abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 22:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:55 | Nová verze

    Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:33 | Nová verze

    OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:55 | Humor

    Spouštět webový prohlížeč jenom kvůli nákupu kávy? Nestačí ssh? Stačí: ssh terminal.shop (𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 18:11 | Nová verze

    Yocto Project byl vydán ve verzi 5.0. Její kódové jméno je Scarthgap. Yocto Project usnadňuje vývoj vestavěných (embedded) linuxových systémů na míru konkrétním zařízením. Cílem projektu je nabídnou vývojářům vše potřebné. Jedná se o projekt Linux Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:56 | Nová verze

    Operační systém 9front, fork operačního systému Plan 9, byl vydán v nové verzi "do not install" (pdf). Více o 9front v FQA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Nová verze

    Svobodná webová platforma pro sdílení a přehrávání videí PeerTube (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 6.1. Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení a na GitHubu. Řešeny jsou také 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:33 | Zajímavý software

    Lennart Poettering na Mastodonu představil utilitu run0. Jedná se o alternativu k příkazu sudo založenou na systemd. Bude součástí systemd verze 256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    29.4. 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
    Celkem 0 hlasů
     Komentářů: 0
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    5.5.2010 15:47 Dulls
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Pane vy jste obyčejný hlupák, který si opravdu nevidí na špičku nosu. Mohl jste rovnou napsat "Nevolte komunisty v zemi kde žiji. Bojím se jich". Ale neplácejte nesmysly o Řecku o kterém víte že existuje pouze z tisku a médií které vám čechům 20 let nepatří a proto vám ukazují svět tak jak si přejí aby jste ho viděli.
    5.5.2010 15:53 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Zrovna na webu o Linuxu tvrdit, že někdo čerpá informace jen z českých médií je hloupost :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    5.5.2010 16:17 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    neplácejte nesmysly o Řecku
    Co z toho jsou nesmysly?
    stativ avatar 5.5.2010 18:53 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Ačkoli JiKa normálně považuji za demagogického trolla, tentokrát s ním souhlasím. Řecko je prostě v nehorázném průseru a místo toho aby to někdo řešil (ne „řešil“) tak do nich EU leje jen další peníze.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    6.5.2010 00:09 marvn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    afaik ty penize jsou pujcka a ty protesty jsou prave kvuli tomu, ze recka vlada to resi. ale moc to nesleduju, pletu se snad?
    belisarivs avatar 6.5.2010 10:10 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Je to tak.

    Rekove se chteji mit dobre za penize druhych.

    IRC is just multiplayer notepad.
    5.5.2010 15:48 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Tak lidé se chovají jak umí. Hazardní hráči klidně prohrají svoje peníze, cizí peníze a pak pláčí, když musí žít v chudobě. Nic nového pod sluncem. Přeci na "nich nikdo nemuže chtít aby se uskrovnili." Kam by se poděla lidská práva? :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    5.5.2010 15:49 dhz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Však nepokoje jsou opravněné, jen ať vyhází ty svoje zkorumpované politky oknem, všem bude líp...
    5.5.2010 15:51 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Souhlas. I když osobně bych spíš očekával scénář, kdy velké evropské státy (Německo, Francie, Británie) opustí eurozónu, což bude znamenat zánik eura (a při troše štěstí i EU). Jen aby kvůli tomu nedošlo ještě k nějakým vojenským střetům (zvlášť, jestli se dostane do problémů i Španělsko a Itálie) - to by byl totiž opravdový problém.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    5.5.2010 16:25 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Souhlas. I když osobně bych spíš očekával scénář, kdy velké evropské státy (Německo, Francie, Británie) opustí eurozónu
    (Britanie v eurozone vubec neni. :–) )

    A jakou by k tomu meli mit motivaci? Nizsi kurz eura jim akorat podpori vyvoz. Problemy recka a dalsich jiznich statu spis podpori presun kapitalu z techto statu k nim. A ze zaplati financni pomoci recku? No sami s takovym postupem souhlasili. Kdyby jejich premieri nechteli, tak je k tomu EK neprinuti. Zrejme si mysli, ze je to ze vsech moznych kroku ten nejmene spatny. Pokud nekdo ma rozumnou motivaci opustit eurozonu, tak to je spis Recko - devalvaci sve meny by mohlo podporit ekonomiku, na druhou stranu by si situaci zkomplikovalo narustem dluhu (denominovanym v eurech) a rustem uroku.
    5.5.2010 17:51 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    (Britanie v eurozone vubec neni. :–) )
    Pardon, to je tak, když člověk rychleji píše než myslí.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Ruža Becelin avatar 5.5.2010 16:01 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Horici policajci jsou jen a jen problem Reku. Kdyz jsem videl ty mlady xindly co se prisli akorat vymlatit, tak jsem si rikal, ze se s nima tak serou? Proc nepouzijou gumovky?

    A i na ty uz doslo :-)

    Ted uz jenom cekam, kdy si recka vlada vytahne hlavu z prdele a zavola armadu, protoze policie to evidentne nezvlada...
    5.5.2010 16:12 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Ruža Becelin avatar 5.5.2010 16:23 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Jo tu, protoze podle toho odkazu se maji chut dohodnout i za cenu ustupku na jejich bonusech. Oni taky demonstrovali, ale ne s molotovem v rukach - to je rozdil. Nehlede na to, ze jsem zatim videl jenom namorni dustojniky...
    5.5.2010 18:22 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    good, u nas by to neslo :) vojaci maji stavky , a dalsi veci zakazany zakonem .....

    + jeste v radch drobnost ..... jemenem "Prvni spln rozkaz a tprve pak si muzes stezovat"
    USE="-gnome -kde";turris
    5.5.2010 18:32 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    No, v Řecku mají určitě zakázané zákonem házet molotovy do bank. A nijak jim to nevadí.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Dalibor Smolík avatar 5.5.2010 16:30 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Ted uz jenom cekam, kdy si recka vlada vytahne hlavu z prdele a zavola armadu, protoze policie to evidentne nezvlada...
    Občanská válka už v Řecku byla a nebylo to nic pěkného ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Ruža Becelin avatar 5.5.2010 16:31 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Otazka je, jestli to tam nesmeruje zase... :-(
    Dalibor Smolík avatar 5.5.2010 16:34 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Ono to nemusí skončit jen u Řecka. Moc lidí si zvyklo, že žít na dluh se dá donekonečna. Ono se to nějak udělá. Naši socani kdysi prohlásili, že se splácejí jen úroky ..a najednou je zle.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    5.5.2010 16:41 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Naši socani kdysi prohlásili, že se splácejí jen úroky.
    A neni to (objektivni, nikoliv normativni) pravda? Staci se podivat na historicky vyvoj statnich dluhu u jednotlivych statu. Treba USA sve dluhy z 2. svetove valky nikdy nesplatila, vzdy je jen refinancovala. Statni dluhy se relativne zmensuji tim, ze roste HDP, nikoliv tim, ze by je staty splacely.

    Dalibor Smolík avatar 5.5.2010 16:44 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Určitě - i proto vznikla tahle krize. Ale jít s tím do politiky jako s programovým prohlášením ..:-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    5.5.2010 19:53 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Je to jen částečná pravda. Dlouho to takto fungovalo, ale nemohlo to trvat navždy. Nakonec dluh naroste natolik, že už se nenajde nikdo, kdo by byl ochotný půjčit. To se teď děje v Řecku.
    5.5.2010 21:07 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Ale muze to takhle fungovat navzdy - dluh klesa relativne tim, jak HDP roste. Pokud obdobi, kdy je treba si pujcit, jsou dostatecne dlouho od sebe, a prolozene rustem, tak je to v pohode. Viz treba graf vyvoje dluhu UK (relativne vuci HDP) v letech 1700-2000: http://krugman.blogs.nytimes.com/2010/03/05/debt-is-a-political-issue/ .
    5.5.2010 21:54 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Jenže tam je to magické slůvko "pokud". Pokud HDP roste rychleji než dluh, tak je situace vcelku pod kontrolou. Ovšem HDP nemusí růst tak rychle, v recesi dokonce klesá. Stačí málo a dluh se vymkne kontrole.
    Darth Phantom avatar 5.5.2010 16:43 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Ono to nemusí skončit jen u Řecka
    Ono to taky neskončilo jen u Řecka. Na pokraji bankrotu jsou ještě Island, Lotyšsko a Maďarsko. "Socani" ale z výčtu těchto zemí vládli pouze v Maďarsku.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    5.5.2010 16:55 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    A samozřejmě v Řecku.
    Quando omni flunkus moritati
    Darth Phantom avatar 5.5.2010 17:07 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Co v Řecku?
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    5.5.2010 17:20 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    "Socani" ale z výčtu těchto zemí vládli pouze v Maďarsku.
    Quando omni flunkus moritati
    Darth Phantom avatar 5.5.2010 17:24 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Nová demokracie v Řecku.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    5.5.2010 17:28 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Bez ohledu na to, jak strana sema sebe označuje a jak je označována na wikipédii, politická strana, která se chovala tak, jak se chovali oni, není ani omylem pravicová.
    Quando omni flunkus moritati
    Darth Phantom avatar 5.5.2010 17:33 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Tak to je v pořádku, že jsme si takhle vyjasnili. Takže Řecko přivedla do této situace (a falšovala pravděpodobně ty ukazatele) tato strana, která se označuje tak, jak se označuje. Strany se označují všelijak, to máš pravdu. Většinou ji i ti lidé proto volí, jak se ta strana sama sebe označuje.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    5.5.2010 19:25 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Pokud se tu odkazujeme na Wikipedii, tak je z ní zřejmé, že Vámi uváděná vláda nebyla ani u vstupu Řecka do EU, ani u generování falešných dat před vstupem do eurozóny. Pokud tato vláda je středopravicová a byla v 80. a 90. letech v opozici, zřejmě tam vládla a vstup do EU a eurozóny připravovala vláda přinejmenším středolevicová...

    http://cs.wikipedia.org/wiki/Řecko#Ekonomika
    5.5.2010 19:30 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Inými slovami, socani vládli vo všetkých tých ktajinách, ktoré si vymenoval.
    Darth Phantom avatar 5.5.2010 21:26 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Inými slovami, socani možu za všetko zlo na svetě. Zbyvá nám ještě ideologicky vysvetliť Island a Lotyšsko. To Lotyšsko, které se teď potácí na pokraji bankrotu a které bylo dáváno za příklad ekonomického tygra. S chutí do toho a půl je hotovo.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    6.5.2010 09:15 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Na Islandu a v Pobaltí udělali velké chyby a teď za ně platí. Nicméně je tu obrovský rozdíl proti Řecku. Lidé na severu si uvědomují, že večírek skončil a peníze prostě nejsou, takže si budou muset utáhnout opasky a tvrdě pracovat. Zatímco levičáci v Řecku pořád žijí v bludu, že se peníze asi někde líhnou a že toto líhnutí lze urychlit násilím a ničením.
    JiK avatar 6.5.2010 09:36 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    a maji pravdu, lihnou se u nas, kde pracujeme, a my jim je posilame, kdyz recti komunisti upali par tehotnych zen, posleme je rychlejc....
    6.5.2010 09:47 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    +1
    6.5.2010 10:16 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Ze se tak smele ptam... u nas je kde? V CR? V Nemecku? V USA? V Dansku? Zkrataka tam, kde zrovna kape?
    JiK avatar 6.5.2010 10:40 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    U nas je tam, kde zrovna platim dane a pracuju. Kde si nekdo ceni me prace a dava mi za ni mzdu. Dane z prace ted (2010) platim v Dansku, jsou nad 50%. Dalsi dane jsou ze spotreby, 25% DPH,... mam pokracovat? Dane z kapitalovych vynosu platim v CR, USA, Svycarsku a pokud beru i svuj stary zaparkovany setrici ucet v Nemecku, kde mam asi 110 euro na 1.5% urok, pak i tam. Zda se Vam, ze Vam odvadim malo?
    6.5.2010 12:40 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc

    Az na to, ze vy jste zakuklenej statni urednik a zijete z penez nakradenych ostatnim. Zadne dane neplatite, jenom vracite cast uloupenych penez zpet do spolecne pokladny sve zlodejske bandy. Vy, jakozto soucast statu, z definice nikdy nemuze vytvorit nic hodnotneho, pouze bez uzitku projidate penize poctive vydelane ostatnimi Dany.

    JiK avatar 6.5.2010 13:00 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Muj projekt plati NOKIA a predtim jsem byl zamestnancem privatni University. Nestatni veda muze fungovat docela dobre, jak nam ukazuje historie Evropy a USA az do nastupu narodniho socialismu v predvecer WWII.
    6.5.2010 17:20 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc

    Nevim, nevim, pane JiKu. Americkym kapitalistum jste pomahal vylepsovat masinky na konecne reseni arabske otazky, nema cenu to zapirat, sam jste se k nomu kdysi priznal. Je jedno pres kolik prostredniku ty penize protekly, v konecnem dusledku vas zasponzoroval americky lid, ktery vam jiste jednou podekuje, ze muze svobodu a demokracii sirit po svete zase o neco efektivneji (a nakladneji).

    V komunistickem Dansku jste veden na webu DTU, toho casu verejne univerzity a kdyz jsem se chtel trochu porejpat v tom, kdo vam na to hrani se strepama prispiva, tak jsem narazel akorat na univerzitni stipka, statni komise a fondy, etc., no a mozna jednu akciovku, ktera ma mit penize od dalsich venture spolecnosti. Takze jestli vas celyho financuje NOKIA a dlite v soukrome laborce, tak bejt vama na ty dansky byrokraticky stalinisty vlitnu, at si tam daj ten bordel do poradku a takhle vas pred svetem nepomlouvaj.

    Jo? A jak to fungoval pred valkou? Vzdycky si rad prectu tyhlety romance z modre knohovny o Somalsku, Britani 19. stoleti nebo predvalecne Evrope (tuhle teda jeste neznam).

    Darth Phantom avatar 5.5.2010 16:38 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    No já si myslím, že ten, kdo si to navařil, by si to měl taky sníst. Pokud ale premiéři a vlády těch zemí uznaly, že pomoc Řecku poskytnou tak k tomu asi mají své důvody a nebylo to rozhodnutí EU, jak tady psal pan Santiago.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    5.5.2010 16:54 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Občanská válka už v Řecku byla a nebylo to nic pěkného ..
    S chutí do toho. Stát, kde je občanská válka, nebude mít čas somrovat o peníze, aby splatili to, co prošustrovali.
    Quando omni flunkus moritati
    5.5.2010 16:04 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Meli bychom pry zalozit Evropskou ratingovou agenturu, která sice ještě nebyla založena, ale už se ví, co bude říkat. Jak je vse uzasne a v poradku. Takovy posel dobrych zprav. Takova agentura, rizena z Bruselu, agentura, ktera bude rikat, jak je vse vlastne uplne v poradku je stejne uzitecna jako rozmlatit hasicskou sekyrkou ty otravne drze cervene blikajici kontrolky ve veline horici jaderne elektrarny...jiste to taky prispeje ke stabilite a klidu...ne?
    Cimz by se zas tak moc nelisila od tech bezncyh ratingovych agentur:
    The rating agencies began as market researchers, selling assessments of corporate debt to people considering whether to buy that debt. Eventually, however, they morphed into something quite different: companies that were hired by the people selling debt to give that debt a seal of approval. ... The Senate subcommittee has focused its investigations on the two biggest credit rating agencies, Moody’s and Standard & Poor’s; what it has found confirms our worst suspicions. In one e-mail message, an S.& P. employee explains that a meeting is necessary to “discuss adjusting criteria” for assessing housing-backed securities “because of the ongoing threat of losing deals.” Another message complains of having to use resources “to massage the sub-prime and alt-A numbers to preserve market share.” Clearly, the rating agencies skewed their assessments to please their clients.
    http://www.nytimes.com/2010/04/26/opinion/26krugman.html?partner=rssnyt&emc=rss
    5.5.2010 16:17 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Grecke dlhopisy su zlata bana. Banka nakupi grecke dlhopisy s vynosom (podla toho, kolko sa momentalne strajkuje v Grecku) 7-10%. Obratom strci dlhopis do ECB, kde dostane rovnake mnozstvo euro ako je nominalna hodnota dlhopisu a do zastavy dava tento dlhopis.

    Dokonale - neda sa prehrat. Bud greci krachnu, banka nesplati pozicku od ECB a ECB si moze s dlhopisom vytriet rit. Alebo nejakym zazrakom greci nekrachnu a banka v den splatnosti gr. dlhopisu si ho zase vyzdvihne z ECB (a splati tu pozicku so smiesnym urokom) a zinkasuje urok za tie roky.

    Banka nenesie riziko a nema ani fixovane prachy pocas trvania dlhopisu. Takze tieto prachy moze dalej tocit (napriklad dalsim gr. dlhopisom, a dalsim atd.). Riziko nesie ECB, ktora az si dobre povytiera rit tou spustou papiera s napismi v greckej alfabete, vytlaci nove prachy a nimi si pomoze. Nakolko ziadnou z tychto operacii v Eurozone nepribudne ziadny hodnotny statok, iba uz existujuce mnozstvo budepokryte vacsim mnozstvom penazi, tak klesne hodnota eura a tym aj uspory ludi. Celkovy sucet sice bude odpovedat existujucim statkom a pokles hodnoty ludskych uspor sa prejavi ako zjavivsi sa kapital v ECB.

    Zaver: komercne banky mastne zarobia (no, v najhorsom pripade nie, ale rozhodne nic nestratia). ECB si strateny kapital od ludi sosne vytlacenim penazi - tiez neprehra. A drviva vacsina ludi toto cele nechape a teda sa nestazuje. Komercne banky maju dostatocny kapital a paky, aby tlacili na politikov a udrzali kolotoc v chode. Jedina sanca ako zastavit tento vycuc hodnoty od ludi do bank je, ze ECB prestane brat do zastavy gr. dlhopisy. ECB mala dlho vcelku akceptovatelne pravidlo a kvalite dlhopisu, ktory vezme. Kvoli krize ho zmakcila a svete div sa, pred par dnami zase a to tak, aby sa grecke dlhopisy vosli. Aka nahoda. Popri tom sa verbalne zautocilo na ratingove agentury, ze su nedoveryhodne.

    Obvykle nie som paranoik, ale v tomto pripade mi je vsetko jasne.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    5.5.2010 16:34 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Dokonale - neda sa prehrat. Bud greci krachnu, banka nesplati pozicku od ECB a ECB si moze s dlhopisom vytriet rit.

    Centralni banky pujcuji komercnim bankam penize proti dluhopisum, ale formou repo kontraktu na kratkou dobu (ktere pak banky pravidelne obnovuji). Pokud se dluhopisy stanou bezcenne, tak se dany kontrakt neobnovi, komercni banky stejne musi vratit penize (a dostanou zpet bezcenne dluhopisy), jinak by samy sly do konkurzu.
    rADOn avatar 5.5.2010 17:13 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    A z toho je videt v cem je cely problem. Ne v bankach, ne hodnoticich agenturach, ani v politich. Je to v lidech vsude, od abicka az po zminene instituce, kteri se vrtaji ve vecech kterym nerozumi.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    5.5.2010 17:41 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Potom ma zaujima ako vysvetlis, ze sa vobec hraju na nejaku zastavu, ak to podla teba nema vyznam a "komercni banky stejne musi vratit penize (a dostanou zpet bezcenne dluhopisy)".
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    5.5.2010 20:18 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Kdyz centralni banka pujcuje proti zastave, tak tim nezvysuje aktiva komercnich bank, pouze je (docasne) meni z mene likvidnich (dluhopisy) na vic likvidni (penize). Kdyby centralni banka pujcovala bez zastav, tak by ty pujcky komercnim bankam navysovaly jejich aktiva a nejspis by to pusobilo mnohem vic inflacne. Jiny dovod je take ze kdyby komercni banka krachla, tak centralni bance zbydou alespon ty dluhopisy (za normalnich okolnosti odpovidajici cene pujcenych penez) a ne jen nejisty podil na vysledku konkurzu. A urcite by se naslo jeste mnohem vic duvodu.

    Navic AFAIK i v beznem zivote kdyz nekdo nekomu normalne pujci penize proti zastave, tak je povinnen splatit ten dluh a nemuze veriteli rici, at si misto toho necha tu zastavu. Pokud dluznik nebude splacet, tak si veritel muze nechat zastavu, ale dluznik mu stale dluzi rozdil dluhu a ceny zastavy.
    5.5.2010 16:30 the human Yeoman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    ... par buranu dela bordel - neskutecny bordel a z toho plyne, ze vsichni rekove jsou stejni.

    jsi proste JIK!
    Dalibor Smolík avatar 5.5.2010 16:35 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Otevřete oči, člověče. Tohle není pár buranů. V tomhle jede celý národ. Řekové jsou velmi horkokrevní. Trochu o nich něco vím. Doufejme, že to neskončí špatně.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    belisarivs avatar 6.5.2010 10:21 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    No, kdyz v Atenach protestovalo 60 000 lidi a v Soluni 20 000, tak at pocitam jak pocitam, do tech ~10 milionu (nebo kolik Reku je) to ma daleko.
    IRC is just multiplayer notepad.
    5.5.2010 17:51 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc

    Může mi tady nějaký ekonom vysvětlit, co všechno by se stalo, kdyby svět (EU) nechal Řecko zbankrotovat?

    Dalibor Smolík avatar 5.5.2010 17:56 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Problém je právě v tom, že je Řecko členem eurozóny a bankrot by se dotkl všech. Podmínkou fungování měnové unie (i jakékoliv jiné) je vyváženost podmínek a všude přibližně stejná úroveň. Navíc by to vyvolalo obrovské sociální bouře (ty dnešní jsou proti tomu houby) a rozhodilo stabilitu celé Evropy. Nejlepším prostředkem proto je poskytnutí pomoci s tím, že Řecko samo přijme opatření k úsporám a půjčky začne aspoň částečně splácet.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    JiK avatar 5.5.2010 18:33 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Dalibore, zkusme pokracovat v uvaze, kdyz jim nacpeme penize, tak zkrachuji stejne a navic se jeste zvysi sance, ze zkrachuji i ti ostatni, kteri na nejake posilani darku nemaji a musi si na to taky pujcit. Vsechna tahle "stabilizacni opatreni" situaci Evropy spise destabilizuji, jak je ostatne normalni, kdyz se do neceho pusti politici.

    Dal je tu moralni hledisko, proc by mel slovensky duchodce ze sveho 250 EURoveho duchodu posilat penize cilemu mlademu reckemu duchodci na jeho 13. ,14. a 15. duchod ve vysi 800-2000 euro? To uz neni ani ta eurosocialisticka parodie na solidaritu. Vazne to po nem chcete?

    Vzdyt se podivejte na ta NAVRHOVANA NEJDRSNEJSI MEGADRSNA opatreni, ktera uz stala zivot 3 nevinne lidi:
    Cut the 13th and 14th ‘doro’ for all public sector employees earning a gross minimum salary of €3,000/month. Anyone earning below €3000 will receive €250 for Easter, €250 for summer and €500 at Christmas.
    Omlouvam se za vulgaritu, ale na co si to kurva hrajeme? Kdyz ziju za cizi, nebudu si davat rocne 1000 Euro premie (z ciziho).

    Mluvite o socialnich bourich? No, dejme reckym urednikum a duchodcum vybrat. Bud dostanete 2/3 vyplaty a duchodu, protoze na vic jste si nevydelali, nebo nedostanenete nic,0, protoze kasa je prazdna, rozdali jsme vam i to co si nase deti jeste ani nepujcili a ted uz nam nikdo nepujci.

    Ponekud komicke mi v tomto kontextu prijde vase vyjadreni:
    Nejlepším prostředkem proto je poskytnutí pomoci s tím, že Řecko samo přijme opatření k úsporám a půjčky začne aspoň částečně splácet.
    Protoze, postrehl-li jsem spravne detaily, zadne splaceni neni v planu. V pripade nejoptimistictejsich scenaru, tedy zavedeni (a dodrzeni) vsech uspor, zvyseneho vyberu dani, rustu ekonomiky a pracovni moralky na urovni nemecka je porad svaty gral a vysneny cil porad jeste zadluzovani, ne splaceni. Neoptimistictejsi predpoklad EU (Ale az za 3 roky, kdyz to dobre pujde.) je kazdorocni deficit 3% HDP. To je tak 5-10% rozpoctu. Kazdy rok by se tedy utratilo JEN o desetinu min, nez kolik vybrali. Jste obchodnik, opravdu vam nedochazi jaka hovadina to je?

    Recka ulice chce vyhnat kapitalisty, EU a IMF? Dobre, dobre, posluzte si, ale jsou to Reci kdo chce pujcit, kdo neco potrebuje, ne naopak. Vyzente je a pristi duchod nebude.
    Dalibor Smolík avatar 5.5.2010 18:52 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Já tomu rozumím. Ten problém je ale mnohem hlubší a vznikl již dříve, v době, kdy vznikla eurozóna. Již v roce 2002, když se Euro zavedlo do praxe, jsem si řekl, že to nemůže dobře dopadnout. Podle mě takovýhle projekt neměl vzniknout dřív, jak za deset, patnáct let. Přijetí zemí do eurozóny, jako je Řecko a Portugalsko, problémy bude mít brzy i Slovensko. To, že jsme my Euro nezavedli, je nesmírně prozíravé. Stále nám zůstávají v rukou určité páky, jak provádět fiskální a měnovou politiku.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    5.5.2010 19:33 osvc1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    ... jsem si řekl, že to nemůže dobře dopadnout. ....

    a take jste pane Smolik pomahal stavet barikady v kvetnu 1945 ?
    Dalibor Smolík avatar 5.5.2010 20:05 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Co je divného na tom, že jsem byl v roce 2002 skeptický k vytvoření Eura? Byl to můj soukromý názor, podepřený již dost dlouhými životními zkušenostmi (a samozřejmě vzděláním, které je shodou okolností právě v diskutovaném oboru). Ale mnohem chytřejší, pomazanější hlavy měly názor jiný. To se stává. Ale dnes svoji skepsi zpětně hodnotím jako oprávněnou. Tak nechápu,proč ta narážka na stavění barikád.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    5.5.2010 20:14 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    No, hádám, že máte na tohle stejný názor jako pan prezident... A předřečník mu evidentně závidí
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Dalibor Smolík avatar 5.5.2010 20:50 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Jo tak tentokrát jsem měl dlouhé vedení já,to s těmi kostkami .:-) .Ale k tomu jsem nemusel studovat Klausovy rozbory - stačí zdravý selský rozum. Jestliže mají různé oblasti naprosto rozdílnou úroveň, nemůže integrační uskupení dobře fungovat. Prvním úkolem je vyrovnat aspoň na snesitelné rozdíly důležité ekonomické ukazatele a pak teprve je možné přistoupit k těsné integraci, včetně té měnové. Dejme teď dohromady Německo, Rumunsko, Řecko .. to je takový dort, ze kterého musí pejskovi a kočičce pěkně bolet břicho.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    5.5.2010 19:01 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Viz. Ono nebylo něco podobného průchodné ani na spořádaném severu, takže na jihu se bouře daly očekávat. Nicméně pokud to nepřeroste do občanské války, věřím MMF, že je ukočírovat zvládne.
    5.5.2010 21:28 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc

    Zacinam byt pomalu rad, ze jste se vratil sem k nam do Evropy, kdyz jste byl v USA, tak jsme si vas moc neuzili. Za velkou louzi jsou na praci kosi, zvlast kdyz je nekdo trosicku vic abych tak rekl konzervativnejsi, to to pak musi dohanet nocnimi prescasy, na ublognuti ci zasveceny komentar v diskuzi nezbyva cas. V Dansku jste se taky hned prisal na statni finance, ale tam se prave ukazuje ta pokrokovost socialismu, kdy slabsi jedinci nejsou prepinani praci, kterou by nezvladli, misto toho si muzou cely den po internetech nadavat na komunismus, obcas oprasit notebook ci poridit fotodokumentaci vykradenych kancliku, a pritom zbytecne neprekazi schopnym kolegum v dulezite praci.

    Jinak k vlastnimu textu a komentarum nemam vaznejsich vyhrad. Schopnost vnimat realitu, hledat a zpracovavat informace, logicky uvazovat a schopnost kriticky myslet, to vse je myslim na vasi standardni urovni. Trochu mi tam chybi upozorneni na rasovou podradnost arabaskych pricmoudliku a cernochu. Za zasadnejsi problem povazuji absenci alespon male zminky o CSSD a Jirim Paroubkovi. Pane JiKu, mame pred volbami, je treba burcovat a apelovat primo! Jinotaje o reckem socialismu cesti blbci nepochopi. Plus vam pisu za pokus vykreslit pujcku tak, ze kapitalista vlastne ty penize posila Recku z ciste nesobecke lasky k tamejsim lidem.

    5.5.2010 22:43 CyberDragon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Hele, nemuzes proste napsat, ze autor je vul a nemas ho rad? Kdo se vsim tim logickym klamobalastem ma probirat... :/
    5.5.2010 22:54 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Nemuzu, protoze ja autora rad mam.
    5.5.2010 22:44 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    No, to by nebyl komentář od Sinuheta, aby v tom nebyl třídní boj...
    Darth Phantom avatar 6.5.2010 15:03 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    je treba burcovat a apelovat primo!
    K tomu se doc. Faun ještě neodhodlal. To by přišel na řadu generál Pinochet :-D
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    5.5.2010 18:01 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Viz blog Jana Macháčka, třeba.
    5.5.2010 18:01 1john2 | skóre: 35 | blog: jo12hn | zlín, brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    imho by brzo nasledovaly dalsi zadluzene staty...
    Heron avatar 5.5.2010 19:17 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    A co by se stalo pak? Navazuji na otázku Václava Radoměrského. Co by se stalo, kdyby zbankrotovala celá Eurozóna?

    Pozn: Financím jsem rozuměl pouze do prvního kursu ekonomiky. Od té doby je to pro mě pouze umělý systém vytvořený lidmi a nemající nic společného s fyzickým světem. Ale třeba mi to zde někdo objasní.
    5.5.2010 20:51 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    > Může mi tady nějaký ekonom vysvětlit, co všechno by se stalo, kdyby svět (EU) nechal Řecko zbankrotovat?

    To je dobra otazka. Pokud zbankrotuje podnik, tak zakony statu davaji veriteli moznost cast svych prostredku ziskat zpet z majetku dluznika. Jenze pokud zbankrotuje stat, tak nevim, co by ho k tomu prinutilo (ale tady si nejsem jist). Takze by stat nejspis fungoval dal, akorat by mu uz nikdo nepujcil. Pokud by deficit statu byl mensi nez uroky, tak by stat nemel problemy, uroky by nezaplatil a dal by fungoval, v opacnem pripade by nemel na vyplaty mezd (a platby dalsich svych nakladu).

    Dalsi riziko je, ze v takovem pripade by nejspis mezinarodni kapital zacal z obav pred budoucnosti houfne prchat ze zeme, coz by zpusobilo ekonomicky propad. V pripade suvereniho statu by stat mohl zakazat prevody kapitalu do zahranici, v EU by to Recku asi neproslo.

    Zajimavejsi je, jaky by to melo vliv na ostatni staty EU. Primarni vliv by byl v tom, ze by spadla hodnota reckych dluhopisu, ktere drzi evropske komercni banky. To by temto bankam zpusobilo masivni ztraty, poklesl by jejich vlastni kapital a i kdyby nezkrachovaly, pak by musely prudce omezit uverovani. A protoze na uverovani od komercnich bank stoji ekonomika vyspelych zemi, tak by to vedlo k poklesu rustu ekonomik, mozna i zpatky k propadu od recese. Princip velmi podobny jako u nedavno probehle financni krize. Takze zapadni zeme nepomahaji primarne recku, ale sanuji sve komercni banky, aby se jejich problemy nepromitly do cele ekonomiky.
    5.5.2010 23:09 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc

    Tohle by platilo, pokud by zbytek Evropy a sveta byl v dobre kondici. Jenze neni a bankrot Recka by mohl byt ten okamzik, kdy si neoliberalni dav uvedomi, ze kapitalismus je nahy. Proste neco jako Lehmani.

    5.5.2010 23:18 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Ještě ukázat, kde na světě se ten kapitalismus provozuje. No možná v Číně, jinde ne.
    Quando omni flunkus moritati
    Darth Phantom avatar 5.5.2010 23:23 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    No možná v Číně, jinde ne. >
    Správně, ale tam nejde o kapitalismus, ale o moderní otrokářství. Nebo o podnikatelský komunismus, podle toho jak se veme :-)
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    5.5.2010 23:29 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Vsude, pane trekker.dk, dneska vsude, i ten Lukasenko privatizuje jak divej. Jen Kim Cong Il tuhle party po formalni strance nestihne.
    5.5.2010 23:35 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Omyl. To, co ti na VUMLu popisovali jako kapitalismus, tady v Evropě nemá s kapitalismem moc splečného.
    Quando omni flunkus moritati
    5.5.2010 23:47 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    No tak nam teda vyjevte, co je to ten kapitalismus a jestli ho uz videla ziva duse, urcite jste si na prednasce s. Sevcika poradene libinstem delal poznamky. Povidejte, prehanejte!
    6.5.2010 07:04 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc

    Takze zapadni zeme nepomahaji primarne recku, ale sanuji sve komercni banky, aby se jejich problemy nepromitly do cele ekonomiky

    Naskýtá se otázka, proč tedy západní země nenechají Řecko zkrachovat a peníze nedají bankám rovnou. Přijde mi to jistější, než poslat peníze do Řecka, kde stejně zmizí v černé díře.

    6.5.2010 08:40 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    I kdyby to byla hlavní motivace pomoci Řecku, bylo by to moc okaté.
    Quando omni flunkus moritati
    5.5.2010 18:02 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Mnozí Řekové potřebují hlavně pořádně do držky, a ne peníze. Následně můžeme ordinovat léčbu: okamžité odstranění odborů, maximálně tvrdé potrestání marxistických teroristů zapalujících lidi, namlácení flákačům. Pak se můžeme bavit o dalších věcech. Dřív ne.
    robotics avatar 5.5.2010 18:08 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Proč řecká média neukážou řekům jaké máme platy tady? :-) Já dělám od 7-16 někdy i do pěti, pondělí až pátek a mám kolem 13 500 čistého.
    5.5.2010 18:14 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Problémem Řecka je také anarchie (vykonávaná socany, přistěhovalci a zdivočelými liberály).

    Do mnoha "anarchistických" částí Atén se bojí i policie.

    Vzpomeňme si například, jak řecká policie zastřelila jednoho fracka (který se svými soudruhy zaútočil na policii), což bylo následované rabováním a pleněním města.

    Anarchisté potřebují pořádně přes hubu každý den.
    5.5.2010 18:18 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Anarchisté potřebují pořádně přes hubu každý den.
    Pokud anarchista dostal ráno přes hubu a večer má čas na škození lidem, pak je to známka jediného - ráno dostal málo.
    5.5.2010 19:54 long long unsigned int
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Jj, nejlepší to bylo v Řecku za plukovníků. Jedině fašistická diktatura může zajistit prosperitu a svobodu!
    5.5.2010 20:33 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Je zabavne pozorovat politickou debatu Ceckovych datatypu. :-)
    Michal Fecko avatar 5.5.2010 20:38 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    :o)
    5.5.2010 20:46 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Nejlepší asi ne, ale lepší asi ano.
    robotics avatar 5.5.2010 18:31 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Příloha:
    Já vám říkám, tahle krize, bude ještě pořádnej HARDCORE! (přílohu doporučuji spustit v emulátoru pro atari 2600 - stella)
    5.5.2010 18:56 merlyn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    A co se do nich navazite? At si ve svym state delaji co chcou, ne?? A jestli jim ostatni staty chcou splatit dluh, tak je to jen a jen jejich vec (tech statu).
    5.5.2010 19:03 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Ona jedna celkem zásadní věc není jen jejich. Totiž měna.
    5.5.2010 19:59 merlyn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    To samozrejme uznavam, ale v tom pripade "prijimaci podminky" pro euro bud byly mekky, nebo kontroly nedostatecny. Drachmy sem mel rad, je prijemny mit bankovky s velkyma cislama :-), vubec by mi nevadilo, kdyby je zase meli.
    5.5.2010 22:25 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Pokud myslíš kontroly ne jako "check", ale jako "control", tak jo. ;-)
    5.5.2010 19:39 osvc1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    rad bych jeste jednou upozornil na skutecnost, ze pan ing. Paroubek mel pravdu, kdyz tvrdil, ze 'statni' dluhy se nesplaci. Ono k tomu ani neni potreba tolik inteligence, kdyz si clovek uvedomi, kolik tech dluhui vsechny staty maji.

    No nastesti svet neposloucha takove ekonomicke debily jako zde Jika, pana Smolika, Jilka a dalsi, kteri vykrikuji, ze se maji Rekove, Italove, Spanele, Portugalci, Lotysi, Madari a vsichni ti ostatni uskrovnit. Komu bychom asi pak exportovali vsechny ty nase vyrobky?
    Michal Fecko avatar 5.5.2010 20:26 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
    6.5.2010 08:23 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Ano, demokracii jako system lze takto vyvratit velmi snadno. U diktatury je k tomu potreba jednu nebo dve generace utrpeni. Takze si vyberte. :-)
    Michal Fecko avatar 5.5.2010 20:45 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    skvele postreh z liveleaku...
    This is how the whole EU will end, in violence. Created by politicians against the wishes of the electorate. It is corrupt, dishonest and incompetent. The only uncertainty is how much damage it will cause before it collapses.
    5.5.2010 21:17 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Fakt dobrý blábol. Od občana státu, který prozatím stál vůči EU jenom ve frontě s nataženou rukou.

    Ano. Nejlepší pomoc pro Řeky by byla nechat je v těch sračkách vymáchat. V tom se shodnem. Na druhou stranu jsme my tím posledním, kdo může podobná rozhodnutí EU kritizovat.
    5.5.2010 22:48 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Fakt dobrý blábol. Od občana státu, který prozatím stál vůči EU jenom ve frontě s nataženou rukou.
    Když vidíš něco, co je podle tebe blábol, reaguješ ještě větším blábolem? Česká Republika do evropských peněz přispívá přibližně stejně, kolik od EU dostáváme. A je to tak od té doby, co jsme do EU vstoupili.
    Quando omni flunkus moritati
    Darth Phantom avatar 6.5.2010 00:11 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Česká Republika do evropských peněz přispívá přibližně stejně, kolik od EU dostáváme.
    Ne, Česká republika dostává o něco více, než kolik platí do evropských fondů.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    6.5.2010 00:32 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Opomijene souvislosti:

    V roce 2004 v Recku pravicova vlada zavedla vyznamne snizeni dani z prijmu [1]:
    Rok         sazba dane [1]    schodek [2]  
    2004            35 %            6 %
    2005            32 %            8 %
    2006            29 %            11 %
    2007            25 %            14 %
    
    Nahoda nebo souvislost?

    [1] dan z prijmu pravnickych osob podle http://www.internationaltaxreview.com/default.asp?Page=9&PUBid=210&ISS=13236&SID=488336

    [2] schodek rozpoctu jako podil k HDP podle http://www.economist.com/world/europe/displaystory.cfm?story_id=15452594
    6.5.2010 06:58 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Napadá mě hned souvislostí, nebo spíš otázek. Např. nakolik jsou údaje o schodku a HDP pravdivé, když se o Řecku ví, že falšovali, co mohli? Jaký podíl na celkových příjmech rozpočtu činí daň z příjmu fyzických osob? Jaký se vyvíjel výběr této daně? Nezapomínejme, že v Řecku je neplacení daní národním sportem.
    6.5.2010 09:56 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    To jsou rozumne otazky a urcite by bylo zejmena dobre vedet, jak se vyvijel vyber teto dane. Zel takove udaje nemam a nejsem odbornik na ekonomicke statistiky, abych vedel, kde je snadno sehnat. Rozhodne to snizeni dani nebude jediny faktor, osobne bych tipoval, ze v tom narustu schodku bude zodpovedne nejvys za 3-4 procentni body.
    Dalibor Smolík avatar 6.5.2010 10:55 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Ekonomické statistiky se dají sehnat, ale stojí to určité úsilí :-) Nicméně snížení daní určitě nebude ten hlavní faktor. Naopak někdy má vliv na podporu podnikání a snížení daňových úniků. Hlavní problém bude jinde - v korupci, vyžadování "sociálních jistot" a v jiných podobných nešvarech.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.5.2010 12:28 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Viz české rozpočty v letech 2004-2007 - že by byl v konečném zúčtování nějaký rozpoznatelný rozdíl mezi ODS a ČSSD se opravdu říct nedá. Pro rozpočet samotný je totiž pravicové snižování příjmů stejně vražedné, jako levicové zvyšování výdajů. ODS je v tomhle zhruba podobně "pravicová", jako Reagan a Bushové (viz), kteří snižovali daně, aniž by nezanedbatelně snížili výdaje.
    Dalibor Smolík avatar 6.5.2010 13:35 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    No, v letech 1998 - 2006 byla u moci sociální demokracie, v letech 2006-8 byla velmi slabá pravicová vláda. V roce 2008 se projevila již hospodářská krize. Tak to je třeba také brát v úvahu.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.5.2010 14:42 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Na to, jak slaba ta vlada byla provadela docela zajimave veci. A dusledky tech veci se zacaly projevovat driv nez hospodarska krize, ta to jen dorazila. I kdyz... jaka krize? Budem bohatnout pomaleji, ale budem bohatnout...
    6.5.2010 14:52 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Nicméně léta 2004-7 beru jako poměrně reprezentativní - obě vlády vládly díky přeběhlíkům (jak že se ten ožrala z ODS jmenoval, Kott?), obě velké strany byly omezované menšími partnery a ekonomika rostla. Před volbami 2006 také všechny strany vč. ODS schálili úplatky voličům, které dnes dělají nezanedbatelných 80 G ze schodku, jesli si dobře pamatuju vyjádření pana Janoty. TOP09 možná v tomhle ohledu vypadá líp, dokud si člověk nevzpomene na Kalouskovy silácké řeči v závěru roku 2008 a jakou že to sekeru nakonec zasekl.

    Ve všech velkých stranách jsou schopní ekonomové, kteří umí postavit stranickou politiku na to, co státní finance umožňují. Průser ovšem je, že se stranám zdá taková politika moc umírněná, takže slibují víc, než si stát může dovolit - ono to není nic nového, stačí si vzpomenout, jak to bylo s existencí zdrojů za Špidly. Tahle analýza současných slibů je docela výmluvná.

    PS: osobně si myslím, že při dvouprocentním růstu by už měl být stát schopen pokrýt z příjmů všechny neivnestiční výdaje a půjčovat si akorát na dlouhodobé investice.
    6.5.2010 10:22 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    daň z příjmu fyzických osob
    Snizovala se dan z prijmu pravnickych osob.

    Nezapomínejme, že v Řecku je neplacení daní národním sportem.

    Co jsem nasel nejake odhady, tak v Recku je (resp. byl v 2002) podil stinove ekonomiky cca 28 % (vzhledem k oficialnimu HDP), prumer zemi OECD je 16 %. Takze pokud by se jim povedlo snizit neplaceni dani na uroven prumeru OECD by zrejme stahli shodek o cca 4 procentni body. Tezko rict, koho v recke politice vinit za vysoky podil neplaceni dani. V ceske politice je jasne, ze proti vetsine opatreni, ktere maji potencial vyrazne snizit neplaceni dani, by ceska 'pravice' dost protestovala.
    6.5.2010 07:59 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    chyba ti v tych statistikach kolko sa skutocne na daniach v jednotlivych rokoch vybralo. Opomijene souvislosti? :-)
    6.5.2010 08:01 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Opomíjíme souvislosti... A svalujeme vinu na pravicovou vládu, která byla u moci kolik, pět let? Nejsou třeba současné problémy následkem, slušně řečeno, neuvážených rozhodnutí levicových vlád, které byly u moci kolik, cca 25 let? Její božské sociální politiky? 13., 14., 15. platům ve státní sféře? Obrovským důchodům? Všelijakým bonusům, třeba za to, že člověk chodí včas do práce? Myslíte, že toto všecno je výmysl pravicové vlády? A mohla pravicová vláda za jedno období eliminovat tyto socialistické nesmysly?
    6.5.2010 08:31 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Uz jsem nekde psal, ze kdyz srovname levicovost Recka treba se severskymi staty, tak je to porovnatelne. Ale samozrejme, tam za to plati vyssi dane. :-)

    Jinak diky Ondreji, moc pekne.

    (Mimochodem, stejny problem ma i Kalifornie - republikani tam snizovali dane a demokrate zavadeli socialni stat - a nikdo kupodivu v te souvislosti nehovori o padu dolaru.)
    Dalibor Smolík avatar 6.5.2010 08:43 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Proboha, vás jsem vždy považoval a stále považuji za inteligentního člověka. Takže jako vtip to beru.
    Porovnávat Řecko se severskými státy je jako srovnávat hrušky s jablky. Úplně jiné geografické podmínky a jiná mentalita lidí. Ve Švédsku, i když se platí vysoké daně, stále je z čeho brát. Přístup Řeků a Švédů k životu .. to je nebe a dudy.
    Kalifornie je součástí státu, který tady jako celek existuje 230 let. A o tom jsem mluvil dříve: Měnové unii musí předcházet kompletní integrační proces. Ale přesto:
    nikdo kupodivu v te souvislosti nehovori o padu dolaru.)
    Kurz dolaru 6.6.2002 - ČNB střed - 33.392 Kč
    Kurz dolaru 6.6.2010 - ČNB střed - 20.019 Kč
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.5.2010 10:52 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Jiste muzete tvrdit, ze Rekove jsou hlupaci (nebo anarchisti). Ale me slo o jinou vec - neni to tak, ze nemohou mit socialni stat. Klidne mohou, ale bude to znamenat vyssi dane. A zrejme to tak do te doby fungovalo (nez prislo to snizovani dani). Proste musi si vybrat (rozhodne nemaji vsak jen jednu cestu, co jim vnucuje MMF).

    Ja ty nepokoje vnimam tak, ze Rekove ve skutecnosti chteji socialni stat a vyssi dane, ale politici jsou proti. Proto ty protesty. Ale uznavam, ze o tom mnoho nevim. Treba mi nekdo tuto hypotezu vyvrati.

    O padu dolaru vim. Jde mi zase o neco jineho - media o tom informuji zkreslene. O EU mluvi jako o necem co se rozpadne, pokud je na tom Recko spatne. Problemy Kalifornie vesele ignoruji. Je to nekriticke. Nevim, co presne myslite tim "kompletnim integracnim procesem". Ten neni totiz ani v USA (kdyz se podivate na kulturni rozdily).
    Dalibor Smolík avatar 6.5.2010 11:43 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Řekové určitě nejsou hlupáci. Člověk, který žije na úkor jiného a má se dobře, hlupák není. :-)
    Rekove ve skutecnosti chteji socialni stat a vyssi dane, ale politici jsou proti.
    Politici pracují s tím, co mají. Sociální stát bez vyšších daní nelze mít. Vysoké daně však znamenají podvázání hospodářství, malou podnikatelskou iniciativu, daňovými úniky a všichni to zaplatí pomalým rozvojem země a technickým zaostáváním. Takže to jsou spojené nádoby. To si uvědomte.
    Nevim, co presne myslite tim "kompletnim integracnim procesem". Ten neni totiz ani v USA (kdyz se podivate na kulturni rozdily)
    Nejde ani tak o kulturní rozdíly, ale o ekonomickou úroveň. Nízká úroveň se projevuje třeba nízkými cenami a platy, což doma nevadí, ale pokud chce člověk jet ven, tak to pocítí. (Viz u nás třeba počátkem 90. let). V okamžiku, kdy se ekonomiky spojí, nastává problém. (SRN - NDR v roce 1990). V USA probíhal vývoj postupně, jednotlivé státy mají vlastní politiku, ale dolar to ustál. USA se nerozpadne, ale v případě EU si nejsem úplně jist.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.5.2010 11:52 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Klidne mohou, ale bude to znamenat vyssi dane.
    Zvýšení sazeb neznamená nutně zvýšení příjmů. A i kdyby náhodou, rozhodně ne lineárně. A na sociální stát tak, jak to předvádí Řecko, si daněmi nemůžou vydělat ani omylem ani kdyby se rozkrájeli.
    Quando omni flunkus moritati
    6.5.2010 11:16 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Jinak vlastne, co na tom zalezi jaky je integracni proces? EU se prece dohodla, ze Recku pomuze, takze v tom problem zjevne neni.

    Opravdu bych rad slysel rozumny ekonomicky argument, proc krach Kalifornie neohrozuje dolar a krach Recka ohrozuje euro. Podle me takovy neni; protoze odpor proti EU je emocionalni nacionalismus, zatimco nacionalismus na urovni statu USA uz prestal existovat.
    Dalibor Smolík avatar 6.5.2010 11:46 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Podle me takovy neni; protoze odpor proti EU je emocionalni nacionalismus, zatimco nacionalismus na urovni statu USA uz prestal existovat.
    No vidíte, odpověděl jste si sám. ;-)
    Ale teď vážně: opravdu si myslíte, že existence EU v současném provedení (řekněme 25 let) je totéž, jako existence USA po dobu 230 let? A přimyslete si k tomu jazykové a kulturní rozdíly v různých částech Evropy a odpověď máte. Kalifornie poměrně stabilní systém tolik nerozhýbá, EU zatím stále stojí na vodě ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Dalibor Smolík avatar 6.5.2010 11:52 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Ještě něco: v USA se nachází obrovský ekonomický potenciál, nepodceňujme amíky. Jsou rozmazlení, ale okamžiku ohrožení jsou schopni se semknout dohromady. Navíc jsou pracovití. O sociálních jistotách, dovolených apod. co je v Evropě se jim ani nesní. Jsou disciplinovaní. Teď se tam žije moc těžko. Oni tu krizi ale ustojí. Evropa možná ne.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.5.2010 13:13 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Neodpovedel jsem si sam. Ekonomicky tento emocionalni nacionalismus nepredstavuje problem, protoze EU se nakonec rozhodla Recku pomoci (i kdyz je otazka, co to znamena, ale to uz se resi vyse). Ale to co ja vnimam z medii o Recku bylo, ze Recko jako takove (a jejich "socialismus") predstavuje ten problem, nikoli nacionalismus v ramci EU. A to mi prave pak neni jasne, proc je Recko vetsi problem nez Kalifornie. Pro me jsou media v tomto zaujata (a sama hraji na nacionalistickou strunu).
    Dalibor Smolík avatar 6.5.2010 13:43 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    A to mi prave pak neni jasne, proc je Recko vetsi problem nez Kalifornie
    Pro lepší pochopení je zajímavé si přečíst tohle.. Přes velké problémy na tom Kalifornie rozhodně není tak, jako Řecko. Dále je třeba si uvědomit, že v rámci EU je jen několik hospodářsky silnějších zemí, zbytek to tlačí "ode zdi ke zdi". Ekonomika EU je mnohem slabší než USA, to jsem psal už výše. Kalifornie není takový problém jako Řecko.
    Emocionální nacionalismus skutečně v případě Řecka nehraje roli, ale ukazuje se v plné nahotě, co to znamená "sociální stát". Dlouho lze valit státní dluh před sebou a nic se neděje, až to najednou všechno rupne. A tím spouštěcím mechanismem byla současná ekonomická krize.
    A navíc: Kalifornii pomáhají ostatní státy USA - vše se přece jen děje v rámci Ameriky. Všichni jsou Američani. Tahle solidarita v Evropě neplatí.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Dalibor Smolík avatar 6.5.2010 14:17 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Ještě zajímavá úvaha o Řecku a celém EU (v zahraničních zdrojích) je tady
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.5.2010 17:46 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc

    Kalifornie je na tom asi tak jako Recko pred rokem a Portugalsko se Spanelskem dneska. Jenom se ceka, kdy ten pruser naplno vyhrezne. Nedavno jsem cetl o nejakem mestu, ktere seskrtalo vydaje podle vlchkych snu neoliberalu, aby se veslo do prijmu. Zarizli policii, poulicni lampy nesvitej, o parky se nikdo nestara, na uradech nejsou lidi... no co vam budu povidat - uplny pravicovy RaJ.

    6.5.2010 16:41 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Kalifornie má tuším zákonem zakázané deficitní hospodaření. Její "problémy" by pak byly naším denním chlebem. Pouze u nich se řeší, u nás se každý rok prostě zvýší dluh.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    6.5.2010 16:50 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Jen bych na tomto místě poznamenal, že cca 80 let po vzniku USA proběhla občanská válka.
    6.5.2010 14:28 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Opravdu bych rad slysel rozumny ekonomicky argument, proc krach Kalifornie neohrozuje dolar a krach Recka ohrozuje euro.
    On krach obou techto zemi primocare neohrozuje jejich meny, protoze obe tyto zeme nemaji moznost delat monetarni politiku, ani nemaji moznost delat opatreni neprizniva pro mezinarodni kapital (a obavy z takovych opatreni by v pripade suverennich zemi mohly vest k odlivu mezinarodniho kapitalu pryc ze zeme a tim k poklesu kurzu meny) - federalni urady ci EU by takove opatreni zatrhly, navic i tak by pripadny kapital utikal spis do ostatnich zemi USA ci eurozony.

    Spis je otazka, jak moc jednotna mena muze zhorsit situaci a nasledny ekonomicky rozvoj Kalifornie ci Recka a jak se to lisi v tomhle ohledu. Skutecny problem neni ani tak schodek rozpoctu, ale nezamestnanost a slaby vykon ekonomiky, ktery ten schodek zpusobuje. Evidentni problem je v tom, ze poklesem meny se nevyvazi obchodni bilance. To je v obou pripadech stejne. Rozdil mezi Kalifornii a Reckem je ve dvou vecech:

    1) v USA se lide mnohem vic stehuji za praci, nez uvnitr EU (a mezi staty), takze cast lidi bez prace se presune do zemi, kde je ekonomicky rust, cimz snizi tlak na naklady statu. Na druhou stranu tohle opatreni samo o sobe rust nezajisti, spis naopak.

    2) Federalni vlada muze podporit Kalifornii spolecne financovanou fiskalni politikou. Tohle je v EU zatim tezko pruchodne z politickych duvodu.
    7.5.2010 08:06 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Hm, to co rikas vlastne znamena, co rikam ja, ze totiz prime ekonomicke nasledky jak Recka i Kalifornie budou stejne, akorat je v Evrope vetsi politicky problem je resit. Coz ovsem nemusi byt nutne pravda, jelikoz urcita vule pomoci Recku tady je. Kazdopadne, protoze ty nasledky jsou stejne, nevypovida to nic o slabinach eura vuci dolaru, jak to nekteri interpretuji.
    7.5.2010 10:25 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Coz ovsem nemusi byt nutne pravda, jelikoz urcita vule pomoci Recku tady je
    Nejde jenom o explicitni pomoc, ale take o to, ze v USA existuje i normalne prerozdelovani penez v ramci federalniho rozpoct (social security, vojenske vydaje, medicare ...). V EU je takto prerozdelovanych penez mene.
    6.5.2010 08:02 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    6.5.2010 07:56 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    AFAIK Ceska republika Grekom poziciavat nebude; poziciavat budu staty Eurozony, viz. obrazok. BTW na jedneho Slovaka to vychadza cca. 150 EUR. Samozrejme ide o nenavratnu pozicku.
    6.5.2010 08:42 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    AFAIK Ceska republika Grekom poziciavat nebude
    To víš špatně. Řecku kromě eurozóny bude pomáhat i MFF a ten to udělá z peněz, které na to dostane. Od ČR dostal 30mld.
    Quando omni flunkus moritati
    6.5.2010 14:34 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    v clanku sa ale pise o Europe; MFF je celosvetova institucia; krajiny Eurozony budu platit v tomto pripade dvojnasobne;
    6.5.2010 15:01 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Což nic nemění na faktu, že ČR již předala peníze, které se mají půjčit Řecku.
    Quando omni flunkus moritati
    6.5.2010 15:13 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Navíc "se uvažovalo", že by přímo půjčily i země mimo eurozónu. ČR měla cálovat řádově desítky miliard.
    6.5.2010 21:51 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    a komu predala co? do IMF prispievaju pravidelne vsetky clenske krajiny; v blogu je vsak vyslovne napisane, ze Brusel nieco nariadil a krajiny EU musia platit, co je omyl, na ktory poukazujem, pretoze platit budu staty Eurozony, kam Ceska Republika nepatri a EURO nepouziva; Ceska republika sa bude na tom podielat iba ako clen IMF, ovsem krajiny Eurozony na pomoc prispeju daleko vacsou ciastkou, ak sa nemylim ten pomer ma byt cca. 80:20, pricom v IMF je vyse 150 krajin sveta
    6.5.2010 22:48 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    do IMF prispievaju pravidelne vsetky clenske krajiny
    Prosímtě přečti si někde aspoň noviny. Ten příspěvek nebyl nijak pravidelný, byl to mimořádný účelový příspěvek, který IMF použije na půjčku Řecku.

    A o tom, že by na pomoc Řecku nepříspívali jenom členové eurozóny, ale všichni členové EU, se aktuálně jedná.
    Quando omni flunkus moritati
    6.5.2010 16:40 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Řecký bankrot nelze zvrátit. EU státníci se pouze snaží vykoupit za veřejné peníze co nejvíce dluhopisů držených vlivnými investory.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    Ruža Becelin avatar 6.5.2010 17:06 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Tak ted jsem si precetl o reckych vyhodach.

    Nasrat s penezni pomoci!

    Udelat molotovy a zajet si do Recka, zahazet si na demonstranty, jestli budou horet lip, nez policajti. Parchanti zasrani. Ten dobytek jenom stoji s natazenou prackou a ceka, az se jim nasype do chrtanu. To nejsou vyhody, to je parodie na fungovani statu!

    Sem si musel ulevit!
    6.5.2010 17:46 osvc1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    k tomu reseni, jak pozvednout Ceskou republiku na predni mista mezi vyspele staty bych po odstraneni pana ing. Paroubka (podminka nutna) jeste navrhoval:

    - ministr financi - pan Smolik. Uz v roce 2002 vedel ze to v Recku nemuze dobre skoncit a jinak vi temer vsechno, zrovna tak, jako Klaus.

    - ministr vnitra - tam bych mel par kandidatu, void by se asi hodil se svym radikalnim pristupem nejlepe. Omlouvam se ostatnim, kteri by tu verbez take strileli.

    - predseda vlady - asi JiK. Vsude uz byl, zna to na zapade a poznal tam ten socialismus a dokazal by ho zde asi odvratit.

    - ministr spravedlnosti - jednoznacne Luk .. konecne prvni ministr, ktery zna vsechny zakony a narizeni nazpamet.

    - ministr zdravotnictvi - pan Jilek. K tomu neni treba myslim nic dodavat.

    - ministr narodni obrany - zde jsem si jisty, ze nejlepsi kandidat by byl ten pan, co tu neustale popisuje, jak se rozebira a zase sklada ten dzíp.

    - kultura - to je jednoznacne ten pan, co hraje na tu basovou kytaru v ty satanisticky skupine.

    Pro osattni pozice prosim o navrhy. Rad bych ovsem nekde ve vlade videl pana Kysilku.
    6.5.2010 17:50 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Pan Kysilka by mohl delat mluvciho, cist jeho tiskove zpravy by byla radost.
    6.5.2010 20:51 maertien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Nebo ministra cenzury ;-)
    Dalibor Smolík avatar 6.5.2010 22:41 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Uz v roce 2002 vedel ze to v Recku nemuze dobre skoncit
    chlape, nepřekrucujte ;-). V roce 2002 jsem věděl, že Euro bude mít problémy, nikoliv konkrétně Řecko.
    Jinak jste zvládl prokádrovat kdekoho. Možná, že vy byste měl být jmenován ředitelem zeměkoule. Na pouhé ministerské křeslo by vás bylo škoda. Jste z nás tady nejchytřejší. ;-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    7.5.2010 08:09 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    To se ta vase predpoved tedy moc nevyvedla, protoze jestli se nepletu, dolar od te doby vuci euru oslabil. A navic je to takove Nostradamovske. Ja napriklad predpovidam problemy svemu manzelstvi, ktere jeste nevzniklo. :-)
    Dalibor Smolík avatar 7.5.2010 08:59 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Na tom není nic Nostradamovského, ale čistá logika věci. Chápu, že evropská integrace byla politická prestižní záležitost, zejména po pádu železné opony. Ale ekonomicky opodstatněná nebyla v tam rychlém tempu. To, že dolar oslabil vůči euru, způsobila celá řada faktorů (včetně války v Iráku), to je pravda a to nezpochybňuji. Ale některé věci obejít nelze a musí se jimi projít - tak jako v životě člověka. Ten může založit rodinu, až vyroste. Musí mít určité předpoklady, včetně finančního zabezpečení. Když to neudělá, rodina nefunguje dobře (i když nemusí fungovat i z mnoha jiných důvodů, ale toje život). Tohle platí i v ekonomických zákonitostech. Z ekonomického hlediska Evropa na pevnou integraci ještě vyspělá není, zatímco USA již ano. Samozřejmě nevylučuji otřesy, které třeba z důvodu problémů v Kalifornii nastanou.
    Psal jsem, že jsem něco předvídal. Ale přiznám se, že tak hlubokou krizi, jaká nyní nastala, jsem v 90. letech nepředvídal. Ale mohl jsem. Státní dluhy, valené leta před sebou, finanční machinace, nekryté půjčky, vysoká životní úroveň tam, kde to neodpovídalo realitě .. to vše se jednou muselo zhroutit. Teď jde o to, jak se z toho lidi poučí.
    Omlouvám se, že se ekonomice věnuji tady tolik. Ale je to aktuální a jak jsem již psal, je to můj obor. (Obchodní fakulta - mezinárodní vztahy). Tak mi to samozřejmě nedá.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.5.2010 20:57 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Autorovi blogu snad dnes jednoznačně odpověděl sám řecký parlament. Vládní strana (prý levice ) pro škrty . Proti opozice (prý pravice ). Je to jednoznačné demoktratický politik hlasuje vždy tak aby se zviditelnil a na prospěh kohokoliv kromě sebe prostě sere. A pak potřebují ovčany, kteří dělají dusno , když hajlují ve prospěch jedněch nebo druhých z sebranky.
    7.5.2010 08:10 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Diky. Muzeme uz prosim, prosim, odvest do lesa a zastrelit tu hloupou myslenku (ktera nema co delat s fakty), ze levice zpusobuje dluhy?
    7.5.2010 08:43 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Spíš je to tak, že v Řecku jsou politici ještě horší než jinde. Vládní levice hlasovala pro škrty, protože neměla jinou možnost, kromě bankrotu. Opoziční pravice byla proti, protože nenese vládní odpovědnost, její hlasy by stejně nic nezměnily a tak aspoň nachytá nějaké hlasy. Je to stejné jako s Paroubkem a radarem. Když vládl, ČSSD proti radaru nic neměla a dokonce zahájila jednání s USA. Po přechodu do opozice začal Paroubek na odporu proti radaru získávat hlasy.
    7.5.2010 16:17 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc
    Vzdyt to je presne to, co rika predrecnik a ja. Vetsi rozdily nez mezi pravici a levici jsou v opozici vs. ve vlade.
    9.5.2010 13:07 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řecké poděkovani za finanční pomoc

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.