abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 515 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    18.10.2005 13:58 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    Samozrejmě! Číslo mého účtu je ...
    18.10.2005 14:02 Terezka | blog: Terzciny_otazky | Mladá Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    Vážně. Mám pocit, že ukradení používání a zahození je stále trestné. Nebo se to dá nějak obejít?
    Dalibor Smolík avatar 18.10.2005 14:16 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    Chtělo by se to vyzpovídat ... :-)
    Vážně: to by museli pozavírat půlku národa.
    Také jsem v minulosti používal Windows, na něž jsem neměl koupené licence.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    18.10.2005 14:37 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    Hočičko. Jednou si používala nelegálně Windowz a teďgonz ho nepoužíváš. Pro čistotu duše, propagaci svobody a legálnosti, nebo pro něco jiného používáš Linugksz, ale trestného činu si se dopustila. Buď to zaplatíš cenu Windowzu výrobci či dodavateli hardware protože si ho používala, nebo budeš jako většina lídí kteří pro vlastní potřebu kradou a nedělají z toho vědu, nebo nejhorší varianta tvař se jako spravedlnost sama, tvrď že máš legální všechno, filmy a muziku si nějak zodůvadni, ale hlavně Linugksz.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    Luk avatar 18.10.2005 15:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    Ještě chvíli počkej, za 3 roky to bude promlčené ;-) Pokud tě ovšem nějaký bonzák (mající sám počítač plný nelegálního softu, nejlépe různých CADů po stovkách tisíc) nepráskne, pokud možno anonymně...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    18.10.2005 17:33 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    Chabečku, ty prachy pošle mnje, rozumish? Já jsem jejíá katarze a spáza!
    18.10.2005 19:36 Pepa Rokos | skóre: 8 | Buková
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    Tak ještě třeba tu o červený karkulce :-)
    18.10.2005 21:19 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    2Pleshinger: Dů jů spík ingliš, mistr Pleschinger. Áj dont andrsténd. Or: Šprechn zí Dojč? Ich hábe nicht frštén. Ódr: Parlé vů francé?...

    Na původní dotaz: Jediné, co bych dodal je, že pokud ses zbavila nelegálního software i nelegálně držených instalaček, pak bych to nechal být. Hlavně bych nechodil na Microsoft s tím, že jim chci zaplatit za software, který jsem měl nelegálně. Nejspíš by to použili jako přiznání a výsledkem by byl zabavený počítač, pokuta, zápis v trestním rejstříku a 1,5 roku v base s podmínkou (viz jak to chodí na www.bsa.cz)
    θηριον ειμι
    18.10.2005 14:23 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    Nažhavte klávesnice, bijcové! Je tu další kacíř, který si myslí, že krade software!

    Verdikt: ukamenovat v diskusi
    18.10.2005 14:29 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    Trestný to pravděpodobně je, stejně jako je trestný ukrást auto, bez ohledu na to, že ho vrátíš (nebo necháš stát za rohem). Pokud tě trápí svědomí, běz do obchodu a jedny Windows si cvičně kup.

    Ale pokud jde jen o strach z postihu, toho bych se v případě fyzický osoby moc nebál, pokud to neni spojený s další trestnou činností (například prodávání nelegálních kopií CDček). Pokud si používáním "kradenýho" softwaru nevyděláváš, pravděpodobně ti to projde, tyhle případy se zřejmě tiše tolerujou (jinak by toho byly denně plný zprávy na Nově). Všichni dobře vědi, že na člověku s průměrnym platem si toho moc nevezmou a na studentech už vůbec, firmy jsou v tomhle ohledu mnohem zajímavější ryby.

    Navíc to většinou u fyzickejch osob nemá ani výchovnej význam, těžko po zaplacení pokuty bude mít průměrnej občan ještě na pořízení legální SW výbavy (pokud nepočítám linux, opensource a free software obecně), o studentech opět nemluvě.

    Používat nelegálně software je samozřejmě špatný, stejně jako je špatný stahovat filmy a hudbu z internetu, pokaždý tim někomu vzniká škoda. Ale kdyby se to mělo nějak drasticky řešit, tak soudy pravděpodobně nedělaj nic jinýho, vězení by byly plný úředníků a místo nich by do práce jezdili MHDčkem vrazi. Závěr: Já bych neplatil.
    18.10.2005 15:01 sewi | skóre: 21 | blog: Bunker Hill | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    P...stejně jako je špatný stahovat filmy a hudbu z internetu, pokaždý tim někomu vzniká škoda. ...

    Stahováním hudby z internetu NIKOMU škoda nevzniká. To je fáma kterou rozšířili organizace jako RIAA. Když si stáhnu oblíbený díl svého TV seriálu nikdo o něj nepříjde a nikdo nemůže říct, že přišel o nějaký finanční prostředky který bych zaplatil. Nezaplatil. Zlodějům neplatím. A kopírování CD už mám dávno předplacený ptotože jsem při koupi palírny zaplatil pokudu organizaci OSA za případné porušení práv jež chrání. Tak mě napadá jak tohle mohli schválit když je to protiústavní.

    And they thought they were free
    18.10.2005 15:25 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    No co se týká seriálů, tak tam máš pravdu, tim asi opravdu nikomu škoda nevzniká. Asi většinu seriálů produkujou přímo televizní společnosti, který je pak vysílaj (a prodávaj dál) a na divácích jako takovejch vydělávaj jen reklamou, divák jako takovej jim nedá ani korunu. Ale u filmu, na kterej bych normálně musel jít do kina, už ta škoda zase vzniká. Když si kino nevydělá, těžko bude moct promítat za ceny, za který si můžeme do kina dovolit chodit. Producent nezaplatí další film, když na něj nevydělá. A když ho nezaplatí, další film se nenatočí. Argument "můžu počkat, až to bude v televizi, čili to vyjde na stejno" neberu, stejný to neni. Všichni, co do toho kina šli, platili navíc za ty, co to stáhli z internetu, jinak by žádnej film neměl šanci vydělat.

    U hudby je to stejný, "okradeš" tim interpreta o to, co by získal, kdyby sis to album koupil. Okradeš tim nahrávací firmu, protože nahrání alba něco stojí, stejně jako něco stojí další kravinky kolem. A okradeš tim v důsledku i ty, co si alba poctivě kupujou, protože když se jich nebude prodávat dost, budou dražší a dražší. Že to je na jedný kapele/firmě/poctivý dušičce pár korun neni vůbec podstatný, stejně jako neni podstatná nějaká směšná přirážka na vypaovačce, to ani dohromady nedá těch třeba 500 kč, co bys za CDčko zaplatil v obchodě.
    18.10.2005 16:06 sewi | skóre: 21 | blog: Bunker Hill | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    Jde mi o to, že mi jakýkoli preventivní poplatek přijde nemorální, ale to asi OSU příliš netrápí. Je v tom naše IT byznysu neco zkaženého.
    And they thought they were free
    18.10.2005 16:21 Premek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    Zlodějům neplatím.

    To snad ani nema cenu komentovat.
    Jdes se mnou, zitra si planuju okopirovat (pro nakazene propagandou Patentoveho uradu CR, Pravnickou fakultou UK, soudnim a pravnim systemem CR >>> ukrast) par patentu? Nikomu tim prece skoda nevznika, akorat ze seru na autora a jeho prava, nebo co, stejne "zlodejum neplatim" a beztak by na tom nezarobil, ze jo, patentovat si to dal jen tak pro zabavu.
    18.10.2005 19:13 Premek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    nezarobil = nevydelal

    teeeeda, ono to funguje i opacne ... nejenom slovaci pletou cestinu do slovenstiny ale i cesi slovenstinu do cestiny ... po urcite dobe ;-)
    Marián Kyral avatar 19.10.2005 11:42 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    Jaci slováci? To je po našimu :-)
    eXces avatar 19.10.2005 14:46 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    Nech moji Alma mater na pokoji, gringo!;)
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    Pavel Stárek avatar 18.10.2005 22:56 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    A kopírování CD už mám dávno předplacený ptotože jsem při koupi palírny zaplatil pokudu organizaci OSA za případné porušení práv jež chrání.
    Správně, a nehledě na to, že si dělám kopii pro vlastní potřebu, která není trestně postižitelná. Trestně postižitelná je distribuce takto získané kopie.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    eXces avatar 19.10.2005 14:59 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    To by mě zajímalo, kdo je ten NIKDO? Protože ta škoda samozřejmě někomu vzniká, i když je otázka , jestli je to čistě jenom finanční škoda.. Rozhodně bych nechtěl, aby nějaký debil stahoval mé dílo a pak ještě alibisticky vykřikoval, že nikomu žádnou škodu nezpůsobil. RIAA sice hodně přehání ve vyčíslování škod, ale škoda samozřejmě vzniká.
    Samozřejmě se nemusíme bavit pouze o normativní stránce věci, protože pro mě je daleko důležitější morální aspekt a doopravdy rád vidím, jak spousta lidí sosá album kapely, která ho vydá za 199,- Kč, aby si ho mohl dovolit koupit každý. Samozřejmě jim žádnou škodu nezpůsobí, protože neukradnou to CD z obchodu, n'est-ce pas? Trošku zvrácená logika..
    Samozřejmě nechci nijak obhajovat OSA a InterGram, což jsou společnosti, které působí na pochybných základech a na "cinknutých" zákonech. Ale pasivní boj proti něčemu, co se nám nelíbí je vždy ta jednodušší varianta..
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    19.10.2005 11:19 skywaker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    mili priatelia na co mat nelegalny windows ked mam nelegalnu hudbu alebo soft. poznam vela ludi (podnikatelia) ktory maju leg. windows ale kopu neleg. softu. a okrem toho moj nazor je ze GNU licencia je velky prinos pretoze zoberte si to tak ak nejaky vedec nieco vynajde napr. einstein teoriu relativity podelil sa s nou pre cely svet ale co sa tyka softu niektore spolocnosti kaslu na to. napr. MS, ktory je prikladom nic proti komercii aj GNU licencia neupiera pravo na financnu odmenu ale pritom musia zverejnit zdroj kody a zarucit volnost sirenia a legality.je ovsem otazne co urobit s linuxakom kotry kradne filmy a hudbu ...
    18.10.2005 14:32 Pet Ar Kay | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    Jestli si koupíš windows, které nebudeš použivat, je dobré pro tvé svědomi. To, že si ho dost dlouho použivala načerno se timto ale nesmaže. To může smazat pouze promlčecí lhůta. ;-)
    Ale tak černě bych to neviděl není žalobce, není soudce.
    Nejhůř se hledá chyba tam, kde žádná není.
    18.10.2005 14:35 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    Libi se mi, jak to resis, ale nemyslim si, ze to muzes nejak pravne vratit. Jo, pravda je, ze by byla urcita kompenzace zaplatit zpetne a hodit krabici do supliku, ale myslim, ze je ti odpusteno. Uz bych se k tomu, byt tebou, nevracel. To myslim i tak, ze bych to znova nedelal...
    18.10.2005 14:46 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    Odpouštím Ti :-) Buď šťastná ve světě GNU ;-)
    18.10.2005 15:49 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    Ja mam kdyztak nejakou licenci k Windows nalepenou na starem notebooku aniz jsem to kdy pouzila, kdyby po tobe sli, tak ti ji pujcim .o))))
    ^D
    18.10.2005 16:04 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    Nepůjčíš, protože ta je vázaná na ten notebook a nemůžeš jí použít na ničem jiném … ty sis snad nepřečetla licenční ujednání :-).
    18.10.2005 16:15 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    Jednou jsem zkoumal jak je možné naprosto legálně a nenapadnutelně vlastnit windows, vždy jsem našel něco co nedodržuji. Ovšem pokud jednou mám koupený produkt tak i když nedodržím podmínky licence tak jsem nezpůsobil škodu protože jsem ho zaplatil. Tak ať mi tu licenci klidně vezmou kvůli tomu že jsem si nevylepil na bednu ten jejich duhový štítek :-). No a licenční ujednání které není v souladu s naším právním řádem snad ani nejsem povinen dodržovat.
    19.10.2005 15:13 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    Aaaale... vykysnu z notebooku touchpad a pripojime ho k onomu pocitaci. Nebo rovnou prilepime procesor na kastli. To by bylo, aby se to nedalo nejak obejit .o)
    ^D
    18.10.2005 16:09 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    Už hodněkrát jsem v životě přešel na červenou. Myslíš že bych se měl jít přihlásit k zaplacení pokuty? No a teď vážně. Pokud Ti ten systém nevyhovoval, ber to tak že jsi ho prostě zkusila a vymazala. Já taky Windows používal a když jsem narazil na použitelný WinXP tak jsem je koupil abych byl čistej. Kdybych je nepoužíval nikdy je nekoupím. Porušovat zákony nebo autorská práva se nemá ale zkusit si produkt před tím než ho zaplatím považuji za své právo a to nejen v oblasti software.
    18.10.2005 20:48 abr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    Naprosto s tebou souhlasím!
    19.10.2005 08:01 skonciljsem | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    Loni jsem kupoval křeslo. Bloumal jsem po obchodě a v několika chvíli poseděl, ale koupil jsem jen jedno. Ta co mi nevyhovovala jsem neplatil.
    18.10.2005 16:10 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše zlodějina
    Uznává některý Linuksář, že provedená krádeš je také krádež. Často je zde slyšet od jistých odborníků jak je správné, že přešli na Linuks a jsou svobodnější, čistčí a spravedlivější. Nepoužívají komerční software jako je Windowz a Photoshob. Jen by potřebovali poradit, jak rozchodit zvuk na Quake3, Unrea nefachá tak jak by měl, Doom3 je bombáckej, SeriousSam taky není špatnej, ... . Když nejde přečíst *.doc v OpenOfficeu tak pomůže MS Ofiice pod wine, nebo ještě lépe přez VMWare. Filmy a muziku si stahuju, protože se to může. Nelegální je je distribuovat. Jsem čistej, svobodnej, Linuksovej.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    18.10.2005 16:22 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zlodějina
    Docela mi to připomíná tu historku se čmelákem.
    18.10.2005 16:34 jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zlodějina
    Jo, a mne s tim mravencem.
    18.10.2005 16:32 Terezka | blog: Terzciny_otazky | Mladá Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zlodějina
    Něco na tom je. Já jsem přešla na Linux taky proto, že je svobodný. Je v něm sice menší výběr programů než pro Windows, ale Linux je svobodný. Když chci používat svobodný Linux a Windows už nepoužívat, tak bych měla vrátit instalační CD.
    18.10.2005 16:35 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zlodějina
    To by bylo kdyby všichni Linugkszádzi byli tak čistí a čestní a nelegální software nepoužívali. Byl by klid.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    18.10.2005 18:20 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zlodějina
    Možná ti uniká, že jediný Linugkszádz jsi tu ty.
    20.10.2005 12:05 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zlodějina
    To si vyprošuju. Já jsem taky Linugkszádz.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    David Ježek avatar 18.10.2005 16:15 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    Terezko, ja bych to neresil plne v duchu hesla "prvni, kdos bez viny, hod kamenem". kdopa ze to vyslovil?
    18.10.2005 16:27 Petr druhy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    Josif Vissarionovic Stalin? ;-)
    18.10.2005 16:36 theseus34 | skóre: 4 | blog: the_blog_of_theseus34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    Karol Wojtyla, (v te dobe teprve) budouci papez Jan Pavel II. Myslim, ze to bylo nekde v Madarsku nebo Rumunsku...
    18.10.2005 17:13 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    Obávám se, že ho o pár tisíc let předběhl jeho šéf - Ježíš Kristus :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    20.10.2005 12:02 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    .. načež zahřmělo, na nebi se objevil malý obláček, z kterého vypadl malý šutrák, a trefil ho doprostřed čela. Když se budoucí papež opět postavil na nohy, poněkud nedůstojně prohlásil:

    Teda matko, občas mě docela sereš!

    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    18.10.2005 18:23 Sodalite | skóre: 18 | blog: tucnakov | Břeclav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    A není ta Terezka další Plešingerova reinkarnace?
    Absolutní pravda je nepoznatelná. Všechny ostatní jsou jenom soukromé lži.
    David Ježek avatar 18.10.2005 18:36 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    a neni plesinger dalsi alter ego hulana? :-S
    18.10.2005 20:55 abr
    Rozbalit Rozbalit vše blog post bot
    Rozhodně není! Ale za to je to nejzábavnější blog post bot, kterého jsem kdy viděl v "akci" :D
    18.10.2005 21:00 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    a to ses ta Terezka Pergnerova? Jinou Terezku neznam :-)
    18.10.2005 21:28 niobi | skóre: 10 | blog: Niobi w3b.1og | Liberec city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    mno tak ted ti to uz muze bejt jedno ne ??? kdyz ho uz nepouzivas :-)
    Totalni paranoia Linuxaka: emerge -C windows-base/windowsXP-meta MAC-WAR.eu - aneb i na apple je warez :-P
    19.10.2005 10:27 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    Hmm, neznam cloveka ktery by nikdy nepouzil nelegalni software. Tak to proste je a bude. Ani si nemyslim ze je to smutny, pri cenach vetsiny programu se s tim tak nejak pocita...
    19.10.2005 14:47 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    :-) Já bych přešel do protiútoku. Podej trestní oznámení na neznámého pachatele, který Ti pronikl do počítače a nainstaloval Windows, čímž poškodil Tvůj počítač, duševní a citový život, vkus jakož i smysl pro teologii a geometrii! :-)
    Fill avatar 20.10.2005 14:22 Fill | skóre: 19 | blog: Fill | Třebíč
    Rozbalit Rozbalit vše Trestné vs. morální
    Trestné to v současně platném právním prostředí možná je.

    Nicméně též existují fenomény jako morálka, svědomí...

    A z těchto hledisek bych spíše zpochybňoval některé zákony kolem intelektuálního vlastnictví a způsoby jejich využívání.

    Kromě hmotného vlastnictví tu intelektuální vlastnictví bylo odedávna a společnost se s tímto fenoménem podle mě ještě morálně úplně nevyrovnala.

    Každý máme určité schopnosti, žijeme v určité době a která nabízí možnosti. Chceme žít, na žití si vydělat, své schopnosti prodat. Na druhou stranu můžeme chtít být oblíbení, slavní, lidstvu či přírodě či všehomíru prospěšní pro dobrý pocit.

    Také bychom často rádi chtěli hodně peněz za málo muziky.

    Někteří máme tvůrčí schopnosti a tvoříme hmotné věci. U těch je to jednoduché. Než vykovanou podkovu pustím z ruky, nechám si zaplatit a kdo mi ji vyrve, je násilník a zhřešil proti morálce.

    Co když ovšem něco geniálního vymyslíme ? Algoritmus, sloučeninu, báseň, melodii...

    Máme radost ze své geniality ale co dál ? Zveřejněním svého díla nehmotné povahy nad ním ztrácíme kontrolu. Můžeme své dílo zveřejnit pod svobodnou licencí, sklidit nesmrtelnou slávu, jméno a vydělat na tom, získat dobré zaměstnání. Některá díla můžeme unikátním způsobem sami prezentovat či provozovat (autorská čtení, koncerty, podpora SW produktu) a vydělat na tom. Můžu zveřejnit své konto a vděčnosti světa dát volný průchod. Dát najevo, že na sobě pracuji a tvořit dál.

    Anebo můžeme využít stávajícího neprůhledného systému patentových zákonů, neprůhledných ochranných sdružení, úřadů, které jdou podle mého proti přírodě a snaží se nepřirozenými způsoby bránit nebranitelné, brát, přerozdělovat, žalovat, vyhrožovat... A své dílo před svobodným nakládáním ochránit a za jednu písničku vydělat hodně peněz.

    A to je podle mě často nemorální.

    Takže já osobně bych např. M$ dal peníze v případě, že bych chtěl ocenit jeho přínos pro mne popř. svět, ale ze strachu ? To s krajním odporem.
    28.9.2006 02:40 hef
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nelegální Windows
    Ahoj prosimvá stáhl jsem si do windowsu XP programek .NET framework 2.0 a ten hajzlik si zjistil že nemam officil windows,zažral se mi do něj vyskočí na obrazovce varovná informace, že jste se stali majiteli nelegální kopie a při každém dalším spuštění počítače na vás při inicializaci Windows bude poměrně velkým písmem svítit opět tato výstraha. Navíc ještě ve Windows bude v dolní části ikona s touto výstrahou a stále vám bude nabízet, abyste si nelegální kopii snadno a rychle zaregistrovali u společnosti Microsoft,tak by me zajimalo jestli ne nehrozí nějaký nebezpečí ze strany microsoftu.Jestli si tohle hlídaj a jdou po tem nebo to ma člověka jen vystrašit,Jestli mate nekdo stimhle zkušenost.Jestli to je nebezpečný,nebo co musí člověk udělat aby ty hajzlíci šly po člověku za nelegální SW.Prosím poradte mi někdo,třeba na mail nebo do tohodle fora.Díky všem za pomoc

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.