abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 739 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Karmic Koala? není vubec špatná

    19.10.2009 12:28 | Přečteno: 2739× | Výběrový blog | poslední úprava: 19.10.2009 12:29

    Zachvácen severským počasím jsem musel zalézt do hnízdečka a čekat až chemky začnou působit. Čekáni mi ukrátilo update-manager -d. A rozhodně spokojenost!

    Závěrem, nová verze řeší skoro všechny závažné problémy co mě při práci štvali (už mi chybí snad jen pořádná podpora pythonu v NetBeans a lepší integrace google-docs (zmíněné asociace souboru)). Narazil jsem také na několik drobností - ale nejen že už jsou nahlášeny v launchpadu ale dokonce se i řeší :-). Celkově spokojenost, ale na ploše furt nechávám obrázek králikotopy, i když zbytek distra prošel upgradem. A hlavně už se začínám cítit líp a můžu pomalu začít něco dělat :-).

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.10.2009 13:02 joka x3m | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    No ja až taký spokojný nie som... http://x3m.blog.root.cz/2009/10/19/linux-kam-smerujes/
    Bedňa avatar 22.10.2009 10:41 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    To že vyťažuje procesor na 60%? Máš na to odpoveď v komentároch, tak čo sem hádžeš na to link?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    22.10.2009 10:54 joka x3m | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    no keby si to čítal poriadne, tak to nie je o tých 60%
    Bedňa avatar 22.10.2009 13:00 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    No ja keby som mal problémy s nejakým OS, určite by som si nainštaľoval "betaverziu" nejakého iného aby som si pomôhol :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    22.10.2009 13:09 joka x3m | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    ja teda neviem... ale nepíšeš nejak z cesty? 9.04 som mal finálnu, to, že som skúšal 9.10 beta 12 dní pred uvoľnením, mi akože chceš povedať, že to stihnú opraviť? Tento problém má viacero ľudí na svete, skús pozrieť diskusie, sú aj určité návody ako to odstrániť, takže to nie je problém Beta verzie, ale problém už stabilnej predchádzajúcej verzie 9.04 a 9.10 ho stále nerieši... takže o čom sa bavíme? O tom, že ja radšej Arch a ty nedáš dopustiť na svoje Ubuntu? To nevedie k ničomu, takže Ubuntu z môjho pohľadu má chybu už dlhodobejšie a nikto to nerieši. Taktiež záhadne prestalo fungovať ACPI na starších notebookoch, to niekto akože rieši? Nerieši... fakt nemám náladu tu rozpisovať na čo všetko som narazil pri Ubuntu a aj pri iných Stable distrách...
    Bedňa avatar 22.10.2009 14:16 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Ja sa stavám k veciam určite kriticky, Ubuntu vôbec neobhajujem, je dosť možné že ARCH je lepší už ho mám aj stiahnutý, len nainštaľovať :-) Ja keď som mal nejaký problém napísal som som do bugzilly a do hodiny mi chodili majli kde sa ma vypitovali na ďaľšie info, tak nie len nadávať na fórach ale posielať bugy, to určite viac pomôže, možné že ten problém má 100 ľudí, ale keď sa o tom nedozvedia tak jak ho opravia?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    22.10.2009 14:20 joka x3m | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    tak veľa šťastia s inštaláciou Arch :)

    to je jasné, že pokiaľ sa to nedá ako BUG tak to nikoho nemusí zaujímať :)
    hikikomori82 avatar 19.10.2009 13:06 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Moje skusenosti s webkamerou

    Ubuntu 8.04: Cheese - modry obraz (50% funkcnost), Skype - modry obraz (50% funkcnost) --> Priemerna funkcnost 50%

    Ubuntu 9.10 beta: Cheese - korektny obraz (100% funkcnost), Skype - ziadny obraz (0% funkcnost) --> Priemerna funkcnost 50%

    Skusal som 4 rozne verzie skype. Este mozem vyskusat to z medibuntu ale moc tomu neverim. Este otestujem ci nahodou nezacala fungovat Canon Pixma iP1200.

    Bedňa avatar 22.10.2009 10:43 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Za to môže Skype kámo, kašlú na Linux v Ekige ide všetko OK.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    alblaho avatar 19.10.2009 14:11 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Už na Koale několik týdnů rajtuju v práci a celkem spokojenost. Akorát mi nefunguje Eclipse, tak jsem přešel na NetBeans a taky dobré.

    Doplňování kódu pro Python totiž není tak jednoduché.
    19.10.2009 14:29 dexík | skóre: 4 | blog: im_back
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Není. Ale ono to nefunguje ani v tech jednodussich pripadech :-(
    19.10.2009 17:22 jk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Jak ti nefunguje Eclipse? Me na kubuntu bezi, akorat zlobi mys - kdyz chci kliknout na nejaky tlacitko v dialogovem okne, tak se jenom zmackne, ale akce se neprovede.
    19.10.2009 17:51 changeit | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    mne to zacalo robit iba nevadno tak 2 dni dozadu. Musim kvoli pouzivat klavesove skratky (Alt+F pre Finish,Alt+N pre Next atd..). mam Archlinux
    OndraZX avatar 19.10.2009 19:54 OndraZX | skóre: 27 | blog: OndraZX | Frydek-Mistek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    zajimave, ja jsem se s tim setkal pri instalaci OpenSuse 11.2 beta v instalacnim programu
    alblaho avatar 20.10.2009 07:36 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Prostě nějak hapruje klikání tlačítek, nemůžu třeba potvrdit dialog k vytvoření nového projektu. Ale už jsem to přes týden nezkoušel a updaty chodí. Možná by pomohlo to ALT+N jak píše kolega.
    20.10.2009 13:06 error414 | skóre: 12 | blog: error414
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    tohle me delalo take. viz http://www.abclinuxu.cz/poradna/linux/show/279965
    22.10.2009 22:01 jk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Nasel jsem workaround - staci nastavit promenou GDK_NATIVE_WINDOWS. Vice tady
    22.10.2009 22:38 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Eclipse a nefungovat?

    1) Stáhnu balík z eclipse.org (stejnak je tam nejnovější verze, navíc má autoupdate - to distribuční má obvykle zakázáno)

    2) Je instalovaná java od Sunu? # java -version Pokud ne, nainstaluji balík z ubuntu repozitářů.

    3) Spustím "eclipse", hotovo. Pak stačí jen aktualizovat.
    19.10.2009 14:14 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Ubuntu neprispiva do upstreamu prakticky nicim, jsou to takovi vyzirkove. Prispivaji do zakladnich veci jako kernel, gcc, x.org,... dokonce mene nez male distribuce, ktere nemaji zadnou financni masinerii za sebou jako treba Gentoo. Nez si zvolite tuto distribuci, tak shlednete toto video http://video.google.com/videoplay?docid=3385088017824733336# abyste vedeli jaky je stav a proc to je dulezite.
    19.10.2009 14:23 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    To je ten blábol od Grega KH, že? Divím se, že ještě někoho baví ztrapňovat se odkazováním na tuhle přehlídku statistické impotence a snůšku polopravd. Detaily jsou v diskusi k nějaké starší zprávičce nebo blogu.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    belisarivs avatar 19.10.2009 14:51 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Ha. Urvany Ubuntak. Upalit. Ugrilovat. Usmazit.

    :-D

    Na pravou viru Gentoo konvertovan budes. CD s Ubuntu bude pred tvyma ocima provrtano a pak ritualne upaleno. Tvymi disky bude prohnan /dev/random a sveho porna se uz nedohledas.
    IRC is just multiplayer notepad.
    19.10.2009 15:15 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Bohuzel pro tebe milionkrat opakovana lez se nestane pravdou. Vsechny ty projekty vedou prehlednou statistiku contributoru (pro jadro si ji muze kazdy sosnout treba z posledniho reportu zde: http://www.marketwire.com/press-release/The-Linux-Foundation-1032809.html top10 je casto i v LWN) takze to nejde obelhat ani okecat. Fakta jsou proste takova, ze Canonical nedela na nizke urovni prakticky vubec nic a na vysoke zase v podstate jen veci, ktere slouzi primo a jen Ubuntu. Bugy v aplikacich, ktere se opravi v Ubuntu, se dostavaji do upstreamu 15x mene casto nez z Fedory nebo OpenSuSE. K tomu byl take hezky clanek ale nedari se mi to ted najit.

    19.10.2009 21:16 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Ale no, Ládíčku... příspěvek, na který reaguješ, je opravdu dementní, ale nehnal bych se zase ani do opačných extrémů. Kdo Grega trochu zná, zná jeho smysl pro humor a pro sarkasmus. Osobně nechápu, jak mohl někdo jeho "Really? C'mon guys..." brát tak smrtelně vážně. (Navíc, pokud jde opravdu o video, o které si myslím, že jde, tak někdy při následující přednášce své statistické omyly opravil a omluvil se za ně—a opět si přisadil trochu svého bodrého humoru.) Typický Ubuntu-uřvanec nebo jiný X-uřvanec se dá rozeřvat hrozně snadno, a jiní lidé toho rádi využívají k popichování. Stejně tak "ujebával" na prezentaci v Googlu do samotného Googlu, kde asi druhý největší přispěvatel je nějaký týpek tuším ze Chickaga, který za rok poslal 7 "spelling-fixes". :-)
    19.10.2009 21:32 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Jediná dvě Gregova poselství (když si odmyslíme veškerý humor) jsou: 1. Ubuntu by se rádo prezentovalo jako hlavní síla za celým Linuxem, ale aktivní práce a přispívání do hlavních stromů třeba takového kernelu nějak není patrné, 2. člověk, který by se chtěl aktivně zapojit například do vývoje kernelu a do přímého začleňování nebo sledování změn v hlavním stromu, to bude mít značně ztížené. Komu nic z tohoto nevadí, nemá nejmenší důvod se vzrušovat.

    Kolik neuvěřitelných keců z obou táborů na téma těch dvou přednášek vzniklo, nad tím zůstává rozum stát. :-)
    19.10.2009 23:15 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    No, já Gregův humor neznám, i když nad "tvrdil jsem, že Ubuntu za posledních X let poslalo do kernelu 6 patchů – omlouvám se, nebylo jich 6, bylo jich 100" jsem se pousmál :-), ale to jeho srovnání je prostě úplně mimo mísu a nechápu, jak jím může někdo argumentovat. Jednak vzal software z oblasti, kterou se Ubuntu téměř nezabývá, jednak porovnával absolutní čísla, a jednak, no, nevypadá úplně nezaujatě. Ubuntu prostě dělá důležitou práci jinde, jak podotknul třeba tuším Andrew Tridgell.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Bedňa avatar 22.10.2009 10:55 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Ja neviem koľký linuxáci nenávidia Ubuntu je to predsa najväčšia reklama na Linux a tým prispieva najviac k prechodu ľudí na Linux, čiže aj budúcich vývojárov, ktorý aj tak neskôr skončia pri inej distribúcií, keď bude viac userov bude viac developerov.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    tmr avatar 19.10.2009 17:10 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Proč by mě jako uživatele mělo zajímat kolik řádků kódu přispělo Ubuntu do upstreamu? Já jsem rád, že mi vše funguje proto Ubuntu používám.
    19.10.2009 17:25 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Z velice prosteho duvodu by te to melo zajimat- kdyby se vsichni chovali jako ubuntu tak rada naprosto zasadnich veci by zcela zakrnela.
    tmr avatar 19.10.2009 19:29 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    To je možná pravda, ale není to důvod proč by mě to mělo zajímat. Každopádně na tom, že Ubuntu nepřispívá do upstreamu tolik jako ostatní, není nic špatného. Vývojáři Ubuntu se soustředí na vývoj dobré a odladěné distribuce, což je záslužná práce, do upstreamu přispívají většinou když to nějak pomůže Ubuntu, a to je jenom dobře - je lepší se soustředit na jednu věc. Mark Shuttleworth daroval svoje peníze do vývoje distribuce, kdyby chtěl zlepšit kernel nebo jiný upstream peníze by dal tam.
    belisarivs avatar 20.10.2009 08:24 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Nesmysl.

    Neni dopre prispivat do upsstreamu, pouze pokud to pomuze Ubuntu. Nikdo po nich nechce aby delali na vecech, ktere jdou mimo ne (btw, ktere to jsou, kdyz toho balikuji tolik?). Jde o to, ze neni vubec jasne, jestli sve opravy pro sve baliky (cerpajici z debianu a upstreamu) posilaji dal, nebo si je sysli pro sebe.

    Jestli je duvodem mensiho mnozstvi odesilanych patchu fakt, ze jich nevytvareji tolik, je to OK. Ale pokud proste sve opravy nedavaji dal, je to proste spatne.
    IRC is just multiplayer notepad.
    tmr avatar 20.10.2009 10:07 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    S timhle souhlasim (taky jsem netvrdil opak), ale myslim ze Ubuntu svoje upravy do upstreamu posila, kdyz to ma smysl (kdyz se treba nejedna o specificke opravy speialne pro Ubuntu).
    xkucf03 avatar 20.10.2009 15:30 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Co je to posílají dál? Když upravíš svobodný software, musíš k binárce poskytnout i změněné zdrojáky, jinak bys porušoval licenci. Takže z principu ty změny posílají dál (jinak by je měl někdo zažalovat). Teď je otázka, jak se k tomu staví ostatní, jestli jsou ochotní tyhle změny začlenit do svých verzí.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    belisarivs avatar 20.10.2009 16:01 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Ne. Nemusis k binarce prilozit zdrojaky. Pokud vim, staci je poskytnout na pozadani.

    Ale jinak je to dobry pokus. Skoda ze sis neuvedomil, ze poskytnuti src.deb souboru je jakoze splneni GPL, ale fakticky spoleha na to, ze upstream bude (nebo nebude) obchazet vsechny mozne distribuce a delat diffy.

    A zadne "tyhle změny začlenit do svých verzí". To je kravina na kvadrat. V idealnim pripade by byla jenom jedina verze ve vsech distribucich. Ne aby gentoo bastlilo neco sveho, openSUSE zase neco jineho a stejne tak i jine distribuce.
    IRC is just multiplayer notepad.
    xkucf03 avatar 20.10.2009 18:00 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Pokud vim, staci je poskytnout na pozadani.
    Je, ale je to jen formalita – pokud se totiž bavíme o změnách, o které může mít někdo zájem, tak je jasné, že by si požádal.

    A taky záleží, jestli je to změna typu „nějak to ohackujeme, ať nám to teď funguje a můžeme vydat novou verzi naší distribuce“ a nebo patch, který si zaslouží začlenění do hlavní větve a je to dlouhodobé řešení.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    19.10.2009 19:51 Senior Database Programmer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Tak sem teda hoď tú tabulku kolko ktorá distribúcia prispieva. Som zvedavý.
    19.10.2009 20:25 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Hlavně, abys nám nezkrněl ty.
    19.10.2009 20:35 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    ... pointa?
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    19.10.2009 20:45 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Jestli se nemýlím (a jestli ano, tak se omlouvám), tak ty u Novellu pracuješ nebo jsi u něj pracoval, takže by ta pointa mohla přijít přímo od zdroje; prozradíš nám to sladké tajemství?
    19.10.2009 20:47 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Pracdepodobne takova, ze kdyz dojdou nebo neexistuji argumenty, tak je vhodne zacit s osobnimi utoky. Uhodl jsem? :-)
    19.10.2009 20:50 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Uhodl. A opravdu mne mrzí, že jsi s nimi ve svém prvním příspěvku začal. :-(
    19.10.2009 20:55 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    No tak to by chtělo podpořit citací, na koho byl spáchán osobní útok v prvním příspěvku (hint: nebyl).
    Je blbé, že někteří lidé berou větu "Podle statistik Ubuntu nepříspívá do upstreamu" jako útok na svou osobu, což není tak úplně zdravé...
    19.10.2009 21:06 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Kdybych chtěl být drsňák, tak bych ti odpověděl otázkou, co je urážlivého na tom, že jsem měl upřímnou starost o krnění soudruha výše. (A já vlastně drsňák jsem, takže očekávám odpověď.)

    Co se tvé otázky týče, nebudu (a nepotřebuju) odpovídat; minimálně ne do doby, než mi odpovíš ty.

    > někteří lidé berou větu "Podle statistik Ubuntu nepříspívá do upstreamu" jako útok na svou osobu

    Kteří lidé?
    19.10.2009 21:27 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Nevím, proč bych na to měl odpovídat, já neřekl že ty jsi na někoho útočil nebo útočil, o tom tvým komentáři nepadlo z mý strany ani slovo.
    Ty jsi řekl, že první příspěvek Michala2 je osobní útok (můžu tě citovat, kdyby to bylo až tak vážný :-D), a já tvrdím, že to není pravda. Jestli jsou nějaké další komentáře osobní útoky nebo ne, je věc další.

    Navrhoval bych ale tendle flejm nějak ukončit, je totiž pěkně uhozenej :-D
    19.10.2009 20:22 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Přicházíš pozdě. Nenávidět Ubuntu přestalo být populární zhruba v době, kdy Novell začal propouštět.
    19.10.2009 20:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Michal2: "Podle statistik ubuntu nepříspívá do upstreamu." freshmouse: "Nennávidět Ubuntu přestalo být populární..."
    :-D
    19.10.2009 21:21 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Gregovy přednášky sleduju velmi rád a je mi svým stylem přednášení a svým humorem vcelku sympatický, nicméně to, co píšeš jsou naprosté pindy. Ubuntu nepříspívá do upstreamu. No a co? Proč by si někdo měl rozmýšlet zvolení této distribuce (já Ubuntu rád taky nemám, ale moje důvody tady nejsou podstatné)? Co je běžnému uživateli po nějakém upstreamu nebo přispívání přímo do vývoje kernelu?
    19.10.2009 21:44 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    > Co je běžnému uživateli po nějakém upstreamu nebo přispívání přímo do vývoje kernelu?

    Co se tyce prispivani do vyvoje kernelu, tam nic - to jsou zcela odlisne projekty a peskovovat Ubuntu za to, ze neprispiva do vyvoje kernelu, je asi stejne nesmyslne, jako peskovat za to treba vyvojare Bashe.

    Co se tyce komunikace s upstreamem, tam je to neco jineho - distribuce slouzi jako interface mezi uzivatelem a upstreamem. Pokud treba bugreportuju do distribuce, tak ocekavam, ze vyreseny bugreport bude resit maintaner s upstreamem, jinak bych to musel sam bugreportovat dvakrat (v distribuci a jeste v upstreamu).
    mkoubik avatar 20.10.2009 10:15 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    A co brání správcům jednotlivých projektů po zjištění, že v ubuntu ten jejich bug už opravili, si stáhnout patch a opravit si to taky? Uměj si vůbec utřít prdel a zavázat tkaničky? Nebo jsou ty stromy tak odlišný? Nebo jde jenom o to to automatizovat?
    20.10.2009 14:39 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Treba v tom, ze se o nem vubec nedozvedi?

    Upstreamovy vyvojar malokdy zkouma bugzilly a procesy stovky ruznych distribuci. Kazdy projekt ma standardni zpusob, jak by jeho uzivatele meli hlasit chyby (obvykle e-mail do mailing listu nebo vlastni bugzillu). Kdyz uz uzivatele nejaky software uzivaji, tak by mohli k jeho rozvoji pomoci aspon tim, ze korektne bugreportuji chyby.
    20.10.2009 15:00 error414 | skóre: 12 | blog: error414
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    pokud licence pouzivaneho programu nevyzaduje reportovani chyb, proc by to mel uzivatel delat?
    belisarivs avatar 20.10.2009 15:28 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Treba proto, ze neni sobecky kokot?

    Navic tam jasne pise "mohli", ne "meli".
    IRC is just multiplayer notepad.
    xkucf03 avatar 20.10.2009 15:33 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Výhodnost
    Aby se zbavil starostí s patchováním každé další verze ;-) Dostat svoji změnu do hlavní větve je dost velká úleva -- nemusíš se o změnu už starat, dělají to za tebe jiní.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    20.10.2009 15:58 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    pokud licence pouzivaneho programu nevyzaduje reportovani chyb, proc by to mel uzivatel delat?
    Uživatel to dělat nemusí, nicméně distributor by měl.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    19.10.2009 22:56 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Moc se v tom nevyznam, ale Ubuntu pouzivam, a jsem za nej rad. A myslim si, ze to je zkratka dane tim, ze Canonical je mensi firma a neni zde jeste tak dlouho, aby si vychovala generaci programatoru jako ma Red Hat nebo Novell. Takze, ja bych to zatim nesrovnaval.

    Jinak, nesouhlasim s temi, kteri tvrdi, ze by to koncove uzivatele vubec nemelo zajimat. Podle me je v poradku se o to zajimat, ale nema moc smysl se o to hadat.
    Jardík avatar 19.10.2009 15:09 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    V pátek, až budu mít čas, tak ti v netbeans ukážu, jak do gnome teda nezapadá ani trochu, i když se snaží, ale bohužel špatně.
    Věřím v jednoho Boha.
    19.10.2009 15:39 dexík | skóre: 4 | blog: im_back
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    me vic stve ze hori les, nez ze hrstka stromu vyrostla moc nakrivo :-)
    Jardík avatar 19.10.2009 15:13 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    A ještě něco, chválíš skrolování dvěma prstíkama, ale já ještě nenašel normální nastavovátko pro touchpad (editace xorg/hal konfiguráku či jebání se synclientem není normální, to co je v gnome je s odpuštěním k hovnu a nic to neumí, gsynaptics je na tom sice lépe, ale pořád tam toho kýbl chybí)
    Věřím v jednoho Boha.
    19.10.2009 15:44 dexík | skóre: 4 | blog: im_back
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Pouze mi chybi moznost nastavit tuknuti dvema prstikama = middle click - ted tam je right click. A klidni bych kvuli tomu i rucne poeditoval nejaky ten konfigurak.
    19.10.2009 20:53 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    editace xorg/hal konfiguráku či jebání se synclientem není normální
    čti: není to normální grafické klikátko á la windows.
    19.10.2009 22:23 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Nastastie. Vo windowsom klikatku od synapticu sa da nastavit prd. Cez HAL si nastavim co chcem.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    19.10.2009 23:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Však jo, to byla ironie... Taky to mám nastavený přes HAL, i když nemám na NB synaptic, ale bohužel pouze ALPS.
    Nadruhou stranu konfiguráky HALu jsou slušně šílený, to zase jo :-D Ale furt lepší, než nějaká klikací věc.
    Jardík avatar 20.10.2009 15:07 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Ve Windowsím klikátku od synapticu jde nastavit skoro vše, zbytek v registru. Jen ho někteří dodavatelé HW (jako např. dell) kurví, kryplí a skrývají a používají vlastní neschopné nadstavby.
    Věřím v jednoho Boha.
    belisarivs avatar 20.10.2009 15:29 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Takze jednou nadavas na konfiguraky v Linuxu a podruhe nabizis registry ve Windows?

    Chapu. Taky mam doma dva metry.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Jardík avatar 20.10.2009 16:07 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Ale no tak ... jenže v konfigurátku v linuxu není skoro nic možné nastavit, v tom ve Windows tam toho je mnohem víc.
    Věřím v jednoho Boha.
    pools avatar 19.10.2009 20:56 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Skype 2.1 beta v medibuntu - podpora pulseaudio potěší

    to nepotěší, to nasere!
    Vivre libre ou mourir!
    22.10.2009 22:40 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Snad Skype 4.1 ne?

    No PulseAudiu se už nevyhneme, musíte to holt spolknout, nebo s ním donekonečna bojovat.

    Nové ubuntu bude mít konečně OpenAL 1.8, což umožní redirect her na PulseAudio. Super.
    pools avatar 23.10.2009 11:39 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    V linuxu imho je skype 2, ale to cislovani je komplet jiny nez u win verze. Jinak ja se zatim pulseaudiu vyhybam co to jde (s KDE to teda jeste opravdu jde) nebo volim jine distribuce kdyz je moznost, protoze tuhl sracku fakt nee...
    Vivre libre ou mourir!
    19.10.2009 22:18 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Zkousel jsem betu Kubuntu a ani se mi nepodarilo se pripojit k APcku, o pripojeni skrze telefon ani nemluve. Nevim ale, zda je chyba v distribuci, KDE4, nebo mne. At jsem ale na ten applet klikal kde jsem klikal, nikde jsem se nedoklikal (v radce bych se na wifi pripojit umel, ale to mi prijde ponekud nemoderni).
    xkucf03 avatar 19.10.2009 22:42 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše webové office
    prism-google-docs: tak toto mě štve asi nejvíc - stále není možné asociovat office(ať už open nebo ms) soubory na google docs
    A jak by to mělo fungovat? Vždyť to by se ten soubor musel nejdřív nahrát někam na web a pak by teprve šel otevřít, ne?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    20.10.2009 03:21 dexík | skóre: 4 | blog: im_back
    Rozbalit Rozbalit vše Re: webové office
    imho by stacilo kdyby se otevrel predvyplneny dialog pro upload - ale automaticke nahravani na server by mi taky nevadilo (po explicitnim povoleni)
    20.10.2009 06:54 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    Takze kdyz si nainstaluju kernel 2.6.31, tak budu moci plynule pracovat, i kdyz kopiruju z jednoho disku na druhej? To je v soucasny dobe v 9.04 temer nemozny...
    20.10.2009 10:04 dexík | skóre: 4 | blog: im_back
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karmic Koala? není vubec špatná
    melo by to pomoct - tady jsou balicky

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.