abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:33 | Humor

    Je tu opět apríl. O víkendu zmizel kamion s 12 tunami tyčinek KitKat. Firmy to využívají k aprílovým žertům. Groupon má super akci. Koupíte 1 tyčinku a dostanete 100 zdarma. Ryanair si přelepil letadla. Šéf Outlooku se ptá, proč mají v baráku 14 beden tyčinek KitKat (𝕏). Prusa Research představuje Prusa Pro ACU a vysvětluje proč přílišné sušení škodí vaším filamentům. Telefon Sony Xperia má miliónnásobný zoom (𝕏). PC.net představil Super Ultrabox 2600 se zajímavými parametry. Další aprílové novinky například na April Fools' Day On The Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI, která stojí za chatovacím robotem s umělou inteligencí (AI) ChatGPT, získala od investorů 122 miliard USD (2,6 bilionu Kč). Hodnota společnosti tak dosáhla 852 miliard dolarů (více než 18 bilionů Kč). Nejnovější kolo investování se stalo největší, jaké zatím firma uskutečnila, a peníze mají posílit ambiciózní plány rozšíření výpočetní kapacity, datových center a nábor talentů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 13:11 | IT novinky

    Nástroj k identifikaci občanů v on-line komunikaci s úřady byl dnes dopoledne zhruba dvě hodiny částečně nedostupný. Problém se objevil kolem 09:00 a podařilo se ho vyřešit kolem 11:00. Částečně nedostupná byla služba Národní identitní autority (NIA), problémy podle DIA (Digitální a informační agentura) ovlivňovaly přihlašování například i přes bankovní identitu. „Dostupnost NIA byla plně obnovena, přihlášení k digitálním službám

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:00 | IT novinky

    Eben Upton oznámil další zdražení počítačů Raspberry Pi kvůli růstu cen pamětí a představil Raspberry Pi 4 s 3 GB RAM za 83,75 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Humor

    Anthropic patrně omylem zveřejnil celý zdrojový kód svého CLI nástroje Claude Code prostřednictvím přiloženého sourcemap souboru v npm balíčku. Únik odhalil doposud nijak nezveřejněné funkce jako je například režim v utajení, autonomní agent 'KAIROS', orchestrace multi‑agentů, režim snění nebo dokonce virtuální mazlíček Buddy. Zajímavostí je detekce naštvání uživatele pomocí obyčejného regexpu. Anthropic rychle odstranil sourcemap a vydal opravu, nicméně kopie kódu se již stihly na GitHubu rozšířit mezi prostým lidem.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    včera 14:33 | Humor

    Copilot automaticky vkládal do pull requestů 'propagační tipy', reklamní text se na GitHubu objevil ve více než jedenácti tisících pull requestech. Po vlně kritiky byla tato funkce zablokována a produktový manažer Tim Rogers připustil, že umožnit Copilotovi upravovat cizí pull requesty bez vědomí autorů byla chyba.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    včera 12:55 | Upozornění

    Je 31. března a tedy Světový den zálohování (World Backup Day). Co by se stalo, kdyby Vám právě teď odešel počítač, tablet nebo telefon, který používáte?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:44 | Upozornění

    Digitální a informační agentura (DIA) přistupuje ke změně formátu důvěryhodného seznamu České republiky z verze TLv5 na verzi TLv6, která nastane 29. dubna 2026 v 00:00 (CET). Ke změně formátu důvěryhodných seznamů členských států (tzv. Trusted Lists) dochází na základě změn příslušné unijní legislativy. Důvěryhodné seznamy se používají v rámci informačních systémů a aplikací zejména pro účely ověřování platnosti elektronických

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 05:00 | Nová verze

    Rspamd (Wikipedie), tj. open source systému pro filtrování nevyžádané pošty, byl vydán v nové major verzi 4.0.0. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    30.3. 23:11 | Nová verze

    SolveSpace (Wikipedie), tj. multiplatformní open source parametrický 2D/3D CAD, byl vydán v nové verzi 3.2. Přehled novinek v Changelogu na GitHubu. Vyzkoušet lze novou oficiální webovou verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (5%)
     (1%)
     (14%)
     (23%)
    Celkem 1202 hlasů
     Komentářů: 29, poslední včera 11:17
    Rozcestník

    Metro? Spíš typografické zvratky...

    10.2.2006 12:05 | Přečteno: 1688× | IT

    Už na gymnáziu jsem si zakládal na esteticky provedených tiskovinách a po absolvování přednášek o typografii jsem tomu propadl zcela. Proto se mi zvedá žaludek, když vidím různé "pokusy" o textové dokumenty, které označuji termínem "typografické zvratky". Ačkoliv prim hrají bezesporu bratrovy studijní materiály z ISŠ Purkyňova, brněnské vydání Metra, které se mi dnes dostalo náhodou do rukou, mi také zvedlo žaludek.

    Ano, neměl jsem ten plátek brát vůbec do rukou. Ano, je to vhodné akorát na vycpání mokrých bot. Přesto si nemohu odpustit podělit se s vámi o své zděšení. Ptám se tedy, jak ten úpadek kvality tisku po nástupu psacího stroje a počítačů zastavit? Co třeba klást v hodinách informatiky na školách větší důraz na typografii a menší na to, ve kterém menu Wordu se nachází položka "Vložit Clipart"? A jak by mohli přispět programátoři? Co třeba změnou standartního nastavení? Kdyby pro zarovnání do bloku bylo defaultně zapnuto dělení slov, třeba by někteří lidé zjistili, že se dělení slov opravdu nedělá ručně. A nenásledovaly by pod sebou dva řádky, kde v druhém jsou mezery třikrát větší než v prvním. Automatické nahrazení dvou mezer za jednu už při psaní by zase odfiltrovalo "centrování" mezerníkem. Ošetření mezer kolem interpunkčních znamének by snad šlo také automatizovat. Existuje sice spousta výjimek, ale přesto si myslím, že např. vynucení mezery za čárkou a zakázání mezery před ní, by pokrylo valnou většinu případů.

    Pokud se vám zdá, že píšu trochu zcestně a nervózně, pak věřte, že už končím. Opravdu už nevydržím poslouchat to "tuctuc", které tu (ve škole) už notnou chvíli vypouští do éteru nějaký debílek, který nepochopil, že ne všichni v počítačové hale mají stejně zprzněný hudební vkus jako on.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    10.2.2006 12:15 twofish
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    Buď rád že to nebylo v comic sansu...
    10.2.2006 15:12 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    Comic sans je na naší škole poznávacím znakem všech tiskovin které produkují školní dílny. Kraviny na nástěnce, potvrzení o absolvování praxe, i poměrně dlouhé vícestránkové texty… vždy žasnu, když to vidím.
    Copak toho není dost?
    25.2.2006 21:13 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    Webová stránka té školy je z grafického hlediska taky docela "hutná záležitost" ;o)
    ...
    10.2.2006 12:16 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    On je problém už v učitelích na školách. Většina z nich o typografii nemá vůbec páru. Úplně mě na jedné konferenci dostal člověk, který provádí školení ECDL (Evropský řidičák na práci s PC). Ukazoval zadání testu pro ověření znalostí ovládání textového editoru (samozřejmě Word). V zadání bylo tolik typografických zvěrstev, že jsem nevydržel a zeptal se ho, jestli mu pojem typografie něco říká. Po několika zmatených větách, jsem pochopil, že si pod tímto pojmem představuje psaní čárek ve větách apod.
    10.2.2006 12:48 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    Tady je problem. Je to v tom, co nas dnes obklopuje. Knizky dneska nedelaji typografove. Miluju knizky tak do 50. let minuleho stoleti, protoze ty se delaly jako typograficka dila (samozrejme, ze existovaly skvary, ale dnes je skutecne hezky udelana kniha naprosta vyjimka).

    Dokonce bych paradoxne rekl, ze "stranicky podporovane" tisky z 50. let, myslim KNIHY, ktere se produkovaly bez ohledu na ekonomickou ztratu a tedy plne vyuzivaly knowhow starych mistru, protoze ani komunista se tehdy jeste neodvazil prosazovat primitivismus tam, kde byla takova remeslna tradice, jsou na tom skoro nejlip. I kdyz je v predmluve slovo od Zdenka Nejedleho nebo "prezidenta" Gottwalda. Se zmenou techniky v 60. letech postupne odzvonilo i tem "starym mistrum" a ze nebyl zajem je nejak nahradit, to uz je jina...

    Taky to nechapu, kdyz je dnes k dispozici takova skvela technika, ktera by umoznila namahavou rucni praci z nekdejsich dilen urychlit.

    Bohuzel, dnes takovou piplacku NIKDO neoceni (az na par podivinu jako jste vy, nebo ja, dobre). Nejmene vas sef, takze ukol je jasny: "nejak to usporadejte", pricemz jak vytvarnici tak odpovedni redaktorove (pokud vubec jsou) jsou uplne slepi.

    Tohle je jeden z dusledku toho, kam vede tzv. "trzni" hospodarstvi. Ted aniz bych to hodnotil, zda je to dobre nebo spatne, tak zkratka "skvela typografie" neni zadane zbozi, a proto se nevyplati.

    Driv navrhoval (dulezity reprezentacni) dokument nebo knihu typograf, dneska to sfoukne v kanclu ve Wordu kdejakej nouma a druhej nouma ve funkci mu to samozrejme schvali. Jen ty nejvetsi firmy si asi dovoli odborniky, protoze by jim bylo v mezinarodnim prostredi stydno.

    Ale to je jako treba s jidlem: mate supertechniku, s jejiz pomoci by se dala produkovat kvalita, relativne levne. Bohuzel porad o moc draz, nez produkovat pomoci supertechniky smejdy. Tak v typografii asi tak.

    Souhlasim, ze by se tvorba dokumentu na pocitaci napr. mela zacinat vyukou principu typografie (samozrejme primerene). Ale kdo to ma ucit, kdyz to ani ucitele nikdo nenaucil...
    10.2.2006 13:18 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    Množstvo dnešných kníh nevidelo redaktora ani korektora, čo je oveľa horšie ako zlý vzhľad. Ale inak súhlasím. Ďalšie znižovanie nákladov na správnych miestach. Kapitalizmus stinks.
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    10.2.2006 13:46 Jakub Friedl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    kapitalismus? vzdyt to nema s kapitalismem nic spoelcneho. to je postbolsevicky hnuj. podivej se na knizky ze zapadu. ne vsechny jsou pekne, ale spousta ano. tam kapitalismus funguje.

    ale u nas je typografie to posledni, co me na knihach trapi. mnohem vic mi vadi naoprosto spatne preklady, ktere knihu znici, absence korektur a v nejhorsim pripade proste to, ze u nas kniha co chci neni vubec k sehnani. nebyt internetu tak vlastne nemuzu cist.

    ale socanske jsou u nas i vsechny obchody. o kapitalismu nasi obchodnici asi nikdy neslyseli.
    10.2.2006 14:04 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    Zbytecne do toho pletes politiku. Uvedom si, ze korektury, kvalitnejsi preklady apod. stoji penize navic. Prodrazuje ti to knihu samotnou. Samozrejme, ze velke prestizni zahranicni nakladatelstvi si sve zakazniky najde, ale zdaleka to jiz neplati v nasich podminkach. Bohuzel.
    10.2.2006 14:46 Jakub Friedl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    u nas to zda se neplati temer v zadnem obchode :( pokud neco muze fungovat na zapad od nas, melo by to fungovat i tady. ale nefunguje. takze je neco spatne.
    25.2.2006 21:30 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    kapitalismus? vzdyt to nema s kapitalismem nic spoelcneho. to je postbolsevicky hnuj. podivej se na knizky ze zapadu. ne vsechny jsou pekne, ale spousta ano. tam kapitalismus funguje.

    Asi máme odlišný vkus ...
    ...
    25.2.2006 21:40 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    Oh, teď to vypadá, že velebím východ, a nebo (nedejbože) dokonce komunismus...

    Ani to, ani ono, nýbrž...

    spoustu úžasných lidí, kteří navzdory zhovadilému režimu připravili k vydání množství krásných knížek, které by dneska nikdo nevydal, neboť by se těžko prodávaly.
    ...
    25.2.2006 21:52 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    Tady je problem. Je to v tom, co nas dnes obklopuje. Knizky dneska nedelaji typografove. Miluju knizky tak do 50. let minuleho stoleti, protoze ty se delaly jako typograficka dila (samozrejme, ze existovaly skvary, ale dnes je skutecne hezky udelana kniha naprosta vyjimka).

    Například jméno Josef Týfa vám něco říká?

    Samozřejmě není sám, výborných typografů jsme měli (a máme) víc.
    ...
    Jiří Poláček avatar 10.2.2006 13:00 Jiří Poláček | skóre: 47 | blog: naopak | Sivice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    Automatické opravy nepředstavují tu správnou cestu. Osobně je vždy vypínám. Představa, že budu chtít napsat desetinné číslo a editor mi za desetinnou čárkou bude vnucovat mezeru ... už abych hledal sekeru.

    A propo, standardní!
    Sudoku omrzelo? Zkuste bobblemaze! | Statistiky jsou jak bikiny. Napoví hodně, všechno ale neukážou.
    10.2.2006 14:13 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    Tak to by nebylo moc složité ošetřit. Pokud je před čárkou číslo, tak se mezera prostě vkládat nebude.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    25.2.2006 21:17 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    A propo, standardní!

    A propos a propos ;o)
    ...
    Zdenek.Z avatar 10.2.2006 13:01 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    Jen rýpavá poznámka: stadarTní? Mluvíte o vlajkách?

    Jinak naprosto souhlasím. Ačkoliv se typografií nezabývám a čeština nebývala mým koníčkem, to, co občas vidím je ... vždyť už jste to popsal.

    A ty stránky ISŠP opravdu stojí za to. Přidal bych ještě dvě podobně "vkusné" ukázky (slabším povahám nedoporučuji): nějaký Standa Novák a jeden náš učitel (doufám, že si lidé nedělají z takových stránek představu o škole :-/)
    10.2.2006 13:30 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    Jen rýpavá poznámka: stadarTní? Mluvíte o vlajkách?

    Kdybychom prejali z anglictiny i vyraz pro "standartu", psala by se i ta s D - "standarta" je angl. tez "standard, ono "T" je pozustatek asi z nemciny "Standarte", coz ma stejne puvod ve francouzskem "étendard" (opet s D), a zbytecne to mate.

    Bohuzel, tak se to vyvrbilo, a tak mame v cestine diky nemcine dvojici: standard/standarta. Pro vyznam slova jako takovy to ale vyznam nema, a kdyz uz lidi tak nadsene basti "kurz" misto "kurs", proc by se nemohla stat "standarta" take "standardou".

    Vyhody? Ubylo by "inteligentu", co stouraji do pravopisu :P
    Zdenek.Z avatar 10.2.2006 14:07 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    Díky za osvětlení původu (německy neumím).

    Jojo, ty šťourající "inteligenty" bych hnal! :-)
    Luk avatar 10.2.2006 23:14 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    kdyz uz lidi tak nadsene basti "kurz" misto "kurs"
    Tohle mi sice také moc nesedí, ale není to jen věc češtiny. V angličtině (nejen americké) se také prosazuje "disk" oproti "disc", "optimize" místo "optimise" apod.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    10.2.2006 14:18 Fred Trakcnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    Ad standartni:

    http://www.bd-tel.cz/?page=nab_domac_cenik&lmenu=ldomac

    nechcete take internet s vlajkou? Je to dole na strance.
    stativ avatar 10.2.2006 14:27 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    sakra, kde je zvraceci smajlik...bleee
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Luk avatar 10.2.2006 20:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    Zvracecí smajlík: (:vomit:) , případně (:blééé:)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    10.2.2006 22:05 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    :k
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    11.2.2006 20:34 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    Ale prosimvas :-ú ;-)
    10.2.2006 23:04 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    Mea culpa – omlouvám se za to standartní, nějak mi to pořád utíká ;-). Také se omlouvám všem "ještě skalnějším" příznivcům typografie, že v e-mailech a příspěvcích v blogu nepoužívám české uvozovky (99 a 66), ale jsem jsem příliš líný, než abych používal entity ;-). Proto je také pomlčka v mém podání většinou "--".

    Jinak pan Pelikán je vcelku snesitelný pedagog, ale pravda jeho materiály tomu neodpovídají. Nicméně ve srovnání s http://www.skvor.cz by asi prohrál ;-)
    θηριον ειμι
    Josef Kufner avatar 11.2.2006 00:31 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    :e .vim/after/ftplugin/html.vim
    imap <buffer> ,, &bdquo;
    imap <buffer> `` &ldquo;
    imap <buffer> -- &ndash;
    
    :-D
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    10.2.2006 13:15 Ondřej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    Taky jednu rýpavou… uvozovky psané pomocí " také nejsou zrovna typograficky správně.
    10.2.2006 13:32 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    Taky jednu rýpavou… uvozovky psané pomocí " také nejsou zrovna typograficky správně.
    Vase tri tecky taky ne :P
    10.2.2006 15:15 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    On ovšem nemá v textu tři tečky ale skutečnou výpustku zapsanou pomocí entity.
    Copak toho není dost?
    10.2.2006 15:34 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    Tak to se skutecne omlouvam. Rypnuti je tedy aspon stylove :)

    Mam ovsem blby browser nebo fonty (Konqueror, DejaVu Sans Condensed), jelikoz rozdil neni vubec videt, ani pri velkem zvetseni.

    Tim se dostaneme k jinemu "rypnuti": v typografii jde taky o to, pouzivat spravne prostredky na spravnem miste, coz bylo asi podstatou me odpovedi.

    Napriklad sperkovat typograficky diskusi na webovem portalu, kde ma kazdy ctenar jinak nastavene fonty, pouziva jiny browser (cimz i tytez fonty vypadaji jinak) a jine rozliseni, je pomerne neprimerene. Stejne jako pozadovat trictvrtecni mezery, m-dash nebo jak se to vsechno jmenuje :)

    No ale to jen s usmevem na doplneni. Dekuji za upozorneni, ze jsem si to mel nejdriv overit ve zdrojovem kodu ;)
    10.2.2006 20:35 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    No ale to jen s usmevem na doplneni. Dekuji za upozorneni, ze jsem si to mel nejdriv overit ve zdrojovem kodu ;)
    Stačí to označit - pokud to jde jako jeden znak, tak je to entita, pokud 3, jsou to tečky. ;-)
    Josef Kufner avatar 11.2.2006 00:38 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    Joo, na webu opravdu nemá smysl bazírovat na každém detailu, ale aspo základních věcí by se přispívající držet měli. Myslím hlavně odstavce, pre, různé řezy písma a tak všelijak. Na psaní správných uvozovek by někdo mohl přidat čudlík...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    11.2.2006 17:50 Marble
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    Výpustku sice ano, ale chybí před ní mezera. :) Výpustka označující pokračování věty se sází s mezerou před ní, vysázená bez mezery znamená pokračování slova (do pr… :)).

    To jen tak pro pořádek. Jinak díky za zápis v blogu, potěšilo mě, že alespoň někomu ještě na typografii záleží. :)
    11.2.2006 20:23 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    Výpustku sice ano, ale chybí před ní mezera. :) Výpustka označující pokračování věty se sází s mezerou před ní
    ja vedel, ze mi tam neco nesedi, akorat uz jsem byl linej hledat, co - dekuji ;)
    10.2.2006 18:11 mira
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    Díky za skvělý odkaz :-)
    11.2.2006 17:59 Marble
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    Část ze zmíněných „automatických oprav“ dělá sám od sebe TeX. Třeba ignorování vícenásobných mezer a konců řádků apod. Kontrola mezer kolem čárek tam sice není, ale napsat makro, které to řeší, by neměl být až tak velký problém (anebo prostě zdroják projet nejdřív nějaký reg-expression preprocesorem).

    I když je pravda, že ani TeX nezachrání vše, když se uživatel rozhodne dělat prasárny. Jen se mu v tom snaží poměrně dost překážet. :)
    25.2.2006 21:28 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metro? Spíš typografické zvratky...
    Právě teď v něm píšu seminárku ;o)

    Ale navrhněte vydavateli novin, že by je mohl sázet TeXem ;o)
    ...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.