abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 511 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    19.10.2006 10:28 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    ja, ja, jsou to vemena. Už asi 3x mi v různých lokalitách zapojovali kabel. A pokažde se mne předem nějaká Blaženka telefonicky ptala na OS. A pokaždé přijel pitoma, který ani nedokázal říct, co nastavuje. Hlavně, že měl tři tuny žvástů na téma, jak ty linuxy také zkouší, ale že je to neužitečné a tak.

    A to ani nehovořím o provedení: http://www.yarpen.cz/pool/ajetaci.jpg
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    19.10.2006 10:38 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Já dostal letáček k Windows 95, 98, ME, 2000, XP... :) Ten obrázek je drsnej. Tohle tady udělat tak letěj...
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    19.10.2006 10:53 myšák | skóre: 26 | blog: EmentuX | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání

    Koukám, že u tebe to asi zapojovali stejní "profíci" jako u mě ... i když, že by to přijeli tak "hezky" odvrtat do Ostravy až z Prahy? :-|

    Je nesmírně těžké být idiotem, konkurence je obrovská...
    19.10.2006 10:54 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Podobně mi (jiná) vemena tahala kabelovku. Snažili se to nasponkovat do krásné nové omítky, kterou ale ukázkově rozdrolili. Řekl jsem aby odmotali 10 metrů koaxu, pak je vyhodil, a raději to sám zalištoval.

    Ad konfigurace: Zlatý samoinstalační balíčky k ADSL. Akorát nechápu proč návod ke konfiguraci modemu od Nextry byl v PDFku, a proč instalace sedmičkového acrobat readeru z jejich CD trvala na 300MHz notebooku dobrých 20 minut.

    MAC filter: mohli to udělat tak, že na síti umožní omezený provoz omezeného počtu neregistrovaných MAC adres, a na webu pak budou mít registrační formulář, kde po vyplnění user/pass automaticky spárují userid s aktuální MAC adresou, kterou jen dohledají podle klientovy IP adresy.. a nikdo by nemusel nikam chodit a nic zjišťovat..
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    19.10.2006 11:44 Haaja | skóre: 25 | blog: haaja | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    My pouzivame overovani pres mac adres pres radius, kdyz zapojujem noveho klienta. Vypne se na ap na chvili radius, z arpu se zjisti jeho mac adresa prida do db a opetovne se zapne. Ulehci se prace nekam jezdit pro zdatne lidi, co si to chteji zapojit samy.
    stulda avatar 19.10.2006 10:30 stulda | skóre: 18 | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Mam podobnou zkusenost u karnevalu, akorat s tim rozdilem, ze kdyz jsem si to nastavil sam, tak jsem neplatil nic. :) Prinesl mi modem, s udivem kouknul na KDEcka a sel :).
    19.10.2006 10:41 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Tady to je přes jednu společnost, takže já nemám vůbec kontakt na ty lidi co se o to opravdu staraj a tak se nedá cena nebo cokoli jinýho domluvit.
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    Zafod avatar 19.10.2006 11:05 Zafod | skóre: 17 | blog: Zafodovo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Když nám instalovali Karneval byla doma jen manželka a technik co přijel jí povídal ať mu spustí Exploder, že z Firefoxu se na ten modem, kterej má adresu typu 193.168.0.3, neumí připojit! Anžto mám doma Lin i Win mohla mu vyhovět, jinak bysme byli asi dodnes bez netu :-)
    Zafod avatar 19.10.2006 11:06 Zafod | skóre: 17 | blog: Zafodovo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Oprava - 192.168...
    19.10.2006 13:31 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    konqueror to umí asi jako jediný z linuxových browserů (3 roky nazpět, když jsem se naposledy připojoval)
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    19.10.2006 10:31 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    322 měsíčně za 2 mbps - to snad není možný, tady u nás chtěj za 2 mbps 600 a tvářej se jako dovíjaký lidumilové :-(
    19.10.2006 10:36 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Podle papíru to je 256-1024kbps, ale jede to tak 150-200kBps...
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    19.10.2006 11:30 WerK | skóre: 19 | blog: desktop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Tak to muzes byt rad, ze ti to jede jeste rychlejc nez by melo protoze 150 kBps = 1200 kbps 200 kBps = 1600 kbps :)
    19.10.2006 10:37 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Hmmm, to mě čeká teď něco kolem 1400,- za adsl :-(
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    19.10.2006 11:46 Haaja | skóre: 25 | blog: haaja | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    V jake jsi lokalite, ze nemas jinou moznost pripojeni nez adsl?
    19.10.2006 13:45 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Potřeboval jsem velmi rychle zřídít relativně kvalitní připojení bez nějakých omezení na data. ADSL byla jediná možnost, protože kabelovka není a nebude a žádnou wifi síť nějak rozumě nechytám přes okolní baráky.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    19.10.2006 14:08 Haaja | skóre: 25 | blog: haaja | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Ono ani moc chytat nemusis, preci jen po praze uz funguje vic siti na jinych frekvencich nez je wifi. Nas provider i pujcuje zarizeni na 5Ghz, at uz canopy, mikrotik, orinoca. A pokryti je celkem velke.
    19.10.2006 13:53 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    ja platim 1100 za 380kbitu/s ;) (ale zase za ty dva a pul roku jsem jenom jednou zmenil tarif o jeden nahoru (z 900kc/mesic ... myslim) a ta rychlost se postupne navysila z 32kbitu/s, na kterych jsem zacinal
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    Heron avatar 19.10.2006 17:44 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání

    za 2 mbps 600 a tvářej se jako dovíjaký lidumilové

    Ano, to jsou, protože pouze "výrobní cena" 1Mbps, tedy trafic od NIXu je za 1000kč/1mbit. A to nemluvím o přivedení linky ke klientovi, což stojí několikanásobně víc.

    20.10.2006 10:19 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Kecáš. NIX je neziskové združení, a objem dat zpoplatněn není. Co je zpoplatněno je zahraniční konektivita, kde se ceny (při řádově 100M+ lince) pohybují kolem 15 euro/1 Mbps měsíčně, samozřejmě agregovaný. No a protože agergace 2-3x jde udělat i u linek prodávaných jako bez agregace, a cca 50%+ provozu jdou obvykle přes nix, vychází náklady za konektivitu na koncový megabit na méně než 100 korun měsíčně.

    Ovšem to je zcela nesmyslná hodnota, většina nákladů co mají ISP je fixních. Osobně moc nechápu proč je třeba DSL agregováno tak brutálně a s takovými limity, protože DSLAMu je úplně jedno kolik přes něj proteče dat, a úspora v platbách za konektivitu je relativně malá.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    19.10.2006 10:37 Lubos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Když ke mě před třemi lety přijel technik z telekomu instalovat ADSL, tak byl překvapen existencí příkazu ping. Moc si to tehdy pochvaloval, když jsem mu to ukázal.
    19.10.2006 14:47 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Ano, testování připojení pomocí Exploreru a www.seznam.cz mě opravdu rozesmálo. Když to nejelo, tak jsem se zeptal kde je podle něj chyba a on řekl, že mám vypnout firewall :-D

    Ale nevím, zda přišel pingu na chuť.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    19.10.2006 19:16 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    "vypni si firewall" je takove bezne reseni jako "preinstaluj"
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    m$ lipo $m avatar 19.10.2006 10:56 m$ lipo $m | skóre: 19 | blog: čaj o páté | Redmond
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    jj taky mam tu samou zkusenost minulej rok sme to meli od firmy erkor.cz (ted od kve.cz) a uroven technika by odpovidala vyse popsanemu ovsem byl sam ale jako "aktivace" nema chybu
    Albuquerque, New Mexico (April 4, 1975)
    19.10.2006 11:18 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Erkor to je ono :) Jen to u nich zařizuju přes firmu DDS...
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    19.10.2006 15:15 niobi | skóre: 10 | blog: Niobi w3b.1og | Liberec city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Ja sem si rikal, kdy se tady tato firma zmini :DDD pac mam pocit ze autor blogpostu ma prave toto pripojeni ... nebojte ja ho mel do nedavna take a kdyz nam nesel net tak to byl ceres .. ale to uz v mem blogu
    Totalni paranoia Linuxaka: emerge -C windows-base/windowsXP-meta MAC-WAR.eu - aneb i na apple je warez :-P
    19.10.2006 11:06 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Mám nachlup stejnou zkušenost, dokonce ze dvou firem. Nejprve z CTSE service, přes které jsem byl nějakou dobu připojený - při vyplňování objednávky jsem uvedl že používám Linux, načež paní odvětila že to oni taky a že je to fajn systém. A že mi pošlou technika-linuxáře. Terminál v Xkách taky nenašel a když se mu po několika pokusech nepodařil ipconfig, zavolal kolegovi.

    Další poskytovatel internetu (u kterého jsem doteď) je UPC, podobná situace - při objednávce jsem zadal jako OS linux a bylo mi sděleno, že přijde zapojovat technik se znalostmi Linuxu. Mladého pána jsem tentokrát nechal hrát si s mým systémem cca 1.5 hodiny, ale pak už mě to moc nebavilo a poslal jsem ho domů s tím, že si to nastavím sám. Brožurku s návodem na připojení ve Windows95/98/2000/XP jsem dostal taky - bez těch obrázků by to ale ty vemena nejspíš nenastavily ani v těch Windows. Je to bída.

    Co se ale týče těch cen, naštěstí jsem platil jen za hw úpravy (rozuměj - vysekání díry do zdi, natažení kabelu). To je ale blbá práce - moc náročná za tak málo peněz. Mnohem lepší je dělat servisáka na Windows, což je člověk který osobě neznalé (např. matka) "naklonuje" disk za 400,- peněz/hodinu tak, že strčí nový disk do šuplíku, spustí kopírování a další 2 hodiny vychutnává kávu.
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    19.10.2006 11:57 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Mnohem lepší je dělat servisáka na Windows, což je člověk který osobě neznalé (např. matka) "naklonuje" disk za 400,- peněz/hodinu tak, že strčí nový disk do šuplíku, spustí kopírování a další 2 hodiny vychutnává kávu.
    No ale měl by u toho ještě třeba chatovat nebo čas od času spustit v černém okně DIR a tvářit se napjatě při sledování výpisu, aby předstíral činnost (jestli je to teda u Windows zároveň s kopírováním celého disku lze). Přece jen, jen tak sedět budí někdy podezření :D
    karoliner avatar 19.10.2006 11:27 karoliner | skóre: 9 | blog: karoliner | Mosty u Jablunkova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Tak takhle dobře jsem se už dlouho nepobavil, fakt diky :-) Ještě štěstí, že jsem vesnickej balík, ke kterému žádnej "technik" nemůže ani dojet, protože netrefí...
    "Čistý štít!" Kohouti jsou malí páni, to jitřenka řídí kokrhání.
    20.10.2006 10:05 ABCLinuxuIsAlive | skóre: 12 | blog: Cubix | Nodnol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Ale .. Miro Mrozek ze silesnetu by tam urcite trefil .. :) a dokonce maji aji solidni linuxovy skill :D
    Nejsem povinen byt takový, jaký bych podle ostatních měl být. Je to jejich omyl, ne moje selhaní.
    19.10.2006 11:52 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Spousta nespokojenců. Zajímalo by mě, kolik z vás si na špatně odvedenou práci techniků firmě stěžovalo. Těm, co nad tím mávli rukou, přeju, aby se jim to stávalo dál. Firmy je totiž třeba neustále cepovat, vychovávat je a požadovat za svoje peníze odpovídající služby. Pokud se k vám někde chovají špatně, vypovězte smlouvu, popište své zkušenosti alespoň na webu (a nebojte se firmu jmenovat!).

    A ti technici za to nemohou, svalovat vinu na ně je chyba, může za to ta firma, která je nedostatečně proškolila a nepřipravené je k vám poslala!
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    19.10.2006 12:00 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    A ti technici za to nemohou
    Ale vo tom to je, že takového technika může dělat každá lama. To snad ani není stížnost ;)
    19.10.2006 14:04 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    jj, souhlas, zmetky je třeba reklamovat ... potíž je v tom, že dost často člověk nesežene nic lepšího, i když by třeba byl ochoten i připlatit (v rozumných mezích - samozřejmě za pár desítek melounků mu klidně přivedou ti nejlepší odborníci tlustokabel třeba na Sněžku ...)
    19.10.2006 12:03 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    To je vsude stejne, ti nasi pitomecci neumeli ani nacvaknout ethernetovy kabel. Coz prece zvladne i zenska.. ;o) Ted se z nich uz par mesicu snazime vytahnout PTR zaznam... no, on to byl vubec vesely pribeh... ted zrovna maji zase vypadek, takze to routuju pres karneval...
    ^D
    19.10.2006 12:14 pzad | skóre: 30 | blog: pzad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Viem o technikoch, ktory prisli instalovat wifi a navrtali vodovodnu trubku, takze vytopili 2 byty dolu.
    19.10.2006 14:00 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Museli Tě přece napojit na ty trubky, co znamenají Internet. :-D
    19.10.2006 15:12 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Jsi chtel surfovat, nee?
    19.10.2006 15:19 niobi | skóre: 10 | blog: Niobi w3b.1og | Liberec city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    ROFL :-D
    Totalni paranoia Linuxaka: emerge -C windows-base/windowsXP-meta MAC-WAR.eu - aneb i na apple je warez :-P
    19.10.2006 14:45 samspade
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    ses proste frajer vole, misto toho abys mu pomohl (tezko se da predpokladat ze technik kterej dela za 15-25 ? hrubyho bude umet nejakej linux..) ikdyz vis ze za to stejne muze spis ta firma nez on, tak honis machry a pak si jeste uzivas svejch 15 minut slavy na blogu. ja bych te posadil k solarisu s CDE a dttermem, by sis ani nevypsal interfejsy (protoze 'ifconfig -a' nikoliv 'ifconfig' atd. atd.) nebo treba k tru64 ci hp-uxu tam bys ani bash nenasel..kdyz ses tak chytrej tak to bez delat, ale myslim ze az to doklepes ke statnicim (predpokladam ze ses studentik) tak budes mit na vic, nez delat lopatu za par tisic a hlavne budes mit trochu jiny starosti, nez se smat nejakymu chudakovi a jeste o tom psat na internetu. na cvut (pry) taky chodi hromada podobnejch chytraku jako ses ty co doma honi x86 s linuxem a kdyz tam sednou k sun workstation se sparcem tak jim spadne drzka a jdou se nekoho zeptat jak se s tim jako ze pracuje.
    19.10.2006 14:51 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Frajer seš hlavně ty, když klidně přehlížíš, že

    1) pisatel blogu firmě nabízel, že si to nastaví sám, technici mu byli vnuceni

    2) technici se evidentně neptali "jak se s tím jako že pracuje", ale zkoušeli machrovat

    Zkrátka, seš se svojí poznámkou vedle jak ta jedle.
    19.10.2006 14:57 samspade
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    byli tam vnuceni firmou, oni sami dobrovolne by tam urcite nesli (treba ani nevedeli ze zakaznik ma linux whatever protoze jim to holka na call centru nerekla). nemachrovali ale snazili se danou vec vyresit svepomoci, protoze by si mohl stezovat a oni by meli problemy, tak to aspon zkusili (znate ten pocit kdyz se vas nekdo na neco zepta a vy se citite lip kdyz mu reknete "aspon neco" nez nerict nic a udelat ze sebe lamu). ty smajliky okolo dokazuji ze si to autor prispevku vylozene uzival misto aby to vyresil rychle a diplomaticky. autorovi jsem se nesnazil dokazat ze jsem mistr sveta amoleta, ale ze existuji i jine systemy, na ktere by zase ON koukal jak jelito a existuje jina rada lidi co by se mu za to s chuti vysmala.
    19.10.2006 15:12 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Výborně. Ti co to alespoň zkusili, místo aby se zeptali, mají na svém kontě nejspíš víc ztracených dat, než kdokoli jiný. Chtěl bych třeba takového doktora.
    19.10.2006 15:22 samspade
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    tvoje analogie jsou tezce mimo, na nastaveni site nemuzes nic pokazit (mysleno na domacim pecku na kterem nebezi zadna realna produkcni sluzba) krome toho ze prepises par konfiguraku, coz lze lehce napravit behem chvilky a srovnavas to s doktorem co leci lidi a muze nekoho nevedomky zabit..
    19.10.2006 19:28 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Dokud ho nenapadne třeba vypnout FTP server ... hehe
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    19.10.2006 21:22 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    HAHAHA. Ve chvili, kdy ten člověk s těží poznal operační systém a snaží se nastavovat síť, tzn. má práva roota, je IMHO velice nebezpečný, protože absolutně netuší, co se stane když napíše to či ono... Je to jako posadit šimpanze k rootovské konzoli a doufat, že až bude bouchat banánem do klávesnice, nepodaří se mu naťukat zrovna rm -rf / :-D
    θηριον ειμι
    20.10.2006 10:26 samspade
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    no a? tak to obnovi ze zalohy a pak je muze zazalovat pokud prokaze skodu na majetku (samozrejme ze neprokaze). porad to je neco jinyho nez nechat nekoho umrit
    19.10.2006 15:13 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    byli tam vnuceni firmou, oni sami dobrovolne by tam urcite nesli (treba ani nevedeli ze zakaznik ma linux whatever protoze jim to holka na call centru nerekla).
    Samozřejmě, všichni jsme "nuceni" dělat svou práci kvalitně, dobrovolně by to jistě nedělali, že... nakonec možná ani nedostávají mzdu a jsou osobní otroci šéfa hodní politování... účtovanou částku 2000 Kč za aktivaci taky přehlížíte. Když jim call-centre-girl :D neřekne, jaký má zákazník systém, mají si zajistit, aby to dělala.

    nemachrovali ale snazili se danou vec vyresit svepomoci, protoze by si mohl stezovat a oni by meli problemy, tak to aspon zkusili (znate ten pocit kdyz se vas nekdo na neco zepta
    Jistě, zákazník měl techniky už do začátku pokládat za lamy, ale hlavně nějak šetrně jim to diplomaticky sdělit, aby se probůh necítili v rozpacích. Vždyť nikdo neumí všechno, že... a že se lidi živí tím, co neumí, je běžná věc. Že si za své "neumění" účtují mastné poplatky, taky.
    autorovi jsem se nesnazil dokazat ze jsem mistr sveta amoleta, ale ze existuji i jine systemy, na ktere by zase ON koukal jak jelito a existuje jina rada lidi co by se mu za to s chuti vysmala.
    Pokud by se on snažil pracovat v oboru, kde přichází do styku se systémy, na které by musel koukat jako jelito... Když si dáte opravit auto, taky nečekáte, že budete muset mechanikovi radit, protože on je zvyklý na jinou značku.
    19.10.2006 15:36 samspade
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    rozhodne nechci delat temto lidem advokata, ale durdit se kvuli takovymhle v podstate malichernostem to bych asi rano nevstal do prace (taky jsem se musel nedavno s nekym na lince dohadovat o konfiguraci ADSL - nedostatecna dokumentace - hezkych par minut a nezbylo nez pokrcit rameny..) je to jednoduchy, ty lidi berou relativne maly penize a dodavaj relativne malo znalosti (tj. presne takovy, jaky stacej ISPckum), protoze kdyby umeli vic, tak uz davno nedelaj to co ted a nastoupili by za ne jini cerstvy absolventi. odbornik na unixovy systemy asi tezko bude delat servisniho technika nejakymu poskytovateli pripojeni pro domacnosti..tech 2k si uctuje firma a s tim danym clovekem to nema absolutne nic spolecneho jak jiste vite, takze vy i on brecite na spatnym hrobe. to ze vam delnik zfusuje barak nebo automechanik neopravi auto je dneska naprosto bezna vec a divim se ze se tomu porad nekdo divi. ja ani vy s trhem prace a ani s kvalitou prace nic nenadelame. jsme jeste porad par let po komunismu, nic vic nic min. taky jsem platil dva tisice za aktivaci (= za nic) a absolutne s tim nic neudelam. vetou "maji si zajistit aby to delala" jste dokazal svoji mirne receno naivitu, dokazu si docela dobre predstavit jak to funguje u nejakeho molocha typu GTS (byrokracie na kazdem kroku), protoze ve velke firme (>1000 zamestnancu) pracuju.
    19.10.2006 16:47 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    to ze vam delnik zfusuje barak nebo automechanik neopravi auto je dneska naprosto bezna vec a divim se ze se tomu porad nekdo divi. ja ani vy s trhem prace a ani s kvalitou prace nic nenadelame.

    Ale naděláme. Tim, že se kvůli tomu budeme durdit a příslušné lidi (tedy i ty techniky, kteří holt mají přímý kontakt se zákazníkem) "seřveme". A mezi to může patřit i to, že na příslušnou záležitost pěkně veřejně upozorníme, pokud možno i se jménem firmy. Jinak nám totiž nezbyde nic jiného, než si na to zvyknout.

    Je mi jasné, že ti technici za to nemůžou, ale já zas nebudu shánět ředitele firmy. Oni jsou pro mně ta firma.
    20.10.2006 10:18 samspade
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    zkuste si zaregistrovat domenu se seznamem tzv. fuserskych firem a ja vam zarucuji ze za par dni mate na krku trestni oznameni a pristich par mesicu az let stravite chozenim po soudech a vysvetlovanim "vzdyt ja to tak nemyslel". jsme porad jeste ve vychodni evrope tak se s tim smirte. zanadavat si na blogu a zapomenout.
    19.10.2006 21:36 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    To je ale blbost. Btw. ať jsou ti absolventi sebetvrdší borci, tak to í v čerství určitě nebude tvrdé ;-)
    durdit se kvuli takovymhle v podstate malichernostem
    Tohle je zásadní neznalost a neschopnost odvést svou práci, ne malichernost. Ten člověk má nastavit připojení k síti a to neuměl. A argumentovat tím, že ho ve firmě nevyškolili v linuxu je blbost. Buď to nakonfiguruje, nebo nemá nárok na honorář.
    protoze kdyby umeli vic, tak uz davno nedelaj to co ted
    Oni nemají umět víc. Oni mají umět to, co mají v popisu práce.

    tech 2k si uctuje firma a s tim danym clovekem to nema absolutne nic spolecneho
    Vyjma toho, že je to honorář za neodvedenou práci a že z těch peněz toho člověka zaplatí ;-).
    to ze vam delnik zfusuje barak nebo automechanik neopravi auto je dneska naprosto bezna vec
    Bohužel ano. Mimojine kvuli lidem, kteří špatnou práci nereklamují a ještě se takových lemplů zastávají :-(.
    ja ani vy s trhem prace a ani s kvalitou prace nic nenadelame
    Pokud budeme platit za nic a ještě ty lemply obhajovat, tak určitě ne...

    A za aktivaci jsem platil 1 Kč, ačkoliv technik poznal ihned, že se jedná o linux a zcela bez vytáček se mě zeptal, kde může nastavit DHCP. Na slušnou otázku jsem mu slušně odpověděl, on to nastavil, vysvětlil mi podmínky služby, natáhl kabel, předvedl, že se v prohlížeči načetl web a bylo. Taky byl linuxem překvapený, ale alespoň nedělal chytráka a nikdo mi ho nevnucoval.
    θηριον ειμι
    20.10.2006 10:15 samspade
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    s neznalosti, neochotou a blbosti se setkavam dnes a denne. kdybych mel kazdy tohle 'issue' resit, asi by se ze me stal hodne negativni clovek. servat prodavacku v obchode, ridice tramvaje, kolegy v praci a pak treba toho technika tak si zadelam akorat na zaludecni vredy a vysledek nula nula prd.idealy ze vubec neco zmenim, natoz zlepsim uz me davno opustily, neni mi dvacet. kdybych mel reklamovat neco napr. u te drive zminene GTS, tak mi omlatej hubu o vseobecny podminky a poslou na me eskadru pravniku kteri me rozcupujou na kousky.ne, opravdu to nema smysl. trh neni tak dokonaly, je nejaka nabidka (u me napr. jen adsl) a je na me, jestli na to pristoupim (a ja na to pristoupim protoze mi nic jineho nezbyva..). ze se tu resi v podstate prkotina na tom stale trvam.
    m$ lipo $m avatar 19.10.2006 14:58 m$ lipo $m | skóre: 19 | blog: čaj o páté | Redmond
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    nebudes ty ten odbornik pres ifconfig ? mimochodem ne kazdej si muze doma hrat s nejakou super ultra nabusenou architekturou a s komerecnim unixem
    Albuquerque, New Mexico (April 4, 1975)
    19.10.2006 15:17 samspade
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    proste jsi me chtel setrit, tak jsi zacal stupiditou typu "to ses teda machr ze si umis vypsat sit i jinde nez v linuxu", smysl prispevku byl uplne jinde, ale neni nad argumentacni demagogii vid. nejde vubec o "ultra architekturu" (solaris/opensolaris je i pro x86 a existuji nastroje jako vmware na vyzkouseni zdarma; xeony v rade beznych aplikaci davaji sparcum tezce na prdel co se tyce hrubeho vykonu, rozhodne jsem tim nechtel rict ze A je jednoznacne lepsi nez B) ale o to ze si dela prdel z cloveka, ktery se momentalne nevyzna v jeho domacim milasskovi a jeste si to uziva tak ze o tom musi vykladat celymu svetu.
    m$ lipo $m avatar 19.10.2006 15:20 m$ lipo $m | skóre: 19 | blog: čaj o páté | Redmond
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    souhlas nenapsal bych to lip
    Albuquerque, New Mexico (April 4, 1975)
    19.10.2006 15:28 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    vrána k vráně :P
    19.10.2006 17:52 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Ten clovek se predevsim nevyzna ve sve profesi. Naucit se nastavit sit ve Windows + Linuxu + Mac OS X neni zadny problem , a kdo to neni ochoten za 20-25tis/mesicne udelat mel by jit delat omalovanky a ne nastavovat zakaznicke pocitace. Zadna omluva tady neni. Technik je proste linej se naucit neco co velmi uzce souvisi s jeho pracovni naplni. Za to nic jineho nez posmech nezaslouzi. My vsichni se dnes a denne setkavame s novinkami, cele IT je o neustalem uceni se novych technologii postupu, takze ja uprimne nevim co tady resis? Ze by potrefena husa?
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    20.10.2006 10:45 samspade
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    muzete se donekonecna rozcilovat co by ten clovek "mel umet" (kdyz mac, proc ne treba openbsd) a neumi, realita je nekde jinde. to ze vas ty firmy sproste obiraj (a vy zrovna znate dane prostredi) tak si jiste dokazete predstavit ze takhle to funguje i v jinych oborech, do kterych nevidite. tou potrefenou husou jste se me patrne snazil donutit k tomu, abych tu zverejnil sveho zamestnavatele, svoji odpovednost, pripadne i svoji vyplatni pasku, takovou radost vam samozrejme neudelam.
    20.10.2006 18:00 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Skutecne mne nic o vasem zamestnani ani v nejmensim nezajima. Te otazce o potrefene huse se rika recnicka. Proc asi?
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    19.10.2006 18:01 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Nastavení klintského počítače není v žádném systému který znám (Linux, FreeBSD, IBM AS/400, IRIX) nijak složitá záležitost. Pokud bych měl napsat návod stylu-krok za krokem jak nastavit síť, vejdou se popisy+příkazy na jednu A4 a to pro všechny výše zmíněné systémy.

    A4 se dá přeložit na půl, vznikne A5, novým přeložením vznikne A6, která se dá strčit do kapsy jak u kalhot, tak i u montérek... No a na ten Solaris by mi nějaký podobný papír asi taky stačil ne? Přestože jsem s ním nikdy nedělal.
    19.10.2006 15:19 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Což o to, doma to být ani nemusí, ale konta na takové stroje vpravdě neleží na každém rohu :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    NbS avatar 19.10.2006 16:43 NbS | skóre: 26 | blog: Linux jako Linux ... vsude je neco jako /etc | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    No, ja si myslim ze tady jses ten frajer pouze ty ... kdyz jdu na instalaci tak musim znat co budu instalovat, mit sebou veskery sw co budu potrebovat (bohuzel win driver orgie se konaji stejne a dotahuju tuny sracu po netu az na miste ...) a predevsim musim mit nejaky to know how ... pokud jsem blbej jak puctok a namyslenej ze vsechno umim tak to vetsinou taky poseru (viz. jeden clovek u ktereho jsem byl, a predemnou u nej byl nejakej manik z upc a zformatoval mu hadr s tim, ze mel natolik pokopanej system ze by to tam neslo - ano, zapomel na zalohu, ale nanestesti ho ten clovek vyhnal a pocitac vypnul aniz by ho tam nechal xp nainstalovat) druhej den jsem prisel (zname se spolu - nastesti :) a vetsinu prace obnovil, pac jak rikam, mu doslova vypnul kompa pred tim, aby sel installit system ... takze asi tak o znalostech tehle techniku :)
    Pan Bily byli bily strop, aby byl bily ... (Opravdu si myslite, ze je to spravne) ?
    19.10.2006 17:00 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    na cvut (pry) taky chodi hromada podobnejch chytraku jako ses ty co doma honi x86 s linuxem a kdyz tam sednou k sun workstation se sparcem tak jim spadne drzka a jdou se nekoho zeptat jak se s tim jako ze pracuje.

    Na Solarisu nefunguje prikaz man? :-D (BTW, pri bezne praci je mezi SPARC a i386 Solarisem nejaky rozdil?)

    Ja teda nevim, ale kdyz jsem kdysi skoncila u jedne takove predpotopni unixove obludky (jediny editor byl ed), tak jsem si proste trikrat vzdychla, a dala se do RTFM. Tohle se clovek prece nauci i na i386 Linuxu, ne? :-)

    BTW, jestli se tady nekdo zbesile vytahuje a frajeri, tak to neni autor blogu, ale vy ;-)
    ^D
    Max avatar 19.10.2006 17:22 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Na CVUT mně překvapilo několik věcí :
    Zastaralé vybavení počítačových učeben, na kterých jel aspoň sun. Dobře, řekl jsem si, jsou to bezdiskové stanice, odezvy proto nejsou tolik ideální. První, co nám cvičící řekl bylo, jak resetovat tyto stanice když vytuhnou. Hmm, pěknej joke. Mno, jednou jsem přišel na cviko c++ a půlka stanic byla vytuhlých a nepomohlo nic, až se musel zavolat nějaký starý pán (že by technik?), kuknul na to, zkusil reset, nic, odběhl, za 10min se vrátil a už to jelo.
    Jediná věc, která mně na prostředí sunu překvapilo bylo to jejich CDE. Jelikož jsem cvičícího moc neposlouchal, tak jsem zpočátku nevěděl, jak si nastavit češtinu a prostředí. Bál jsem se odhlásit, abych si nezablokoval účet (nebylo totiž výjimkou, že se vám podařilo zalogovat třeba až napotřetí, protože server nestíhal a pokusů na heslo jste měli asi 3, nebo 5, už nevím a ani nevím, zda se to počítalo, tohle přihlášení/nepřihlášení). Mno, každopádně až jsem tam našel konzoli, tak už mně nikdo nezastavil, cvičí otevřel emacs a všichni čuměli. Také šlo lehce podvádět a spolužák se strašně divil jak to, že mám hotovou úlohu ještě dřív, než dořekl chlapec zadání. Bylo to jednoduché, ve svým home adr. měl nasdílený jeden s příkladama a skupina předem řešila to samé, takže stačilo zadat absolutní cestu k tomu adr., použít třeba cp -r a bylo ... :). Ale nikdy jsem ty hotové věci nepoužil k nabrání bodů apod. Prostě jsem to udělal jen pro ten pocit, že kdybych chtěl, tak můžu a zadržuje mně jen poctivost (i když semestrální projekt z prvního semestru jsem si nechal vypracovat, takže s tou poctivostí nejsem úplně spjat :D).
    Zdar Max
    PS: a není to o frajerství, když si pozvu někoho na instalaci a sdělím mu vše potřebné a oni pošlou někoho bez zanlostí, to je prostě jednání. Je tak těžké nechat ty lidi proškolit, aby se naučili otevírat konzoli a zadat do ní pár příkazů, popř zeiditovat dva soubory?
    Měl jsem sen ... :(
    vencour avatar 19.10.2006 17:33 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání

    Minimálně by snad mělo jít nechat si vypracovat postupy vzorové instalace, ukázkové příkazy atd. Podle mne to svědčí o podcenění situace a laxním přístupu.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    19.10.2006 19:28 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Máš nějakej problém? Je to práce kde je potřeba něco znát. Ten technik, který mi byl opravdu vnucen (byl jsem ochoten tam donést peníze a podepsat smlouvu v sídle DDS) by měl znát aspoň základy konfigurace sítí na všem možnym. Já si to rozhodně neužíval. Stál jsem nad tím a hrozil se co ho napadne. Nakonec jsem se ho slušně zeptal co potřebuje udělat a já to udělal. Nikdo tady na nikoho machry nehází. Ano.. teď mi to příjde úsměvné (proto ty smajlíky), ale v dané situaci to bylo spíše trapné pro něj a neklidné pro mě. Na Solarisu děláme ve škole, HP-ux jsem nikdy neviděl a nic co teď dělám nevyžaduje abych tyto systémy do podrobna nebo jakkoli jinak znal. Nechápu o co ti jde a jestli chceš něco vyřešit tak se můžem sejít a můžeš mi to říct pěkně do očí...
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    20.10.2006 10:51 samspade
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    jo, zejtra v pravy poledne na vaclavaku pod konem. si mel zkopat toho technika, vylil by sis zlost a nemusel bys blogovat. ses magor.
    20.10.2006 15:04 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    S tebou asi nemá smysl se nějak zaobírat...
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    19.10.2006 15:10 niobi | skóre: 10 | blog: Niobi w3b.1og | Liberec city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    nemas nahodou na mysli firmu ERKOR popřípadě VSLESY ? ... moje prihoda byla ulne stejna az na tu cmd linu k ty se dopidil pac sem ji mel vedle KacKa :-D
    Totalni paranoia Linuxaka: emerge -C windows-base/windowsXP-meta MAC-WAR.eu - aneb i na apple je warez :-P
    19.10.2006 19:50 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Jak jsem psal vejš... mám...
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    vencour avatar 19.10.2006 16:22 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání

    Jj, to cmd mne taky dostalo.

    Síťovka je 3c509B, combo, isa. Víc si nevzpomenu. Jak koukam, drajvr pro ni v jádru 2.6.18 nenacházim (?). Přesto, byly tam, na desce, ještě volný pci porty. Pokud jede zvukovka, mam radost, mně naposled drhla, isapnp mi s ní nemluvilo.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    19.10.2006 19:46 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Zvukovka nejede. To je to poslední co potřebuju. Zachvilku na tu síťovku jdu tak ti pak napíšu. Když tak koupim něco doma.
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    vencour avatar 19.10.2006 20:29 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání

    Dokrafal jsem na jednom intranetu, to byste nevěřili, kolik lidí se vyrojí zpod země, když se řeší peníze, tedy členské příspěvky a vidím příspěvek :-)

    Kouknu do kernel.confu, vidím ... nutno a) zapnout BUS options/ISA podporu ... b) už tam je 3c509/3c529 (MCA)/3c579 "EtherLink III" support (NEW) přítomno. Tedy toto by byla má cesta k řešení.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    19.10.2006 20:40 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Super.. tak to by nemělo být těžké :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    Max avatar 19.10.2006 17:03 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Taktéž, vybral jsem si UPC po kabelu, zeptali se mně na typ OS, samo, řekl jsem linux. Naběhl technik, provrtal zeď natáhl kabel, přibyl ke zdi (fakt profi práce, byl už v tom zběhlý) mno a pak to přišlo, přišel k PC otevřel firefox a naťukal tam nějakou adresu, začal se divit, proč mu to nejde. Řekl jsem, že tam mám statickou ip, jestli by jí neměl změnit a dns záznamy apod. On na to, ať tam nastavím dhcp, že v linuxu nejni moc zběhlý. Po chvilce jsem zjistil, že nemám nainstalovanýho dhcp klienta, jelikož jsem nikdy dhcp nevyužíval. Prý, abych ho nainstaloval, já na to, že bez netu těžko. Koukal na mě nějak divně a zeptal se mně, co teď. Hmm, říkám mu, že by mi mohl třeba přidělit nějakou dočasnou statickou na 5 minut, nainstalím dhcp a nebude problém. Zahudroval, někomu zavolal, nahodil jsem net, emerge dhcp ...
    Nechápu, proč když jim sdělím jméno OS, tak pošlou technika, který netuší a navíc se mi stejně zdá, že za to nemůže, jelikož mám ve smlouvě typ OS Windows (což nechápu vůbec). Že by pánové z upc nedokázali ani zkopírovat formulář, který jsem jim poslal?
    Ale jinak spokojenost na 100% :), zatím. Sice limit 20GB, ale aktivace 1,- a první dva měsíce asi po 1,- a potom 780,-, mám 2500/256 a jednou mi to jelo i 7000kbit down :).Pingy super. Dynamická veřejná ip mi taky vyhovuje :), jen mi nevyhovuje přechod na měsíc na 64/64 po překročení těch 20GB :(
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    19.10.2006 17:36 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Po chvilce jsem zjistil, že nemám nainstalovanýho dhcp klienta
    Gentoo nebo Slackware? ;-)
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    19.10.2006 18:28 Krígl | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Má tam "emerge dhcp"
    19.10.2006 18:44 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Třeba se upsal a původně chtěl napsat emerde dhcp :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    19.10.2006 18:21 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Jo firma Erkor je i u mě. Zkušenost mám ovšem trochu jinou. Přišel technik a docela hezká technička, udělali kabel k síťovce na míru a natáhli jsme ho spolu do mnou předem připravené trasy. Pak jsem pustil počítač a hups Slackware. Technik si nehrál na machra, řekl že linux moc nezná jestli bych mu mohl pomoct. No tak jsem mu tam s úsměvem vrazil disk s windows, on udělal co potřeboval a uměl, pak jsem tam vrazil disk se Slackware zadal dhcpcd eth0 no a fungovalo to, já spokojenej on spokojenej :-) a ta slečna na nás pěkně koukala a měla móc pěkný výstřih :-). Na rozloučenou řekl že když budu potřebovat povolit nějaký porty tak ať se ozvu. Bylo to jednání slušné profesionální a na rovinu. Chtěl jsem ho někde pochválit ale neměl jsem kde.
    Heron avatar 19.10.2006 18:30 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Mno s Erkorem mám trochu jinou zkušenost. Nejdřív mi nabídl 2mbit/200kbit, když jsem namítal, že chci symetrickou linku, řekl mi, že ji nedávají (a vysvětlil to tím, že symetrickou linku lidi prodávali dál, tak tomu takto zamezují :-D) . Pak mluvil o přesměrování až 4 portů. Já chtěl 65535. Veřejnou IP bych taky mohl dostat, ale podle Erkoráka jsem jediný. Hmm. Tak jsem šel jinam. A jsem spokojený.
    19.10.2006 18:47 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Bodejď by si nebyl spokojen, když u svého ISP pracuješ. :-p
    19.10.2006 21:07 niobi | skóre: 10 | blog: Niobi w3b.1og | Liberec city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    jj presne tak, ja od nich utikam k Libereckemu freenetu [ link ] a podle ohlasu vsech mych znamych je to kvalitnejsi pripojeni jak celej slavnej Erkor s.r.o.
    Totalni paranoia Linuxaka: emerge -C windows-base/windowsXP-meta MAC-WAR.eu - aneb i na apple je warez :-P
    19.10.2006 18:54 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    A nemělo by to náhodou být úplně opačně? Tedy že firma/technik mi sdělí potřebné údaje a já je předám správci mého počítače (u Linuxů tedy nejspíš sám sobě :-)? Mně tedy rozhodně nepřijde normální, že k počítači, který někdo spravuje, přijde někdo úplně jiný a začne tam nastavovat síť. To je jako kdybych výrobek nenechával opravit v autorizovnaém servisu, ale pokaždé mi to opravoval někdo jiný, třeba někdo od výrobce náhradních dílů, nebo dokonce někdo, kdo výrobek rozbil nebo závadu objevil.

    To, že u většiny domácích Windows je nějaký BFU sám sobě správcem, a MS tvrdí, že je to tak správné, je věc jiná. Ať si ty firmy klidně nabízejí jako bonus, že to ve Windows nakonfigurují za správce. Ale základ musí být, že mi firma poskytne údaje a správce příslušného zařízení je tam nastaví.
    Heron avatar 19.10.2006 19:02 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Slušný firmy to tak dělaj. Schopný uživatel si to nastaví sám, k méně schopnému přijede technik. Pochopitelně ne zdarma ;-).
    19.10.2006 19:08 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Když mi před několika lety sjednávala slečna v call-centru instalaci UPC kabelu, upozorňovala, že zapojení je možné pouze v případě, že mám legální operační systém. Ujistil jsem ji, že svůj legální operační systém mám stažený z internetu a vypálený na cédéčku. Velmi se vyděsila a prohlásila, že to pak určitě o legální systém není. Chvilku jsme se handrkovali, až svolila, že ty techniky přeci jen pošle. Přišli dva kluci, kteří odměřili kablík, strčili modem do elektřiny a kabelové přípojky a počkali, až se na něm rozsvítí LEDka s popisem "Online". Pak se rozloučili a vypadli. Počítač zůstal po celou dobu vypnutý...:-)
    19.10.2006 21:31 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Mne takto UPC zapojovali loni.

    Nejdrive jejich call centrum nedokazalo prodat net a upenlive tvrdili ze u nas neni. Prestoze mame kasliky plne reklam jejich obchodniku a developer nas ujistoval, ze tam jsou a ja mel pod stolem zasuvku s jejich logem.

    Vzdal jsem to a misto jednoducheho prevodu z jednoho bydliste do druheho jsem puvodni smlouvu rusil a na uzavreni nove volal nejakou obchodnici. Ta se na me vazne divala a omluvne rikala, ze se tady MUSI zaskrtnout, ze mam legalni OS. Ze ji to opravdu nezajima, ale kdyz to tam nebude, tak nikdo neprijede.

    Technik byl taky trochu ztracen. Pohyb v linuxu bych mu odpustil, ostatne bez kecu spolupracoval, tak o nic neslo. Ale nedokazal jsem z nej vymacknout, proc mi DHCP neprideli IP adresu jinou nez nejakej lokalni shit a na tom to dlouho vazlo. Nakonec to bylo tak, ze modem prideloval lokalni, s tou se na modem pripojil a neco zaskrt, nekam snad i zahlasil, a pak uz moje sitovka dostala venkovni.

    Jinak story z druhe strany (sice je to o Telekomu, ale k tematu): http://www.lupa.cz/clanky/o2-internet-komplet-prilis-omezena-volnost/nazory/160923/
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    19.10.2006 22:10 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dám se na nové zaměstnání
    Hmm tak ta zpověď technika je hodně brutální...jde krásně vidět, jak jsou prohnilí skrz naskrz.
    I am Jack's wasted life.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.