mpeg4 640x480@30fps.
    20.7.2006 05:16 Penguin_007 | skóre: 2 | Duchcov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Připlať si 1000,- a kup si FujiFilm FinePix S5600, já jsem jej kupoval na radu kamaráda, který se focením živí. Jako Mass Storage funguje, je na 4 AA baterie (vyhni se těm na 2), 10x optický zoom a lepší citlivost, než srovnatelný ultrazoom od Olympusu (to byla druhá doporučená volba). Leč karty to nepoužívá SD, ale xD.
    Amatéři si konkurují, profesionálové spolupracují; můj web
    20.7.2006 07:42 hates | skóre: 30 | blog: Jak_jsem_se_dostal_k_linuxu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    taktez se priklanim k S5600 sam tedy mam S9500 ale model 5600 je pouze ocesana verze moji EVF zrcadlovky. fotky pekne a sum je pozorovatelny az pri ISO 400 a vis. mass storage umi a pripojeni s PC (linux) bez problemu proste jako flashdisk primountit mount.
    20.7.2006 10:17 bubo. | skóre: 20 | blog: Buboo | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    10 - nasobny zoom bez optickeho stabilizatoru je zle riesenie. A tiez svetelnost 1:3.2 by mohla byt lepsia. No a xD su cosi drahsie ako SD a tusim som 1GB ani este nevidel.Ale nepoznam tak len tieto poznamky.
    ICQ 217-602-332
    kyknos avatar 20.7.2006 12:04 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Mám 10x zoom na starém Olympu 740UZ, tehdy snad ani lepší UZ nebyl na trhu (kompaktní). Stabilizátor nemá. A rozhodně bych neřekl, že je to zlé řešení. Je to velmi praktická věc (i když lepší je samozřejmě stabilizátor mít).

    Se stativem nebo za dostatku světla není stabilizátor potřeba. V horších podmínkách holt ten zoom nepoužiji.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    23.7.2006 00:48 helb | skóre: 9 | blog: helb | Kralovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Souhlas. BTW, mám 720UZ :)
    Ovládání hlasem? cat /dev/dsp > /dev/hda1
    20.7.2006 12:16 Penguin_007 | skóre: 2 | Duchcov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    tusim som 1GB ani este nevidel.Ale nepoznam tak len tieto poznamky.
    Tady třeba máte 1GB xD, já mám zatím 1x256MB a 1x512MB (kupovali se postupně). Dokonce pro videosekvence není zapotřebí kupovat tu High-Speed. Stabilizator mi nechybí, na to mi postačuje stativ a je to podle mě jedno z nej EVF na současném trhu.
    Amatéři si konkurují, profesionálové spolupracují; můj web
    20.7.2006 19:57 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    ehm, myslímže kolega shání foťák do 6 kKč a nikoliv že by pořádal soutěž o nejstupidnější snobské kecy ...
    21.7.2006 05:43 Penguin_007 | skóre: 2 | Duchcov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Pokud se nemýlím, řekl jsem, že radši by měl přidat nějaký peníz a koupit něco lepšího, v nějakém dalším vlákně jsem psal, proč ne foťáčky na 2 baterie. Příjde mi neefektivní koupit dneska něco levného a za půl roku to prodávat a kupovat něco lepšího.
    Amatéři si konkurují, profesionálové spolupracují; můj web
    Luk avatar 21.7.2006 11:47 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    v nějakém dalším vlákně jsem psal, proč ne foťáčky na 2 baterie
    To je, s prominutím, blbost. I mnohé foťáky na 2 baterie mají slušnou výdrž (např. zmiňovaný Panasonic LS1 vydrží na NiMH akumulátory 2300 mAh bez problémů 250-300 snímků, a to se dá přepnout i do režimu s menší spotřebou, kdy je to ještě víc). Kapesních foťáků na 4 baterky je poskrovnu a většinou moc "kapesní" nejsou.
    Příjde mi neefektivní koupit dneska něco levného a za půl roku to prodávat a kupovat něco lepšího.
    Podobně neefektivní je vyhodit dneska peníze za drahý foťák, který bude za půl roku za poloviční cenu - a stejně se v té době prodá a koupí se něco lepšího. Prostě každý digitál jsou předem vyhozené peníze, a to ještě víc než v případě počítače nebo auta. Je na každém, aby se rozhodl, kolik peněz do toho chce dát a podle toho vybral foťák.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.7.2006 13:33 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    nerozumím souvislosti s mojí reakcí - žeby překlep ve vlákně?

    reagoval jsem na kolegu, kterému se např. nezdála světelnost 3,2 - ani jeden z objektivů, které v současnosti používám, nemá světelnost lepší než 4 (míněno po celém rozsahu, nikoliv jako minimální hodnotu), a to mě jeden z nich stál více, nežli jaký je v titulku uveden limit na cenu celého přístroje

    takže jeho kecy, že dané parametry jsou vlastně na nic a že by to mohlo (mělo) být lepší, nepovažuju za nijak přínosné
    20.7.2006 09:33 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    To už aspoň připomíná něco, co si představuju pod slovem foťák.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    20.7.2006 11:13 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč

    Ten foták vypadá dobře, ale obávám se, že je to jako zakoupit autobus na převoz 5-ti členné rodiny. Zatím bych bral ten Panasonic, jak navrhoval kolega výše ...

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    20.7.2006 16:20 Penguin_007 | skóre: 2 | Duchcov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Chjo, to co jsem psal o tom, aby ses vyhl foťáku na 2 tužky nebylo do větru... Blesk ani tolik nežere, ale ty motorky, co tahají zoom a ostří už docela jo. Panasonic má kvalitní optiku, ale není to EVF, což by mi dost vadilo... Většinou mám lepší fotky z 3 roky starého 3MPx Olympu, nez z 6MPx pseudofoto firem, který mají optiku na prd (HP, Samsung, Acer, Benq). Mimochodem HP je nepoužitelné i díky pomalosti...

    Ten kolega, co mi poradil Fujinu má Sony DCS-R1 a Canon EOS-300, takže předpokládám, že ví o čem mluví, mno za rok je má několikrát zaplacený.
    Amatéři si konkurují, profesionálové spolupracují; můj web
    Pinhead avatar 20.7.2006 13:58 Pinhead | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    vencour avatar 20.7.2006 15:19 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč

    Vy všichni chcete "krabičky"? Nic, co by vypadalo jako klasický foťák? Co byste řekli na Canon Powerhot S2 za skoro 2x takovou cenu, co chce původní "vyvolávač"?

    (Mam kinofilmovýho Zenita 11, zrcadlovku, tak jsem na takové "mazlíčky")

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    20.7.2006 16:08 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Ja mam Zenita TTL:-). A mel jsem taky E, ale toho mi nejaky hajzl ukrad ...

    K tomu mam Minoltu A1. Celkem pohodova, az na svetelnost ... No, rychlost taky neni nijak oslniva, ale kdyz jsem ji kupoval, pripadla mi nejlepsi z moznosti. A dobre mi padne do ruky, precejen mam trosku vetsi paraty:-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    20.7.2006 16:13 Penguin_007 | skóre: 2 | Duchcov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Mno dobře, kromě tý Fujiny co jsem doporučoval výše mám klasickou Practiku...
    Amatéři si konkurují, profesionálové spolupracují; můj web
    20.7.2006 18:24 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Myslím, že je na každém, aby si rozhodl, jestli chce být pan fotograf, co chodí ověšený brašnami s fotonáčiním nebo chce něco kompaktního, co může za jakýchkoliv okolností (výlety, cyklistika, voda) vytáhnout z kapsy a dělat momentky.
    Luk avatar 20.7.2006 20:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Přesně tak. "Krabička" je od toho, aby ji měl člověk v kapse a když je potřeba (nebo se prostě chce), vytáhnul ji a fotil. Je jasné, že od toho nelze chtít kvalitu, kterou lze získat ze zrcadlovky s kvalitním objektivem a velkým chipem. Ale zrcadlovku do kapsy prostě nenarvu, i kdybych se sebevíc snažil :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.7.2006 13:22 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Ale zrcadlovku do kapsy prostě nenarvu, i kdybych se sebevíc snažil :-D
    nechat si příště ušít větší kapsy? ;-)
    Luk avatar 23.7.2006 13:35 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Dobrý nápad. Do pravé strčím tělo + objektivy a sluneční clony (možná by se tam vešel i blesk), a do levé stativ :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    vencour avatar 23.7.2006 17:30 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč

    Jsou lidi, co jim nevadí s sebou tahat "velkého macka" ;-).

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Luk avatar 23.7.2006 22:25 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Také takové znám. Než by se snížili k tomu fotit kompaktem, radši pořád tahají zátěž navíc :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Jiří Němec avatar 20.7.2006 20:56 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Před týdnem mi přišel Panasonic DMC-FZ7 a co tak čtu, tak USB mass storage je nejmenší problém u velkého množství fotoaparátů. Většinou totiž foťák nejede ani rychlostí usb 1, takže gigovou kartu taháte do počítače mnohem pomaleji, než jste ji nafotil (zvlášť při 17MB tiffech).

    Další nepěkná věc je nestandatní konektor. Vypadalo to sice na všech fotkách jako usb, ale není to usb.

    Používám čtečku paměťových karet a jsem spokojeny. Že můj foťák umí usb mass storage i jakýsi protokol na přímý tisk mě nebere, nehodlám si zbytečně vybíjet akumulátor používáním foťáku místo čtečky.

    Navíc dnes se už prodávají karty, které jakoby zlomíte a vyleze z ní usb konektor, takže sebou furt nemusíte tahat čtečku, máte ji v vždy v kartě.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    Luk avatar 20.7.2006 21:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybíráme digitál do 6000,-Kč
    Další nepěkná věc je nestandatní konektor. Vypadalo to sice na všech fotkách jako usb, ale není to usb.
    Zrovna Panasonic (aspoň tedy LS1) má takový nestandardní konektor (ale třeba i Olympus E-500, ale ten má zase jiný...). Je na něm totiž jak USB, tak i videovýstup.

    Jinak s tou rychlostí je to také zajímavé. Např. Canon 300D, u kterého bych čekal nějaké rozumnější chování, přenáší data rychlostí pouhých 150 KB/s! Viděl jsem člověka, který z něj takhle kopíroval plnou gigabajtovou kartu - a to bylo také naposledy. Druhý den kupoval čtečku :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.